abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 547 hlasů
     Komentářů: 25, poslední dnes 20:12
    Rozcestník

    Kontrola pravopisu (překlepů) v mých textech:

    Ispell
    13% (92)
    Aspell
    11% (79)
    jiná
    7% (51)
    pravopys?
    69% (502)

    Celkem 724 hlasů
    Vytvořeno: 9.3.2005 09:02

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Pavel Beníšek avatar 9.3.2005 10:08 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše a sakra :)
    To si jeste nikdo nestezoval? hmm co jeste pridat levopis ;)
    checking for chicken... must have egg first
    10.3.2005 15:40 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    Len malý podryp pre všetkých zástancov písania bez pravopisu a diakritiky. Skúste pri programovaní písať s chybami, skúste v bankomate zadať o číslo menej. Nikto z vás to asi úmyselne robiť nebude. Prečo? Aby vám ten stroj lepšie/dobre rozumel. Ľudia sú síce inteligentnejší ako stroje, ale prečo si komunikáciu sťažovať? Všimnite si napríklad príspevky na tomto fóre, ktoré píšu ľudia bez bodiek, čiarok, otáznikov. Keď toho je niekoľko riadkov, buď sa tomu nedá rozumieť vôbec alebo to treba prečítať trikrát. Ako si potom človek chce nechať poradiť, keď mu nie je rozumieť? Ani ja nie som za správnu gramatiku za každú cenu, ale je mi úplne protivné, keď niekto svoju lenivosť skrýva za "nepotrebnosť" gramatiky, interpunkcie a podobne.

    VS
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    Mikos avatar 10.3.2005 16:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    Teda za tenhle příspěvek si asi budu sám sobě nedávat - nikdy sem neměl nic proti Slvákům, mam i pár kamarádů zo Slovenska... taktéž nemám nic proti sloveštině, dokonce je podle mě dobře když se občas objevuje (ať už ve článcích či diskuzích), ale přesto tohle si prostě nemůžu odpustit:

    Chceš-li poučovat ostatní o pravopisu na českém serveru, tak piš také česky. Viz. tvá věta "Keď toho je niekoľko riadkov, buď sa tomu nedá rozumieť vôbec alebo to treba prečítať trikrát.". Promiň, ale přesto že jak už sem výše napsal nemam nic proti slovenštině, tak tě musím upozornit že 100x lépe rozumím českému příspěvku bez diakritiky a s pravopisnými chybami než příspěvku ve slovenštině. Tedy lépe není to pravé slovo, ale prostě jednodušeji, rychleji, s menším soustředěním či já nevim jak jinak to popsat.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.3.2005 17:19 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    Accepted. Aj keď to bol útok trochu z boku, pretože slovenčina a pravopisné chyby a pod. sú dve úplne odlišné kategórie.
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    10.3.2005 21:56 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    Docela správně jsi vystihl, že jsi napsal příspěvek, za který by ses měl stydět. Co to má společného se slovenštinou? Omlouvám se, ale co to tu s prominutím plkáš? I kdyby tu někdo přispěl komentářem v angličtině... no a?
    10.3.2005 22:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    Asi jsem reagoval příliš popuzeně. Sorry. Měl jsem si to po sobě přečíst, asi bych si uvědomil, že tak nevrlý tón není na místě.

