abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:22 | IT novinky

    Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:00 | Komunita

    Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | IT novinky

    V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 03:11 | Komunita

    Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:11 | Zajímavý článek

    Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:00 | Nová verze

    OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | IT novinky

    Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    18.12. 14:44 | IT novinky

    Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    18.12. 12:22 | Bezpečnostní upozornění

    Rozšíření webového prohlížeče Urban VPN Proxy a další rozšíření od stejného vydavatele (např. 1ClickVPN Proxy, Urban Browser Guard či Urban Ad Blocker) od července 2025 skrytě zachytávají a odesílají celé konverzace uživatelů s AI nástroji (včetně ChatGPT, Claude, Gemini, Copilot aj.), a to nezávisle na tom, zda je VPN aktivní. Sběr probíhá bez možnosti jej uživatelsky vypnout a zahrnuje plný obsah dotazů a odpovědí, metadata relací i

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    18.12. 05:22 | Zajímavý software

    QStudio, tj. nástroj pro práci s SQL podporující více než 30 databází (MySQL, PostgreSQL, DuckDB, QuestDB, kdb+, …), se stal s vydáním verze 5.0 open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (8%)
     (0%)
     (0%)
     (0%)
     (8%)
     (8%)
     (23%)
     (31%)
     (23%)
    Celkem 13 hlasů
     Komentářů: 10, poslední včera 12:54
    Rozcestník

    Kolik máte opravdových linuxových přátel?

    sám mezi neználky (0)
    35% (368)
    kryjeme si záda (1 - 3)
    49% (515)
    Rychlé šípy (4 - 6)
    9% (91)
    jsem mezi svými (=> 7)
    7% (78)

    Celkem 1052 hlasů
    Vytvořeno: 12.8.2005 08:47

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    12.8.2005 08:48 Kamorek | skóre: 33 | blog: předvolební mazec | VB
    Rozbalit Rozbalit vše kenecne první :-)
    Jo, jedinej linuxak, kteryho znam osobne je brahca. Ten me koneckoncu do toho dostal :-))
    Taky si udělám nějakou studii.
    12.8.2005 08:53 Haaja | skóre: 25 | blog: haaja | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Z mých přátel jen dva,
    i když v okolí používá linux již pár lidí, tak se o nich nedá říct že jsou přátelé.
    nway avatar 12.8.2005 09:52 nway | skóre: 17 | Česká Lípa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Z mých přátel jen dva,
    Jsem na tom podobne. O par z nich vim, ale dostat z nich rozumne slovo je potiz a mozna ted po vice nez roce se Slackware a par pokusech s *.rpm distro vim uz nejmene tolik co oni. Hold vojak je hotovy k....t, vojak se stara, vojak ma ...
    12.8.2005 08:55 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše hm
    mam dva co sou fakt machri a vedej skoro vse.ale je mi hamba se jich na neco ptat a kdyz uz tak v nejvetsi nouzi:-)
    V podstatě nic nevím
    12.8.2005 09:13 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše ...
    Ve městě jich nebude víc jak 5, ale na netu jsem zlanařil k opensource už desítky :D
    David Watzke avatar 12.8.2005 12:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ...
    jo, mě :D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.8.2005 10:24 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše Opravdový Linuxový přítel?
    Kdo je opravdový Linuxový přítel. Ten kdo Linuxu rozumí a zároveň ho aktivně, nebo pasivně podporuje?
    Mám totiž kamarády, kteří jsou řekl bych, na programátorské špici. Linux občas používají, ale znají jeho nedostatky, nechápou hesla o skvělém systému pro programátory a vědí že OS Windows jsou v mnohém lepší.
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    12.8.2005 13:26 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Opravdový Linuxový přítel?
    V anketě jsem nehlasoval, protože je těžko odpovědět. Někdy si připadám "sám mezi neználky" a to navzdory tomu že "jsem mezi svými". Pojem "linuxový přítel" považuji za absolutní koninu. Přátelství nijak nesouvisí s tím, jaké má kdo osobní preference.

    Ano, seznámil jsem se s několika dobrými kamarády skrze linux. Zpravidla to bylo tak, že marně lovili pomoc při řešení nějakého problému a já neměl za málo se jim pokusit pomoci.

    Také mám kamarády co jsou výborní programátoři, ovšem ti sebekriticky přiznávají, že i když je lepší Linux, tak zvyk je pro ně železná košile a proto stále pracují s Windows.

