abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo vydáno openSUSE Leap 16 (cs). Ve výchozím nastavení přichází s vypnutou 32bitovou (ia32) podporou. Uživatelům však poskytuje možnost ji ručně povolit a užívat si tak hraní her ve Steamu, který stále závisí na 32bitových knihovnách. Změnily se požadavky na hardware. Leap 16 nyní vyžaduje jako minimální úroveň architektury procesoru x86-64-v2, což obecně znamená procesory zakoupené v roce 2008 nebo později. Uživatelé se starším hardwarem mohou migrovat na Slowroll nebo Tumbleweed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:00 | IT novinky

    Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) ve spolupráci s Národní rozvojovou investiční (NRI) připravuje nový investiční nástroj zaměřený na podporu špičkových technologií – DeepTech fond. Jeho cílem je posílit inovační ekosystém české ekonomiky, rozvíjet projekty s vysokou přidanou hodnotou, podpořit vznik nových technologických lídrů a postupně zařadit Českou republiku mezi země s nejvyspělejší technologickou základnou.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.5.0 s kódovým jménem Hibiscus. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 03:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila text-to-video AI model Sora 2 pro generování realistických videí z textového popisu. Přesnější, realističtější a lépe ovladatelný než předchozí modely. Nabízí také synchronizované dialogy a zvukové efekty.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Nová verze

    UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch 24.04-1.0, tj. první stabilní vydání založené na Ubuntu 24.04 LTS.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Komunita

    Rakouská armáda přechází na LibreOffice. Ne kvůli licencím (16 000 počítačů). Hlavním důvodem je digitální suverenita. Prezentace v pdf z LibreOffice Conference 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    včera 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) upozorňuje na sérii kritických zranitelností v Cisco Adaptive Security Appliance (ASA) a Firepower Threat Defense (FTD) a Cisco IOS, CVE-2025-20333, CVE-2025-20363 a CVE-2025-20362. Zneužití těchto zranitelností může umožnit vzdálenému neautentizovanému útočníkovi spustit libovolný kód (RCE). Společnost Cisco uvedla, že si je vědoma aktivního zneužívání těchto zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 12:11 | IT novinky

    Ochrana uživatelů a zároveň příznivé podmínky pro rozvoj umělé inteligence (AI). Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo minimalistický návrh implementace evropského nařízení o umělé inteligenci, tzv. AI aktu. Český zákon zajišťuje ochranu občanům a bezpečné používání AI, ale zároveň vytváří pro-inovační prostředí, ve kterém se může AI naplno rozvíjet, firmy mohou využít jeho potenciál a nebudou zatíženy zbytečnou administrativou. Návrh je nyní v meziresortním připomínkovém řízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    Dle plánu Linus Torvalds odstranil souborový systém bcachefs z mainline Linuxu. Tvůrce bcachefs Kent Overstreet na Patreonu informuje, že bcachefs je nově distribuován jako DKMS modul.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.9. 17:44 | IT novinky

    PIF, Silver Lake a Affinity Partners kupují videoherní společnost Electronic Arts (EA) za 55 miliard dolarů (1,14 bilionu korun).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (39%)
     (48%)
     (12%)
     (14%)
     (17%)
     (14%)
     (18%)
     (14%)
     (14%)
    Celkem 146 hlasů
     Komentářů: 9, poslední 24.9. 17:28
    Rozcestník

    Já ten Linux miluju :-)

    6.6.2008 19:17 | Přečteno: 1861× | Nezařazené

    Maturu mám hotovou. Na školu jsem přijatej. A brigádu zatím nemám. A tak mám mrtě času. Jelikož jsem nedávno dělal kámošovi zálohu, kterou jsem prováděl tak, že všechny jeho data jsem napral bráchovi do noťasu. Měl jsem k dispozici spoustu filmů. Jediný problém byl, že brácha noťas potřeboval a nechtěl mě k němu pustit ani na vteřinu. Proto jsem musel vymyslit způsob, jak data dostat do svého PC.

    Pokud bych měl Windows, asi bych musel bráchu ukecat, ať mi to dá na flashku, ale to by nešlo, dělal něco mooooc důležitýho. Ještě bych mohl využít sdílení, jelikož jsme zesíťování. Ale to bych ho musel opět vyrušit. Takže bych asi ostrouhal a musel si počkat. Naštěstí já i on máme Linux. Takže následovalo asi něco takového:

    ssh stoupa@192.168.1.100
    stoupa@192.168.1.100's password: 
    Linux stoupa-laptop 2.6.24-17-generic #1 SMP Thu May 1 14:31:33 UTC 2008 i686
    
    The programs included with the Ubuntu system are free software;
    the exact distribution terms for each program are described in the
    individual files in /usr/share/doc/*/copyright.
    
