abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    1.5. 22:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 12.0 minimalistické linuxové distribuce (JeOS, Just enough Operating System) pro Kodi (dříve XBMC) a multimediálního centra LibreELEC (Libre Embedded Linux Entertainment Center). Jedná se o fork linuxové distribuce OpenELEC (Open Embedded Linux Entertainment Center). LibreELEC 12.0 přichází s Kodi 21.0 "Omega".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 12:55 | Nová verze

    Microsoft vydal novou velkou aktualizaci 2404.23 v září 2019 pod licencí SIL Open Font License (OFL) zveřejněné rodiny písma Cascadia Code pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    1.5. 05:33 | Nová verze

    OpenTofu, tj. svobodný a otevřený fork Terraformu vzniknuvší jako reakce na přelicencování Terraformu z MPL na BSL (Business Source License) společností HashiCorp, bylo vydáno ve verzi 1.7.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci. Vypíchnout lze State encryption.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (31%)
     (19%)
     (31%)
     (19%)
    Celkem 36 hlasů
     Komentářů: 8, poslední dnes 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.11.2009 10:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    a na druhém běží XP
    Tak na ten bych se zaměřil. Né že bych byl nějaký rasista :-)
    Saljack avatar 18.11.2009 10:59 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    To mě taky napadlo, já to u sebe nemám nechám to projet, ale stejně se mi to nezdá, protože byl včera skoro celý den vypnutý.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Max avatar 18.11.2009 11:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Oni ti to nemusí zablokovat hned ten den, co to ty viry rozesílá ;-)
    Doporučuji to projet (v tomto pořadí) : Nastartit Stav Nouze -> combofix
    Nainstalovat Malwarebytes a projet zaktualizovaným malwarebytes (už nemusíš být ve stavu nouze)
    Ve finále to ještě projet nějakým antivirem (třeba NOD32 trialkou)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.11.2009 11:58 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    co se tyce antiviru tak doporucuju avira antivir. je uplne zdarma jen po aktualizaci vyskakuje reklama ale je hodne kvalitni, pokud ma klient v siti problem tak instaluju aviru a je klid, mame to uz na desitkach pocitacu a nemuzu si stezovat
    18.11.2009 13:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    je uplne zdarma jen po aktualizaci vyskakuje reklama
    A během aktualizace a občas při startu a občas když jenom děláš něco úplně jiného. FUJ FUJ a potřetí FUJ
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2009 16:13 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    ke? paranoia?
    belisarivs avatar 18.11.2009 16:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Ne. Opruz.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Max avatar 18.11.2009 13:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Na rychlé jednoúčelové proskenování počítače je NOD32 hodně dobrá věc. Sosneš trial, zaktualizuješ, proskenuješ (což je oproti jiným antivirům celkem rychlejší). A pokud budeš chtít, tak pár dnů necháš na PC hnít a když ok, tak nasadíš třeba AVG Free, nebo Avasta.
