Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Richard Stallman přednáší ve středu 7. května od 16:30 na Technické univerzitě v Liberci o vlivu technologií na svobodu. Přednáška je určená jak odborné tak laické veřejnosti.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.04.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
TmuxAI (GitHub) je AI asistent pro práci v terminálu. Vyžaduje účet na OpenRouter.
Byla vydána nová verze R14.1.4 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání. Podrobný přehled v Changelogu.
Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Tento zápisek je psán ve stavu nasranosti, proto prosím omluvte zhoršenou kvalitu. Tento zápisek se ani netýká Linuxu, počítačů ani ničeho souvisejícího. Jako každý rok se i tady v okolí jede rychlostní zkouška Rallye Bohemia. A jako každý rok to přináší spoustu omezení a naopak minimum výhod pro obyvatele přilehlých obcí.
A začínáme hned tím, co postihuje asi nejvíc lidí. Bydlím kousek od mezinárodní silnice první třídy E65, takže by se dalo říct, že jsem na hluk zvyklý. A fakt je, že pokud zrovna nevětrám, tak ani těžké a hlučné nákladní vozy jsou slyšet jen v okamžiku, kdy jsou u domu nejblíže. Ale pokud nějakých 500m od domu jezdí jedno auto za druhým s uříznutým výfukem (čti Rallye speciál) tak to je slyšet i přes několikeré zavřené dveře a trojitá skla v oknech. A hluk přímo u "trati" je ještě daleko vyšší.
Fakt, že si nějaká zájmová organizace pro sebe zabere veřejně prospěšné zařízení typu silnice je pro mne nepřijatelný. Ať to jsou "cyklojízdy", přechody fotbalových fanoušků, demonstrace nebo automobilové závody. Posledně jmenované je navíc horší o to, že pořadatel má z celé akce zisk - a k tomu zabere zařízení určené pro všechny obyvatele bez výjimky. (Pokud se platí za pronájem, pak poslední větu beru zpět).
Spousta lidí tu má dům přímo u silnice, která tak tvoří jedinou přístupovou cestu k domu. Takový člověk se pak během konání závodů nedostane k/z domu. Bez ohledu na to, jestli potřebuje jít do/z práce, nakoupit, nebo se dostat na/z nějakou vlastní akci.
Myslím, že všem je jasné, že i na závodním autě se může objevit závada, a i profesionální závodník může udělat chybu, v důsledku čehož auto neřízeně opustí silnici, leckdy i ve vysoké rychlosti. Proto také pořadatelé vytyčují okolo "tratí" prostory, kde se diváci smí a kde nesmí pohybovat. V situaci, kdy se např. přilehlá zahrada vyskytuje v onom "zakázaném prostoru" existuje zvýšené riziko, že mne např. při údržbě záhonu smete auto. Tedy nemohu plně využívat _svůj_ majetek, aniž bych při tom nebyl ohrožen na životě.
K oné silnici mohou přiléhat areály firem a živnostníků - v takové situaci se pak do firmy nedostane zásobování, zaměstnanci ale ani zákazníci. (Dnes otce nechtěli pustit do stavebnin, a to je vjezd do areálu stavebnin asi 20m před startovištěm). Takovým firmám pak vzniká zcela konkrétní škoda.
Abych to nějak shrnul... Taková akce znamená spoustu omezení kvůli upřednostnění zájmů celkem malé skupiny osob (pořadatelé, závodníci, diváci). Navíc obyvatele a firmy, které jsou těmito akcemi poškozeny nikdo neodškodní. To je pro mne nepřijatelné - a dokud se alespoň toto nezmění, jsou pro mne nepřijatelné i samotné závody.
Tiskni
Sdílej:
Aspon vidite, ze nejvetsi privilegia ma to co je uplne na h***o.
zábor soukromého majetku lze udělat jen po dohodě s majitelem a zase s platbou za omezení. Tak je to zcela běžné u těchto sportů.To sice možná ano, ale pokud pořadatel uzavřením silnice nějaký objekt fakticky odřízne od světa tak majiteli pokud vím nic platit nemusí.
co kdyby si nějaký podnikatel u Vás pronajal louku a tu pronajal na nějaký festNo, takový fest by mě omezil možná tak hlukem (ale dodržování hlukových limitů by snad měla hlídat hygiena).
