Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.
3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Open source webový aplikační framework Django slaví 20. narozeniny.
V Brestu dnes začala konference vývojářů a uživatelů linuxové distribuce Debian DebConf25. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze online.
Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
ale byl bych na tom lépe, kdybych použil DivX/XviD?Mnohem, tím jsem si jistej. Je to IMHO o tom, na čem ti záleží víc. Neznalí Windowsáci vs. super kvalitka.
Zalezi na jaky ucel to chcete vyuzit. Ale pro bezne lidi si myslim XviD bohate staci. Z vlastnych zkusenosti vim, ze vetsina lidi ani nezna co to x264 je. Furt se ptaji jak prehrat *.mkv soubory atd. Ale jak rikam zalezi na tom pro jake lidi to chcete poskytnout. Pokud chcete nejak vyrazne dbat na kvalitu zaznamu tak zvolte x264 ale pokud jde o bezne lidi XviD je jasna volba hlavne kvuli kompatibilite i nezkusenej uzivatel to prehraje.
.avi: using AVC-in-AVI is nowhere standardized and therefore already causes incompatibilies. The limitations of AVI and VFW (eg regarding b-frames or arbitrary frame coding orders), together with the necessary hacks caused by these two formats, hinder the full implementation of all possible features AVC offers and therefore harm the possible quality or at least the speed of the development, the interoperability and therefore also the competition. AVI is currently used by VSS and x264 (mencoder and vfw)(z doom9.org) BTW, h.264 je část MPEG-4.
A: dct/x86_64_asm/fdct_mmx_skal.asm A: dct/x86_64_asm/idct_mmx.asm A: image/x86_64_asm/interpolate8x8_mmx.asm A: image/x86_64_asm/interpolate8x8_xmm.asm A: image/x86_64_asm/qpel_mmx.asm A: motion/x86_64_asm/sad_mmx.asm A: motion/x86_64_asm/sad_xmm.asm A: quant/x86_64_asm/quantize_h263_mmx.asm A: quant/x86_64_asm/quantize_mpeg_xmm.asm A: utils/x86_64_asm/cpuid.asm A: utils/x86_64_asm/interlacing_mmx.asm A: utils/x86_64_asm/mem_transfer_mmx.asm L: libxvidcore.a L: libxvidcore.so.4.1Bezne pouzivam libavcodec MPEG-4, ktory v mojom teste koduje 126 fps, 46.2 dB, 4787 kbit.
Tiskni
Sdílej: