abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:33 | IT novinky

    Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (24%)
     (4%)
     (6%)
     (5%)
     (3%)
     (4%)
     (28%)
    Celkem 79 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 20:35
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.3.2006 21:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Ty články na Živě jsou super, ale nadpisy těch článků píše nějaký trouba.
    9.3.2006 21:33 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Abych pravdu řek, můj názor je, že pro propagaci Linuxu a OpenSource už se toho udělalo (ve formě jednorázovejch akcí) a pořád délá (ve formě portálů jako je abclinuxu.cz) poměrně dost. Psaní samozřejmě může pomoct, ale už to nebude mít takovej ohlas. Lze to ukázat na příkladu Firefoxu, kde strmej nárůst počtu uživatelů postupně zvolňuje - kdo o alternativu zájem měl, našel nebo nenašel jí ve Firefoxu, Mozille (a vlastně i Opeře, protože ta mediální masáž samozřejmě nechtěně způsobila to, že uživatel se kromě Firefoxu začne zabejvat i dalšíma možnostma).

    V dnešní době samozřejmě propagace dál oslovuje další lidi, ale místo deseti denně je to třeba jeden jedinej člověk. A to už to považuju za mrhání časem a energií, připadá mi to málo. Navíc informační servery o linuxu existujou, i v češtině, takže jde svym způsobem o tříštění sil - mít všude stejný zprávy. Kromě toho zrovna Živě.cz nepovažuju za nějakej vzor kvalitního serveru o IT a internetu - tim byl pro mě root.cz v podobě cca před 3 roky, na starym redakčnim systému, s kvalitní redakcí, s článkama, který dokážou téma pojmout kompletně, čtivě, ale současně i podrobně. To na Živě nevidim, stejně jako se to ztratilo ze současnýho Roota, Lupy a dalších portálů.

    Hlasoval jsem pro programování, protože si myslim, že v současný době mi připadá užitečnější třeba adoptovat osiřelej projekt nebo se zapojit do nějakýho fungujícího, zjistit co komu chybí a po konzultaci s "vývojovym týmem" pomoct tyhle díry zalepit. Považuju to za potřebnější a považuju to za líp strávenej čas, protože to podle mě při současný pozici Linuxu pomůže víc lidem, než osvěta a zpravodajství - to už máme.
    9.3.2006 21:40 hoboj | skóre: 11 | blog: hoboj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    ja bych radsi programoval
    David Watzke avatar 9.3.2006 21:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Souhlasím...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.3.2006 21:41 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    no, tak zrovna tim nadpisem nad clankem o antiviru bych se nechlubil....snad jsi ho nepsala ty.
    9.3.2006 22:44 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Ne, nepsala. Já se bála dopadu už samotného toho článku.

    Žádný nadpis jsem nikdy nepsala já.
    ^D
    9.3.2006 23:46 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Clanek byl dobry. To, ze spousta lidi na zive ho nepochopila, resp. nechtela pochopit, je normalni. I kdybys jim to tam napsala cervene na pul strany, ze jde ve skutecnosti o antivir na Windows, budou se hadat o tom, zda jsou pro Linux viry, nebo ne a nekteri budou (nejlepe ti, kteri s nim maji zkusenosti jenom z rychliku) neustale agresivne tvrdit, ze to je hroznej system a napadat kazdyho, kdo se jim to bude snazit vysvetlit.
    10.3.2006 09:14 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Žádný nadpis jsem nikdy nepsala já.

    Neboj, každý kdo tě zná to ví:-)
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    9.3.2006 21:53 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    A co si vybrat to, co vás víc baví?
    9.3.2006 22:45 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    To je těžké. Teď bych řekla, že programování. Ale jestli mě bude dlouho bavit dělat to samé v práci i ve volném čase, to je otázka.
    ^D
    9.3.2006 22:55 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Se mi zdá, že programování má jednu výhodu. Přeci jen nejde tak lehce kritizovat a shodit. Taky to jde, jasně, ale né tak naprosto snadno jako u psaní. Program běží a nebo ne. Ale je článek dobrej? A každej trouba se do něj může obout. Ale zase je v tom psaní ta komunikace; to je výhoda. A taky nevýhoda. :)
    brozkeff avatar 10.3.2006 15:29 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Britské listy
    Kdepak, třeba na britských listech diskuze pod články není:-) s tím že p.Čulík některé komentáře co dostane, zveřejňuje ve formě (pseudo)-článku... nedávno jsem s ním na tohle téma flejmoval po mailu. Třeba by jenom stačilo na živě zakázat diskuze pod aniččinými články :e) ať ti napíšou mail, když se jim něco nelíbí. Garantuju, že pak si to už každý rozmyslí, zda je jeho kritika věcná a smysluplná...
    10.3.2006 15:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britské listy
    Kdepak, třeba na britských listech diskuze pod články není

