abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 4.8.0 programu na úpravu digitálních fotografií darktable (Wikipedie).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 142 (pdf) a HackSpace 79 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:22 | Nová verze

    Qtractor (Wikipedie) dospěl do verze 1.0.0. Jedná se o Audio/MIDI vícestopý sekvencer.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Nová verze

    Byl vydán svobodný kancelářský balík OnlyOffice Docs 8.1. Vedle četných oprav přináší několik funkcí včetně podpory editace textu v PDF a vytváření formulářů v PDF.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 13
    včera 12:33 | Zajímavý článek

    Daniel Stenberg, autor nástroje curl, z databáze SteamDB zjistil, že aktuálně 22 734 her na Steamu používá curl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    20.6. 19:55 | IT novinky

    Společnost Anthropic vydala Claude 3.5 Sonnet, tj. novou verzi své umělé inteligence Claude (Wikipedie). Videoukázky na YouTube. S Claude 3, stejně jak s GPT-3.5, Llama 3 a Mixtral, si lze pokecat bez přihlašování na DuckDuckGo AI Chat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 16:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.8 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 126. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu a na YouTube. Vypíchnuta jsou vylepšení v integrovaném poštovním klientu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.6. 12:11 | Zajímavý článek

    Příspěvek Aukce domén – měsíc po spuštění na blogu CZ.NIC shrnuje první měsíc provozu Aukce domén .CZ. Aukcemi prošlo celkem 18 174 domén, z toho na 742 z nich byl učiněn alespoň 1 příhoz. Nejdražší aukcí byla na doménu virtualnisidlo.cz s cenou 95 001 Kč, která však nebyla včas uhrazena. Nejdražší aukcí, která byla vydražena i zaplacena je praguecityline.cz s cenovkou 55 600 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.6. 11:11 | IT novinky

    Před 40 lety, 19. června 1984, Bob Scheifler představil první verzi okenního systému X (X Window System). Vycházela z okenního systému W (W Window System).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 46
    20.6. 11:00 | Nová verze

    Desktopové prostředí MATE bylo vydáno ve verzi 1.28. V gitových repozitářích je sice už od února, ale oznámení vydání se na webu objevilo s několikaměsíčním zpožděním (únorové datum zveřejnění je nepravdivé). Jde o první velké vydání od roku 2021. Uživatelsky nejvýznamnější pokrok je v podpoře Waylandu.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Co vy a IPv6?

    27.10.2009 12:12 | Přečteno: 1973× | Bláboly | poslední úprava: 27.10.2009 12:40

    Někde jsem se dostal k go6.net, mají umožňovat propojení do IPv6 sítě, čili zřejmě poskytovat konec tunelu - IPv6 bránu. Poté se z go6.net stalo gogoNet, ale ... při ověřování mailu jsou nějak moc zvědaví ...

    Takže sonduju: jak řešíte IPv6, kdo vám přijde solidní? O sociální síť nestojim, vzhledem k postupu IPv6 potřebuju získávat zkušnosti. Pravděpodobně je více organizací, co IPv6 přifaří ke svému zboží ... a já si myslim, že vim, co chci.

    (Když zazní v diskusi jména sympatických/funkčních firem ohledně IPv6, splní zápisek účel)

           

    Hodnocení: 64 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Provozujete IPv6 jinak než lokálně?
     (10 %)
     (17 %)
     (11 %)
     (62 %)
    Celkem 137 hlasů

    Obrázky

    Co vy a IPv6?, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Luboš Doležel (Doli) avatar 27.10.2009 12:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Nejlepší volbou pro mě - člověka s notebookem - se nakonec ukázalo Teredo.
    vencour avatar 27.10.2009 12:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?

