abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:22 | Humor

    Connor Byrne z USA používal pro přihlašování na svůj iPhone 13 s iOS 18 heslo obsahující háček. Po aktualizaci na iOS 26.4 se už ale do telefonu nepřihlásí. Při přihlašování nelze tento háček zadat. Apple jej prostě odstranil [The Register].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    dnes 03:11 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 7.0. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 3
    dnes 02:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME. Vypíchnout lze novou verzi 2026.1 přehrávače hudby Amberol (Flathub).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 12.0 s kódovým jménem Ecne linuxové distribuce Trisquel GNU/Linux. Založena je na Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude do roku 2029. Trisquel patří mezi svobodné distribuce doporučované Nadací pro svobodný software (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Nová verze

    Open-source citační manažer Zotero (Wikipedie, GitHub) byl vydán v nové major verzi 9. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.4. 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    11.4. 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 10
    10.4. 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 43
    10.4. 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    10.4. 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (31%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (24%)
    Celkem 1297 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Jak generovat náhledy stránek na serveru

    17.5.2008 13:58 | Přečteno: 3320× | Ruzne | poslední úprava: 17.5.2008 21:01

    Možná už jste někdy dumali nad tím, jak si na serveru zprovoznit službu, která vytváří náhledy webových stránek. V poradně je několik dotazů na toto téma, ale žádná kloudná odpověď. S radostí vám tedy můžu oznámit, že jsem na to konečně přišel.

    Problém je ten, že potřebujete nějakou paměť, do které se ta stránka bude vykreslovat. Tuto paměť obvykle zprostředkovává X server, ale provozovat na serveru třeba Xorg je trochu zbytečné. Naštěstí existuje X server Xvfb, který je velice jednoduchý a všechno si vykresluje pouze do paměti. Minimálně v distribucích založených na Debianu je jako balíček, takže instalace je v pohodě.

    Jak pustit Xvfb? Nejlépe pomocí startx:

    startx -- /usr/bin/Xvfb :10 -screen 0 1600x1200x24

    Tato řádka pustí Xvfb jako display 10 v rozlišení 1600x1200x24.

    Hned si to vyzkoušíme a pustíme si v našem virtuálním framebufferu Firefox s ABCLinuxu.cz:

    DISPLAY=:10 firefox www.abclinuxu.cz

    Nikde nic bohužel nejde vidět, tak si budeme muset udělat screenshot:

    DISPLAY=:10 import -window root obrazovka.png

    A výsledný screenshot vypadá takto:

    Jak vidíte Firefox se pustil do správné obrazovky, ale nebude asi vhodným prohlížečem pro dělání náhledů stránek, přinášelo by to jen samé problémy. Napíšeme si tedy prohlížeč vlastní! Bude jednoduchý a bude dělat přesně to co chceme. Použijeme jazyk Python a komponentu gtkmozembed. Prohlížeč se také sám postará o vygenerování náhledu. Bude možné jich spustit více najednou a urychlit tak generování většího počtu náhledů. Tady je kód, jak vidíte, je to velmi jednoduché:

    #!/usr/bin/env python
    
    import sys
    import gtk
    import gobject
    import gtkmozembed
    
    if len(sys.argv) == 2:
    	print "Bad count of arguments."
    if len(sys.argv) < 3:
    	print "Usage: webshot.py URL output_file.png"
    	sys.exit()
    
    def on_net_stop(caller_widget):
            gobject.timeout_add(10000, take_shot)
    
    def take_shot():
    	(width, height) = window.get_size()
    
    	pixbuf = gtk.gdk.Pixbuf(gtk.gdk.COLORSPACE_RGB, False, 8, width - 16, height - 15)
    	pixbuf.get_from_drawable(browser.window, browser.get_colormap(), 0, 0, 0, 0, width - 16, height - 15)
    	pixbuf.save(sys.argv[2], "png")
    
    	gtk.main_quit()
    
    	return False;
    
    
    gtkmozembed.set_profile_path("/tmp", "webshot") 
    
    browser = gtkmozembed.MozEmbed()
    browser.connect("net_stop", on_net_stop)
    browser.set_size_request(1024, 768)
    browser.show()
    browser.load_url(sys.argv[1]) 
    
    window = gtk.Window()
    window.add(browser)
    window.show()
    
    gtk.main()

    Jak program funguje? Na vstupu má dva parametry - webovou adresu a jméno výstupního souboru náhledu. Prohlížeč je okno pouze s jedním widgetem zobrazujícím stránku. Po načtení stránky se chvilku počká a obraz widgetu uloží do souboru. Velikost okna a čas na vykreslení je v programu natvrdo, ale není problém je parametrizovat.

