plwm je nový, poměrně minimalistický správce oken pro X11. Podporuje dynamické dláždění okny, plochy, pravidla pro okna atd. Zvláštností je, že je napsaný v logickém programovacím jazyce Prolog. Používá implementaci SWI-Prolog.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Sean Heelan se na svém blogu rozepsal o tom, jak pomocí OpenAI o3 nalezl vzdálenou zranitelnost nultého dne CVE-2025-37899 v Linuxu v implementaci SMB.
Jiří Eischmann v příspěvku na svém blogu představuje typy, jak lépe chránit své soukromí na mobilním telefonu: "Asi dnes neexistuje způsob, jak se sledování vyhnout úplně. Minimálně ne způsob, který by byl kompatibilní s tím, jak lidé technologie běžně používají. Soukromí ovšem není binární věc, ale škála. Absolutního soukromí je dnes na Internetu dost dobře nedosažitelné, ale jen posun na škále blíže k němu se počítá. Čím méně dat se o vás posbírá, tím nepřesnější budou vaše profily a tím méně budou zneužitelné proti vám."
Byla vydána nová stabilní verze 25.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Warbler. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Multiplatformní open source spouštěč her Heroic Games Launcher byl vydán v nové stabilní verzi 2.17.0 Franky (Mastodon, 𝕏). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 26 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.
Klávesnice IBM Enhanced Keyboard, známá také jako Model M, byla poprvé představena v roce 1985, tzn. před 40 lety, s počítači IBM 7531/7532 Industrial Computer a 3161/3163 ASCII Display Station. Výročí připomíná článek na zevrubném sběratelském webu Admiral Shark's Keyboards. Rozložení kláves IBM Enhanced Keyboard se stalo průmyslovým standardem.
Vyšlo Pharo 13 s vylepšenou podporou HiDPI či objektovým Transcriptem. Pharo je programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností.
Java má dnes 30. narozeniny. Veřejnosti byla představena 23. května 1995.
Již jste jistě zaznamenali nejnovější, do značné míry zbulvarizovaný problém společnosti Apple. Je jím anténa v iPhone 4, která při jistém způsobu uchycení nabírá takový útlum, že je prakticky velmi obtížné v jistých lokacích telefonovat či vykonávat jiné věci. Jak se závada přesně projevuje, to by bylo na delší debatu, spíše se podívejme, jak to Apple (vy)řešil.
Snad poprvé od doby, kdy se před více než deseti lety Steve Jobs vrátil do polomrtvé firmy Apple a vytáhl ji z bahna opět na výsluní, se musela konat takto mimořádná konference. Její kompletní záznam naleznete třeba na Youtube (1, 2, 3, 4).
Jobs zde v zásadě řekl, že ano, iPhone 4 má tuto „vlastnost“ (velmi obratně se vyhýbal tomu, aby to označil za chybu v návrhu přístroje, a neustále zdůrazňoval, jak Apple investuje do vývoje a kolik lidí s PhD u něj na anténách maká), ale tuto „vlastnost“ mají všechny další smartphony. Jmenoval Blackberry, Android, na videích patřičně ukázal, jak i jim padá síla signálu do kytek, když je „nevhodně uchopíte“. Pomiňme toto vrtění psem, třeba firma RIM, stojící za Blackberry, se proti němu ostře ohradila a asi jen hlupák by to Jobsovi spolkl.
Řešení problému spočívá v následujícím: Máte-li problém, dejte nám vědět, zdarma vám pošleme „bumper“ (gumové ochranné pouzdro pro iPhone, které jako „vedlejší produkt“ oddělí vaši pacičku od přístroje a útlum poklesne). Pokud jste si bumper koupili, vrátíme vám celou jeho cenu. Jste-li nespokojeni nadále, můžete nepoškozený iPhone 4 vrátit a my vám vrátíme veškeré peníze. Kdo toto nepovažuje za přiznání vady přístroje?
Kromě toho Apple vydal nový iPhone OS 4.0.1, který opravuje údajnou chybu v indikaci síly signálu, dle které se uživateli zobrazovala síla nižší, než jaká byla ve skutečnosti. Steve hodně dlouho hovořil o tom, jak ladí svůj algoritmus tak, aby co nejpřesněji reflektoval skutečnost, a že v iPhone OS 4 měli chybku – ta je nyní opravena.
zdroj obrázku: Daily Phone Blog
Takže tak přátelé, iPhone 4 dostal softwarovou opravu a „prezervativ“ (jak to již někteří trefně označili) a problém má být tímto odstraněn. Nemohu si pomoci, ale připomíná mi to jeden letitý dokument o válce ve Vietnamu, kde se zjistilo, že nejlepší zabezpečení hlavně pušky před vniknutím vody někde v močálu, je obyčejný prezervativ – a pak že vojenské konflikty nepřispívají k technickému pokroku :-).
