abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 15:00 | Zajímavý článek

    Byl publikován přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie) za uplynulé dva měsíce. Servo zvládne už i Gmail. Zakázány jsou příspěvky generované pomocí AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    9.5. 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 576 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Máte doma svou vlastní WiFi síť?

    ano, jinak se nepřipojuji
    30% (287)
    ano, pro "druhý" počítač
    41% (389)
    ano, jen pro příležitostné použití
    14% (133)
    ne, nechci
    14% (133)
    ne, nemohu
    2% (15)

    Celkem 957 hlasů
    Vytvořeno: 22.6.2010 14:51

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.6.2010 15:31 mozog | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    mam, ale jen pro mobil pripadne pro navstevy
    24.6.2010 10:05 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    +1 pouzivam pre PDA/Tablet; normalny comp mam na drate
    vain avatar 22.6.2010 15:54 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Mám, pro notebook, bezpečnostní kamery a časem mobil (až bude doma - HTC Desire ;-)).
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    poky74 avatar 25.6.2010 18:17 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?

    kamery?

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    Limoto avatar 25.6.2010 18:21 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    No to je teda bezpečnost, bezdrátový kamery :-D
    Heron avatar 25.6.2010 18:27 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Třeba je exhibicionista :-D. Soused voajér bude jen rád ;-).
    Limoto avatar 25.6.2010 18:39 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    No spíš mi jde o to, že "vypnout" bezdrátovou kameru, ještě nejlíp na 2.4GHz, IMHO opravdu problém není...
    22.6.2010 17:17 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nie, nemám záujem.
    SomaFM commercial-free internet radio
    22.6.2010 17:22 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    A jéje, tá možnosť tam bola. Som slepý a zbrklý zároveň.
    SomaFM commercial-free internet radio
    22.6.2010 20:35 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    moje tam nebyla. prvni pocitac na wifi a jinak vsechny ostatni na drate, tak zahlasovano pro jinak se nepripojuji i kdyz to neni zrovna presne.

    archivni fileserver a backup jsou na dratech. laptop cestuje nejen mezi pokoji, ale prave ze pokud je doma, tak i mezi pokoji, tak proto wifi jako primarni pripojka.
    22.6.2010 20:37 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    nic min nez mimo 300
    22.6.2010 22:46 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše 3 proudy
    Cas upgradovat na MIMO 450Mbps. :-)
    22.6.2010 17:38 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Kdysi, ale uz je delsi dobu odstavena.

    Btw. jde vam hlasovat v anketach? Mne to uz tak pul roku nejde.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    22.6.2010 22:44 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Nejde hlasovani v anketach
    jde vam hlasovat v anketach?
    Jde, bez problemu. I ve starem prohlizeci.
    25.6.2010 08:49 V
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nejde, vždy mě to přesměruje na login.... (Akregator 1.5.4 ; KDE 4.4.3)
    25.6.2010 20:03 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Hlasovani
    Hlasoval jsem jako anonym. Nemam zde zrizene konto. Pouzil jsem prohlizec Mozillu 1.0 (stary Debian).
    Heron avatar 22.6.2010 17:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ne, pokud to vůbec funguje, tak je to pomalé.
    22.6.2010 22:42 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    WiFi je IN, protoze je to SUPER DUPER nova a moderni technologie, ktera je lepsi nez cokoliv jineho. Tvrdi to prece v televizi a vsude se o tom pise, tak to musi byt pravda. Ted je teda jeste lepsi ten 3G HSDPA Internet, ale na to jeste nemam.

    Koho zajima, ze i z toho nejnovejsiho triproudeho eNka nevycucas 100Mb/s, kdezto na drate uz 10 let jde gigabit ... Se zarukou. V obou smerech. Soucasne. 24/7 na 100%. Ach jo :-(
    pavlix avatar 22.6.2010 23:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Wifi je spolehlivější při válení se v posteli, kabel častěji vypadává, zvlášť když ti o něj někdo zakopne, nebo se jenom trochu přetočíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 25.6.2010 01:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    V posteli se má dělat něco jiného.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jakub Lucký avatar 25.6.2010 08:07 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Já se v posteli (občas, ale často) učím do školy a tam přítomnost aspoň něčeho, co je online je fajn...

    Třeba když člověk naráží na takové krásné české názvy jako je "adjustace refundací" (narážka na Simpsonovy...)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    25.6.2010 08:22 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    myslím že zrovna učení tím nemyslel
    Jakub Lucký avatar 25.6.2010 10:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    To já jsem pochopil... Já tam tak nějak provozuju obojí...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    26.6.2010 11:33 Tomaqa | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Jenom doufám že ne zároveň :D
    Zacinal jsem s Ubuntu
    26.6.2010 19:58 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    27.6.2010 08:17 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nebyla řeč o učení a používání notebooku zároveň? ;)
    pavlix avatar 25.6.2010 13:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Máme v bytě málo místa, takže postel je víceúčelové zařízení.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    thingie avatar 23.6.2010 09:25 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Je to levnější než 200 metrů kabelu a tejden budovatelského úsilí.
    Růžové lži.
    23.6.2010 09:41 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Koho zajima, ze i z toho nejnovejsiho triproudeho eNka nevycucas 100Mb/s, kdezto na drate uz 10 let jde gigabit ... Se zarukou. V obou smerech. Soucasne. 24/7 na 100%. Ach jo :-(
    a co ma byt? je sice pravda, ze gigabitova sitovka je dnes v kdejakem PC i netbooku, ale gigabitove routery a switche jsou pro domaci pouziti stale prilis drahe.

    nedavno jsem uvazoval natahat v jednom obydli kabely. nakonec jsem na to hodil bobek a nastavil wifi router. pokryti naprosto dostatecne, rychlost vzhledem k rychlosti pripojeni k internetu take vyhovuje. zprovozneno za par minut. kabelu mam dost, ale proc si pridavat praci a delat zbytecne diry do zdi?
    Heron avatar 23.6.2010 10:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    ale gigabitove routery a switche jsou pro domaci pouziti stale prilis drahe.

