abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:55 | IT novinky

    Čínská společnost Tencent uvolnila svůj AI model HunyuanWorld-Voyager pro generování videí 3D světů z jednoho obrázku a určené trajektorie kamery. Licence ale nedovoluje jeho používání na území Evropské unie, Spojeného království a Jižní Koreje.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | Komunita

    Blender Studio se spojilo s kapelou OK Go a výsledkem je videoklip k písni Impulse Purchase. Stejně jako samotný 3D software Blender je i ve videoklipu použitý animovaný chlápek open source. Kdokoli si jej může stáhnout a upravovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:33 | Komunita

    Zig Software Foundation stojící za programovacím jazykem Zig publikovala finanční zprávu za rok 2024. Současně s prosbou o finanční příspěvek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za srpen (YouTube). Vypíchnuta je podpora Tabulek Google, implementace Gamepad API a Cookie Store API nebo také podpora WebGL na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:44 | Komunita

    openSUSE Leap 16, včetně Leap Micra 6.2+, nově nabízí 24 měsíců podpory pro každé vydání. To je dva roky aktualizací a stability, což z něj činí nejdéle podporovanou komunitní distribuci vůbec. Leap se tak stává ideální platformou pro všechny, kdo hledají moderní, stabilní a dlouhodobě podporovanou komunitní Linux distribuci.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 16:33 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal dne 3. 9. 2025 VAROVÁNÍ před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v předávání systémových a uživatelských dat do Čínské lidové republiky a ve vzdálené správě technických aktiv vykonávané z území Čínské lidové republiky. Varováním se musí zabývat povinné osoby podle zákona o kybernetické bezpečnosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 27
    včera 11:55 | IT novinky

    Americká internetová společnost Google nemusí prodat svůj prohlížeč Chrome ani operační systém Android. Rozhodl o tom soud ve Washingtonu, který tak zamítl požadavek amerického ministerstva spravedlnosti. Soud ale firmě nařídil sdílet data s jinými podniky v zájmu posílení konkurence v oblasti internetového vyhledávání. Zároveň Googlu zakázal uzavírat dohody s výrobci mobilních a dalších zařízení, které by znemožňovaly

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 11:33 | Humor

    Prvního září ozbrojení policisté zatkli na na londýnském letišti Heathrow scénáristu a režiséra Grahama Linehana, známého především komediálními seriály Ajťáci, Otec Ted nebo Black Books. Během výslechu měl 57letý Graham nebezpečně zvýšený krevní tlak až na samou hranici mrtvice a proto byl z policejní stanice převezen do nemocnice. Důvodem zatčení bylo údajné podněcování násilí v jeho 'vtipných' příspěvcích na sociální síti

    … více »
    Gréta | Komentářů: 91
    včera 10:22 | Pozvánky

    Studentská dílna Macgyver zve na další Virtuální Bastlírnu - pravidelné online setkání všech, kdo mají blízko k bastlení, elektronice, IT, vědě a technice. Letní prázdniny jsou za námi a je čas probrat novinky, které se přes srpen nahromadily. Tentokrát jich je více než 50! Těšit se můžete mimo jiné na:

    Hardware – Bus Pirate na ESP32, reverse engineering Raspberry Pi, pseudo-ZX-80 na RISC-V, PicoCalc, organizéry na nářadí z pěny nebo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Nová verze

    Google Chrome 140 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 140.0.7339.80 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (82%)
     (8%)
     (2%)
     (3%)
     (4%)
     (1%)
    Celkem 140 hlasů
     Komentářů: 10, poslední dnes 10:16
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    2.11.2006 01:15 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Tak jak to čtu, tak posílíní patchů je cestou do pekel :-D Na akcelerovaný kwin se fakt těším.
    Only Sith deals in absolutes.
    2.11.2006 01:47 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    KDE používám a děkuji za množství kvalitně odvedené práce. Pokud se mohu vyjádřit k efektům a zprohýbaným okénkům, tak opravdu o tuhle stránku zájem nemám a na mém desktopu to nebude. FVWM vzhled by mi stačil a jsem šťastný, že mi konfiguráky stále drží vzhled KDE 2.0 nebo dokonce možná i od 1.0. Takže hlavně, ať zneužívání OpenGL pro 2D efekty neblokuje plnou funkčnost OpenGL pro opravdové 3D aplikace (CAD, GE atd) jak se tomu na některých desktopových kreaturách děje. Naopak úplný přechod na akceleraci i 2D s plným využitím 3D enginu karet bez využívání legacy 2D kompatability uvítám. To je ale asi spíše věc oprášení již mírně postaršího jádra X v projektech jako XGL než přímo problém, kterým by se mělo zabývat KDE.

