abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:22 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 28.0 programovacího jazyka Erlang (Wikipedie) a související platformy OTP (Open Telecom Platform, Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:11 | Zajímavý článek

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2024 (pdf), kde shrnuje své aktivity v loňském roce a přináší i základní popis situace na trhu. Celkový objem přenesených mobilních dat za rok 2024 dosáhl dle odhadu hodnoty přibližně 1,73 tis. PB a jeho meziroční nárůst činí zhruba 30 %. Průměrná měsíční spotřeba dat na datovou SIM kartu odhadem dosáhla 12,5 GB – v předchozím roce šlo o 9,8 GB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 12:33 | IT novinky

    Z novinek představených na Google I/O 2025: Přehledy od AI (AI Overviews) se rozšiřují do dalších zemí. Užitečné, syntetizované přehledy od generativní AI jsou nově k dispozici i českým uživatelům Vyhledávače.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | IT novinky

    Šestice firem označovaných jako „MAMAAN“ – tedy Meta (Facebook, Instagram), Alphabet (Google), Microsoft, Apple, Amazon a Netflix – je zodpovědná za více než padesát procent světového internetového provozu. Dalšími velkými hráči jsou TikTok a Disney+. Společně tak zásadně určují podobu digitálního prostředí, spotřebitelského chování i budoucích trendů v oblasti technologií. I přesto, že se podíl těchto gigantů od roku 2023 o něco snížil, jejich dominantní postavení zvyšuje volání po regulaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | IT novinky

    Evropská komise (EK) navrhuje zavést plošný poplatek ve výši dvou eur (zhruba 50 Kč) za každý malý balík vstupující do Evropské unie. Poplatek se má týkat balíků v hodnotě do 150 eur (zhruba 3700 Kč), které v EU nepodléhají clu. V loňském roce bylo do EU doručeno kolem 4,6 miliardy takovýchto balíků. Poplatek má krýt náklady na kontroly rostoucího počtu zásilek levného zboží, které pochází především z Číny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 18:11 | IT novinky

    Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:22 | Komunita

    V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 12:22 | Pozvánky

    Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.

    jose17 | Komentářů: 0
    včera 04:44 | IT novinky

    Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevily v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (60%)
     (24%)
     (9%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (5%)
    Celkem 55 hlasů
     Komentářů: 5, poslední včera 20:57
    Rozcestník

    Widle za vše nemohou

    6.9.2005 17:24 | Přečteno: 1248× | Začátky

    Když tak pročtám blogy za posledních pár dní, nabývám pocitu, že jsem na nějakém AntiWindows serveru.

    Někomu se něco pokazí, zobrazí špatně atd. a ihned dodá hlášku "za to můžou widle". No tak lidi, co blázníte, mnoho lidí tady odtud má paralelně Linux/Windows a každý na to může mít názor. Navíc ta chyba většinou není přímo na straně windows ale chybou daného programu/prohlížeče... Ale když jen za dnešek čtu potřetí za to můžou wokna tak se mi zvedá žaludek. Začal jsem používat Linux protože mě některé chyby v produktech MS vadili ale není to ještě důvod MS odsuzovat. Vždyť Linux má také své mouchy. Zrovna teď píšu z woken protože jsem si v mdk něco pokazil a je pro mne lepší počkat na novou verzi (snad vyjde v termínu) než zase přeinstalovávat systém. Tak lidi, nebuďte rasisti (nebo by to mělo být systisti) a přiznejte že vše má nějakou chybu a nenadávejte pořád. Taky mi sice sem tam něco ujede ale poslední dobou už je to fakt síla.

