Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Byla vydána verze 3.0 (Mastodon) nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). S novou verzí formátu záznamu asciicast v3, podporou live streamingu a především kompletním přepisem z Pythonu do Rustu.
Canonical oznámil, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie) v Ubuntu.
Tržní hodnota americké společnosti Alphabet, která je majitelem internetového vyhledávače Google, dnes poprvé překonala hranici tří bilionů dolarů (62,1 bilionu Kč). Alphabet se připojil k malé skupině společností, které tuto hranici pokořily. Jsou mezi nimi zatím americké firmy Nvidia, Microsoft a Apple.
Spojené státy a Čína dosáhly dohody ohledně pokračování populární čínské platformy pro sdílení krátkých videí TikTok v USA. V příspěvku na síti Truth Social to dnes naznačil americký prezident Donald Trump. Dosažení rámcové dohody o TikToku vzápětí oznámil americký ministr financí Scott Bessent, který v Madridu jedná s čínskými představiteli o vzájemných obchodních vztazích mezi USA a Čínou. Bessentova slova později potvrdila také čínská strana.
MKVToolNix, tj. sada nástrojů pro práci s formátem (medialnym kontajnerom) Matroska, byl vydán ve verzi 95.0. Podpora přehrávání formátu Matroska míří do Firefoxu [Bug 1422891, Technický popis]. Přehrávání lze již testovat ve Firefoxu Nightly.
Již jste jistě zaznamenali nejnovější, do značné míry zbulvarizovaný problém společnosti Apple. Je jím anténa v iPhone 4, která při jistém způsobu uchycení nabírá takový útlum, že je prakticky velmi obtížné v jistých lokacích telefonovat či vykonávat jiné věci. Jak se závada přesně projevuje, to by bylo na delší debatu, spíše se podívejme, jak to Apple (vy)řešil.
Snad poprvé od doby, kdy se před více než deseti lety Steve Jobs vrátil do polomrtvé firmy Apple a vytáhl ji z bahna opět na výsluní, se musela konat takto mimořádná konference. Její kompletní záznam naleznete třeba na Youtube (1, 2, 3, 4).
Jobs zde v zásadě řekl, že ano, iPhone 4 má tuto „vlastnost“ (velmi obratně se vyhýbal tomu, aby to označil za chybu v návrhu přístroje, a neustále zdůrazňoval, jak Apple investuje do vývoje a kolik lidí s PhD u něj na anténách maká), ale tuto „vlastnost“ mají všechny další smartphony. Jmenoval Blackberry, Android, na videích patřičně ukázal, jak i jim padá síla signálu do kytek, když je „nevhodně uchopíte“. Pomiňme toto vrtění psem, třeba firma RIM, stojící za Blackberry, se proti němu ostře ohradila a asi jen hlupák by to Jobsovi spolkl.
Řešení problému spočívá v následujícím: Máte-li problém, dejte nám vědět, zdarma vám pošleme „bumper“ (gumové ochranné pouzdro pro iPhone, které jako „vedlejší produkt“ oddělí vaši pacičku od přístroje a útlum poklesne). Pokud jste si bumper koupili, vrátíme vám celou jeho cenu. Jste-li nespokojeni nadále, můžete nepoškozený iPhone 4 vrátit a my vám vrátíme veškeré peníze. Kdo toto nepovažuje za přiznání vady přístroje?
Kromě toho Apple vydal nový iPhone OS 4.0.1, který opravuje údajnou chybu v indikaci síly signálu, dle které se uživateli zobrazovala síla nižší, než jaká byla ve skutečnosti. Steve hodně dlouho hovořil o tom, jak ladí svůj algoritmus tak, aby co nejpřesněji reflektoval skutečnost, a že v iPhone OS 4 měli chybku – ta je nyní opravena.
zdroj obrázku: Daily Phone Blog
Takže tak přátelé, iPhone 4 dostal softwarovou opravu a „prezervativ“ (jak to již někteří trefně označili) a problém má být tímto odstraněn. Nemohu si pomoci, ale připomíná mi to jeden letitý dokument o válce ve Vietnamu, kde se zjistilo, že nejlepší zabezpečení hlavně pušky před vniknutím vody někde v močálu, je obyčejný prezervativ – a pak že vojenské konflikty nepřispívají k technickému pokroku :-).