    A to je vše! Není to jednoduché? Ještě malá ukázka použití:

    DISPLAY=:10 ./webshot.py abclinuxu.cz abclinuxu.png

    Výstup:

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Jak generovat náhledy stránek na serveru, obrázek 1 Jak generovat náhledy stránek na serveru, obrázek 2 Jak generovat náhledy stránek na serveru, obrázek 3 Jak generovat náhledy stránek na serveru, obrázek 4

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.5.2008 14:11 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Mně by se líbilo, kdyby se ten obrázek podepsal spolu s údajem o čase, kdy byl vytvořen. A to by pak za předpokladu, že bys byl důvěryhodný poskytovatel téhle webshotovací služby, byl důkaz, že daná stránka v danou dobu nějak vypadala (typické použití - obrázek Hulánova vyhrožování).
    THIS IS SPARTA!
    17.5.2008 14:16 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Napadlo mě udělat archiv takových webshotů, kde by si člověk mohl prohlížet jak se které stránka měnila s časem. Něco jako www.archive.org, ale na obrázky.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    17.5.2008 14:26 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Pak bys ale musel odpovídat za ten obsah. A těžko říct, jestli je to vždycky legální si vyfotit stránku a vystavit ji u sebe. To bych jako pochyboval. A zrovna u toho Hulána by byla jistota tretního oznámení :-)
    THIS IS SPARTA!
    Milan Vít avatar 17.5.2008 14:35 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    17.5.2008 14:38 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    No někdy se to sere :-). Kde je chyba nevím.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    stativ avatar 17.5.2008 14:37 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Zkuste tam vložit http://www.webstandards.org/files/acid2/test.html#top
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    17.5.2008 14:39 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    No jo, je tam gecko z Debiana stable :-).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    xkucf03 avatar 17.5.2008 14:57 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Škoda, že to nejde nějak snadně, třeba:
    firefox -screenshot http://abclinuxu.cz/ > obrazovka.png
    :-) a musí kvůli tomu člověk dělat takové ptákoviny jako spouštět speciální X server. Pro Konqueror něco takového bylo, ale nepodařilo se mi to tehdy zkompilovat.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.5.2008 15:01 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    To s tím Konquerorem jsem zkoušel. Samozřejmě potřebuješ X server nebo něco podobného, protože jinak nemáš do čeho tu stránku vykreslovat.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    17.5.2008 15:26 qiRzT | skóre: 14 | blog: U_Marvina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Možná by to taky šlo s Qt a webkitem, ale je to jen hypotéza...
    Důležité je vědět jak problém vyřešit, zbytek zvládne i cvičená opice...
    18.5.2008 21:30 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Existuje rozšíření X11 zvané XPrint, které umožňuje „snadný“ tisk obsahu okna. Mozilla jej podporuje.
    17.5.2008 15:00 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Zájemce o problematiku odkazuji též na browsershots.org
    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    17.5.2008 15:02 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Jo to je velmi zajímavé stránka.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    17.5.2008 20:49 Pavel K.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Chlape chce to myslet trosku na zabezpeceni :) http://webshot.snadne.cz/shot.php?site=file:///etc/passwd&w=600
    17.5.2008 20:56 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Kujva :-)
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    xkucf03 avatar 17.5.2008 21:01 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    njn, dost ošklivá díra do systému. Ale šlechtí ho, že to stáhl téměř okamžitě. Stihnul jsem kouknout jen na fstab :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2008 13:05 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Pokud ten prohlížeč neběží pod rootem, tak má jen stejná práva, jako kterýkoli uživatel toho počítače. K čemu bude soubor /etc/passwd někomu dobrý?
    xkucf03 avatar 18.5.2008 17:02 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Není to tak dávno, co jsme tu měli exploit 27704 (takové su, které se neptá na heslo) a v souvislosti s tím znamená být i obyčejným uživatelem riziko. Sice by se ty dvě chyby musely sejít naráz (a taky to vzdáleně zavání serurity by obscurity), ale asi se tu nenajde nikdo, kdo by takhle dobrovolně riskoval*. Soubor passwd je celkem na nic, ale že bych ho chtěl jen tak vystavovat na Internetu, to zrovna ne.

