abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    10.6. 14:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.3 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 14:00 | Upozornění

    CSIRT.CZ upozorňuje, že na základě rozhodnutí federálního soudu ve Spojených státech budou veškeré konverzace uživatelů s ChatGPT uchovávány. Včetně těch smazaných.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    10.6. 13:44 | Pozvánky

    Ač semestr ve škole právě končí, bastlíři ze studentského klubu Silicon Hill neodpočívají a opět se jako každý měsíc hlásí s pravidelným bastlířským setkáním Virtuální Bastlírna, kde si můžete s ostatními techniky popovídat jako u piva o novinkách, o elektronice, softwaru, vědě, technice obecně, ale také o bizarních tématech, která se za poslední měsíc na internetu vyskytla.

    Z novinek za zmínku stojí Maker Faire, kde Pájeníčko předvedlo … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    10.6. 04:44 | Zajímavý software

    Na WWDC25 byl představen balíček Containerization a nástroj container pro spouštění linuxových kontejnerů na macOS. Jedná se o open source software pod licencí Apache 2.0 napsaný v programovacím jazyce Swift.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (56%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 249 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    7z forever !!!

    27.6.2006 11:35 | Vtipy | poslední úprava: 27.6.2006 13:10

    Dneska jsem viděl něco, co mě naprosto šokovalo !!! Zkoušel jsem si na svojí mašince omirrorovat svůj web. Z toho vznikl adresář localhost - velikost 30MB. Obsah tvoří html soubory velikosti cca. 9-14kb. A ten jsem zkusil zkomprimovat; a z toho, jak to zmáčkl 7z jsem se málem pos*al

    localhost.7z:
    255kB, TotalCommander 7z plugin, Level-Ultra, Method-LZMA, Dictionary32, Wordsize64

    localhost2.7z:
    252kB, 7z GUI ve Win: nastavení totéž

    localhost.exe:
    381kb, 7z GUI ve Win, nastavení totéž, samorozbalovací

    localhost.rar:
    7904kB, WinRar 3.42, metoda RAR, level Nejlepší
    UPDATE: RAR v "solid" režimu 487kB, díky za tip

    localhost.zip:
    9184kB, WinRar 3.42, metoda Zip, level Nejlepší

    Jestli nevěříte koukněte na obrázek :-)

    Na malý soubory 7z a nikdy jinak :-)

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.6.2006 11:43 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Ano, pro výměnu dat mezi OS, v případech kdy není nutné uchovat informace o vlastníku a skupině jej doporučuje i manuálová stránka.
    Nikola Ciprich avatar 27.6.2006 11:49 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    lze jej pouzit i kdyz chcete zachovat informace o vlastnicich, pak je ale potreba data zabalit tarem a pak teprve komprimovat 7zipem. tzn tak, jak se to normalne dela s gzipem nebo bzipem2. jinak souhlasim ze 7zip je fajn, divim se ze se zatim stale tak malo pouziva...
    Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
    27.6.2006 11:59 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Tam uz bych cekal nejaky pokles vykonosti, typuji, ze 7z si nejak trochu predem seradi soubory podle typu a to tar neudela.
    27.6.2006 17:06 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    ale jistě by to šlo udělat i tarem :-)
    27.6.2006 17:06 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    cpio?
    27.6.2006 12:30 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    tar a potom 7z 244kB :-), CPU na 100% a RAMka na 500 (z 200)
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    27.6.2006 11:46 Jiri Uncovsky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    A co bzip2, gzip a další formáty?
    27.6.2006 12:13 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    snad chápeš, že to bylo dělaný ve Woknech - kde bys to tam vzal :-)
    zkusil jsem teď 7z plugin, metoda bzip2, dictionary 900kb, word size 1 a má to 459 kB
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    27.6.2006 12:14 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Kde? Třeba v cygwinu, co já vím? :-)
    27.6.2006 12:19 Jiri Uncovsky | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Neboj, to jsem pochopil :), ale vím, že minimálně bzip2 a gzip jsou pod win v mnoha komprimačních programech podporovány.

    Tak to mně bzip2 mile překvapil.
    27.6.2006 12:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Ono to není zase takové překvapení, bzip2 dosahuje na dobře komprimovatelných datech výrazně lepších výsledků než třeba gzip, ale za cenu daleko větší náročnosti na procesor.
    27.6.2006 12:26 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    TC komprimace: gz hlásí příliš mnoho souborů, tgz 572kB (nastavení bohužel nelze vyčíst...)
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    28.6.2006 12:26 Čech Antonín | skóre: 17 | blog: CzechTony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    7zip, gzip, bzip2 i tar, vse je ke stazeni i pro win. Uspesne pouzivam tar.gz na w2kserver. Drive jsem pouzival 7z snad vsude, ale je mooc pomaly, jak pri pakovani tak i rozbaleni. Kolikrak clovek zasne, co vse je k sehnani i pro widle.
    28.6.2006 15:53 Jan Novák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    V TC jde gzip, bzip2 v pohodě. Stejně jako 7z. Kdo hledá najde.