    Ubuntu comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent permitted by
    applicable law.
    
    To access official Ubuntu documentation, please visit:
    http://help.ubuntu.com/
    Last login: Fri Jun  6 18:45:42 2008 from 192.168.1.101
    stoupa@stoupa-laptop:~$ 
    
    No potom jsem měl několik možností, jak data od něj k sobě přenést. Rozchodit NFS, ale to se mi nechtělo. Použít scp, ale to je pomalé. Nakonec jsem zvolil možnost ftp. Původně jsem chtěl zapnout mc a připojit se ke svému ftp serveru a nakopčit to tam. Ale nakonec jsem si vzpomenul, že často někde s bookem chodím a potřebuju, aby i na něm byl ftp server. A tak jsem zadal:
    sudo apt-get install vsftpd
    
    Potom jsem upravil /etc/vsftpd pro své potřeby. Odhlásil se a na svém kompu zapl ftp klienta a data si zkopíroval z bráchovýho kompu, aniž bych ho vyrušil či by o tom věděl.

           

    Hodnocení: 56 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    pol128 avatar 6.6.2008 19:25 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    co je na scp pomale?
    Jendа avatar 6.6.2008 19:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Asi to šifrování. Na slabších strojích...
    pol128 avatar 6.6.2008 19:37 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    aha, no ja som myslel, ze tam, kde sa daju prehravat divx filmy, tak tam bezi scp dost dobre ;-)
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2008 21:00 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Nejen na slabších strojích. SFTP mi typicky jde maximálně poloviční rychlostí dané linky. Nechápu proč.
    6.6.2008 21:35 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    V tom případě bych po tom na vašem místě začal pátrat. Na nezatíženém stovkovém ethernetu jsem zvyklý na rychlosti lehounce kolem 10.5 MB/s ("čisté" protokoly 11.2 MB/s). Na gigabitu 30-40 MB/s, ale tam jsou většinou i "čisté" protokoly limitovány rychlostí disku a filesystému. O pomalejších linkách než stovkový ethernet nemá smysl ztrácet řeč, tam je rozdíl do pěti procent (při použití -C může být i záporný).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.6.2008 21:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Klasické stahování mi jede 450 KB/s, SFTP polovinu. Na gigabitu dostávám desítky megabajtů/s, se SFTP opět polovinu. A je jedno z jakého počítače kam nebo na jaké síti. Asi je zvorané to KIO.
    6.6.2008 23:12 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    A co normálně, tj. příkazy scp a sftp?
    Grunt avatar 7.6.2008 00:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Nechci do toho kecat, ale nemá náhodou protokol SSH tři typy kanálů a každý z nich v podstatě zašifrovaný stream?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.6.2008 19:44 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    taky mam tu zkusenost
    15.6.2008 20:17 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    To je sice možné, ale není to vlastnost protokolu, ale nějaká chyba konkrétní implementace, kterou používáte.
    6.6.2008 19:25 Arnošt Málek | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    No, a to si to mohl udelat pravdepodobne jeste jednoduseji - zkopirovat to rovnou pres scp, bez instalace ftp. Predpokladam totiz, ze scp tam je rovnou nainstalovane - kdyz je ssh ... ;-)
    6.6.2008 19:29 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    netcat!!!!!!
    THIS IS SPARTA!
    7.6.2008 00:27 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    +1 :)

    user@pc1:~/movies$ nc -l -p 1234 | tar xv

    user@pc2:~/movies$ tar cv * | nc pc1 1234 -q0
    7.6.2008 10:46 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    jo, to je spravnej pristup.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    6.6.2008 20:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Aha a ono se SSH zapínat asi nemusí, že? To se asi zaplo samo od sebe...
    kozzi avatar 7.6.2008 08:39 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    No tak, ono možná někde jo. Ale u bráchy běželo už po instalaci. Alspoň si nepamatuju, že bych ho zapínal.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Grunt avatar 6.6.2008 20:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Já ten Linux miluju…
    …si člověk říká jen do doby než musí dostat jádro 2.4.31 na MIPSel.
    Maturu mám hotovou. Na školu jsem přijatej. A brigádu zatím nemám.
    Tak to jsme na tom úplně stejně.
    BTW:V jakém že ústavu se to na tebe máme těšit?
    Nakonec jsem zvolil možnost ftp…
    …a měl štěstí, že záloha nečítala tisíce souborů.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.6.2008 21:00 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    …a měl štěstí, že záloha nečítala tisíce souborů.
    No, u FTP je jeho rezie pri inicializaci prenosu kazdeho souboru sice trochu neprijemna, ale cokoliv chytrejsiho nez obycejny klient rekurzivni stahovani umi - bud se muze pouzit nejaka chytrejsi vecika jako lftp, filemanager jako mc a pod., nebo se FTP server primountuje pres FUSE (a pak staci i obycejne cp).