    *) pokud mi chcete někdo dát lokální účet na svoje servery, tak hesla mi pište mailem nebo na Jabber :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    18.5.2008 17:37 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Ten exploit byl ale zneužitelný v případě, že uživatel měl právo na lokálním stroji spustit nějaký kód. Tak dobře na tom uživatel vzdáleného screenshotovače webů není – přesněji jsem tedy měl napsat, že má nejvýše stejné možnosti, jako lokální uživatel. Spíš jsem chtěl ale upozornit na to, že zpřístupnění /etc/passwd není žádná katastrofa – třeba na různých školních unixových nebo linuxových strojích mohou mít účet stovky nebo tisíce studentů, všichni vidí /etc/passwd, a žádný problém v tom není. Samozřejmě pokud máte server, klientům tam povolíte přístup jenom přes scp a předpokládáte tak, že nikdo kromě vás nemůže lokálně nic spustit, a pak necháte v systému takovouhle díru, je to problém – minimálně proto, že je to zjevně místo, které je zabezpečené viditelně míň, než zbytek systému, pravděpodobně tedy uniklo pozornosti správce a je vhodné pátrat tímto směrem po dalších slabinách.
    xkucf03 avatar 18.5.2008 17:59 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    všichni vidí /etc/passwd, a žádný problém v tom není.
    V tom máš pravdu, to bychom se museli pohybovat někde na poli špionáže, aby měla nějakou hodnotu informace, že uživatel xabcd123 má účet na daném stroji. Je to taky výhoda unixových systémů, účet může dostat širší okruh lidí, než třeba u Windows. (ale přesto, podle principu minimálních práv, není dobré vystavovat veřejně nějaká data, pokud to není potřeba)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.5.2008 21:02 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Dík moc! Raději jsem to zrušil, než se mi bude chtít to opravit.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Ilfirin avatar 18.5.2008 12:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    A nešlo by ověřovat:

    if URL[:5] == "file:" :
        print "Ani ..cu!"
        return 1
    Ilfirin avatar 18.5.2008 12:23 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    aha, koukám, že používáš rovnou parametr, tak
    if sys.argv[1][:5] ...
    18.5.2008 12:28 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Máš recht, ale mám strach, že můžou existovat rizika o kterých nevím. Uvažuju o té virtualizaci.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Ilfirin avatar 18.5.2008 12:39 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Si říkám, že jediný způsob, jak čumět k sobě na disk je přes file:// (opravte mě prosím někdo, ale nic jiného mě nenapadá).
    Hmm, teď koukám, že si file dosadí za jakoukoli adresou začínající "/". Tak (URL[:5] == "file:") or (URL[0] == "/")

    Tohle si myslím, že bude dostatečně funkční i bez virtuálního stroje.
    18.5.2008 12:47 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Ale když si dáš do stránky nějaký frame a nastavíš mu adresu na file://něco/zajímavého, tak žádné filtrování url nepomůže.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Ilfirin avatar 18.5.2008 12:54 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    To jde? (přemýšlím, kde mám nějaký webhosting, musím zkusit).
    18.5.2008 13:02 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    No záleží na nastavení práv.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    18.5.2008 13:03 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Tomu by se měl bránit rovnou prohlížeč. Ale co třeba takové javascript:window.open("file://…")?
    18.5.2008 13:05 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Jo, máte pravdu. Jde mi to jenom na lokále a pokud si chci z toho framu vybrat data javascriptem, tak mam v errorlogu firefoxu access denied.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    18.5.2008 13:09 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Ten výběr data JS je blokován ještě jinak – JS nesmí přistupovat k dokumentu, který je nahrán z jiné domény. Tj. i kdyby v tom framu byl jiná adresa s http z nějaké jiné domény, stejně to nepůjde číst.