    Chtěl jsem říct, že shazovat někoho jen proto, že pro své vyjádření použije slovenštinu a ne češtinu, to mi přijde skutečně ubohé - podpásovka.
    10.3.2005 23:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    ... shazovat někoho jen proto, že pro své vyjádření použije slovenštinu a ne češtinu, to mi přijde skutečně ubohé - podpásovka.
    Mne to prijde jako vtipna odpoved na ten puvodni karavy prispevek, ktera ukazuje, jak je takova vseobecna "srozumitelnost" relativni. Jak se do lesa vola... ;)
    11.3.2005 12:03 Karel Vitasek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    Styďte se!
    11.3.2005 23:48 Drašar | skóre: 27 | Velký Týnec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: a sakra :)
    Tak to ja jsem zase zastancem psani bez diakritiky (pokud to nepoleze na papir a nebude se text dale sirit v papirove forme). Samozrejme taky zalezi na ucelu textu. Ale docela me dokaze vytocit, kdyz mi prijde mail s diakritikou v nejakem podivnem kodovani a potom text pul na pul pismena a klikihaky nebo otazniky neni ke cteni. Proto radeji maily "bez" ;-)
    Patička
    9.3.2005 10:23 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše to je zase anketa…
    A co mám podle autora zaškrtnout, když na pravopis sice nekašlu, ale kontroluji si ho sám, protože různým *spellům oprávněně nedůvěřuji? Jiná?
    9.3.2005 10:30 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to je zase anketa…
    V tom případě "jiná". Ale nerozumím tomu, proč nedůvěřuješ kontrolním programům. Všechny přece fungují tak, že pouze navrhují řešení. Žádný neopravuje bez vědomí uživatele. A žádný není míněn jako řešení, kterému se má bezmezně důvěřovat. Když text zkontroluje program, stejně je nutné si ho ještě pozorně přečíst.
    9.3.2005 10:46 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to je zase anketa…
    Protože projít všechny ty false positives je pro mne většinou náročnější než projít text a opravit pár překlepů. To totiž musím udělat tak jako tak, protože na mnoho chyb ty programy stejně nepřijdou, na mnohé ani principiálně přijít nemohou.
    9.3.2005 19:13 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to je zase anketa…
    Já jim sice důvěřuju, ale prostě je nepoužívám. Velký chyby nenajdou a na malý stačim sám. Navíc mě votravujou když vopravujou mojí hovorovou češtinu.
    Nejsemtu avatar 9.3.2005 13:23 Nejsemtu | skóre: 14 | blog: Nejde Smazat
    Rozbalit Rozbalit vše Re: to je zase anketa…
    No jistě, jiná. Jsme totiž jiní, ptž používáme hlavu ;).
    9.3.2005 11:47 random | skóre: 11 | Kosice
    Rozbalit Rozbalit vše y/i:o)
    osobne nemam implementovany ziadny spellchceker ... asi preto som si v ankete najprv nevsimol tu tvrdku :) ... riadim sa jednym heslom: rob len to co vies ... takze v dyplomke :) si chyby necham opravit niekym co tomu aj rozumie ... PS: nenavidim ludi co koli pravopisu sturaju a sturaju az ma na*se*ru... potom som zly a niekedy ich aj poslem niekam alebo sa ich spytam ci by vedeli napisat z hlavy bezchybne SQL dotaz alebo nejaky algoritmus ... potom su uz z ticha... takze tak...
    9.3.2005 12:11 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    Dokážu napsat z hlavy bezchybně (byť ne vždy) SQL dotaz nebo algoritmus (nějaký určitě). A nevím, proč bych kvůli tomu měl psát s chybami nebo bez diakritiky. Ještě něco?
    9.3.2005 12:49 Stehlo | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    Neviem ako v cestine ale vela slov sa ani neda opravovat, treba to mat v hlave spravne a nepomylit sa. Napr.
    pekný tux
    pekní tuxaci
    tak toto napriklad musim vediet ake y,i a ked to mam dobre tak co bude kontrolovat v slove pekny-i , aj jedno aj druhe je spravne, takze kontrolovat musim aj tak cely text aby som nezrobil chybu
    Samozrejme ze tie nastoje pomahaju ale vela krat sa mi stalo, ze ani neodhalili chybu a bolo to v *.
    Teraz som mozno aj zrobil ale sa mi uz to nechce opravovat :-)
    9.3.2005 18:25 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    A nuti te snad nekdo do toho? :-)
    9.3.2005 18:42 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    Občas si už tu člověk připadá méněcenný, když píše správně česky.
    10.3.2005 20:49 bibri | skóre: 33 | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    Naprostý souhlas.
    11.3.2005 12:13 Karel Viatsek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    Ještě jeden naprostý souhlas. Už mne unavují hlupáci, kteří nenapíšou větu bez chyby a vyjadřují se jako póvl a ostatním se snaží namluvit, že to je ta svoboda. Není. Je to snaha udělat ctnost z vlastní neschopnosti.
    10.3.2005 07:34 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    ja takovym lidem, co neustale maji nodolatelne nutkani opravovat neci pravopis (pripadne jinak druhym rozsirovat obzory) vrele doporucuji stat se ucitelem, napriklad ceskeho jazyka :-)
    10.3.2005 10:25 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: y/i:o)
    Já takovým lidem, kteří mají nutkání doporučovat mi, čím se mám stát, vřele doporučuji táhnout k šípku.
    9.3.2005 16:10 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Jo tak já mám spellchecker...
    Já to po sobě čtu :-)

