Evropská komise schválila český plán na poskytnutí státní pomoci v objemu 450 milionů eur (téměř 11 miliard Kč) na rozšíření výroby amerického producenta polovodičů onsemi v Rožnově pod Radhoštěm. Komise o tom informovala v dnešní tiskové zprávě. Společnost onsemi by podle ní do nového závodu v Rožnově pod Radhoštěm měla investovat 1,64 miliardy eur (téměř 40 miliard Kč).
Microsoft v příspěvku na svém blogu věnovaném open source oznámil, že textové adventury Zork I, Zork II a Zork III (Wikipedie) jsou oficiálně open source pod licencí MIT.
První prosincový týden proběhne SUSE Hack Week 25. Zaměstnanci SUSE mohou věnovat svůj pracovní čas libovolným open source projektům, například přidání AI agenta do Bugzilly, implementaci SSH v programovacím jazyce Zig nebo portaci klasických her na Linux. Připojit se může kdokoli.
Google oznámil, že Quick Share na Androidu funguje s AirDropem na iOS. Zatím na telefonech Pixel 10. Uživatelé tak mohou snadno přenášet soubory z telefonů s Androidem na iPhony a obráceně.
Byla vydána nová verze 8.5 (8.5.0) skriptovacího jazyka PHP používaného zejména k vývoji dynamických webových stránek. Přináší řadu novinek a vylepšení (URI Extension, Pipe Operator, Clone With, …). Vydána byla také příručka pro přechod z předchozích verzí.
Evropská komise zahájila tři vyšetřování týkající se cloudových platforem Amazon Web Services (AWS) a Microsoft Azure. Evropská exekutiva, která plní také funkci unijního antimonopolního orgánu, chce mimo jiné určit, zda jsou americké společnosti Microsoft a Amazon v cloudových službách takzvanými gatekeepery, tedy hráči, kteří významně ovlivňují provoz internetu a musí dle nařízení o digitálních trzích (DMA) na společném trhu
… více »Společnost Meta Platforms vyhrála ostře sledovaný spor o akvizici sítě pro sdílení fotografií Instagram a komunikační aplikace WhatsApp. Podle amerického soudu firma jejich převzetím neporušila antimonopolní zákon, protože si tak nemonopolizovala trh sociálních sítí. Žalobu na Metu podala před pěti lety americká Federální obchodní komise (FTC). FTC argumentovala, že Meta, tehdy známá jako Facebook, koupila tyto dvě společnosti v letech 2012 a 2014 proto, aby s nimi nemusela soutěžit.
Home Assistant včera představil svůj nejnovější oficiální hardware: Home Assistant Connect ZBT-2 pro připojení zařízení na sítích Zigbee nebo Thread.
Byla vydána verze 9.1 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a informačním videu.
Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,809 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější superpočítač v Evropě JUPITER Booster s výkonem 1,000 exaFLOPS je na čtvrtém místě. Nejvýkonnější český superpočítač C24 klesl na 192. místo. Karolina, GPU partition klesla na 224. místo a Karolina, CPU partition na 450. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.
Tento článek shrnuje události za týden, během kterého vyšlo Wine 0.9.57:
Jim z fóra Wine upozornil na to, že NVIDIA zmínila Wine v jednom ze svých posledních přehledů změn - to je docela zajímavé zjištění:
Byla opravena chyba, která mohla způsobit pád OpenGL v jistých situacích, např. při běhu Counter-Strike pod Wine.
Celá řada lidí se snaží udržovat překlady některých řetězců ve Wine v dobrém stavu. Mikolaj Zalewski se stará o stránku, kde najdete mnoho informací o tomto procesu. Pokud byste chtěli přiložit ruku k dílu, neváhejte a ozvěte se se svou nabídkou na wine-devel - jsem si jist, že se najdou lidé, kteří vám v začátcích pomohou.
Zatímco Adobe se snaží portovat Adobe Air na Linux, skupinka lidí z Ubuntu Unleashed usiluje o rozchození pod Wine. Na DownloadSquad vyšel zajímavý článek pojednávající o úsilí Ubuntu Unleashed.
Otestovali jsme některé naše oblíbené aplikace a zjistili jsme, že ačkoliv se většina z nich na pohled nainstaluje korektně, jen pár je jich skutečně použitelných.
Dan Kegel, který má na starost vydání Wine 1.0, začal dávat dohromady konkrétní plány pro tak velké vydání, jakým Wine 1.0 bude.
