abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Humor

    Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 10:44 | IT novinky

    Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    včera 09:55 | IT novinky

    Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 09:33 | IT novinky

    Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 08:11 | Nová verze

    Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 20:55 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 16:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 15:55 | Pozvánky

    Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (1%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 496 hlasů
     Komentářů: 19, poslední včera 11:32
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Psaní všemi deseti

    9.1.2006 20:05 | Přečteno: 3807× | Ostatní

    Doposud jsem psal pomocí několika prstů obou rukou, které chaoticky běhají po klávesnici a hledají písmenka. Touto "metodou" píšu poměrně rychle, ale jistě chápete že se tak nedá pořádně pracovat, a to jsem se rozhodnul změnit.

    Začínám se proto učit psát všemi deseti, jak se to na normálního člověka sluší a patří. Škoda že jsem s tím začal poměrně pozdě (17 let), sice není nikdy pozdě, ale čím dřív, tím líp - chtěl bych tedy ve finále dosáhnout efektivnější práce s počítačem.

    A co vy, datlujete nebo jen bezhlavě mlátíte? ;)

           

    Hodnocení: 33 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 9.1.2006 20:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    No, píšu jen se dvěma prsty, ale nemusím koukat na to, co mačkám. Třeba při psaní tohoto příspěvku jsem ani nemrkl dolů. :-) Píšu tak 160 bouchnutí/sec.. Aspoň když jsem to naposledy měřil. Deseti pořád ne a ne... nejde to samo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    stativ avatar 9.1.2006 20:14 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Tak to je dost slusny...to je takovejch...sakra to je hodne...musim si skocit pro kalkulacku..................
    9600 uderu/min :-)
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    9.1.2006 20:14 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    160 bouchnutí za sekundu? Chlape, přihlaš se do nějaké soutěže :-D

    jinak ohledně té rychlosti, já mám asi tak 250 úhozů/min, což sice není nějak moc, ale pomalu se lepším...

    Berme život s nadhledem! ;-)
    9.1.2006 20:26 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Když už jsme u těch úhozů/min, existuje něco opensource na měření rychlosti psaní?

    Mimochodem, znáte The Typing Of The Death? Jedna z mála originálek, co doma mám a opravdu těžkej nervák hra :-) To odehrajete jeden level a jste úplně mrtví...
    9.1.2006 20:37 dizz | skóre: 21 | blog: Dizzyho_Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    tak treba trochu modifikovat tux type .. :D
    Chuck Norris dohral GNU/Linux... a dvakrat!
    David Watzke avatar 9.1.2006 20:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Lol, minutu... teď si můžu dát před příjmení Speedy, nebo blbec. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 9.1.2006 21:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Aspoň když jsem to naposledy měřil.

    Když jsem si to naposledy měřil, tak mi vyšlo jiný číslo, ale to sem nepatří :-D

    9.1.2006 21:14 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    LOL
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    David Watzke avatar 9.1.2006 21:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    No, tak to každopádně. :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.1.2006 20:32 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Nikdy jsem se neučil psát všema deseti, ale tím jak sedím u počítače víc než 10h/den a pořád něco datluju se to tak nějak naučilo samo. Píšu celkem použitelně rychle, klávesy nehledám a dál to neřeším...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    9.1.2006 21:34 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Ba ba.
    Math, as Barbie says, is hard.
    9.1.2006 23:01 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Stejný problém - tedy spíše štěstí. Díval sem se do nějakých tabulek a krom startovací pozice snad píšu i dobře dle oficiálního stylu... ale teď budeme brát všemi deseti a jestli mě někdo bude přeučovat... :(
    Baník pyčo!
    9.1.2006 20:38 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Taky nepíšu všemi deseti, spíš tak sedmi-osmi. Fascinuje mě ale kamarád, který si zakládá na tom, že píše všemi deseti, přičemž mu napsání jednoho slova, než najde písmenka, trvá asi tak 10x déle, než mě :-)