    Nejsou o nic dražší než AP. A je to 20x rychlejší než wifi, spolehlivější, nižší latence.

    nedavno jsem uvazoval natahat v jednom obydli kabely. nakonec jsem na to hodil bobek a nastavil wifi router. pokryti naprosto dostatecne, rychlost vzhledem k rychlosti pripojeni k internetu take vyhovuje. zprovozneno za par minut. kabelu mam dost, ale proc si pridavat praci a delat zbytecne diry do zdi?

    Až tam budeš chtít domácí servřík...

    23.6.2010 10:20 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    je fakt, ze se konecne ceny dostavaji na prijatelnou uroven a da se neco sehnat i kolem tisicovky. to ovsem neznamena, ze vyhodim switch ktery funguje, a koupim novy, jen abych mel doma gigabit.

    btw, nejaky domaci servrik mam uz pres deset let (par se jich vystridalo), a tehdy stacila jedna dira do zdi. vic uz jich skutecne delat nehodlam, k tomu nasledne tahat listy a podobne blbosti.
    27.6.2010 16:31 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    no do tabletu sietovy kabel nestrcim; ta rychlost kabloveho pripojenia je sice pekna, ale ma to jednu podstatnu nevyhodu a to, ze je to nemobilne; a to v dnesnej dobe znamena, ze viacmenej nepouzitelne; kolko ludi ma dnes napriklad pevnu telefonnu linku -> skoro nikto koho poznam; a takisto to je aj s internetom; dnes chce mat kazdy mobilny intenet, t.j. doma WiFi router alebo v mobile, prip. notebooku GPRS, 3G a podobne prkotiny
    26.6.2010 11:39 Tomaqa | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Je to prostě jednodušší a pohodlnější, tak proč ne.. Navíc nemusí být každý nějaký domácí kutil
    Zacinal jsem s Ubuntu
    pavlix avatar 23.6.2010 10:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Btw koho při přístupu na net zajímá lokální gigabit, když má třeba jen 10mbit konektivitu?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.6.2010 14:57 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Na co lokalni sit?
    koho [...] zajímá lokální gigabit
    Toho, kdo
    • ma domaci server
    • chce pripojit pocitac do vypocetniho clusteru, kdyz je PC zapnuty, aby mu tam CPU nechrapal, kdyz uz bezi
    • ma bezdiskove stanice
    • ma audio a/nebo video system s Ethernetem
    • ...
    Ze ty mas jeden PC v obyvaku a laptop nekde po byte a nechces do obyvaku tahat kabel od routeru v kuchyni, jeste neznamena, ze i ostatni lidi se zasekli s pouzivanim pocitacu v roce 1999.
    pavlix avatar 23.6.2010 15:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Zopakuju a zvýrazním důležitou část, kterou jsi svévolně zcenzuroval, aby z mé otázky vyšel nesmysl:

    Koho při přístupu na net zajímá lokální gigabit, když má třeba jen 10mbit konektivitu?
    Ze ty mas jeden PC v obyvaku a laptop nekde po byte a nechces do obyvaku tahat kabel od routeru v kuchyni,
    Zajímavý, ty mi asi vidíš do bytu, přiznej se :).
    jeste neznamena, ze i ostatni lidi se zasekli s pouzivanim pocitacu v roce 1999.
    Hmm, jak tě tak čtu, to bych asi měl přestat školit a přenechat to jiným, lepším, mladším :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.6.2010 16:20 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    důležitou část, kterou jsi svévolně zcenzuroval
    Ja zase zvyraznim jinou cast: "se zasekli s pouzivanim pocitacu v roce 1999".

    Kupodivu nekteri lide nemaji domaci sit "jen pro pristup na Internet", ale pouzivaji to treba podobne jako elektrickou zasuvku. Verim, ze lide nekdy kolem 1880 meli privod elektriny jen ke svetlu v kuchyni, ale od te doby jsme prisli na zpusoby vyuziti, pri nichz je dobre mit zasuvku v kazde mistnosti, nekde dokonce jich mit i nekolik.
    ty mi asi vidíš do bytu
    Mam asi tak predstavu od lidi, kteri se me ptaji na rady o pocitacich nebo kterym primo s pocitacem pomaham, jak asi tak vypada vyuziti v typicke ceske domacnosti. Taktne bych to oznacil slovy "nemaji cas nebo zajem zkoumat moznosti vyuziti sitovych technologii".
    bych asi měl přestat školit a přenechat to jiným, lepším, mladším :)
    To zalezi, co skolis :-) Jestli skolis o "domaci automatizaci" a "chytrych domech", tak tenhle obor asi fakt nebude pro tebe ;-)
    23.6.2010 20:42 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    "pouzivaji to treba podobne jako elektrickou zasuvku" fakt bych chtel videt kolik lidi, kteri pouzivaji internet jako elektrickou zasuvku, maji doma cluster, bezdiskove stanice, media-file server (video/audio system na ethernetu). Opravdu si nemyslim, ze obycejni uzivatele elektricky zasuvek tohle vsechno delaji. Obyc uzivatel ma notebook pripadne jedno PC (vyjimecne maji v rodine vic pocitacu, pro kazdyho clena), k tomu tak jeste externi USB disk (kdyz uz na internim neni misto) na audio/video a ten pocitac vypina/uspava, kdyz na nem nepracuje. A pro hodne takovyhle uzivatelu je opravdu to nejdulezitejsi Internet. Pokud uz maji vic pocitacu, tak urcite clustery nedelaji a kdyz uz si chteji nejaky data poslat, tak to spis prenesou pres to USB.

    Sice jsem byl taky zastance kabelu, ale opravdu je Wifi i na 54Mbps jednodussi na instalaci a pouzivani, nez tahat kabely skrz zdi, pak byt vazanej na pevne misto pouzivani (oproti volnosti s notebookem pres wifi) a navic najemnim byte opravdu nechci vrtat skrz zdi a nechci tahat kabely listama kolem celyho bytu. Takhle mam s Wifi sit vsude. Inet mi jeden 300-500kBps, coz je i pro wifi akorat.
    Jakub Lucký avatar 23.6.2010 21:29 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Existuje i varianta volnosti s kabelem, 10-20m kabel zapojený do switche uprostřed bytu... Tzv. model anakonda... Existuje i multiuživatelská varianta, tzv. Model krakatice
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    pavlix avatar 23.6.2010 23:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Mam asi tak predstavu od lidi, kteri se me ptaji na rady o pocitacich nebo kterym primo s pocitacem pomaham
    S někým sis mě zřejmě spletl.
    Taktne bych to oznacil slovy "nemaji cas nebo zajem zkoumat moznosti vyuziti sitovych technologii".
    Opět sis mě s někým spletl.
    To zalezi, co skolis :-) Jestli skolis o "domaci automatizaci" a "chytrych domech", tak tenhle obor asi fakt nebude pro tebe ;-)
    Jenom *** posuzuje kvalifikaci druhého člověka bez toho aby věděl cokoli o znalostech. Za *** si dosaď dle libosti.

