abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:55 | Komunita

    V Amsterdamu probíhá Open Source Summit Europe. Organizace Linux Foundation představuje novinky. Pod svá křídla převzala open source dokumentovou databázi DocumentDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Komunita

    Přesně před 34 lety, 25. srpna 1991, oznámil Linus Benedict Torvalds v diskusní skupině comp.os.minix, že vyvíjí (svobodný) operační systém (jako koníček, nebude tak velký a profesionální jako GNU) pro klony 386 (486), že začal v dubnu a během několika měsíců by mohl mít něco použitelného.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 01:55 | Nová verze

    86Box, tj. emulátor retro počítačů založených na x86, byl vydán ve verzi 5.0. S integrovaným správcem VM. Na GitHubu jsou vedle zdrojových kódů ke stažení také připravené balíčky ve formátu AppImage.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.8. 17:44 | IT novinky

    Vláda Spojených států získala desetiprocentní podíl v americkém výrobci čipů Intel. Oznámili to podle agentur americký prezident Donald Trump a ministr obchodu Howard Lutnick. Společnost Intel uvedla, že výměnou za desetiprocentní podíl obdrží státní dotace v hodnotě 8,9 miliardy dolarů (zhruba 186 miliard Kč). Částka podle Intelu zahrnuje dříve přislíbené subvence 5,7 miliardy dolarů z programu CHIPS na podporu výroby čipů v USA,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    23.8. 17:33 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 27 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.8. 04:22 | Nová verze

    Knihovna FFmpeg byla vydána ve verzi 8.0 „Huffman“. Přibyla mj. podpora hardwarově akcelerovaného kódování s využitím API Vulcan, viz seznam změn.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    22.8. 17:44 | IT novinky

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) vydal Zprávu o stavu kybernetické bezpečnosti ČR za rok 2024 (pdf). V loňském roce NÚKIB evidoval dosud nejvíce kybernetických bezpečnostních incidentů s celkovým počtem 268. Oproti roku 2023 se však jedná pouze o drobný nárůst a závažnost dopadů evidovaných incidentů klesá již třetím rokem v řadě. V minulém roce NÚKIB evidoval pouze jeden velmi významný incident a významných incidentů bylo zaznamenáno 18, což oproti roku 2023 představuje pokles o více než polovinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    22.8. 13:55 | Komunita

    Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Servo mimo jiné nově zvládne animované obrázky APNG a WebP.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.8. 13:11 | IT novinky

    Na chytré telefony a počítačové tablety v Rusku bude od začátku příštího měsíce povinné předinstalovávat státem podporovanou komunikační aplikaci MAX, která konkuruje aplikaci WhatsApp americké společnosti Meta Platforms. Oznámila to dnes ruská vláda. Ta by podle kritiků mohla aplikaci MAX používat ke sledování uživatelů. Ruská státní média obvinění ze špehování pomocí aplikace MAX popírají. Tvrdí, že MAX má méně oprávnění k přístupu k údajům o uživatelích než konkurenční aplikace WhatsApp a Telegram.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 56
    22.8. 04:22 | IT novinky

    Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Pro otevření více webových stránek ve webovém prohlížečí používám
     (78%)
     (7%)
     (4%)
     (5%)
     (5%)
     (1%)
    Celkem 76 hlasů
     Komentářů: 7, poslední včera 22:32
    Rozcestník

    Nejčastěji používám přehrávač založený na:

    Xine
    21% (175)
    MPlayer
    72% (586)
    GStreamer
    1% (9)
    něčem jiném
    6% (48)

    Celkem 818 hlasů
    Vytvořeno: 29.11.2005 20:43

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 29.11.2005 20:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    MPlayer. KMPlayer, GMPlayer32 atp. Ale protože tam není napsáno jestli hudby nebo videa. Tak je to asi GStreamer v amaroKu. Toho jsem si všiml ale pozdě, dal jsem MPlayer.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 29.11.2005 21:17 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Xine je taky na hudbu...;-) Já na něm třeba jedu.
    David Watzke avatar 29.11.2005 23:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Vím. Já ne, protože neumí CD-DA.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    30.11.2005 12:06 balda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Ono neumi CD-DA? Ja to teda nikdy nezkousel, aleč proc je tam teda tlacitko "CD-DA"?
    David Watzke avatar 30.11.2005 14:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Kde? Já tady nemluvím o přehrávači, ale o knihovně. Nevím, když jsem přidal do amaroKa audioCD stopy a měl zvolený Xine, nešlo to. Pokud to jde, tak bych Xine používal a GStreamer klidně zahodil.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    29.11.2005 21:11 Mates426 | Staříč
    Rozbalit Rozbalit vše Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Xine, protože jem zatím začátečník, a Xine je jako Default ve Slacku (10.2) a jiné jsem zatím nezkoušel
    29.11.2005 21:14 Mates426 | Staříč
    Rozbalit Rozbalit vše Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    omlouvám se za překlep :-(
    29.11.2005 21:43 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    mplayer. Protoze ma skvele ovladani z shellu.
    ^D
    29.11.2005 22:36 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    souhlasim, ze stejneho duvodu ho pouzivam i ja :-) ctrl+alt+F1 a jde se na to :-D teda vlastne F2 na 1 mam centericq
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    30.11.2005 02:25 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    A já také tak.
    Absolutní pravda je nepoznatelná. Všechny ostatní jsou jenom soukromé lži.
    30.11.2005 22:00 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Taktéž souhlasím. Ovládání je jedinečné a než sáhnu na myš a naklikám, co chci přehrát, tak to mám rychleji napsané v xtermu.

