abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 495 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
       Někteří uživatelé Linuxu, a není jich málo, se chovají jako fanatičtí věřící. Jako kdyby jejich zdravý úsudek byl silně ovlivněn vírou v to, že Linux je nejlepší.
       Jestliže se někoho toto tvrzení dotýká natolik, že mě z tohoto důvodu nemá rád nebo snad i nesnáší, nechť je mu sděleno, že třeba právě on slepě věřící není.

    Aktuální zápisy
    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc

    Linuks je lepčí

    24.9.2005 13:50 | Přečteno: 1393× | poslední úprava: 11.3.2006 20:32

    Linuks je lepčí

       Tak jsem konečně pochopil, že operační systém Linuks je lepčí. Jádro funguje lépe a bezpečněji, programu pro tento systém je opravdu mnoho a uživatel má na výběr, grafická rozhraní jsou lepčí a intuitivnější, nežli nějaké Windowsy a hlavně jsou Linuksy méně náročné na hardware a jsou zdarma. Asi smažu všechny Wyndowsy, abych se mohl podívat do zrcadla a nestydět se sám za sebe.

       Jen ještě jak to vysvětlím všem komerčním firmám, aby dělali programy i pro Linuks. Vždyť Linuks poskytuje tak dokonalé a bohaté vývojářské zázemí, vim, bash, gcc, gdb. Nechápu, že to firmám ještě nedošlo. Taky jak otevřít oči té mase zaslepenců, která doposud používá onen příšerný a neohrabaný operační systém Windows. Vždyť při instalaci ani nenabídne zdali chci zapsat bootsektor do MBR nebo ne. Jak stímhe někdo může pracovat, to nechápu.

       Sice nám statistika říká, že to co si myslí většina, bývá pro většinu to nejlepší, ale nemůžeme zapomenout na to, že Linuks sice používaá nicotné procent lidí, leč třeba to jsou ti nadprůměrní. Ještě to vysvětlím tem ostatním, aby se donekonečna nepachtily v bludech a zmatcích.

       Docela mi to připomíná historku se čmelákem.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    24.9.2005 14:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Linuks
    LINUKS = Lidová Národně Ultra-levicová Komunistická Strana.

    Takže co to tu blábolíš o nějakém operačním systému?
    24.9.2005 14:18 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuks
    Šmankote, já jsem se asi spletl. Pochopitelně jsem nemyslel Linuks, ale o Linux.

    Ale jak to myslíš s tím blábolením? Vždyť ale Linux je fakt dobrej.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.9.2005 18:43 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuks
    Já to věděl...
    ... to je nějaký patvar? viz http://www.abclinuxu.cz/slovnik/Linuxy
    Heron avatar 24.9.2005 14:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxy?
    Tak pořád lepší než Lunex
    24.9.2005 14:35 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxy?
    Lunex zní docela i kouzelně ;-)
    Heron avatar 24.9.2005 14:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Titulek
    Sice nám statistika říká, že to co si myslí většina, bývá pro většinu to nejlepší

    Tak tohle je asi největší blábol, co jsem od JXP četl. Většina vůbec neví, co je por většinu dobré.

    24.9.2005 14:29 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše .
    Tak jsem konečně pochopil, že operační systém MS Windows je lepčí. Jádro přímo obsahuje grafické rozhraní, programů pro tento systém je opravdu mnoho a uživatel má na výběr, hlavně virů a spyware je nepřeberné množství, grafické rozhraní je lepčí a intuitivnější nežli nějaký Mac OS X, a hlavně jsou MS Windows méně náročné na hardware a jsou prakticky zdarma, protože se na ně snadno sežene crack. Asi smažu všechny Unixy, abych se mohl podívat do zrcadla a nestydět se sám za sebe.

    Škoda, že neznám historku se čmelákem, určitě by mi ji to docela připomnělo.
    24.9.2005 14:31 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Musím uznat, že tím čmelákem si mě dostal :-).
    David Watzke avatar 24.9.2005 14:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Vidím, že sis ještě nepřečetl tohle.
    Pak ti bude jasný, že nejlepší OS je Linux XP ! :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    vencour avatar 24.9.2005 15:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .

    Díky, to jsem ještě neznal :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.9.2005 14:40 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    extreme LOL intenzity!! :-D
    24.9.2005 14:47 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Čmelák
    Z vědeckého hlediska při podrobném studování čmeláka a jeho aerodynamiky je nadmíru jasné, že při svém objemu, váze a naproti tomu velikosti plochy křídel jednoznačně nemůže létat, jelikož mu to základní principy aeronautiky nedovolují. Čmelák ovšem žádné tyto studie nezná, nikdy je nečetl a tak si lítá spokojeně dál.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.9.2005 14:53 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    No jasně, že je nejlepší. Když se instaluje ten Linuks, tak se prý poztrácí všechny dokumenty z disku, Windows už na tom počítači nikdy nebudou fungovat tak jako dřív. Dokonce v tom údajně nefungujou antiviry. Že tam nějak nemůžou najít žádný viry, nebo co. Ze všeho nejhorší ale je, že v tom nejde nainstalovat Outlook - jak se tam posílají ty emaily, to teda fakt nevim ...

    P.S.: Někdo říkal, že ten Masox je prej taky dobrej, ale já tomu nevěřím. Asi jsem měl špatnej crack, protože mi nešel nainstalovat.
    David Watzke avatar 24.9.2005 14:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    ROFL, Masox :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    24.9.2005 15:01 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    se prý poztrácí všechny dokumenty z disku
    kdyby jenom z disku, ale i ze šuplíku
    jak se tam posílají ty emaily, to teda fakt nevim ...
    úplně jednoduše, napíšeš na papír, zalepíš do obálky a pošleš cdromkou
    že ten Masox je prej taky dobrej, ale já tomu nevěřím. Asi jsem měl špatnej crack, protože mi nešel nainstalovat.
    Masox je suprr, když ho zrovna potřebuješ do polévky, tak ho jen zkopíruješ a pošleš na standardní výstup
    24.9.2005 15:04 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Jó, Masox, to je maso, kdo si nezkompiloval krnl32.dll v Masoxu, ten není žádný odborník.
    24.9.2005 15:05 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Zapomněl jsem dodat, že ifconfigem, protože to je v Masoxu standardní prostředek pro kompilaci krnl32.dll.
    24.9.2005 16:40 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    Tak to jseš pjekně vedle, protože v Masoxu se při kompilaci jádra nevyužívá ifconfig, ale ipconfig. Ifconfig používáš je při kompilaci Linuksového jádra.

    No to, h h h, taková základní neznalost.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.9.2005 16:52 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    A ty taky. Protoze od verze 4.5.20 se pouziva ping.
    24.9.2005 16:36 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: .
    ROFL
    24.9.2005 14:30 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Vykašlete se už konečně na tyhle články!
    Podobnými články jenom ukazujete na Vaši vlastní nejistotu a snad dokonce strach z toho, že by Linux nemusel pro Vás být tou nejlepší volbou. Podobně píšící lidé sami sebe ukecávají stále dokolečka a melou to samé - linux je lepší, je nej a další superlativy. Pomalu už to vypadá tak, že Vy a Vám podobní lidé vlastně těm windowsákům tak trochu závidíte že oni mají jasně vybráno, prakticky nemají žádné větší problémy s ovladači nebo s nastavení widlí a je jich drtivá většina.

    Bojíte se jich snad, že stále ujišťujete jak je, tak i sebe o Vaší vlastní volbě, které třeba podvědomě litujete ? Vypadá to na to. Vidíte že by si totéž stále dokola opakovali uživatelé MS Windows ? Vidíte někde jejich články na toto téma, jen v obráceném gardu ? Vidíte je snad do zblbnutí opakovat že "WINY jsou nej" v podobně laděných článcích ?

    (Nevztahujte to na různé flame wary, které asi jen málokdo může myslet vážně a kdo je náhodou vážně bere, neměl by se jich sám zúčastňovat).
    vencour avatar 24.9.2005 15:53 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykašlete se už konečně na tyhle články!