    Avira má několik problémů (obtěžuje, není česky - obyčejný zákazník chce všechno česky en nerozumí, rezidentní štít také nicmoc). Avira je dobrá jen v tom, že je zadara a má velmi dobrou detekci, nic víc.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.11.2009 16:19 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    kdyz uz mluvis o tech obycejnejch lidech - klientech, etc .. tak sis odpovedel sam, pokud bys tam nechal vyhnit noda tak se ti to pc hodne rychle vrati, a delat to nadvakrat je ztrata casu. resit problemy spjate s nakupem licence ke koncovemu uzivateli je take nerealne. pokud jde o produkt zdarma tak jsou schopni akceptovat anglictinu(stejne jim antivir bezi na pozadi) i reklamu(ktera se zobrazuje opravdu jen po aktualizaci databaze, staci kliknout na close) proste nejak si ty vyvojari musej vydelat a pokud je produkt kvalitni tak mi to nevadi, proste jednou za 2 dny se nekde na pozadi objevi okno co zavru, np. s avirou mam proste dlouhodobe kladne zkusenosti z praxe na mnoha pc. napr s nodem jsem mel uz snad 2x problemy kdy se mu nechtelo odinstalovat ..
    Max avatar 18.11.2009 21:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Nevím, kolik tak klientů spravuješ, ale já když někomu řeknu, že jim tam dám tohle, že je to zdarma, bohužel anglicky, tak proč jim tam prý nedám něco česky. Prý když na ně něco vybafne, tak stejně neví, co dát a tudíž je to k ničemu. Raději požadují česky. Toď moje zkušenost s desítkama rodin.
    S nodem jsem to myslel tak, že pokud je to možné, tak ho tam třeba pár dnů nechat (má dobrý rezidentní štít) a kdyby něco, tak to odchytne. Pokud po párd dnech ok, tak nasadit nějakou lenivou plečku. Ale v posledních dnech to dělám spíš tak, že lidem nastavuji user účty, i když nechtějí. A antiviry jim nedávám (zbytečně hodně zpomalují PC). Má to hodně výhod. Nenainstalují si do PC každou hovadinu. PC mají čistý, bez různých šmejdů. Ještě přemýšlím, že jim tam nasadím nějaký skenr a do win plánovače zadám spouštění skenu jednou týdně.
    Jojo, začínám si uživatele pěkně vychovávat tak, jak to má být :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 18.11.2009 21:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Tak po přečtení tohoto vlákna jsem rád, že spravuji jen linuxové počítače :-). Dva z nich jsou 100km odsud a kromě HW problému s barvou do tiskárny jsem o nich už přes rok neslyšel.
    18.11.2009 22:07 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Moje zkušenost je stejná, až na to, že oni neví co dát, ani když je to česky. Zejména proto, že je vůbec obtěžuje něco číst a o něčem rozhodovat.
    19.11.2009 00:25 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    tak nasazuju ji jen u problemovych klientu nebo tam kde je prosly trial antivirak. jeste si nikdo nestezoval ze je to anglicky, kdyz jim to vse naferovku vysvetlim, popr je moznost nastaveni automatickeho blokovani/mazani naleznutych viru. nevim , asi se kazdej pohybujem nekde jinde, ja sem ciste jen isp a todle opravovani widli je z me strany jen nadstandartni sluzba a proste k tem pc nemam fyzicky pristup, dokud si ho nedovezu domu. po nasazeni aviry o nich vetsinou pak uz nevim
    Max avatar 19.11.2009 07:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    No, to o mně by se dalo říci, že těm lidem dělám full support a ještě mám skoro všude nainstalovanou vzdálenou správu. Takže cinknou, připojím se na ně a řešíme. Jsou to většinou známí a známí známých, teď k tomu přibyla ještě firma, dvě. Takže krom těch firem to dělám za sušenku, většinou ani to ne. V současnosti spravuji aktivně (mám na těch PC vzdálený přístup) cca 24 PC. Dalších asi 25 spravuji tak nějak pasivněji (když se stane něco závažného, tak se u nich zastavím)
    Takže by se dalo říci, že jsem v neustálém přímém kontaktu s těmi lidmi a ti se nebojí si stěžovat na každou drobnou věc.