    PS: Každý svobodný soft by měl být provozovatelný na co nejvíce architekturách a systémech (včetně WIN na x64 :-))
    27.6.2006 11:47 djjet | skóre: 2 | blog: djjet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    dobry masaker. vedel som ze 7z je dobry ale ze az tak. asi prestanem pouzivat RAR.
    27.6.2006 11:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Asi bych si nejdřív zkontroloval, zda je v tom archivu opravdu všechno - aby to nebylo něco jako pigzip… :-)
    27.6.2006 12:06 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    je tam všechno - do posledního bajtu...
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    27.6.2006 12:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    pigzip je nejlepší existující komprimační algoritmus. Bohužel pro něj neexistuje dekomprimační protějšek :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.6.2006 12:12 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    inu, ztrátová komprese :-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    27.6.2006 12:13 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Já myslím, že velmi dobré jsou všemožné kontrolní součty, lepší už je jenom /dev/zero a /dev/null. :-)
    27.6.2006 11:59 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    7-ZIP si komprimovaná data zcela zřejmě prohlíží lépe a nestydí se k tomu vypotřebovat stovky až tisíce MB paměti, což v některých případech nevadí. Není nad to si pěkně pohrát. ;-) Mnohé stolní počítače na to mají více než dost paměti. :-)
    27.6.2006 12:09 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    pravda, je trošku náročnější - v tomto případě byla až překvapivě nenáročná, konkrétní čísla sice nemám, ale dalo se na tom počítači v pohodě pracovat, všechno šlapalo bez větších latencí... mám 512MB RAM
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    David Ježek avatar 27.6.2006 12:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    zkousel UHARC 0.5 ?? :-D i kdyz na male soubory si jeho vysledkem nejsem takto z hlavy jisty
    brozkeff avatar 27.6.2006 12:26 brozkeff | skóre: 13 | blog: Zpátky po 10 letech | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše RAR - "Solid"
    Zkuste u RARu použít tzv. "SOLID" režim. Ten u podobného typu souborů taky funguje dost efektivně.

    Chtělo to udělat srovnání s bz2kou, poměr rychlost-výkon. Porovnávat klasický ZIP a 7z je neporovnatelné.

    Každopádně jak bz2 tak 7z jsou velmi pomalé algoritmy.
    27.6.2006 12:37 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RAR - "Solid"
    487kB v solid režimu - opravdu hodně slušný !!! rychlost rar 17s, 7z 31s, algoritmy jsou to pomalé, ale zmáčknou :-)
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    Luk avatar 27.6.2006 20:15 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RAR - "Solid"
    Tohle je přesně ono. Je docela nekorektní srovnávat kompresi "po souborech" a tzv. "solid" kompresi. Třeba ZIP a RAR (v normálním režimu) komprimují každý soubor zvlášť, takže ho lze pak z archivu velice rychle vytáhnout.

    Naopak BZIP2 a GZIP komprimují soubory v TARu jako jeden balík (všechno dohromady), podobně RAR v režimu solid a 7Zip (ten jde ještě o něco dále). Takže komprese je mnohem účinnější, ale tahat z toho jednotlivé soubory prakticky znamená rozbalit všechno a je to mnohem zdlouhavější.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 21:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RAR - "Solid"
    Ale na zálohy a archivaci dobrý... ;-)
    Luk avatar 27.6.2006 21:35 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: RAR - "Solid"
    Netvrdím, že ne :-D Jen říkám, že nelze porovnávat účinnost při zcela odlišných přístupech ke kompresi (upřímně řečeno, standardní ZIP na jeden soubor bude zhruba stejně účinný a stejně rychlý jako GZIP - oba totiž používají stejný algoritmus, tedy deflate).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    David Ježek avatar 27.6.2006 12:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    jinak ukladat screen z tcmd do jpegu velikosti 44kB je imho prasarna, zkus priste PNG (pekne prosim, smutne koukam)
    27.6.2006 12:39 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    opraveno...
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    David Ježek avatar 27.6.2006 12:50 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    o neco lepsi,a le zjevne si jen presejvoval ten jpeg, coz je spatne. png tezi prave kdyz ma k dispozici cisty zdrojovy soubor. mala ukazka: http://orwell.ic.cz/img/aaaaaaaaaaa.png