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.9.2005 17:27 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše blablabla
    Naprostý souhlas, Windows nejsou symbol všeho zla (no z Windows to zrovna nepíšu a i kdybych náhodou chtěl, tak nemůžu, protože mi na notebooku chcíply :-)).
    6.9.2005 17:39 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: blablabla
    Ne? Ještě napiš, že Bill Gates není satanáš a přijdu o všechny iluze...
    6.9.2005 17:39 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše -
    Windows za to nemůžou, může za to Microsoft a jeho politika "Windows pro každého idiota".
    6.9.2005 17:46 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Zato současná móda „Linux pro každého idiota“ je úplně o něčem jiném.
    6.9.2005 17:50 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Nikdo mě nenutí instalovat si distribuci stejně jako idiot. Ale u Woken to tak je.
    6.9.2005 17:54 Michal Vyskočil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Jakpak idioti instalují Linux? Ja si jako idiot pripadal az u instalace Slackware, kdy jsem zjistil, kolik veci o Linuxu jeste nevim :-).
    6.9.2005 18:01 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Třeba tak, jak jsem si počínal kdysi dávno. Nainstaloval jsem Linux, nejely mi tam Xwokna na ATI RAGE 128, našel jsem ovladač - totiž X server XFcom_SVGA. Byl to balíček pro SUSE, ale já jsem měl Red Hat 5.1. Chyběly knihovny - a co s tím? Tak jsem vzal šestku... Potom jsem zkoušel kompilovat jádro. To se nepovedlo, pokazilo se LILO => nová instalace...

    Počínat si takhle v Linuxu je zbytečný, ale u Woken mi přijde takový postup naprosto přirozený.
    6.9.2005 18:56 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Tak s tím nemohu, než souhlasit (zvlášť, když jsem to sám takhle prováděl). Přidal bych k tomu - řešení jakéhokoliv problému jedině reinstalací systému.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.9.2005 07:47 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Jakpak idioti instalují Linux?
    emerge -U world
    Math, as Barbie says, is hard.
    7.9.2005 11:52 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Gentooisti asi žijí jen v noci;-). Nemyslel jsem to špatně, jen jsem chtěl trochu vyvážit všudypřítomné Gentoo!
    Math, as Barbie says, is hard.
    6.9.2005 18:38 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: -
    Pod to bych se podepsal.
    6.9.2005 17:46 Petr Šobáň | skóre: 80 | blog: soban | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Ale na 90% za to můžou
    Ale můžou za to i když to třeba není jejich vina a je to vina třetích programů tak za to můžou protože nejsou schopni vyprodukovat nějaké smysluplné hlášení o chybě aby se mohlo říci za to nemůže windows ale ten a ten program.

    Jinak pokud windows nenabotuje na normálním HW - žádná exotika tak kdo za to může, to není jenom IE který je děravý jak ementál.

    Další věc je že M$ neuznává standarty a vše si přiohne k obrazu svému a jak mají potom pracovat programy třetích stran, viz java, IE které si implemetuje normu podle sebe atd....

    A za další je podle mě ten přístup M$ vytřískat ze všeho nejvíce korun, a nic za to nenabídnout, skuste jejich podporu že něco nefunguje a nakonec skončíte stejně s přeinstalováním, kdešto u Linuxu ať si to rozeserete sebe víc vždy se to dá opravit, pouze jak jsem měl linux krátce a nevěděl jsem o něm nic tak když se něco pokazilo tak jsem ho přeinstaloval, ale dnes to již nedělám, dnes si ho opravuji.
    6.9.2005 17:50 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    No já osobně standarty taky neuznávám a docela mě štvou a myslím, že na tomto serveru zdaleka nejsem sám…
    Zafod avatar 6.9.2005 17:59 Zafod | skóre: 17 | blog: Zafodovo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Ani prezidentskou? :-)
    6.9.2005 18:40 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Čože ? Tomu neuznávaniu štandardov celkom nerozumiem.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2005 18:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    No nejsi. Abc taky není 100% HTML 4.01 Valid ;-)
    No a OpenGL? S**** na něj. Uděláme si taky něco vlastího.
    6.9.2005 18:52 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Ale to nejsou standarty, nýbrž standardy (to písmeno je poměrně důležité).
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2005 19:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Aha, myslel jsem že ses jen spletl...
    6.9.2005 22:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Jsem Michal, ale Vyskočil a ne Čihař :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.9.2005 22:41 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    To může být jen chyba při měření.
    Copak toho není dost?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 6.9.2005 22:46 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Teda tady je to ale komplikovaný :-) Už jsem se mezi váma dvěma málem spletl několikrát, ale až tentokrát jsem si nedal pozor.
    7.9.2005 00:51 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Není to tak zlý. Vyskočil totiž nemá svoje debianí repozitáře. ;-)
    7.9.2005 10:08 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Možná proto, že Vyskočil používá Slackware a Gentoo a s Debianem nemá vůbec zkušenosti. :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    7.9.2005 10:09 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Mě těší, když si mě někdo plete s Michalem Čihařem. Nevím, jak se na to tváří on.