    Nevidím důvod dál diskutovat s anonymním ***, který to takto dělá.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 03:31 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Nevim, proc se rozcilujes, kdyz jsi jako prvni prisel s tim, ze domaci sit se pouziva jenom na pristup na Internet.
    Taktne bych to oznacil slovy "nemaji cas nebo zajem zkoumat moznosti vyuziti sitovych technologii".
    Opět sis mě s někým spletl
    Aaa, uz to vidim. Ty jsi se urazil, protoze jsem si nevsiml tvoji paticky (Netinstall.cz) a to se dotklo tveho ega. V tom pripade mam pro tebe jednu velkou novinku - ja nectu paticky kazdeho prispevku v diskusich. A uz vubec ne, jestli je tom linku potencialne nejaka komercni reklama.
    pavlix avatar 24.6.2010 11:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Nevim, proc se rozcilujes, kdyz jsi jako prvni prisel s tim, ze domaci sit se pouziva jenom na pristup na Internet.

    Docela by mě zajímala tvá motivace špinit mě něčím, co jsem nenapsal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 16:28 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    V dnešní době se používají přenosné počítače, které mají dostatečný výkon a diskovou kapacitu úplně na všechno.

    To, že vy máte doma bezdiskové terminály, výpočetní cluster s 96 CPU na 66MHz, diskové pole třiceti disků po 800MB a deset kilometrů kabelů neznamená, že i ostatní lidi se zasekli s používáním počítačů v roce 1999.
    pavlix avatar 24.6.2010 16:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    +1 za vracení stejnou měrou :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 17:53 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Puvodne jsem na to nechtel reagovat, protoze mi bylo lito nekoho, kdo si pod pojmem bezdikova stanice, vypocetni cluster a diskove pole predstavi neco jako on, ale ted bych mu asi doporucil, aby se pohledl za obzor sveho noveho super vykonneho (jak tvrdil ten reklamni letak) notebooku a otevrel svou mysl moznostem 21.stoleti.
    • Bezdiskova stanice je plochy monitor s klavesnici a mysi, ktery nema zadny vetrak a rotujici soucastky a proto nejen, ze neni nehlucny, jak se psalo v reklame k jeho notebooku, ale je absolutne tichy. Absolutne ve smyslu 0db.
    • Vypocetni cluster znamena, ze ke ctyrjadru na serveru se pro vypocty pripoji to dvoujadro z notebooku a zvysi tak docasne vypocetni kapacitu "o 50%". Na co vypocetni vykon na serveru pouzit, jiste prijde sam
    • diskove pole, a tohle muze prijit jako sok, je jednotne zabezpecene uloziste jak pro server, tak pro vsechny stanice. Neni to tedy roztrousene po celem dome a vsech pocitacich, ale je to na jednom miste a muze to proto mit parametry, ktere by to jinak mit nemohlo. Napr. RAID6 s hot spare. Ale verim, ze ten harddisk v jeho notebooku urcite jednoho dne nechcipne a ze bude mit vse stejne aktualne k dobe padu zazalohovane nekde mimo
    • jestli 10km kabelu, to nevim, ale kilometr to bude
    24.6.2010 18:48 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Bezdiskova stanice je plochy monitor s klavesnici a mysi, ktery nema zadny vetrak a rotujici soucastky
    Nejsem odbornik, ale se samotnym monitorem, klavesnici a mysi si podle me clovek moc zabavy neuzije. :-)
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    24.6.2010 20:41 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Pokud nema takovouhle klavesnici :-)

    Myslim, ze nabidku stodolarovych thin clientu a SBC si dokazes vygooglit sam.
    24.6.2010 22:59 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Pokud nema takovouhle klavesnici :-)
    Hmm, ja si teda pod pojmem klavesnice predstavuju neco jako tohle, to co ty tady linkujes je klavesnice asi tak stejne, jako je klavesnice notebook. ;-)
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    24.6.2010 20:43 Navsteva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Taky si myslim :). Na druhou stranu spousta pocitacu se stabilnim ulozistem dat nema zadny vetrak a rotujici soucastky a legrace je s nima dost.
    25.6.2010 11:23 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    • Přidejte si k bezdiskové stanici naprosto nehlučný (0dB) SSD disk a složte to všechno dohromady. Výsledku se říká notebook.
    • K čemu je doma dobrý výpočetní cluster?
    • Diskové pole, což je poněkud šokující, není o nic bezpečnější než SSD disk v tom notebooku. Kritická data mám pochopitelně zálohována na USB flashce, kterou nosím neustále s sebou.
    • Kabelu mám 15m, spojuje modem od ISP, PC s velkým diskem a WiFi AP pro notebook. Jako celek to poskytuje stejné služby za čtvrtinu ceny vašeho super-kůl-hot-spare diskového pole.
    Heron avatar 25.6.2010 12:36 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Přidejte si k bezdiskové stanici naprosto nehlučný (0dB) SSD disk a složte to všechno dohromady.

    SSD je sice OK, ale má velmi malou kapacitu.

    Výsledku se říká notebook.

    Alias extrémně nevýkonný stroj.

    K čemu je doma dobrý výpočetní cluster?

    K výpočtům? ;-)

    Diskové pole, což je poněkud šokující, není o nic bezpečnější než SSD disk v tom notebooku. Kritická data mám pochopitelně zálohována na USB flashce, kterou nosím neustále s sebou.

    Mno, až tě někdo okrade (ntb + flash) tak jsi bez dat. Diskové pole je bezpečnější než SSD. Záloha má být na jiném místě než primární data.

    25.6.2010 13:47 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Notebook se SSD má určitě kapacitu disku, než bezdisková stanice zabudovaná do monitoru. S výkonem bude asi horší, ale ne o moc. Výhoda notebooku je mobilita, nevýhoda horší displej.