    Ono to bude asi ale taky praxí, na PC pracuje možná čtyři, kdežto já takových 9, 10. Nehledě na to, kolik textu (a kódu) jsem za svůj život už vytvořil...
    David Ježek avatar 9.1.2006 20:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    no ja pisu cca osmi prsty (3L + 5R), ale co psani poslepu panove? ja sem zrovna ted o bikendu z nudy zkusil vsechny klavesy prelepit elektro izolackou a musim rici, ze se na klavesnici orientuju uz oprvdu dobre, chvil, kdy si nejsem jistej klavesou je malo a nadale ubyvaji :-) zkratka psani na klavesnici 8-12 hod denne posledni rok se zacina vyplacet
    9.1.2006 20:59 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    My prave ve skole piseme opisy na bilich klavesnicich a docela to jde, je to neco jako ta Das Keyboard, ale my uz ji na skole mame 3 roky ;o)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    10.1.2006 08:10 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Super nápad. Ale chcel by som vidieť tváre študákov, keď po prvý krát zistia, že na takej klávesnici majú písať ;-)
    10.1.2006 08:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Při opisování textu mne dostatečně zdržuje přeskakování pohledem mezi předlohou a psaným textem. Kdybych se měl kromě toho dívat ještě na klávesnici, asi bych nenapsal nic…
    9.1.2006 22:07 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Poslepu? V pohodě, jsem celej den u PC, takže si už něco musím vsugerovat :-D
    Berme život s nadhledem! ;-)
    9.1.2006 23:35 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Po slepu v pohodě. Sem takhle jel donmů vlakem, bušil nšjaký textík a při tom koukal po lidech okolo nebo z okna. Soused se naklonil a kontroloval jestli "nepíšu" nesmysly :-))
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    9.1.2006 20:58 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    ja pisu vsema deseti, na skole nas to v prvaku naucili (proto jsem taky misto na gympl sel na ekonomicky lyceum), naposledy co jsme merili, tak desetiminutovka s hackama a carkama kolem 220-240 uhozu za minutu, ale minutovky s opisem jednoho a toho samyho radku i pres 350 uhozu za minutu, zavisi to podle _obtiznosti_ textu, jinak ucili jsme se na programu zaviacic, ovsem staci i obycejna ucebnice pro psani deseti, pokud poctive cvicite, tak za pul roku se to jde v pohode nauc ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    9.1.2006 21:02 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    ale to jsem na skole takovej prumer, jsou tam i borci s 900 uhozi za minutu ;o)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    9.1.2006 21:18 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Pri písaní všetkými desiatimi nie je podstatné len to, koľko textu za minútu si schopný/resp. borci sú schopný vyprodukovať, ale podstatná je aj informácia o chybovosti, ktorá potom zráža počet úderov. Chcel by som vidieť takého borca, čo ma 900 úderov za minúptu napr. programovať.

    jajkala fajka fajkala jajka jajkala fajka fajkala jajka :)
    9.1.2006 21:27 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    no to byl zrovna borec co vyhral mistrovstvi sveta, ale je to z korektury (tzn. napred uprava textu a pak opis, je to asi na 30 minut)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    9.1.2006 21:38 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Jestli si dobře vzpomínám, standardní penalizace je 10 úderů za překlep. Ta už by měla být započítána v hodnotě, která se prezentuje jako výsledek. Ale těch 900 se mi také moc nezdá, po chvilce googlování jsem našel u Zaviaviče toto:
    Naše Helena Matoušková se v Hannoveru 2001 postarala o senzaci, když odevzdala práci v novém světovém rekordu nad hranicí 800 úhozů za minutu. V Římě 2003 tuto hranici ovšem překonala výkonem, k němuž se nikdo na světě asi ještě dlouho při půlhodinovém opisu nepřiblíží, rychlostí 955 úhozů za minutu!
    9.1.2006 22:08 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Bože, to už skoro popírá zákony fyziky :-)