    Přeji ne jen při programování šťastnou ruku

    Pavel Píša
    4.11.2006 08:30 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Ale efekty nejsou jen o zprohybanych okynkach. Treba takova lupa.
    6.11.2006 17:39 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Musim se pridat.
    • Okna konecne nenechavaji za sebou "duchy". Clovek se nemusi divat jak se mu pri pohnuti oknem prekresluji ikony na plose, nebo obsah prekryteho okna. Proste radostny pohled na profesionalne se chovajici okenni prostredi.
    • Moznost otocit plochu na vysku (pripadne o libovolny uhel) konecne pro vsechny drivery. To potesi hodne majitelu ruznych penbooku nebo otocnych monitoru.
    • Vyuzijete kompletne potencial vasi karty, teoreticky by se melo ulevit CPU.
    2.11.2006 01:53 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    (schválně, kdo si ještě pamatuje, co je to CORBA)
    já, já, já :)
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    2.11.2006 13:50 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    ty a wikipedia :-)
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    2.11.2006 15:39 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    (schválně, kdo si ještě pamatuje, co je to CORBA)
    já, já, já :)
    no tak já to taky zkusím - Common Object Request Brok...něco :-)
    2.11.2006 22:20 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Common Object Request Broker. A kdo by si to nepamatoval, když má v systému věci jako orbit2.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.11.2006 08:23 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    takže jedna z dalších věcí, na kterých se pro KDE4 pracuje, je podpora pro nativní KDE aplikace i na Windows a Macovi.
    Ted se v tom trochu motam. KDE pobezi napr. na OS X bez X serveru? A jake Qt bude pouzivat, Tu OS X verzi, tedy bude pouzivat nativni OS X GUI? Bude mozne v OS X normalne pouzivat jednotlive Qt aplikace z KDE tak jako treba Scribus?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Hanička avatar 2.11.2006 15:17 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Ano, KDE bezi na OSX bez X serveru, nezkousela jsem cele, ale jednotlive aplikace jako konqueror ano, vypada dost nativne ale porad to neni jako cocoa :) Tot asi vse, pisu to dle KDE4 Krash, takze nevim jak to bude ve finale :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 2.11.2006 17:41 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Tak doufam, ze se to bude pak nejak rozumne kompilovat, aby bylo mozne vyuzit nektere zajimave aplikace bez nutnosti instalovat s tim cele KDE...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Hanička avatar 3.11.2006 19:10 Hanička | skóre: 3 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Asi tak jako ted K aplikace ale bez X11 :)
    2.11.2006 22:12 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Vítej na ábíčku :-)
    4.11.2006 08:32 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Ne KDE jako KDE desktop - "nativni KDE aplikace". Tj. podobne jako treba Firefox nebo OpenOffice.org bezi na Unixech/Windows/Macovi. Samozrejme porad budou potrebovat "pulku" KDE, tj. knihovny.
    2.11.2006 10:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    ta část o compizu/berylu, jo, to jsou přesně moje zkušenosti posledních dní ... beryl (+emerald) neumí nebo nedělá pořádně takovou spoustu věcí, až to není hezké, takže jsem se zase pěkně rychle vrátil ke kwin - a to jsem si ze začátku říkal, že bych i přežil ty drobné bugy, co na mě furt někde vyskakují (např. po spuštění beryl-manageru se neustále překreslují dekorace oken, pomůže jen skok do ovládacího panelu a přepnutí na jiné téma a zpět ... vzhledem k tomu, jak často to spouštím, by se to dalo přežít)