    Dík za odpověď, v ubuntu vidim miredo, v dohledné době testnu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    29.10.2009 14:11 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    27.10.2009 12:27 Alpha Centauri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Nemam, barlicku v podobe IPv6 skrz IPv4 nechcem... Inac viete si predstavit (casovo) testovanie siete (2 - 3 subnetov) skrz IPv6 ?
    Heron avatar 27.10.2009 12:35 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Velmi rád bych měl native, tunel pres sixxs mi nějak nejede.
    27.10.2009 12:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Nad tunelmi ani nerozmyslam. Keby bola moznost priameho pripojenia, tak sa s tym pohram, lebo ma to zaujima. Lenze u nas na to vsetci poskytovatelia seru.
    xkucf03 avatar 29.10.2009 18:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    No právě. Můj poskytovatel ADSL je taky lenoch, takže nezbývá než si pořídit tunel, protože nativní IPv6 konektivity se jen tak nedočkám.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    27.10.2009 13:01 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    V Broadnetu jsme byli krucek od nasazeni IPv6 pro firemni zakazniky. Pak nas koupil Vodafone a s IPv6 byl konec, a do roka byl konec i Broadnetu :-(
    27.10.2009 13:04 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Já mám tunel u SixXS a spokojenost. Naklipaný za pár vteřin podle článku někde na NIC.cz (tuším že odkaz vedl z článku tady na ABC). Při zakládání účtu byli taky hodně zvědaví, schválení účtu prý není strojové. Což je podle mě dobře...
    vencour avatar 27.10.2009 13:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?

    Mně nevadí až tak zvědavost jako to, komu to něco svěřim.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    27.10.2009 14:34 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Taky mám tunel od Sixxs. Jsem naprosto spokojený, spojení je stabilní, ale používám to jen na domácí síť. Na registraci si moc nepamatuju, jen jsem četl, že někteří lidi napsali divné věci a sítem osobní kontroly neprošli. Proto bych doporučoval, si pořádně vše přečíst. S go6.net jsem měl strašné problémy s nestabilitou spojení.
    Only Sith deals in absolutes.
    27.10.2009 13:04 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Na serverech mám IPv6 nativní, doma přes SixXS, protože od UPC se asi hned tak nedočkám...
    27.10.2009 13:42 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    taky už skoro rok mám tunel od sixxs.net Kvůli CDMA musím mít ayiya a i přes občasné výpadky PoPu je v pohodě. Jen se chystám vyměnit starší asus za openbsd a sjednotit přístupové body. Dnes mi tunel končí jinde než na prvku který ukončuje Internetové připojení a je to trošku chaotické. Musím se ale dokopat k tomu abych koupil nějakou vhodnou malou desku. Zvažuji atom. Ještě ale nevím.
    unknown_ avatar 27.10.2009 13:50 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Ja pouzivam gw6c... anonymni mod
    kozzi avatar 27.10.2009 13:57 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Tak ja mam ucetna gogo6 a take mam tunel pres siix ci jak to je oboje mi fungovalo skvele, momentalne jedu pres gogo6 pokud potrebuju ipv6 jelikoz mi prijde snazsi nastaveni klienta nez u siix. Ale rad bych byl nativne
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    27.10.2009 14:37 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Zajimave je, ze v ankete zatim vede 6to4, ale skoro vsechny komentare zminuji jine reseni (napr. tunel od SixXS).

    Ja pouzivam 6to4 a jsem s nim spokojen - neni treba vubec zadna registrace ani zadny specialni software, staci vhodne nastavit jadro.

    Jeste by to chtelo akorat 6to4 branu v NIXu.
    27.10.2009 15:52 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Třeba nemá tolik lidí pevnou veřejnou ip adresu. Dynamický tunel přes aiccu pak může dobře fungovat i u přenášených notebooků (pokud nenarazí na problém s firewallem).
    Only Sith deals in absolutes.
    27.10.2009 16:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Mě 6to4 občas na některé servery nespojovalo :-(.
    27.10.2009 14:54 Radek Podgorny | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    6to4 - plna spokojenost
    onion avatar 27.10.2009 15:31 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Asi nejsem ten správný geek, ale k čemu jsou tyhle tunely (kromě třeba testování) prakticky užitečné? Obsah dostanu všude stejný (kromě vyloženě jednotlivých případů určených k podpoře přechodu na IPv6, což je bezesporu bohulibá činnost). Smysl to má podle mě až v okamžiku, kdy mi to poskytne nativně ISP - jinak mi to spíš přijde jako zbytečný bottleneck na lince ;-)
    27.10.2009 16:33 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Napriklad pokud se chces zvenku dostat na nektery svuj domaci pocitac, a mas jen jednu (nebo zadnou) verejnou IP adresu.
    pavlix avatar 31.10.2009 11:05 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Až na rychlost/odezvu ti to dá stejný možnosti jako nativní IPv6.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    unknown_ avatar 31.10.2009 14:31 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Ja treba co pouzivam tunel, tak klidne jede 300KBps, coz je rychlost linky, takze ja osobne pozoruju pouze zvyseni pingu
    otasomil avatar 27.10.2009 15:37 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?