    Občas ;-)
    Copak toho není dost?
    9.3.2005 16:45 Václav Prokop | skóre: 8 | blog: prokop | Třešť
    Rozbalit Rozbalit vše Pravopi/ys???
    Tak já nevím zaškrtul jsem poslední možnost, ale já si všímám po sobě jen kritických chyb: např.: chybějící písmenko, nebo chyb typu Výtejte, Jytro, překlepů: toktor (d), a podobně, ale nesnáším když se v tom začne někdo šťourat! Např. Jednou mi někdo na moje www napsal asi 10 slov, kde jsem měl chyby a uvedl mi svojí adresu (www) "jak se má psát pravopis" po validaci jeho stránky jsem mu napsal adresu http://jaknaweb.com :-)
    Takže pravopysu se nebojým... :-)
    Tajná signatura
    Mikos avatar 9.3.2005 20:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Přesně, taktéž nesnáším ty věčné rejpaly co první co dělají v diskuzi je, že začnou šťourat do pravopisných chyb pisatele. Ač se sám většinou snažim tak nějak pravopis dodržovat (ale jak kdy, někdy na to nemám náladu a uplně na to s*ru ;-)), tak jamile vidím tyhle opravné příspěvky (i když nejsou určeny mně), mam chuť poslat dotyčného do jistých míst...

    To samé diakritika - podle mě je v insternetových diskuzích uplně jedno jestli člověk píše s diakritikou nebo bez (a je to tak dobře!)... taktéž většinou asi píšu s diakritikou, ale někdy sem na to prostě líný ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    9.3.2005 22:52 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Budete se divit, ale někoho ty hrubky opravdu rozčilují a ruší při čtení textu. Třeba když vidím hrůzy typu "mi jsme udělaly"… To je mimochodem názorný příklad, proč jsou spellcheckery úplně k ničemu: ani jednu z těch příšerností nemají šanci odhalit.
    9.3.2005 23:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    To sice neodhalí, ale přesto nejsou k ničemu. Ačkoliv takové příšernosti nepíšu, přesto dělám překlepy... zdvojená nebo vynechaná písmena apod. Navíc existují i hrubky, které dokáží odhalit... např. vyjmenovaná slova (většinou).
    10.3.2005 10:38 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Já mám zkušenost, že zatímco ,mi jsme udělaly` si všimnu okamžitě, tak u klasických překlepů -- přehozená či vynechaná písmena -- nachází spellchcecker často chyby, které já přehlédnu. Obzvlášť ve vlastních textech, v nichž mi mozek podstrkává slova v očekávaném, správném tvaru namísto toho, co je na papíře. Kontrola spellecheckerem a člověkem se proto vhodně doplňují.
    9.3.2005 22:59 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    To snad neni mozne. Kdyz me nekdo upozorni na chybu v html strance, jsem rad. Kdyz me nekdo upozorni na chybu v cestine, jsem take rad. Nevidim duvod, proc nekoho takoveho povazovat za stourala. Ve svete opensource je snad tradici prijimat vstricne bugreporty... Na stouralovi pak je, aby upozornil vecne, vystizne a vhodnou cestou (casto je lepsi upozornit neverejne, predejde se flameseni...). To je vse, co jsem mel na srdci.
    -- OldFrog
    10.3.2005 01:30 © | skóre: 37 | blog: escaped
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Také si velice cením, když mně někdo opraví. Já po sobě chyby totiž většinou nevidím a často se mi stane, že po sobě čtu něco, co tam třeba ani není, ale měl jsem to na mysli napsat. Inu, někteří lidé mají prostě pravopis skvěle zažitý, jiní ne. A ti, kteří jej zažitý mají, prokazují nám, co jej zažitý třeba na sto procent nemáme, dobrou službu. Pomáhají tím svým neustálým popichováním totiž tomu, abychom si ten pravopis také zažili, když už to ta škola nějak nazvládla (ježiš, v tomhle zas bude chyb, je to dost dlouhé). :-D
    10.3.2005 14:16 Václav Prokop | skóre: 8 | blog: prokop | Třešť
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Když mě někdo poradý ma mojych stránkách, tak sem rád, kdiž my ale někdo poradý v návštěvný knize nas**ru se, když někdo štourá do dyaktryki nas**ru se, podle mě majý bít diskuze od toho abi užyvatel pomohl užyvately, a ne abi někdo mýsto s problémem pomáhal s chibamy...