    A ta universálnost... ;-)
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    29.11.2005 22:34 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Mno tak video jedine prez mplayer :-)
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    David Ježek avatar 30.11.2005 00:11 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    ja jedu vlc
    30.11.2005 00:37 orgoj
    Rozbalit Rozbalit vše Hlavne VLC
    Obsahuje primo v sobe kodeky skoro na vse co potrebuju a prehraje i primo iso image cd s xvidem. Jen s titulky mam problemy, nechce je detekovat automaticky :-(.
    Max avatar 30.11.2005 12:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hlavne VLC
    Mplayer prehraje take vse, vcetne iso obrazu a s titulky problemy nejsou, jedina vec, co mne na nem chybi, je ta, ze nedokaze obsluhovat DVD menu :( a na toto pouzivam xine.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    jnc avatar 30.11.2005 01:14 jnc | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    pouzivam xine, ak chcem DVD menu, alebo playlist; mplayer na vsetko ostatne.
    30.11.2005 09:28 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Mne absolútne vyhovuje totem-xine. Prehráva všetko bezproblémovo, nemá problémy s titulkami a slušne vyzerá.
    vogo avatar 30.11.2005 12:13 vogo | skóre: 34 | blog: "Skládat papír"
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    xine jak v amaroku tak v kaffeine. Kaffeine protože je jednoduchý a přehledný. Amarok protože je se vší co si jen dovedu představit, a není to na úkor přehlednosti.
    Nejsem paranoidní, ale to ještě neznamená, že po mě nejdou.
    30.11.2005 12:25 asd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    zase spatne. audio nebo video?
    30.11.2005 16:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Doma nebo v práci? Na desktopu nebo na notebooku? Ráno nebo večer?

    Aneb, smiř se s otázkou. Když se ptá, co používáš nejčastěji, nekomplikuj si to dalšími podmínkami.
    30.11.2005 12:28 Cubic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    xine engine v amaroku(GStreamer se mi kousal pri zatizeni procesoru) tak kaffeine a to kvuli integraci do KDE, ale kdyz nastanou potize tak jdu s prosikem k mplayeru a ten me nikdy nesklamal, ale jelikoz uz jsem dlouho zadne zprasene video nemel tak je zatim jen v zaloze
    30.11.2005 12:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    GStreamer :-)
    Copak toho není dost?
    30.11.2005 14:33 Bones | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    MPlayer, protoze prehraje vsechny formaty se kterymy jsem se setkal, ma ovladani z radku. a je proste nejlepsi.A na hudbu pouzivam vetsinou XMMS.
    30.11.2005 15:45 JirkaK | skóre: 15 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    S tim se uplne ztotoznuji :)
    ** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
    Saljack avatar 30.11.2005 15:29 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Na video jedině Kaffeine takže xine, protože je jednoduchý a umí snad všechno co potřebuju. Na hudbu XMMS, protože je jednoduchej. Jinak příště bych prosil anketu o něčem více definovaným fakt jsem nevěděl co mám dát a jelikož víc poslouchám hudbu tak jsem dal v něčem jiném.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    30.11.2005 15:50 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    najcastejsie pouzivam stolovy DivX/XViD/DVD/VCD/SVCD/Jpeg/mp3/AudioCD alebo prenosny VCD/mp3/AudioCD discman.
    Rezza avatar 30.11.2005 17:24 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Xine, v mplayeru se mi celkem casto rozjizdel zvuk od obrazu, i kdyz driv jsem ho mel nejradeji... Navic kaffeine je fakt pekny... Samotne xine prostredi je "zvlastni"...
    30.11.2005 17:28 vokabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    toz to ja pouzivam ted jedine Kaffeine, celkem mi vyhovuje jak na audio tak video, drive jsem pouzival mplayer na video a xmms na zvuk.
    pol128 avatar 30.11.2005 19:39 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Xfmedia. Založené to je na xine engine, takže používam xine. Ale na filmy jedine mplayer.
    30.11.2005 20:28 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Na filmy : mplayer, proč : má jednoduché a intuitivní ovládání bez zbytečných grafických prvků, playlisty jsou super (hlavně něco, co má víc dílů - akorát stačí zakomentovat co jste viděli a máte přehled), bezproblémová podpora ogm/mkv - anime ^^;;. Akorát mi celkem vadí, že neumí text-effecty (titulky .ass) - ty ale neumí ani Xine. Abych na něj nepěl jen chválu, tak mám i jeden film s AC3 zvukem u kterého mplayer vyerroruje (doslova mplayer has crashed) ale Xine ho přehraje v poho (i když oba používají knihovnu liba52). Xine nepoužívám hlavně kvůli škaredým titulkům (když mizí tak tam problikává hnusnej obdélník). Pro Xine je zase bod navíc, že u ogm/mkv umí měnit streamy on-the-fly.

