V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.
Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).
Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Tiskni
Sdílej:
5. Zavedení školného nezaručuje kvalitní kantory. Většina odborníků z praxe neumí učit.nevím, jak je myšleno. Zatím jsem měl z výuky vždy víc, pokud vykládal člověk co má za sebou nějakou produktivní praxi, než ten, co celý život nedělal nic jiného než studoval a učil. Jistě se najdou výjimky na obě strany.
Podľa mňa o to, či ten človek má prax, alebo to študoval vôbec nejde. Dôležité je len to, aby mal rozhľad v danej problematike a vedel podstatne viac, než má v pláne naučiť študentov. Čo bol napr. problém u nás na fyzike, kde nám na všetky základné kurzy fyziky dali experimentátorov, ktorí tú látku videli zrejme naposledy keď sami študovali a boli schopní tak maximálne s častými chybami odrapotať skriptá...
Tradiční špičky (Harvard, MIT, Yale, Cambridge...) jsou malé procento vzdělávacích institucí. Podstatně větší část placených škol je nekvalitních.Ano a pod tou nekvalitni vetsinou se nachazi ta absolutni spodina - neplacene skoly.
Nabídka se přizpůsobuje poptávce. Většina studentů poptává titul a ne kvalitní vzdělání. Škola v tržním prostředí téměř musí podle zákonů trhu slevit na požadavcích. Zahraniční zkušenosti toto jen potvrzují. Školy pak mají často tabulkově větší úspěšnost dostudovaných, ale s horším vzděláním.Kdyby to tak bylo, tak dnes vsichni studuji ty ultra-ujete bakalarske skoly, kde clovek dostane titul za par tisic a 4 zkousky. A ano, i takove skoly jsou a taky budou. Kdyz nekdo chce titul jenom pro dobry pocit a je ochotny si to zaplatit, tak proc ne.
Přeplněnost našich škol je způsobena potřebou škol získat více dotací za více studentů. Školné je stejný systém. Více studentů = více peněz.Az na to, ze misto nutnosti mit na predmetu 500 lidi se to bude dat ufinancovat pro 50 lidi.
Zavedení školného nezaručuje kvalitní kantory. Většina odborníků z praxe neumí učit. Školné učitele nevykouzlí.To ze skolne ucitele nevykouzli je snad jedina rozumna myslenka celeho tohoto zvastu.
motivované studenty máme (i zastánci školného tvrdí, že máme přiliš mnoho vysokoškoláků. To je pravda a ihned to vyvrací nesmysl o motivačním faktoru.)Tady nekdo nepochopil o cem se mluvi. To ze mame moc studentu neznamena ze mame motivovane studenty. Mluvi se o motivaci se neco naucit.
pro studenty typu "táta zaplatí" a priori nesmyslnéProc? Klidne at tady takovi jsou, samozrejme takovym bude trvat studium vyrazne dele a kdyz si to zaplati, je to jejich vec.
pro studenty z nemajetných poměrů se stává studium dalšími výdaji a riziky jen komplikovanějšíSamo o sobe ano. Pokud bude zavedeno tak jak je planovano, tak bude pravdou naprosty opak.
školy potřebují nadané studenty, což neznamená jen majetné, lze tvrdit, že chudších nadaných dětí bude vždy více, zkrátka proto, že jde o větší populační vzorek a inteligence je rozdělena rovnoměrně (úspěšnost rodičů nemá vliv na nadání dětí a mluvíme o dětech)Hmm zajimava myslenka. Pominu tu kravinu o tom rozlozeni inteligence lidi s minimalnim platem je stejne jako lidi s platem nadprumernym a budu se soustredit ciste na jejich deti. Chtelo by to nejaky vyzkum z teto oblasti, ma nekdo?
u nás již existuje motivační platba až přes 40 000Kč/rok pro studenty překračující standardní dobu studiaPridej najemne, strava, studijni pomucky, etc, etc... Coz je ale duvod pro a ne proti.
Školy placené studenty a jejich rodiči zavádějí ještě lepší prostředí pro korupci a různé "sponzorské dary" za účelem udržení "blbého dítěte" na škole.Tady mi ta logika opravdu totalne unika.
