abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 03:33 | IT novinky

    Dle plánu certifikační autorita Let's Encrypt nově vydává také certifikáty s šestidenní platností (160 hodin) s možností vystavit je na IP adresu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:44 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 14.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:11 | Zajímavý projekt

    Just the Browser je projekt, 'který vám pomůže v internetovém prohlížeči deaktivovat funkce umělé inteligence, telemetrii, sponzorovaný obsah, integraci produktů a další nepříjemnosti' (repozitář na GitHubu). Využívá k tomu skrytá nastavení ve webových prohlížečích, určená původně pro firmy a organizace ('enterprise policies'). Pod linuxem je skriptem pro automatickou úpravu nastavení prozatím podporován pouze prohlížeč Firefox.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 2
    16.1. 16:44 | Nová verze

    Svobodný multiplatformní herní engine Bevy napsaný v Rustu byl vydán ve verzi 0.18. Díky 174 přispěvatelům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.1. 15:11 | IT novinky

    Miliardy korun na digitalizaci služeb státu nestačily. Stát do ní v letech 2020 až 2024 vložil víc než 50 miliard korun, ale původní cíl se nepodařilo splnit. Od loňského února měly být služby státu plně digitalizované a občané měli mít právo komunikovat se státem digitálně. Do tohoto data se povedlo plně digitalizovat 18 procent agendových služeb státu. Dnes to uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) v souhrnné zprávě o stavu digitalizace v Česku. Zpráva vychází z výsledků víc než 50 kontrol, které NKÚ v posledních pěti letech v tomto oboru uskutečnil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    16.1. 13:55 | IT novinky

    Nadace Wikimedia, která je provozovatelem internetové encyklopedie Wikipedia, oznámila u příležitosti 25. výročí vzniku encyklopedie nové licenční dohody s firmami vyvíjejícími umělou inteligenci (AI). Mezi partnery encyklopedie tak nově patří Microsoft, Amazon a Meta Platforms, ale také start-up Perplexity a francouzská společnost Mistral AI. Wikimedia má podobnou dohodu od roku 2022 také se společností Google ze skupiny

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.2. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.1. 02:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0.0 knihovny libvirt (Wikipedie) zastřešující různé virtualizační technologie a vytvářející jednotné rozhraní pro správu virtuálních strojů. Současně byl ve verzi 12.0.0 vydán související modul pro Python libvirt-python. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.1. 19:22 | Humor

    CreepyLink.com je nový zkracovač URL adres, 'díky kterému budou vaše odkazy vypadat tak podezřele, jak je to jen možné'. Například odkaz na abclinuxu.cz tento zkracovač převádí do podoby 'https://netflix.web-safe.link/logger_8oIlgs_free_money.php'. Dle prohlášení autora je CreepyLink alternativou ke zkracovači ShadyURL (repozitář na githubu), který dnes již bohužel není v provozu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.1. 12:33 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byla představena rozšiřující deska Raspberry Pi AI HAT+ 2 s akcelerátorem Hailo-10 a 8 GB RAM. Na rozdíl od předchozí Raspberry Pi AI HAT+ podporuje generativní AI. Cena desky je 130 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (15%)
     (5%)
     (0%)
     (10%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (11%)
     (41%)
    Celkem 485 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 14.1. 21:12
    Rozcestník

    Brožurky o práci s PC

    15.6.2008 20:08 | Přečteno: 1382×

    Poštou došla nabídka na brožurky už dle názvu zaměřené na maminky a počítače. Nenechal jsem se odradit poznámkou, že brožurky jsou zaměřeny na operační systém Windows. Řada věcí přece platí jak v Linuxu, tak ve Windows. Začetl jsem se do ukázek z kapitol číslo 4 a 15. Pustil jsem si k tomu hudební písničku. Na tváři se mi střídala mračna s úsměvem. Napadlo mne, jestli text někdo čte ještě před vydáním.


    Můžete posoudit sami. Ze zmíněných kapitol č. 4 a 15 vybírám a cituji i s drobnými chybičkami:

    4. Co je složka a co je soubor? Soubor = nejmenší z nejmenších Soubor je dále nedělitelný prvek - může to být např. dokumentu ve Wordu, jednotlivá fotografie nebo hudební písnička ve formátu MP3. Soubor nemůže obsahovat žádné další soubory, k seskupování slouží složka.

