Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.
Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.
Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.
Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.
Do 16. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2025 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.
Apple na své vývojářské konferenci WWDC25 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: designový materiál Liquid Glass, iOS 26, iPadOS 26, macOS Tahoe 26, watchOS 26, visionOS 26, tvOS 26, nové funkce Apple Intelligence, …
Organizátoři konference LinuxDays 2025, jež proběhne o víkendu 4. a 5. října 2025 v Praze na FIT ČVUT, spustili přihlašování přednášek (do 31. srpna) a sběr námětů na zlepšení.
Po roce byla vydána nová stabilní verze 25.6.0 svobodného multiplatformního multimediálního přehrávače SMPlayer (Wikipedie).
DNS4EU, tj. evropská infrastruktura služeb DNS založená na vysoce federovaném a distribuovaném ochranném ekosystému, byla spuštěna v testovacím režimu [𝕏]. Na výběr je 5 možností filtrování DNS.
Tak jsem kecal dneska na icq s jednou holkou které dělám vedoucího na táboře a nějakej de...t jim dal následující úkol:
Pomocí internetu zjistit: 1) nejvyšší naměřenou teplotu na zemi VE STÍNU. 2) nejnižší naměřenou teplotu na zemi 3) nejnižší naměřenou teplotu na zemi v obydlené části 4) největší denní srážky 5) nejvyšší naměřený tlak na zemi 6) nejnižší naměřený tlak na zemi
Tak jsem zapojil pana googla a našel jsem pár údajů ale nic úžasného. Nejvyšší teplota asi 58 ale nevím jestli ve stínu. Nejmenší sem našel: Nejnižší naměřená teplota byla zaznamenána na stanici Vostok a činila -88,3°C. Bohužel zbyetk nevím, dokážete někdo najít něco lepšího? Zítra se v práci (brigáda v knihkupectví) mrknu do Guinessovi knihy rekordů a zjistím co a jak ale fakt nevím. A jak to má hledat chudák holka na základce když je ráda že si spustí word
Tiskni
Sdílej:
Mně je 14 let, takový věci jsou mi volný a mám hledat něco o čem nemám ani ponětí.To je asi ucel. Abys potom, az budes hledat neco, co ti volny nebude, vedel jak na to. Vseobecne pozoruju, ze schopnost najit relevantni informace a kriticky je vyhodnotit (jestli nejde o hoax) je u dnesni pry tzv. "internetove" mladeze silne zakrnela. Malokdo dokaze zadat do hledace ta spravna slova a pak z te spousty linku rychle vybrat ty nejlepsi. Pritom to je presne to, co by se meli lidi naucit co nejdriv... no ale to neni zadnej objev, denne jsou tu ctenari abicka svedky (neschopnosti hledat nebo se aspon spravne zeptat).
Hm, taky pozoruju a nejsem si jist, cim vsim to je, nizkym povedomim obecnych znalosti? Nechuti k matice a logice?
Nejvíc toho přečtu/napíšu na Netu.
Skoro? Nenajdu ani náhodou. Literaturu nemám rád. Ne proto, že se tam čte, ale kvůli těm testům potom. Národní obrození.. to je pruda.
A ještě dodám, že pravopis jsem si vštípil do hlavy až v okamžiku, kdy jsem začal aktivně používat psaný projev, tedy překládat. Pasivní čtení knih na tom moc nezmění, tím si člověk nanejvýš lehce zlepší slovní zásobu.S tím bych si dovolil trochu nesouhlasit. Já jsem četl hodně a myslím, že díky tomu dodnes (kdy už čtu jemon málo) nemám nejmenší problémy s pravopisem. Ono totiž, už když vidím slovo, kde je hrubka, tak vím, že je to špatně ještě před tím, než si zdůvodním proč. Například vyjmenovaná slova si už všechny dávno nepamatuju, ale přesně vím, jaké i(y) se píše ve všem, co potřebuju napsat. Domnívám se, že je to právě tím, že drtivou většinou slov jsem mnohokrát viděl v knížkách. Tohle nechápe spousta lidí, co nikdy moc nečetli. Takoví jsou schopni napsat i slovo "VÝCEÚČELOVÁ" v nadpisu a ještě se divit, když pak říkám, že to už vypadá blbě na první pohled... A je na pováženou, že se tady někdo dokáže pochlubit tím, že ve 14 letech má přečtenou jedinou knížku. Já jsem měl tou dobou přečtené všechny mayovky, co u nás vyšly, verneovky a nespočet dobrodružných knížek z edice KOD (pamětníci vědí...). Ale je pravda, že povinná četba mě též odpuzovala, ale nebylo kde opisovat čtenářské deníky, tak jsem něco překonal. Je zajímavý, že dneska mám chuť se vracet třeba ke knížkám z povinné četby na střední škole...