    je to o neco vetsi a presto nesrovnatelne mensi. jinak do png sejvovano v irfanview pomoci pngout plug-inu ... vyborna vecicka
    27.6.2006 12:59 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    jj přesně tak, ale měl jsem kliku, našel jsem originál fotku ještě ve schránce - takže podruhé opraveno :-)
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    David Ježek avatar 27.6.2006 13:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    tak ted uz chrochtam blahem. doufam ze to neberes jako moc velke rejpani :-)
    27.6.2006 13:09 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    ne, naopak opravdu byla 44 kb strašná velikost - doma na modemu bych zuřil :-) PNG mám rád, bohužel jistý šmejd (IE) v něm neumí správně zobrazit průhlednost - kreslí tam místo průhledného šedou GRRRR :-) takže PNG často nepoužívám...
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    Vojta Drbohlav avatar 27.6.2006 13:24 Vojta Drbohlav | skóre: 26 | blog: Blog | Strahov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Me IE v PNG kresli misto pruhledny bilou ;-)
    27.6.2006 13:36 Marble | skóre: 27 | blog: marble
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    IE pouziva misto pruhledne v PNG barvu pozadi (tj. hodnotu ulozenou nekde v PNG metadatech ... imagemagick & -background (nebo tak neco) to napr. umi natsavit). ak se to da minimalne upravit, ze to v IE vypada jen trochu hnusne a ne uplne hnusne. :)

    Mimochodem, myslim, ze 1/0 pruhledne PNG jdou i v IE zobrazit normalne (alespon v novejsich IE), takze vyhoda oproti gifu veskrze zadna. Co IE neumi je alpha channel, coz ale neumoznuje ani zadny jiny format obrazku, ktery IE umi.
    27.6.2006 13:43 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    je to prostě šmejd :-) (hergot, kdyby šlo dát to e modrý :-))
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    27.6.2006 15:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Je to ještě jinak. IE kreslí správně dokonce i alfu, akorát že správně mají být poloprůhledné pixely z PNG vykreslené přes pozadí, které je pod tím obrázkem. IE místo toho nejprve jakoby vyplní plochu obrázku barvou pozadí nastavenou v PNG a pak kreslí přes to. Tj. výsledná barva pixelu není barva pixelu pozadí obrázku + barva z obrázku*alfa ale barva pozadí uložená v PNG (stejná pro celý obrázek) + barva z obrázku*alfa. Zajímavé je, že v DHTML filtrech (takové multimediální rozšíření CSS od MS) MSIE ty průhledné PNG zobrazovat umí správně, tj. v týmu MSIE to evidentně někdo naprogramovat uměl :-)
    Přemek Vyhnal avatar 27.6.2006 16:15 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    To je asi tohle
    nekdo mi ale rikal ze mu to taky udela modry pozadi..
    NO RAPTORS!
    27.6.2006 16:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    To odkazované je až využití oněch filtrů v MSIE k simulaci průhlednosti normálních obrázků. Samotný filtr je ta část v CSS stylu za filter:. Bohužel ty filtry měly ve verzích 5.0 a 5.5 jednu syntaxy, od verze 6.0 je zase nějaká jiná… No a MSIE 7 beta už zase PNG alpha interpretuje správně… A pak odkud se bere ten neustálý růst IT průmyslu – občas se bojím, že ho generuje MS svou produkcí chyb a jejich oprav…
    27.6.2006 12:45 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Kdyz jse pod w tak skuste izarc a muzete se vyblbnout s ruznyma formatama umi jich to docela dost (vcetne 7zipu).
    27.6.2006 12:50 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    děkuji za tip :-)
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    27.6.2006 14:12 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    http://www.maximumcompression.com/

    Idiotský název, nebo aspoň mi přijde střelený, ale zajímavý obsah... ;-)

    BTW, dlouho si pohrávám s myšlenkou na LZMA komprimované SW package. :-)
    28.6.2006 09:17 Neci | skóre: 24 | blog: den_linuxaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    a podla tejto stranky na tom uz 7zip nieje az tak vykony :D najma podla efektivity je lepsi rar :-)
    Luk avatar 28.6.2006 11:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    7Zip má oproti RARu jednu neoddiskutovatelnou výhodu. Je otevřený. LZMA SDK má dokonce 4 různé licence, takže ho člověk může bez problémů použít ve svém programu a vybrat si nejvhodnější licenci. I když existují svobodné implementace RARu, neobsahují plnou podporu formátu, který může být navíc kdykoli změněn.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    27.6.2006 14:52 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    A je 7z open source?
    27.6.2006 15:32 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    27.6.2006 16:03 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Tak v tom případě ho beru. :)
    belisarivs avatar 27.6.2006 16:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    7zip je i v Linuxu:

    #apt-cache search 7zip
    p7zip - 7-Zip is a file archiver with high compression ratio
    p7zip-full - 7-Zip is a file archiver with high compression ratio

    Jenom nevim v jakem je to repozitari.

