abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 578 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Virtualizujete?

    desktop(y)
    56% (585)
    server(y)
    33% (351)
    chystám se
    5% (53)
    zatím jen zkoumám
    15% (162)
    nepotřebuji
    22% (227)
    nechci
    6% (66)

    Celkem 1053 hlasů
    Vytvořeno: 24.8.2009 18:57

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vencour avatar 24.8.2009 19:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Desktopy i servery, ve VirtualBoxu. Servery pro testování, desktopy pro zjednodušení.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    24.8.2009 19:15 kolemjdouci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    take pouzivam virtualbox. Kamos neumi s linuxem vubec, tak sem mu nainstaloval do virtualboxu XPcka, on se zaloguje do X a pusti se mu virtualbox s XPckama.. naprosto transparentni... dokonale.

    the.max avatar 24.8.2009 23:21 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    a neni jednodussi tam nechat ty wydle tedy nativne?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.8.2009 00:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Napadají mně hned tři důvody, proč ne:
    1. Instalace - instlace Windows je velmi nepřátelská vůči ostatním systémům (přepisy MBR a pod.), navíc jsou Windows dost vybíravé, kam se nainstalují - napřiklad jediným způsobem, jak je donutit nainstalovat jejich 1st stage loader na disk, který BIOS neoznačuje jako první, je dočasně ten první disk odpojit. U virtuálního stroje se takové věci řešit nemusí, nemluvě o problémech s instalací na hardware, na který nejsou ovladače součástí instlačního CD (to platí hlavně u WinXP).
    2. Snapshoty. I když Windows od doby WinME umí obnovu systému, funguje to jen jako obnova systému, ale nikoliv už aplikací. Možná že to ve Vistách a Sedmičkách vylepšily, ale ve WinME to většinou nefungovalo vůbec a ve WinXP tak půl na půl (na druhou stranu, vzhledem k tomu, co s nimy bylo před tím dělátno, je i 50/50 úspěch). U virtuálního stroje se snapshot udělá jako nic a i když uživatel naprosto zesloní aktuální stav do nenabootovatelsnoti, je jeho obnova otázka několika kliknutí.
    3. Bezpečnost - je možné použít firewall a antivir (případně ješte transparentní proxy), který běží na hostiteli, takže malware, který se dostane dovnitř virtuálního stroje, nemá šanci ochrany odstavit. Navíc je ho velmi snadné objevit jakýmkoliv podezdřelý provoz běžným analyzátorem siťobvého provozu. A podle mých zkušeností je řešení na linuxové straně o dost měně náročné na výkon a paměť než na straně Windows, nevýhoda je nemožnost používat aplikační firewall (mělo by to jít napravit zapnutím toho vestavěného, ale osobně jsem to nikdy nezkoušel).
    Jediným důvodem, kvůli kterému je výhodné dnes mít dualboot, jsou hry, protože ty potřebují nevirtualizovaný hadrware a při nich se stejně nic jinéhjo dělat nedá. V ostatních případech je virtualizace výhodnější.

    25.8.2009 07:51 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Co třeba výkon diskových operací?

    25.8.2009 08:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Pokud se jedná o Windows pracovní stanice, tak by měl dostačovat.
    Quando omni flunkus moritati
    25.8.2009 09:51 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    A co celkový výkon? Staré procesory virtuálním strojům (Qemu, VirtualBox) nevycházejí nijak vstříc a ty jsou pak strašně pomalé. Uspokojivě mi jelo jenom VMWare, ale ani tohle nebyla žádná sláva.
    25.8.2009 10:21 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Na procesorech ze smeťáku se virtualizuje bbě, to je fakt :)
    28.8.2009 03:23 balki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    +1 :)

    25.8.2009 12:43 Kvako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Co třeba výkon diskových operací?
    Nemám zkušenosti s mohutými I/O operacemi ve virtuálním stroji, ale když jsem porovnával start virtualizovaných a nevirtualizovaných Windows XP a/nebo aplikací v nich, tak virtualizované naběhly vždy rychleji než nevirtualizované, a to i na mém domácím stroji, který nemá HW virtualizaci. Jako hlavní důvod bych viděl mnohem lepší diskovou cache v Linuxu a absenci (fyzické) fragmentace u virtualizovaného obrazu disku.