Školy se budou v tržním prostředí zaměřovat více než dnes na zahraniční studenty a ti budou ubírat místa domácím studentům.Eh? Proc?
Bez ohledu na počáteční mírnější fázi je jisté, že spoluúčast studenta se bude dále zdražovat, což prohloubí problém přístupnosti vzdělání na základě finančních možností a nikoliv podle nadání.Proc? Zase nechapu logiku. Jak mi ochota platit 10% (nebo treba i 30%) z meho platu po vystudovani prohlubuje pristup ke vzdelani? Ze radsi pujdu bez vysoke skoly delat za polovicni plat? Navic tento problem tady je uz ted.
Odborníci utíkající za lepším od nás na Západ jsou důkazem, že současné vzdělání produkuje absoloventy s možností uplatnění celosvětově. Zřejmě není pravda, že by naše školství bylo oproti tržnímu pozadu.Protoze jsou tam ochotni delat za ceny za ktere nikdo z "domorodcu" pracovat nechce.
Tradiční špičky (Harvard, MIT, Yale, Cambridge...) jsou malé procento vzdělávacích institucí. Podstatně větší část placených škol je nekvalitních.
Ano a pod tou nekvalitni vetsinou se nachazi ta absolutni spodina - neplacene skoly.
Na zaklade ceho tedy vychazi vase tvrzeni, ze statni skoly jsou horsi?
Z čeho ? Srovnejte nástupní plat absolventa stejného oboru Harvardu a Missouri State University. Hned uvidíte ten do očí bijící rozdíl.Po tom úvodním tvrzení dává to tvé opravdu smysl.Praxe totiž oceňuje kvalitu.
Výzkum se dělá hlavně v USA...
8-D Tak mi potom vysvětli jak je možné, že se software pro US Army vyvíjí na ČVUT?
Ve výzkumu jsem se pohyboval.reci jsou levne, ukaz publikace! :-]]
Z čeho ? Srovnejte nástupní plat absolventa stejného oboru Harvardu a Missouri State University. Hned uvidíte ten do očí bijící rozdíl.schvalne se pust do srovnani platu lidi harvardu a treba UCLA, UCB, PennState, etc. i.e., statnich skol, ktere nabizi srovnatelne vzdelani za zlomkovou cenu.Praxe totiž oceňuje kvalitu.
Harvard totiž má to, co ostatní školy nemají a nikdy mít nebudou - obrovskou prestiž.jasne a UCLA, UCB a ostatni jsou na urovni vysoke skoly ve starem hrozenkove. :-]] ale konec planeho filozofovani je cas na tabulky. takze medionovy nastupni plat na harvardu 60k USD. hned vedle je GIT 58.9k USD. UCB 57.1k USD, coz je treba plne srovnatelne s takovou columbii.
Navíc si ještě tabulku setřiďte podle "Mid-Career Median Salary" a hned uvidíte úplně jiné pořadí, Harvard je druhý.tak za prve, ten, kdo zacal argumentovat nastupni platem byls ty! a evidentne tos nemel nicim podlozene. a jasne jsem ti ukazal, ze ten rozdil mezi harvardem a zbytkem neni tak propastny jak sis naivne myslels.
Toto je ta vysoká liga universit... Ivy League is the name generally...myslim, ze me o americkych vysokych skolach poucovat nemusis. :-]]
Pěkným 14. a 18. místem státních univerzit v platech absolventů ?a ted si uvedom, ze skolne na soukrome te stoji nejakych 40-50 tisic dolaru rocne, tj. jenom abys udelal college (coz je zaklad, ktery ma kde kdo), tak te jen skolne stoji 200000USD a k tomu pripocitej jeste minimalne polovinu na grad school. pro srovnani... statni skoly jsou schopne nabizet vzdelani ve srovnatelne kvalite za cenu, ktera je 10x mensi.
Ps. říkám ti že sakra dobře vím o čem mluvím co se týká platů v pardubickém kraji a jejich návaznost na VŠ titul...
