abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    30.4. 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 36
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 506 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí

    Technet.cz informuje o nebezpečném viru, kteří se šířil pomocí tar.gz archivu a napadal bez povšimnutí PC s nainstalovaným Linuxem. Čtěte také komentář Eda Botta o konci monopolu Microsoftu na nebezpečný software! Ani vy se už nemůžete cítit bezpečně.

    16.6.2010 09:22 | Samae1 | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.6.2010 09:23 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Omlouvám se autorovi zprávičky za opožděné vydání. Nevšiml jsem si, že je v kategorii "Humor", a proto jsem požadoval opravu :-(
    Kaacz avatar 16.6.2010 10:06 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    ano ano, je to pekny HOAX .. a autor clanku jako windowsak by se mel stydet a opustit technet. Vir je definovan tim, ze se siri sam, coz neni tento pripad. Toto mi spis pripomina stary dobry "Chudy Albansky virus" sireny emailem. :-D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    16.6.2010 12:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Bohužel se nám terminologie trochu zamlžuje. Ona dnes vlastně i spousta "virů" pro Windows jsou ve skutečnosti jen trojáky.
    16.6.2010 12:28 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    hm - mozno taky navrh - keby tie kategorie mali vlastny farebny background, tak by to pomohlo .. nech to bije do oci hned na zaciatku .. ja som uz hodne vela spraviciek precital a neskoro som zistil, ze je to v kategorii humor
    17.6.2010 14:38 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    +1 Nápad je to výborný, jen aby si ho všiml někdo, kdo má možnost něco takového prosadit. :D
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    17.6.2010 14:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To by byl asi moc velký chaos, na to je těch kategorií přeci jen moc. Možná by stačil jen smajlík u zpráviček kategorie humor.
    16.6.2010 10:05 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Už jsem chtěl psát komentář o nechutném bulváru, FUDu a nekompetentním autoru zprávičky, ale pak jsem si naštěstí všiml kategorie Humor :-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jakub Lucký avatar 16.6.2010 10:14 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Není nad to, když články píší odborníci...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Michal Wirth avatar 16.6.2010 10:28 Michal Wirth | skóre: 26
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    to jsem se zas po ranu zasmal :-) ... z idnes se stal hroznej bulvar ... a vubec nejhorsi jsou tam ty diskuze, to se v podstate neda cist
    Důležité se časem stává absurdním, absurdní se časem mění v důležité.
    16.6.2010 15:03 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Ty vole, to se nedá číst, z toho by ses posral, ty vole, rozumíš, to jsou č*ráci mediální, ty vole, že v novinách píšou, že by si žasnul.
    16.6.2010 20:21 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Ty vole no to mi ho teda vyndej. Vo co komu de?
    Jakub Lucký avatar 16.6.2010 21:11 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Já jsem s ním mluvil jenom po telefóně, takže sem nevim, říkám, mě to nevadilo, stejně bych musel dát do toho...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.6.2010 11:06 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Na druhou stranu, jste si, damy a panove, jisti, ze ten podvrzeny zdrojak neprebrala zadna distribuce?

    Nevim, kolik tam bylo zmen. Jestli tam nekdo jen neco dopsal, tak to nemusel zjistit ani clovek, ktery pripravuje balicky.
    Kaacz avatar 16.6.2010 11:24 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Opravdu mate pocit, ze maintener balicku (s IQ "reagujici vic nez na jidlo") pouzije zdrojak stazeny nekde ze site ZDnetu ?!?!
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    16.6.2010 11:28 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Napadeny tarball byl na oficialnich mirrorech unrealircd.
    16.6.2010 12:34 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To vypada, ze byl dokonce oznaceny jako stable (pro x86).

    Uz to zacina byt zajimavejsi. Jiste to pevede k lepsi praci jak vyvojaru (budou vsichni davat k dispozici checksumy), tak balickaru, kteri je budou vyzadovat a nejspis budou chtit brat zdrojaky primo z vyvoje, nikoli pres nejaky mirror.