    Dřív jsem i nasazoval firewally. Nyní to už nedělám a nechávám jen ten ve windows. Nemá to cenu. Každého nějaké dotazování obtěžuje a po nějaké době se ho naučí vypínat a vypínají si ho hned po spuštění a to klidně dělají několik měsíců a když s nimi řeším nějaký problém, tak koukám, že je FW vyplý a oni : jo, my ho vypínáme, je to strašně otravný. Zkoušel jsem na klientech celou řadu free firewallů (kerio, comodo, zonealarm atd.) a ani jeden neuspěl :-/. Základem je : nejmíň programů, když už něco, tak česky (když je to en, tak jim to člověk vysvětlý, ale oni si to nezapamatují a stejně po nějaké době neví, co mají zmáčknout, ale to už ti neřeknou, páč si myslí, že budou za voli, což rozhodně nejsou, já si také po pár týdnech nepamatuji něco, nějaký postup, co mi někdo někdy vysvětlil a ukázal).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.11.2009 10:29 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    jsem toho nazoru ze fw ti jako koncovymu zakazniku ma poskytovat isp, posledni dobou premyslim zda by se dala udelat proxy skenujici viry aby se i o ten antivir castecne starala sit
    vencour avatar 19.11.2009 13:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů

    Neni lepší něco se snortem?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    19.11.2009 14:23 pacholeq | blog: odpor_je_marny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    diky za tip to sem neznal
    18.11.2009 13:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Antivir - jde nabootovat SystemRescueCD a projet to clamavem
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 18.11.2009 13:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Tak to je právě špatný řešení ;-). Nenajdeš tak dost virů a havěti. Převážně té, co je v registrech ;-). A tam je skoro všechno trochu šikovný svinstvo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Heron avatar 18.11.2009 14:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    To že jdou do registru uložit binární data vím. Kdo je však pak spustí?
    Max avatar 18.11.2009 14:25 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Standardně to bývá tak, že se někam do registrů uloží binární data případného škůdce. Jeho spuštění je již triviální a existuje hafo způsobů, jak toho docílit. Může ho spustit samotný proces explorer, nebo jiné procesy, jenž se standarně spouštějí po startu, pozměněné init scripty, vytvořená služba v registrech s directivou automatického spouštění, která není vidět v klasických službách a další věci. Je o opravdu hodně řešení a autoexec.bat už to dávno nebývá :D
    Dosavadní zkušenost mi s rescuecd, nebo připojením disku do jiného systému s win a proskenování, moc nepomohla. Offline registry tyto prograny neotevřou, neprojedou, nenajdou chybné klíče, špatné služby atd. A to je právě věc, kterou většina svinstva v dnešní době využívá.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vencour avatar 18.11.2009 11:11 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů

    Našli havěť z Tvý IP adresy nebo Tvýho portu/modemu/cojávim? Jak moc je to info o Tvym původu důvěryhodný?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 18.11.2009 11:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů

    Pokud jsi ještě s těma woknama nic neudělal, zapojil bych linuxovej stroj jako bridge a sledoval, co wokna posílaj. Výhoda dvou síťovek ;-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    18.11.2009 11:22 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Nebo vytáhnou z krabice starý hub a připojit to přes něj - nepůjde sice full duplex, ale stačí pak jen jedna síťovka v promiskuitním režimu. Nebo mít managet switch co umí port monitoring, ale to má doma asi málokdo :-)
    Jendа avatar 18.11.2009 21:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Nebo mít managet switch co umí port monitoring, ale to má doma asi málokdo :-)
    arpspoof? :-)
    18.11.2009 23:11 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Tím to teoreticky jde taky - pokud se tabulky MAC adres ve switchi zahltí podvrženými ARP pakety natolik, že už se tam žádné nové nevejdou, tak se switch přepne do nouzového řežimu, kde funguje stejně jako hub. Nebo se sekne :-)

    V praxi jsem to zatím nikdy nezkoušel (poněvač mám onen hub), ale mám to v hlavě zaznamenané v položkách "Věci, které by bylo zajímavé udělat, kdybych se opravdu, ale opravdu nudil" s hodnocením "Téměř nulové riziko exploze a/nebo zničení testovaného zařízení" ;-)
    18.11.2009 11:15 Cyklista | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    ICQ v XP.? Brrr. Tak s tím jsem už kdysi skončil. Dvakrát za sebou mi ICQ zlikvidovalo počítač. Změnil jsem klienta a už se mi to nikdy nestalo. Začal bych u toho.
    18.11.2009 11:25 Saljack
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Je tam SIM-IM
    Jendа avatar 18.11.2009 21:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Krade! Krade!
    Saljack avatar 19.11.2009 12:38 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    A to jako proč?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Jendа avatar 19.11.2009 14:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Souhlasíte s tím, že nebudete