    15. Proč a jak zmenšit fotografii? Jak na to? Posílané fotografie je nutno zmenšit.na únosnou velikost, maximálně 1 MB. Zmenšení fotografie můžeme provést: 1. zmenšením rozlišení snímku (ostrosti), 2. snížením komprese JPG formátu snímku (znamená témě totéž). Pro obě možnosti použijeme velmi rozšířený shareware [šérvér] - volně dostupný program - Irfanview, který nám zmenšení fotografií provede. Navíc je to tzv. freeware [frívér] - tzn. že je nelicencovaný a je zcela zdarma.


    Soubor je nejmenší z nejmenších. To mi hned připomnělo antickou filozofii, kterou jsme měli ve škole. Kdyby text četl ještě před vydáním nějaký rozumný člověk, možná by zmizely aspoň překlepy (může to být např. dokumentu ve Wordu, znamená témě totéž, zmenšit.na). Vím, že je těžké napsat některé věci jazykem srozumitelným např. ženám v domácnosti. Ale o prohlížeči obrázků Irfanview bych to určitě napsal jinak. Situace s licencemi, šérvérem a frívérem, jak víme, není zase tak jednoduchá. Možná by stačila formulace: Autor poskytuje Irfanview pro nevýdělečné účely zdarma. Autora brožurek tady bohužel nemohu uvést. Obrázky brožurek v nabídce jsou tak malé, že jméno autora nelze přečíst.

    Přeci jen nejprve potemnělá serverovna, pak tmavá jeskyně... kazí oči.

           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    menphis avatar 15.6.2008 20:20 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše lol
    to si snad autor te knizky dela prdel..
    15.6.2008 20:21 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Pustil jsem si k tomu hudební písničku.
    Jseš si jistej, že můžeš někomu vyčítat křovácký vyjadřování? :-P
    THIS IS SPARTA!
    Ondrej avatar 15.6.2008 20:35 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    tak tohle mi tak divny neprijde. Osobne treba (h)ruzny techno mixy za hudbu nepovazuju, i kdyz pisnicky to rozhodne jsou.

    Jinak ad uryvky - s tou nedelitelnosti souboru v takovyhle publikaci souhlasim. Normalni uzivatel nepotrebuje vedet o diskovejch clusterech a deleni disku. Pro nej je proste soubor zakladni jednotka. Stejne jako zednik nemusi vedet o hline, pro nej je zakladni jednotka cihla (no dobre, to je trochu divny ale principialne je to to same). Ale ten irfanview je moc fajn, "Pro obě možnosti použijeme velmi rozšířený shareware [šérvér] - volně dostupný program - Irfanview, který nám zmenšení fotografií provede. Navíc je to tzv. freeware [frívér]" je fajn paskvil uz od pohledu.
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    15.6.2008 21:04 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC

    s tou nedelitelnosti souboru v takovyhle publikaci souhlasim. - a co třeba ZIP archiv ? To je přece "soubor, který obsahuje soubory", ne ? :o)

    A co se týká toho popisu zmenšování ... komprese se snad ZVĚTŠUJE, když chci zmenšit velikost obrázku, ne ? Nehledě k tomu, že tvrdit že zmenšení rozlišení a změna komprese je skoro to samé je trochu ... dost ... řekněme .. svérázné.

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    mnich avatar 15.6.2008 21:23 mnich | skóre: 2 | blog: poustevna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Možná, že jde nešťastný překlad z cizího jazyka. Těžko říct.
    Lépe je bydlet sám v malé jeskyni než spolu se svárlivou ženou ve velkém domě.
    15.6.2008 21:06 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC

    Neměla to být parafráze na výraz použitý v té brožurce .. ? Viz ta citace potom ?