    K čemu jsou doma dobré "výpočty"?

    Ano, až mě někdo okrade v době, kdy budu nějakou náhodou běhat po světě s notebookem (obvykle ho nechávám doma), budu bez dat. Stejně jako kolega, až se vrátí z výletu do vykradeného bytu. Diskové pole s RAID6 rozhodně není záloha na "jiném místě než primární data" a nevidím v něm žádnou bezpečnostní výhodu oproti SSD.
    Jakub Lucký avatar 25.6.2010 13:58 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    K čemu jsou doma dobré "výpočty"?
    Zdraví vás všichni amatérští kameramani, 3D grafikové, matematici a další podobná divná verbež...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    25.6.2010 14:28 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Aha, to jsem se moc vzdálil od původního tématu. Upřesním otázku:

    K čemu je doma dobré provádět výpočty na výpočetním clusteru, složeného ze serveru a jedné bezdiskové stanice (nebo notebooku)?
    Jakub Lucký avatar 25.6.2010 15:16 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Jo, tak to asi moc nikomu k ničemu není (pokud nemiluje absolutní ticho...)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    pavlix avatar 25.6.2010 14:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    I ti potřebují mít svůj netbook připojený nonstop přes gigabit?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jakub Lucký avatar 25.6.2010 15:21 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    To určitě ne... Jsem to někde tvrdil?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    27.6.2010 08:32 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Přidejte si k bezdiskové stanici naprosto nehlučný (0dB) SSD disk a složte to všechno dohromady. Výsledku se říká notebook.

    Jsem odborník a "plochy monitor s klavesnici a mysi, ktery nema zadny vetrak a rotujici soucastky" ke kterému přidám "naprosto nehlučný SSD disk" stále ještě není notebook. Něco vám tam chybí.

    K čemu je doma dobrý výpočetní cluster?

    K výpočtům.

    Diskové pole, což je poněkud šokující, není o nic bezpečnější než SSD disk v tom notebooku. Kritická data mám pochopitelně zálohována na USB flashce, kterou nosím neustále s sebou.

    Vidím že jste odborník na bezpečnost na slovo vzatý. Mohl byste podrobněji rozebrat způsob, jakým máte u sebe flash umístěnou (t.j. je nějak připevněná? Kde? apod.) s ohledem na to že se jedná o kritická data by mne vaše novátorská strategie v oblasti bezpečnosti docela zajímala.

    Kabelu mám 15m, spojuje modem od ISP, PC s velkým diskem a WiFi AP pro notebook. Jako celek to poskytuje stejné služby za čtvrtinu ceny vašeho super-kůl-hot-spare diskového pole.

    Aha, takže když zabalíte modem, PC s velkým diskem, AP a 15m kabelu tak se to rovná jednomu diskovému poli. No... myslím že pro vás sou počítače asi totéž, jako pro Jacques biomasa. Je to něco, nevíte sice co, ale rád o tom diskutujete. Svatá prostoto.
    27.6.2010 22:19 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Pane odborníku, napíšu vám to jednoduše, snad to pochopíte. Vaše potřeba provozovat doma výpočetní cluster a diskové pole rozhodně není normální a běžná. Takovéhle sklony bývají znakem profesionální deformace nebo zastydlé puberty. Nemyslím to nijak zle, je to prostě váš životní styl, který je pro nás ostatní nepochopitelný. (Moje zastydlá puberta se zase projevuje provokováním v diskuzích.)

    Proto prosím pochopte, že notebook připojený přes ADSL a WiFi není nějaký módní výstřelek, ale běžné, naprosto jednoduché, pohodlné a pro většinu případů naprosto dostatečné řešení přístupu k internetu v domácnosti. Cluster a gigabitovou síť využije doma opravdu málokdo.

    Jen pro informaci ostatním - tento server je příliš odborně zaměřen a pubertální machrování tu málokdo sežere. To prosím, pane Ashi, neberte jako pokus nějakou osobní narážku - u odborníka Vašeho formátu předpokládám tu profesionální deformaci, takže moje poznámka o pubertě a machrování se Vás rozhodně netýká.
    28.6.2010 05:57 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Bohužel jen stále narážíte na to, že nevíte, co to je to diskové pole :(

    Pak vám snadno připadá, že to je něco, co normální smrtelník doma nemá, a mají to jen ti -- jak jste to říkal -- profesionálně deformovaní a pubertální jedinci. Ano. A všichni ajťáci jsou samozřejmě uhrovatí teenageři, jak jinak.
    Heron avatar 28.6.2010 12:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    To, že většině lidí stačí nějaký netbook bez procesoru, hlavně když se to napojí na facebook, ještě neznamená, že jakákoliv jiná činnost není normální.

    Říkej si tomu třeba zastydlá pubertální profesionální deformace, ale jsou lidé, kteří se zabývají i věcmi jako je třeba úprava HD videa, úpravou fotografií (zkus si udělat panorama z 50 15MPx fotek ;-)), 3D modelováním a podobně (v tom apod. se klidně může skrývat i fyzikální simulace vody v umyvadle). A k tomu už to pole (ano, pole, ne desktop s diskem), rychlejší síť (rychlejší než wifi s latencí) a nějaký ten procesor (server + desktop + ntb, prostě čím víc tim líp) potřeba je.

    28.6.2010 14:07 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Omlouvám se domácím grafikům, střihačům videa, teoretický fyzikům, astronomům, lamačům šifer, neboť míti doma gigabitovou síť a cluster o jednom serveru a bezdiskové stanici je zcela běžné a normální. Beru na vědomí, že se svým notebookem, SSD diskem a WiFi jsem ubožák, zaseknutý s používáním počítačů v roce 1999.