    zajímavé je, že chybky berylu se mi projevují jen na noťasu, na desktopu, co používá ženská, ne, tak jsem jí tam beryl nechal, ona přeci jenom nemá na window manager takové nároky, a troška eye-candy zase o kousek vylepší její vztah k "tučňákovi" ;-)

    p.s. Luboši dík!
    2.11.2006 13:11 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Môžeš napísať, aká funkcionalita berylu chýba? Skúšal som ho v Ubuntu a nechýba mi žiadna funkcionalita. Len som našiel pár "malých" bugov (rotácia displeja je pokazená).

    BTW opakované prekresľovanie dekorácii okien sa mi stáva len vtedy, keď sa mi podarí emerald spustiť viackrát (stačí všetky vykilovať a spustiť len jeden).
    2.11.2006 15:16 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Môžeš napísať, aká funkcionalita berylu chýba?
    například nebyl jsem schopen přijít na to, jak odeslat okno na jinou plochu - jistě, workaround je funkce přepnutí plochy s přesunem aktivního okna, ale to jaksi není to pravé ořechové

    vůbec práce s plochama je taková ňáká divná - jako kdyby to nad první virtuální plochou implementovalo vlastní virtuální plochy namísto plnohodnotného přepínání

    a tak vůbec :-)
    Jardík avatar 2.11.2006 17:31 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    compiz/beryl opravdu vytváří 4 (a volitelně více) viewporty nad jednou plochou.
    Věřím v jednoho Boha.
    2.11.2006 18:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    tušil jsem, že to tak opravdu bude :-( ... což je ovšem pěkně na pikatchu, tím odrovnává cokoliv jiného na práci s plochami (např. standarní KDEčkovskej přepínač ploch, kterej mi zobrazoval všechny okna na první ploše - což se tímto vysvětluje)
    Jardík avatar 2.11.2006 22:29 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Ano, KDEčkovský přepínač neumí viewporty. Nedávno ale vyšel nějaký aplet pro KDE, který tento přepínač nahrazuje a má podporů viewportů.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 2.11.2006 22:30 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Kdybych si to pořádně po sobě přečetl :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    3.11.2006 10:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    uff, takže protože compiz/beryl neumí virtuální plochy, tak budeme do všeho ostatního doimplementovávat podporu viewportů? to mi přijde poněkud na hlavu ...

    nebo snad viewporty mají časem v Xkách nahradit virtuální plochy? - nějak totiž nechápu, proč by to mělo existovat paralelně ...
    4.11.2006 08:37 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Ne, viewporty nemaji nahradit virtualni plochy (alespon doufam). Je to zhruba asi tak, ze viewporty a virtualni plochy jsou skoro to same, jen implementovane uplne jinak. Oboje existuje ve window-manager specifikaci, protoze FVWM pouziva oboje naraz (kazda virtualni plocha je jeste navic posuvna).

    Vicemene vsichni ostatni to resi tak, ze viewporty ignoruji (vcetne KDE a GNOME), jen u Compizu je to tak, ze z nijak moc zavaznych technickych duvodu se komplikuje zivot vsem ostatnim misto trosku vic sobe :-/.
    4.11.2006 10:53 neregistrovaný
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Mam za to, ze jsem dokonce i nekde zahlid', ze prave ten beryl chtej' predelat (a mozna uz na tom pracujou) z mapovani kostky do viewportu na mapovani do skutecnych virtualnich ploch... Nevim, ted, jestli to bylo v nejakym jejich foru, nebo v SVN...
    Josef Kufner avatar 3.11.2006 15:43 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Takže přecejen více kostiček :-D
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Jiří Němec avatar 2.11.2006 19:13 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Já bych uvítal možnost nastavit si u určitých programů, aby běžely pouze na určitých plochách. Třeba u psi/gimp je to k nezaplacení. Na KDE jsem z WindowMakeru přešel, až když jsem zjistil jak to nastavit.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    clayman avatar 3.11.2006 22:25 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Kde se to necha nastavit? Tohle by me docela zajimalo. :-)
    4.11.2006 08:40 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Na prislusnem okne Alt+F3->Pokrocile->Specialni nastaveni okna/aplikace. Povolit ovlivnovani plochy, nastavit jak, nastavit hodnotu.