    Vychází to na téměř 16 úhozu za sekundu, což je výkon, nad kterým stojím s otevřenou pusou...
    9.1.2006 22:12 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Zajímalo by mě jak to vypadá, nemá někdo odkaz na záznam, pokud existuje? To se z té klávesnice musí kouřit :-D
    Berme život s nadhledem! ;-)
    9.1.2006 22:17 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    ne, fyzicky jde kolem 380 uhozu za minutu, ale oni pouzivaji makra ve wordu ;o), takze po nauceni maker, to jde ;)
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    9.1.2006 22:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Fyzicky jde určitě víc, viz výkony špičkových závodníků přes 600 ještě na mechanických psacích strojích. Sice se tam, neklame-li mne paměť, počítalo velké písmeno za dva a velké písmeno s háčkem nebo čárkou za tři, ale těch zase není tolik, aby to dalo takový rozdíl a navíc předpokládám, že na mezinárodních soutěžích se opisuje text v angličtině.
    9.1.2006 22:33 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    no asi nejspis jo, ale nase skola soutezi predevsim v cr a tam v tech opisech od zaviacice je hacku jak na....
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    9.1.2006 22:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Abych pravdu přiznal, dokážu si představit spíš tohle než výkony nad 600 na mechanických psacích strojích…
    9.1.2006 22:18 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    fyzikalni zakony to imho nepopira. zkuste co nejrychleji cvakat na klavesnici nesmyslny znaky a tech 16 za sekundu date v pohode taky. Problem je, ze pokud to ma davat smysl, tak musite mit mapu klavesnice natvrdo 'zadratovanou' v mozku.... na premejsleni zkratka neni cas....
    9.1.2006 22:22 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Proto je tam ten smajl .)

    Nemyslim, ze by to fyzikalne nebylo mozny, jenom mi to prislo vic nez dost rychly. Taky nemusim premejslet nad tim, kde je jaky pismeno a bez divani datluju slova.

    Fakt by to chtel video toho zapisu :)
    9.1.2006 22:40 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    jj, ja sem to pochopil. Na druhou stranu, kdybych nevedel, ze to mozny je, tak bych o tom asi dost pochyboval. Precejenom, nervovy signaly se siri relativne pomale. Kazdej sval ma svuj seek time. Navic dekodovat napsanej text a prevest ho do posloupnosti prikazu pro svaly.... To musi bejt celkem zahul... ;)
    9.1.2006 22:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Můžete využít podobný trik jako moderní procesory, které současně zpracovávají více instrukcí. Nemusíte čekat, až napíšete jedno písmenko, abyste mohl začít zpracovávat další. Oproti procesoru to máte jednodušší v tom, že běžný text neobsahuje podmíněné skoky a cykly… :-)
    10.1.2006 21:50 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    běžný text neobsahuje podmíněné skoky a cykly
    to neni pravda, pokud ja prepisuju delsi text do pocitace, mam tam jak skoky tak cykly.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    David Watzke avatar 9.1.2006 22:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Dá mi to zabrat i když píšu krávoviny... ještě u toho stihnout myslet a rupla by mi hlava.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.1.2006 22:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Špičkové výkony obecně spočívají právě v tom, že se na to nemyslí, tedy aspoň ne tou částí mozku, kterou obvykle provádíme vědomé činnosti. Viděl jsem nějaký dokument, kde ukazovali, jak funguje sportovní střelec: nejdřív provede základní zamíření ještě vědomě, ale pak doslova "vypne mozek", začnou pracovat úplně jiná centra a rozkmit zbraně se sníží prakticky o řád. Největších chyb se pak dopouštějí právě v okamžiku, kdy nedokážou dostatečně "vypnout". Podobné je to třeba u špičkových fotbalistů, když kopou přímé kopy nebo penalty: taky se při tom nezapojuje vědomé myšlení, na rozdíl od těch rekreačních; a neuvěřitelné lapsy, kdy superhvězda mine při penaltě bránu o několik metrů nebo pošle lehoučkou střelu přímo do brankáře, většinou spočívají právě v tom, že pod tíhou situace o tom začne "moc přemýšlet".

    Nevím, do jaké míry je to pravda, nejsem špičkový fotbalista ani sportovní střelec. Na druhou stranu, i když jsem basket hrával pouze rekreačně, i tak jsem zjistil, že překvapivě přesné přihrávky na delší vzdálenost se mi vždycky dařily tehdy, když jsem na to nemyslel, ale nějak jsem to tam instinktivně hodil, jak to vyplynulo ze situace. Kdybych o tom přemýšlel, neměl bych šanci. Takže něco na tom asi bude.

