abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | Zajímavý software

    V květnu bylo oznámeno, že dnes budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp. Stalo se tak (𝕏). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Nejedná se ale o svobodný a otevřený software (licence).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:55 | IT novinky

    Fiala navrhne odvolání Bartoše z postu vicepremiéra pro digitalizaci a ministra pro místní rozvoj ke 30. září. Důvodem je nezvládnutí digitalizace stavebního řízení, podle premiéra ji Bartoš není schopen dotáhnout do konce. „Po projednání analýzy digitálního stavebního řízení na vládě minulou středu a po dnešním ranním rozhovoru s panem vicepremiérem Ivanem Bartošem jsem bohužel nabyl jistoty, že není schopen tuto digitalizaci

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 12:33 | IT novinky

    Komunikační platforma Telegram začne po tlaku úřadů poskytovat vládám více informací o svých uživatelích. V pondělí to oznámil její zakladatel a generální ředitel Pavel Durov. Ten už několik týdnů ve Francii čelí obvinění, že nedělá dost pro to, aby platformu nevyužívaly i kriminální živly. To chce Durov nyní také změnit, informují tiskové agentury.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 12:22 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 145 (pdf) a Hello World 25 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:44 | Nová verze

    Programovací jazyk Hy (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Po téměř dvanácti letech vývoje. Jedná se o dialekt programovacího jazyka LISP navržený pro interakci s programovacím jazykem Python.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 20:00 | Zajímavý software

    Zen je webový prohlížeč vycházející z Firefoxu. Vývoj probíhá na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    23.9. 15:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 23 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána verze 24.3 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.9. 12:11 | Pozvánky

    Ve čtvrtek 3. října se v Red Hat Labu (místnost Q305) na FIT VUT v Brně uskuteční další Fedora Installfest. Od 10 do 16 budou v labu připravení odborníci na Fedoru ze společnosti Red Hat, kteří vám můžou pomoct nejen s instalací, ale taky pomoct s dalšími problémy a dotazy ohledně Fedory. Akce je primárně zaměřená na studenty FIT VUT, ale vítáni jsou i lidé, kteří tuto školu nenavštěvují.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    23.9. 05:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.9 sady aplikací pro SSH komunikaci OpenSSH. Z novinek lze vypíchnout podporu hybridní post-kvantové výměny klíčů založené na FIPS 203 ML-KEM (Module-Lattice Key Enapsulation mechanism) v kombinaci s X25519 ECDH, tj. nový výchozí algoritmus "mlkem768x25519-sha256". Počátkem roku 2025 bude z OpenSSH odstraněna podpora DSA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Amarok z druhé strany

    17.11.2005 16:17 | Přečteno: 1415× | První linie

    Po přečtení článku o přehrávači Amarok jsem se rozhodl ho vyzkoušet v náročném provozu :-) Jak to dopadlo?

    Neradostné samozřejmě je, že jde o tvrdě KDE věc, takže potřebuje všechny věci okolo, používá divné fileselectory a podobné ctnosti. Naštěstí zrovna s fileselectory se tam člověk v běžném provozu nesetká, takže se to dá překousnout. Nakonec i pro Qt se dají sehnat nějaké barvičky, ze kterých se mi nedělá špatně.

    První dojmy jsou docela pozitivní. Úplně mi tedy nepadl do oka způsob jakým se spravuje kolekce (název pro knihovnu). To je řešeno přidáním adresářů které se sledují, narozdíl od třeba Rhythmboxu, kde se jednorázově projdou adreáře a přidají se z nich skladby. Problém tohoto řešení nastává ve chvíli, kdy z adresáře s hudbou dva nebo tři sledovat nechcete. Nakonec musíte tedy ty adresáře co sledovat chcete nastavit ručně a nové taky přidávat ručně. Celé řešení pak kombinuje nedostatky obou :-)

    Kolekce je uložená v SQL databázi, což by mohlo být plus oproti Rhythmboxu, protože předpokládám, že se z toho bude seznam alb generovat pohodlněji než z nějakého XML. Ale to jsem ještě nezkoušel a otázka je mám-li vůbec, když už skript pro Rhythmbox mám :-)

    Kolekci se nakonec povedlo naimportovat úspěšně. Zobrazení kolekce se mi ale moc nelíbí. Je to možná otázka zvyku a vkusu, ale použitý rozbalovací strom nepovažuju za pěkný. Opět si dovolím označit způsob použitý v Rhythmboxu za lepší. Je pravda, že si mohu nastavit zobrazení jenom alb jako třeba v Muine, nicméně tím stejně nedosáhnu stejného zobrazení jako v Muine (mrk), které se mi také líbí víc než tohle.

    Trochu blbé mi přijde, že se mi nepovedlo přesvědčit Amarok, aby začal po přidání první skladby do playlistu hrát. Možná maličkost, ale přišlo by mi to lepší. Jinak se ale s playlistem pracuje celkem dobře, líbí se mi vestavěná fronta, kde si snadno naklikám skladby které chci přehrát nezávisle na pořadí v playlistu.