    U novějších Windows bohužel nemám možnost porovnávat, leda že bych virtualizoval Visty uvnitř Vist, což je a) z mého pohledu informace, které mi bude naprosto k ničemu a b) vhledem k pouhému gigabytu paměti, který horkotěžko stačí nevirtualizovanýcm Vistám, by to ani nemělo cenu zkoušet. Ale při dostatku paměti bych typoval na mnohem nižší rozdíl než u WinXP, hlavně díky lepší diskové cache, prefetchi a obecně lepšímu managementu paměti (to hlavně u Sedmiček).
    27.8.2009 11:51 newman | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Duvod toho, ze widle ve VM najedou rychleji je jiny: inicializace HW je mnohem rychlejsi, protoze se neinicializuje primo zelezo, ale jenom virtualni HW. Schvalne si porovnej rychlost inicializace Biosu a "Biosu" ve VM.

    27.8.2009 13:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    No Sedmičky mi příde, že nějak extra rychle nestartujou. Měl jsem je zatím jen ve virtuálkách, ale jestli v reálu startujou ještě pomalejc, tak není moc co opěvovat.
    Linux startuje teda ještě o něco dýl, no ale na to jsme zvyklí, že...
    otasomil avatar 24.8.2009 20:24 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Napr na serverech to ma svoje duvody (uspory hw apod) avsak na desktopu to porad vidim jen jako vyzkumnou cinnost. Stejne nemuze pracovat vic jak jeden uzivatel (jedna klavesnice, mys....) mozna by to slo z monitorama na grafice se dvema vystupama - nevim. Nekdo namitne ze je to vyhodne z hlediska obnovy znicene instalace prostym prekopirovanim souboru s image virtualniho systemu a opetovnym startem virtualboxu ci jineho podobneho sw. To stejne jde vsak udelat i na fyzickem disku pomoci dd ... treba.

    Proste krom zvedavosti a pokusniceni v tom nevidim smysl. Nehlede na narocnosti na zelezo.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jendа avatar 24.8.2009 20:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Stejne nemuze pracovat vic jak jeden uzivatel (jedna klavesnice, mys....) mozna by to slo z monitorama na grafice se dvema vystupama - nevim.
    To jde i s jedním systémem a lépe - hledej multiseat.
    otasomil avatar 24.8.2009 21:01 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    To uz je ovsem specialita. Spis se mi zamlouva tenky klient a PXE boot.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jendа avatar 24.8.2009 21:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    JJ, milujeme LTSP :-)
    Bilbo avatar 25.8.2009 01:06 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Na vyvoj a testovani je to velmi uzitecne - kdyz chci otestovat program na nekolika ruznych systemech (FreeBSD, Linux, Windows, ...) tak nemusim porad prebootovavat, ale virtualni masiny to resi.

    Nehlede na to, ze nekdy se hodi jedna virtualni masina pro vyvoj vetsiho projektu - pokud potrebuje napr. specialni nastaveni apache/tomcatu/databaze a/nebo se projekt sklada z vetsiho mnozstvi navzajem provazanych sluzeb, tak je lepsi vyvijet ve virtualni masine a nerozbijet si vlastni system hromadou vyvojovych veci a potrebou nejakeho "obskurniho" nastaveni.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    xkucf03 avatar 25.8.2009 14:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Virtualizovat na desktopu má smysl jednak kvůli vývoji a testování (nebo jako bezpečný kontejner pro nějakou špinavou práci), ale hlavně jako VDI -- pořídíš nějaké pořádné servery a virtualizované desktop běží na nich, uživatelé se pak připojují z tenkých klientů, kteří nežerou skoro žádný proud. Celkově by to měla být docela slušná úspora (nejen za elektřinu), ale nakonec je to stejně na pikaču, protože zjistíš, že musíš nakoupit nové licence na Widle (protože staré OEM nesmíš použít), licence na virtualizační SW, licence na MS Active Directory, protože bez ní nejsou schopní v té infrastruktuře ověřovat uživatele.

