Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.
Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.
Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.
Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.
OpenSearch (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Jedná se o fork projektů Elasticsearch a Kibana.
PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.
Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.
Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.
Pirátské noviny informují: 'Vláda Petra Nečase přijala dne 4. srpna 2010 programové prohlášení, ve kterém vyjádřila podporu připravované novele autorského zákona. S tímto programovým prohlášením se bude u sněmovny ucházet o důvěru'. Podrobnosti i s odkazy na legislativní rozbor návrhu najdete v odkazovaném článku Pirátských novin.
Tiskni
Sdílej:
Moje vlastní definice pravice přibližně tato: svině sobecký vyc*c*aný co chtějí vykořisťování nemajetné většiny v zájmu majetné menšiny.No a co je potom levice? Zkus i levici obecně i levici současné politické scény.
No a levice, ta je proti tomu. U nás máme jenom ČSSD (vesměs zkorumpovaní a kriplové) a KSČM (důchodci a stalinisti), bohužel.Neprotiřečíš si, za předpokladu, že levicí označujeme ty, kteří se za levici označují sami?
Ne, tohle jsem napsal jako protiklad k tý "definici" pravice, kterou jsem předložil.Za účelem propagace lákavého modelu (socialistického) dobra a (kapitalistického) zla?
Ale u té dopravy to nechápu - pokud můžu porovnat služby třeba takové Student Agency s ČSAD/ČD, tak SA je na tom mnohem líp
No, pokud se to bude poměřovat výhradně cenou jízdenky a komfortem na lince Praha - Brno nebo Praha - Liberec, pak asi ano. Ale to bych za férové srovnání rozhodně neoznačil.
pravice nehájí svobodu jednotlivců?Ehm... kdežto levice ano?
pokud vezmeme za definici pravice to, co je na politické scéněJenže to bychom také mohli vzít za definici pravice to, co bylo v ČSSR v roce 1970, že jo.
Je uplne jedno, kdo je ve vlade (ve snemovne). Do te doby, dokud budeme soucasti EU, musime prijimat pravo v souladu s evropskym pravem. To jest i tato uzasna novela, ktera byla uvarena v Bruselu. Prestante zde prosim sirit zavadejici demagogicke zvasty o soucasne koalici. Chapu, ze kdyz se vam to hodi do kramu a vidite prilezitost si do koalice kopnout, tak to udelate. Chtelo by to obcas ale nejake relevantni argumenty.To je oblibeny argument protistrany, je to ale jen demagogie. Ano - je treba prijimat pravo v souladu s evropskym pravem - napriklad s Evropskou umluvou o lidskych pravech, kde je mimo jine zakotvene pravo prijimat a sirit informace, ktere lze omezit jen z duvodu nezbytne nutnych v demokraticke spolecnosti, coz zisky nahravacich spolecnosti a nakladatelu evidentne nejsou. Mame zde sice mezinarodni dohody jako TRIPS, ale pro jejich naplneni staci upravit komercni sdileni autorskych del, a soukrome pouziti, knihovny a kopirky pouzivane na beznou kancelarskou agendu se vubec regulovat nemuseji. Uz predchozi zakon znacne prekracoval povinosti dane touto dohodou, tenhle navrh jde do uplnych extremu. Vlastne jediny duvod, proc Piratska strana chce revizi dohody TRIPS je ten, ze doba trvani autorskych prav podle ni je neumerne dlouha. Jinak se tyto dohody daji naplnit, a zadne pravni excesy jako je zmineny navrh zakona vznikat nemuseji.
pak by totiž levice hlasovala pro a pravice proti. A to i kdyby se v tom návrhu nezměnilo ani písmenko.Dobrý postřeh.
Praktické pravolevé rozdělení (ODS, TOP 09, VV x ČSSD, KSČM) je zhruba z pohledu Japonska ~1980 (napravo USA, nalevo SSSR). Takže je vidět že je to úplná hovadina.