    Dokud nebude nativni podpora od providera tak to nebudu nejak resit. Spis jen tak pro zvedavost. Jinak nic vic.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    27.10.2009 16:28 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    IPv6 nemam, ISP na to zatim dlabe. stejne bych pak musel vyhodit nektera zarizeni, takze me to vlastne vyhovuje. a kdyz jsem videl, jakemu vyslechu me chteli podrobit nekteri poskytovatele tunelu, vybodnul jsem se na to definitivne.
    Limoto avatar 27.10.2009 17:06 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Mám AICCU tunel od SixXS. Předtím jsem měl přes OpenVPN tunel do nativního IPv6 u Masteru, čemuž SixXS prostě nemůže konkurovat :-D. Nbýt ale za NATem, šel bych spíš do tunnelbroker.net
    27.10.2009 18:46 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    IPv6 nativně na ADSL. Aneb volejte svému poskytovateli ještě dnes!
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    multi avatar 27.10.2009 19:03 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    to mas od kysliku?
    27.10.2009 19:36 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Ne, od TA, ale možnosti budou stejné všude.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    multi avatar 27.10.2009 19:40 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    TA?

    a jak si to vyresil s podporou ADSL modemu?
    28.10.2009 06:45 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Volný, též známý jako Telekom Austria, dneska už pro změnu Dial Telecom ...

    Modem, který dostanete na prodejně samozřejmě IPv6 neumí. Já mám modem v bridge modu a dále si to řeším vlastním routrem (včetně PPPoE). U některých modemů je možnost výměny FW a tudíž si uděláte vlastní router přímo z něj.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    vencour avatar 14.11.2009 12:34 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?

    Ptal jsem se na 800 880 880, nevěděli ani co to je ... aneb obchodní oddělení. Ptal jsem se na 14441, ne, nic takového nedělají, tvrdí, že není podpora, není potřeba ... IPv6.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 15.11.2009 08:55 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?

    Dostal jsem jako odpověď jeden odkaz ... Volný zavádí IPv6 pro dialupisty ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Watzke avatar 27.10.2009 21:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Používal jsem 6to4 se statickou IP. Tu jsem teď nechal zrušit. Zatím IPv6 neřeším. Nemá to pro mě význam hrotit, dokud to není nativní.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.10.2009 22:44 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    A k čemu ten nesmysl?

    Zkoušel někdo z Vás IP naprogramovat v nějakém MCU, kde se šetří každým bajtem? Pak uvidíte, jak neuěřitelně je IPv6 oproti IPv4 nenažrané. (A kdo začne argumentovat „modularitou“ IPv6, tak ten prostě nemá pravdu, protože to jen znamená ještě větší komplexitu a tím i větší kōd → a tedy někdy i nutnost použít dražší součástku s větší FLASH pamětí). A to je jen jeden příklad nevýhod IPv6, opravdu nechápu tu módní vlnu, která se kolem toho valí.

    (Připomíná mi to náboženství jakým je třeba git, se vším tím vymaštěným fanatizmem...)
    27.10.2009 22:46 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    P.S. V anketě mě vůbec chybí volba „Nemám a nechci, je to k ničemu“...
    Heron avatar 27.10.2009 22:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    A jak jinak bys řešil nedostatek adres?
    Limoto avatar 27.10.2009 23:01 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Pravděpodobně by vybombardoval USA...
    Heron avatar 27.10.2009 23:03 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    To je sice krásná myšlenka, kterou podporuji, ale to by situaci v adresním prostoru nevyřešilo.
    vlastikroot avatar 27.10.2009 22:47 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    To, že bude mít tvuj MCU o pár kB flashe navíc, se vyváží dostupností odkudkoli ze světa. Žádné podělané NATy atd.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    28.10.2009 06:47 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Pochybuji, že by nějaký embedded controller zrovna toužil po univerzální dosažitelnosti. Pokud je to nějaká lokální síť, která nepřijde do styku s okolním světem, tak nevidím důvod nezůstat u IPv4 adres 10.x.x.x. A žádný NAT nepotřebujete.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    vlastikroot avatar 28.10.2009 10:09 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    To už muže rovnou komunikovat třeba po i2c ... od čeho tu ten internet máme :-)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    pavlix avatar 31.10.2009 11:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    IP = Internet Protocol = internetový protokol