Všem příznivcům Apple či iPhone se za ironické a negativní vyznění této části článku omlouvám, ale ve světle pár měsíců staré aférky kolem přehřívajících se iPhonů, s nimiž si třeba v těchto letních vedrech v přehřátých automobilech při troše smůly ani nepřivoláte záchranku…
Nyní již na vážnou notu. Po několika měsících od vydání specifikace pro 100 a 120GB Blu-ray disky se nyní konečně dostávají do prodeje. Již tradičně se budeme bavit o japonském trhu, kde přicházejí takovéto novinky nejdříve – třívrstvé 100GB placky pro modrý laser prodává firma Sharp a perfektně se hodí k přehrávačům/rekordérům Sharp BD-HDW700 a BD-HDW70. Záhy je bude následovat start prodeje čtyřvrstvých BD kotoučků s kapacitou 128 GB, ty aktuální 100GB zde stojí v přepočtu ~1 200 Kč. Zápis probíhá 2, nebo 4×, což je v případě 100GB Blu-ray doba v desítkách minut.
Jinými slovy, za cenu 1,5 až 2,0TB disku si můžete koupit dva 100GB kotoučky, které navíc aktuálně podporují jen uvedené dva přehrávače. Nechci si hrát na proroka, ale očekávám, že je z hlediska ČR stihne stejný osud jako 12rychlostní DVD-RAM média: Ani se tu vlastně neobjeví a kromě pár nadšenců to bude většině ukradené.
Společnost Asustek si z vývoje a výroby nadstandardních duálních grafik udělala již slušnou tradici k procvičení svých inženýrů, stejně jako provětrání peněženek zákazníků. Nejnovější počin z rodiny Republic of Gamers je duální Radeon HD 5870, který nese dvě plnohodnotná GPU po 1600 stream procesorech, jehož takty HD 5870 odpovídají: 850 MHZ GPU a 4,8 GHz efektivně pro GDDR5 paměti o celkové velikosti 4 GB. Parametrově jde o naprostou špičku podpořenou navíc předimenzovaným napájením i obrovským celoměděným chlazením. Karta se dodává v kufru, na světě jsou již i recenze. Ale to spíš pro zajímavost, při ceně pře 25 tisíc Kč si ji asi hned tak někdo nekoupí :-). Napájení 8+8+6pin PCIe mimochodem dává teoreticky maximálních 450 W odběru.
Nad duální GeForce GTX 470 jsem kroutil hlavou, nad duální GeForce GTX 480 už nemůžu, zničil bych si krční páteř. Nicméně to nebrání Asusteku se do ní po duálním HD 5870 pustit. Nečekejme nic menšího než to maximální, co lze dnes rozumně vyrobit. Základem karty MARS II bude posílené PCB s tříuncovými měděnými spoji (3oz. – srovnejte s 2oz. deskami Gigabyte Ultra Durable), na nichž bude sídlit dvojice plnohodnotných GeForce GTX 480. Půjde o dvě nezávislé karty na jednom PCB, každá s vlastními (8+2fázovými) napájecími obvody, paměťmi a dalším, jen se budou přes můstek nForce 200 dělit o 16 PCI Express linek ze slotu (nF200 jim z nich bude vyrábět 2×16) a spojeny budou interně do SLI.
Napájení zajistí trojice 8pin PCIe konektorů, což v součtu spolu se slotem dává teoretickou možnost odebírat až 525 W „šťávy“. Samozřejmostí je možnost osadit karty dvě a zprovoznit Quad SLI, to se již dostaneme k 6×8pin PCIe (to hned tak nějaký zdroj nemá, bavíme se prakticky pouze o jednom-dvou 1,2kW+ zdrojích) a 1,05 kW.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Jaká žumpa? Nevím, co máte za problém, ale několikrát se už psalo o tom, že HW novinky jsou tady jako souhrn pro lidi, které více baví software a nemají čas/chuť dění kolem HW sledovat jinde. Takže mi takovýhle souhrn bodnul, i když jsem věděl, že se něco kolem antén dělo, nevěděl jsem přesně co. A že jste se nedozvěděl nic o hardwaru? Vám to nepřijde jako hardwarová chyba?