Dnes a zítra probíhá vývojářská konference Google I/O 2025. Sledovat lze na YouTube a na síti 𝕏 (#GoogleIO).
V Bostonu probíhá konference Red Hat Summit 2025. Vybrané přednášky lze sledovat na YouTube. Dění lze sledovat na síti 𝕏 (#RHSummit).
Společnost Red Hat oficiálně oznámila vydání Red Hat Enterprise Linuxu 10. Vedle nových vlastností přináší také aktualizaci ovladačů a předběžné ukázky budoucích technologií. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Tuto sobotu 24. května se koná historicky první komunitní den projektu Home Assistant. Zváni jsou všichni příznivci, nadšenci a uživatelé tohoto projektu. Pro účast je potřebná registrace. Odkazy na akce v Praze a v Bratislavě.
Troy Hunt představil Have I Been Pwned 2.0, tj. nový vylepšený web služby, kde si uživatelé mohou zkontrolovat, zda se jejich hesla a osobní údaje neobjevili v únicích dat a případně se nechat na další úniky upozorňovat.
Microsoft představil open source textový editor Edit bežící v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
V Seattlu a také online probíhá konference Microsoft Build 2025. Microsoft představuje své novinky. Windows Subsystem for Linux je nově open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Z příspěvku Turris Sentinel – co přinesl rok 2024 na blogu CZ.NIC: "Za poslední rok (únor 2024 – únor 2025) jsme zachytili 8,3 miliardy incidentů a to z 232 zemí a z jejich závislých území. Tyto útoky přišly od 6,2 milionu útočníků (respektive unikátních adres). SMTP minipot je stále nejlákavější pastí, zhruba 79 % útoků bylo směřováno na tento minipot, 16 % útoků směřovalo na minipot Telnet, 3 % útoků směřovaly na minipot HTTP a 2 % na minipot FTP. Dále jsme zaznamenali 3,2 milionu unikátních hesel a 318 tisíc unikátních loginů, které útočníci zkoušeli."
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 3.0.4 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.4 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 136. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Poslední dobou jsem trochu omezil seriály a začal programovat. Naučil jsem se trochu Qt 4; napsal jsem dvě hry.
Nejdřív jsem napsal fifteen, bylo to pro mě docela nový... sice už jsem se v Qt 4 něco snažil napsat někdy dřív, ale vzdal jsem to, protože jsem neměl dost zkušeností a nevěděl jsem si rady. Takže jsem se vždycky na něčem zasekl a dvě hodiny hledal co s tím Každopádně nakonec jsem to dal dohromady i s podporou libovolně velkých boardů... Ale bacha, evidentně to umístění tlačítek nemůžu dělat úplně náhodně, takže polovina her co to vygeneruje nejde dohrát, takže pokud vás někdo naštve, nechte ho zahrát si...
A následovaly piškvorky. Netušil jsem, že z toho vypukne taková herní mánie, ale co už. Tady bylo nejtěžší napsat gameover-check... Celkově to bylo složitější, musel jsem implementovat vlastní paintEvent a mousePressEvent. Nakonec jsem to ale nějak uplácal, i když s tím gameoverem nejsem úplně spokojenej... Nicméně funguje.
Co bude dál? No, dál jsem si říkal, že bych napsal hada (Snake z Nokie). Kámoš navrhnul ať napíšu "kurvy", tj. v podstatě multiplayer hada - kdo první nabourá, ten prohrál. Volitelně se budou dát procházet zdi a přemýšlel jsem o tom, že bych se naučil Qt síťování a napsal i síťovej multiplayer.
Uvítám věcný připomínky ke kódu. Psal jsem to celý ručně (nepoužíval jsem Qt Designer), abych se to naučil.
Git repa:
web: http://git.watzke.cz/?p=piskvorky.git;a=summary git: git://git.watzke.cz/piskvorky.git web: http://git.watzke.cz/?p=fifteen.git;a=summary git: git://git.watzke.cz/fifteen.git
Update: V Gitu piškvorek už je podpora pro libovolně velký boardy. V Gitu fifteen je opravená hra 4x4 a ten board je tam prozatím napevno (protože s jinýma generuje furt blbý hry). Už to generuje řešitelný hry na všech boardech
Tiskni
Sdílej:
SVN nestačí
To mě zajímá, pročpak nestačí?
ten github vypadá ok.Já jsem ti to říkal
00001 00001 00001 00001 00001
cat piskvorky | tr -d '\n' | grep -E '1.{4}1.{4}1.{4}1.{4}1'
{4} v regexpu se meni podle velikosti hraci plochy a hledaneho smeru
struct cell { cell* top; cell* bottom; cell* left; cell* right; cell* sikmo; ... int hrac; }
11111 00000 00001 00001 00001
cat tvuj_vstup | tr -d '\n' | grep -E '1.{0}1.{0}1.{0}1.{0}1'
00011 11100 00000 00000 00000
uvítám věcný připomínky ke kódu
v MainWindow::newGame(), nepomuze to resize( sizeHint()) vic nahore s tim FIXME? Nebo mozna explicitni activate() na layoutu? Nevim, co tohle presne je, ale tyhle druhy problemu se tak obvykle resi.Zkusil jsem dát resize hned za vytvoření boardu a za to ještě layout->activate(), ale nepomohlo to. Je to tam z toho důvodu, že když člověk vytvoří velkej board a potom menší, zůstane mu bez toho velký okno.
Vyřešeno v Gitu... to poslední teda zatím (doufám) funguje jen pro 4x4 boardy, takže jsem ten spinbox zatím schoval.
- jestli jsem neco neprehledl, tak 'QPoint* path;' staci proste 'QPoint path;' a pouzivat to hodnotou. Nemusi se pak resit nejake alokace nebo (jako tady) chybejici delete v destruktoru.
- 'size(-1)' mi prijde jako strasne zavadejici kus kodu
- 'int Board::size() const'
- 'QPair<QRect,Owner>(...)' - 'qMakePair(...)'
- polovina vsech moznych zadani patnactky nema reseni, proto se po generovani bud kontroluje resitelnost, nebo se to rovnou rozhazi systemem, ktery to necha resitelne. Urcite to pujde najit ve Wikipedii nebo Googlem.
qMakePair<QRect,Owner>(..
- zkus vynechat template parametry, tzn. qMakePair(...
, tipuju, že to funguje stejně jako std::make_pair
, tzn. že kompilátor si ty template parametry vydedukuje jednoznačně z parametrů funkce, což je dobré, protože je otrava tam ty parametry psát (a taky myslím, že přesně tak to myslel Luboš Luňák)
vim ~/.emacs
new
na vytváření objektů?
Pěkné piškvorky! Jěště bych k nim udělal CMakeLists.txt Nedávno jsem dostal přibližně stejný nápad (naučit se Qt a napsat v něm piškvorky). Dokonce jsem kvůli nim vytvořil projekt na SourceForge -- http://ttt-game.sf.net/