    Nakonec mi z toho vychází nejlíp přechod na Linux, a provoz pár (virtualizovaných) serverů s Windows a XP Unlimited (terminálový server, ale mnohem levnější než od MS), kam se vyšoupnou legacy windows aplikace, které nejde spouštět ve wine nebo nahradit nativní alternativou -- jenže na takové řešení nemají lidi většinou odvahu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.8.2009 08:02 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

     

    Napr na serverech to ma svoje duvody (uspory hw apod) avsak na desktopu to porad vidim jen jako vyzkumnou cinnost.

     

    Tak to bych si dovolil nesouhlasit. V praci mam WinXP ve virtualboxu a oproti WinXP na zeleze to ma jenom vyhody. Ve Windows mam jenom nejnutnejsi vyvojove nastroje (Visual Studio) a vsechno ostatni pozivam z Linuxu (web, posta, office atd..) Tim padem jsou ty windowsy nezaplacany a startujou za par vterin a bezi krasne rychle. Nemluve pak o jednoduchem zalohovani a dalsich vyhodach.

    Bedňa avatar 24.8.2009 20:50 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    U nás vo firme beží linuxový server a na ňom sú virtualizované 4 widlácke serververy, beží to spoľahlivo a denno denne s ním hrká celosvetovo zo 2000 mánikov z celého sveta, len musím dodať, že práve u nás to nemá význam, je to spravené len kvôli tomu že máme widláckych IT, hold nemecký imperialisti.

    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Michal Fecko avatar 24.8.2009 21:33 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    ze hold :-]
    Michal Fecko avatar 24.8.2009 21:36 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Virtualizujem na Ubuntu hoste legalne WXP HE s Office 2007 H&S a asi 12 nespustitelnymi [prevazne free [napr. winscp] alebo kupenymi [pinnacle video studio] aplikaciami ktore vo wine neidu [aktualne uz vlastne ani wine instalovane nemam], alebo maju obmedzenu funkcnost]. Pouzivam Virtualbox [3kovu verziu s podporou USB]
    David Watzke avatar 24.8.2009 22:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Jo, používám VirtualBox a mám tam Windows XP na kraviny do školy a pár linuxových distribucí na hraní, třeba openSUSE a Debian. Arch 2009.08 mi tam nějak nešel.

    Jinak... jde vám někomu ve VirtualBoxu nahodit 64-bitovej systém? Protože mně ne a nejsem si jistej, jestli to prostě neumí nebo dělám něco blbě.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    the.max avatar 24.8.2009 23:23 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    jde;-)
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    24.8.2009 23:26 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Děláš něco blbě. Já s tím nemám problém. ;-) Frčí mi tam Fedora 11.
    David Watzke avatar 24.8.2009 23:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Co dělám blbě? Žádnej extra postup snad není třeba, ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.8.2009 00:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Mně to taky nende... možná mám nějakou blbou verzi VB, stáhl jsem odněkud z AURu VirtualBox-PUEL binárku, takže možná to je tím, nevim...
    Více info ohledně různých verzí VB.
    Limoto avatar 25.8.2009 00:53 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    No, u mě se VirtualBox vůbec nemůže smířit s tím, že mám 32b userspace na 64b kernelu. Jenom přemýšlím, jestli to budu řešit chrootem nebo se na to vykašlu, protože KVM rulez ;-)

    Bilbo avatar 25.8.2009 01:00 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    64bit. system ve Virtualboxu potrebuje podporu virtualizacnich rozsireni v procesoru (AMD-V nebo VT-X)

    Taky jsem na tohle se svym starym jednojadrovym Athlonem narazil ....)