Jinak i to teoretické rozdělení je na nic (střed mohou být dvě strany, které chtějí naprosto opačné věci).
který mne opět mrská oním pomyslným bičem.Jak proboha? Trh je (obrazně řečeno) místo, kde můžeš nabízet a poptávat, pokud přijdeš na trh a ceny se ti budou zdát vysoké nebo zboží nekvalitní, prostě zase odejdeš a nikdo tě za to žádným bičem mrskat nebude – základní princip je ten, že obchody jsou uzavírány dobrovolně, tzn. musejí být výhodné pro obě strany (jinak by obchod neuzavřeli).
Ne, ten obchod na trhu je dobrovolný vždyckyMohl bys toto trochu zargumentovat?
Nevidím tedy cestu netržního způsobu obživy v současné okolní společnosti.A proč bys to vůbec dělal? Co je na trhu tak špatného? Vždyť trh znamená jen to, že s někým uzavřeš dohodu a provedete směnu, něco za něco. Co tě na tom tak štve?
Sakra už ale
dobrovolné ty obchody jsou, můžeš si vybrat, zda nakoupíš tady nebo támhle
Tedy není dobrovolný obchod o sobě, lze se pouze rozhodnout, s kým se obchod uskuteční. Sám obchod uskutečněn být kvůli vnějším okolnostem musí.
taky nemusíš nakupovat nikde, sednout si před kostel a čekat, až ti dá někdo almužnu…
Tady se ovšem vytrácí činná modalita a z živit se se stává být živen. Pokud vezmu zcela pasivní čekání na ustrnutí se, jde o degradaci na úroveň rostliny, protože tu chybí lidská účelová činnost, i zvířecí surová pudovost. Navíc lze oprávněně pochybovat o tom, že bych takto byl uživen. Aktivní žebrání je vstup na trh a z mé strany opět vynucený okolnostmi.
A není náhodou současný kapitalistický systém vlastně takovým převlečeným otrokářstvím, kde místo ran bičem je člověk nucen jinými prostředky pracovat jak se pánům zlíbí?A kdy nucen nebyl? Stačí jeden, dva příklady.
Dnešní společnost je podle tebe jaká? Kapitalistická? Kapitalisticko-socialistická?
socialismus----------------------------------------kapitalismus ^ ^Ano, jsou tam ty značky dvě. Má (alespoň v ČR) prvky toho i toho. Bohužel se mi zdá, že z obou ty horší prvky.
V kapitalistické společnosti (na rozdíl od bývalého režimu u nás) je možné pracovat i jako živnostník. Žádná sláva, ale teoreticky to jde. Pak je pánem pouze zákazník.V kapitalistické společnosti je především ekonomický systém podřízen tvorbě kapitálu, tedy je sice "možné" pracovat jako živnostník, ale tím se ještě nestanete kapitalistou (a v podstatě to vaše "žádná sláva" vyjadřuje, proč se živnostníkům, kteří pracují, v kapitalismu nevede dobře jako se vede kapitalistům = těm, za které pracuje kapitál). Je to takovým evergreenem naivity, že ti, kteří se živí prací (lhostejno zda jako zaměstnanci či jako zaměstnavatelé) se považují automaticky za kapitalisty. Že skutečného kapitalistu živí kapitál (= v důsledku někdo jiný pracuje na něj), to se pravicové ideologii nehodí do krámu, to by byl konec "individualismu, práce a odpovědnosti", kterým ti skuteční kapitalisti zkrátka musí oblbovat ty, kteří na ně pracují. "Nechat se živit" mají v nynější oblíbené ideologii vyhrazeny "socky", kam bysme přišli, kdyby tohle měli společné s "kapitalisty"...
a v podstatě to vaše "žádná sláva" vyjadřuje, proč se živnostníkům, kteří pracují, v kapitalismu nevede dobře jako se vede kapitalistům = těm, za které pracuje kapitálTo jsou zase bolševické kecy
v důsledku někdo jiný pracuje na nějA proč na něj pracují? Proč se zaměstnanci neseberou a nezaloží si svoji firmu, kde si budou zisk dělit jen mezi sebe?
No a co to mění na principu, že kapitalismus je systém, ve kterém "ti méně schopní" pracují na ty "více schopné"?a v podstatě to vaše "žádná sláva" vyjadřuje, proč se živnostníkům, kteří pracují, v kapitalismu nevede dobře jako se vede kapitalistům = těm, za které pracuje kapitálTo jsou zase bolševické kecyJá např. znám člověka, který se začal živit linuxem jako živnostník a za tři roky se vypracoval a je z něj „kapitalista“ – má vlastní firmu a pracují pro něj další lidi.
