abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:11 | Bezpečnostní upozornění

    V bezdrátových routerech od společnosti routerech D-Link, v řadách EAGLE PRO AI a AQUILA PRO AI, je zabudovaný backdoor. Jedná se o zranitelnosti CVE-2024-6044 a CVE-2024-6045. Kdokoli z lokální sítě může přístupem na konkrétní URL spustit službu Telnet a přihlásit se pomocí přihlašovacích údajů správce získaných analýzou firmwaru.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 11:22 | IT novinky

    Organizace IuRe (Iuridicum Remedium) varuje před návrhem, který představilo belgické předsednictví Rady EU. Populární služby jako Messenger, WhatsApp nebo Signal by dle něj bylo možné plně používat až po odsouhlasení kontroly komunikace. Ta by měla zamezit šíření dětské pornografie. Podle IuRe by však taková kontrola přinesla hlavně závažný dopad na soukromí uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    dnes 11:11 | Nová verze

    NumPy (Wikipedie), tj. knihovna pro Python pro vědecké výpočty, byla po 18 letech vydána v nové major verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Důležité informace v průvodci migrací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Nová verze

    Vývojáři postmarketOS vydali verzi 24.06 tohoto před sedmi lety představeného operačního systému pro chytré telefony vycházejícího z optimalizovaného a nakonfigurovaného Alpine Linuxu s vlastními balíčky. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Na výběr jsou 4 uživatelská rozhraní: GNOME Shell, Phosh, KDE Plasma a Sxmo. Aktuálně podporovaných zařízení je 50.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    14.6. 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.6. 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    19.7.2007 00:32 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Ač s výhradami můžu myslím říct, že to není špatný přehled. Člověk se dozví o existujících aplikacích a o tom, co asi umí, nic víc, nic míň...

    Jen jsem nepochopil, proč není Kaffeine zařazen v sekci "Přehrávače videa"...? Vždyť je to hlavně video přehrávač...
    I am Jack's wasted life.
    Fluttershy, yay! avatar 19.7.2007 00:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Souhlasím, napadlo mě to. Jenže tam jsou odvozeniny MPlayeru, které jsou (skoro) jenom na video. Kaffeine toho hudebně umí víc, třeba ten ekvalizér, playlist a práce s AudioCD.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.7.2007 11:31 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Konvertoval jsem na Debian, Ruby a Xfce.
    dobre, velmi dobre :)
    19.7.2007 03:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Království za přehrávač, kterej bude vypadat a fungovat jako xmms, ale nebude obsahovat jeho chyby...
    Quando omni flunkus moritati
    Fluttershy, yay! avatar 19.7.2007 04:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    A co princezna???
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    David Watzke avatar 19.7.2007 04:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Půlku princezny, když už celý království...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Fluttershy, yay! avatar 19.7.2007 04:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    A výbavu??? Počkat, co s půlkou princezny? Respektive co s tou druhou půlkou?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.7.2007 06:14 nhy | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Mas polovicu princezny a ta druha polovica sa po 9 mesiacoch narodi ;-)
    19.7.2007 07:27 Zemis | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Našel jsem zajímavý přehrávač na Qt-apps
    19.7.2007 15:35 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Tomu do použitelnosti chybí ještě hodně.
    Quando omni flunkus moritati
    kotyz avatar 19.7.2007 23:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    nevypada zle. ale v cem je hacek? xmms se mi libi, ale je zastaraly, takze pouzivam o neco min zastaralejsi bmp ale ten ma zase ten hroznej gtk2 file dialog. ale uz si na nej pomalu zvykam ...

    po nakym xmms v qt nebo necem jinym krom gtk to primo vola!

    amarok mam na vsechno co mam v kolekci a radne otagovany, bmp na vsechen ten ostatni chaos a bordel kterej v kolekci neni ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.7.2007 07:42 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    audacity vypadá zajímavě, ale ještě jsem to moc neprozkoumal
    David Watzke avatar 19.7.2007 07:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Audacity není přehrávač, ale editor. S něčím si to pleteš.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.7.2007 08:13 Christof | skóre: 22 | Havířov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    ehm, stane se :) audacious
    freshmouse avatar 19.7.2007 09:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Audacious jsem zkoušel a překvapily mě jeho "velké" nároky na RAM. Bylo to sice pár MB, ale alespoň tak dvakrát víc než BMP a tedy i víc než XMMS.