Eh? Takže o jakých platech jsi to vlastně mluvil, když ne o průměru? Tady _jde_ o to, jak to chodí statisticky. Když se budu rozhodovat, jestli si mám jít udělat VŠ nebo ne, nebude mě zajímat, že nějakej kokot z Pardubickýho kraje nemusí mít titul a bere vatu, ale bude mě zajímat, jak to obecně v Pardubickém kraji chodí a jaká je šance, že dostanu dobrý plat s VŠ a bez.
No a osobně jsem proti školnému, protože žádný z těchto bodů o kterých jsem přesvědčen nevyřeší tahání peněz ze studentů a jejich rodičů...
Na jakou otázku? To si mě asi s někým pleteš... Jinak se koukni ty béé béé maníku třeba sem. Tady máš prosím třeba srovnání platů IT odborníků podle dosaženého vzdělání. Tedy jednu třídu, nikoliv manažery a obyčejné včelky dohromady. A kurva, co to vidím, VŠ > SŠ!
Ty jsi mi ale debil, když ani nevíš, co píšeš...
Skuším mě vyvrátit něco z toho co jsem tu napsal? Jinak plácáš prázdnou slámu. Ps. říkám ti že sakra dobře vím o čem mluvím co se týká platů v pardubickém kraji a jejich návaznost na VŠ titul... Jinak plácáš nesmysly a nemáš argumenty...
Pokud ti tedy dojdou rozumné argumenty, tak stáhni vocas a nevýmýšlej si.
A tudíž myslet si že prestiž školy má výrazný vliv na to koliko dostaneš v práci výplatu je pitomost.Když na to koukáš takle, nemá cenu na tu školu ani chodit. Pak tě ale nemusí vůbec pálit školné.
Věřím tomu, co vidím ve státech, kde se školné platí.To by me zajimalo, co jste tady videl. :) Ja bych tedy Evropske skolstvi (a dalsi obory) timto smerem az tak nadsene nehnal.
Pokud bude škola chtít být dobrá, tak tomu tlaku nepodlehne. Ve světě to funguje, proč by nemohlo u nás?Coz je sice hezka, ale bohuzel stale pouze iluze a osobni vira pisatele. Vsude to funguje stejne (protoze vsude jsou lidi a pres to vlak nejede). Mozna se muze lisit potrebna castka. Vzpomente jakou vizitkou Harvardu byl GWB. :)
Tedy ve světě nikde není žádná kvalitní škola, kde se platí školné?To záleží na tom, jak moc budete přísný. Existuje celá řada kvalitních škol ať už privátních, veřejných, se školným i bez něj. Ale pokud budete hledat takovou, která je akademicky 100% poctivá a neúplatná, takže jediná cesta k absolvování jsou nadání a píle, tak opravdu asi neexistuje. Může se lišit cena, ale vždy najdete způsob, jak protlačit dcerunku/synáčka k "úspěšnému" konci. Mimochodem v často obdivovaných státech není nezbytně nutné, aby akademicky slabší student měl rodiče s bezednou kasičkou. Na zabrání místa studijně nadanějším konkurentům stačí excelovat v některé ze školou provozovaných a vážených sportovních disciplín (a půjde to klidně i bez toho školného).
žádný z těchto bodů o kterých jsem přesvědčen nevyřeší tahání peněz ze studentů a jejich rodičů...Fakt?
6) Počet vystudovaných by měl klesnout
V soukromém sektoru tak, že blb stojí moc velké peníze proti chytrému(chyby, tím ušlé zakázky atp.). Takže se víc zaplatí a vyplatí kvalitní absolvent.
V soukromém sektoru chtějí člověka, co na tu práci stačí a nechce moc peněz.
snesitelné opatření (zdanění nějakých volovin) neprojdenedelam si iluze, ze by doslo k navratu k progresivnimu zdaneni.
