abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (5%)
     (11%)
     (10%)
    Celkem 301 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    24.11.2008 08:59 | poslední úprava: 24.11.2008 09:03

    Mám docela kuriozní problém. Potřebuji důležitý dokument exportovat z ODF do PDF. Jenže export v Openoffice odjakživa (minimálně od 2.0) vykazuje podivné chování při exportu dokumentu s rovnicemi. Chyby exportu jsou sice náhodné, ale s určitou pravděpodobností se dá určit, kde se budou vyskytovat nejčastěji. Zejména u indexů a hodnot za znakem =. Toto chování skutečně náhodné, a provedu -li 2x po sobě export do PDF, každý z dokumentů bude mít tyto chyby jinde, i když se často v některých shodují. Nevím co s tím. zkoušel jsem všelijak měnit nastavení exportu, ale bez výsledku.

    Viz obrázky. V prvních dvou rovnicích je číselný index u proměnné X a COSINU exportován jako nějaký klikihák, ve třetím případě u proměnné OMEGA jako čtvereček a hodnota za rovnítkem ve čtvrtém případě je nahrazena tečkou.        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Anketa

    PDF bug
     (84 %)
     (16 %)
     (0 %)
    Celkem 31 hlasů

    Obrázky

    Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!, obrázek 1 Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!, obrázek 2 Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!, obrázek 3 Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!, obrázek 4

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.11.2008 09:10 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Chová se to blbě i když to vytiskneš nebo použijes vytuální pdf tiskárnu?
    There is no point in being so cool in a cold world.
    24.11.2008 09:39 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Přes virtuální PDF tiskárnu je to OK. Zdá se (chybu jsem nenašel)

    24.11.2008 09:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Podle mě (ruku bych však za to do ohně nedal) vzniká problém tím, že při tisku do pdf se tyto vzorce ukládají jako grafické entity, kdežto při ukládání do PDF zůstávají jako text. Pochopitelně problém nastává tehdy když do toho PDF není uložen rovněž font, kterým jsou vzorce vysázeny.
    24.11.2008 09:44 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    to by to pak ale nezobrazil nikdy. Jenže on tyto chyby dělá zcela náhodně. Konvertuju dokument podruhé, a chyba už tam není, ale je zase někde jinde.

    24.11.2008 09:30 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Do PDF rovnice neexportuji, ale v takovém případě bych to vytisknul přes virtuální PDF tiskárnu.

    Jinak OO obsahuje chyb až hrůza, takže nedávno, když jsem komusi upravoval dokument a používat trochu složitější fičury jsem to už nevydržel, uložil jako doc, a pokračoval ve Wordu 2003, a problémy přestaly. Pokud člověk napíše dopis, tak je OO v pohodě, ale jakmile jdu trochu nad "bold,italic,kurzíva a styly", tak na OO přestávám mít docela nervy - chyba na chybu.

    Pak jsem také zjistil, že občas OO něco interpretuje docela zvláštně - například u prázdného řádku, který obsahuje pouze znak "konec odstavce" OO zcela blbě ignoruje formátování, a klidně si formátuje podle předchozího neprázdného řádku. Což mě donutilo vyrábět mu prázdné odstavce jako nezalomitelnou mezeru plus konec odstavce. A těch věcí by se našlo desítky, kde mě OO nemile překvapuje.

    Osobně jsem po pokusech využít vyšší fičury OO skončil u toho, že při takové potřebě zavírám OO a přecházím do Wordu. A to jsem chtěl používat jenom OO.

    24.11.2008 09:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Pokud člověk napíše dopis, tak je OO v pohodě, ale jakmile jdu trochu nad "bold,italic,kurzíva a styly", tak na OO přestávám mít docela nervy - chyba na chybu...

    .. například u prázdného řádku, který obsahuje pouze znak "konec odstavce" OO zcela blbě ignoruje formátování, a klidně si formátuje podle předchozího neprázdného řádku. Což mě donutilo vyrábět mu prázdné odstavce jako nezalomitelnou mezeru plus konec odstavce.
    Když děláš takové čuňačiny tak se nediv. OO člověka NUTÍ skutečně důsledně používat styly. Jenže ti co jsou zvyklí prasit dokumenty ve Wordu nejsou na důsledné použití stylu většinou vůbec zvyklí.
    24.11.2008 14:24 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Já důsledně používám styly.