    Můžeš taky zkusit XMMS2 (to je něco jako MPD, prostě klient-server styl) a některou jeho nadstavbu. Mně se líbí třeba Abraca. Sice to vypadá úplně jinak než původní XMMS, ale přijde mi to zajímavé.

    No, já ale asi zůstanu u Quod Libet. :-)
    20.7.2007 08:48 Jan Olšan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Audacious mi kupodivu vykazoval i několikanásobně větší (ale stále malé) nároky na cpu... což nechápu.
    hwsoft avatar 19.7.2007 08:02 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Souhlas, nic jinyho nez XMMS si neumi zapamatovat pozici v playlistu (nevim o jinem). Prisernost, dokonce uz jsem premyslel o nejakym svym forku nektereho z novych prehravacu, kam to zapracuji.
    michich avatar 19.7.2007 08:41 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    • Používám Amarok a ten si pozici pamatuje.
    • Proč hned fork? Radši se pokus svůj patch dostat do upstreamu.
    hwsoft avatar 19.7.2007 09:48 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    A ktera verze? Zkousel jsem verzi z KDE 3.5 a ten neumel, respektive jsem nenasel, jak mu to vnutit.
    David Watzke avatar 19.7.2007 10:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Každá, umí to už hodně dlouho.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    rADOn avatar 19.7.2007 10:25 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    ...ale musi se mu to explicitne povolit v konfiguraci.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    David Watzke avatar 19.7.2007 10:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Myslíš tím volbu "zapamatovat si aktuální seznam skladeb při ukončení"? Jo, bez toho by to asi nešlo a nedovedu si představit, že to má někdo vypnutý :-) Nepamatuju si ale že bych to zapínal, není to ve výchozím nastavení zapnutý?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    hwsoft avatar 19.7.2007 11:57 hwsoft | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Asi ne, protoze jsem to testoval vsechno, co jsem nasel, ze umi prehravat mp3, ogg a wav. Jinak myslis tim to co ja? Zapamatovat si seznam neni to same, jako zapamatovat si pozici v seznamu!.
    David Watzke avatar 19.7.2007 11:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Myslím totéž co ty a tohle je jedinej opšn co by s tím mohl souviset. Pak už je tam jen aby pokračoval hrát tam, kde skončil (a to je asi ještě víc než po tom chceš).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.7.2007 12:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Zapamatovat si seznam neni to same, jako zapamatovat si pozici v seznamu!.
    Ale on to opravdu umí. A ve výchozím nastavení je to opravdu zapnuto. Donedávna jsem dokonce musel Amarok kompilovat kvůli podpoře libmtp (teď už je to součástí debianního balíčku Amarok) a i tak to fungovalo (s čistou konfigurací).
    Marián Kyral avatar 19.7.2007 21:05 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Tady: "Nastavení/ Přehrávání/ Obnovit přehrávání při spuštění"

    Automaticky pokračuje přesně tam, kde posledně skončil.
    19.7.2007 14:48 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Nevím, jestli rozumím požadavku, ale třeba audacious hraje a když ho zavřu (Alt+F4) a pak znovu pustím (a třeba s parametrem --play (ať rovnou hraje), tak začne přehrávat tu samou skladbu u které skončil, v tom samém albu, ale písničku pustí od začátku.