Přezdívka: Vladimír Zima Datum registrace: 26. 5. 2010
Tipuju, že demonstrace jsou prací těch tupějších a líných, protože ti inteligentní na tyhle blbosti nemají čas a učí se, případně ještě pracují.Tipuju, že demonstrace (jako ta z 1989-11-17) jsou prací těch tupějších a líných, protože ti inteligentní na tyhle blbosti nemají čas a učí se, případně ješte chodí na schůze SSM. :–)
Demonstrovat? Proč? Ať si jdou demonstrovat členové KSM a podobná individua. Já se zavedením školného souhlasím. Mělo se zavést už dávno.
No jeslti to dobře chápu tak si osobně myslím že vývoj společnosti ukázal že solidarita je jeden z nejefektivnějších nástrojů pro vývoj a přežití společnosti...S tím souhlasím. Ale když něco přispívá k vývoji společnosti, tak to neznamená, že je to solidarita. Mě šlo o význam toho slova a to, co je a co není solidarita.
Nejde len o vracanie na daniach. Celkovo sa zlepšuje kvalita spoločnosti. Stačí to prirovnať k základoškolskému vzdelaniu. Vďaka nemu vieme všetci čítať a písať a to je rozhodne pre spoločnosť obrovské plus. Preto je základoškolské vzdelanie zadarmo. Aby sme tu neboli na úrovni domorodých kmeňov v Afrike S VŠ vzdelaním je to podobné (ak ľudia neštudujú len pre titul, ale aby sa niečo naučili).
A k tým rohlíkom: mno, istá solidarita je určite fajn, ale ak sa na to pozrieme cynicky z ekonomického pohľadu, tak len sypete peniaze do kanálu. Ak dáte peniaze vágusovi, tak žiadny návrat v podobe kvalitnejšej spoločnosti sa asi čakať nedá...
Ech, nejde o to, že ju spraví každý. Aj keby VŠ vyštudovalo len 1% ľudí, tak stále to spoločnosti pomáha. Ako? Má kvalitných lúdi vo vede, medicíne, práve, kultúre, etc., etc. Celá spoločnosť je založená na vzdelaní. Preto by si ho ľudia nemali platiť, ale naopak, spoločnosť by mala byť rada, že takýto ľudia sú a zlepšujú jej kvalitu.
Súhlas. Bohužiaľ, tak to (napr. na Slovensku) nefunguje vôbec. Ľudí, ktorí sú skutočne v núdzi a nevedia si pomôcť, je vyložené minimum. Ale potom máme 10% populácie, ktorú tvorí istá nemenovaná menšina, nechce sa jej pracovať a je živená celou spoločnosťou. Na Slovensku by momentálne pomohlo zrušiť sociálne dávky plošne. Síce by to viedlo k tomu, že pár ľudí príde o živobytie, ale verbež by sa konečne naučila pracovať (buď to, alebo zhynú od hladu) a bude pokoj. Ale je jasné, že takéto niečo nemôže prejsť, lebo je to rasistické (vzhľadom k tomu, ktorá menšina tých 10% tvorí ).
Aha, tak s tým súhlasím. Ale nie som si istý, či tomu pomôže "privatizácia" školstva. Ale v princípe, ak budú dobre nastavené štipendiá (tj. skutočne budeš podporovať len tých najlepších) a študentské pôžičky, tak by to asi šlo.
No, stačil by nad nimi nejaký systém dohľadu. V okamihu, keď nejaký politik spraví prešľap, ide von z hry (toto by malo byť automatické aj bez kontroly, keby bola nejaká politická kultúra) a na jeho miesto príde niekto iný. Časom by sme snáď dokonvergovali k rozumnej vláde.
Každopádně otázka, proč rohlíky (základní lidská potřeba) nejsou zadarmo a vysoké školy (svým způsobem určitý luxus, nadstandart - kvůli absenci titulu neumřete) ano, zůstává.*nadstandard Nebude to vzdáleně podobné rozdílu mezi hozením ryby a naučením rybařit?
Tak takovou otázku jsem si samozřejmě napřed zodpověděl a teprve potom jsem dospěl ke svému názoru. A právě tím se liším žvanilů, kteří se nad touto otázkou ještě nikdy nezamysleli a snaží se ji ostatním donekonečna předhazovat.
A chybí mi tam od.