    Ale uznávám že některé chyby jsou až brutální (to uvádí ten můj odstaveček) za které se patří opravdu ozvat. A teď mi oznámkujte první odstaveček... :-)
    Tajná signatura
    10.3.2005 15:11 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    První odstavec není třeba komentovat. Ale druhý odstavec je za 3... a to nepočítám pokulhávající větnou skladbu.
    Mikos avatar 10.3.2005 16:59 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Ano, přesně příspěvky v tomhle stylu jaký ste právě napsal mě nesmírně rozčilují ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    10.3.2005 20:59 Michal Kubeček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Mne zas rozčilují příspěvky toho typu, jaký parodoval Václav Prokop. Například jeho první odstavec jsem četl třikrát až čtyřikrát déle, než kdyby byl česky.
    10.3.2005 21:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Autor příspěvku, který jsem komentoval, si výslovně řekl o hodnocení. Nepochybně mu přišlo nesmírně vtipné, že do svého prvního odstavce nasázel nespočet záměrných chyb. Bohužel však jeho snaha o parodování vyzněla naprázdno, protože i v textu, který považoval za správný, měl hned dvě hrubky.
    11.3.2005 16:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Zajimave, tech dvou hrubek jsem si ani pri prvnim precteni nevsiml. Az po precteni tveho prispevku. Asi mam uz "diskusni slepotu" spojenou s nutkanim vysat co nejvice informaci za nejkratsi mozny cas :-)
    11.3.2005 18:41 Václav Prokop | skóre: 8 | blog: prokop | Třešť
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pravopi/ys???
    Já taky hrubky nepopírám, ale můj první odstavec byl vrchol všeho, ve druhém asi chyby mám, ale to je jedno, protože asi nejsou tolik závažné, když si jich nikdo nevšiml.

    Já stejně pořád tvrdím, že diskuse je od pomoci jiným uživatelům a ne od opravování chyb
    Tajná signatura
    10.3.2005 00:27 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Spell check er
    Spelcheckery aneb spelčekry jsou ok, ale úplně v mých očích klesnou lidé, kteří mi tvrdí že tam nemůže být chyba protože to zkontrolovali spelcheckerem. Dokonce jsem na vlastní uši slyšel tohle tvrdit jednoho skoroinženýra když prezentoval svojí diplomku. Potom se jedná o tragédii a spelcheckery nenávidím, ikdyž za to vůbec nemohou.
    10.3.2005 03:17 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše kontrola pravopisu

    Zajimava diskuze.

    Ja jsem kontrolu pomoci ispellu vypnul okamzite, co jsem zjistil, ze to (pochopitelne) nezvlada, kdyz pisu bez diakritiky. Navic to fungovalo porad - v kazdem "okynkovem" editoru (jedno, ze ten soubor byl konfigurak), v prohlizeci ve formularich, pri editaci mailu. A brutalne to zpomalovalo muj staricky pocitac. Ne, takova vec nema a nebude mit me sympatie.

    Stejne vetsinou ten text po sobe ctu.

    10.3.2005 10:29 Yeti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    O čem to blábolíš? ;-) Tobě nějaký zlovolný skřítek naschválníček neustále spellcheckoval soubory proti tvé vůli? Kontrolu překlepů spustím, když chci zkontrolovat překlepy.
    10.3.2005 10:44 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    O čem to blábolíš?
    O KDE :-). V nových verzích KDE lze totiž zapnout spellchecking v celém prostředí... (Konqueror, KMail, ...). Samozřejmě je to konfigurovatelné, takže to může a nemusí být zapnuté (přesto je mi jasné, že dávám střelivo všem, kteří budou chtít říct, že se KDE snaží být chytřejší než uživatel).
    10.3.2005 11:13 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    V Gnome taky, Gaim mi podrtrhává každé druhé slovo :(
    10.3.2005 15:06 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Taky jsem si ho musel překompilovat.
    Copak toho není dost?
    10.3.2005 15:13 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Proč? Vypnout se to dá v nastaveních...
    10.3.2005 15:28 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Proč? Protože mi to říkáš až teď a já to v nastavení GAIMu nenašel :-)
    Copak toho není dost?
    10.3.2005 15:31 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Neptal ses mě :-)

