abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 556 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?

    Andale Mono
    1% (12)
    Anonymous Pro
    1% (13)
    Consolas
    3% (27)
    Courier (New/Nimbus Mono L)
    8% (74)
    Dejavu Mono (Bitstream/Vera)
    43% (373)
    Fixed
    5% (43)
    Liberation Mono
    3% (29)
    Lucida (Console/Typewriter)
    5% (47)
    Terminus
    18% (161)
    jiný
    11% (92)

    Celkem 871 hlasů
    Vytvořeno: 19.10.2009 12:20

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Milan Vít avatar 19.10.2009 12:45 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?

    Monaco, používám jej jak v konzoli, tak textovém editoru/IDE :-)

    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    default avatar 19.10.2009 14:19 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    He. Já také. :-)
    19.10.2009 23:27 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Taky, to už je nás dost.
    kyknos avatar 20.10.2009 18:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    +1
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    21.10.2009 00:14 daeltar | skóre: 13 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    taky :)
    21.10.2009 21:44 tuxmartin | skóre: 39 | blog: tuxmartin | Jicin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Jedine Wingdings! ;-)

    V Ubuntu mam to, co je v zakladu. Jenom v terminalu mam Terminus a sede pismo na cernem pozadi.
    21.10.2009 22:56 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    19.10.2009 13:07 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    hlasoval jsem pro Terminus, ale ... ono by taky stálo zato upřesnit, kde ho máme mít nejraději ... třeba pro tisk je Terminus dost na houby
    19.10.2009 13:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Monospace anyone? :-)
    19.10.2009 13:53 kmarty | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    V Xfceckovym terminalu mam pouzity Monospace. A nejspis i v browseru (minimalne tomhle okne ve kterym to pisu).
    19.10.2009 14:10 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    To znamená že tiež používaš DejaVu Sans Mono (Bitstream Vera Sans Mono)? :)
    Fluttershy, yay! avatar 19.10.2009 15:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Deža ví.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.10.2009 18:18 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Neni 'Monospace' jenom alias pro libovolny monospacovy font?
    19.10.2009 14:39 Martin Bencik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    A niekto moj oblubeny Consolas? :)
    19.10.2009 16:23 TomCat1 | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    V terminálu Terminus, v emulátoru terminálu Dejavu Mono. Takže nemohu hlasovat. :-(
    Have you tried turning it off and on again?
    19.10.2009 17:04 globator007
    Rozbalit Rozbalit vše Font s pevnou sirkou je problem
    Kazdy to zna. Hledani fontu je opravdu zpocatku beh na dlouhou trat.
    Kazdy font necim nevyhovuje. Nektere fonty s pevnou sirkou jsou dokonce dodnes bitmapove.
    Ale pri opravdu dlouhem hledani muze clovek narazit na font Inconsolata u ktereho s nejvetsi pravdepodobnosti zustane kazdy. Zatim jsem nenasel vhodnou konkurenci. Mozna tak Consolas, ktery je ale pod nesvobodnou licenci <rejp> a je take od mrkvosoftu ;) </rejp>.
    http://www.levien.com/type/myfonts/inconsolata.html
    mirec avatar 20.10.2009 08:14 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font s pevnou sirkou je problem
    Příloha:
    Iba mne na tom písme nefunguje hinting (vľavo DejaVu Sans Mono, vpravo Inconsolata)?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.10.2009 14:27 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font s pevnou sirkou je problem
    Příloha:
    Ako máš nastavené hintstyle? U mňa to pri hintmedium vyzerá tak (ako na priloženom obrázku).
    20.10.2009 14:46 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font s pevnou sirkou je problem
    Skús pre ten font pomocou .font.conf zapnúť autohint (ak to už nemáš zapnuté pre všetky písma).
    mirec avatar 20.10.2009 18:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font s pevnou sirkou je problem
    Hintfull
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    20.10.2009 23:48 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font s pevnou sirkou je problem
    Příloha:
    Skús pre ten font povoliť autohint. Ak máš Gimp, tak tam sa môžeš pozrieť, ako to vyzerá s povoleným Force auto-hinter (aspoň u mňa je s tou voľbou to písmo krajšie).
    20.10.2009 18:03 Darken
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font s pevnou sirkou je problem
    Inconsolatu sem pouzival celkem dlouho, ale s prichodem SL sem zacal pouzivat defaultni Menlo o kterem si troufam rict ze je jeste o nepatrny zdibec lepsi.... ale take neni svobodny :-)
    20.10.2009 23:15 buff | skóre: 10 | blog: buff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Font s pevnou sirkou je problem
    Díky.
    19.10.2009 18:14 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    V terminálu mám prostě použít systémové písmo a to je Monospace. Kde se zjišťuje, jaké to je?