    A Vy, pane Kapica, prosím, začněte se živit jako jasnovidec, nebo děda vševěda, protože Vy přesně VÍTE, jak píšu v OO, a že dělám čuňačiny. Proberte se, než se úplně ztrapníte.

    24.11.2008 14:31 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Soudím na základě toho co jste sám napsal. Dělat mezery mezi odstavci "odentrováním" to může opravdu jen čuně.

    Prázdný odstavec je prostě prázdný odstavec a je jen logické, že se pokračuje stylem předchozího neprázdného odstavce. Za stylování odstavců bez obsahu jak je tomu ve Wordu bych trhal uši!
    24.11.2008 14:38 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Vy soudíte, že dělám mezery mezi odstavci, ale vynadáte mi za to, že nepoužívám styly. Nezamotávejte se do toho :-)

    Ne, pro mě není logické, když ostylovaný odstavec - byť prázdný je zformátován stylem úplně jiného odstavce. Pro mě je logické, že každý odstavec bude zformátován stylem, který jsem mu nastavil.

    24.11.2008 09:43 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    No já právě po napsání 100 stránkového dokumentu plného obrázků, tabulek a vzorců ve Wordu Microsoft proklel do 10 kolena a už MS Office nechcu nikdy vidět. Dodnes je mi záhadou proč ten zmetek v editoru rovnic shluk proměnných přepisuje na nějaké slovo, které mu to připomíná. Podotýkám, že to dělá i s vypnutou kontrolou pravopisu a zakázanými jakýmikoli opravami!

    A to nemluvím o tom, že všechny tabulky jsem nakonec vložil jako PNG nebo TIFF, protože to byla jediná jistota, že zůstanou zabulkami. Editor rovnic, který Microsoft používá je pak vrcholně na hovno, protože se člověk ukliká k smrti.

    Proto jsem přešel na OO.

    24.11.2008 14:31 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Zajímavé, že já takové problémy nikdy neměl. A to jsem v tom napsal leccos.

    A přísahám, že jsem se snažil zbavit Wordu už jenom proto, že je to Microsoft (uznávám, jsem rasista, protože Microsoftu moc nevěřím), ale zjistil jsem, že pokud začnete využívat toho trochu víc, tak je OO značně nepoužitelné. Pokud ovšem opravdu využíváte jednoduché věci, tak OO v pohodě vystačí. Přitom je zajímavé, že když dokument z Wordu otevřu v OO, většinou to je v pohodě (až na několik blbostí, které OO dělá, a které se prostě v dokumentu vyskytovat nesmí chci-li s tím pracovat v OO - jako špatné formátování prázdných odstavců, plus automatické přepočítání a přeformátování všech automatických a počítaných polí podle svého gusta, nikoli na žádost jako ve Wordu, takže je potřeba vše zkontrolovat, zda se tam díky OO nevyskytlo něco neočekávaného). Zkrátka OO dokáže dokument vzniklý ve Wordu otevřít, převést do PDF, plus x dalších věcí, ale nedokáže stejný dokument bezchybně vytvořit. Dokonce dokáže takový Word dokument převést do odt a stále je to ok.

    Štve mě to, protože rád bych Word opustil, ale kvalita OO není na úrovni, kdybych ho mohl smáznout.

    24.11.2008 14:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Zajímavé. Já v drtivé většině takových případů zjistil, že problém je mezi židlí a klávesnicí. Neříkám že je OO bez chyb, také mi v lecčems pije krev. Jenže to není MS Word a řada věcí se tam dělá prostě jinak než jste zvyklý.
    24.11.2008 14:43 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Ale ano, ono ohackovat jde leccos.