    Ale ono je problém i to obyčejné http. Když si tam někdo nechá zobrazit stránku s nějakým Flashem, přesměrováním sem tam nebo dlouhotrvajícím javascriptem, jenom to vytíží počítač a tu službu třeba nebude moci využít někdo jiný. Ale pokud máte nějaké limity na přenesená data a někdo si tam nechá stáhnout pár obrazů DVD, může s tím být už skutečný problém.
    18.5.2008 13:16 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Ten výběr data JS je blokován ještě jinak – JS nesmí přistupovat k dokumentu, který je nahrán z jiné domény. Tj. i kdyby v tom framu byl jiná adresa s http z nějaké jiné domény, stejně to nepůjde číst.
    To jsem nevěděl. Dobrá informace.
    Ale ono je problém i to obyčejné http. Když si tam někdo nechá zobrazit stránku s nějakým Flashem, přesměrováním sem tam nebo dlouhotrvajícím javascriptem, jenom to vytíží počítač a tu službu třeba nebude moci využít někdo jiný. Ale pokud máte nějaké limity na přenesená data a někdo si tam nechá stáhnout pár obrazů DVD, může s tím být už skutečný problém.
    Je to složitější než jsem si myslel. Pokud si člověk bude dělat obrázky jenom pro sebe, tak to není takový problém, ale jako veřejná služba je to hodně náročné na zabezpečení. Zajímalo by mě, jak jsou chráněny podobné existující služby, třeba český http://www.thumbnails.cz/.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    18.5.2008 13:18 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Tam na tom http://www.thumbnails.cz/ je ale dovoleno generovat jenom adresy, které už mají v databázi, takže asi tím způsobem řeší bezpečnostní problémy.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    xkucf03 avatar 18.5.2008 17:00 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Spíš bych na to šel z toho druhého konce: URL[:5] != "http:" když už teda takhle. Stejně bych ale přidal ještě tu virtualizaci, AppArmor a hodně přísně nastavený firewall (povolit jen 80 a zakázat připojení na všechny vnitrofiremní servery).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.5.2008 21:51 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Nevím přesně proč, ale měl bych strach si tohle pouštět na serveru. Přeci jenom, browser je dost komplexní aplikace, ve stránce může být cokoliv, sám ani nevím co přesně to může udělat... Už jenom to file:///etc/passwd člověka ne vždy napadne jako možné riziko. Raději bych to pouštěl v nějaké virtualizaci a po načtení stránky hned virtuální stroj zlikvidoval :-) Místo Xvfb by se použilo třeba vnc.
    17.5.2008 21:56 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Hele ten virtuální stroj mě napadl. Bylo by to zřejmě nejbezpečnější. A ani by nebylo třeba vnc, prostě by se tomu virtuálnímu stroji dal http dotaz s adresou webu a on by vrátil obrázek stránky.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    18.5.2008 13:19 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    A nestačilo by spouštět ten skript ve chrootu?
    There is no point in being so cool in a cold world.
    18.5.2008 13:21 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    To je dobrý, to mě nenapadlo.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    Josef Kufner avatar 18.5.2008 02:35 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Ale /etc/passwd tam dej taky... s nejakym hezkym pozdravem ;)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bohumír Zámečník avatar 19.5.2008 22:28 Bohumír Zámečník | skóre: 19 | blog: bohous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    Na toto téma existuje matfyzácký ročníkový projekt WebShot Tomáše Benháka. Jedná se o úpravu Firefoxu a knihovny GTK tak, že není třeba vykreslovat přes X server a celé to lze plně zautomatizovat. Je k tomu i klient pro ovládání.
    "Dobrý den pane, nevíte, která bije?!"
    xkucf03 avatar 20.5.2008 00:05 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru
    wow :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.3.2009 11:12 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru

    Ahoj, zajímavý článek..

    Mam však problém, že mi první varianta s firefoxem funguje, ale pythoní skriptík už dělá problémy. Obrázek se udělá, ale ten je zdeformovaný. Pruh vpravu a dole je jakoby posunutý kus odněkud jinud.

    Zkouším to v ubuntu s naběhnutým systémem.. ale to by snad vliv mít nemělo ne... ?

    Nějaké nápady? změna velikosti nebo rozlišení nepomohla..

    21.3.2009 11:17 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak generovat náhledy stránek na serveru

    A teď mě tak napadlo, na serveru nemusí být grafická karta, že?

    Bude to fungovat i bez ní ?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.