    Písmo, co mám, mi vyhovuje, takže jsem se ho ani nepokoušel změnit nebo se jím jinak zabývat.
    brk avatar 19.10.2009 19:31 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    V téhle anketě mi silně chybí něco jako nevím/nemám. Používám to, co mi předurčí tvůrce aplikace nebo tématu. U tohoto typu fontů fontu hnu maximálně velikostí, ale jinak to neřeším, neorientuji se v nich. Vím, že existuje nějaký font Monospace a to je asi tak vše.
    USE="-qt -kde"
    20.10.2009 13:33 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Presne tak, fonty vubec neresim a ani nevim, kde mam jake nastavene(zrejme vsude default).
    19.10.2009 20:06 123
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Schumacher Clean
    D.A.Tiger avatar 19.10.2009 22:56 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Freemono, Monospace, Courier, ... co se mi v danou chvyli vyhovuje a mam nainstalovane v systemu.
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    hankey avatar 19.10.2009 23:50 hankey | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše jiný:
    FreeMono
    data jsou pouze dvojí: na záloze a ve věčných lovištích
    20.10.2009 00:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Nevím :-D Tedy takle; v konsoli mám DejaVu Mono, v IDE něco jinýho, nevim co...
    Každopádně jsem zatím fonty nějak nepořešil. Mám hnusný fonty skoro všude, především GTK (firefox :-(), ale i v Qt a jinde, jenže prostě nemám čas se s tím babrat. Co se týče monospace, tak to mě pánové výše inspirovali Monacem - vypadá pěkně.
    Co se týče zbytku systému - pro běžné sans serif písmo bych chtěl něco na způsob Furtrigeru/Segoe akorát free/open, co používáte vy?
    zoul avatar 20.10.2009 06:49 zoul | skóre: 43 | blog: | Boskovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Dneska jsem konečně vyzkoušel Terminus a líbí se mi, akorát má bídné pokrytí znaků. Kulaté uvozovky nikde, dlouhé pomlčky nikde, a tak dále. Dokonce snad ani všechna velká písmena s diakritikou jsem v něm nenašel. Může to být jen systémem? (OS X.) Nebo se s Unicode fakt moc nepočítá?
    20.10.2009 12:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Terminus zmiňované znaky má a stále doplňuje další, chybu tudíž hledej u sebe ...
    20.10.2009 07:52 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Hlasoval jsem pro Liberation Mono, ale v Konsole používám Misc Console (zvyk z DOSu).
    20.10.2009 08:23 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Tak jen 3 pro Andale Mono, to jsem tedy pořádná minorita :)
    20.10.2009 14:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Andale Monotype jsem používal, dokud jsem v Linuxu neměl font, který by se mu vyrovnal. Přestal jsem poté, co jsem objevil DejaVu Sans Mono.
    carnero avatar 20.10.2009 08:38 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Droid Sans Mono. Patří k němu také Droid Sans s proměnnou šířkou. Takže můžu v celém systému a mobilu používat shodný font. Navíc se mi výborně čte.
    Fill avatar 20.10.2009 08:57 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Droid mám skoro všude, neboť je prakticky štíhlý. Škoda, že mono již není tak štíhlé, šiklo by se ještě droid sans mono condensed...
    Amarok avatar 20.10.2009 12:06 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Tady takovy prehled, prakticky stejna otazka (jenze to neni anketa) a lidi tam davali screenshoty oblibenych fontu.
    GNUniverse - May the source be with you...
    20.10.2009 15:28 mnicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Freemono...
    20.10.2009 18:37 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    console 8x16 (v xtermu); Dejavu Sans Mono (jinde)
    Fill avatar 21.10.2009 14:49 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Teď jsem vyzkoušel Computer Modern Unicode fonts a zatím velmi dobrý pocit, CMU Typewriter Text Light se mi zatím v terminálu hřeje, uvidíme jak dlouho...
    21.10.2009 18:24 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?

    Defaultní kernelovský (neznám jméno) na 80x25 :-), defaultní písmo v urxvt bych si mohl změnit, to je pravda.

    22.10.2009 15:40 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    A co barvy? Já teď používám text s barvou #FCE94F (výrazná žlutá) a pozadí #101623 (tmavě modrá). Jednu kratší dobu jsem používal stejně barevný text a černé pozadí. Asi rok jsem používal text #DFD19E (žlutá až béžová) a pozadí #45312F (hnědá). Ale zjistil jsem, že mě to uspává, tak jsem to nahradil. :-)

    Přitom jsem tmavému pozadí dlouho nemohl přijít na chuť. Zpočátku jsem dokonce používal černý text a bílé pozadí, ale zdá se mi, že při delších výpisech se v tom člověk dost ztrácí, pocitově to je nepřehledné. Možná, kdybych dal na pozadí šedou...