    Koneckonců, když už v Inkscape otáčím objekt jinak, než podle středu tím, že nejdříve vytvořím kružnici se středem, kam chci otáčet tak, aby objekt se vešel celý dovnitř kružnice, otočím objekt i s kružnicí (Inkscape umí otáčet objekty jen podle středu), vymažu kružnici. Alternativně spustím editor XML, a ručně na kalkulačce si vypočítám transformaci otočení - je to jenon jeden sinus a cosinus :-) Zatímco v ostatních editorech se takové obstrukce dělat nemusí - prostě je tam při transformaci otáčení kromě políčka úhel také políčka x a y souřadnice středu otáčení, která v Inkscape chybí.

    No a podobné je to v OO, leccos tam ohackovat jde. Sice trochu přes ruku, ale v zásadě jde. Bohužel je tam také dost chyb, které mnohdy vyřadí i to ohackování.

    24.11.2008 15:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Ano, souřadnice pro určení středu otáčení v dialogu vskutku chybí, nicméně to neznamená že to nejde. Stačí mít zapnuté přichytávání. A po aktivaci otáčení si střed pro otáčení přichytit kam je libo.

    Nezlobte se, s Inkscape pracuji opravdu jen velmi zřídka. Nicméně přijít na takovou blbost byla otázka třech kliknutí.
    24.11.2008 16:43 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Já s Inkscape pracuji poměrně často a to tak, že předem vím souřadnice, kde co chci mít umístěné a jak. Většinou věci umísťuji na přesné souřadnice spočítané na tři desetinná místa. Je určitě nepoměrně jednodušší ty souřadnice zadat, než se je pokoušet myškou trefit. To už je pro mě jednodušší to třeba přepočítat v tom XML, neboť je to rychlejší.

    24.11.2008 18:36 lucorp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    rysovat v inkscape? to som este nevidel. je to samozrejme mozne, boli aj experti co robili vykresy velkosti A1 v MS paintbrushi a potom sa velmi divili ze bol vysledok taky aky bol. odporucal by som na tento ucel skor nejaky CAD program, ktory je na taketo veci urceny a az po vytvoreni zakladnej konstrukcie obrazku otvorit dxf subor na doeditovanie v inkscape.

    25.11.2008 14:08 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Já v Inkscape nerýsuji, ale už delší dobu vykládám, že mé nátuře by více vyhovoval CAD se schopnostmi vektorového grafického programu spíše, než vektorový grafický editor.

    Bohužel CAD je pro mě finančně nepřístupný, nehledě na to, že i vektorový editor používám jenom pro občasná kreslení.

    pushkin avatar 26.11.2008 07:23 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    A co QCad?

    26.11.2008 09:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Oproti Inkscape - alespoň dle mé zkušenosti - nepoužitelný.
    24.11.2008 21:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Asi máte problém se čtením. Takové věci se dělají tak, že si vložíte bod, nebo vodítka a na ty pak objekty, resp. bod jejich otáčení chytáte. Nicméně jak praví předchozí reakce - na takové věci jsou CAD programy a ne Inkscape.
    25.11.2008 14:05 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Na kreslení vizitek, které jsem si předem přesně navrhnul - uznejte, že to se nedělá v CADu :-)

    Ať se to dělá tak jako tak, děkuji za radu, a jsem mco rád, že jste mi to zjednodušil. Nicméně je to přes ruku, musím vkládat něco dalšího jen proto, že nemůžu v dialogu napsat X a Y středu otáčení. Přitom Inkscape je jediný vektorový editor, který znám, který to neumožňuje.

    25.11.2008 15:47 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Když dělám něco podobného, tak se většinou odpichuji od již existujícího objektu, tzn. že si pomáhám vodítky. I když by pochopitelně možnost udat střed souřadnicemi nebyla špatná, třeba časem přibude.
    25.11.2008 19:56 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Jasan, máte pravdu - pro 99,99% použití je to přesně tak jak říkáte. Souhlasím s Vámi. Ale pro mě v mnoha případech je jednodušší zadat souřadnice, protože je přesně znám, než je lovit graficky. Ale uznávám, že nejsem typický uživatel vektorového editoru, takže si za to částečně můžu sám. Každopádně jsem velmi vděčný, že free projekt jako je Inkscape existuje, a za to jsem rád. A jinak Vám velmi děkuji za nápovědu, jsem rád, že jste mi to poradil.