    I kdyz alternativni reseni budou rychlejsi, osobne bych za nejrychlejsi sitove reseni asi povazoval tar, gzip (bzip2, pokud mate opravdu rychle stroje) a jiz zminovany netcat, na strane zdroje by se soubory ztarovaly, zagzipovaly a precpaly netcatem pres sit, kde by se na druhe strane zase rozgzipovaly a roztarovaly. Osobne jsem to sice nikdy nezkousel, ale u urciteho typu obsahu (napr spousta textovych souboru jako zdrojaky nebo HTML) se tezko najde neco lepsiho.
    Grunt avatar 6.6.2008 21:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    I kdyz alternativni reseni budou rychlejsi, osobne bych za nejrychlejsi sitove reseni asi povazoval tar, gzip (bzip2, pokud mate opravdu rychle stroje) a jiz zminovany netcat, na strane zdroje by se soubory ztarovaly, zagzipovaly a precpaly netcatem pres sit, kde by se na druhe strane zase rozgzipovaly a roztarovaly. Osobne jsem to sice nikdy nezkousel, ale u urciteho typu obsahu (napr spousta textovych souboru jako zdrojaky nebo HTML) se tezko najde neco lepsiho.
    +1

    V podstatě to samé dělá i sftp pokud je u něj zaplá volba Compression yes a ještě je to šifrované.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 7.6.2008 08:46 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    No tak já mám zkušenost že když jsem zapl volbu Compression tak se to ještě zpomalilo. Šlo tenkrát tuším o rsync. Ono ten počítač byl pomalej, takže to šifrování a ta komprese mu dala zabrat :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    6.6.2008 22:15 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    I kdyz alternativni reseni budou rychlejsi, osobne bych za nejrychlejsi sitove reseni asi povazoval tar, gzip (bzip2, pokud mate opravdu rychle stroje) a jiz zminovany netcat, na strane zdroje by se soubory ztarovaly, zagzipovaly a precpaly netcatem pres sit, kde by se na druhe strane zase rozgzipovaly a roztarovaly. Osobne jsem to sice nikdy nezkousel, ale u urciteho typu obsahu (napr spousta textovych souboru jako zdrojaky nebo HTML) se tezko najde neco lepsiho.
    Používám neustále, nemohu si stěžovat. Jen jeden hint: je dobré použít přepínač -q, jinak není poznat že přenos již skončil :-)
    kozzi avatar 7.6.2008 08:44 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    No tak těšit se můžete na mě můžete na FIT VUT - informační technologie a na FI MUNI - Programovací struktury.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.6.2008 22:18 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Budeš dělat dvě školy najednou? ;-)
    kozzi avatar 8.6.2008 11:22 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    No asi jo. Ale jen ze začátku pak se snad rozhodnu :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    xkucf03 avatar 8.6.2008 19:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Takový RAID 1. Jen pozor, aby ti neodešly oba disky naráz :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kozzi avatar 8.6.2008 20:03 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Jn, to by byl průser :-D.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Grunt avatar 8.6.2008 20:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    A to jako jde studovat dvě školy naráz?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 8.6.2008 20:16 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Ano jde.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Grunt avatar 8.6.2008 20:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    A jak to potom bude s přednáškami? Když se ti budou dvě přednášky překrývat, tak jednu polovinu sebe pošleš na jednu a druhou polovinu na druhou nebo jak? Nějak to stále nechápu. A jaké to má vůbec výhody?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.6.2008 20:45 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Ona je někde účast na přednáškách povinná?
    Grunt avatar 9.6.2008 14:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Tak to opravdu nemám nejmenší tušení, ale z něčeho se přece musí učit nebo ne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kozzi avatar 9.6.2008 14:41 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    No tak ještě existují knihovny, scripta, krom toho přednášky se dají sledovat třeba i on-line, nebo si je nechat nahrát. V dnešní době opravdu není problém zehnat matroš ze kterého se můžu učit.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    Grunt avatar 8.6.2008 20:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    A je to vůbec legální?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.6.2008 20:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Ne, je to proti přírodě. ;-)
    8.6.2008 21:32 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Hmm... Já o tom taky uvažoval.. :-)
    8.6.2008 21:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Vy jste s Heronem přece proti přírodě tak nějak už od přírody, ne? :-)
    Heron avatar 8.6.2008 21:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    :-D Počkej až se někde setkáme, ty si zahráváš už delší dobu :-D
    8.6.2008 21:52 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    8.6.2008 21:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Heh?
    8.6.2008 20:46 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Napadá vás nějaký důvod, proč by nemělo?
    andree avatar 6.6.2008 22:14 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    nie som isty ci rozbehanie vsftpd je rychlejsie ako rozbehanie nfs medzi 2 linux boxami :o)))
    kozzi avatar 7.6.2008 08:42 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    No to asi záleží na distru. A na znalostech člověka co to dělá. Vsftpd jsem zrovna ten den nastavoval u kámoše, takže jsem přesně věděl co nastavit. Byla to otázka pár vteřin.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    andree avatar 7.6.2008 10:12 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    aha :)