    Co nejméně unavuje oči?

    Co se týče písma, tak jsem nyní vyzkoušel Terminus (zkoušel jsem ho už dříve a nelíbil se mi) a docela se mi líbí, tak jsem ho hned nasadil místo dosavadního DejaVu Sans Mono Book.
    22.10.2009 15:57 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Hmm, na matné obrazovce bych barvy, které používám na lesklé, asi nechtěl používat. Zdá se to úplně jiné...
    carnero avatar 22.10.2009 16:02 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Na lesklém i tmavém displeji používám černé nebo velmi tmavě šedé (#222222) pozadí a čistě bílý nebo světle modrý (#0079AF) text. V konzoli je to černá+bílá, na ostatních místech šedá+bílá. Modrou mám rád na linky či zvýraznění.
    22.10.2009 16:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    vítej v Americe, žlutá na modré je pro člověka nejlépe rozeznatelná kombinace
    22.10.2009 18:23 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    zdroj?
    23.10.2009 10:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Elizabeth A. Weise: Physiologically speaking, the best combination is a yellow on dark blue. Blue has such a short wavelength that it cannot be directly focused on the retina--it focuses in front of the retina. Therefore, blue naturally tends to recede. Yellow is the opponent color of blue, which provides maximum contrast.

    Richard H. Hall & Patrick Hanna: More recent research supports the contention that contrast is an important predictor of readability. For example, Shieh and Lin (Shieh and Lin 2000) compared the impact of twelve different color combinations on participants’ ability to perform a basic visual identification task. In addition to color combination they considered screen type (LCD vs. CRT) and ambient illumination. First of all, color combination had a greater impact on performance than the other factors, indicating the importance of color combinations. Blue and yellow combinations lead to the best performance and purple and red the worst.
    kyknos avatar 23.10.2009 12:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Možná, dokud to nemá číst někdo barvoslepej :).

    Černá a bílá mají něco do sebe.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2009 12:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    že je někdo barvoslepej ještě neznamená, že nerozlišuje vůbec nic ... a krom toho, řeč byla o čerstvémyši a normálním, nikoli barvoslepém, člověku

    tudíž smysl této poznámky nechápu ... pokud není specifikováno, o jakou poruchu barvocitu jde (a že jich je spousta), těžko řešit konkrétní kombinaci; ono ani ta černá a bílá nemusí být pro každého postiženého ideální ...
    kyknos avatar 23.10.2009 13:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    nekteri barvoslepi nerozlisujui prave modrou a zlutou :)

    specifikovat neni nutne nic, protoze existuji barvoslepi kteri nerozlisuji barvy zadne - proste cerna a bila je mnohem bezpecnejsi a praktictejsi - jak osatne dokazuje jeji absolutni prevaha nad modrou a zlutou
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2009 13:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    nebylo by ovšem v duchu této argumentace bezpečnější a praktičtější používat braillův terminál?
    kyknos avatar 23.10.2009 13:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    to rozhodne nebylo, vetsina lidi z nej cist neumi

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2009 14:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Proč mám chtít, aby si na mém monitoru něco přečetl někdo barvoslepý?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kyknos avatar 23.10.2009 14:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    se svým monitorem si dělej co chceš
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2009 14:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Tak co tu cpeš kombinaci černá+bílá? Kontext!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kyknos avatar 23.10.2009 14:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    A kontext snad byl co má mít na svém monitoru kolibáč? :DDD Kontext byl zcela v obecné rovině - a v obecné rovině je modrá a žlutá kravina.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2009 14:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Tak v obecné rovině je evidentně modrá/žlutá nejlepší volba, páč naprostá většina lidí nejsou barvoslepí.
    Černobílá je použitelnější pro více lidí, avšak se ztrátou části efektivity u naprosté většiny.
    Podle tvojí logiky by bylo nejlepší vymyslet monitor, který by šel číst jak vizuálně, tak i hmatem (případně i sluchem), aby to bylo použitelné opravdu pro všechny.