Já díky čtení nemám takové problémy se svojí disgrafií. A kvůli tomu, že byly doby kdy jsem byla schopna přečíst za den i 5 knih se moje disgrafie v podstatě neprojevuje. Jen píšu pomaleji.
No ve čtrnácti jsem už měla přečtenýho Pána Prstenů anglicky a mayovky s verneovkama jsme si s klukama na základce vyměňovali. Povinou četbu čtu jedině pokud mě samotnou zajímá a nebo pokud někdo chce abych ji přečetla místo něj. DOkonce jsem snad jednou řešila nějakou knihu ze které jsem měla mít referát tak, že jsem si ji přečetla ve škole před hodinou, ale to už je opravdu extrém. Proto také uvádím mezi svými zlozvyky, že hodně čtu a že jsem závislá na písmenkách.
Já zase
Ema mele maso Ema se má máma má maso táta má lepru![]()
Za svůj život jsem přečetl snad jednu knihu úplně celou a pak části asi z pěti dalších. Hafo časopísů - Computer, AutoTuning a tak, ale knihy ee.No to se máš opravdu čím chlubit...
nejdůležitější neni všechno vědět, ale umět to rychle najít v odpovídajícím rozsahu a kvalitěAle uniká vám jeden "drobný" detail. Takto to funguje možná tak v USA. Naše školství funguje na podstatně jiném principu. Šprtat, drtit a biflovat.
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
O školách zrovna v USA se ke mne donesly strašné zvěsti. Ale třeba to byla jen závist. Jsou věci, které se jinak než biflováním nenaučíte. Jak jinak by jste se chtěl naučit třeba násobilku, písmenka, vyjmenovaná slova nebo slovíčka? A nechoďte na mne s tím, že násobilka není v době počítačů potřeba... Pravda, jiné věci by měly být spíše o získání přehledu než o učení nazpaměť.
Jak jinak by jste se chtěl naučit třeba ... slovíčka?Jakmile jsem ovládl základní slovní zásobu v angličtině, tak pro mě biflování slovíček ztratilo smysl. Přečetl jsem první knížku a bylo jasno, že biflování slovíček bez jakýchkoliv souvislostí je na h*o - už jsem znal dost na to, abych si neznámé slovíčko vyhledal ve výkladovém slovníku.
Btw: poslední dobou mě dost štve, jak se v knížkách rozmáhá ta pražština. Rve mi to uši, ale bohužel je to všude1) Co to je pražština? 2) Číst ušima, to se budu muset naučit...
"Starýho psa novým kouskům nenaučíš". Já bych to šel hledat na začátek atlasu světa. Googla jsem se trochu naučil, i když na informace opravdu seriozní z poněkud nemoderních oborů je nevhodný. A pak ten starej pes... prostě kniha je pro mne stále větší "šarže". Když je k tomu ještě pěkná... ale to jsem odběhl.
V dobách má mladosti internet pochopitelně nebyl. Telefon -- telefoní budka půl kiláku daleko. Ta často nešla, a tak druhým směrem a hledat další.
Kdy co jede -- jízdí řád mi půjčili v kase na nádraží. Knižky často zakázané a musel jsem hledat po známých, které jsem ale nemohl obvolával, neb neměli telefon a nebo nebylo radno o tom do telefonu mluvit. Proč to říkám. My jsme všechno našli a zjistili si. I když to trvalo. Tak mi poněkud překvapuje, co všechno dneska člověk naopak dokáže nezjistit . Na co se ptá s tím, že je to infotmace nesehnatelná. I já se ptám na věci co jsem si mohl zjistit, je to tak -- stále s tím pořádně neumím a asi už z té snadnosti také blbnu. A nebo věkem. :)
Jde přece měřit i bezdotykově. Ovšemže se k tomu děti nedostanou, ale vědět by to mohly.
A jak to má hledat chudák holka na základce když je ráda že si spustí wordA nejde treba prave o to, aby se naucila i neco jinyho, nez jen spustit Word? Nadavat pri studiu na skolu umi kazdy, ale az prijde do tuheho a cirou nahodou bude neco takoveho potrebovat, tak zaplace. A ze ma hledat zrovna nejake teplotni extremy, ktere ji jsou ukradene? Pokud by mela hledat na netu neco, co ji bavi (treba rodinny stav ucitele telocviku