Aktualizoval jsem WineReleaseCriteria do trochu více finální podoby. Také jsem sepsal návrh pro plán vydání - vizte WineReleasePlan. Připomínky?
Doporučuji sledovat tyto dva odkazy, kde najdete nejaktuálnější informace o tom, kdy Wine 1.0 vyjde. Alexandre Julliard měl jednu připomínku, která pravděpodobně plány trochu ovlivní:
Potřebujeme zmrazení kódu a nějaký čas na stabilizaci, než to vydáme. Moje představa je, že bychom měli vydat verzi 1.0rc1 - asi někdy v květnu - a pak už jen přijímat malé a jednoznačné opravy. Pak bychom udělali rc2, rc3 atd., dokud by se dostatečně nezúžil seznam chyb. A od rc1 (nebo i dříve) by se cokoliv, co by vyžadovalo víc než jen jednoduchou opravu, odložilo na 1.1.0.
Dan na to zareagoval a zohlednil tyto návrhy - současný plán tedy vypadá takto:
Navíc dojde u rc1 a rc2 ke zmrazení kódu, během kterého budou přijímány jen patche provádějící údržbu kódu a opravy. Dan Kegel dodatečně poslal zprávu, ve které žádá komunitu Wine, aby hlasovala pro bugy, které mají být vyřešeny před vydáním verze 1.0, díky čemuž budou moci být upřednostněny.
Citace z blogového zápisku na wearenixed.blogspot.com:
Připravil jsem pro ni perfektní instalaci Wine. Měla pár programů, které se musejí spouštět pod Wine, a ukázal jsem jí, jak je v tomto prostředí nainstalovat. Očividně jsem nebyl dostatečně konkrétní. Pavlu nikdy nenapadlo, že .exe programy, jež používala na svém stroji s XP, byly hnízdem pro všechny ty viry. Připadalo jí v pořádku používat ty samé .exe... koneckonců, byla přece na Linuxu, ne?
Do hodiny jsem se k ní dostal a zkontroloval počítač. No jo... viry pro Windows sídlí a dělají stejný binec i v prostředí Wine. Teď jsem to viděl na vlastní oči. Tentokrát jsem udělal reinstalaci za ni a ujistil jsem se, že jsem našel všechny zavirované .exe ve Windows a smazal je.
Na mailing listu pak proběhla zajímavá diskuze o tom, jak zajistit bezpečnost Wine, a o tom, že viry by ve skutečnosti měly ve Wine fungovat. Pro kompatibilitu Wine je nejlepší, když emuluje tolik chyb Windows, kolik jen jde. A co se bezpečnosti týče, verdiktem je, že používání Wine pod běžným uživatelem je jednoduše v pořádku. Nicméně pokud úmyslně testujete nějaký zákeřný sajrajt, nejbezpečnějším řešením je virtuální stroj. A jako obvykle, nikdy nespouštějte Wine pod rootem!
Od té doby, co je v provozu nové fórum, se ve velkém měřítku rozjela spolupráce a komunikace mezi vývojáři Wine a každodenními uživateli Wine - to je něco, co se doposud mimo #winehq prakticky nedělo. Tato aktivita přinesla některé poněkud zajímavé problémy (rozumějte malé flamewary), nějaké dobré nápady pro zlepšování Wine a celkově takový intenzivnější pocit, že Wine by mělo vypomoci svým uživatelům.
To ve spojení s blížícím se vydáním Wine 1.0 vyvolalo snahu dát do kupy některá slabá místa; jedním z nich je uživatelská příručka (Wine User Guide). Na mailing listu se objevily komentáře ohledně toho, na čem je ještě třeba zapracovat. Bylo by dobré, kdyby uživatelé mohli příručku projít a dát vědět o všem, co je matoucí či zastaralé nebo také o tom, kde něco schází. Pro Wine 1.0 by to byla solidní výpomoc!