    9.1.2006 22:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Tak jsem si při té příležitosti vzpomněl na krásný výrok J. Maurera po jednom zápase USK v evropském poháru: "No jo, když ti naši na to musejí myslet. Tihleti to řeší prodlouženou míchou…" :-)
    9.1.2006 22:49 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Určitě na tom bude něco pravdy. Občas hrávám Counter-Strike a když se na to těším, jdu si zahrát a moc se na to soustředím a přemýšlím, nic mě nejde. Když jdu ale "jen tak", ze srandy si zastřílet, lítají jeden frag za druhým.
    Berme život s nadhledem! ;-)
    David Watzke avatar 10.1.2006 06:32 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    :-) Two fragz left... :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.1.2006 22:53 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    No to máte jako softwarové a hardwarové dekódování videa - při softwarovém na to procesor musí "myslet" a furt něco počítá. Při hardwarovém vklidu valí dekódovaný obraz do grafické karty a přes overlay na monitor...procesor se fláká :-)
    10.1.2006 15:50 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Já u hraní min také nemyslím (na ty miny) a to mám rekord velké pole za minutu čtyřicet šest (uvažujte gnomí miny, lepší nejsou…). Průměrný výkon jsou dvě minuty.
    Copak toho není dost?
    9.1.2006 22:29 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    H. Matouskovou znam osobne a musim rict, ze je fakt zazitek ji videt psat :-)

    Tech 950 uhozu se dosahuje take tim, ze existuje seznam zkratek, ktere jsou pri psani "dynamicky" nahrazovany ("ptz" => "protoze" apod.).
    10.1.2006 07:33 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    kdysi sme ji meli u nas ve skole (na ukazku ;) - ver tomu ze na normalni klavesnici by to nenapsala :)
    never use rm after eight
    9.1.2006 22:16 hmm | skóre: 13 | blog: BSD bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Ale to je opis, kdezto korektura je oprava textu s korekturnima znackama pomoci maker ve wordu+ nasledny opis, takze tam to jde dat, ale kouknu se na nastenku zejtra ve skole, tam mame vysledky vyveseny... (je mozny ze jsem se spletl) ;))
    BSD is for people who love Unix, Linux is for people who hate Windows...
    6.8.2006 11:49 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Ja sem se naucil psat na klavesnici vsemi desti pomoci programu psani :)
    9.1.2006 21:23 machr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    no, nevim presne, kolika prstama pisu. Odhadem tak 8. Na klavesnici se nekoukam.

    nemam potrebu se ucit psat vsemi deseti, uz ted pisu mnohem rychlej, nez stacim kod vymyslet :-D
    9.1.2006 21:23 paskma | skóre: 13 | blog: Paskmův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Já všema deseti umím. Hodí se to na programování v Adě ;-))

    Ale tedy žádný rychlík nejsem a chyby dělám taky.
    9.1.2006 21:57 djbart | skóre: 9 | Bartošovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Já píšu devíti prsty. Nějak pořád nemůžu najít využití pro levý palec. Mezeru píšu pravým.
    A co vy? Používáte při psaní oba palce?
    Nejmocnější je ten, kdo přemůže sám sebe. jaluvka.info
    9.1.2006 22:03 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Pravej palec je na AltGr ;-)
    9.1.2006 22:06 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Já když píšu deseti tak zase dělám mezeru levým. Nemůžu využít ten pravý :-)
    Berme život s nadhledem! ;-)
    9.1.2006 23:15 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Já jsem se naučil deseti psát až na stará kolena asi v 21 letech :-) podle stránech jednoho maníka (asi to půjde vygooglit, ale jsem líný to dělat), on tam radil vymyslet si vlastní prstoklad a začít psát veškeré texty rovnou deseti prstama a dívat se přitom na ně, časem si to člověk zafixuje a nemusí se už na klávesnici dívat. A vskutku, za asi 2 měsíce jsem tak už psal rychleji než dřív. Oproti klasické výuce, kdy se otrocky opakují sekvence několika znaků, to není taková nuda a jde to fakt rychle.
    9.1.2006 23:22 n3tman | blog: Pulp_Fiction
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Nemyslíte tohle? Kvalitní stránka, také jsem si ji už pročetl a některé tipy mě přijdou dost užitečné.
    Berme život s nadhledem! ;-)
    10.1.2006 12:45 .li | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    jo, přesně tohle
    10.1.2006 08:34 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti

    Snažím se občas nějaký prstoklad dodržovat, ale ono to moc nejde, občas se mi do přehledných sekvencí znaků vloudí potřeba mačkat Ctrl-šipky, PageDown, F9 a jiné podivné klávesy a kombinace, které mi prstoklad rozhodí… S tím většina metodik a výukových programů nepočítá.