    24.11.2008 15:08 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Premyslel jsem, na co muze clovek potrebovat prazdne odstavce v dokumentu a na nic jsem neprisel. Muzu se zeptat, k cemu se hodi vam? Neberte to jako utok, jen me to zaujalo.

    25.11.2008 14:10 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    K ničemu :-) Já je velmi zřídka používám k tomu, když vím, že zde bude jednořádkový odstavec, ale text si chci ještě rozmyslet, tak tam mám zatím prázdný odstavec toho stylu, který tam pak bude - a formátování zbytku bude stejné. Ale dost často je dostávám od lidí, kteří tím vyrábějí vertikální mezery.

    24.11.2008 10:01 jgv | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Myslim, ze neco podobneho jsem zazil...... napsal jsem to v OO, vyexportoval do pdf a zkontroloval pdf (xpdf). To bylo ok. Ale pak jsem to oteviral v Acrobatu a tam proste chybely nektere symboly. Bylo to nejak chybejicim fontem ve win, ktery jsem pouzil v linuxu (aspon si to tam vysvetluju).

    Ted jsem jen narychlo zkousel... a kdyz ses v editaci toho vzorce, nahore v nabidce je Format->Pisma....   tam muzes zmenit font...... zkus tam dat nejaky jiny ;-)

    24.11.2008 14:34 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Já když exportuji z OO do PDF, tak tam OO automaticky vloží použité podmnožiny všech fontů v dokumentu, takže se nemůže stát, že by to jinde chybělo. Ale zkoušel jsem až verzi 3.x, takže možná předchozí se chovaly jinak.

    24.11.2008 11:41 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    jednoduchy reseni...

    To by me ani nenapadlo psat nejakej slozitejsi dokument v takovym klikatku typu Open / M$ Office...
    24.11.2008 11:44 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Na to jsem byl prozatím línej. Nezbývá čas na učení, i když chuť by občas byla.

    24.11.2008 12:48 Petr Prášek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Hezká rada, která je ale k ničemu, když je potřeba editovat dokument dodaný někým jiným.

    belisarivs avatar 24.11.2008 13:30 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Pak ale clovek vesmes nepotrebuje export do pdf, ne?

    IRC is just multiplayer notepad.
    24.11.2008 14:06 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Já přesně v této situaci ho potřebuji často.

    24.11.2008 17:10 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    tak proste takovy amaterama vytvoreny dokumenty nebudu editovat... nice and simple

    psat neco slozitejsiho ve wordu je asi stejne efektivni jako cistit podlahu kartackem na zuby... a na to je muj cas prilis drahej...
    24.11.2008 18:08 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Tak prostě dostaneš výpověd, padneš na hubu a budeš zametat chodník. Vidím že o realitě života víš kulové! :-D

    24.11.2008 18:26 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    no kdy bych dostal vypoved tak bych si proste nasel jinou praci... nejakou kde si vazi zamestnancu ;-)
    24.11.2008 19:23 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Já myslel, že to v dnešní modré totalitě není možné :-D :-D

    Jan Drábek avatar 24.11.2008 15:21 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Tohodle jsem si nikdy nevšiml, v některých sešitech používám vzorce a fungují...

    Horší je, že jsem teďka přišel na to, že půlka lidí (ta co používá Acrobat Reader) neotevře mé sešity vytisklé přes virtuální PDF tiskárnu (CUPS-PDF).

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    pushkin avatar 24.11.2008 15:47 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Ony to dělají jen některé verze... dopoučuji změnit verzi (aktuální 3.0 mi tenhle problém nedělá).

    24.11.2008 18:08 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    mě to aktuálně dělá právě 3.0

    pushkin avatar 25.11.2008 07:59 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    A jde o přímo SUNovský build nebo nějaký vlastní (Novell, Ubuntu, Debian...)? 