    Všiml sis tam toho slova Internet, které označuje globální síť? Případně původní základ internetworking které označuje propojování sítí?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    27.10.2009 23:52 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    V cem konkretne je to tak vyrazne slozitejsi?
    28.10.2009 22:06 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Budu vas muset zklamat, ale jelikoz jsem implementoval jak IPv4 tak IPv6 do meho OS, respektive kernelu, tak musim vyvratit vas vyrok ohledne velikosti (nenazranosti) IPv6. Lze ho totiz implementovat v prakticky stejnem objemu kodu, jako IPv4. Naprosto cely standard tam nebude, ale to vetsina embedded zarizeni nepotrebuje. Ja rozhodne za IPv6 stojim, stejne tak jako za gitem, na ktery nedam dopustit.
    ZeX/OS - http://zexos.org
    Prcek avatar 28.10.2009 12:47 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    při ověřování mailu jsou nějak moc zvědaví ...
    Nedávno jsem byl v bance zrušit papírové výpisy z účtu a kromě tohohle papíru mi dali podepsat ještě nějaké prohlášení, jestli nejsem politicky angažovaný nebo jinak veřejně činná osoba, tak jsem na ně čuměl jak puk, taky byli na můj vkus nějak moc zvědaví. Na mojí otázku jak to souvisí s mým účtem mi odpověděli, že prý abych náhodou nepral špinavé peníze :-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    28.10.2009 20:09 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Která banka to byla?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Prcek avatar 28.10.2009 23:25 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Sparkasse (http://www.wspk.cz/)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    29.10.2009 14:16 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    To mi připomnělo situaci, kdy po mě v mBank chtěli podepsat nějaké prohlášení o osobních údajích (při uzavírání smlouvy o novém účtu). Zeptal jsem se, k čemu to potřebujou a slečna nevěděla. Tak jsem se zeptal, jestli to musím podepsat. A slečna pořád nevěděla. Řekla, "že je to asi jedno" :-) Nad tím jsem se pousmál a radši to podepsal protože by to pak stejně asi schytala od nějakého nadřízeného a já bych musel beztak do banky znova...
    8.11.2009 23:09 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Tomu se říká "Vzdát se bez boje" (:
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    xkucf03 avatar 8.11.2009 23:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Úvěr a osobní údaje
    Jestli je to to, co myslím, tak jsi podepisovat nemusel – alespoň ne do doby, než budeš žádat o úvěr.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.10.2009 12:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Na kolejích UK mi DHCP přiděluje kupu (někdy i víc než 10) IPv6 adres, ale jestli mám ipv6 konektivitu ven, nevim.
    Můžu si to někde ověřit?
    29.10.2009 12:51 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    ping6 ipv6.google.com
    29.10.2009 12:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    $> ping6 ipv6.google.com
    PING ipv6.google.com(fx-in-x68.1e100.net) 56 data bytes
    ^C
    --- ipv6.google.com ping statistics ---
    29 packets transmitted, 0 received, 100% packet loss, time 27999ms
    