Zeptejte se jich. A nevím, proč vás to tak dráždí. Protože si myslíte, že je to nemorální? Zdá se že největší problém rádobypravičáků je, že i přes pravicové kecy se nemůžou smířit s tím, že dokud na sebe (ne PRO sebe, ale NA sebe) nenechají někoho pracovat, tak z nich kapitalisti nebudou, ani kdyby se utop90kovali. Tak si radši představují, že když něco prodávají nebo někomu za práci platí jako za smluvní službu, už jsou z nich kapitalisti.v důsledku někdo jiný pracuje na nějA proč na něj pracují? Proč se zaměstnanci neseberou a nezaloží si svoji firmu, kde si budou zisk dělit jen mezi sebe?
No a co to mění na principu, že kapitalismus je systém, ve kterém "ti méně schopní" pracují na ty "více schopné"?Asi tak neschopný nebyl, když jako živnostník dokázal vydělat tolik, aby si založil firmu a dával plat dalším lidem, ne?
Zkuste číst ještě jednou, třeba vám to dojde.No a co to mění na principu, že kapitalismus je systém, ve kterém "ti méně schopní" pracují na ty "více schopné"?Asi tak neschopný nebyl, když jako živnostník dokázal vydělat tolik, aby si založil firmu a dával plat dalším lidem, ne?
ok, špatně jsem si to přečetl – hodně levičáků totiž hlásá, že v kapitalismu ti chudáci šikovní dělníci pracují na ty neschopné a líné idioty, kteří jsou z nějakých (divných) důvodů jejich šéfové nebo majitelé firem.Nevím, proč do toho mícháte ty emotivní výrazy ("chudáci, líné idioty"), ale tak to je, alespoň pokud ten systém chcete nazývat kapitalistickým.
Princip je v tom, že ve skutečném tržním hospodářstvíneboli utopii
neexistuje nic jako „někdo na někoho pracuje“ – vždy se jedná o obchod, který je výhodný pro obě strany.a přidáme-li k tomu kapitalismus, tak ten obchod musí být zákonitě pro jednu stranu (pro vlastníka kapitálu) výhodnější, protože jinak by nula od nuly pošla.
Jeden poskytne např. pečlivou práci a druhý zase znalosti, vzájemně se potřebují a jeden bez druhého by se neuživili – ale když to dají dohromady, je z toho fungující firma, která uživí oba dva.To popisujete komunismus? "Ten umí to, a ten zas tohle ..." Kapitalismus to není. V tom vlastní jeden výrobní prostředky a nepracuje a druhý nemá nic jen sebe a pracuje, a výnosy si rozdělí tak, že ten, co nepracuje, dostane uhrazené náklady na obnovu výrobních prostředků + zisk, a ten, který pracoval, dostane uhrazené náklady na obnovu "výrobních prostředků" (své existence). Kdyby se kapitalista s dělníky o zisk z jejich práce spravedlivě dělil, brzo by zkrachoval (a musel by sám pracovat). Ještě že je tu proto ten (ne)svobodný trh, kde jsou lidi objektivními okolnostmi nuceni prodávat svou práci levněji, než je zisk, který vyprodukují. Akorát je třeba mlít donekonečna o tom, že panuje naprostá svoboda, aby se držela huba a krok.
Zato v socialismu věčně někdo na někoho pracuje – na úředníky, domácí i bruselské byrokraty, na chronické flákače na podpoře, na firmy, které dostaly od státu monopol, na různá NGO, která mají taky monopol (např. na kolektivní správu autorských práv), na dotace pro různé pochybné projekty, na kterých se akorát někdo slušně napakuje (stačí zalobovat) atd.No, a pak že je současný systém kapitalismus...
No a co to mění na principu, že kapitalismus je systém, ve kterém "ti méně schopní" pracují na ty "více schopné"?A jak by to mělo být „správně“? Měli by se mít všichni stejně dobře – ti šikovní i ti méně šikovní?