    (1) bez výslovného písemného oprávnění společnosti ICQ vytvářet ani používat jiný software než ten, který vám poskytla společnost ICQ nebo America Online, LLC. nebo jejich pobočka, k zadání vašeho čísla ICQ nebo hesla nebo pro získání přístupu ke službám ICQ
    19.11.2009 19:54 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Tak tos měl spíš napsat, že: Porušuje licenci! Porušuje licenci! :-)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Jendа avatar 19.11.2009 20:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Krade konektivitu a procesorový čas serverů poskytovatele ICQ – neplatí za něj, protože alternativní klienti nezobrazují reklamy.
    19.11.2009 20:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Do vězení as ním.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Max avatar 18.11.2009 13:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    To, že si neumíš zabezpečit PC, kde máš ICQ, ještě neznamená, že to neumějí ostatní lidé ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 18.11.2009 22:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    To ze to to neznamena, jeste neznamena, ze to umeji.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    18.11.2009 11:23 Stevko | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Došlo k rozosielaniu viru, tak nechajú nezablokovaný port 25? Zaujímavé riešenie.
    Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
    Gilhad avatar 18.11.2009 12:29 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Jiste, pokud nekdo siri viry, tak je potreba mu odstrihnout vsechny ostatni kanaly, ktere se k sireni viru nepouzivaji a nechat mu jen mail a webovky, aby sireni viru nebylo omezovano provozem jinych aplikaci :)
    18.11.2009 13:22 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Nemáte tak úplně pravdu. Jednak se poštou dneska tolik virů neposílá, druhak jde o to zabránit tomu, co ten vir dělá, tj. aby nemohl stahovat instrukce z jinejch napadenejch strojů, zavirovávat další stroje a/nebo weby.
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2009 15:28 Jendál
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Známému u UPC poslali přesně tento dopis a on se s nimi telefonicky domluvil na zablokování svého portu 25 a všechny ostatní mu nechali. Obě strany byli pak spokojený, on mohl stahovat torrenty a oni neměly zdroj spamu. Sám nedokázal odvšivit svůj počítač. Vyzkoušel vše možné, měl i nainstalovaný NOD32, ale žádný program nic závadného nenašel. Přičemž určitě na svém počítači něco měl, neboť na svém routru viděl velký odchozí provoz (na počítači, ale ne). Vyřešil to až po půlroce, kdy si přeinstaloval Windows (do čehož se mu nechtělo).
    18.11.2009 20:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    ... a mezitím vesele botnetil, pokoušel se vlámat na cizí SSH, zavirovával weby...
    Quando omni flunkus moritati
    18.11.2009 11:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Mám pocity, že viry se daj občas "sehnat" na fejzbuku, ne?
    Jendа avatar 18.11.2009 21:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Teda že by ta Windows byla až takhle děravá, to se mi nezdá.

    Tedy pokud není uživatel debil a dobrovolně si nestáhne a nespustí někým odkazovaný soubor, že.
    Gilhad avatar 19.11.2009 12:59 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    nebyla nahodou rec o FB? :) (Jo, verim, ze i tam se obcas muze objevit nejaky rozumny clovek .... alespon jsem nevidel dukaz opaku, ale to moc neznamena)
    19.11.2009 15:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Ja nevim přesně, ale myslim, že to bylo realizováno formou odkazu na stránku, která exploitovala chybu v prohlížeči, takže lidi s neupdatovaným prohlížečem (starší verze FF, myslim) chytili virus.
    xvasek avatar 18.11.2009 12:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Stalo se to někomu taky?
    Stalo. Odvirovat, ohlásit, oni to opět zprovozní.
    Jan Drábek avatar 18.11.2009 15:46 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Odvirovat do závorky, ne vždy to najdeš...
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    xvasek avatar 18.11.2009 17:39 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Pokud ostatní antiviry selžou, pomůže antivir jménem "dd". :-)
    19.11.2009 16:13 headhunter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Stalo a dokonca este horsie. Znizili mi este aj rychlost na 64kbit/s. Antivir som mal stale aktualny, nic nenasiel, s nimi som nic neriesil, lebo to je ako "hrach o stenu hadzat", a po tyzdni mi vsetko odblokovali a bolo to fajn. Skur... UPC ;)
    vlastikroot avatar 18.11.2009 12:34 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Zab ty widle. Nechápu k čemu si doma přechovávat widle když tam je jen browser a IM klient. Fuj.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Saljack avatar 18.11.2009 12:51 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Ja jsem taky nastvanej a pokusim se domluvit s brachou a mamou aby tam byl nejakej linux. Stejne si nic nenainstalujou a to co si nainstalujou je pekny svinstvo jak koukam zajimavi je, ze dva roky problem nebyl a nejednou je.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Salamek avatar 18.11.2009 13:10 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    jak psal vlastik, zab ty widle!!! budes s nimi mit jen problemy... a nezapomen spindit UPC ze ti zakazali opravdu ty "prave" porty :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Saljack avatar 18.11.2009 13:13 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    To taky nechapu proc zakazali zrovna tyhle porty. Hlavne me stve 22.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Salamek avatar 18.11.2009 13:55 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    jj 22 by me taky stvalo
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    18.11.2009 13:57 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Oni zcela správně zakázali všechny cílové porty a jen některé povolili. A z toho počítače s Windows XP pravděpodobně budete muset odstranit malware s názvem Conficker, alespoň tak se vám snaží v e-mailu napovědět. ;-)
    Salamek avatar 18.11.2009 14:58 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    A ten nejvetsi wirus tam nechat ?
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    18.11.2009 17:01 Sandokan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Správně !!