    Chtěl bys tedy, aby si pamatoval i pozici v rámci skladby?
    Václav 21.7.2007 12:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    mpd to umí taky, dokonce obnoví přehrávání ještě před startem Xserveru :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    19.7.2007 13:42 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Jake chyby?
    19.7.2007 15:31 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Hlavní chyba je GTK toolkit verze 1 - xmms je poslední program, který u mě tu knihovnu používá. Další věc, že ztrácí focus, když jsi v playlistu a přepínáš mzi obrazovkami. Potom tady někdo dost často mluvil o bezpečnostních chybách. Chyby ve vizualizaci a další, na které si zrovna nevzpomenu.
    Quando omni flunkus moritati
    freshmouse avatar 19.7.2007 15:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Ale vždyť je to mrtvý projekt! "Nové XMMS" je BMP. (Které je mimochodem už taky mrtvé. :-) Ale používá GTK 2 atd.)
    19.7.2007 15:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Úplně mrtvý není, protože tu a tam se mi při apt-get upgrade stahuje aktuálnější verze, ale to je pravděpodobně dílo údržbářů v Debianu. BMP jsem zkoušel, padal.
    Quando omni flunkus moritati
    19.7.2007 17:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Máš staré informace. "Nové XMMS" je audacious, dnešní BMP (BMPx) s původním BMP má už společné jen jméno. ;-)
    freshmouse avatar 19.7.2007 17:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Ne. Řekl jsem to správně. BMP vzniklo jako nový projekt nahrazující XMMS. BMPx a Audacious vznikly až potom.
    19.7.2007 19:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Pak nechápu, proč odkazuješ na mrtvý projekt, když jsou pěkně živí dva jeho nástupci...
    19.7.2007 07:32 Jan Olšan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Co ten kaboodle? Startuje to rychle? Máte totiž pravdu v tom, že je to dobrá volba pro asociaci na audio soubory, pokud to nejsou písničky/skladby.
    19.7.2007 07:54 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    U mě startuje sympaticky rychle, ale omezuje ho ta nutnost používat aRts. Normálně aRts nepoužívám, ale jakmile se pokusím něco přehrát pomocí Kaboodle, hned se spustí artsd.
    19.7.2007 08:27 roup
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    zajimavy clanek, byt se mi vypis vyhod / nevyhod zda ponekud zmateny. tak treba od kdy neumi kaffeine obaly alb? naopak, jeho featura, kdy v jednom okne zobrazuje nahledy na vsechny nalezene obaly + info o velikosti mi pripada praktictejsi nez u amaroku, kdy se clovek musi proklikavat aby dosel na konec a zjisitil, ze to neni ono (pravda, takhle to zase trosku dyl trva a vic stahuje) u noatunu se da otevirani ve vic oknech jednoduse vypnout (jako ve winampu) a pokud je juk chvalen za editaci id3 tagu, tak amarok by si to zaslouzil taky (nejen diky moznosti nastavit si "odhadnuti" podle nazvu souboru a adresaru, ale i diky podpore musicbrainz)
    19.7.2007 09:25 RIPper
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    skoda ze Amarok je skoro vzdy na screenshotoch ukazovany s milionom toolbarov. myslim ze take preplacane snad nie je ani jeho default nastavenie, a to nevravim o tom ze v tom screenshote ma velmi male okno takze to vyzera strasne.

    ja spustam amarok bez toolbarov, a ten sidebar na prechadzanie collection sa da "minimalizovat" na 1 klik. potom ostane velmi pekne, ciste a prehladne okno s playlistom.