    A ne kazdy procesor to podporuje - u amd to maji z tech novejsich procesoru krome sempronu snad vsechny ale u intelich ne, i u novych core 2 duo/core 2 quad jsou modely ktere to umi a neumi mezi sebou dost prostridany, takze tam to chce peclive pred koupi proverit (Napr. Core2 Duo T5550 co mam v notebooku VT-X nepodporuje)

    Viz. http://en.wikipedia.org/wiki/AMD-V#Hardware_support
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    David Watzke avatar 25.8.2009 01:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    64bit. system ve Virtualboxu potrebuje podporu virtualizacnich rozsireni v procesoru (AMD-V nebo VT-X)
    Tak jsme u toho. Já mám starej procesor - AMD Athlon 64 X2 4200+ (s939, Toledo) - kterej to nemá. Díky za info.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.8.2009 08:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    takze tam to chce peclive pred koupi proverit

    Stejné platí pro základní desku - podpora v procesoru je k ničemu, když ji deska zakáže.
    Quando omni flunkus moritati
    25.8.2009 10:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Aha, tak proto mi to na notebooku nende - mám tam Pentium Dual-Core T4200 a ten VT-X nemá :-(
    m1c4a1 avatar 24.8.2009 22:22 m1c4a1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Ona je virtualizace a virtualizace: jedna věc je pouštění OS ve vmware, virtualboxech a podobně a druhá věc je hardwarová virtualizace. Osobně dělám jen tu první, softwarovou.

    Cubic avatar 24.8.2009 22:58 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    to jsem uplne nepochopil, kdyz ve virtualboxu zaskrtnu puziti VT-x/AMD-v tak je to co?

    jinak jak si na "serveru" virtualizuju jeden "server" a jeden desktop, zatim ve virtualboxu, ale jen co mi zbyde trochu casu tak zkusim KVM...dokud jsou prazdniny a muzu si hrat...

    24.8.2009 22:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Vobčas něco desktopovýho ve virtualboxe, většinou věci, co se obávám spustit přímo, aby nedělaly paseku, např. Windows7 nebo nějaká pochybnější distra (backtrack,...).
    24.8.2009 23:28 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Chybí možnost "Při vývoji"
    25.8.2009 09:04 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    No a co teda při tom vývoji virtualizujete?
    25.8.2009 16:54 petris_ | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Minimalisticky system (bootuje tak 4 sekundy) postacujici k testovani vyvijeneho kodu pro prostor jadra.
    25.8.2009 19:30 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Takže to není ani desktop, ani server? Tak to pak jo, pak se vás anketa netýká, virtualizace minimalistického systému pro vývoj je statisticky nezajímavá ;)
    mkoubik avatar 25.8.2009 00:14 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Windows 7 ve Virtual BOXu kvůli Visual Studiu.
    25.8.2009 14:11 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Nechcem a nepotrebujem. Vytvara to viac problemov ako riesi.
    25.8.2009 21:36 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Prekvapive je, ze opak je pravdou. Mam nekolik fyzickych serveru na pateri. Na kazdem z nich nejede nic jineho, nez vmware server. Vsechny pocitace jsou mezi sebou propojene siti a kazdy z nich je na ostre adrese.

    Mam tam mnoho virtualizovanych serveru a kazdy z nich si resi jen svoji omezenou oblast problemu. Nektery je napr. jen databazovy stroj, jiny je napr. nagios server, jiny je webserver atd... nehlede na to, ze kazdy webserver ci db server treba patri nekomu jinemu (nase oddeleni, jehoz sluzby zajistuje). Nektere nemaji vubec ostrou adresu, ale kazdy z nich ma vnitrni adresu (192.168....) a jen nektere maji navic i ostrou adresu (napr. webserver).