    Na hudbu : mpd, proč : umí spoustu různých frontendů, když přehrávač nechci tak ho prostě zavřu a hudba jede dál, rychlé hledaní v DB hudby. Nevýhodou pro mě je, že neumí přehrát soubor ležící mimo jeho DB (na to používám mplayer)
    30.11.2005 21:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Amarok + gstreamer, nejčastěji poslouchám muziku. Na přehrávání používám filmů mplayer (holt zvyk je železná košile), ale už mě nebaví řešit věčné problémy s kódováním titulků a chybejícím DVD menu a špatným způsobem lokalizace, takže často používám kaffeine+xine a díval jsem se na toxine (konzolový přehrávač, používající xine-libs). Je sice o něco pomalejší, ale zato bezproblémový.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    30.11.2005 21:28 WerK | skóre: 19 | blog: desktop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Zajímavé, u mplayeru s kódováním titulků problém nemám (stačí mít podporu pro freetype a nahrát nějaký pěkný ttf font s unicode glyfy do ~/.mplayer/subfont.ttf - já tam mám Arial.ttf hádejte odkud :)). V podstatě jediná kódování, jaká jsem zažil jsou hlavně cp-1250 (v podstatě všechno - bohužel :<) a UTF-8 (hlavně to bývá v mkv/ogm, stává se z toho nastěstí standard). v konfigu mám subcp=cp1250 a když přehrávám nějaký ogm/mkv tak akorát přidám parametr -subcp=utf-8 a vše je v pohodě :). S tím chybějícím DVD menu je to pravda, na to je nejlepší zavolat xine a neřešit.
    David Watzke avatar 30.11.2005 21:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    na to je nejlepší zavolat xine a neřešit.
    nebo ogle
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.12.2005 17:16 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    No tak jednoduché to v Gentoo není :-), tam bylo potřeba ještě zkompilovat mplayer s (nebo bez) flagu bidi a podobné věcičky. Ostatně mi to fungovalo, až do jisté doby. Takže jsem se nas***al a přešel na xine, které just works (i když o něco pomaleji).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    1.12.2005 12:46 JIrka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Kaffeine se mi líbí nejvíce na ovládání, lépe zvládá titulky, bohužel v něm moc věcí (mluvím o videu) nejede, takže jej moc nepoužívám. Mplayer má výhodu v tom, že tam jdou doinstalovat win kodeky (/usr/lib/win32), pak má navrch, protože dokáže otevřít asi tak 90% "win" věcí, což pochopitelně Kaffeine nedokáže. Na zbývajících 10% používám (ač nerad) Windows, tam není problém vůbec s ničím. Navíc, nevím jak je to možné, u některých videoklipů je kvalita zobrazení ve Windows zřetelně lepší, než v mplayeru. Což podle mého názoru by týt nemělo. Ale vzhledem k tomu, že mplayer stejně nedokáže otevřít vše (i s nejnovější databází win kodeků, all-20050412.tar.bz2 a essential-20050412.tar.bz2 na jejich stránkách), tak je možné, že používá nějaké zastaralejší kodeky, než windows. Někdy mplayer oznámí, že potřebuje nějakou, knihovnu pro přehrání určitého videa, která není obsažena v balíku. Tak není problém ji z windows překopírovat do adresáře /usr/lib/win32, pak to hned chodí.
    Max avatar 1.12.2005 14:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    Mne se jeste nestalo, ze by mi neco mplayer neprehral, mam ho zkompilovany se vsemi volbami ....Mluvim o lokalnich souborech a ne nejakych streamech v siti, k tomu vyuzivam vlc
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Ondroid avatar 1.12.2005 21:49 Ondroid | skóre: 32 | blog: Hombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nejčastěji používám přehrávač založený na:
    MPlayer protože mimo PC mi jede v pohodě i na mobilu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.