    na akom HW ho autor pustal? na mojom dnes uz prehistorickom athlone xp 1800 startuje bleskovo.
    19.7.2007 09:56 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    "Jedna z mála věcí, které lze Amaroku vytknout, je pomalost, s níž kráčí ruku v ruce i paměťová náročnost. Start na mém počítači trvá až k deseti sekundám a při vyšším zatížení procesoru se mi seká jednoduchá vizualizace." Nevím na čem autor Amarok spouští: u mne je reakce Amaroku absolutně blesková (AMD 64 3200 Winchester, 2x512 MB RAM, OS: PCLinuxOS 2007), zatížení RAM je do 20 MB, což snad není taková hrůza. Samozřejmě pokud autor jede na nějakém stroji se 128MB RAM, pak jeho problémy chápu.
    19.7.2007 11:12 Murry | skóre: 16 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Na začátku je to napsaný:
    "Pro úplnost dodávám, že jsem testoval na notebooku IBM ThinkPad T40 (Pentium M 1.6 GHz a 512 MB RAM) s operačním systémem PCLinuxOS 2007."
    19.7.2007 12:51 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Jako HW minimum PCLOSu se obvykle uvádí procesor s taktem 1GHz a 512MB RAM pro bezproblémový běh, samozřejmě se dá PCLOS zprovoznit i s 256MB RAM a pomalejším procesorem (800MHz), hodnoty uvádím jen proto, že naprosto nechápu autorovy problémy s pomalým startem Amaroku a už vůbec mi není jasný povzdech nad "prý" velkými systémovými nároky aplikace. Ale budiž, každý máme jiná měřítka. Mně start za 0,5 vteřiny a "sežrání" 20MB paměti připadá velmi vyhovující.
    19.7.2007 14:55 sss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    No vidíš. A mě Amarok při přehrávání sežere 140MB paměti ani nemrkne. Nastavení mám defaltní, pouze mám vypnuty všechny visualisace.
    19.7.2007 19:06 Genesis | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    No jasně a Vánoce jsou v červenci
    20.7.2007 08:52 Jan Olšan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Ona ta rychlost startu není moc o procesoru - nejvíc se čeká na data z disku. A občas to může zbrzdit nějaký nesoulad mezi knihovnami/moduly/jiným seireitem.
    21.7.2007 12:10 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Pro mě je podstatné, kolik procent výkonu procesoru vezme přehrávání zvukového souboru. Pro mě je jediná přijatelná hodnota nula. Každý solidní přehrávač to zvládne na nulu. Amarok na mém počítači 2-4 procenta (a to i s vypnutou vizualizací a všemi dalšími funkcemi, i skrytý, pohlcený v panelu), což mi přijde na obyčejné přehrání empétrojky naprosto absurdní.
    21.7.2007 17:30 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Muzes mi takovy solidni prehravac co to zvladne na nulu doporucit? Jsem ted zkousel amarok, mpd, mpg123 a xine-ui a naroky na cpu byly vsude podobne (2-4%)

    Jinak kolik procent vykonu procesoru prehravac zabere me ani tolik nezajima. Zajima me vysledna spotreba notebooku. A ta je vzdy skoro stejna, od 15.3W(mpg123) do 15.6W(zbyly prehravace). Bez pustene hudby je to 12.5W.
    21.7.2007 19:48 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Samozřejmě to záleží na rychlosti procesoru - na pomalém procesoru to nebude nula nikdy ani s nejefektivnějším přehrávačem. Ale u mě je to např. KPlayer i KMPlayer, když používá backend MPlayeru (nikoli xine, ten má vyšší spotřebu). A samozřejmě i "čistý" MPlayer, i jiné konzolové přehrávače. Dále pak klasika jako XXMS i BMP, taky RealPlayer. Prostě skoro cokoli, co nepoužívá xine nebo GStreamer.
    21.7.2007 19:52 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    (XMMS, ne XXMS.)
    21.7.2007 20:11 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Mplayer jsem zkousel, taky 4%. Realplayer ma skutecne 0. Ale rekl bych ze neni problem v prehravacich. RealPlayer je jedinej kterej pouziva OSS, ostatni pouzivaji alsu.

    Ovsem to ze RealPlayer vicemene nezatezuje procesor se vubec neprojevilo ve spotrebe, porad 15.6W.