    A navíc mám vlastní definici klávesnice – programátorskou, ale i tak se schopnost efektivně psát velmi hodí. Ještě se to naučit bez přemýšlení, ale ani po mnoha letech to stále není ono. Rychlost jsem si nikdy neměřil.

    10.1.2006 21:22 nightfish | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti

    Snažím se občas nějaký prstoklad dodržovat, ale ono to moc nejde, občas se mi do přehledných sekvencí znaků vloudí potřeba mačkat Ctrl-šipky, PageDown, F9 a jiné podivné klávesy a kombinace, které mi prstoklad rozhodí… S tím většina metodik a výukových programů nepočítá.

    Většina metodik říká: po napsání písmene vrátit prsty do výchozí polohy. Tzn. po napsání nějaké krkolomné kombinace kláves vrátíte prsty do nějaké základní polohy a nemáte problém.
    clipper avatar 10.1.2006 18:15 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Píšu jako blesk ! Jednou za čas udeřím.
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    10.1.2006 21:38 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    [flame]Učit se psát všemi deseti je na baterky! :-)[/flame]

    Je mi dvacet, studuju FI MUNI a všemi deseti psát neumím a rozhodně to nehodlám měnit. Nemám čas zabývat se stupidními programy, kde se opisují bezobsažné texty typu "asdf jklů"; raději napíšu nějaký zdroják a výsledek (z hlediska rychlosti psaní) je podobný. Možná bych psal všemi deseti o něco málo rychleji, ale proč ztrácet čas takovými kurzy, když výsledek je srovnatelný.

    Kromtoho: Naučíš se psát všemi deseti na české klávesnici a když pak chceš napsat nějaký zdroják, přepneš si na anglickou a budeš mít kadenci tak ta-ta-ta jako samopal vzor ___ (3 údery za minutu :-)). Ledaže by ses naučil psát všemi deseti na obou klávesnicích a to už je dvakrát tolik zabitýho času blbostma...

    Tím chci říct, že se rozhodně nepovažuju za nenormálního, když nepíši všemi deseti a koukám se občas na klávesnici. Tím spíš, že velká část mých kolegů, kteří se to učili, píší výrazně pomaleji než já...
    θηριον ειμι
    11.1.2006 11:34 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Nemám čas zabývat se stupidními programy, kde se opisují bezobsažné texty typu "asdf jklů"
    komentovaných diskusí (105) - tak tenhle cas uz by se ti bohate vratil jen tady, natoz pri pouzivani mailu, chatu apod. Mam zkusenosti s tim, ze takove "nemam cas na" je spis pohodlnost (stejne jako je neuroza "nemam cas cekat 30 sekund, nez mi pocitac nabootuje"). Ony se ty texty "asfdjklů" neopisuji nijak dlouho.
    Kromtoho: Naučíš se psát všemi deseti na české klávesnici a když pak chceš napsat nějaký zdroják, přepneš si na anglickou a budeš mít kadenci tak ta-ta-ta jako samopal
    To prave neni pravda, jednak se anglicka a ceska klavesnice lisi v nekolika malo umistenich (y/z, diakritika), a pak, jednou ziskany prstoklad lze velice rychle pouzit pro vsechny mozne druhy rozlozeni (mozek si to v pohode prepne a prsty se kmitaji naucenym zpusobem - sam jsem to vyzkousel pri psani hebrejstiny a arabstiny, staci jen par hodin treninku, a nepotrebuji ani potrebne znaky namalovane na klavesach).
    7.9.2008 21:15 jar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    blbost, 160za sekundu je nemožné. je vidět, že fakt uvažujete
    19.1.2016 21:12 ilo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psaní všemi deseti
    Online zdarma: http://www.cz.strojopisonline.sk/nacvik

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.