Všem příznivcům Apple či iPhone se za ironické a negativní vyznění této části článku omlouvám, ale ve světle pár měsíců staré aférky kolem přehřívajících se iPhonů, s nimiž si třeba v těchto letních vedrech v přehřátých automobilech při troše smůly ani nepřivoláte záchranku…
Nyní již na vážnou notu. Po několika měsících od vydání specifikace pro 100 a 120GB Blu-ray disky se nyní konečně dostávají do prodeje. Již tradičně se budeme bavit o japonském trhu, kde přicházejí takovéto novinky nejdříve – třívrstvé 100GB placky pro modrý laser prodává firma Sharp a perfektně se hodí k přehrávačům/rekordérům Sharp BD-HDW700 a BD-HDW70. Záhy je bude následovat start prodeje čtyřvrstvých BD kotoučků s kapacitou 128 GB, ty aktuální 100GB zde stojí v přepočtu ~1 200 Kč. Zápis probíhá 2, nebo 4×, což je v případě 100GB Blu-ray doba v desítkách minut.
Jinými slovy, za cenu 1,5 až 2,0TB disku si můžete koupit dva 100GB kotoučky, které navíc aktuálně podporují jen uvedené dva přehrávače. Nechci si hrát na proroka, ale očekávám, že je z hlediska ČR stihne stejný osud jako 12rychlostní DVD-RAM média: Ani se tu vlastně neobjeví a kromě pár nadšenců to bude většině ukradené.
Společnost Asustek si z vývoje a výroby nadstandardních duálních grafik udělala již slušnou tradici k procvičení svých inženýrů, stejně jako provětrání peněženek zákazníků. Nejnovější počin z rodiny Republic of Gamers je duální Radeon HD 5870, který nese dvě plnohodnotná GPU po 1600 stream procesorech, jehož takty HD 5870 odpovídají: 850 MHZ GPU a 4,8 GHz efektivně pro GDDR5 paměti o celkové velikosti 4 GB. Parametrově jde o naprostou špičku podpořenou navíc předimenzovaným napájením i obrovským celoměděným chlazením. Karta se dodává v kufru, na světě jsou již i recenze. Ale to spíš pro zajímavost, při ceně pře 25 tisíc Kč si ji asi hned tak někdo nekoupí :-). Napájení 8+8+6pin PCIe mimochodem dává teoreticky maximálních 450 W odběru.
Nad duální GeForce GTX 470 jsem kroutil hlavou, nad duální GeForce GTX 480 už nemůžu, zničil bych si krční páteř. Nicméně to nebrání Asusteku se do ní po duálním HD 5870 pustit. Nečekejme nic menšího než to maximální, co lze dnes rozumně vyrobit. Základem karty MARS II bude posílené PCB s tříuncovými měděnými spoji (3oz. – srovnejte s 2oz. deskami Gigabyte Ultra Durable), na nichž bude sídlit dvojice plnohodnotných GeForce GTX 480. Půjde o dvě nezávislé karty na jednom PCB, každá s vlastními (8+2fázovými) napájecími obvody, paměťmi a dalším, jen se budou přes můstek nForce 200 dělit o 16 PCI Express linek ze slotu (nF200 jim z nich bude vyrábět 2×16) a spojeny budou interně do SLI.
Napájení zajistí trojice 8pin PCIe konektorů, což v součtu spolu se slotem dává teoretickou možnost odebírat až 525 W „šťávy“. Samozřejmostí je možnost osadit karty dvě a zprovoznit Quad SLI, to se již dostaneme k 6×8pin PCIe (to hned tak nějaký zdroj nemá, bavíme se prakticky pouze o jednom-dvou 1,2kW+ zdrojích) a 1,05 kW.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Jaká žumpa? Nevím, co máte za problém, ale několikrát se už psalo o tom, že HW novinky jsou tady jako souhrn pro lidi, které více baví software a nemají čas/chuť dění kolem HW sledovat jinde. Takže mi takovýhle souhrn bodnul, i když jsem věděl, že se něco kolem antén dělo, nevěděl jsem přesně co. A že jste se nedozvěděl nic o hardwaru? Vám to nepřijde jako hardwarová chyba?