    Tady nejde o linux jako software, ale o linux jako filozofii.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.9.2005 18:36 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vykašlete se už konečně na tyhle články!
    To je jedno, stejně podobně laděné články lidi chápou jinak, jak je vidět třeba na mě. :-)
    24.9.2005 14:38 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše :-)
    Pokaždé když se někde objeví vaše slova musím se pořádně zasmát. Myslím, že máte velmi vkusný styl humoru. Jen škoda, že to tu občas někdo nechápe. Jen tak dál ;-)
    24.9.2005 14:53 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: :-)
    Ale já to opravdu myslím upřímně a jednoznačně jsem pochopil jak to celé doopravdy je . Jen bych potřeboval poct s přesvědčováním komerčních firem a ostatních uživatelů. Nebo sehnat bandu pandimenzionálních hyperprostorových bytostí, které by mi pomohli narovnat pokřivenou gausovu krivku používahosti systému tak, aby se v ní OS Linuks odrážel v tom nejlepším světle.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    24.9.2005 15:10 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: :-)
    Vážně: nakopnout výrobce HW a SW aby si nehleděli jen Win (například můj stávající problém s drivery na Canon Pixma iP1500) je velmi dobrý nápad.
    Nevážně: Aštara šeherana na gause!!! :-)))))
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.9.2005 17:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: :-)
    Ich meine es ehrlich. To známe.
    24.9.2005 14:39 lojza z vozovny
    Rozbalit Rozbalit vše netrap se
    ahoj Jindřichu,

    řesení Tvého problému je

    zde.

    Ne tady na abclinuxu.

    Lojza
    24.9.2005 15:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: netrap se
    :-)
    24.9.2005 15:32 Windows rulezzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: netrap se
    Vie mi niekto poradit, kde sa da zohnat ten OS Linuks?

    Par nezodpovedanych otazok, podotykam nie mojich:

    zdravim Potreboval by som pomoc s mojovmechanikov. Mam Lg combo verzia HL-DT-ST RW/DVD GCC- 4320B. Stalo sa mi ze ked som chcel nainstalovat ovladac prestala pod nim pracovat . Po vlozeni CD sa nic nedeje. Ked som ten ovladac odinstaloval Windows mi automaticky nainstaloval novy a to na verziu 4480B. Pod tymto ovladacom tiez neide. Zda sa ze Windows teraz berie moju mechaniku ako tu verziu 4480b a nie 4320b. Zda sa ze sa nieco stalo s Firmwarom. Ako by som to mohol vratit spat za pomoc vopred dakujem

    Mam problem ze mi vo windowse prehadzuje transfer mode z ULTRA DMA 5 na PIO mode. Ked odinstalujem ovladac na disk a restartujem PC a opatovne ho nainstaluje, tak tam je opat ULTRA DMA 5. No po case sa to opat zmeni na PIO. prosim pomozte mi. Ked som bol v predajni reklamovat PC tak mi tam povedali, ze mi to moze sposobovat to co je moj hlavny problem : mam pomaly PC, restartuje mi ho z nicoho nic a ked pisem vo worde tak mi preblikava monitor a klavesnica nereaguje (robni to aj vo winamp-e - stopne to na par sekund pesnicku). Dakujem.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.9.2005 17:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: netrap se
    A co my jako s tím?
    no, plno reci pana Plesingra radsi ignoruju, ale nahodou se mi libi, jak obcas "nenapadne" narazi na problem s uzivatelskou neprivetivosti Linuxu. Ja vim, znam ty reci o tom, kdo neumi editovat konfiguraky, at nam nespini rasu...ubohy. Pro me je dulezity vyvoj inf. technologii na celem svete a proto bych rad, aby se UNIX-like systemy rozsirily na ukor Woken. Proto jsem proti tomuhle nazoru a pro nazor, ze napr. strategie inteligentnich GUI nastroju s moznosti rucni editace Linuxu neuskodi a ze GUI != (nestabilita, nespolehlivost).
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.9.2005 17:45 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Klikátka na kdeco by se v Linuxu možná někomu hodila, jenže hodně věcí se tak nastavit nedá. Pokud snad ano, tak obvykle v každé distribuci jinak. A pokud to jde stejně, tak nějakým KDEčkovým udělátkem, které nemají rádi uživatele Gnome a obráceně. Jedna věc je ale ještě horší. Někteří předkládají Windows jako ukázku toho, jak se tam dá všechno nastavit v přehledném grafickém uživatelském rozhraní. Není to pravda, hodně věcí se nedá nastavit nástroji přibalenými k woknům a je potřeba sáhnout do registrů. Pokud má uživatel štěstí, najde nějaké speciální klikátko, které to udělá za něj, pokud bude vůbec fungovat.