    Widle patřej do hnoje, na počítač se dává operační systém.
    Dalibor Smolík avatar 18.11.2009 17:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    No fakt je, že pustit se na internet s Windows je jako vjet na dálnici se šlapacím autíčkem.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    18.11.2009 13:06 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Já jsem tyhle praktiky zažil u té z jejich nejrychlejších variant připojení, kdy byla připojená škola. Hlídané to tam opravdu bylo, možnost rozesílání virů skoro nulová. Když jsem se ale kouknul na router na statistiky přenosů, je mi jasné, co se jim nelíbí. Nelíbí se jim, že ty jejich Mbity někdo opravdu používá a tak se snaží to zákazníkovi znepříjemnit, aby přešel jinam.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Saljack avatar 18.11.2009 13:11 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Tohle me prave napadlo, vubec nemam tuseni kolik muzu prenest za mesic, ale myslim, ze pres 50Gb to nebude.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    18.11.2009 16:55 chochi | skóre: 29 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Prenest muzes kolik chces (nemaji zadny limit ani FUP), 50GB udelam klidne i za tyden (kdyz se zadairi :-) ).

    Ani TB by jim vadit nemelo (neni to v rozporu se smlouvou, ale je pravda, ze se jim to muze "nelibit").
    David Watzke avatar 18.11.2009 18:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    50 GB jsem dával i za den :-D a neodstříhli mě.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    houska avatar 19.11.2009 15:51 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    porno v HD? :oD
    Jan Drábek avatar 18.11.2009 15:46 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Blbost, naprosto úchvatná dedukce.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    19.11.2009 20:44 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Pokud by tě odřízli od většiny portů i po tom, co máš všude všechno hlídané jimi doporučovaným NOD32, všem PC máš zaříznutou 25ku už na firewallu, nepřišlo by ti to jako blbost, spíš jako realita. Je to zrovna v lokalitě, kde jsou všichni připojení na UPC, a tak věřím tomu, že začínaj mít problémy s kapacitou jejich optiky.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    progdan avatar 18.11.2009 15:25 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Me se jednou na server dostal nejakej script kiddie (njn nezaheslovanej ucet "ftpuser" :-) ), chvili se lamal na cizi SSH (nez sem na nej prisel) a pravidelne posilal emaily s reportem o tom ze se nikam nedostal...netrvalo to ani den a zablokovali mi port 25 (volove - ja nemohl psat ani emaily, musel sem z uplne jinyho serveru!), 22 (nastesti SSH se da vzdycky soupnout jinam) a tusim ze jeste nejake... Stacilo je zkontaktovat pres ten jejich super formular pro kontakt technicke podpory (ne, oni tam proste nemuzou jen dat email na podporu, ale musi se to resit dotaznikem jak pri scitani lidu), pak je servat pres telefon kdyz jim to trvalo uz 10 dni, slibit, ze sem vsechno projel, zkontroloval doporucenym NOD32 (no, nerikal sem jim ze to byl linuxovy server :-) ) a ze se to uz nebude opakovat a behem par dni mi porty zase otevreli.
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Jan Drábek avatar 18.11.2009 15:44 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Ahoj, stalo se mi to, taky za routerem, nedivil bych se, kdyby tehdá ten vir (Conficker) odešel...

    Jenže já ho na žádném PC nenašel (antispyware, AVG a online test) a to jsem hledal i na počítačích, které tu byly jen na skok...

    Každopádně poté jsem odeslal z formuláře (co mají na stránkách) slušný mail, že jsem provedl všechny nezbytné kroky a oni to odblokovali.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    18.11.2009 17:50 Tomus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Tohle uz se na UPC foru resilo mnohokrat, nekdy se dokonce zdalo ze to blokoji i kdyz v PC zadny vir neni. Vice na www.upczone.cz
    otasomil avatar 18.11.2009 18:30 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů

    Windows na ICQ a Web ? to je zbytecny kram ne ?

    Vidite kdybyste dbal na to ze je treba zalohovat zalohovat zalohovat .....