    BTW: a co Michal Kubeček? :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.9.2005 22:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    Standarty jsou fajn, nicméně nesmí jich být moc, protože se v nich pak člověk nevyzná…
    Copak toho není dost?
    6.9.2005 23:13 unchallenger | skóre: 69 | blog: unchallenger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ale na 90% za to můžou
    A což teprve ve standardech...
    6.9.2005 17:52 Michal Vyskočil
    Rozbalit Rozbalit vše Mě Windows nevadí
    Bohužel ony samotné se mnou jaksi nesouhlasí, mám odzkoušené, že tajemné záseky a bugy se objevují hlavně, když se tam objevím, nebo nedejbože na nich mám pracovat (jako user). Ale ani to není důvod, abych byl proti nim nějak zaujatý. Třeba svoji ročníkovou práci jsem psal ve Windows a ve Visual Studiu, ale k tomu mě vedly technické důvody.

    Po každé instalaci Windows (+antivir, +fw, +prohlížeč, +...), kterou semtam provádím, vděčný, že Linus v roce 1991 nešel raději do hospody a na nějaké jádro se nevykašlal.

    BTW: po nainstalování cygwinu se i z Windows stane docela použitelný nástroj pro práci :-).
    6.9.2005 18:08 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mě Windows nevadí
    Bohužel ony samotné se mnou jaksi nesouhlasí, mám odzkoušené, že tajemné záseky a bugy se objevují hlavně, když se tam objevím, nebo nedejbože na nich mám pracovat (jako user).
    Ono to bude asi tím, že člověk zvyklý na linux od nich očekává věci, které se jim moc nelíbí. Ale hádat se s nimi povětšinou nemá smysl. :-)
    6.9.2005 18:17 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Muj nahled, ktery nechci nikomu cpat
    System, na ktery se zle spolehnout a ktery se casem "nekazi" jako shnile ovoce, povazuji pouze Linux a jine Unix-based OS, takze zustavam "lin-sysistou" nebo jak si to nazval a MS-Win trpim jen v praci, nastesti jen jako uzivatel.

    Proste nejsem o Windows vnitrne presvedcen, ze je to ta spravna cesta. Nema smysl na ne nadavat, v tom mas pravdu. Obvykle staci jen tise a lehce zakroutit hlavou a jit po spickach dal.

    Nekde jsem slysel, ze se zivot sklada z malych radosti a ac to zni mozna trochu divne, podle me Linux(unix) je plny takovych malych radosti jako treba bash, vim, mutt atd. Staci jen mit trochu trpelivosti a chtit ty radosti objevit. Linux je jako zivot, se vsemi jeho radostmi, ale i starostmi, kdezto Windows je jako zombie - casem umre a musi se znovu nahodit - smutny pribeh.
    6.9.2005 22:44 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muj nahled, ktery nechci nikomu cpat
    Tak pod tímhle máš můj podpis :-), každý den se z něčeho raduji, kolikrát se začnu smát jak magor a radostí se plácám do stehen, přítelkyně se ptá, co zas dělám, já řeknu nic a směju se dál a řeknu na to jen, že mám prostě radost, ano upřímnou radost, že má práce je jednoduchá a efektivní (vim rulez :)
    6.9.2005 23:09 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Muj nahled, ktery nechci nikomu cpat
    Podobně se směju v podstatě jen když se mi něco výrazně povede, nebo když se někomu něco výrazně nepovede :-]
    Copak toho není dost?
    6.9.2005 18:23 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše hmm
    Koukam, ze je tu zadelano na slusnej flame, takze:

    WIDLEEE FUUUUUUJ GATEEES FUUUUJ :-) LINUX RULEZZZSSSZZZ.