A co je na čem nesprávně? S čím vlastně polemizujete?No a co to mění na principu, že kapitalismus je systém, ve kterém "ti méně schopní" pracují na ty "více schopné"?A jak by to mělo být „správně“? Měli by se mít všichni stejně dobře – ti šikovní i ti méně šikovní?
Já např. znám člověka, který se začal živit linuxem jako živnostník a za tři roky se vypracoval a je z něj „kapitalista“ – má vlastní firmu a pracují pro něj další lidi.A co prosimtě dělá, že se tím uživí?
Z něj pak vidíme, že levice (například anarchismus, ale nejen on)Zrovna ten anarchismus nejde do politického spektra zařadit vůbec, stojí mimo něj. V anarchii máš na jednu stranu neomezená práva (nikdo ti nic nenařizuje, nezakazuje, není žádná hierarchie nad tebou ani pod tebou), ale na druhou stranu není ani autorita, která by dohlížela na to, aby ostatní tahle tvoje neomezená práva dodržovali – takže je fakticky nemáš. Pokud bychom měli říct, k čemu se anarchismus alespoň blíží, pak by to byla extrémní pravice (negativní pojetí svobody).
A social state in which there is no governing person or group of people, but each individual has absolute liberty (without the implication of disorder.) But is bound by a social code. -- Oxford English Dictionary. Oxford University Press. 2004. The first quoted usage is 1850.
Já třeba myslím, že anarchie (jakožto absence vládce/nadvlády) podmínkou demokracie a že bez ní člověk není svobodný. Proto bychom o anarchii měli všichni usilovat. Nemyslím tím ovšem žádný rozvrat a chaos, ale normální slušnou společnost, v níž nikdo nevládne nikomu jinému a všichni jsou svobodnými bytostmi.Něco takového je v reálu zcela nemožné. Především kvůli lidské nátuře. Prostě každý člověk má v sobě (snad v DNA nebo kde) zakódovanou touhu vládnout (když už nic, tak je to mnohem pohodlnější než dělat něco užitečného, protože to stojí energii). Je to součástí (i když nikde neuvedenou) humanity. Je to možné pozorovat už od raného úsvitu lidstva, stejně jako u jedinců v nejzazším věku (kdy začínají interagovat se svým okolím). A je to také důvod proč nikdy nemůže fungovat žádný systém (teda aspoň ne úplně) jako demokracie, komunismus, atd. a vždy se zvrhnou v nějakou formu monarchie nebo oligarchie. A jediný účinný způsob jak podobnému svinstvu zabránit je vyhlazení celého lidstva.
Dobře, i když připustím, že nikdy nelze dosáhnout absolutní demokracie, svobody a spokojenosti všech se vším, pořád je toho hodně, co se dá reálně zlepšit a čeho se dá dosáhnout.Nedá se dosáhnout ničeho jiného než toho čeho už po 2,3 milionů let nebylo dosaženo.
To že se ideálního stavu nedá dosáhnout přece není důvod pro to se mu ani nesnažit přibližovat.Takovým stavem rozhodně není anarchie nebo nějaká svoboda jednotlivců.
Že panovala rovnost mezi lidmi a nikdo nebyl vůdcemLOL. není to tak dávno, co jsem se zajímal jaký má význam král/panovník. Proč byly vůbec lidi tacoví idioti, že takové dementy (a doporučuju zvláště Henry VIII of England – to byl kardinální zmrd) trpěly, při první příležitosti je nevydefenestrovali a nedali základ nějakému lepšímu systému. A zároveň proč staří panovníci měli pořád nutkání zajistit právoplatného dědice. No někde na Wikipedii (myslím) jsem se dočetl, že jeho významy byl ten, aby nevznikla občanská válka (alias válka o trůn nebo o jiný druh nadvlády). Závěr: Bude-li existovat určitá skupina rovných lidí, vždy se za čas objeví někdo kdo si bude myslet že je bůh (nebo aspoň polobůh a když už ani to ne, tak alespoň zázrak seslaný samotnými bohy).