    Pěkné jsou i režimy přehrávání, opakování i náhodné přehrávání se zapíná přiměřeně užitečnosti této vlastnosti (která je značná :-)). Tímto se dostáváme i k dynamickému playlistu, což by měla teoreticky být vlastnost nahrazující můj oblíbený Ruffle z Muine, ale v praxi je to spíše tlačítko nahrazující ukončení přehrávače. Je to tak zoufale nestabilní, že je to úplně k ničemu.

    Bohužel celý Amarok mi přišel dost nestabilní. Zrovna u přehrávače o který se nechci starat to moc příjemné není. Přehrávač chci pustit a nechat hrát, ne ho každou chvíli sestřelovat a pouštět znova protože se kousl nebo spadl. Amarok to ale dělá skoro neustále.

    Dalším nepříjemným nedostatkem (nevím čím je způsoben) je nemožnost přeskakovat v přehrávané skladbě, ačkoliv tam na to ovládací prvek je. Prostě to nic nědělá.

    Jako skoro k ničemu se ukázala vlastnost na stažení informací o autorovi z wikipedie. K ničemu, protože autory jejichž písničky si přehrávám znám, že :-) Naproti tomu stahování textů skladeb funguje většinou docela dobře a hodí se. Aktuální kontext je taková hezká věc na koukání, dá se z toho vybrat další skladba autora když po ní náhodou zatoužím, ale to je tak vše, žít se bez toho dá bez jakéhokoliv problému.

    Je tedy Amarok lepší než jiné přehrávače, jmenovitě Muine a Rhythmbox? Odpověď může znít, že o trochu ano. Umí některé věci co Muine a Rhythmbox ne. Jenže většinu z nich stejně skoro nepoužiju a Muine a Rhythmbox mi nepadají… Uvidíme.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.11.2005 16:36 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    ad padani ... nemas nahodou procesor s HT ... az nekam do verze 1.3.5 to kvuli tomu padalo
    Urine should only be green if you're Mr. Spock.
    17.11.2005 16:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Jestli se to montovalo do historických Celeronů před pěti lety, tak možná jo :-)
    Copak toho není dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 16:38 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Tak asi budeš jeden z lidí, co si stěžují na nestabilitu AmaroKu pod FC. Mě na Gentoo spadl jen na jednom velice pochybném MP3 souboru, jinak nikdy.
    17.11.2005 16:45 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Nemám problémy s pády, ale občas si vezme 90% procesoru a to ho stejně musím sestřelit (takže to vyjde nastejno), nevím proč. Údajně to dělá jen s gstreamerem a xine se to netýká.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 17.11.2005 18:30 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    S XINE to dela mene, nez s arts, ale dela i tak dost...a kdyz mu date mp3, ktere mu nechutnaji, tak s XINE i vic, nez s ostatnimi (vcera jsem jich par prevedl z WMAcek pomoci ffmpegu a amarok byl prakticky nepouzitelny). Tedy alespon na me FC4.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Daniel Kvasnička ml. avatar 17.11.2005 17:14 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Na FC4 pada jak hrusky... je to nestesti, protoze mi moc vyhovuje :-( Ale slysel jsem, ze na SUSE 10.0 je na tom podobne. Neni to GCC4kou? SUSE 10.0 ji pouziva taky, ne?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 17:29 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Tak si AmaroK sám zkompilujte na GCC 3.4 a uvidíte, jestli to třeba nepomůže.
    18.11.2005 01:02 Pietro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Ja ho pouzivam na SUSE 10.0 a nepada.
    17.11.2005 17:29 Georgo10 | skóre: 14 | blog: Deset hříchů | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Woow, ja pod Gentoo provozuji amaroK už docela dlouho a padá docela často a někdy (bez legrace) způsobí úplný kolaps, kdy nic nereaguje :( .. Opravdu nic.. ani se nedostanu do konzole, nikam. Pomůže mi jen zmáčknout tlačítko na vypnutí a tím se vyvolá vypínání.
    -- Georgo
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 17:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Mě občas způsobí, že nějakou dobu po jeho ukončení nejde klávesnice, ale pády fakt žádný.
    jose17 avatar 17.11.2005 17:58 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    tak to presne mi urobila včera svn verzia amaroku pri testovaní vizualizácií. asi ich nechám na pokoji
    Ja vim, on vi, ty nano!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 17.11.2005 18:25 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    To nepoužívám, protože vizualizace do nového okna se mi nelíbí....ale asi mají v plánu to změnit, co jsem slyšel.