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    mnich avatar 15.6.2008 21:16 mnich | skóre: 2 | blog: poustevna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Máš pravdu. Tak to bylo myšleno. I když jedna hudební písnička asi přece jenom existuje viz text zde
    Lépe je bydlet sám v malé jeskyni než spolu se svárlivou ženou ve velkém domě.
    15.6.2008 21:19 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Promiň, ale vím, že lžeš :-)
    THIS IS SPARTA!
    mnich avatar 15.6.2008 21:29 mnich | skóre: 2 | blog: poustevna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Nevím v čem, ale drobné provokace nevadí. Hlavní dnes je, že naši vedou 1:0 a mají drtivou převahu.
    Lépe je bydlet sám v malé jeskyni než spolu se svárlivou ženou ve velkém domě.
    15.6.2008 22:55 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    LOL (zápas už skončil)
    vim ~/.emacs
    16.6.2008 13:34 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    A jedou domů.
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    Jiří Němec avatar 15.6.2008 20:32 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Mě se líbí ta výslovnost. Hodilo by se mít někde na netu slovník, kde se dozvím jak se správně vyslovuje MySQL apod.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    Ondrej avatar 15.6.2008 20:37 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    ja MySQL ctu jako [Maj-es-kju-el]. I kdyz se drzim pravidla ze je to vysloveny dobre, pokud protistrana vi o cem je rec
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    15.6.2008 21:07 laminátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    jý MySQL čti jako "maj sekwel",jednoducké a uším libé
    pavlix avatar 16.6.2008 03:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Jak kterým uším :).

    Teda o svých nemluvím, mým bude nejspíš nelibé ať to čteš jakkoliv, s tímhle SQLkem jsem měl dřív co dočinění.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.6.2008 20:10 Igo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Pred nejakou dobou jsem narazil na podcast s lidmi ze Sunu [1], kde rozebirali koupi MySQL. Rikali tomu [maj sikl], ale zminili tam, ze puvodni autori tomu rikaji [maj eskjuel]. Tak si pak vyber... :)

    [1] asi nejake Java Posse
    15.6.2008 21:42 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Já říkám myskvl, přijde mi to jedno jak se to vyslovuje.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    15.6.2008 22:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    MySQL je ještě v pohodě. Co třeba názvy jako libdvdcss apod...
    tsLnox avatar 16.6.2008 07:48 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    lajbdývýdýessíes :-D
    16.6.2008 08:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Já to čtu takhle: "libdvdcéeses", "majeskjůel", "píejdžpímajadmim", "liajsikju",..
    kotyz avatar 16.6.2008 11:20 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ja mam doma jednu podobnou knizku (byla pribalena k sestave z Makra) a tam sou taky dobry hlody. A co do vyslovnosti je to jeste lepsi -> Microsoft Windows XP Professional [Majkrosoft Ouindóz Ikspé Profešnl]. Jo a je to od Hlavenky ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2008 10:25 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Líbí se mi formulace, že Irfan je shareware a navíc freeware. To prostě nemá chybu.

    Navíc jsou systémy, kde se člověk o takové blbosti (zmenšení fotky do mailu) nemusí starat. Prostě nakliká, že chce poslat nějaké fotky, zvolí si velikost (originál, malá, střední, velká -- ani nevidí rozměry) a je to tam. Sice to asi pomrví EXIF tagy, ale ty většinou uživatel ani příjemce mailu nezná, takže škoda minimální.
    Václav 16.6.2008 11:20 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Tuhle se mě známá ptala jak zmenšit fotku v mailu, že jí prý kolegyně poradila excel... No nezabili byste to? :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    kotyz avatar 16.6.2008 11:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    No uz se tu nekdo v blogu chlubil ze mu od zakaznika prisel vykres na nakej vysoustruzenej kus plechu v excelu -> dyt je to prece jako ctvereckovanej sesit!

    A co teprv podniky ktery pouzivaj MS Office misto ucta a databaze -> staci propojit word s excelem a accessem a prihodit pul tuny maker ... (Ve firme kde delal otec tahle resili vsechno mozny, mailem prisel dokument s makrama, tam se vyplnilo deset policek, nechalo se to prepocitat a poslalo se to zpatky a tim byla vyrizena treba kniha jizd za leden a unor nebo servisni zasahy. A este v roce 2001 pouzivali Windows NT 4.0 Workstation, kde jim skoro nic nefungovalo.)