Mimochodem, jak vidno, lidé se nakonec postupem času z takovéhoto zacházení vymanili a vytvořili společnost, která, i když má k dokonalosti setsakramentsky daleko, je na tom, co se občanských práv týče, rozhodně lépe.No, …ale bůh ví, třeba je to jen tím mím věčně pesimistickým ubručeným náhledem na věc.
není to tak dávno, co jsem se zajímal jaký má význam král/panovník. Proč byly vůbec lidi tacoví idioti, že takové dementy (a doporučuju zvláště Henry VIII of England – to byl kardinální zmrd) trpěly, při první příležitosti je nevydefenestrovali a nedali základ nějakému lepšímu systémuTak to se ani nemusíš zajímat o historii, ale stačí to pozorovat zrovna teď…
But is bound by a social code.A to definuje kdo? Lidé by se museli řídit něčím, jako je Kategorický imperativ, jednoduše řečeno: „co sám nerad nečiň druhým“ nebo jak říká Evangelium svatého Matouše: „Jak byste chtěli, aby lidé jednali s vámi, tak vy ve všem jednejte s nimi.“ Což by bylo moc hezké, kdyby to tak bylo (a sám bych si to přál), ale potíž je v tom, že tyhle zásady nikdy nebudou dodržovat všichni. A společnost si bude muset vytvořit nějaké mechanismy jak se vyrovnat s těmi, kdo je nedodržují. … a nakonec se zase dopracujeme k existenci státu, práva, policie, armády atd. *) a dosáhne toho např. fyzickou převahou, majetkem, přirozenou autoritou…
ale lidé mají možnost se tomuto novému vládci postavitTak si představ, že někdo kolem sebe vytvoří skupinku nohsledů a začnou drancovat okolí – prostě občas něco ukradnou. Je jich několik a postupně se přidávají další, takže jednotlivec/rodina se jim těžko ubrání. „Slušní lidé“ si pak přirozeně vybudují nějakou domobranu/policii, která je bude před těmito nájezdníky chránit. Členové této policie se zabývají obranou, tudíž nemají čas na normální práci → někdo je tedy musí živit. Ostatní tedy musí vybírat něco jako daně, prostě se na ně složit. Pokud ty příspěvky budou dobrovolné, je potřeba evidovat, kdo přispěl a čí obydlí se tedy mají chránit, takže musíš zaměstnat nějakého pokladníka. Pokladník se zabývá papírováním, takže taky nemá čas na normální práci a musí ho živit ostatní. Práce pokladníka je moc fajn, takže zájemců je víc → musí se vymyslet nějaký mechanismus, jak vybrat toho správného – takže se uspořádá něco jako volby. Nic není černobílé a kromě problémů, že někdo někoho vykradl (což je evidentní a všichni se celkem shodnou na tom, že je to špatné), budou vznikat i složitější problémy, kde není na první pohled úplně jasné, kdo je v právu. Lidi na to budou mít různé názory a bude muset vzniknout něco jako zákony nebo alespoň precedentní právo a k tomu soudci. atd. atd. funkce se nabalují a nabalují, až se zase dostaneme k dnešnímu státu. Anarchie je něco jako zmáčknout reset a nechat ten systém vyrůst znovu. Třeba bude lepší než ten dnešní a třeba taky ne… Já si myslím, že jít touhle cestou je na škodu, a že je lepší osekávat současný stát, odstraňovat z něj socialismus, přerozdělování a výjimky z výjimek, zpřehledňovat právní řád, více zákonů rušit a méně jich přijímat, omezovat úřady… než prostě zmáčknout ten reset a čekat, co z toho vyleze.
mohu to chápat tak, že je to ideál?Ne, není to ideál a žít bych v tom nechtěl – problém nemám s tou definicí slova anarchie – takový stav klidně můžeme nazývat anarchií, ale je to nedosažitelné, resp. hned po dosažení takového stavu ten stav zase zanikne, protože někdo začne vytvářet organizaci.