    Tak by jste prohnily widle natah behem par minut pomoci dd znovu a bordel by byl pryc.

    Takto se s tim budete parat pomoci nejakeho pochybneho SW (antiviry, antispyware ....).

    Ztratite mnoho casu a nakonec s tim seknete a nainstalujete znovu (widle bych doporucoval neinstalovat). A tohoto vseho jste mohl byt usetren - vyzvy od UPC atd.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Jendа avatar 18.11.2009 21:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Takto se s tim budete parat pomoci nejakeho pochybneho SW (antiviry, antispyware ....).
    Osobně zastávám názor „jednou rootem, navždy rootem“. I když u widlí si člověk nemůže být jistý ani po čisté instalaci :-).
    Jendа avatar 18.11.2009 21:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Na citace <blockquote>!
    Nicky726 avatar 19.11.2009 19:10 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    +1

    Kdo má pořád scrolovat doprava s každým řádkem.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Saljack avatar 19.11.2009 19:36 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Opraveno ;-) nikdy si nejsem jistý co do čeho :-) a teď koukám, že v těch výběrových značkách je přímo Citace
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    19.11.2009 16:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Dobře ti tak. Nemáš mít doma Windows. Nikdo by nikde neměl mít Windows.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Nicky726 avatar 19.11.2009 19:09 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Nauč bráchu používat na ICQ Pidgin a na FB chodit z Firefoxu a dej mu tam Linux. ;-)
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    20.11.2009 08:51 kilinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Stalo se mi to same - vsechny PC mam s linuxem, jenom EEEcko ma WinXP. Zavolal jsem na technickou podporu UPC (doporucuji o vikendu, to ten hovor bere primo odbornik) a ti my rekli typ viru a zavsivene porty. Byl to (svete div se) virus Conficker v nektere jeho variante. A jak jsem posleze zjistil, tak za mohl muj student, kteremu jsem par dni predtim kopiroval na jeho flashku nejaka PDF-ka.
    Dalibor Smolík avatar 20.11.2009 09:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    tak za mohl muj student, kteremu jsem par dni predtim kopiroval na jeho flashku nejaka PDF-ka.
    Na flashku kopíroval data z vlastního počítače, který se tímto zaviroval? Jo, Windows jsou opravdu super operační systém. :-) Jak na tomhle mohl Gates tak zbohatnout, to mi hlava nebere.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.11.2009 10:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Kdyby nebyl Microsoft zločineckou organizací, neměl by šanci.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.11.2009 10:40 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Jednoduše - zbohatl na DOSu, který byl dostatečně jednoduchý na používání a zároveň nebyl tak drahý jako alternativy (unixy)

    A pak už jednoduše - peníze dělají peníze.
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 20.11.2009 14:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Jak už někdo podotkl, tak ten šmejd se šíří mj. pomocí autorunu ;-). Za to si ovšem chlapec může sám, když má nevhodně nastavené windows (bohužel výchozí nastavení je prostě nevhodné nastavení a tak je to skoro se vším). Navíc zjevně asi pracuje pod administrátorem a ještě ke všemu se špatným AV rezidentním štíten (nebo žádným AV).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.11.2009 12:10 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Zakaž si autorun.
    xvasek avatar 20.11.2009 12:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Jak tak o tom přemýšlím, tak ten autorun je security-hole jak prase. Si představte, že by nějaké distro spouštělo po připojení /media/flash soubor /media/flash/autorun.bin bez obledu na jeho obsah...
    20.11.2009 13:12 kilinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Ale kdepak :-) Autorun je super v linuxu; zavirovanou flashku poznam v linuxu tak, ze mi gnome nabidne spusteni autorun.inf. V beznych nezavirovanych flashkach zadny takovy soubor neni ... Navic v linuxu je mozne takovy soubor smazat (a snim i virovou parodii na microsofti kos, ktery obsahuje rezidentni viry) na rozdil od windows.
    vlastikroot avatar 20.11.2009 15:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Lepší je zabít widle.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    15.12.2009 16:04 denfro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: UPC a rozesílání virů
    Tak mě přišel podobný dopis od UPC. Počítač byl v jejich uváděnou dobu vypnutý, tudíž se z něj nic odesílat nemohlo. Blokace pouze portu 25, ale i tak mě to štve. Mám standartně noda.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.