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 16.6.2008 11:31 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Tak uz sem dohledal ten 'technickej vykres v excelu' a je to tady.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    16.6.2008 13:43 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    mailem prisel dokument s makrama, tam se vyplnilo deset policek, nechalo se to prepocitat a poslalo se to zpatky a tim byla vyrizena treba kniha jizd za leden a unor nebo servisni zasahy
    Tak zrovna na tomhle bych neviděl vůbec nic špatnýho. Možná kromě horší pozdější dohledatelnosti.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    16.6.2008 13:06 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ta "nedelitelnost" a spol. mi opravdu pripomina atomistiku pred objevem stepeni atomu ... svym zpusobem je to i docela dobra analogie, i kdyz vysvetlovat soubor az do bitu na urovni zarizeni mne osobne prijde mnohem jednodussi nez vysvetlovat atom az po elektrony, kvarky a gluony :-)

    Ale to, ze na zmenseni obrazku lze pouzit snizeni kvality v JPEGu, by meli pisateli udelat neco opravdu kruteho - zatimco zmenseny obrazek je casto jeste stale pouzitelny (tedy, alespon pokud ho nepotrebujete zvetsovat), JPEG s kvalitou pod 5% pripomina spise dilo kubistickeho malire nez puvodni obrazek ...

    Pamatuju, jak mi jeden uzivatel, indoktrinovany necim podobnym, poslal fotografii osoby z petimegapixeloveho fotoaparatu, u ktere proved snizeni velikosti nastavenim kvality JPEGu asi na 10% (!!!) - obrazek byl i prez zmenseni a aplikovani rozlicnych vylepsovacich filtru nepouzitelny, protoze i po jejich pouziti clovek na one fotografii vypadal zhruba jako Warholuv obrazek Maryllin Monoroe. Musel jsem uzivateli telefonicky vysvetlit, ze takhle "zmenseny" obrazek je nepouzitelny a at radeji posle ten nekolikamegovy original.
    16.6.2008 20:28 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Teoreticky by ale to snizeni kvality komprese melo davat lepsi vysledek nez snizeni rozliseni pri stejne velikosti vysledneho souboru, protoze snizenim komprese se uriznou nejmene vyznamne cleny ve frekvencni oblasti toho obrazku, ale snizenim rozliseni se utnou vsechny vysoke frekvence, bez ohledu na jejich prispevek. Takze v tom vic zkompresovanem obrazku zbyde vic zajimave informace. Nebo se pletu?
    stativ avatar 17.6.2008 09:08 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ano, ale platí to jenom u vyšších kvalit. V určité fázi ale se už začnou ořezávat i důležitější části a je lepší zmenšit rozlišení. Tohle ale dost závisí na obrázku – někde jsou artefakty vidět až při hodně nízké kvalitě, někdy naopak. Vzhledem k tomu, že artefakty jsou nejvíc vidět okolo ostrých hran, tak trošku pomůže obrázek rozostřit, komprese je pak i o něco účinnější.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    17.6.2008 12:36 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    Ono dost zalezi, co na tom obrazku je, u neceho nebude mit orezani vyssich harmonickych velky vliv, u neceho to naopak muze pridat do obrazu artefakty, ktere by nebyly v nizscich rozlisenich patrne (i presto, ze nizsi rozliseni "zvysi" vsechny frekvnece). Pokud clovek vi, co dela, a kontroluje vysledek, je casto opravdu lespi snizit kvalitu nez zmensovat obrazek.

    Ale v tomto pripade slo o zmenseni obrazku o rozliseni cca. 2500x2000 pixelu tak, aby byl mensi nez 50KB. Tady zmensovani kvality pri zachovani rozliseni opravdu nema smysl, obzvlast tehdy, kdyz vysledny obrazek mel mit cca. 100x100 pixelu maximalne.

    BTW: Neexistuje software, kde by bylo mozne u JPEGu selektivne nastavovat kvalitu jednotlivych 8x8px velkych oblasti individualne? Obas by bylo velmi vyhodne mit obrazek s celkem nizkou kvalitou, pokud by se na par komplikovanych mistech (napr. s velkym kontrastem, typicky zed budovy vuci nebi) trochu zvedla.
    Grunt avatar 17.6.2008 18:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Brožurky o práci s PC
    BTW: Neexistuje software, kde by bylo mozne u JPEGu selektivne nastavovat kvalitu jednotlivych 8x8px velkych oblasti individualne? Obas by bylo velmi vyhodne mit obrazek s celkem nizkou kvalitou, pokud by se na par komplikovanych mistech (napr. s velkym kontrastem, typicky zed budovy vuci nebi) trochu zvedla.
    Mám pocit, že na to je JPEG2000. To myslím žádné bloky nepoužívá. Akorát když se kvalita sníží hodně tak je to nepříjemně rozmazané.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.