Proto bychom o anarchii měli všichni usilovat. Nemyslím tím ovšem žádný rozvrat a chaos, ale normální slušnou společnost, v níž nikdo nevládne nikomu jinému a všichni jsou svobodnými bytostmi.Když se vyskytne "neslušný" jedinec, tak na něj dnes působí stát - ať už je to cokoliv, ale ten nám vládne - skrze např. policii. Když nebude nikdo nikomu vládnout, tak "neslušný" jedinec buď získá moc nad ostatními, nebo se s ním okolní společnost vypořádá - ale to už mu bude vládnout, ne? Co mi bude v té hypotetické plně svobodné společnosti bránit, abych někoho zastřelil a přivlastnil si jeho majetek? Vlastnosti lidského chování vždy povedou k nějaké formě vlády. Jinak částečně už tohle bylo otestováno (Anarchy in Somalia) - nestalo se nic tak hrozného, situace tam byla lepší než v mnoha jiných státech s centrální vládou.
Stát máme od toho, abychom si to tu demokraticky spravovali, ne (aspoň teoreticky)?V současnosti to tu spravuje 200 + 81 lidí, kteří můžou udělat naprosto cokoliv. Byli demokraticky zvoleni. Reálně ale mnoho lidí vidí, že současný systém není ideální, a pravděpodobně ani nejlepší možný. Problémy, o kterých rozhodují jsou přiliš komplexní na to, abych mohl svůj názor vyjádřit současným modelem voleb. Jedna možnost řešením je, aby rozhodovali jen o nejnutnějších věcech. Skrze volené zástupce jsme se "dohodli" na všem, co tu teď máme.
... protože jsme se prostě dohodli, že tohle se trpět nebude.Zároveň je tu ale množství věcí, na kterých se současná společnost musí "dohodnout", a jsou řádově složitější než "krást se nemá". Můžeme se na nich dohodnout různými způsoby, ale nikdy nebudou souhlasit všichni. Jak by takové dohody vznikaly? Něco jako referendum (nejde podle mě použít na složité problémy)? Prostřednictvím zvolených zástupců (to tu máme teď)? Nebo to nechat na "volném trhu" (asi nejde u všeho, ale tak si představuji tu anarchii resp. absolutní svobodu)? Skutečná dohoda je také možná jen v malém měřítku. Teoreticky jde vymyslet model, kdy vzniknou dohody určité malé skupiny lidí, která "deleguje" určité věci kde to má smysl na vyšší celky. Lze si představit, že stát např. nebude vybírat daně, lidé v obci se dohodnou že budou vybírat daně sami, a od státu si budou "nakupovat" jen služby, na kterých se dohodnou. Struktura může být jistě jiná než obec/stát, tohle je příklad. Nevím ale, že by někde něco takového fungovalo, resp. že by to přinášelo lepší důsledky, než stávající systém.
Nestalo se nic tak hroznéhoHeh. Co Black Hawk Down? Nevím jestli se zrovna prezence účastníků cizích armád na vlastním území dá označit za
nestalo se nic tak hrozného.
Somali casualty figures are unknown, but American estimates are that between 1,000 and 1,500 Somali militiamen and civilians lost their lives in the battle, with injuries to another 3,000–4,000.Možná to zní hrozně, ale důsledky různých občanských válek na území Afriky v té době byly o několik řádů horší. Nemám na tohle nějaký jasný názor, ale je jistě zajímavé si o tom něco přečíst.
"nestalo se nic tak hrozného"bylo myšleno tak, že i přes absenci centrální vlády po dobu 15 let (což může být jedna z možností interpretace slova anarchie), nedošlo k většímu ekonomickému a a společenskému rozvratu, než v jiných obdobných státech v Africe, kde nějaká vláda existovala. Těžko se na tu situaci v Africe v tomto období lze dívat nějakým evropským pohledem, a srovnávat to s tím, co je hrozné pro nás.
obchodovat, podplácet či jinak
rozumnějednat ) a pokud ten kousek země bude mít alespoň nějakou cenu (a nebude to kus pouště jako je to Somálsko…a i když je to jen kus šutru a tuny písku, tam se tam sáčkovali), tak je jen otázkou času než se na něm začnou vyskytovat jednotky
nemohu si nedovolit udělat narážku na Tvůj "vhodný příklad" - ona tam jedna vláda, která se podlácet dala (a jak!), byla, problém byl jinde - už se jim nehodila.IMHO se jim to spíš vymknulo z ruky a tak byl potřeba převrat.