    Cele to bezi nad mirrorovanymi disky s LVM (snapshoty za behu), takze se kazdou noc zalohuji cele pocitace bez zastaveni. Pokud nektery ze serveru zestarne, jen se prihodi novy a virtualy se na nej prekopiruji a stary se vyhodi. Pokud potrebuju, muzu je prelejvat z jednoho stroje na druhy (maji tu vnitrni sit, takze z jejich pohledu se tim nic nemeni).

    Obcas je potreba vyfunet nejake zastarale widle na pater a zakonzervovat - to elegantne vmware resi (soft co udela z fyzickeho stroje virtualni stroj). Obcas se v nekterem virtualu neco stane a proste zbuchne - nepotrebuju kvuli tomu nikam jezdit abych jej zrestartil, nepotrebuju kvuli tomu mit nejaka hw udelatka abych to restartil - proste se odkudkoliv pripojim browserem a mam kompetni komfort jakobych sedel u fyzickeho stroje (treba zachranuju pomoci slaxe - da se mu podstrcit iso atd...).

    Pokud se to provozuje na AMD procaku (nektere intely maji taky podporu virtualizace, ale ja zatim zadny takovy nemel), tak to lita jako blesk! Pri nakupu noveho stroje pro virtualizaci (jelikoz uz uplne odmitam provozovat fyzicky server pokud ten nema slouzit pouze jako uloziste dat) vzdy zadavam pozadavek takto: chci jakykoliv AMD cpu, 2x 500giga disk (sw raid + lvm nad nim), 8giga ram (nebo vic dle potreby) a jiny parametr me skutecne nezajima a nestalo se mi, ze bych i na hodne navstevovanych serverech bojoval s vykonem.

    Virtualizace na serverech resi vsechny problemy, ktere by se jinak musely resit fyzickym zasahem a pritom to nestoji nic - tedy ani vykon ani penize (popisovane reseni je zcela zdrama!)

    Takze kdo potrebuje - mohl by chtit ;-)

    25.8.2009 14:17 Robertek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    V podstatě na všech serverech mám openvz (vždy se na něco nějakej virtuálek hodí), používám je například pro vývoj, testování aplikací kterýma si nechci zasírat systém, nebo při výuce abych mohl poskytnout systémy s root oprávněním (který se daj velmi lehce vytvářet a následně mazat)

    No a když chci trochu komplexnější virtualizaci tak KVM nebo qemu kde není hw podpora.

    Obecně k virtuálům přistupuju přes ssh, u kvm taky VNC. Takže jsem v podstatě bez virtuálů jako bez ruky.

    25.8.2009 16:57 vratidlo007 | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Na jasnacka! Xen a v nem co je treba. S XenServer jedou i Win 2k3 temer jako na HW (hlavne IO). Usetri to spoustu casu (u win pri restartovani po vsech tech updatech;-)) a hlavne HW. Dneska maji CPu tak obrovsky vykon, ze to normalni firma tezko uzije pro jeden stroj typu www, fileshare, LDAP... I DB se daji virtualizovat paklize je k dispozici dobre pole. Obrovksa vyhoda je moznost zazalohovani si celeho stroje behem par chvilek. Dalsi nezanedbatelne plus je temer "nonstrop" beh diky live migraci a nebo HA.

    Desktop jako vetsina ostatich na testovani, potazmo Win aplikace.

    Kdysi jsem mel zapujceny OpenPower 310, kde byla HW virtualizace. Tam clovek temer nepoznal, ze bezi ve virtualizovanem stroji. Vse se tvarilo jako opravdovy HW. Sice tomu jen 20min bootoval servisni procesor se vsemi vetraky na max, ale stroj to byl nadherny:-)

    jose17 avatar 25.8.2009 17:32 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    desktop (svoj) VirtualBox, servery (zakaznicke) AIX LPAR virtualization + micropartitions  :-)