    Jak ukázaly mé osobní zkušenosti, jsou vůči linuxu mnohem přístupnější ti, co potřebují počítač hlavně k práci, nemají čas na hry a relaxují u počítače tím, že koukají na nějaký film či poslouchají muziku.
    12.8.2005 10:25 Ashtar | skóre: 6 | blog: Len tak... | Jáchymov
    Rozbalit Rozbalit vše Gamesky
    Moji kamoši su väčšinou gamesáci, ktorých zlákať k inému systému je doslova nemožné. Takže... sám vojak v poli.
    12.8.2005 10:25 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Já moc přátel nemám
    Já moc přátel nemám, celkem 4, z toho 3 jsou linuxáci :-) a moje přítelkyně je taky linuxačka (ikdyž má mírné FreeBSD sklony), ale tu jsem nezapočítal do přátel.
    12.8.2005 12:28 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já moc přátel nemám
    ja mam pratel dost ale jen 3 linuxaci:-)
    V podstatě nic nevím
    12.8.2005 16:40 borgcube | blog: nexus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já moc přátel nemám
    tak si ma tromfol, ja mam len dvoch kamosov, a ani jeden nepouziva linux
    12.8.2005 12:37 Peter S.
    Rozbalit Rozbalit vše nepoznám
    osobne žiadného človeka čo používa linux, takže nemám aspoň problém s rozlíšením koho považovať za priateľa :)
    12.8.2005 12:48 Petr Dblck
    Rozbalit Rozbalit vše novy kabat
    Fakt si netroufnu rikat si linuxak, i kdyz me tenhle system zajima nekde od dob RH4.2. Kolem sebe mam plno lidi, co si tak rikaji, ale jen dvou se da na neco zeptat a vazim si jich. Z tech ostatnich je mi smutno, ucim je i psat napr. v OOo textaku. A citim se jak vojak v poli.
    12.8.2005 14:10 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy kabat
    Neumím psát v OOo texťáku a jsem proto špatný "linuxák"?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    12.8.2005 15:05 Kamorek | skóre: 33 | blog: předvolební mazec | VB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy kabat
    V tom pripade, pokud jsem linuxak, tak spatny. nevim, co je OO :_)) ze by WC?
    Taky si udělám nějakou studii.
    12.8.2005 17:15 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: novy kabat
    mouka dvounulka
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    14.8.2005 10:03 Pitel
    Rozbalit Rozbalit vše OO.o textaky sux :)
    Ja pisu dokumenty zasadne v XHTML a CSS :P
    12.8.2005 19:09 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše no moc jich nemam
    Vsichni moji kamaradi ktere znam Linux nepouzivaji protoze si mysli, ze je to OS na hovno a ze Wokna jsou lepsi. Jeste to ani nevyzkouseli a uz dochazeji k takovymto zaverum :(
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    David Watzke avatar 12.8.2005 19:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no moc jich nemam
    Lamy, lamy, lamy ... :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Pavel Beníšek avatar 12.8.2005 20:26 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no moc jich nemam
    Ja mam pratele a kamarady co sice uznavaji, ze ten linux bude asi dobry, ale pro ne tezky. Dalsi cast znamych tvrdi, ze si na nem nezahrajou hry.

    Tu prvni cast bych mozna i presvedcil, ze tak tezke to zase neni. S druhou casti maji pravdu. Az bude na linux tolik her co na windows, tak bude mit 80% desktopu. Otazkou je kdy a zda vubec...
    checking for chicken... must have egg first
    12.8.2005 21:44 pupu
    Rozbalit Rozbalit vše zajimave
    Zda se, ze jsem nejaky netypicky. Jsem IT profesional, svoje kolegy i kolegyne pocitam vesmes mezi pratele a vice jak 7 Linuxaku bych mezi nimi urcite nasel. Zajimalo by me, jak moc tyhle udaje koreluji s vekem (me je pres 30)
    13.8.2005 00:35 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: zajimave
    tak nějak ... shledávám potíž v definici "opravdového přítele" - má-li to být člověk, kterého znám osobně a vycházím s ním dobře, pak kolegy mohu s klidem započítat a jsem rázem v poslední kolence, má-li to být někdo, za koho strčím ruku do ohně, pak vlastně ani nemůžu hlasovat, protože nevím, to ukáže vždycky až život, kdo za to stojí ...
    12.8.2005 23:41 josef_mb
    Rozbalit Rozbalit vše linuxovi kamaradi
    abclinuxu.cz a root.cz spolecne s google.com/linux/ mne pomohou velmi casto, kazdej tu o tom mluvi ale nikdo tu nic neumi, takze krome Ládinka jinak jako sirotek ....:-( josef_mb
    13.8.2005 08:27 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: linuxovi kamaradi
    ...kazdej tu o tom mluvi ale nikdo tu nic neumi...