    Tools/Preferences/Message text/Highlight mispelled words
    10.3.2005 16:18 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Super :-)
    10.3.2005 16:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Jojo, super. Já jsem za blba a ty to máš bez práce :-)
    Copak toho není dost?
    10.3.2005 19:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Komu se nelení, ten je za blba :o)
    Mikos avatar 10.3.2005 11:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: kontrola pravopisu
    Mě to právě vyhovuje - třeba v Konqueroru, který takhle podtrhává chyby v textových formulářových polích na webových stránkách, takže mě může automaticky opravovat když píšu příspěvky do diskuzí ;-) Samozřejmě jde mi hlavně o opravy překlepů, i když někdy trošku pomůže i s pravopisem :-)

    Nicméně mam v KDE nastavený místo ispellu aspell, protože je mnohem lepší než ispell (mnohem lépe kontroluje... a to že je o něco pomalejší je v době moderních PC zcela zanedbatelné)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    12.3.2005 10:18 Michal Suchanek
    Rozbalit Rozbalit vše ten pravopys
    No me ve skole ten pravopis naucili celkem dobre. Kdyz jsem nasel nejakou pravopisnou chybu, zarazil jsem se a musel jsem si tu vetu precist podruhe. A mel jsem temer 100% uspesnost detekce.
    Ale pak prisla revoluce. V novinach setri a korektory asi vyhodili, nebo usporne zredukovali. To same v nakladatelstvich. Cesky neumi ani hlasatele a komentatori v televizi. Kdyz se z toho clovek nechce zblaznit, musi proste na pravopis rezignovat.
    Dokud to dava smysl, pravopisne chyby ignoruji. Uz je proste nevidim.
    No a na qwerz klavesnici sem se taky nikdy nenaucil psat. Prisla az potom, co o spravnem pravopisu uz vubec neuvazuju jako o necem realnem.
    12.3.2005 23:30 Pavel Čejka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ten pravopys
    Rozhodně nesouhlasím s tím, že by člověk měl rezignovat. Asi jsem jako ten chlapík co bojoval s větrnými mlýny, ale myslím, že teď je naopak čas v boji nepolevovat a snažit se jazyk nekazit víc než je. Právě proto, že kvalita jazyka v novinách, v TV a obzvláště v některých diskuzních fórech (nemyslím zrovna tohle, ale v podstatě kterékoliv, kam píší náctiletí) je velmi špatná, nesmíme situaci víc zhoršovat.
    12.3.2005 18:39 hamič
    Rozbalit Rozbalit vše Příliš mnoho slov ve spelčekrech
    Je sice pěkné, že spelčekry se snaží text vyhodnotit, tak aby žádný správný slovo nedetekovaly jako překlep, ale spíše bych uvítal, nějaké pravděpodobnostní rozložení nebo rozdělení slovníku podle oboru (??). Třeba velmi špatnou skušensot mám s ,,mam`` -- jako překlep ho napíšu často, ale že bych ho někdy použil si nepamatuju :-) (ono i zjistit proč ho uznává mi dalo zabrat :-(). A osobní slovník překlepů taky nebývá zvykem :-(...

    Čím více spelčekr zná slov, tím menší má užitek. A až bude znát všechny, tak bude na nic :-(.