    Ja vim, on vi, ty nano!
    Fluttershy, yay! avatar 25.8.2009 18:53 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Ne. Virtualizoval bych MS Windows a vyhodil bych starý desktop, jenže i můj hlavní stroj je stará plečka.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 26.8.2009 10:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Když nad tím tak uvažuju... Pentium M s 1GB RAM by virtualizovaná MS Windows 2000/XP s Visual Studiem (ne)utáhlo?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Jendа avatar 26.8.2009 10:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Nevím, jaké paměťové nároky má VisualStudio, ale pokud to není jako NetBeans, tak bych zkusil Oknům přiřadit 384 - 512MB RAM a třeba by to šlo.
    Limoto avatar 26.8.2009 12:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Kdyžtak zkus compcache

    Malajda avatar 25.8.2009 21:01 Malajda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Pouzivam VirtualBox (pracuju na UBUNTU), zkousel jsem v nem vselico Fedora, CentOS, openSolaris ..., jen vzdy tak na zkousku, abych zjistil jine prednosti dalsich distribuci.

     

    multi avatar 25.8.2009 21:31 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    virtualizuju windous, proto je virtualizace fakt dobra

    ale nejak me na to nesedi zadna odpoved
    25.8.2009 22:18 Cubik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Nejvíc na Citrix Xenserveru, jeden ostrej stroj nad VMWare ESXi. V brzké době plánuji detailně prozkoumat KVM, až se dostane do RHELu a RedHat k němu začne dodávat nástroje pro správu virtuálních mašin. Testovací prostředí snad zprovozním i dřív, až budu mít trochu volnějc:-)
    25.8.2009 22:48 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Na serveru mám XEN a paravirtualizované Linuxi (nikdo mně nenutí tam dát vidle, takže tam dávam jen servrový OS a to widle nejsou :) ), zálohuji je celé za chodu, startují rychleji než fyzický stroj - a to tam má minimálně jeden více služeb.
    Navíc mohu za chodu zvětši i zmenšit počet používané RAM což se výjmečně hodí.
    Na pokusy a testy virtální mašiny ve VMWare Workstation.
    Třeba na vývoj PHP jeden stroj, na vývoj C++ druhý.
    Mám i aplikaci vyhodnocující () logy
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    25.8.2009 22:54 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    (No nevím co jsem zmáčkl na novém notebooku, že jsem to hned odeslal)
    Aplikaci výše zmíněnou dodávám přímo jako VMWare stroj, který si klient jen dohodí do svého VMWare Serveru či ESXa nastaví jen síť a konfigurační soubor a už  se mu to sype do DB a dívá se na reporty v HTML.
    Kdyby se ještě domyslela 3D grafika virtualizace, už jako základ stačí čistý stroj (OS) a vše virtualizovat. :)

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    dayvee avatar 26.8.2009 00:53 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Desktop, ale nechci.
    Virtualizovat se mi obvykle vubec nechce, pokud si zrovna jen nehraju s nejakou "ultra super cool geek extra uzasnou novinkou" jako OpenSolaris (no offence).
    Bohuzel ale skola neda, a ja cas od casu musim bezet virtualne Windows (XP). Nastesti ne casteji, nez jednou do tydne. Uprimne, nemam chut ani naladu si do meho systemu tahat wine a ani s nim by mi skolni potreba WinXP ani z pulky neodpadla. Bohuzel.
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    26.8.2009 08:54 peppa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    servery - přes ESX a těším se na ESX  for desktop

    Jakub Lucký avatar 26.8.2009 18:09 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    Virtualizuju ve VB WinXP... Dost často mi píše nějaký kamarád-BFU, který potřebuje něco vysvětlit a po třech letech už si taky nepamatuju, jak se co dělá z hlavy...

    Celý .img zabírá asi 2GiB, a někde mám uloženou ještě čistou verzi bez aplikací, kdyby bylo nejhůř...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    vencour avatar 26.8.2009 20:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?

    Mimochodem tepve virtualizace mne přinutila rozšiřovat paměť na max ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Shadow avatar 27.8.2009 14:01 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Virtualizujete?
    +1
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.