Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.
Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.
Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.
Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.
Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Tak jsem se konecne rozhodl!
Odchazim od KB jinam.
Muzete mi doporucit banku ktera bude mit:
- ovladani pres internet, ktere funguje pod linuxem (FF)
- nebude zpozdovat platby (u KB jsem dostaval vyplatu mezi poslednima, platby odchazeji od zamestnavatele spolecne)
- samozrejme kartu
- banka bude rozumne inteligentni (nechapu proc si nemuzu zmenit denni limit na karte pres telefon, pripadne z kterekoliv pobocky)
Tiskni
Sdílej:
Take mam ucet u CSOB, jsem zcela spokojen - prakticky zadne poplatky (studentske konto), ibanking FF-linux v poradku
Na druhou stranu je pravda, ze jsem nenarocny, takze co se tyce specifictejsich pozadavku, tak nevim.
předpokládám, že platba z jiné banky je tedy připsány jakmile se o ní eBanka dozvíMezibankovní převody jdou přes clearing ČNB a trvá to přes noc. Tedy dříve než následující den to zatím přijít nemůže.
V tom případě, jsme v Unii, lze mít účet jinde v zahraničí?
... že mi výplata došla do ČS z eBanky až po 2 dnech.Žena má podobný problém - výplaty jí chodí pozdě, ale je to opačným směrem - tedy z eBanky do ČS. Zajímalo by mě, kdo v tom má prsty, nicméně faktem zůstává, že průchodnost ČS - eBanka je špatná. Jinak já mám ČS a Citibank a jsem s oběma relativně nespokojený - v ČS je všechno strašně složité zařídit a člověk musí pořád chodit na pobočku a co se týká Citi, tak tam mě rozčílili tím, že zrušili přístup přes certifikát, protože pár blbečků naletělo na trapný phishing. Tu svou (placenou) autentizační kalkulačku si můžou strčit někam - a pěkně hluboko.
Já bych si tipnul jasně, že chyba je na straně příjemce, čili ČS. Je to tam pakárna. Pár let jsem u nich něco měl. Teď zlatá eBanka.
Rodiče jsou pořád u ČS a na jejich místě bych se vztekal pořádně, na přepážce zapřou stav na účtě a na výpise je v ten den vidět, že to tam muselo už být. A další chuťovky.
- nebude zpozdovat platby (u KB jsem dostaval vyplatu mezi poslednima, platby odchazeji od zamestnavatele spolecne)Mohu mít (a mám) proti KB celou řadu argumentů, ale za těch 10 let, co tam mám účet, se mi snad ještě žádná příchozí platba nezpozdila. Dojde vždy následující pracovní den po odepsání z účtu plátce u jiné banky. Pokud jde z jiného účtu v KB a příkaz byl podán v "pracovní době" (asi 8-18 hod. nebo tak nějak), přijde platba okamžitě.
Takže jde hlavně o to, abych platil co nejméně za různé služby typu výběr atd.Jak jsem psal výše, mrkni na FIO. Poplatky nula nula nic (včetně karty). Výběry z bankomatů ČSOB, Pošt. Spořitelny a Volksbank (bývají v Kauflandech) za 6Kč.
Hm, je dobře, že k tomu je něco navíc, ale už samotný účet by měl mít špičkovou úroveň, ne, že mi něco ty služby přislazuje, abych nezdrh.
Hlavní rozdíl při použití čipové karty u obchodníka, který akceptuje čip, spočívá ve způsobu ověření držitele. Na rozdíl od karty s magnetickým proužkem, kdy držitelé podepisovali prodejní doklad, budete vyzváni k zadání PIN prostřednictvím výzvy na displeji PIN padu. Pokud budete platit čipovou kartou v zahraničí u obchodníka, který akceptuje čip, můžete být vyzváni k ověřením podpisem. Přestože se jedná o čipovou transakci, neumožňuje platební terminál ověření prostřednictvím PIN. S těmito typy platebních terminálů se můžete setkat např. ve Francii a Belgii. Pokud budete platit čipovou kartou u obchodníka, který akceptuje pouze karty s magnetickým proužkem, proběhne transakce na magnetický proužek. V tomto případě proběhne ověření držitele podpisem. Výjimkou jsou karty Maestro, kde již ověření prostřednictvím PIN dochází i nyní.Zdroj: http://www.csas.cz/banka/content/inet/internet/cs/FAQ_IE_FQ06_026159.XML
(aby ten podpis samozřejmě nikdo nekontroloval)http://www.zug.com/pranks/credit/
K tomu si člověk může zřídit spořicí účet u ING. a posílat tam právě nepotřebné finance (úročení 2% bez poplatků). Vzhledem k tomu, že se vlezu do 10+5 transakcí, tak mne asi nejlépe vyjde účet u ČSOB. I přesto, že úrok tam není vysoký (při předpokladu zůstatku na běžném účtu kolem 30.000 korun jsou to stejně korunové položky, a i tak je 5× vyšší, než u RB).