    Co se tyce Gentoo: co se stane pri instalaci z repozitare, kdyz nesouhlasi checksumy? Projde to jen s nejakym varovanim, nebo to nepusti instalaci dal?
    16.6.2010 13:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Checksum pomůže jen v případě, že se vezme z (čistého) původního repozitáře, ne z toho mirroru, odkud stahuji balíček, protože ten, kdo je schopen na mirror dostat falešný balíček, tam může dát i falešný kontrolní součet. Je to sice samozřejmost, ale často se na to zapomíná.
    Kaacz avatar 16.6.2010 13:45 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Checksum se musi brat z duveryhodneho webu primo autoru, samozrejme ze brat checksum polozeny vedle napadeneho souboru k nicemu neni ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    16.6.2010 23:26 Jirka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To nejspis nebyl tenhle pripad. Checksum byl nejspis v ebuildu jeste z doby, kdy byly ty zdrojaky v poradku.
    16.6.2010 13:54 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Když nesouhlasí checksumy nebo velikost balíku, Emerge vyhodí chybovou hlášku a chcípne. Uživatel mu sice v parametrech může nařídit checksumy ignorovat/přegenerovat, ale to je hlavně pro vývojáře a běžný uživatel by to neměl používat, pokud neví jistě co dělá.
    16.6.2010 13:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Může se to hodit i uživateli - např. pokud z nějakých důvodů instaluje starší verzi v době, kdy už vypršela platnost klíčů.
    16.6.2010 11:27 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    V Gentoo jsme ho meli, viz napr. blog Robina Johnsona, Gentoo developera, a odpovidajici security announcement.
    16.6.2010 11:30 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Tenhle balicek neni soucasti hlavnich repozitaru fedory, opensuse a dokonce ani debianu. Takze tezko rict, jestli by se na to neprislo driv, kdyby pro to nekdo z techto distribuci pripravoval oficialni balicek. Kazdopadne by to mel pomerne ztizene tim, ze vyvojari vydane verze nepodepisovaly. Na druhou stranu treba Gentoo nebo Arch upravenou verzi distribuovali (o stavu jinych distribucich jsem nepatral).
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Dalibor Smolík avatar 16.6.2010 11:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Tohle jsem na Technetu četl. Tak jsem jim hned připsal upozornění, že není apríla ..
    Ale zasmál jsem se docela dobře.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Amarok avatar 17.6.2010 08:09 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    No ja jsem pro zmenu napsal tomu Edovi na jeho blog, at uz tam lidi prestanou psat, jelikoz je to hoax. Musel jsem se kvuli tomu i registrovat. A co se stalo? Muj prispevek se v komentarich dodnes vubec neobjevil a lidi tam kazdou chvili dal plivou na linux... Stesti v nestesti je, ze to je zrejme expert-neexpert a jeho blogy snad moc lidi ani necte (hodne mi to pripomina zive.cz).
    GNUniverse - May the source be with you...
    D.A.Tiger avatar 16.6.2010 11:40 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    HA, HA, HA! - zasmáli se zbrojnoši a odcválali na šicích strojích...
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    Jardík avatar 16.6.2010 13:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Pamatuju časy, jak každý říkal "Linux je bezpečný, protože se SW instaluje z repozitářů, do kterých se nedostane nic závadného".
    Věřím v jednoho Boha.
    Jakub Lucký avatar 16.6.2010 13:21 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To je problém těch správců, že nepodepisují a nepoužívají checksumy...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    16.6.2010 13:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Nevím, kdo „každý“ to říkal, ale je to nesmysl. Linux je bezpečnější, protože se software instaluje z repozitářů, kde se více kontroluje, takže je menší pravděpodobnost, že se tam dostane něco závadného.
    16.6.2010 13:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    U klasických virů (tj. teď nemyslím různé officové makroviry) je IMHO rozdíl hlavně v tom, že na Linuxu nebývá zvykem výměna spustitelných souborů mezi uživateli.
    16.6.2010 15:28 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Asi jak kde, tady je taková výměna docela běžná, nicméně jsou to skripty a lidi jě většinou čtou (spustitelnost ./foo.py vs. python foo.py nerozlišuji, byť technicky v jednom případě spouštím interpret a nechám ho vykonat skript, kdežto v druhém spustím skript a jeho interpret si nechám spustit operačním systémem).
    16.6.2010 15:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    V okamžiku, kdy na prvním řádku bude něco jiného než #!/usr/bin/python, se ten rozdíl může stát docela zásadním. :-)
    Kaacz avatar 16.6.2010 13:47 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    vsak toto taky nebyl repozitar ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 16.6.2010 13:52 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Panove, pojdme pomoci redaktorum technetu, at nevypadaji jako trotlove.