    :-(
    No možná se to musí nějak s nima domluvit...
    29.10.2009 14:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Pokud vam na kolejich prideluji platne verejne IPv6 adresy, ktere pak ale neforwarduji, tak to je spatne. V takovem pripade se nejspis nedostanes na stranky, ktere jsou dostupne jak pod IPv4 tak pod IPv6 - tvuj pocitac si bude myslet, ze muze pouzit oboje, zvoli IPv6 a nedostupnost vyhodnoti jako uplnou nedostupnost. To je treba si stezovat, ze to maji rozbite (pokud tedy ty adresy jsou opravdu pridelen od spravy site a ne od nahodilych ostatnich uzivatelu rozesilajicich router advertisementy). Nebo lokalne vypnout podporu IPv6.
    xkucf03 avatar 29.10.2009 18:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Neměl by prohlížeč v případě nedostupnosti IPv6 adresy zkusit IPv4 (pokud záznam existuje)? Měl jsem pocit, že FF to tak dělá.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.10.2009 18:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Mozna to tak nektere programy delaji, ale myslim, ze to neni obvykle chovani.
    xkucf03 avatar 29.10.2009 18:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    BTW: tohle by bylo dobré pro vysokou dostupnost: mít pro danou doménu víc IP adres (ať už v4 nebo v6) a klient by v případě nedostupnosti jedné vyzkoušel ty jiné. Např. u SMTP a MX záznamů to takhle funguje dobře.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 30.10.2009 00:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co vy a IPv6?
    Firefox to tak tuším dělá, ale před vyzkoušením IPv4 adresy čeká na timeout (asi 20 nebo 30 sekund).
    29.10.2009 13:13 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše IPv6 a poskytovatele
    Jako technicky pracovnik ISP bych chtel upozornit ze zatim pro Wifi zarizeni (konkretne mikrotik) neni IPv6 plne dopsan, tak aby bylo mozne tuto funkcni nabidnout zakaznikum.

    Mame prideleno od naseho ISP spousty ipv6 adres, ale z duvodu nespravne funkcnosti mam ipv6 protazene jen domu na testovani.

    Takze nezbyva nez doufat ze mikrotik dopise ipv6 a budeme to moct nabidnout zakaznikum :)
    Heron avatar 29.10.2009 15:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    To mě zajímá, co tam nemají hotové? Co jsem testoval, tak to šlo.
    29.10.2009 16:46 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    napadá mě mobility? IPSec?

    mikrotik nemám, střílím od boku. a nebo to že Vám to funguje a ISP ne znamená, že nemáte Mikrotik ISP Edition :)
    30.10.2009 10:33 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Mikrotik isp edition :D :D
    Mno adresace a routing samozrejme funguje bez problemu.
    Problemem ale je ze dle zakona musi kazdy ISP mit jednoznacne logy rikajici kdo mel kdy jakou IP adresu.
    Tento problem krasne resi HotSpot v mikrotikach, uzivatel si zada uziv jmeno a heslo, nam je prakticky jedno jakou ma IP adresu ale mame zalogovano od kdy do kdy mel kdo jakou IP.

    s IPv6 nastava problem v tom ze pro nej hotspot neni zatim napsanej a cely ipv6 provoz projde bez jakehokoliv omezeni a zalogovani kdo to byl.

    Dalsi problem me napada u sbirani netflow dat ktere jsou take nutne dle zakona, mikrotik zatim neumi sbirat netflow na ipv6 (na toto jsem koukal asi minutu je mozne ze se zde pletu).
    30.10.2009 11:16 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele

    Můžete to rozebrat?

    Já jsem myslel, že není povinností poskytovatele (veřejné) služby umožnit identifikaci jedince. (Jinak by bylo nemožné provozovat anonymní hotspoty.) To je jen zbožné přání Policie. Zákon/výhláška hovoří o zájmových a koncových identifikátorech.

    Například když budete mít všude bezstavovou autokonfiguraci a platící zákazníky bude autorizovat přes 802.1x (aby se zákazník se svým notebookem mohl připojit kdekoliv), tak pouze musíte svázat jméno zákazníka (přes přihlašovací jméno) s MAC adresou. Víc nepotřebujete ani vy (technicky) ani stát (legislativně).

    Proč potřebujete zkoumat datové toky? Který předpis to ukládá?

    30.10.2009 12:37 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Prave ze dle zakona toto je povinnosti. Poskytovatel musi znat po dobu 6ti mesicu kdy a jak dlouho mel jakou klient IP adresu.
    Datove toky se take dle zakona musi sbirat, presne vyhlasky neznam z hlavy ale uz se nam stalo asi 3x ze si Policie CR pomoci soudniho prikazu vyzadala nejaka data. Dle zakona se musi sbirat jaka IP komunikovala kam na kterem zdrojovem a cilovem portu a kolik dat (paketu) bylo preneseno.