    Proč si to myslíš?
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    13.8.2005 00:37 Gerry2
    Rozbalit Rozbalit vše ne co tom bude - NO FLAME, berte to bez rezervy !!!
    Hehe, my se z bratrem kryjeme pred skalnimi priznivci obou taboru :). Skalni priznivec GNU/GLP je mozna este nebezpecnejsi nez sklani priznivec Mrkvo$oftu. Vetsinou je totiz mnohem inteligentnejsi a lip informovanej. O to hur se likviduje (nebo zahani do patrisnejch mezi :)). Zato skalni zastanci M$ jsou but programeri v VC++ a spol. nebo uplny hovada :). Takovyho VC++kare je zahubit skoro nemozny, zato ty hovada casto hynou pod vahou deziluzi s jmenem BSOD. Celkove se tedka prevazujou vahy na strany GNU. Heh, no taky sakra nejsou na stredu, ale v 3/4nach pro M$, az budou na stredu teprve to bude to ono.

    Spokojeny majitel WinXPSP2;) + FC4:o a Debian jako firewall(MS by to snes tak hodinu;) ). Nove s WinVistaB1 (celkem hezkej kus softu)
    13.8.2005 10:49 vampi | skóre: 16 | blog: JenTakBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ne co tom bude - NO FLAME, berte to bez rezervy !!!
    že jo, já to taky říkám, že extrémy jsou nebezpečný :))
    cesta k dokonalosti je nekonečná - proto hledám jen jednoduchá funkční řešení :)
    13.8.2005 20:15 Lukáš
    Rozbalit Rozbalit vše Problémy
    Linux si člověk nainstaluje a ihned je zaplaven problémy s nekompatibilitou, ovladači, programy. Po vyřešení, které je pro začátečníka nemožné, si užívá dlouhou dobu výhod systému. U Windows je to opačně. Problémy přijdou až za nějakou dobu, kdy celý systém kolabuje. Je těžké, nenechat se odradit :))
    14.8.2005 08:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy
    U Windows je to opačně. Problémy přijdou až za nějakou dobu, kdy celý systém kolabuje.
    kéž by tomu tak bylo ... na mém novém počítači ovšem přišel (závažný) problém ihned, a to s ovladačem grafické karty - ve správci zařízení či jak tomu říkají se tváří jako korektně nainstalovaná ATI Radeon, ovšem v tom nastavení, kam se lze proklikat z menu, co vyleze po pravém myšítku na ploše (je tam dialog s pozadím, šetřičem, rozlišením, barevnou hloubkou atd.), se to tváří jako neznámá SVGA, a taky se to tak chová (bez jakékoliv akcelerace, rolování obsahu okna je tak na kafe - připomíná to dobu 386, přitom člověk by řekl, že při propustnosti pamětí v řádu GB/s, 1,8 GHz 64bit procesoru a AGP 4x by to měl systém zvládat v cuku-letu i bez procesoru na grafice ...) - nejhorší je, že se ten ovladač nedá přeinstalovat, protože prostě v tom seznamu zařízení je správný (samozřejmě zkoušel jsem víc verzí; soubory se vymění, ale situace zůstane)
    15.8.2005 12:36 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy
    ... GHz 64bit procesoru a AGP 4x by to měl systém zvládat v cuku-letu i bez procesoru na grafice ...
    Systém, operační systém ano, ale jeho parodie asi ne :-)
    15.8.2005 15:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy
    "systémem" jsem v tomto případě myslel hardware, jakože je dostatečně rychlý na "workaround" (běžná praxe PC AT-like, co neumí ostatní obvody, dopočítá CPU), ale jinak s rýpnutím souhlasím ;-)
    14.8.2005 13:10 Ondřej Čečák | skóre: 33
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Problémy
    "Linux si člověk nainstaluje a ihned je zaplaven problémy s nekompatibilitou, ovladači, programy. Po vyřešení, které je pro začátečníka nemožné, si užívá dlouhou dobu výhod systému."

    Windows = plug & play. Linux = configure & work. :)
    -- "Ja vim, on vi, ty pico!"
    14.8.2005 11:02 netsend
    Rozbalit Rozbalit vše asi nula
    No když o tom přemýšlím, tak u velké části přátel ani nevím, jestli mají doma počítač :-) Vlastně jeden kamarád má linuxovej router, no ale umí ho tak akorát restartovat. :-)
    15.8.2005 14:33 Kamorek | skóre: 33 | blog: předvolební mazec | VB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: asi nula
    nebylo by lepsi plug and pray ????? :-)))))

    Kez by to fungovalo :-))
    Taky si udělám nějakou studii.
    14.8.2005 19:42 zet | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše kolej
    jsem na koleji, takze je jich dost :)
    Fill avatar 15.8.2005 11:01 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
    Rozbalit Rozbalit vše filtr
    # cat databaze_vsech_lidi_a_jejich_vlastnosti | grep 'znam ho' | \
    grep 'je dobry' | grep 'je pritel' | grep 'je linuxak' | wc -l
    1
    
    Ale jinak si na nedostatek opravdových přátel či známých linuxáků nemohu stěžovat ;-) a tendence je v obou táborech příznivá a snad tedy i ten průnik poroste.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.