    Navrhuji sehnat si ten tarball, emailem ho rozeslat pratelum s navodem na kompilaci a zadosti at ho zkompiluji, spusti a tarball rozeslou emailem dalsim linuxakum.

    Pak to bude opravdu sirici se vir :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    16.6.2010 14:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To je ten server, který onehdá vydal článek o tom, jak Microsoft chystá extra-nadupané 128-bitové Windows 8? Ok, stačilo mi... :-D
    16.6.2010 20:17 cazfe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    už slyším to nadávání na 64-bit šmejďárny :-)
    poky74 avatar 16.6.2010 15:15 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí

    A jak se tam dostal?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Samae1 avatar 16.6.2010 15:59 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To se ptejte na oficiálním fóru, už tam jedna zprávička odkazovala, ale čestně prohlašuji, že tuto jsem psal dříve.
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    16.6.2010 18:28 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    16.6.2010 18:52 aubi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Na tenhle vzpominam s laskou. Ohromne jsem se tehdy pobavil.
    16.6.2010 19:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Vzpomínám si, že jsem tehdy četl v nějakém "serozním" periodiku jako Computer nebo tak něco noticku, že linux napadl virus Lirpa. Byla myšlenka zcela vážně.
    16.6.2010 19:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    serozním → seriózním, myšlenka → myšlena, sakra práce...
    16.6.2010 19:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To bych chtěl vidět.
    Kaacz avatar 23.6.2010 10:04 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    No byl to dokonce clanek na abclinuxu. :-D

    ZDE
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    23.6.2010 10:10 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Doporučuji podívat se na datum kdy článek vyšel (1.4.) ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Petr Bravenec avatar 17.6.2010 06:06 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Fakt, jo? To jsem ani netušil. Potěšilo mě to i po těch letech od napsání článku :-)
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    otasomil avatar 16.6.2010 20:46 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí

    Blbost.

    Psat o viru ci obecne malware pro jakykoli OS muze kdejaky moula. Co takhle binarku prilozit at si to muzeme vyzkouset ....

    To uz nedelaji. Je to stejne jako s chorobama lidi. Jsou jen vymyslene, aby lide nechali se ockovat, farmacie prodaly vic svych produktu apod....

    Antivirove SW spolecnosti jsou to same jako farmacie pro lidi.

    Bez antiviroveho bastlu lze 100 % bezpecne pracovat s jakoukoli platformou. Na tom proste trvam.

    Skodlivy SW vytvareji antivirove spolecnosti stejne jako farmacie siri masovou hysterii v podobe zivot ohrozujici nemoci.

     

    Jsme zvedav kolik lidi bude fadne argumentovat ze AV SW je nezbytny a velmi dulezity, nelze bez nej PC spustit pac bude ihned napadeno nekolika viry apod.

     

    Do toho ....

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    otula avatar 16.6.2010 21:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Nechci být prudič, ale už mi prošlo rukama několik počítačů, zavirovaných k nepoužitelnosti (ta nepoužitelnost byla důvodem, proč dotyční měli pocit, že by tam mohla snad být nějaká breberka;-)) Také mám kolegu, kterému provider zablokoval SMTP a navíc se kolega divil, proč mu antivir řve, že v odesílané zprávě jsou viry, když nic zrovna neodesílá (s aktualizovaným AVASTem a aktivním Windows firewallem). Některé z těch systémů po smazání zavirovaných souborů už ani nenaběhly…

    Také jsem zažil, že jsem kolegovi před několika lety instaloval Windows XP, načež jsem se připojil k internetu, abych stáhnul antivir - než se stačil dostahovat, už mi malware vypínal počítač… :-D