    Jinak procesor mam CoreDuo@1.6GHz.
    21.7.2007 20:18 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    U mě ALSA vs. OSS nemá žádný vliv (a ten audio výstup se dá v různých přehrávačích nastavit). Snad jedině aRts je něco jiného, ale ten zásadně nepoužívám. S tou spotřebou, to je zvláštní věc. Snad že by měřič vytížení CPU ukazoval špatně, i to je možné.
    21.7.2007 20:31 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Se spotrebou je to tak, ze pokud procesor se probudi jednou za sekundu na 100ms tak bude spotreba vyrazne nizsi nez kdyz se probudi 100x na 1ms. Kvuli prehravani audia se musi casto budit, coz ma na spotrebu vetsi vliv nez male rozdily ve vytizeni procesoru.
    21.7.2007 21:22 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Tak to bude necim jinym .. :-) Protoze ja to taky zkousel a na Atari Fajcon 030 (MC68060@66MHz) s pomoci DSP mam zatizeni pri prehravani MP3 pomoci Aniplayeru cca 5 procent ... :-) Tak to bude asi na vsech platformach stejny .. :-)
    Never give up ! Stay ATARI !
    21.7.2007 21:23 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Atari Falcon, sakra
    Never give up ! Stay ATARI !
    19.7.2007 10:41 thidney
    Rozbalit Rozbalit vše Jedine Amarok
    Nikdy jsem si neoblíbyl playlisty, připadalo mi to jako moc práce, sestavovat je. Zato jsem si dal práci všechny své ogg a mp3 správně doplnit id3 značkami (pomocí naprosto geniálního easyTagu) Preferuji tedy přehrávač který umí pracovat s kolekcí. A to v mém případě velkou cca 20G

    Dlouhou dobu jsem pouzival FreeAmp (pozdeji Zinf). Celkem rychlý, ale vývoj se zastavil. Velká výhoda Zinfu byla že byl nezávislý na bežných knihovnách pro přehrávání zvuku.

    Po té jsem přešel na výše zmíněný Juk, velmi jsem si ho oblíbil hlavně pro jeho "lehkost" a "jednoduchost". Prostě dělal vše co jsem si přál, a nemusel jsem moc zkoumat jak toho docílit.

    Jednu dobu začal být Juk velmi nestabilní a proto jsem přešel na amarok. Od té doby jsem věrný, zmínil bych zejména perfektní podporu dcop, a tak nebyl nejmenší problém nastavit si ovládání na multimediální klávesnici, ovládat amarok ze skriptů, případně vzdáleně z firefoxu (podpora pluginů..) Pokud při přehrávání kliknu na informační záložku, nejen že vidím obal alba, ale i informace o autorovi (tuším že z wikipedie) a případně i text písničky. Okno amaroku moc nepoužívám, zvykl jsem si používat různé backendy: například Soundmanii (podporuje asi 10 různých přehrávačů, včetně xmms) http://kde-look.org/content/download.php?content=20866&id=2 Další věcí která tuším o amaroku nezazněla, že z něj můžete zpravovat svůj mp3 přehrávač, a hudbu si do něj stáhnout a případně si ji za běhu překonvertovat do formátu, který mptrojkovátko podporuje. Poslední věc, která se mi moc líbí, je zdílení hudby pomocí iTunes, i toto Amarok (skoro) umí.
    the.max avatar 19.7.2007 12:15 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Vratte mi spatky XMMS 1.x. do portage at nemusim pokazdy pridavat overlay. I kdyz je to pod GTK tak mi vyhovoal ze vsech nejvic! ...me uz i napadlo spoustet winamp prez wine:-D
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    19.7.2007 12:36 xm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Někteří jedinci jsou prostě divní (ano, myslím tebe).
    the.max avatar 20.7.2007 18:06 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Kazdej je nejakej... (ano, i ty)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    19.7.2007 12:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Falf mi koncepcí silně připomíná windowsí Foobar2000.