    Spokojeni?
    Heron avatar 28.6.2010 14:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Zase to tak nehroť. Zkrátka ať si každý používá co chce. Jestliže někomu stačí wifi, nechť ji používá, pokud někdo chce mít cluster s 64 jádry netřeba jej označovat jako deformovaného.
    28.6.2010 16:20 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Reagoval jsem tím na úplně první příspěvek, kterým tahle flamewar vznikla:

    http://www.abclinuxu.cz/ankety/wifi-doma/diskuse#23

    Pojem "profesionální deformace" pro mě znamená neobvyklé povahové rysy nebo názory způsobené povoláním, potažmo zálibou, které se dotyčný věnuje na profesionální úrovni. Nemyslel jsem tím nic hanlivého ani nepatřičného.
    pavlix avatar 28.6.2010 20:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na co lokalni sit?
    Na tom právě flame začal, že zastánci gigabitu usoudili, že je potřeba vždy a všude a že není důvod používat cokoli pomalejšího, i kdyby tím člověk získal trochu pohodlí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 08:36 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Pokud uvažujeme multitasking (což je obvyklá vlastnost současných systémů) tak i při přístupu na net lze využít lokální gigabit (datové úložiště, lokální přenosy mezi počítači apod.).
    pavlix avatar 24.6.2010 11:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Pokud uvažuješ další úlohy sítě, tak ano, ale samotnému přístupu na net, což je podle mě jeden z nejčastějších požadavků při nasazení wifi, to nijak nepomůže.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 16:33 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Podle mne jeden z nejčastějších požadavků při nasazení wifi je mít přístup do sítě odkudkoliv bez nutnosti tahat za sebou kabel. Ale mohu se mýlit, stejně jako ty.
    24.6.2010 16:39 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    No a nejčastějším požadavkem na počítačovou síť je připojení k internetu. Tím se kruh uzavírá a máte pravdu oba.
    pavlix avatar 24.6.2010 16:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ale mohu se mýlit, stejně jako ty.

    Já bych řekl, že se nemýlýme ani jeden. Už jenom proto, že požadavek, který jsi vybral ty, je nadmnožinou požadavku, který jsem vybral já. V mém případě je tou sítí Internet, v tvém případě ta síť není definovaná.

    Dokonce když s v tvém případě domyslím místní síť, tak to můžou být dva z nejčastějších požadavků a opět je to pravda.

    Já se bráním jenom tomu, když někdo tento velmi rozšířený požadavek nebere v úvahu a dává najevo, že nasazení wifi je vždycky špatně a nasazení gigabitu (nebo víc) je vždycky dobře. Nejde o nic jiného než o to, že podle mě má svoje místo i kabel i rádio.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.6.2010 13:36 fero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    To je ale pěkná kravina...wifi je tu s náma už nějaký rok ;) Navíc na běžné připojení k netu fakt gigabit nepotřebuješ... Snadnost konfigurace a vytváření místních sítí v rámci jedné wifiny je neocenitelné, otravné konfigurování routeru a tahání kabelů na paření po lanu je konec :P
    23.6.2010 15:04 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    To je ale pěkná kravina
    Nevim, na co presne je tohle reakce, ale ja vychazel z tlaceni WiFi velkymi poskytovateli pripojeni k Internetu ("Ted od nas nove dostanete krabicku, co ma zabudovane i WiFi")
    na běžné připojení k netu fakt gigabit nepotřebuješ
    Nektere vyhody uz jsem vyjmenoval vyse, navic me jeste napadaji rozsahle LAN typu domovni/sidlistni site.
    pavlix avatar 23.6.2010 15:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Já myslím, že tady jde o to, že zatímco ty bys wifi zatratil a nikdy nepoužil...

    Tak několik z nás si může užívat jak ty výhody drátu, o kterých píšeš, tak výhody wifi. Protože nejsme fanatici a používáme ty technologie, které se nám hodí, ne jedinou správnou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.6.2010 16:27 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ja prece vubec nezatracuji WiFi sit, jen vidim, jak se typicky pouziva a proti tomu jsem se vyjadril.
    pavlix avatar 23.6.2010 23:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    jen vidim, jak se typicky pouziva a proti tomu jsem se vyjadril.

    Můžeme o tom pochybovat, můžeme o tom vést spory, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 03:37 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Zadne spory vest netreba. Ja chapu, ze do mobilu si RJ45 nenarvu, stejne jako ze je nesmysl tahat za sebou kabel,kdyz se s notebookem premistuji.

    Mimochodem stejny nazor jako mam na WiFi, mam treba i na PLC/BPL.
    pavlix avatar 24.6.2010 11:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Zadne spory vest netreba. Ja chapu, ze do mobilu si RJ45 nenarvu, stejne jako ze je nesmysl tahat za sebou kabel,kdyz se s notebookem premistuji.
    Podle toho, co jsi psal, jsem vycházel z toho, že právě toto (mezi jinými věcmi) nechápeš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Kaacz avatar 25.6.2010 01:29 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ano .. snadno vytvorenych mistnich wifi siti mame kolem sebe opravdu hodne, takze nemusim na ulici s PDA hledat WiFi HotSpot ktery mam placeny. Ono se to samo chytne na nejakeho blbce se snadno nakonfigurovanym zcela otevrenym AP. DEKUJEME. :-) Chapu, ze se nekdy hodi, aby se do lanparty pridalo i par sousedu a nemuselo se nic nikam tahat. :-)

    IMHO blbost to tvrzeni vyse. Router maskarada domaci site se dela uz na vnejsim rozhrani/modemu (ADSL ci UPC) tak jako tak.. po byte dal jsou 2 varianty.

    1) WiFi - sice bez dratu, ale nutno DOBRE nakonfigurovat AP aby z toho nebyl verejny hotspot a je to pomale pro interkonektivitu.

    2) dat normalni switch, nic nekonfigurovat, natahnout draty a ziskat spolehlivou interkonektivitu o rychlosti 100Mbit/1Gbit.

    Mam domaci server s MythTV PVR nahravanim (uz asi 1TB dokumentu z CT), postupne jsem tam zgrabnul rodinna AudioCD a VideoDVD, takze se muzu komfortne v kterekoli mistnosti koukat na film lehce vybrany ze seznamu. I pres "n" wifi to kucka.

    Takze jednoznacne volim DRAT. AP mam ale taky. pro 3 PDA a 2 netbooky.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Kaacz avatar 25.6.2010 01:35 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    no jak sleduji diskusi nize, mam smulu ze mam sice "n" ale staricke s jednou antenkou. Ostatne, i klient by musel mit vic antenek aby vyuzil MIMO sprazeni kanalu.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    23.6.2010 15:32 stilett
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    To je pěkně demagogická reakce. Mít doma bezdrátovou síť je ohromně praktické. Nevím, kdo ji tady má kvůli tomu, že to super duper technologie. Hlavní výhoda bezdrátu je, že nepotřebuje dráty (nečekaně), což je v případě notebooků velice pohodlné. Můžete taky lehce připojit návštěvu, co má notebook. Pokud je pro vás limit 100Mb/s omezující, tak vám nic nebrání mít kabel a wifi zároveň. Server si klidně píchněte na kabel, obvykle ho nepotřebujete přenášet. Pokud nevlastníte žádný přenosný počítač, tak wifi většinou nepotřebujete, ale notebook do postele jedině přes wifi.
    24.6.2010 04:50 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?

