VST 3 je nově pod licencí MIT. S verzí 3.8.0 proběhlo přelicencování zdrojových kódů z licencí "Proprietary Steinberg VST3 License" a "General Public License (GPL) Version 3". VST (Virtual Studio Technology, Wikipedie) je softwarové rozhraní pro komunikaci mezi hostitelským programem a zásuvnými moduly (pluginy), kde tyto moduly slouží ke generování a úpravě digitálního audio signálu.
Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.10. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
V Londýně probíhá dvoudenní Ubuntu Summit 25.10. Na programu je řada zajímavých přednášek. Zhlédnout je lze také na YouTube (23. 10. a 24. 10.).
Gemini CLI umožňuje používání AI Gemini přímo v terminálu. Vydána byla verze 0.10.0.
Konference OpenAlt 2025 proběhne již příští víkend 1. a 2. listopadu v Brně. Nabídne přibližně 80 přednášek a workshopů rozdělených do 7 tematických tracků. Program se může ještě mírně měnit až do samotné konference, a to s ohledem na opožděné úpravy abstraktů i případné podzimní virózy. Díky partnerům je vstup na konferenci zdarma. Registrace není nutná. Vyplnění formuláře však pomůže s lepším plánováním dalších ročníků konference.
Samsung představil headset Galaxy XR se 4K Micro-OLED displeji, procesorem Snapdragon XR2+ Gen 2, 16 GB RAM, 256 GB úložištěm, operačním systémem Android XR a Gemini AI.
Před konferencí Next.js Conf 2025 bylo oznámeno vydání nové verze 16 open source frameworku Next.js (Wikipedie) pro psaní webových aplikací v Reactu. Přehled novinek v příspěvku na blogu.
Sovereign Tech Fund oznámil finanční podporu následujících open source projektů: Scala, SDCC, Let's Encrypt, Servo, chatmail, Drupal, Fedify, openprinting, PHP, Apache Arrow, OpenSSL, R Project, Open Web Docs, conda, systemd a phpseclib.
Bylo vydáno OpenBSD 7.8. S předběžnou podporou Raspberry Pi 5. Opět bez písničky.
Valkey (Wikipedie) byl vydán v nové major verzi 9.0. Valkey je fork Redisu.
Potřeboval jsem teď přenést mezi dvěma počítači 700MB soubor, tak jsem si řekl, že u toho otestuju propustnost sítě
Nástroje:
socketRychlost zdrojového disku:
# hdparm -tT /dev/hda /dev/hda: Timing cached reads: 1768 MB in 2.00 seconds = 884.13 MB/sec Timing buffered disk reads: 72 MB in 3.06 seconds = 23.52 MB/secRychlost cílového disku:
# hdparm -tT /dev/hda /dev/hda: Timing cached reads: 520 MB in 2.01 seconds = 258.23 MB/sec Timing buffered disk reads: 36 MB in 3.09 seconds = 11.66 MB/secVelikost RAM je u obou počítačů 256 MB, z toho si na "zdrojovém" stroji ukousne 16 MB grafika.
velikost souboru:
$ du -h soubor 700M souborčas přenosu:
$ time cat soubor |socket -q 192.168.1.5 1234 real 1m14.205s user 0m0.481s sys 0m15.115s(na druhé straně bylo použito
socket -sq 1234 >soubor)
To dává ve výsledku necelých 10 MB/s, tedy kolem 75 Mbps. Celkem by mě zajímalo, jestli ten výsledek brzdí disky (především ten druhý), nebo síť (kde zbytek do max. kapacity dělá režie první a druhé vrstvy). Jak jste na tom s propustností síťe vy?
Tiskni
Sdílej:
. Proste zlaty Intel.
A o protokolech to samozřejmě je, protože ze Samby bych podle všeho na stovkové síti 11 MB/s nevyždímal, ani kdybych měl na obou stranách čtyři Opterony a serverové (66 MHz, 64 bitů) Intel karty…
...ale pokud je na jedné straně systém Win98, rychlost je až 10x (!) nižší než třeba u HTTP.No to je přeci jasné, "je třeba" udělat upgrade
Vůbec bych se nedivil, kdyby MS měl v těch protokolech nějakou detekci OS a podle výsledků detekce ty přenosy zpomaloval.
spíš by bylo lepší přenášet náhodná data...Nahodny data musis generovat a to zere cas.
CONFIG_8139TOO_PIO
IMHO to zcela evidentně brzdí ten druhý disk - vás ve škole neučili, že rychlost zápisu bývá nižší, nežli sekvenční čtení?Rychlost cílového disku: # hdparm -tT /dev/hda /dev/hda: Timing cached reads: 520 MB in 2.01 seconds = 258.23 MB/sec Timing buffered disk reads: 36 MB in 3.09 seconds = 11.66 MB/secTo dává ve výsledku necelých 10 MB/s, tedy kolem 75 Mbps. Celkem by mě zajímalo, jestli ten výsledek brzdí disky (především ten druhý),