    Jinak, pro Windows je taky skvely NSIS. Je urcen na tvorbu instalatoru programu (jako treba Winamp).
    Je dost namakany a taky pouziva LZMA. A je i pro Linux, ale instalatory uz jdou jenom ve Windows (nebo Wine).

    #apt-cache search nsis
    nsis - Nullsoft Scriptable Install System (modified for debian)

    Mimochodem znate nekdo rzip?

    #apt-cache search rzip
    rzip - compression program for large files

    Jo, a na strankach TC jsou pluginy i pro deb, rpm a bz2.
    IRC is just multiplayer notepad.
    27.6.2006 17:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    RZip známe, ale nemáme gigabajt volné paměti... :-D
    David Watzke avatar 27.6.2006 17:20 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Taky jsem něco zkusil ...
    find /portage/ > all
    dave ~/tmp $ ll
    total 11124
    -rw-r--r-- 1 david users 6852283 2006-06-27 17:13 all
    -rw-r--r-- 1 david users  713257 2006-06-27 17:13 all.7z
    -rw-r--r-- 1 david users  706264 2006-06-27 17:07 all.bz2
    -rw-r--r-- 1 david users  793108 2006-06-27 17:07 all.gz
    -rw-r--r-- 1 david users  716054 2006-06-27 17:11 all.rar
    -rw-r--r-- 1 david users  769873 2006-06-27 17:08 all.rz
    -rw-r--r-- 1 david users  793224 2006-06-27 17:10 all.zip
    Použil jsem příkazy:
    p7zip all
    bzip2 -k9 all
    gzip -9 all
    rar a all.rar all
    rzip -kP9 all
    zip -9 all.zip all
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.6.2006 17:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Myslím, že takhle z RARu ani 7z moc nevytáhneš. Hoď tam maximální nastaavení! ;-)
    David Watzke avatar 27.6.2006 17:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    -rw-r--r-- 1 david users  475433 2006-06-27 17:44 all.rar
    pomocí
    rar a -m5 all.rar all
    ale jak na ten p7zip?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.6.2006 17:56 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Tohle je celkem brutální nastavení: :-D

    7za a -t7z -m0=lzma -mx=9 -mfb=64 -md=32m -ms=on kam.7z co
    David Watzke avatar 27.6.2006 18:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Hmm... nemám 7za, ale p7zip a ten tohle neumí
    $ p7zip a -t7z -m0=lzma -mx=9 -mfb=64 -md=32m -ms=on all.7z all
    Usage: /usr/bin/p7zip [-d] [-h|--help] [file]
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.6.2006 18:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    To je nějaký divný, protože já měl v p7zip balíku binárky 7z a 7za... :-)
    David Watzke avatar 27.6.2006 18:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    OMFG, ono je to /usr/lib64/p7zip/7za ...
    -rw-r--r-- 1 david users  601704 2006-06-27 18:26 all.7z
    Takže RAR všechny strčil do kapsy... zajímavé :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 27.6.2006 18:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Aha, bylo to i v $PATH, ale já to nevyzkoušel...
    amd64 ~ # ll /usr/bin/7za
    -rwxr-xr-x 1 root root 202 2006-06-27 08:15 /usr/bin/7za*
    
    amd64 ~ # ll /usr/lib64/p7zip/7za
    -rwxr-xr-x 1 root root 972024 2006-06-27 08:15 /usr/lib64/p7zip/7za*
    
    amd64 ~ # cat /usr/bin/7za
    #!/bin/sh
    cd "."
    if [ -n "" ] ; then
            if [ "${LD_LIBRARY_PATH+set}" = "set" ] ; then
                    export LD_LIBRARY_PATH="${LD_LIBRARY_PATH}:"
            else
                    export LD_LIBRARY_PATH=""
            fi
    fi
    exec /usr/lib/p7zip/7za "$@"
    Tohle je ale maso...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.6.2006 19:04 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Ber to takhle, RAR a 7z se střídavě předhánějí poměrně náhodně, v závislosti na charakteru dat. :-) Licence na LZMA kompresory je ovšem poněkud příznivější... ;-)
    27.6.2006 19:38 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    semo@nb usr $ la /tmp/al*
    -rw-r--r-- 1 semo users 6701887 2006-06-27 19:32 /tmp/all
    -rw-r--r-- 1 semo users  599452 2006-06-27 19:32 /tmp/all.7z
    
    ziskane metodou podla manualu ku 7za
    7za a -t7z -m0=lzma -mx=9 -mfb=64 -md=32m -ms=on /tmp/all.7z /tmp/all
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    David Watzke avatar 27.6.2006 19:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 7z forever !!!
    Jj, stejný jako u mě ...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.