    Ono se s 802.11n klidně takových 150 Mb/s dosáhnout dá, ale 90%, ne-li 95% levných routerů a levných notebooků na to absolutně nemá. V reklamím letáku jsou prostě ptákoviny o 300 Mb/s a uživatel se pak diví, když dosáhne nějakých 80 Mb/s dva metry od routeru a za zdí může být rád, když bude mít 50 Mb/s. Všude je spousta laciných WiFi karet, které se chvástají standardem n, ale nemají ani tři anténní výstupy. S routery je to podobné. A lidi bohužel taková zařízení kupují. Pak není divu, že kolují různé pověry o údajné nespolehlivosti nebo nízké rychlosti WiFi. K čemu je asi router, který má mít údajně 802.11n, ale má pouze dvě antény a stovkový ethernet? Takové zařízení k dobré pověsti WiFi moc nepřispěje.

    24.6.2010 05:27 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    který má mít údajně 802.11n, ale má pouze dvě antény
    Co je spatneho na 2 antenach? Treba to ma "jen" 2x2 MIMO ?!? Nikde se snad nerika, ze 802.11n je triproude.

    Ten stovkovy internet je tam na pripojeni do Internetu. Tak se tyto levne routery pouzivaji, takze je zbytecne tak davat giga, kdyz k ISP to rychleji nejde. Kdo potrebuje kvalitni AP/switch, tak si holt musi priplatit.
    24.6.2010 09:14 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Tak se tyto levne routery pouzivaji, takze je zbytecne tak davat giga, kdyz k ISP to rychleji nejde.

    K ISP ne, ale k domácímu serveru ano.

    24.6.2010 16:52 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Jestli mas domaci server, tak si nebude kupovat takovyhle levny smejd. Ten je pro lidi, co tomu nerozumi, chteji si domu prinest "krabicku" a mit z notebooku pripojeni "na ten Internet".
    pavlix avatar 24.6.2010 17:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ty jsi snad v životě neviděl člověka, který chce prostě jenom ušetřit :). Hele fanantismus škodí zdraví nejen tvému, ale i tvého okolí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 18:02 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nic proti setreni nemam, ale kdyz si koupim levny AP s 2x2MIMO a FastEthernet ven, tak si nemuzu stezovat, ze muj AP ma jenom 2x2MIMO a Fast Ethernet port.

    Bud vim, proc si to kupuji, nebo to nevim a pak se nemuzu tvarit, ze tomu rozumim.
    24.6.2010 20:46 Navsteva
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nekdo treba vi, co si kupuje a pritom si koupi presne to, co potrebuje... a i tak se muze stat, ze to neumi to co potrebuje nekdo uplne jiny nekde uplne jinde.
    vencour avatar 26.6.2010 12:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?

    Tak pak tam dá dd-wrt a jen se kochá, ze vše může "wifina" umět ... konečně je vidět load, uptime, statistiky ... a to píšu jen o základu. Mimochodem, která wifina má snmp, bgp, crona?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Kaacz avatar 25.6.2010 01:38 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Problem je ten, ze se dozvim co je "jen 2x2 MIMO" az kdyz ten kram roztriskavam kladivem. Normalne clovek cte jen prenosove rychlosti na krabici. Tam zatim jen vim, ze scitaji oba smery. :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    25.6.2010 18:13 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Kupuj AP podle toho komunikacniho IO, co je vevnitr (ano, vyzaduje to udelat si nejaky pruzkum na Internetu pred vlastni koupi).

    Kupovat neco jen podle toho, co je napsano na krabici, je nejlepsi cesta k zakoupeni nejakeho smejdu. Nekdo by snad mohl dokonce tvrdit, ze soucin atraktivnosti krabice a kvality vyrobku zabaleny v te krabici je konstanta.
    Jezekus avatar 24.6.2010 09:16 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Do postele notebook jedine s kabelem (zásuvka nad posteli) :-D
    cezz avatar 24.6.2010 10:35 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Zvycajne si to potom ods***e bud ten kabel, alebo konektor v NTB.. Prilezitostne kabel pouzijem, ale ked vidim ako casto sa napriklad v posteli odpoji ten magneticky napajaci konektor, co ma MacBook, tak si viem predstavit, ako bude mechanicky namahany ten ethernet..

    Mam doma 100Mbit net, ale kludne pojdem aj 40Mbit cez wifi z cisto praktickych dovodov. Naopak pri PS3 som za kabel rad - downloady na PSN maju gigabajty, ale to si so sebou netaham konzolu, ale len gamepad. (bezdrotovy)

    Anyway do postele aj tak najradsej bez notebooku.. ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    24.6.2010 04:38 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?

    To není pravda. Starému stovkovému ethernetu to hravě natrhne prdel. Rychlejší propojení běžná domácnost nepotřebuje.

    Jakub Lucký avatar 22.6.2010 21:43 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    jojo, na cestování po bytě... Film v kuchyni, večerní seance v posteli...