    Overovani zakazniku pomoci 802.1x si nedovedu predstavit :) zaprve uz to ze musi natukat jmeno a heslo do prohlizece dela nekterym uzivatelum obrovske problemy. Navic 802.1x pusti uzivatele do site kde muze dale delat bordel dle libosti, krast IP adresy atd. atd. nemam nikde log o tom jakou ma klient IP adresu, natoz ipv6 adresu. (pomineme nejake silene skriptovani a tahani IP adres z arp tabulky)

    Mikrotik od hotspotu toto naopak resi velmi krasne je me prakticky jedno jakou IP ma klient, hotspot mu ji vzdy opravi na tu spravnou (kdyz si ji zmeni vyskoci znova login) a jako bonus me zasle accounting na radius server kde je napsano jaky klient ma jakou ip, kdy se prihlasil, kde se prihlasil, a kdy se odhlasil :)
    31.10.2009 17:07 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Poskytovatel musi znat po dobu 6ti mesicu kdy a jak dlouho mel jakou klient IP adresu.

    odstavec 4 § 2 vyhlášky 485/2005 Sb.:

    (4) U sítí elektronických komunikací s přepojováním paketů se uchovávají údaje o uskutečněné komunikaci

    a) u služeb přístupu k síti s uvedením typu připojení, identifikátoru uživatelského účtu, identifikátoru zařízení uživatele služby, data a času zahájení připojení, data a času ukončení připojení, zájmových identifikátorů (například IP adresa, číslo portu), statusu události (například úspěch, neúspěch, řádné nebo mimořádné ukončení připojení), množství přenesených dat (v příchozím směru/v odchozím směru),

    Jak vidíte, není tam napsáno, že to musí být internetová adresa.

    Overovani zakazniku pomoci 802.1x si nedovedu predstavit :) zaprve uz to ze musi natukat jmeno a heslo do prohlizece dela nekterym uzivatelum obrovske problemy.

    Mně zas dělá problém to druhé, protože jako první pouštím SSH klienta.

    nemam nikde log o tom jakou ma klient IP adresu

    A o to jde. Když ten údaj nepotřebujete, tak jej ani nemusíte znát a tak jej ani nemusíte ani nemůžete zaznamenávat.

    Navic 802.1x pusti uzivatele do site kde muze dale delat bordel dle libosti

    To je váš business. Stejně řádit může i s HTTP autentizací. Pokud ho chcete omezit, musíte kromě autentizace stejně nasadit další kontroly tak nebo tak.

    Mikrotik od hotspotu toto naopak resi velmi krasne

    Jinak řečeno ISP edition. Kdyby Mikrotik implementoval jiné řešení (třeba 802.1x), tak byste používal to.

    1.11.2009 14:18 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Uz z te citace zakona vypliva ze tam musi byt IP adresa :)

    Nevim k cemu by byly jakekoliv logy kdyby nebylo mozne sparovat IP nebo uzivatele s urcitym spojenim? :D

    Nicmene uz mame nejake zkusenosti s policii CR a i nejake rozhovory s pravniky a to co logujeme je presne to co dle zakona musime logovat.

    Ve vasem pripade nevidim problem v tom ze prvni co poustite je ssh klient, ale 99,9% domacich uzivatelu prvni co pousti je web takze jim to opravdu nedela problemy.

    Dale je videt ze nevite co presne dela mikrotik hotspot, ten totiz krasne jakemukoliv dalsimu radeni zabranuje.

    802.1x opravdu neni vhodne reseni pro domaci uzivatele, uz napriklad miliony wifi telefonu toto nejsou schopne pouzit, kolikrat ani normalni voip telefony.
    1.11.2009 19:25 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele

    A můj právní názor je: nevyplývá. Je tam „například“. Zájmovým identifikátorem může být cokoliv jiného. Když budete provozovat MPLS, tak o žádné IP adrese nemusíte mít ani tucha, protože jedete například na L2. Ale hádat se o tom nebudeme, že?

    Z rozhovorů neplyne, co musíte, ale co policie chce. A to je často propastný rozdíl.

    Miliony telefonů neumí 802.1x, ale pořád je to o dva řády níž a tedy i snadněji implementovatelné a především automatizovatelné a tedy uživatelsky přívětivější než těžkotonážní webový klient. Dokonce bych se vsadil, že když běžný telefon umí WPA-2, tak bude umět i 802.1x.

    xkucf03 avatar 1.11.2009 19:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše IP vs. ostatní protokoly
    Přesně, tady všichni mlčky předpokládají, že se používá IP protokol. Já ale můžu používat úplně jinou síť s jinými identifikátory. …ta moje síť se jmenuje TOR :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    1.11.2009 22:41 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IP vs. ostatní protokoly
    Ad jeste overeni. Pote co se klient overi pres webovy prohlizec ma nastaveno odhlaseni po 2 dnech neaktivity. Tzn vetsina uzivatelu tuto stranku uz vicekrat neuvidi.
    Nemluve o ulozeni cookies do PC pomoci ktere se pak PC overuje automaticky hned po otevreni weboveho prohlizece :)
    1.11.2009 22:39 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Tak to by me opravdu zajimalo co by logoval vy?
    A jakym zpusobem z toho neceho zalogovaneho pak sparujete s netflow v kterem mate ulozene IP adresy :)
    2.11.2009 17:39 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele

    Logoval bych průnik toho, co vyžaduje zákon a co znám. Ve scénáři, co jsem popsal (802.1x a router advertisment), bych z 802.1x logoval identifikátor routeru, přihlašovací jméno zákazníka, čas přihlášení a uživatelovu ethernetovou adresu. IP bych sice mohl tahat z ICMP dotazů na detekci duplikátních adres, ale to dělat nemusím, protože s připojením uživatele do sítě to nemá nic společného (vyhláška požaduje údaje při vstupu do sítě). Uživatel totiž může používat privacy extension (třeba Visty střídají adresu každou minutu). Kdybych byl moc hodný, tak mohu k identifikátoru routeru zaznamenávat prefixy, které v té době byly z dotyčného rozhraní oznamovány. Čas konce relace bych odvozoval od posledního výskytu dané adresy (respektive odasociování klienta).

    Toky bych sbírat přímo na koncových routerech, protože umožňuji uživatelům komunikovat i mezi sebou na jedné lince. Opět podle linkové adresy. Otázka ale je, co je předmětem veřejné služby – pokud přístup k Internetu, pak bych mohl datové toky počítat až na síťové vrstvě a prostě mít dva oddělené protokoly.

    Ono je třeba rozlišovat mezi protokolováním klientů a odposlechem nebo vyšetřováním. To první, je v podstatě evidence „docházky“ a rozhodně není mojí povinností ani právem z toho odvozovat další údaje. Za tím účelem si může policie nainstalovat odposlouchávací zařízení.

    2.11.2009 18:30 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Obavam se ze se musi logovat jak pristupy do site tak komunikace ktera probiha ze site.
    Nicmene z hlediska zbytecne zateze site toto neni zrovna vhodne provozovat na krajnich routerech, ktere k tomu ani nemusi mit odpovidajici vypocetni vykon. Druhou veci je ze mikrotik nepodporuje u sbirani netflow posilani mac adres ....

    Dalsi co me napada je omezovani rychlosti klientu? to s 802.1x nejde jednoduse udelat, protoze nevim ktere IP mam omezit :)

    Bavime se o ISP siti ne o siti v nejake firme kde takoveto veci jsou beznou zalezitosti...
    2.11.2009 19:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele

    Pokud nabízíte NAT, tak musíte protokolovat všechny překlady spojení. Pokud provozujete server, musíte protokolovat požadavky a odpovědi na tento server. Pokud nabízíte spojovanou službu (VoIP, ATM), musíte protokolovat všechna uskutečněná spojení (= sestavené okruhy). Pokud ale nabízíte přístup k přepínané síti, tak žádné záznamy per packet dělat nemusíte. Natolik padlí na hlavu nebyli ani zákonodárci.

    Pokud garantujete adresní rozsahy a jiné vlastnosti, tak jak jsem psal, je to váš problém. Pak samozřejmě víte, kdo má jakou adresu, tak to zaprotokolovat můžete. A jestli něco umí nebo neumí váš oblíbený mikrotik opravdu nikoho nezajímá. Koukáte se na to moc návodově.

    Prostě nabízíte nějakou službu a zákon/vyhláška předepisuje, co pro takový druh služby máte schraňovat. Pokud ale takové údaje neexistují, protože prostě zákon chybně předjímá skutečnost, tak prostě tomu zákonu nelze vyhovět. Jak prosté.