    BTW jak zvládají popisované přehrávače s knihovnou kompilace, tj. alba sestavená z více interpretů? Rozházejí takové album do dvaceti po jednotlivých interpretech nebo se s tím umí vypořádat lépe?

    A ještě něco: když mám jedno album stejné skupiny otagované jako "The Corrs" a druhé "Corrs", budou pohromadě nebo bude jedno pod T a druhé pod C?
    19.7.2007 15:10 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    1. To je různé. Amarok: záleží na tom, jak vyhledáváte. Pokud dle interpreta, bude to rozházené. Když dle alba, bude to v celku.

    2. Budou to 2 interpreti.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    19.7.2007 17:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    díky
    emorjino avatar 19.7.2007 18:59 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    ad 2) budou to sice dva interpreti, ale v Amaroku budou oba dva pod C, protože (aspoň v defaultním nastavení) ignoruje člen The (což mi docela vyhovuje... na druhou stranu poslouchám hodně francouzských kapel, a už jsem si tak nějak zvykl, že je mám všechny pod L)
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    19.7.2007 19:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    A když dám řazení interpret - album, rozsype se kompilace do mnoha alb nebo to amarok zvládne lépe?
    19.7.2007 20:40 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Rozsype se. S tím "The" to jsem nevěděl (anglických moc nemám. Mám hodně jinojazyčných).
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    19.7.2007 20:49 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Teď jsem se koukl, pokud se interpret nevyskytuje často, sloučí to do "Neznámí interpreti". Avšak mám dojem, že dříve to sypal. Musím na to kouknout.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    19.7.2007 21:28 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Teda "Různí interpreti".
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    Marián Kyral avatar 19.7.2007 21:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    BTW jak zvládají popisované přehrávače s knihovnou kompilace, tj. alba sestavená z více interpretů? Rozházejí takové album do dvaceti po jednotlivých interpretech nebo se s tím umí vypořádat lépe?
    Takovéhle album se mi uhnízdí pod "Různí interpreti" a tam už je to podle alba. A pokud neuhnízdí, tak se tomu dá pomoci kliknutím pravým tlačítkem nad album a vybráním 'Zobrazovat pod "Různí interpreti"'.
    19.7.2007 21:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Super, pak je amarok jedním ze dvou přehrávačů, co toto umí (Tím druhým je aktuální BMP).
    19.7.2007 12:40 xm
    Rozbalit Rozbalit vše Chybějící informace o ARTS
    Hmm, je to sice podstatně lepší než ta původní verze této "recenze" v blogu, ale i tak tam pořád chybí některé podstatné informace. Recenze se ani pořádně nezmiňuje o nepříjemné vlastnosti některých přehrávačů a to sice že vyžadují stupidní ARTS (konkrétně Noatun a Kaboodle), díky čemuž jsou prakticky k ničemu. Psal jsem tuto výtku už v diskuzi pod blogem, ale autor ji zřejmě ignoroval...
    19.7.2007 13:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybějící informace o ARTS
    Vzhledem k tomu, že je aRts stále ještě oficiální zvukový server pro KDE (a tohle je recenze přehrávačů pro KDE), tak mi nepřijde tak divné, že o tom není v článku zmínka. Ale především: ne každý musí sdílet tvůj názor, že je aRts stupidní.

    Každopádně díky za podnět. Doplním tam, které backendy jednotlivé přehrávače podporují.
    19.7.2007 13:35 xm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybějící informace o ARTS
    Naštěstí už nebude dlouho ;-) KDE 4 se blíží :-)

    Každopádně moc díky za ochotu doplnit do toho článku podporované backendy, myslím že je to opravdu podstatná informace...
    David Watzke avatar 19.7.2007 13:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybějící informace o ARTS
    U JuKu chybí zmínka o podpoře aKode, to je malá libka, která ledacos přehraje. Takže není třeba moloch jako je Gstreamer.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    19.7.2007 14:43 jarda
    Rozbalit Rozbalit vše jaksi je to vsechno z nouze cnost
    je to problem ze na linuxu neexistuje poradny prehravac . Kouknete na win na takovy free kmplayer . Tomu se rika prehravac multimedii .
    eXces avatar 19.7.2007 15:08 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    jaksi je to vsechno z nouze cnost

    Tak tohle je opravdu síla:-)

    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    19.7.2007 17:07 Langos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Krásnej fór :-D
    Darth Phantom avatar 19.7.2007 18:49 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hudební přehrávače pro Qt a KDE
    Poté, co jsem vyzkoušel amarok, jsem jím absolutně nadšen!Ač mne předtím nikdy nenadchnul svým vzhledem, umí okolo hudby a přehrávání snad vše, myslím si že nemá konkurenci ve funkcích.Co bych ještě rád podotknul a co tu nezaznělo, je podpora přehrávání streamovaného rádia, amarok defaultně obsahuje spousty adres, které jsou přehledně roztříděny podle žánrů.Oblíbená rádia lze samozřejmě přidat.další věc co hojně používám je podcast,který amarok zvládá taky na jedničku.Kdyby ostatní open source programy dosahovaly kvalit amaroku,byl bych jenom rád.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Darth Phantom avatar 19.7.2007 18:56 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Taky bych tipoval, že přispivatel Jarda je asi z jiné planety.Po vydání KDE 4(pravděpodobně v říjnu) budou mít i uživatelé Windows možnost vyzkoušet pořádný přehrávač, kterým je amarok!
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    emorjino avatar 19.7.2007 19:05 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    mě to celkem mrzí.. pro 3 z 5 lidí, které jsem ukecal na linux byl Amarok jednou z podstatných apliakcí, kvůli které přecházeli.. Ale zase celkově jsem k multiplatformním programům vstřícný -> pro některé lidi bylo důležité si některé programy (openoffice, gimp, firefox) osahat na windows, aby se nebáli přechodu..
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Darth Phantom avatar 19.7.2007 19:35 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Taky mě to trochu mrzí, že amarok už nebude jenom výsadou Linuxu a jiných unixových systémů, ale portace na Windows je svým způsobem reklama.
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.7.2007 20:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Pán má také kritický nedostatek inteligence?
    Darth Phantom avatar 20.7.2007 04:17 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Kdo trpí nedostatkem inteligence a proč?
    Tahle patička nemá hlavu ani patu
    Pinhead avatar 20.7.2007 06:21 Pinhead | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Těžko se ti sleduje vlákno? Nakresli si čáru na monitoru. Nejlépe lihovým fixem :-)
    20.7.2007 11:16 noname265 | skóre: 5 | blog: Legion_of_arch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    +1 :D
    nothing
    20.7.2007 14:38 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Klid, to byl určitě takový nepovedený pokus o vtip.
    Quando omni flunkus moritati
    20.7.2007 16:10 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Pro kde je i VLC, ktere uz pomalu, nativne pojede pouze na QT4 ... :-) A vlc je pro obyc usera lepsi nez mplayer.

    I kdyz pro me je nejlepsim prehravacem na teto planete prave mplayer, vite jaka je nejlepsi jeho funkce ??? Ze neumi DVD menu ... :-) DVD menu totiz nesnasim, naprosta kryplovina.
    Never give up ! Stay ATARI !
    20.7.2007 16:28 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Souhlas:) Já chci vidět film ne se proklikávat nějakým nepřehledným pomalým menu... bych to všecko zakázal.
    Pavel Půlpán avatar 20.7.2007 17:06 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: jaksi je to vsechno z nouze cnost
    Pokud vim tak VLC umi dvd-simple nebo tak nejak... takze spokojeny muzou bejt oba tabory, jak ty pro dvdmenu, tak ty proti. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.