Anarchismus se řadí na extrémně liberální levici právě díky naivnímu předpokladu, že každý bude kopat sám za sebe a bude dodržovat silný morální kodex.Tohle je strašně úzké, a podle mě i chybné, chápání anarchismu. Neříkám, že si to někteří anarchisté nemyslí, ale že rozhodně ne většina. Každý rozumný člověk přece ví, že zdaleka ne všichni se budou chovat morálně. To je blbost, kterou si nejspíš nemyslí skoro nikdo. Přestože je anarchismus strašně nesourodý směr, myslím, že je primárně o tom, že lidé mají žít svobodně v přirozeně se rozvíjející společnosti bez nějakých autoritářských zásahů shora.
Anarchismus se řadí na extrémně liberální levici právě díky naivnímu předpokladu, že každý bude kopat sám za sebe a bude dodržovat silný morální kodex.Dělení levice-pravice souvisí s přerozdělováním (v širším smyslu s ekonomickými otázkami), s tím, jaký kdo dodržuje morální kodex, to nemá co dělat.
To by fakticky znamenalo skoro absolutní rovnost, což je cílem levice.Absolutní rovnost v jakém smyslu? Že všichni budou mít stejně? Nebo že všichni budou mít stejná práva (a povinnosti) vyplývající ze zákona?
Že se to při současné lidské mentalitě ale prakticky okamžitě zvrhne v právo silnějšího a boj několika mafií o moc je bohužel naprosto jisté.Souhlas.
Pravice a levice je totiž označení "ekonomické svobody"Ano, přesně tak (já jsem o tom taky psal: Pojetí pojmů levice a pravice). A právě proto má anarchismus blízko k extrémní pravici – znamená nulové daně, nulové přerozdělování, státní podniky neexistují, sociální zabezpečení taky není, protože nejsou daně, ze kterých by se zaplatilo, existuje pouze dobrovolná solidarita… to jsou krajně pravicové myšlenky.
opravdu, anarchisté se od pravice značně distancují.Takže chtějí vysoké daně a přerozdělování? Chtějí státní podniky a státní zásahy do ekonomiky? Nebo jen nevědí, co to pravice je?
Já tam bohužel žádného svého poslance nemám.Za váš okrsek nebyl nikdo zvolen?
A v tomto smyslu tam též nikoho, komu bych svěřil mandát, nemám (což mi samozřejmě nebrání oslovit kohokoli jiného :)Oslovil bych toho, kdo zastupuje oblast, kde žijete. Nezáleží na tom, za jakou stranu tam sedí. Svým zvolením se stal zástupcem všech občanů, kteří do dané oblasti spadají, a proto je ten pravý, na koho se obrátit.
Kontaktujte svého poslance, ať před hlasováním o důvěře interpeluje. Já tam bohužel žádného svého poslance nemám.Hm, tak takhle ne. Sám předseda vlády vám vzkazuje, kde si máte vzít příklad.
Tiskárny a kopírky v prostorách knihoven, galerií, školských a vzdělávacích zařízení ... více než 5 přístrojů ....... 9 800,- Kč měsíčněVíce než 5 tiskáren / kopírek mají téměř všechny střední školy a většina základních. 5 tiskáren se klidně může najít v jedné místnosti. To znamená pro každou takovou školu cca 120 000 Kč za rok. Pro srovnání - pokud někdo naříká, že školy platí "výpalné" Microsoftu za Windows a Office, a kolik by tak šlo ušetřit, tak to takovéhle výše ročně nedosahuje ani náhodou. A to poplatek za tiskárny je skutečné výpalné, za které nepřichází žádná protihodnota. Můžu říct, že taková částka ročně je pro běžnou školu dost velký zásah do rozpočtu. Že by na tyto poplatky přišly peníze navíc od zřizovatele, to se v současnosti těžko stane, takže dojde k omezení investic, nebo se bude v zimě míň topit
Hi. This is the qmail-send program at psi4.forpsi.com. I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses. This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out. <ParkanovaV@psp.cz>: 193.85.9.39 does not like recipient. Remote host said: 550 <ParkanovaV@psp.cz>: Recipient address rejected: User unknown in relay recipient table Giving up on 193.85.9.39.
Vítr vane z EU a nikdo s tím nic neudělá!Spíš by se některým velmi hodilo, kdyby tomuhle všichni uvěřili a smířili se s tím.