Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu srpnový souhrn novinek. Kvůli nedostatečnému zájmu byla ukončena výroba telefonů PinePhone Pro.
Po pěti měsících vývoje byla vydána nová verze 0.15.1 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Verze 0.15.0 byla přeskočena. Přispělo 162 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Před sedmi lety společnost Valve představila fork projektu Wine s názvem Proton umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát počítačové hry do té doby běžící pouze ve Windows. Aktuální přehled podporovaných her na stránkách ProtonDB
Společnost DuckDuckGo rozšířila svůj AI chat Duck.ai o GPT-5 mini (𝕏). Duck.ai umožňuje anonymní přístup bez vytváření účtů k několika modelům umělé inteligence. Aktuálně k GPT-4o mini, GPT-5 mini, Llama 4 Scout, Claude Haiku 3.5 a Mistral Small 3.
Marek Tóth v příspěvku DOM-based Extension Clickjacking: Data ve správcích hesel v ohrožení na svém blogu popsal novou clickjacking techniku s několika variantami útoků a otestoval ji proti 11 správcům hesel. Výsledkem bylo nalezení několika 0-day zranitelností, které mohly ovlivnit uložená data desítek milionů uživatelů. Jedno kliknutí kdekoliv na webové stránce kontrolované útočníkem umožňovalo ukrást uživatelská data ze
… více »Na dnešní akci Made by Google 2025 (YouTube) byly představeny telefony Pixel 10 s novým čipem Google Tensor G5 a novými AI funkcemi, hodinky Pixel Watch 4 a sluchátka Pixel Buds 2a.
The Document Foundation oznámila vydání nové major verze 25.8 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs) a také na Youtube a PeerTube.
Zeek (Wikipedie), původně Bro, byl vydán v nové major verzi 8.0.0. Jedná se o open source platformu pro analýzu síťového provozu. Vyzkoušet lze online.
Byl vydán Mozilla Firefox 142.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 142 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Poslední dobou jsem trochu omezil seriály a začal programovat. Naučil jsem se trochu Qt 4; napsal jsem dvě hry.
Nejdřív jsem napsal fifteen, bylo to pro mě docela nový... sice už jsem se v Qt 4 něco snažil napsat někdy dřív, ale vzdal jsem to, protože jsem neměl dost zkušeností a nevěděl jsem si rady. Takže jsem se vždycky na něčem zasekl a dvě hodiny hledal co s tím Každopádně nakonec jsem to dal dohromady i s podporou libovolně velkých boardů... Ale bacha, evidentně to umístění tlačítek nemůžu dělat úplně náhodně, takže polovina her co to vygeneruje nejde dohrát, takže pokud vás někdo naštve, nechte ho zahrát si...
A následovaly piškvorky. Netušil jsem, že z toho vypukne taková herní mánie, ale co už. Tady bylo nejtěžší napsat gameover-check... Celkově to bylo složitější, musel jsem implementovat vlastní paintEvent a mousePressEvent. Nakonec jsem to ale nějak uplácal, i když s tím gameoverem nejsem úplně spokojenej... Nicméně funguje.
Co bude dál? No, dál jsem si říkal, že bych napsal hada (Snake z Nokie). Kámoš navrhnul ať napíšu "kurvy", tj. v podstatě multiplayer hada - kdo první nabourá, ten prohrál. Volitelně se budou dát procházet zdi a přemýšlel jsem o tom, že bych se naučil Qt síťování a napsal i síťovej multiplayer.
Uvítám věcný připomínky ke kódu. Psal jsem to celý ručně (nepoužíval jsem Qt Designer), abych se to naučil.
Git repa:
web: http://git.watzke.cz/?p=piskvorky.git;a=summary git: git://git.watzke.cz/piskvorky.git web: http://git.watzke.cz/?p=fifteen.git;a=summary git: git://git.watzke.cz/fifteen.git
Update: V Gitu piškvorek už je podpora pro libovolně velký boardy. V Gitu fifteen je opravená hra 4x4 a ten board je tam prozatím napevno (protože s jinýma generuje furt blbý hry). Už to generuje řešitelný hry na všech boardech
Tiskni
Sdílej:
SVN nestačí
To mě zajímá, pročpak nestačí?
ten github vypadá ok.Já jsem ti to říkal
00001 00001 00001 00001 00001
cat piskvorky | tr -d '\n' | grep -E '1.{4}1.{4}1.{4}1.{4}1'
{4} v regexpu se meni podle velikosti hraci plochy a hledaneho smeru
struct cell { cell* top; cell* bottom; cell* left; cell* right; cell* sikmo; ... int hrac; }
11111 00000 00001 00001 00001
cat tvuj_vstup | tr -d '\n' | grep -E '1.{0}1.{0}1.{0}1.{0}1'
00011 11100 00000 00000 00000
uvítám věcný připomínky ke kódu
v MainWindow::newGame(), nepomuze to resize( sizeHint()) vic nahore s tim FIXME? Nebo mozna explicitni activate() na layoutu? Nevim, co tohle presne je, ale tyhle druhy problemu se tak obvykle resi.Zkusil jsem dát resize hned za vytvoření boardu a za to ještě layout->activate(), ale nepomohlo to. Je to tam z toho důvodu, že když člověk vytvoří velkej board a potom menší, zůstane mu bez toho velký okno.
Vyřešeno v Gitu... to poslední teda zatím (doufám) funguje jen pro 4x4 boardy, takže jsem ten spinbox zatím schoval.
- jestli jsem neco neprehledl, tak 'QPoint* path;' staci proste 'QPoint path;' a pouzivat to hodnotou. Nemusi se pak resit nejake alokace nebo (jako tady) chybejici delete v destruktoru.
- 'size(-1)' mi prijde jako strasne zavadejici kus kodu
- 'int Board::size() const'
- 'QPair<QRect,Owner>(...)' - 'qMakePair(...)'
- polovina vsech moznych zadani patnactky nema reseni, proto se po generovani bud kontroluje resitelnost, nebo se to rovnou rozhazi systemem, ktery to necha resitelne. Urcite to pujde najit ve Wikipedii nebo Googlem.
qMakePair<QRect,Owner>(..
- zkus vynechat template parametry, tzn. qMakePair(...
, tipuju, že to funguje stejně jako std::make_pair
, tzn. že kompilátor si ty template parametry vydedukuje jednoznačně z parametrů funkce, což je dobré, protože je otrava tam ty parametry psát (a taky myslím, že přesně tak to myslel Luboš Luňák)
vim ~/.emacs
new
na vytváření objektů?
Pěkné piškvorky! Jěště bych k nim udělal CMakeLists.txt Nedávno jsem dostal přibližně stejný nápad (naučit se Qt a napsat v něm piškvorky). Dokonce jsem kvůli nim vytvořil projekt na SourceForge -- http://ttt-game.sf.net/