A na závěr důvod k radosti! Wine prošlo kvalifikací, bylo schváleno na příslušných místech v Google a oficiálně se stalo součástí Google Summer of Code pro rok 2008. V mailing listu se hned objevil rozjařený e-mail Maartena Lankhorsta, který tuto skutečnost oznamoval spolu s přáním, aby byl tento rok v SoC pro Wine tím nejlepším, co kdy byl - Maarten je hlavním organizátorem letošního SoC ve Wine. Ve wiki je zatím slušně dlouhý výčet nápadů na studentské projekty, přičemž některé z nich už jste mohli zahlédnout v předchozím dílu Zpravodaje o Víně.
| Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
| Soldat 1.x | Silver (0.9.55) | Gold (0.9.57) | +1 |
| Age of Empires II The Age of Kings: 2.x | Platinum (0.9.56) | Silver (0.9.57) | -2 |
| TSoft 2.1.1 | Gold (0.9.44) | Platinum (0.9.57) | +1 |
| SpellForce: The Order of Dawn Platinum 1.52 | Garbage (0.9.56) | Bronze (0.9.57) | +1 |
| TREPCAD 3.4.0 | Bronze (0.9.51) | Silver (0.9.57) | +1 |
| FileMaker Pro 9.0 Advanced | Silver (0.9.49) | Bronze (0.9.57) | -1 |
| Miranda 0.7.3 | Garbage (0.9.55) | Gold (0.9.57) | +3 |
| BibleWorks 6.0 | Platinum (0.9.49) | Gold (0.9.57) | -1 |
| GTR 2 – FIA GT Racing Game 1.0 | Garbage (0.9.41) | Silver (0.9.57) | +2 |
| Theme Hospital Beta 5 | Bronze (0.9.56) | Platinum (0.9.57) | +3 |
| World of Warcraft 2.3.3 | Platinum (0.9.56) | Gold (0.9.57) | -1 |
| Europa Universalis II 1.08 | Gold (0.9.33) | Platinum (0.9.57) | +1 |
| Call of Duty 4: Modern Warfare 1.4 | Gold (0.9.56) | Silver (0.9.57) | -1 |
| Celková změna | +7 | ||
| Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
| nautictools 1.20.121 | Garbage (0.9.39) | Bronze (0.9.57) | +1 |
| Unreal 226f/226b | Gold (0.9.54) | Platinum (0.9.55) | +1 |
| F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon 1.0x | Garbage (0.9.51) | Silver (0.9.57) | +2 |
| Star Wars: Knights of the Old Republic 1.03 | Silver (0.9.55) | Gold (0.9.57) | +1 |
| The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth... | Silver (0.9.54) | Bronze (0.9.57) | -1 |
| The Elder Scrolls IV: Oblivion 1.2.x | Silver (0.9.56) | Bronze (0.9.57) | -1 |
| SimCity 4 1.x | Gold (0.9.56) | Garbage (0.9.57) | -3 |
| BitComet 0.98 | Garbage (0.9.53) | Bronze (0.9.57) | +1 |
| Counter-Strike: Source Retail / Steam | Platinum (0.9.56) | Silver (0.9.57) | -2 |
| Guild Wars All Versions | Platinum (0.9.55) | Garbage (0.9.56) | -4 |
| Dungeon Siege II 2.x | Gold (0.9.55) | Platinum (0.9.56) | +1 |
| Galactic Civilizations II: Dread Lords 1.x | Bronze (0.9.46) | Garbage (0.9.57) | -1 |
| P-CAD 2004 | Gold (0.9.34) | Silver (0.9.57) | -1 |
| Rebirth RB-338 2.0 | Gold (0.9.53) | Platinum (0.9.57) | +1 |
| Warcraft III The Frozen Throne: 1.x | Silver (0.9.56) | Platinum (0.9.57) | +2 |
| Alien Shooter 2 Alien Shooter 2 | Garbage (0.9.44) | Silver (0.9.57) | +2 |
| Call of Duty 2 1.00 | Gold (0.9.56) | Platinum (0.9.57) | +1 |
| Homeworld 1.05 | Platinum (0.9.53) | Garbage (0.9.57) | -4 |
| Master of Orion 2: Battle at Antares 1.31 | Gold (0.9.52) | Silver (0.9.57) | -1 |
| InDesign 4.0 (CS2) | Garbage (0.9.50) | Silver (0.9.56) | +2 |
| Warhammer 40,000: Dawn of War SoulStorm | Silver (0.9.56) | Bronze (0.9.57) | -1 |
| Star Trek: Starfleet Command I 1.0 | Platinum (0.9.55) | Garbage (0.9.57) | -4 |
| Celková změna | -8 | ||
Tento text je překladem WWN a je distribuován v souladu s podmínkami GNU GPL.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej:
Jen bych měl připomínku k těm tabulkám kompatibility. Nezohledňují současné verze a navíc mě někde i děsí.Nevím, jak si takovou tabulku vytvořit sám. Asi napíšu původnímu autorovi.
,). To jsem nepochopil
.
nemělo by se to nahlásit?