    Ale jak jsem v pracovně, tak jdu na kabel, mám doma jen "b" a tak ten datový tok není nic moc, zvlášť když chce člověk pouštět přes nfs film v nějaké slušnější kvalitě
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    22.6.2010 21:52 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    6) Ano, ale připojuji se i jinak (kabelem) :)
    David Watzke avatar 23.6.2010 11:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Zatím ne, ale mám v plánu koupit si wifi router. Mám tu PC, HTPC - tak ty půjdou přes LAN a ještě notebook a ten půjde obvykle jen přes wifi.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.6.2010 13:35 pocitujlasku | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Privod wifi, doma wl-500g. kabel na pc, wifi notebook, mobil. Je to pohodlnejsie ako vrtat cez steny diery na kabel. Zatial staci, do domu ale planujem potahat ethernet. zasuvku do kazdej izby + wifi
    23.6.2010 17:47 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Zatím jen wifi - při rekonstrukci domku se nepočítalo s taháním UTP kabelů, takže husí krky jsou úzké (tj. vedle koaxiálu se už víc než jeden kabel neprotáhne). Dávat do každé místnosti switch nechci a mít jednu zásuvku na místnost, když je běžně zapnuto několik pc (prakticky jen notebooky), není dostatečná motivace k tomu, abych to natáhl. Takže snad někdy časem... (ta rychlost by se hodila při lokálním přístupu k většímu objemu dat)
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    23.6.2010 17:57 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Husi krky po rekonstrukci
    při rekonstrukci domku se nepočítalo s taháním UTP
    Je to zdeny domek? Uz tam krky byly? Protoze jestli ne, tak hned zacist tlouct projektanta a stavare, ze i takto "zrekonstruovany" domek ve 21.stoleti bude i do dalsi rekonstrukce kripl.
    husí krky jsou úzké
    jak jsou ty krky velke?
    cezz avatar 23.6.2010 23:07 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Pol na pol. PS3 a iMac kabelom, MacBook a Nokia cez wifi. Prilezitostne ine zariadenia cez kabel, alebo wifi, ako sa hodi.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 23.6.2010 23:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    WiFi je nespolehlivá a pomalá hrůza, je to tak pro mobil a nebo do míst, kam drát není praktické tahat (na zahradu). V každé místnosti máme ethernet zásuvky...
    cezz avatar 23.6.2010 23:36 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nepoznam nic "lepsie" ako kabel v notebooku.. ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 23.6.2010 23:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Jak už jsem psal, vidím místo jak pro kabel, tak pro bezdrátové technologie.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 04:53 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?

    Tohle je hodně směšný FUD.

    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.6.2010 01:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    To není FUD, ale realita větších domů. Byt pokryjete WiFinou snadno, velký dům už ne.

    A že je pomalá, to je objektivní fakt, ne FUD.
    pavlix avatar 29.6.2010 01:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    To není FUD, ale realita větších domů. Byt pokryjete WiFinou snadno, velký dům už ne.
    Což neznamená, že je to tak moc nespolehlivé, jen že je to o něco náročnější než byt.
    A že je pomalá, to je objektivní fakt, ne FUD.
    Zase tak objektivní fakt to není, wifi zvládá rychost dostatečnou pro mnoho věcí, uživatel to často nemusí poznat.

    Chápu, teorie a praxe se může často lišit, ale neznamená to, že ta techologie je obecně špatná, nespolehlivá a pomalá.

    Navíc má vlastnosti, které kabel prostě nenabízí. A ty vlastnosti jsou v některých případech docela výhodné.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 02:18 skrepak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    V každým pokoji máme přípojku, ale stejně já i přítelkyně používáme bezdrát. (2 notebook)
    24.6.2010 07:33 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Wifi používám k notebooku, jinak všechny stolní PC (+iMac) jedou přes kabel k domácímu serveru. Po rekonstrukci jsou UTP zásuvky v každé místnosti, při přesouvání většího množství dat je "hardline" neocenitelná věc :-) btw u wifi jsem rád za 10Mbit (i když je fajn že to funguje všude).
    Jezekus avatar 24.6.2010 09:20 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    WiFi doma je, ale prakticky nikdo to nepoužívá.
    Desktopy, server jsou pripojeny 1Gbit kabelem a notebooky taky, takze bezdrat vyuziva maximalne navsteva, kdyz si prinese vlastni ntb a chce s nim nekde pobihat jinak dostane taky "ocasek".
    Jo vlastne jeste jedno misto nema kabel - zahrada, ale tam se skoro vubec notebooky nenosi.
    24.6.2010 17:41 bazyx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Vy vazne mate kabel i na zachode a v koupelne?
    24.6.2010 18:06 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Ethernet na zachode
    Kolik travite casu na zachode? :-)

    Je to krajne neprakticke pokouset se balancovat notebook na kline nebo ho v koupelne uchranit pred vodou. Mnohem jednodussi je zkratit pobyt v techto mistnostech jen na nezbytne nutnou dobu a vratit se k pouzivani PC v mistech, kde jste ho pred navstevou onech mistnosti zanechali :-)
    pavlix avatar 24.6.2010 21:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ethernet na zachode
    Je to krajne neprakticke pokouset se balancovat notebook na kline
    Byly doby, kdy se notebooku neříkalo stejně jako papírovému sešitu, ale používal se výraz laptop (předklad nechávám za domácí úkol).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jezekus avatar 24.6.2010 23:35 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ethernet na zachode
    Taky byly doby, kdy laptop a notebook byly 2 velikostně rozdílné věci.
    pavlix avatar 25.6.2010 00:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ethernet na zachode
    Takový doby si nepamatuju. Pokud nemyslíš rozdíl mezi sešitem a počítačem.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    25.6.2010 09:16 omg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ethernet na zachode
    ja jo. notebooky byly velikosti jak dnesni ultraportables a prvni netbooky. laptop bylo v podste cokoliv od 13" nahoru.
    25.6.2010 13:41 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ethernet na zachode
    Kdy to bylo? A kde?
    25.6.2010 00:37 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ethernet na zachode
    předklad nechávám za domácí úkol
    Nemyslim, ze kdyz ten nazev vymysleli, ze meli na mysli, ze bude mit clovek kalhoty kolem kotniku :-)
    pavlix avatar 25.6.2010 00:47 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ethernet na zachode
    No pokud vím, tak holá kůže klouže míň než většina materiálů, ze kterých se dělaj hadry :). Ale jinak jsi mě dostal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.6.2010 12:22 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ano, Proxim ORiNOCO AP-700 a AP-8000. Oboje z eBaye za více než směšné ceny, zvlášť v porovnání s těmi českými (ty výprodeje z krachujících firem jsou teda něco!). Consumer AP a routery to nechává daleko za sebou a signál mám i tam, kde to bylo předtím nemyslytelné. Halt enterprise technologie je enterprise technologie :-)
    cezz avatar 24.6.2010 15:30 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ta 8000-ka je taky wifi pavuk :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    24.6.2010 16:18 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Jo, to každopádně. Navíc na obrázku vypadá mnohem menší než ve skutečnosti, je to docela kráva :-)
    24.6.2010 17:04 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Orinoco AP-8000
    Vypada to jako krab na zadech :-)

    Koukam na tu cenu - pred rekom a pul 1100$ !
    24.6.2010 17:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orinoco AP-8000
    No v Česku běžně kolem 25 tisíc, co jsem se tak díval. Chytil jsem haluzovou aukci a vydražil lehce použitý bod v originální krabici za 120 dolarů. Takové náhody se moc často nestávají.