    (Kdyby snad nedejboze nahodou se nekdo moc nudil, nechtel by k tomu napsat HOWTO? Ja uz to musim mit dobre pres rok nekde v TODO :-/ ).
    Marián Kyral avatar 2.11.2006 19:25 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Mi se třeba zdálo to nastavování strašně složité. Plno voleb o kterých nevím na co jsou a když jsem hledal něco konkrétního, tak mi to trvalo strašně dlouho, pokud jsem to vůbec našel. Zlaté kwin a kcontrolcenter.

    Občas si Beryl pustím, abych se podíval jak pokročili, ale pracovat se v tom nedá. Navíc mě trápí záseky při přepnutí z terminálu, ale to je myslím nějaký problém s nVidia ovladači.
    David Watzke avatar 2.11.2006 19:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Občas si Beryl pustím, abych se podíval jak pokročili, ale pracovat se v tom nedá. Navíc mě trápí záseky při přepnutí z terminálu, ale to je myslím nějaký problém s nVidia ovladači.
    To je spíš problém X serveru.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Marián Kyral avatar 2.11.2006 19:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Tak jsi mě donutil se opět zeptat googlu a možná jsem našel řešení. Jestli si vzpomenu a budu mít o víkendu čas, tak to vyzkouším.
    3.11.2006 09:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Navíc mě trápí záseky při přepnutí z terminálu, ...
    kdo by přepínal z terminálu, když máme Konsoli :-)

    ... nicméně je fakt, že s Berylem nefunguje zrovna optimálně, vykreslování žere dost procesoru a je i viditelně pomalejší :-/
    3.11.2006 10:05 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Hmm a co když ti KDE běží na jiném stroji, než na kterém ti běží Xserver a u něhož právě sedíš. No a k tomu přidáme, že ten stroj nemá běžící sshd ani jiný server. To pak uděláš jak, ty chytrej? To mám rád tyhle rozumbrady co jejich duševní obzor končí u jejich umrněného desktopu.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    David Watzke avatar 3.11.2006 13:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    No, on bohatě stačí desktop, na kterém mi běží dva X servery. Pro vyvolání záseku problému stačí přepnout mezi nimi.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Marián Kyral avatar 3.11.2006 21:34 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Přesně tak. Jeden X server je můj a druhý má manželka a mezi nima podle potřeby přepínáme. No a za chvíli přibude ještě jeden server, dceři jsem minulý týden založil účet :-)

    Zatím teda do toho mlátí hlava nehlava, ale ono se to bude zlepšovat. Co by člověk chtěl od človíčka, který nemá ani dva roky ;-) Ale vidí, že u toho sedíme, tak chce taky.
    David Watzke avatar 3.11.2006 21:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Hmm, tady běží tři jen když hraju :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2006 16:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    ses zase blbě vyspal? to si člověk nemůže trošku rejpnout?

    moje duševní obzory momentálně končí u lokálního KDEčkovskýho desktopu s několika sshčkama s X forwardingem a vzdáleně puštěným kmailem a xclearcase, až přijdu domů, tak pravděpodobně budou končit u toho, že degraduju desktop na X terminál a s mírnou nápomocí XDMCP budu dělat na noťasu, takže opravdu netuším, jak ten "jiný" stroj využít, když na něm neběží žádný server - já bych si na něm pustil aspoň krfb ...
    David Watzke avatar 3.11.2006 13:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    ... nicméně je fakt, že s Berylem nefunguje zrovna optimálně, vykreslování žere dost procesoru a je i viditelně pomalejší :-/
    Tak to není fakt, to je naprostej nesmysl. Když jsem měl efekty v provozu a všechno se vlnilo a hořelo, já při tom hýbal oknem a CPU bylo vytížený na 3% - ještě k tomu nesouvisejícími procesy. Pomalejší? To je pak samozřejmě závislý na grafárně - pokud si dobře pamatuju, máš GeForce2 - tím se vše vysvětluje.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2006 16:21 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    pokud si dobře pamatuju, máš GeForce2 - tím se vše vysvětluje.
    Tím se nevysvětluje vůbec nic, protože compiz/beryl jede i na integrované i810 se všemi efekty bez jakékoli zátěže CPU.
    3.11.2006 16:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    sice si dobře pamatuješ, že mám GF2, která se navíc tváří, jako by tam 3D jelo v softwarový emulaci, nicméně na jiným stroji, než o kterým teď mluvím :-p