Tento blog mi doslova spadnul z nebe, protože jsem se zrovna rozhodoval, že uteču od RB, a definitivně jsem se rozhodnul pro ČSOB.
By mne zajímalo, k čemu nakonec dospěje houska (tazatel)...fakt zatim nevim, asi to necham chvili ulezet a az se za 14 dni vratim z dovoleny tak se do toho obuju
Nějak ti zestárla...
To mi připomíná jeden vtip:
Šedesátiletý Roubíček se bude ženit s dvacítkou. Kohn mu před svatbou říká: "Rozmysli si to... Hele, tobě je šedesát, jí dvacet. Bude ti sedmdesát, jí třicet. Bude ti osmdesát, jí čtyřicet. Bude ti devadesát, jí padesát. Teda Roubíček, rozmysli si to -- co budeš dělat s takovou starou babou?"
Naposled jsem platil do ciziny asi v roce 2004 cca 7000Kč na Slovensko, z eBanky asi do SNB poplatek 600Kč, kolega v ČSOB poplatek 300Kč. Jediná moje výtka k eBance.
Konqueroru jede celkem v pohode e-bankingNeříkal bych "v pohodě". Někdy ano, někdy ne - je to jako sázka do loterie
KHTML
(Konqueror 3.5.7) mají tu úvodní "lákací" stránku pěkně rozházenou, až k nepoužitelnosti. Je to sice hodně minoritní platforma, ale alespoň trochu to poladit mohli.
Nejlepší na tom je, že RB eBanku děsně pomlouvala. Určitě ne veřejně, ale zažil jsem to. Byl jsem po jednom z prvních zdražování a po pádu úroků šíleně naštvaný, šel jsem do banky a borec, který se mne ujal, to schytal. Vynadal jsem mu, že tohle není jednání se zákazníkem, když se dozvím úplnou náhodou, že mi snížili 100× úrok a zvýšili poplatky a chtěl jsem okamžitě sepsat zrušení účtu. Borec mne tehdy ukecal na Kompletkonto za 80 Kč, takže jsem setrval. Ale celou dobu se navážel do eBanky. Úplně šíleně - jací jsou to zmetkové, jak podvádějí klienty, jak „mluví reklamštinou“. No a teď ji koupili. Nejspíš proto, aby zachránili zákazníky eBanky
Už mám domluvenou schůzku kvůli uzavření účtu u ČSOB. Nejvíc mne štve opět všechno to vyřizování - mzda, trvalé příkazy, inkaso (už jsem takhle před lety odcházel o Poštovní spořitelny), ale až to budu mít za sebou, budu mít opět o něco lepší pocit.
tak RB v eBance zavedla poplatek za vklad na ucet, zavedla poplatky na vyber z ATM, ...Jo jo. Když jsem viděl to jejich oznámení, že se obě banky časem sloučí a že si vezmou z obou bank "to nejlepší", tak mě hned napadlo: Nejlepší pro koho? Zákazníka, nebo banku? Zatím to vypadá, že jsem se nemýlil, když jsem tipoval druhou možnost. Bohužel. Už jsem od jedné banky odešel a nevidím problém v tom jít zase jinam. Jenže by nejdříve muselo být kam.
Neni to spíš tak, že ty malé jsou slušné a velké nafoukané? Protože slýcham nářky na ČSOB, KB, ČS, tedy na ty, co mají své jisté.
P.S. RB převzala eBanku a je u nich reklama, že i u nich lze vybírat z bankomatu, tedy jsem to považoval za oznámení té samé ceny jako v eBance. Na výpisu mám tu samou cenu, jako u většiny ostatních bank, tedy 30 Kč. Neměl jsem chuť se handrkovat, asi teď budu, je to cca měsíc, dva zpátky.