    Upřesnil bych: tam není… :-)

    28.8.2006 22:10 wombat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    No, tak to by jsi se divil a po vice nez deviti letech zivceni se jako programamtor o tom uz vim svoje. Doma uz tolik neprogramuju jako drive, staci mi to v praci, ale tam mne to zatim jeste celkem bavi.
    9.3.2006 23:08 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Obvykle mě baví to čím se zabývám teď a co má pro mne smysl v tuhle chvíli. A spolehám se na to že zítra, pozítří a nebo za rok mě bude bavit ta samá věc a nebo zcela jiná. Případně že zase v něčem najdu smysl. Zatím se to vždycky stalo. Ale na mě nedejte. Já jsem legrační. :-). Někdy i k smíchu. :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    9.3.2006 22:00 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Občas slýchávám, jak je pro linux daleko více programátorů a lepších než pro windows, ale z mých zkušeností mám pocit, že je to spíše naopak. Pokud máš nějaké konkrétnější nápady ohledně programů, které by jsi případně chtěla nějak realizovat, tak tím podle mého názoru linuxu přispěješ daleko více, než články, kterých je i tak hodně (tady možná někdo namítne, že jejich kvalita je "relativní"), ale do známého hesla

    "The linux is like teenage sex. Everybody's talking about it, but nobody's doing it,"

    bych přidal za "linux" ještě "programming", přijde mi, že to odpovídá ještě více realitě.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.3.2006 22:13 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    To se mi vůbec nezdá - komerční software může dělat každé prase a nikdo se to nemusí dozvědět. Wine hackers by vám o tom povyprávěli.
    U open source každý uvidí, jak na tom jste.

    Nepopírám, ale ani nesouhlasím s tím, že programátorů pro Windows je více...

    9.3.2006 22:21 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Občas slýchávám, jak je pro linux daleko více programátorů a lepších než pro windows, ale z mých zkušeností mám pocit, že je to spíše naopak.
    No nevím, já bych řekl, že jenom MS zaměstnává více programátorů, než RedHat s Novellem dohromady :-D. Ale to není jen o kvantitě, na OS X dělala poměrně malá hrstka lidí, ale povedlo se jim udělat hodně podařený systém.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    9.3.2006 22:48 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Jo to jo, tím, že windowsy jsou všude, programátorů pro ně v absolutních číslech bude více, ale procentuelně asi méně. Tím, že z mých zkušeností mám pocit, že je to spíše naopak jsem myslel hlavně lidi, které znám, ať už přímo, odsud, nebo z konkurenčních firem (té naší).
    9.3.2006 23:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Nerozumím, jak může být někoho v absolutních číslech více, ale procentuálně méně :-). Já mám zkušenosti naprosto stejné, ale to vychází i ze skutečného poměru používání Windows a Linuxu na desktopu. Další věcí je, že MS nabízí služby v mnoha oblastech a umí je chytře integrovat a prodat, což je věc, kterou ostatní firmy nemají. Vývojář pak nemusí z kolébky MS ve spoustě případů vůbec vylézt.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    10.3.2006 08:34 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Asi to myslel tak ze, ze vsech uzivatelu windows je urcita skupina/podmnozina vyvojaru. U linuxu to same. A ze presto, kdyz spocitas jednotlive vyvojare od kusu :), tak procentuelne vetsi mnozina vyvojaru se rekrutuje z uzivatelu linuxu. Takze jednotlivych windowsovych vyvojaru je asi vic, ale u linuxu je to procentuelne vetsi cast cele komunity.
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    10.3.2006 12:07 I love M$
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Přesně tak.
    9.3.2006 22:50 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Obojim. Propagace ve forme clanku je reklama a pritahne uzivatele i programatory. Programovani pritahne uzivatele a dalsi programatory.
    9.3.2006 23:05 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Nejak mi nesedi ta kombinace Linux, Zive a Powerbook. Muj Powebook napr. s barevnou kombinaci Zive vubec neladi. To ABClinuxu je na tom vyrazne lepe. Nejvice mne ale prekvapilo, ze Zive je jeste zive. Myslel jsem, ze umre rychleji. Nepis pro ne.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    Mikos avatar 9.3.2006 23:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Podle mě tvé články na Živě rozhodně smysl mají. Linux potřebuje propagaci a marketing v nelinuxových médiích jak sůl. A i když se ti možná nezdá, že by to mělo velký smysl, podle mě je to klam a rozhodně to smysl má. A to hooodně velký...