    Takže možná proto to mám stabilní.
    17.11.2005 16:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    divné fileselectory
    Už jsem svůj názor na gtk fileselectory vyjádřil mockrát. A řeknu to znova. Už ty z gtk1 (podobné byly ve Windows 3.x) stály za ..., ale v porovnání v těmi, co jsou v gtk2 jsou o řád lepší. Naprosto nerozumím tomu, proč mi fileselector z gtk2 zabírá podstatně více místa, než ten z kde a přitom ve výchozím stavu zobrazuje daleko méně informací. Nechápu, jakého ... napadlo zrušit textové pole s adresářem a narvat tam tlačítka! Neznám Gnome, ale pokud HIG znamená vytvářet podobné "příjemné" rozhraní, pak děkuji, nechci :-/.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    17.11.2005 16:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Mně se teda ty z GTK+ 2 (ty nové) docela líbí. A komu ne, heh, víme co :-)
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 05:11 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Neznám Gnome, ale pokud HIG znamená vytvářet podobné "příjemné" rozhraní, pak děkuji, nechci :-/.
    Ne, v tomto je HIG nevinně. Stačí si jej přečíst. To byla iniciativa nějakého tvůrce (tvůrců?) tohoto dialogu.
    18.11.2005 12:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Tak to jsem skutečně rád (bez ironie). Pokud by tohle měla být ukázka toho opěvovaného HIG, pak nechci GNOME ani vidět. Ale je možné, že ostatní vývojáři mají víc rozumu.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    David Watzke avatar 17.11.2005 17:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Zkus třeba amaroK 1.4 ze SVN. Jako přídavnej parametr doporučuju minimálně --without-arts. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 17:27 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Jo, po tom tak toužím :-) Další betaverze a ještě si to sám kompilovat.
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 17.11.2005 17:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Aha, ty taky nekompiluješ.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 17:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Ne když nemusím. A u balíčků, které mám v pohodě z Fedora extras opravdu nemusím :-)
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 17.11.2005 17:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Třeba by pak fachal líp.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 17:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Nevím, to třeba mi za práci se spec souborem a další opičky kolem moc nestojí.
    Copak toho není dost?
    brozkeff avatar 18.12.2005 19:16 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Co není v RPM, nechci
    Taky jsem zastáncem 'filozofie', že program, pro který nikdo neudělal úhledné RPM pro moji Fedoru, nestojí za to instalovat:)
    lankvil avatar 17.11.2005 17:25 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    amarok se mi taky moc nezalibil. daleko lepsi mi prijde treba madman, nemusim se vzdavat xmms, je daleko rychlejsi a este ani jednou nespadnul, coz se o amaroku rozhodne rict neda
    Já mám taky blog
    martink avatar 17.11.2005 17:42 martink | skóre: 10 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    To je řešeno přidáním adresářů které se sledují, narozdíl od třeba Rhythmboxu, kde se jednorázově projdou adreáře a přidají se z nich skladby.

    Stačí odškrtnout "Hlídat změny ve složkách" v nastavení kolekce a bude se chovat stejně.

    Dalším nepříjemným nedostatkem (nevím čím je způsoben) je nemožnost přeskakovat v přehrávané skladbě

    U mě funguje bez problému. Používám arts, jak je to u jiných enginů nevím.

    Také se stabilitou nemám nejmenší problém, možná to závisí na distribuci (mám verzi 1.3.6 z Debianu unstable).
    David Watzke avatar 17.11.2005 17:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Dalším nepříjemným nedostatkem (nevím čím je způsoben) je nemožnost přeskakovat v přehrávané skladbě

    U mě funguje bez problému. Používám arts, jak je to u jiných enginů nevím.
    S GStreamerem, Xine to jde taky v pohodě.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 17:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Používám GStreamer a nejde mi to.
    Copak toho není dost?
    David Watzke avatar 17.11.2005 17:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Zajímavé. :/ To jako že s tím ani nepohneš?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.11.2005 17:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    To jo, widget se chová jak by člověk čekal, celý přehrávač se chová tak jak bych čekal. Ale jakmile to pustím, jako bych nic neudělal, prostě to hraje s klidem dál.
    Copak toho není dost?
    Mikos avatar 17.11.2005 20:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Co používáš za distribuci? Já používal amaroK už v Gentoo a nyní v Arch Linuxu a _nikdy_ mi nespadnul, nesežral 90% procesoru, nezaseknul se ani nic podobného. A to jak s GStreamer enginem, tak s Xine enginem.

    Možná mam jen štěstí, ale prostě na mém PC s amaroKem nikdy žádné problémy nebyly ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    17.11.2005 20:34 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Fedoru.
    Možná mam jen štěstí, ale prostě na mém PC s amaroKem nikdy žádné problémy nebyly ;-)
    Předpokládám, že dobře víš co je mi to platné :-)
    Copak toho není dost?
    18.11.2005 09:36 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Předpokládám, že dobře víš co je mi to platné :-)
    Jasně. Ale může tě hřát u srdce, že chyba je asi u tebe a ne v programu. Já ti taky můžu potvrdit, že mi ještě amaroK nespadl (Debian). I když jednou při zkoušení nějaké betaverze měl problém s UI - nešlo zobrazit levou část okna (kontextové info apod.) - ale to se v žádné ostré verzi neopakovalo.
    18.11.2005 13:15 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Amarok z druhé strany
    Co je mi platné že je tam chyba nebo tam, když mi to sakra nehraje :-)
    Copak toho není dost?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.