    25.11.2008 11:51 Wire64 | skóre: 7 | blog: wireblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Jedná se o Openoffice z opensuse build service. Jestli je to přímo ten od SUN, nebo sestavenina Novellem to netuším.

    25.11.2008 14:13 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    To je jedna z věcí, které se mi na Linuxu nelíbí. Podle mého by binárky měl pokud možno sestavovat vývojář programu, a ne nějaký builder u distribucí. Pak není jasné, zda chyba je v programu, nebo u mantáka vyrábějícího distribuční balíčky. Já prostě popisované problémy v článku v OO nemám, používám originální binárku přímo od Sunu.

    Fluttershy, yay! avatar 26.11.2008 10:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    ...používám originální binárku přímo od Sunu.

    Která ovšem neobsahuje nejednu velice užitečnou funkci... kvůli té je třeba zakoupit StarOffice.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.11.2008 12:43 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Zato alespoň základní funkce fungují :-) Jako je třeba bezchybný export do PDF :-) Tak si vyberte :-)

    Fluttershy, yay! avatar 26.11.2008 14:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Co import PDF?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.11.2008 00:17 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Po stažení pluginu ano.

    26.11.2008 12:55 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Já si vůbec myslím, že pokud někdo si začne stěžovat na špatnou funkci programu, jako třeba tento článek na OO, pak by měl nejdříve zkusit, jestli to dělá originální binárka. Pokud používá nějakou splácaninu vytvořenou autory linux distribuce, měl by nejdříve nafackovat sám sobě, říct si po vzoru Červeného trpaslíka: "Bože, jsem to ale osel". Výrobci a autoři programu těžko mohou ručit za něco jiného, než napsali sami, nebo zkompilovali sami. Chyby balíčkovačů distribucí (a že jich je požehnaně), zvláště pokud ještě do kódu zasahují, opravdu nemohou ovlivnit, a nejsou to chyby týmu OO.

    Pokud někdo chcete riskovat a věříte více balíčkovačům nějaké distribuce, kterým projde rukama tisíce programů, a nemají čas se tomu věnovat, testovat důkladně to co vytvořili, zato sebevědomí jim zhusta nechybí - je to Váš problém. Za to opravdu nemohou autoři OO, a myslím, že by bylo vůči nim krajně nespravedlivé, kdyby jim to autor článku házel na hlavu.

    Já osobně jako autor programů posílám lidi do háje, když nepoužívají mnou vytvořenou binárku. Rovnou jim píšu, ať používají mou binárku, v krajním případě, když mám dobrou náladu, ať zkompilují přesně podle mnou napsaného postupu můj zdroják - ale za nic jiného neručím a odmítám se tím zabývat. To už nejsou moje chyby.

     

    Fluttershy, yay! avatar 26.11.2008 14:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Ano! Vykašleme se na správce balíčků!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.11.2008 00:19 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Správce balíčků nijak nekoliduje s tím, že binárku vyrobí autor programu, nikoli autor distribuce. Ač o tom možná pochybujete, tak dovolte abych Vás seznámil s faktem, že balíček může vyrobit kdokoli. Možná je to pro Vás novinka, a asi se z ní budete chvíli vzpamatovávat, ale je to tak.

    Fluttershy, yay! avatar 27.11.2008 16:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!
    Balíčkáři dodávají patche. Zvláště v enterprise distribucích.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    pushkin avatar 26.11.2008 07:27 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Aha, tak to jo, build z openSUSE BuildService mi to pravidelně dělal také, proto už ho nepoužívám. Používají totiž zdrojové kódy upravené v Novellu, které sice přidávají pár featur, ale pravidelně obsahují tuhle chybu. Zkus spíše SUNovský build třeba odtud . Ten mi funguje dobře, jestli chceš, pár stránek vzorců ti klidně pošlu ;-) 

    Petr Tomášek avatar 22.3.2009 13:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak exportovat bezchybně ODF do PDF? OO nefunguje!

    Použij pdfTeX, či něco podobného a vyser se na OO...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.