    Mimochodem, původně jsem chtěl Ruckus 7942/7962 ale byl za $200, tak jsem šel do toho Proximu. I když co jsem měl příležitost naživo vidět, tak ten Ruckus je ještě o dobré dvě třídy výš, co se dosahu a propustnosti v odlehlejších místech týče
    24.6.2010 18:11 Ant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Orinoco AP-8000
    Prekvapili me ty vysilane vykony toho AP 8000. Na 5GHz jen necelych 100mW a na 2.4GHz dokonce jeste mene (nekde kolem 60mW). Ja vim, ze je to pod predepsanym limitem 100mW, ale oni to podavaji jako 'high power version with up to 20dBm" ?!? Nebo mi neco uniklo?
    25.6.2010 02:13 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    JJ. Proxim se da docela pekne pouzivat. Nejaky ovislink se muze jit zahrabat ;-)
    Kaacz avatar 25.6.2010 01:40 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Hlavne si vsichni udelejte "jednoduchou wifi domaci sit" .. at nemusim s PDA na ulici hledat oficialni hotspoty. :-D
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    25.6.2010 02:11 lok
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nic proti kabelum, ale na domaci sdileni dat ze souboroveho serveru ve sklepe mi staci i geckova wifina. Beztak si doma posilame hlavne pdf, semtam nejakou fotku nebo film. Kabely jsou natazeny take, ale nepouzivaji se z lenosti :D
    25.6.2010 14:30 Robertek | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Ach jo to jsou zase hádky, zvlášt když vlastně o nic nejde.

    Já mám doma wifi g, mám server na zálohy, data, multimedia a mythtv. V pohodě pustim mythtv na několika stanicích současně. Ještě abych si dělal bordel kabelama. WPA2 je opravdu jednoduché nastavit a dnes to většina zařízení podporuje. I notebook kterej je vlastně moje hlavní pracovní stanice mám na stole připojenej wifi.

    Jsem připojen do internetu přes 5GHz symetrickou levnou wifi a pingy z klientské stanice mám do internetu cca 5-6ms. Na optiku nemám, kabel tu neni, a adsl má tragické odezvy a potřebuje telefon.

    Takže já jsem s wifi spokojen.
    otasomil avatar 25.6.2010 22:00 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?

    Mam prehistoricky AP.

    Jinak wifi nepouzivam, PC ci notebook neprenasim z mistnosti do mistnosti, nejsem zavislak na IT.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Limoto avatar 25.6.2010 22:27 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Právě naopak. Závislák nepotřebuje komp přesouvat ani se přesouvat od kompu...
    27.6.2010 17:38 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Nikdy jsem nemel, nechtel a dlouho chtit nebudu. A to pracuju vyhradne na notebooku.

    Duvodu je nekolik:

    -Tahat k notesu jeden nebo dva kabely ze stejneho mista za sedackou? Je to prece jedno... Az vymyslej bezdratovy napajeni, tak o tom zacnu uvazovat.

    - Prece si nezpomalim internet. Ted mam jenom mrzkych 25Mbit, ale uz jsem namontoval pulku novyho spoje, takze 50Mbit bude brzo.

    - Nechci aby mi ta vec svitila primo u hlavy...

    Jako mnohem lepsi reseni vidim switch a mekkej kabel hozenej za kazdou sedackou. Kdyz potrebuju, vytahnu kabel a kdyz nepotrebuju, hodim ho tam zpatky.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Limoto avatar 27.6.2010 19:16 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    A ideálně ještě naviják pro přenášení :-)
    cezz avatar 27.6.2010 20:37 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    -Tahat k notesu jeden nebo dva kabely ze stejneho mista za sedackou? Je to prece jedno... Az vymyslej bezdratovy napajeni, tak o tom zacnu uvazovat.
    Az na to, ze odpojenim napajania notebook neprestava fungovat, kdezto pripojenie ano. Okrem toho jeden kabel sa akurat tak zauzli, dva maju neprijemnu vlastnost navzajom sa zamotavat.. :-)
    Prece si nezpomalim internet. Ted mam jenom mrzkych 25Mbit, ale uz jsem namontoval pulku novyho spoje, takze 50Mbit bude brzo.
    N-kova wifi (ak to nie je smejd a nemas brutalne zarusenie, co v interieroch nezvykne byt) tych 50Mbit s prehladom da.
    Nechci aby mi ta vec svitila primo u hlavy...
    O tomto uz sa vela nahovorilo. Ak nie si niekde na dedine, tak mas tych wifi a inych radiovych sieti tolko, ze jedna navyse uz nemoze robit rozdiel. Ale chapem, ze niekto s tym (najcastejsie psychicky) problem mat moze..

    Ale ak ti to tak vyhovuje, tak whatever. Za spolubyvajuceho by som ta ale nechcel ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    pavlix avatar 28.6.2010 00:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Tahat k notesu jeden nebo dva kabely ze stejneho mista za sedackou? Je to prece jedno... Az vymyslej bezdratovy napajeni, tak o tom zacnu uvazovat.
    Někteří lidé, zvláště ze starší generace, si pod notebookem představuji kompaktní stolní počítač, který lze vypnutý přenést ze zásuvky v jedné budově do zásuvky v jiné.

    Mladší generace už začíná znát notebook spíš jako mobilní počítač.
    Jako mnohem lepsi reseni vidim
    Jako obecně (za všech okolností) lepší řešení nebo jako pro vás lepší řešení?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.6.2010 06:02 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Máte doma svou vlastní WiFi síť?
    Podle všeho hodně záleží na dispozicích bytu. Já si třeba neumím představit, že bych jen kvůli prezentaci fotek na stole měl obkroužit či přepažit celou místnost kabelem :) Ale mít koberec, tak se to snadno hodí pod okraj a je to fuk. Takže často asi záleží na detailech.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.