    PS: je to tak dobry, klucí?
    6.9.2005 18:47 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše A to jste ještě nezkusili Apple
    Rád si zde počtu na abíčku jako bývalý - příležitostný uživatel Linuxu. Ale jedno mi nedá, ta zahleděnost jen na vlastní systém, názor. Pracuji na win každý den, připojen na Internet skoro nonstop, a XP jsem přeinstalovával tak před rokem a půl. Kde je ta nestabilita, padání, atd. se kterou se tady někteří tak velmi ohánějí. Čtu dokonce tady názory o přeinstalaci skoro co měsíc. Takovému uživateli nepatří počítač, ale nejvíce psací stroj do ruky. A co se týče přívětivosti systému, poslední distra jsou velmi povedená, ale od doby co pracuji na Apple, řeknu na rovinu, ani jeden z výše uváděných systémů nemá co se týče jednoduchosti a přívětivosti na něj. Upozorňuji, že na Apple pracuji již od 8.x verzí. Na slušné protinázory rád odpovím.
    6.9.2005 18:57 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste ještě nezkusili Apple
    Myslel jsem, ze z toho "P.S." je patrne, ze se jedna o ironii.
    6.9.2005 19:02 Aleš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste ještě nezkusili Apple
    Já to nemyslel na Vás, ale všeobecně. Asi jsem chybně označil u Vás odpovědět, to P.S bylo výmluvné.Pardon
    clipper avatar 6.9.2005 19:21 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A to jste ještě nezkusili Apple
    Takovému uživateli nepatří počítač, ale nejvíce psací stroj do ruky.
    Ale jak jen přeinstalovat psací stroj? :-D
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    6.9.2005 20:26 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
    Rozbalit Rozbalit vše smrt windows
    ... Linux protože mě některé chyby v produktech MS *vadili* ale není ...

    Windows stojí za prd. Je vidět že to píšeš z Windows, kdybys to psal v Linuxu, tak tam takovou hrupku nemáš. Linux RULEEEEZ, SMRT WINDOOOOWZE
    6.9.2005 21:32 Ashtar | skóre: 6 | blog: Len tak... | Jáchymov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: smrt windows
    hru*p*ku nebo hru*b*ku? Hlavne že ty to píšeš z GNU/Linuxu.
    6.9.2005 20:38 Jiří Veselský | skóre: 30 | blog: Jirkovo | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Stabilní OS?

    Znám jeden stabilní a spolehlivý OS. Není to ani Windows, ani Linux, dokonce ani *BSD. Je proprietární, uzavřený a kdovíco, a jmenuje se IOS.

    Posuzováno měřítkem stability a měřítkem toho, "jak moc dobře umí to, co má umět", je to naprostá jednička. Neznám nic jiného, co by IOS (na stejném bojišti) dokázalo porazit.

    Což samozřejmě není myšleno jako flame, ale jako upozornění, že nelze srovnávat nesrovnatelné. Otázka "je lepší X nebo Y" je v oblasti počítačových systémů, operačních systémů a aplikací obvykle idiotská a odsouzená akorát tak k subjektivním nikam nevedoucím hádkám, protože není definována relace "dobrosti".

    6.9.2005 21:48 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše widle
    prehodil sem motheboard ( znicen vlastni vinou....) uplne stejna revize motheboardu a biosu jako minula.... lin bez problemu ... widle malem chtely reinstal...
    USE="-gnome -kde";turris

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.