    na noťasu mám i915, různý 3D blbosti (torcs :-)) tam jakž-takž jdou, ale Beryl, to je katastrofa :-( ... jinak jak píšu v původním příspěvku, na desktopu[*] to chodí dobře, ale to zpomalení v konsoli je tam znát taky - ale věřím, že na tvý mašině je to pod hranicí pozorovatelnosti ;-)

    [*] taky ne ten Athlon64 3200+ s GF2, nýbrž Duron 700 MHz s Radeon 7500
    corwin78 avatar 2.11.2006 11:44 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Také jsem konečně vyzkoušel Beryl+XGL na novém Kubuntu a má to něco do sebe, nicméně to má spoustu nedostatků. Pokud bude akcelerovaný KWin, tak to bude super. Díky za pěkný článek a kus dobře odvedené práce na KDE.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    2.11.2006 21:52 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Velice milý rozhovor, přeji hodně úspěchů nejen s projektem KDE.
    4.11.2006 08:42 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Jinak tedy vsem moc dik. Nechce ted nekdo pro zmenu zacit nejakou flamewar, at moc nezpychnu ;) ?
    4.11.2006 23:51 kub. | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Pojd flejmovat na živě tam se vždycky něco najde :) Já tam ještě neflameoval ale nikdy není pozdě začít.
    6.11.2006 08:32 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    dobře tedy, vaše přání je mi rozkazem, mistře: to KDE je fakt jako hnusně napsaný, neni to w gtk !! A potřebuje to půlku KDE a to je fuckt na howno. gnome|icewm|*box|*term rulez !! Jo, a cairo je mnohem lepší než arthur, akorát zatím pomalejší, ale mnohem líp navrhnutý, takže až to někdo zoptimalizuje, tak to bude jako fakt dobrý. Na to se v kde hned tak nezmůžete. Navíc nemáš vůbec správnej geekovskej bordel na stole !!!

    A tak dále… ;)
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    8.11.2006 08:14 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    A jeste navic, zatimco normalni lidi maji na stole tucnaka nebo aspon zelenou jesterku chameleonovitou, ty tam mas, Lubosi, jakousi zelenou priseru. Tfuj, styd se :-D
    ^D
    Vykook avatar 8.11.2006 23:28 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Jesterku chameleonovitou? To myslis tu zelenou obludu co presla k M$? :D
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    8.11.2006 13:32 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozhovor: Luboš Luňák o KDE
    Dobrý den,

    moc pěkný rozhovor.

    Luboši, musím Ti poděkovat. Je to již víc než rok, kdy jsi mi po mailu pomohl začít programovat v KDevelopu. Tehdy jsem se tomu moc nevěnoval a jen se vztekal proč to není tak jednoduché jako delphi (myslím tím tvorbu GUI). Celkem nedávno jsem přestal nadávat a začal akceptovat, že je to jinak a snažil se to "jinak" pochopit. Stáhl jsem si knihu C++ GUI Programming with Qt 3 a začal číst. Kupodivu to pochopit šlo velmi dobře. Nyní pracuji na jedné větší aplikaci v QT+KDE a jde mi to celkem od ruky. Člověk se musí učit neustále něco nového. Ještě jednou díky a přeji hodně úspěchů.

    Petr
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.