    No a nebo prostě jenom brailovské písmo, lidi, kteří vidí, se brailovské písmo mohou bezproblému naučit, mohou ho případně číst i vizuálně. Takže to by bylo taky pro všechny.

    pozn.: hádáme se tu vo ptákoviny, žlutá na modrý je stejně esteticky hnus :-D
    kyknos avatar 23.10.2009 15:11 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Tak v obecné rovině je evidentně modrá/žlutá nejlepší volba, páč naprostá většina lidí nejsou barvoslepí.
    Tenhle vyrok si muze dovolit nejaka militantni ultrafeministka, ale ne chlap :)
    Černobílá je použitelnější pro více lidí, avšak se ztrátou části efektivity u naprosté většiny.
    efektivita cerne a bile je tak vysoka, ze pochybuji, ze v praxi modra a zluta muze vubec neco prinest

    v kazdem pripade je naprosto vyhovujici - takze porovnavame naprosto vyhovujici system pro vsechny vidome a system naprosto vyhovujici jen casti populace

    volba je jasna - a kdyz se rozhlednes kolem sebe, zjistis, ze realita mi dava za pravdu

    modry a zluty text jsme uz nevidel hodne dlouho - a napsoledy to byloz rejme na nejakem amaterskem ohavne navrzenem webu

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2009 16:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Ale jó, souhlasim, že modrá/žlutá je šílenost, sám to nepoužívám a rozhodně se k tomu nechystám.

    Ale se stejnou argumentací dojdeš k tomu, že když porovnáš černo/bílou s Braillovým písmem, tak Braillovo písmo je jasná volba, protože vyhovuje všem. Že dnes většina lidí Braillovo písmo neumí není žádný argument, pro vidomé lidi naučit se Braillovo písmo přece není o nic větší problém než naučit se latinku.
    kyknos avatar 23.10.2009 16:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    ne to je naprosta hovadina - brailovo pismo nevyhovuje nikomu, krome par nevidomych

    ze to nikdo neumi dnes je zcela zasadni problem - je irelevantni, co by mohlo fungovat, podstatne je, co funguje

    krom toho brailovo pismo, i kdyby ses ho naucil, ti rozhodne vyhovovat nebude
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2009 22:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    krom toho brailovo pismo, i kdyby ses ho naucil, ti rozhodne vyhovovat nebude
    [citation needed] ;-)
    default avatar 23.10.2009 23:23 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Brailovo písmo je především nekonzistentní. Každá země má své kódování a tak podobně.
    kyknos avatar 24.10.2009 10:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    precti si neco o typografii a o tom, jak musi vypadat citelny font
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    23.10.2009 21:03 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    modrá a žlutá kravina
    Souhlasím. Ale v mojem případě je to nechuť vyvolaná vzpomínkami na utrpení v IDE Turbo Pascalu kdysi na ZŠ a později SŠ. :-D
    24.10.2009 04:41 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Já na gymplu zažil Pascal na IQ 151, takže na IDE Turbo Pascalu (Borland Pascalu) vzpomínám s láskou. :-)
    22.10.2009 21:46 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Žlutá na modré je tak maximálně Borland :)
    22.10.2009 17:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    V konsoli černá na světle žluté, případně černá na bílé. Ale podotýkám, že na rozdíl od většiny lidí nemám přetažený jas monitoru, při běžné práci (tj. když si neprohlížím nebo needituji fotky nebo nepouštím video) ho mám naopak stažený trochu níž.
    BigWrigley avatar 22.10.2009 23:06 BigWrigley | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaký font s pevnou šířkou máte nejraději?
    Teda, myslel jsem, ze Lucida Typewriter je mnohem oblibenejsi. Za cca 10 jsem nenasel vhodny ekvivalent. Chvili jsem koketoval s fontem Terminus, ale Lucida Typewriter zatim nema konkurenci. Dokonce jsem ji jeden cas pouzival uplne vsude, i v KDE, libi se mi, ze jako bitmapovy font se nemusi (pri spravne velikosti) vyhlazovat.

    Kazdopadne diky vsem za zajimave tipy nize v diskusi.

    Ales
    Linux is like a wigwam - no windows, no gates and Apache inside.
    25.10.2009 00:05 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše (ne)Vyhlazování fontů
    Navrhoval bych anketu ohledně vyhlazování fontů - mě snad všechny fonty, které nejsou vykresleny jen pomocí bílé a černé (případně žluté a modé :-)) tahají hrozně oči a po pár minutách musím vypnout vyhlazování (všude - nejen v linuxu). Jsem jediný nebo je nás takových víc?

    P.S. A mám dojem, že nejlépe v tomto módu dopadají právě MS fonty Arial-TimesNew-CourierNew. U většiny ostatních fontů se objevují různé nepravidelnosti v tlouštce čar u jednoho znaku nebo napříč různými znaky stejné velikosti, ...
    kyknos avatar 25.10.2009 11:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (ne)Vyhlazování fontů
    Já to mám naopak.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    vlastikroot avatar 25.10.2009 15:26 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (ne)Vyhlazování fontů
    Já zase nesnáším, když je písmo hranaté, případně jsou vidět jednotlivé pixely. LCD nemají u většiny zařízení takové DPI, aby byly schopny zobrazit bez hintingu font dobře. A v tomhle ohledu mi zas M$ fonty nevyhovují vubec.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.