    Klikátka s možností ruční editace by se sice opravdu někdy hodila, ale zase jimi nebudou pokryty všechny soubory v /etc i jinde.
    24.9.2005 18:46 Red Dog | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Zvláštní. Já nastavím vždycky všecko co potřebuju naklikáním a jaktěživ jsem nelezl do registrů, abych něco nastavil. Jedině je občas pročistím, to ano. Ale nic v nich jinak nemám potřebu měnit. Wokna mě běhají úplně bez problémů a NEPADAJÍ. V linuxu toho taky nějak extra moc nenastavuju ručně. Vlastně až na vyjímky nevím kde který konfigurák mám hledat a pokud do něho něco mám psát, nejdřív koukám tady do poradny abych zjistil co to dělá, kde to mám najít a co tam mám vlastně napsat nebo jenom změnit. Většinou tam jde něco povolit nebo zakázat a na tohle by určitě stačilo zatržítko v grafickém nastavování. Ty dvě nebo tři volby by naklikat tutově šly.
    24.9.2005 19:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Většinu věcí jsem u sebe taky nastavil v nějakém Fedořím nástroji nebo nějak tak podobně. Myslím třeba síť (ani nevím jak se to ve Fedoře ručně dělá), v klikátku jsem si naformátoval disk a tak dál…

    Nicméně různé maličkosti a méně obvyklé věci se naklikat ani nedají. Třeba když jsem chtěl aby mi zůstaly manuálové stránky na obrazovce i po skončení pageru. To v klikátku opravdu nastavit nejde.
    Copak toho není dost?
    24.9.2005 20:05 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Před pár lety jsem děsně nesnášel Gnome a zejména GTK+ 2 kvůli poněkud rozměrným konfiguračním nástrojům od Red Hatu. Líbílo se mi KDE a velmi rád jsem instaloval Linux do maličkých oddílů - tak 300-400 MB měly, pokud si dobře pamatuju. Kvůli tomu jsem skoro všechno nastavení dělal vždycky přes texťáky, jenom /etc/printcap ne. Když jsem na začátku minulého roku přešel na LFS, tak mi tyhle prográmky ani nechyběly.
    24.9.2005 20:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Rozměrné? Paměť mě nežere, spouštím je výjimečně a jenom na chvíli a pár set mega na disku mě taky nerozhodí. Proč bych si trochu neušetřil práci.
    Copak toho není dost?
    24.9.2005 21:52 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    I když se nitro mého počítače od té doby příliš nezměnilo, ve svých linuxových začátcích (1999-2000) jsem měl jen 1,2 GB disk. Protože jsem tehdy nepotřeboval servery, nenamáhal jsem se s tiskem atd. I když jsem si pak pořídil 20 GB disk, místem na redhat-config-* jsem neplýtval, protože jsem je nepotřeboval. Když už jsem chtěl klikátko, vzal jsem konzolový sndconfig, ntsysv a Xconfigurator. (Ještě před tím jsem si občas pohrál s konzolovým linuxconfem, ale ten nějak vyšel z módy.) Ale skoro pořád bylo potřeba něco přiohnout v /etc, /etc/rc.d a v /etc/sysconfig. Tak mě napadá, že LFS se uspořádáním spouštěcích skriptů a pomocných konfiguračních souborů Red Hatu a Fedoře hodně podobá, možná proto se mi tak líbí.
    25.9.2005 11:02 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Tak nevím, fedoří klikací nástroje mi přijdou jako něco, co ti přepíše konfiguráky, ale neumožní ti v nich nastavit, co opravdu potřebuješ. Vídám je ale leda na cizích počítačích, takže možná mají nějaké netušené možnosti...
    25.9.2005 13:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    No, použil jsem je třeba na nastavení té sítě. Statickou IP adresu a bránu jsem v tom naklikal a funguje to jak má… Klikátko na spouštěné služby je taky IMHO trochu luxusnější než chkconfig (ruční symlinkování a patlání neberu vůbec v potaz :-)). A možná ještě další vynálezy.
    Copak toho není dost?
    24.9.2005 20:00 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    To hrabání v registrech jsem moc často neprovozoval. Ale když už jsem to potřeboval, tak to bylo mj. kvůli tomuto:
    • odstranění šipečky u ikonek na ploše - stačilo smazat link či co u lnkfile a piffile tam, kde jsou typy souborů - toto platí přinejmenším pro Win9x, kromě toho to jde udělat přes TweakUI
    • nedělání ~1 u krátkých názvů příslušných dlouhým názvům - na to je NameNumericTail 00 někde v nastavení souborového systému, hodnota v klíči však není a je třeba ji tam přidat - toto je rovněž pro Win9x
    • zákaz autorunu - jde udělat přes TweakUI, ale u Win9x jsem upřednostňoval ve vlastnostech zařízení v registrech nastavit AutoInsertNotification 00, posléze jsem zjistil, že to jde i přes správce zařízení, takže jsou hned dvě klikátka od Microsoftu
    • nastavení cache ve Win9x se dělá v system.ini třeba takhle (pro počítač s malou pamětí):
      [vcache]
      MinFileCache=4096
      MaxFileCache=4096
      ChunkSize=1024
      