Jinak je opravdu vidět, že článek vznikl ve stavu akutní nasranosti a na nějakou objektivitu nebyl čas. Třeba ta část o soukromém majetku ... vždyť Tě na to záhonu může srazit klidně i kamion za normálního provozu. Evidentně si chtěl bít psa, který Ti štěkal pod oknem ... a hůl se najde vždycky, že ....Tady se pravděpodobně naráželo na to, že pořadatelé si kromě silnice (za jejíž pronájem, věřím, alespoň občas normálně slušně zaplatí) nárokují jakési ochranné zóny. Pokud Tě sejme na zahrádce kamion za normálního provozu, tak to ten řidič uzná jako čistě svoji chybu. Pokud Tě tam sejme závodník rallye, tak budou mít organizátoři kecy, že říkali, že se pojede rallye a že tam nemáš zalévat jahody, aby nedošlo k neštěstí a budou se snažit ze zodpovědnosti vyzout. Koneckonců, po většině neštěstí v rallye se něco takového dočteš: neměli tam co dělat, vyhazovali jsme je. Jakoby si snad kromě silnice pronajali organizátoři padesát metrů lesa na obě strany (o čemž vážně pochybuji).
ještě doplním k tomu hluku: Na vzdálenost 500m přes trojitá okna to asi slyšet je, ale pokud to je slyšet jako obtěžující hluk tak doporučuju ty okna reklamovat u výrobce.Předpokládám, že tam ty okna jsou také pro ilustraci síly. Ono komu by se chtělo sedět v pěkném počasí za oknem, že…
… Jo a na případné škody jsou pořadatelé samozřejmě pojištěni a občas mají vliv třeba na takové věci jako zařízení jinak nedosažitelné opravy silnice.Platit by samozřejmě měli pořadatelé vždy.
Informování lidí bydlících podél trati má na starosti obec a dělá to starosta, který konání RZ musí schválit že. Normálně to probíha tak že obejde vesnici a se všemi se domluví a lufťákům na které má adresy píše dopisy. Takže bych možná brečel u svého starosty. Nebo možná Váš starosta nemá tu správnou adresu.
Ani by ty dopisy psát nemusel stačí když to vyvěsí na úřední desce, přesto vím že se tak většinou děje.
zavřít ve 22.00 hodProč? Pokud je to uvnitř tak to nikoho neruší.
Důsledně kontrolovat, aby se nenalévalo nezletilým a aby opilí návštěvníci nesedali za volant.Souhlas - a zrovna včera tu byla nedaleko diskotéka. Asi 50m od bývalé sokolovny, kde se konala stála PČR a dávala každému, kdo projel dýchnout :) A nalévat nezletilým na diskotékách si už málokdo riskne.
Případně preventivně vyndat ventilky, vypustit duše..To je ovšem kardinální blbost.
A velmi smutný pohled na auto zapasované ve stromě, většinou narvané mladými lidmi vracejících se z diskotéky, pro něž je často toto rallye poslední... Je to příliš časté, víkend, kdy se nehoda v této souvislosti nestane, je spíše vyjímečný.Ano - ale oni se rozhodli, že budou řídit pod vlivem, nebo pojedou s opilým řidičem. Pokud se chtějí zabít, je to jejich věc - pokud při tom nesejmou někoho dalšího.
PS: Tu v Praze je taková "lahůdka", a sice diskotéky na parníku. Pazvuky se šíří po Vltavě a hluk se rozléhá ozvěnami na kilometry daleko, kudy zrovna plují. Na noční klid se nehledí.No, když jsem v Praze, bydlím v Nuslích. Takže tady nemůžu sloužit.
Kéž by to tak bylo...No, co jsem se ptal, většinou to tu funguje tak, že každý dostane náramek jedné barvy, pokud je starší 18 let, mladší dostanou jiný. No, a barman se podle toho řídí (samozřejmě, je možné, že kamarádovi nalije, ale to už provozovatel neovlivní).