    mno v nfs je tiez o tom, ze na serveri do /etc/exports vrazis jeden riadok, spustis server - a na cielovom stroji das 'mount server:/cesta/ adresar' a je to :o) uz by len mohli byt problemy s pravami, ale ak tam mas aspon o=rx...
    kozzi avatar 7.6.2008 10:59 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    JJ, vím ale jak jsem psal, stejně jsem tam chtěl mít FTP server, takže to pro mě bylo výhodnější. Jinak ještě se musí pustit portmap ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.6.2008 12:32 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    apt-get install nfs-kernel-server (portmap alias nfs-common je jako dep)

    pak uz jenom ten jeden radek v /etc/exports (misto editovani /etc/vsftpd)

    a na klientovi misto ftp klienta mount ... pak muzes bud kopirovat, nebo se divat primo, nebo se podivat, jestli je to dobrej film a pak teprve kopirovat ...rezie bude taky nizsi nez ftp, rekl bych, je to prijemnejsi ... btw: zadny prihlasovani ... akorat musis mit stejny uzivatele (uid) nebo ject pres roota:)
    kozzi avatar 7.6.2008 12:36 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    JJ, vím. Jsem rozcházel NFS u nás ve škole. Ale jak jsem říkal, stejně jsem tam chtěl mít ftp server. Hlavně kvůli tomu že občas u někoho něco přenáším z windows. A tam bych asi to NFS nerozjel, teda minimálně né tak snadno jako je spustit treba totalcommander a pripojit se k ftp ;-)
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    7.6.2008 12:37 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    a jeste doplnim, obcas pouzivam taky rsync (bez SSH), ale to uz si chce trosku pohrat s konfiguraci. kdyby mel nekdo zajem, tak pouzivam tenhle postup:

    PC1: ./rsync.conf
    use chroot = false
    uid = root
    gid = root
    log file = /dev/stdout
    read only = false
    write only = false
    
    [nazev]
    path=CESTA
    
    PC1: spustit rsync --daemon --no-detach --config=./rsync.fong

    PC2: spustit rsync -avP lokalni_adresar rsync://PC1/nazev/ nebo spustit rsync -avP rsync://PC1/nazev/ADRESAR lokalni_umisteni/
    7.6.2008 09:56 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Jenom trochu nechápu, proč jsi nepřenášel přes ssh, když tam byl rozchozený. V mc máš v menu položku "Shell link...".
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    kozzi avatar 7.6.2008 10:58 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Já to tam nepíšu? To tam podle mě mám napsaný, že jsem mohl použít scp, ale tam dochází ke ztrátě rychlosti.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    houska avatar 7.6.2008 23:28 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    ta ztrata casu by byla rozhodne mensi nez ta instalace a konfigurace ftp ;)
    Václav 8.6.2008 10:51 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Které ale stejně plánoval nainstalovat.. :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    7.6.2008 22:27 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Tak to já doma pořád používám ssh :-) občas třeba z něčího počítače používám jabber na serveru přes centerim nebo i elinks :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    Max avatar 8.6.2008 01:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Ve windows nemusíš něco sdílet, aby jsi si to mohl stáhnout ;-). Stačí jen znát heslo ...
    SSH je opravdu pomalé, zda použít sambu, nebo ftp. Hmm, to vyjde nastejno ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    houska avatar 8.6.2008 19:59 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    pokud bych si mel vsadit zda je rychlejsi samba nebo ssh, tak bych tedy rozhodne vsadil na ssh
    8.6.2008 20:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já ten Linux miluju :-)
    Úplně nejrychlejší pro "velká stěhování" na lokální síti IMHO bude tar | lzop | netcat <--> netcat | lzop | tar. Tedy aspoň na "stovce". Na gigabitu bude ta komprese ve většině případů zbytečná. Ale mezi servery s diskovými poli by lzop mohl něco ušmiknout dokonce i na tom gigabitu. ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.