      Sice to nejsou registry, ale neklikací konfigurační soubor to je beze sporu. Sice je nějakej klikací CacheMan, ale ten stejně hrabe jen na ty tři klíče, takže je škoda ho instalovat.
    • Velikost virtuální paměti jde sice naklikat, umístění rovněž. Ale název souboru ne. Takže pro Win9x je to:
      [386Enh]
      MinPagingFileSize=131072
      MaxPagingFileSize=131072
      PagingDrive=D:
      PagingFile=D:\SWAPIK
      
      U Win2K/XP stačí hledat v registrech pagefile.sys, ta cesta je totiž tak strašně dlouhá a hnusná, že si ji nepamatuju. Ale má to něco společnýho s CurrentControlSetem.
    Už mě nic nenapadá, je to příšerně nudný... :-(
    24.9.2005 17:50 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Kdo neumí editovat konfiguráky, ať nám nešpiní^W^Wsi ksakru najde na hraní nějaký jiný operační systém. Proč musejí všechny operační systémy zkonvergovat k Microsoft Windows? To nemůže existovat něco, co se od nich zásadně liší?
    David Watzke avatar 24.9.2005 17:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Souhlasím. Takhle odpovídám svýmu tátovi. Proč je tohle tady a ve Windows-- Protože tohle nejsou Windows. :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Ruža Becelin avatar 25.9.2005 07:11 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Konečně to tady řekl někdo naplno...
    24.9.2005 18:41 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Diky za osviceni
    S tim cmelakem.

    Nejlepsi OS je nahodou siemens C55. Mam ho 3 roky a ani jednou se nesekl. Sice mi parkrat spadnul, ale jen na zem. Jo a zadny viry mu nehrozej!!! To je pane OS s velkym M.

    TUUUUDLE NUUUDLE dlouhyyy nosiiiii heeeeeee

    SIEMENZ RULEEEEEEZZZ
    24.9.2005 18:42 Ivan Vyoral | skóre: 4 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Statistika
    "Sice nám statistika říká, že to co si myslí většina, bývá pro většinu to nejlepší"
    Můžete to nějak rozvést? Nemyslím okecat. Kdo tu statistiku dělal, kde se dá najít apod. Děkuji.
    24.9.2005 18:52 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistika
    Zároveň by bylo pěkné najít statistiku, kolika věcem člověk zhruba může rozumět, srovnanou s tím, kolik se ho týká a musí s nimi pracovat, vyjadřovat se k nim, rozhodovat se podle nich, ..., a jakou tedy máme naději, že při nějakém dotazu bude většinová odpověď alespoň informovaná.
    24.9.2005 20:32 Ivan Vyoral | skóre: 4 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Statistika
    Ano, to by bylo pěkné, ale myslím, že pravděpodobnost existence takové statistiky je zhruba stejná, jako pravděpodobnost existence statistiky o které mluví p. Plešinger.
    25.9.2005 13:01 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Ty
    Neumíš psát. Máš mizernej, nestálej a kostrbatej sloh, začátečnický chyby v pravopise a v mluvnici a obsahově tvoje příspěvky už vůbec nic nepřináší. Snažíš se být zajímavej. Jen zabíráš místo na stránce s blogama a odvádíš pozornost od smysluplnějšího a zajímavějšího.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.