    Bez antiviroveho bastlu jde ve Windows pracovat, pokud má člověk síť za funkčním firewallem, zazáplatované všechny díry (včetně těch, na které MS kašle) a kapku štěstí, aby zrovna na jeho IP nezaútočilo něco, co využívá nezazáplatovanou díru…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Pavel Čejka avatar 17.6.2010 09:54 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Mám velmi podobné zkušenosti, včetně toho pokusu o stažení antiviru a zavirováním dřív než jsem to stihl - tehdy ještě s W2000 a dialupem. Prostě připojit Windows k internetu bez Linuxového firewallu a instalace antiviru před připojením je risk (spíš jistota :-)). Ještěže alespoň dnešní ADSL modemy jsou většinou linuxové, takže Wokenní uživatelé za tím linuxovým firewallem často jsou aniž by o tom věděli.
    Heron avatar 17.6.2010 10:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Mám takový pocit, že OS na FW v tom velkou roli nehraje. ;-)
    Pavel Čejka avatar 17.6.2010 10:31 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí

    Jasně, OS na routeru zas takový vliv nemá, mohlo by tam být třeba *BSD, ale to, že to je dost často Linux je fakt. Akorát se vždycky skrývá za nějakým webovým rozhraním a tu a tam se k němu dá přihlásit i jinak.

    Důležité je, že skrz něj neprojdou Wokenní červy (Y, protože neživé programy). Samozřejmě takový modem nesmí forwardovat vše zvenku na Wokenní stroj za ním. NAT má v tomhle ohledu svůj pozitivní vliv, ačkoli sám o sobě ochranou není, tak Wokenní červy tohle neřeší a pokud nenajdou backdoor přímo na portu routeru, tak to dál neřeší.

    Jistě, že i ADSL modemy mají své chyby, ale je jich tolik typů, že se zatím moc nevyplatí je zneužívat hromadně. Což je štěstí, protože mít spousty zombie v modemech, které už začínají být docela výkoné a občas i s velkým úložištěm na USB, to je hodně děsivá představa. Narozdíl od citelně zpomalených Windows se o tom totiž majitel pravděpodobněji nedozví.

    Jestli někdo někdy viděl ADSL router s libovolnými Windows, chci o tom vědět :-)

    17.6.2010 13:08 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Tím bych si nebyl tak jistý, viz třeba chuck norris :) Btw jsem jednou náhodou zjistil, že můj adsl modem měl vytvořený účet admin s heslem admin, i když to nebylo v grafickém rozhraní vidět a v manuálu se o tom taky nezmiňovali.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    16.6.2010 22:36 Fantomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Ano, da se pracovat, pokud nebudes pripojeny do netu:-) Jeste napis i bez zaplat a pak tu o zajickovi. Bez antiviru dostanes i za natem do kompu vira pres ie velice rychle a snadno. Bohuzel.
    Acci avatar 16.6.2010 22:40 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Jasně. Mám dva roky počítač s Windows bez jakéhokoliv antiviru a světe div se, žádný spyware ani vir samozřejmě nemám. Jak by se do něj taky měl dostat, že?
    16.6.2010 22:51 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Jak to můžeš vědět, když nemáš antivirák? :)
    Dalibor Smolík avatar 17.6.2010 00:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    A já jsem proběhl třikrát minovým polem a nic se mi nestalo. Právě jdu na čtvrté kolo :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.6.2010 07:28 bohyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    A o cervech si uz slysel? Pro ne nemusis chodit ani na porno ani na warez stranky. ;)
    Věroš avatar 17.6.2010 09:01 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    To mám taky.

    Ale ty Windows pouštím jen jednou za měsíc, aby mi vydržely dlouho čerstvé...
    Školím Ansible
    17.6.2010 14:16 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Napodobne, nikdy som ziadny AV nemal nainstalovany. Na druhu stranu, ani som netahal warez, porno a pod :)
    Grunt avatar 17.6.2010 14:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxový vir se šířil půl roku bez povšimnutí
    Tuříne?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.