    Co ti oškliví smajlíci? Co to za výmysl do textu cpát grafiku, vždyť to pak vypadá jak omalovánky a ne jako text. Nejdou dát nějak aby se zobrazovali, tak jak je píšu? (Nebo je radši nemám psát?)
    12.3.2005 18:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš mnoho slov ve spelčekrech
    Co ti oškliví smajlíci? Co to za výmysl do textu cpát grafiku, vždyť to pak vypadá jak omalovánky a ne jako text. Nejdou dát nějak aby se zobrazovali, tak jak je píšu? (Nebo je radši nemám psát?)
    Smajlíci jsou na abclinuxu.cz už od počátků. Ale pokud se ti nelíbí, můžeš se zaregistrovat a v nastavení svého profilu jejich zobrazování vypnout. Systém je pak ponechá v textové podobě.
    13.3.2005 21:26 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš mnoho slov ve spelčekrech
    Tenhle směr nemá budoucnost. Spelčekr současnosti ani budoucnosti nikdy nebude vědět co se mi honí hlavou. Tak jak mě chce vlastně opravovat? Podle nějakýho přiblblýho slovníku, jehož slovní zásoba odpovídá učitelce základní školy? A vůbec v rusku nebyl a šedesát mu neni, tak ať jde kibicovat jinam, nejsem na jeho rozumy zvědavej :-)
    12.3.2005 23:20 Pavel Čejka
    Rozbalit Rozbalit vše hlas lidu...
    Dovolím si též přispět troškou do mlýnice proti všem těm, kteří tvrdí, že pravopis nemá smysl. Tedy vězte, že pravopis vypovídá o inteligenci, vzdělání a především o pečlivosti pisatele. Kdo se alespoň trochu nestará o to jak píše, tak nutně vypadá jako idiot. Bohužel jako idioti se občas chovají i ti, kteří bazírují na skutečně drobných překlepech, protože nikdo není neomylný.

    Ale ti kteří si snad myslíte, že gdys bud3t3 p0uzivat l33t talk, tak st3 pr3c3 sup3r haXors (w00t! w00t! help meee pliiizz). Nebo ti, kteří nevíte nic o shodě přísudku s podmětem, neznáte základní vyjmenovaná slova, neužíváte velká písmena na začátku vět... Fuj, hanba vám!

    Pro inspiraci, jistě se nechcete stavět na roveň pisatelům podobných textů.

    hlas lidu 1 hlas lidu 2

    P.S. Jo, já taky občas píšu kraviny. Jenže se alespoň snažím nepsat špatně. Zrovna čárky mezi větami občas vynechávám (neúmyslně, jenže to žádný program opravit neumí a já ani žádný nepoužívám) a naopak nadávám, když si musím větu přečíst třikrát než pochopím skutečný smysl z okolních souvislostí.

    P.P.S. Slovenštinu mám docela rád (ač rodilý pražák) a nechápu, proč někomu vadí. Možná je to tím, že vadí těm mladším, kteří už se s tímto nám nejbližším jazykem nesetkávají od dětství?

    P.P.P.S. (Dodatek k dodatku :-)) Je možné, že zdejší ankety začínají dostávat jiný smysl než informovat o smýšlení hlasujících? Možná snad vycházejí opačně, než by se mohlo z diskuze zdát?
    13.3.2005 21:30 Jozef Vondrák | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hlas lidu...
    Jenže když porušíte pravopis určitým delikátním způsobem tak třeba uděláte dobrý vtip nebo jinou bohulibou vylomeninu. A teď si představte člověka, který dělá fóry pořád. Ten musí ale trpět ... :-)
    13.3.2005 21:57 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hlas lidu...
    Ten, kdo umí porušit pravopis delikátním způsobem, disponuje zpravidla jazykovým citem. Takový člověk zaslouží respekt - neredukuje jazyk na soubor pravopisných a gramatických pravidel.

    A tomto případě je na místě si pochopitelně kontrolu pravopisu vypnout :-)
    -- OldFrog
    13.3.2005 21:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hlas lidu...
    Neříkám nepište špatně, ale přátelé, i porušovat pravopis se musí umět! Bojte se ať neskončíte jako já, píšu s berličkou pravidel českého pravopisu a stejně píšu špatně!
    Copak toho není dost?
    13.3.2005 22:22 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: hlas lidu...
    Pro inspiraci, jistě se nechcete stavět na roveň pisatelům podobných textů. hlas lidu 1hlas lidu 2
    Proti zmíněným dvěma projevům nic nemám. Ba spíše naopak, jsou mi sympatické.

    Mám za to, že je podstatný rozdíl mezi tím psát prostě hrubky a tím používat jazyk jiným způsobem. V uvedených příkladech navíc ten jiný způsob vyplývá ze zcela odlišné kulturní zkušenosti. V těchto případech si cením spíše tolerance. Náš svět a náš řád není jediný správný a jediný možný...
    -- OldFrog

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.