    2.11.2009 23:11 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Samozrejme ze provozujeme NAT, tolik verejnych IP bychom totiz nikdy nedostali. Navic 99% lidi verejnou IP nepotrebuje.

    Nicmene tento thread zacinal s nedostatecnou podporou ipv6 v mikrotiku, takze to ze toto neumi je myslim ze docela relevantni vec :)

    Myslim si ale ze jsem objasnil vsechny duvodu proc to zatim nejde rozumne pouzit ve vetsim meritku, musime jen doufat ze to lide z MT dopisou...
    xkucf03 avatar 2.11.2009 23:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Navic 99% lidi verejnou IP nepotrebuje.
    Nepotřebují třeba VoIP? Nebo posílat snadnou soubory přes IM? Případně sdílet nějaká data – s veřejnou IP stačí spustit FTP server a je to.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.11.2009 00:00 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Kdyz potrebuji reknou si o verejnou IP a dostanou ji :) Nicmene bavime se o domacich uzivatelich tzn 99% ani nevi co to je.
    Napriklad pri poslednim vypadku seznam.cz nam volalo asi 40lidi ze jim nefunguje internet at to jako koukame rychle opravit :))
    Heron avatar 3.11.2009 07:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Díky za vysvětlení, proč mikrotik a ipv6 ne. Pochopil jsem správně, že všechno funguje, akorát to neloguje podle zákona? Co dát takhle nastavit na prvním switchi v síti port mirroring a logovat to (když už musíte :-() externí krabicí?

    Jinak s tímto Navic 99% lidi verejnou IP nepotrebuje. si běžte nakopat. Potřebuje ji každý. Veřejná IP není jen na to, abych se mohl připojit domů. Potřebuje ji Skype, IQC pro přenos, FTP, když si chtějí hrát tak i hry atd. To že to jde nějak možná obejít, není důvod pro nepřidělování, to je nouzový stav.
    3.11.2009 10:49 Jirkaehm | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Prvni je logovani, druhe je hlavne omezovani rychlosti. Bohuzel nic z toho nejde resit dale na siti jelikoz po odroutovani uz nevime kdo to je :)

    Ano je to nouzovy stav, protoze kdyz bych si zazadal o 10k verejnych adres potrebnych pro kompletni preadresaci site tak asi vite jakou bych dostal odpoved... Takto me staci pro lidi co ji potrebuji 1,5 Ccka.
    2.11.2009 11:09 ludvik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IPv6 a poskytovatele
    Zase na druhou stranu - nějak mi uniká, proč bych na hotspotu potřeboval IPv6. Neříkám, že časem asi jo, ale v nejbližších X letech ne.

    Horší je, že MK nemá dořešený dynamický routing (OSPFv3) a router advertisiment. Nebo alespoň neměl, když jsem to zkoumal. Základ tam ale je a rozeběhnout to lze. Ale z představy, že to dělám staticky se mi dělá špatně. Takže to na MK mám jenom v jedné části sítě a zbytek má smůlu. Pokud tedy není na čistém linuxu.

    A dělat netflow na mikrotiku bych si asi netroufnul. Od určité velikosti sítě rozhodně ne.
    xkucf03 avatar 29.10.2009 18:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Sixxs
    Mám tunel od Sixxs. Někdo tu o nich šířil hrozné věci, ale to se snad změnilo – v době, kdy jsem si tam zařizoval účet jsem neměl žádný problém. Musíš sice nějak odůvodnit svoji žádost, ale v podstatě tam stačí napsat, že máš rád nové technologie a chceš připojit svoji domácnost k IPv6 internetu :-) Dostaneš tunel a po nějakém týdnu máš body aby sis zažádal o subnet. Teď mám tunel na server a je na něj nasměrovaný subnet, takže na všech počítačích doma si prostě jen přiřadím IPv6 adresu ze svého subnetu a je to.

    Tunel se konfiguruje přes prográmek aiccu (v ubuntu je v universe/net). Tam stačí zadat jméno a heslo a všechno ostatní se udělá samo. Mají víc variant tunelů, dá se fungovat, i když je člověk za NATem nebo se mu mění IPv4 adresa.

    Za celou dobu (od února 2009) jsem zažil jen jeden výpadek.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.