    A proto říkám - drž se a pokračuj! ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.3.2006 09:22 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Podepisuju ;o)

    BTW: Titulky prý generují pomocí bulvarisator.exe ;o)

    Milan
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    xvasek avatar 10.3.2006 08:40 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Já myslím, že programování je víc potřeba. Když se podívám na core teamy okolo projektů, které využívají desetitisíce uživatelů, tak se dostanu k jednotkám, maximálně desítkám. A někde to hodně bolí...
    Jiří Poláček avatar 10.3.2006 10:31 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Taky jsem dlouhé roky psával pro Computer Press a vím, že jak to směřuje ke stereotypu, tak je to špatné.
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    10.3.2006 15:44 Pietro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Tie clanky z rise linuxu su super. Vzdy v nedelu vecer sa tesim, kedy odbije polnoc a budem si ho moct precitat.
    10.3.2006 17:10 aranek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Mně se ty články o Linuxu moc líbí, i když nejsem ani programátor (spíš výjimečně programující lama) ani zarytý linuxář (tohle píšu z počítače s win ;)), tak pokračuj ;))

    Btw bude někdy zase v provozu weblog.anicka.net? Byly tam některé úžasné zápisky...

    10.3.2006 19:30 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    Jo, az nekoho ukecam, aby mi levne nebo zadarmo hostoval server. Uz ho mam nainstalovany, ale Altair mi nejak nezveda telefon, tak pomalu zacinam patrat jinde .o)
    ^D
    10.3.2006 21:56 aranek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    altaira jsem popichnul - ma rozbity telefon, zkus radeji mail ;)
    11.3.2006 10:32 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ze života pisálkova...
    A co nepsat kazdy tyden, ale treba jen jednou mesicne?
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    11.3.2006 13:38 Johanka
    Rozbalit Rozbalit vše Nabizis prilis malo moznosti :)
    Copak tohle je nejaky zajimavy dilema? :) Zivot tim nikomu nezachranujes ani nenicis, takze nema cenu to prozivat - delej to, co Te bavi, co ma rozumnej pomer cena/vykon, za co se nestydis (nejlepe teda pokud to splnuje vsechny tri podminky najednou :)). Neni od veci pri tom taky ziskat nejaky formalni i efektivni expy, ktery Ti pomuzou pri pozdejsim uplatneni na pracovnim trhu ;) (nebudeme vzdycky mlady a bezdetny :)) - v tomto smeru asi programovani jasne vede.

    Na Tvym miste bych dodelala skolu. K tomu uz se pozdeji nedokopes. Prgat muzes do konce zivota, no a psat neco nekam, to uz teprv muzes kdykoli a o cemkoli.

    Ja uz za svuj dosavadni pestry zivot objevila hodne veci, co delat *nechci* - ano, patri mezi ne adminovani, programovani (tam bych se teda mozna jeste nechala ukecat ;)), a ze vseho nejvic pak editorovani a psani clanku. Kazdodenni reseni, kdy se jak dostanu k netu, neexistenci vikendu, prazdnin, statnich svatku a nemoznost dovolit si bejt nemocna, to moc dobre znam. A jsem rada, ze uz je to za mnou. (Mimo jine taky proto, ze uz mam tu skolu ;)). Never more!

    V zivote jsou dulezitejsi veci nez pracovni uplatneni. Patri mezi ne napriklad zdravi, dobre zazemi (partner, rodina, pratele)...a nikdy nechci mit pocit, ze jsem tyhle veci kvuli praci nezedbala (at uz si namlouvam cokoli ohledne "poslani" one prace :)). Delam vyzkum a okolo me si spousta lidi nalhava, ze to dela pro blaho lidu. No a Ty mas asi stejne pocity ohledne Tve cinnosti kolem Linuxu. Nerikam, ze neni prospesna, ani ze veda neni prospesna. Ale clovek by si mel vzdycky uvedomit, ze to dela primarne pro sebe, a podle toho se ridit. Tedy ze pokud mu ta cinnost spis nez pocit uspokojeni a dobre vykonane prace prinasi vrasky na cele, nervy a unavu, je nejvyssi cas se na to vykaslat.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.