abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.4. 17:11 | Zajímavý článek

    Stanislav Fort, vedoucí vědecký pracovník z Vlčkovy 'kyberbezpečnostní' firmy AISLE, zkoumal dopady Anthropic Mythos (nový AI model od Anthropicu zaměřený na hledání chyb, který před nedávnem vyplašil celý svět) a předvedl, že schopnosti umělé inteligence nejsou lineárně závislé na velikosti nebo ceně modelu a dokázal, že i některé otevřené modely zvládly v řadě testů odhalit ve zdrojových kódech stejné chyby jako Mythos (například FreeBSD CVE-2026-4747) a to s výrazně nižšími provozními náklady.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 7
    17.4. 12:44 | IT novinky

    Federální návrh zákona H.R.8250 'Parents Decide Act', 13. dubna předložený demokratem Joshem Gottheimerem a podpořený republikánkou Elise Stefanik coby spolupředkladatelkou (cosponsor), by v případě svého schválení nařizoval všem výrobcům operačních systémů při nastavování zařízení ověřovat věk uživatelů a při používání poskytovat tento věkový údaj aplikacím třetích stran. Hlavní rozdíl oproti kalifornskému zákonu AB 1043 a kolorádskému SB26-051 je ten, že federální návrh by platil rovnou pro celé USA.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 12
    17.4. 12:33 | Nová verze

    Qwen (čínská firma Alibaba Cloud) představila novou verzi svého modelu, Qwen3.6‑35B‑A3B. Jedná se o multimodální MoE model s 35 miliardami parametrů (3B aktivních), nativní kontextovou délkou až 262 144 tokenů, 'silným multimodálním vnímáním a schopností uvažování' a 'výjimečnou schopností agentického kódování, která se může měřit s mnohem rozsáhlejšími modely'. Model a dokumentace jsou volně dostupné na Hugging Face, případně na čínském Modelscope. Návod na spuštění je už i na Unsloth.

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 1
    17.4. 11:00 | Nová verze

    Sniffnet, tj. multiplatformní (Windows, macOS a Linux) open source grafická aplikace pro sledování internetového provozu, byl vydán ve verzi 1.5. V přehledu novinek je vypíchnuta identifikace aplikací komunikujících po síti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    17.4. 02:22 | Nová verze

    V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 15.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    17.4. 01:11 | Pozvánky

    Současně se SUSECON 2026 proběhne příští čtvrtek v Praze také komunitní Open Developer Summit (ODS) zaměřený na open source a openSUSE. Akce se koná ve čtvrtek 23. 4. (poslední den SUSECONu) v Hilton Prague (místnost Berlin 3) a je zcela zdarma, bez nutnosti registrace na SUSECON. Na programu jsou témata jako automatizace (AutoYaST), DevOps, AI v terminálu, bezpečnost, RISC-V nebo image-based systémy. Všichni jste srdečně zváni.

    lkocman | Komentářů: 1
    16.4. 15:44 | Humor

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a

    … více »
    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 36
    16.4. 15:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.95.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 15:22 | Zajímavý software

    Mozilla prostřednictvím své dceřiné společnosti MZLA Technologies Corporation představila open-source AI klienta Thunderbolt. Primárně je určený pro firemní nasazení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 14:00 | IT novinky

    Firma Cal.com oznámila, že přesouvá svůj produkční kód z otevřeného do uzavřeného repozitáře z důvodu bezpečnostního rizika umělé inteligence, která prý dokáže vyhledávat a zneužívat zranitelnosti rychleji, než by je jejich vývojářský tým stíhal opravovat. Zároveň zveřejnila samostatnou, open-source verzi Cal.diy pod licencí MIT, ovšem bez řady původních funkcí. O tom, zda je toto opatření rozumné, existují pochyby. … více »

    MakeIranBombedAgain❗ | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1356 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit

    1.7.2008 12:55 | Přečteno: 1358× | misc

    Tak v Nemecku zavedli tu novou povinost pro lekare. Kdyz ma nejaky pacient problemy, ktere mohou mit neco do cineni s piercingem nebo tetovanim nebo kosmetickymi operacemi, tak to musi lekar nahlasit pojistovne. Samozrejme, ze tato data take zajimaji i jine pojistovny nez zdravotni, ale to je jen jedna skupina interesentu, ktera podobna opatreni vita.

    Druha skupina, ktera vola ano, jsme my starsi spoluobcane. Je znamo, ze 80% vsech lekarskych nakladu v zivote obcana nastanou v poslednich 5 letech zivota. To je neprijemna skutecnost, neb by nekdo mohl pozadovat, aby se zde tolik penez nevyhazovalo. Proto my starsi vitame, ze je tu konecne skupina obcanu, ktera zpusobuje ty nadmerne financni naklady ve zdravotnictvi - mladi s temi krouzky tam dole, devcata s tim namalovanym parozim nad zadkem a s temi implantaty protoze s nulkama se neda jit na plovarnu.

    Je zde i treti zajemce - bezpecnostni slozky. Vsimneme si napr. kdo je takovy piercing-guru zde v open-source scene. Ano, mnohym napadne pan Bravenec, ten mel kdysi celou stranku o piercingu. Presne ten Bravenec, ktery napsal linuxovske ucetnictvi jeste davno predtim, nez existovalo abclinuxu, myslim snad jeste v gtk verzi 1.x. Presne ten pan Bravenec, ktery propaguje Postgresql a ve fabrice kde dela dokonce zavedl zcela funkci podnikove reseni na bazi teto smesne hracky. Jednim slovem - extremista.

    Jiste ovsem neni kazdy, kdo ma nejaky krouzek na uchu tak extremni. Bezpecnostni slozky dnes jiz vedi, ze neklamnou znamkou , kdy je treba zalozit slozku o sledovanem individuu je skutecnost, kdyz se krouzky vyskytuji na genitaliich. A zde prichazeji do hry lekari. V Anglii zjistili, ze 1/2 vsech ozdob na genitaliich zpusobi drive nebo pozdeji problemy, kdy musi postizeny vyhledat lekare. No a je nasnade, zapojit do udavani rovnou toho lekare. Trochu problem je u devcat. Tetovanim nad zadeckem jsou vetsinou nezavadna, ale co kdyz na nas kouka Che Guevara. Zde nezbyde nic jineho, nez se poohlednout na plovarne. (slysel jsem, ze Anicka chodi pravidelne plavat ?)

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xsubway avatar 1.7.2008 13:23 xsubway | skóre: 13 | blog: litera_scripta_manet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Vincent Vega: Která je Trudy, ta s tím bordelem na ksichtě?
    Lance: Ne, to je Jody, moje žena.
    Vincent Vega: Haha, promiň, ale bolí to, ne?
    ...
    Pulp Fiction: Historky z podsvětí
    :-D
    Zelená potvora avatar 1.7.2008 14:02 Zelená potvora | skóre: 10 | blog: Stenata69 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    To uz se tu bude brojit proti kerkam a piercingu?

    Proc takhle autor nepranyruje profesionalni/amaterske sportovce, kteri potvrzuji heslo: "sportem k trvale invalidite" a tim padem zatezuji take pokladnicku pojistoven...

    Mam nekolik kerek a mam v planu dalsi. Jsem tim padem padouch, ktery zatezuje pojistovny?
    http://www.kennel-apbt.com
    1.7.2008 14:17 beach boi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    > Mam nekolik kerek a mam v planu dalsi. Jsem tim padem padouch, ktery zatezuje pojistovny?

    ano, a nejenom to...
    1.7.2008 14:19 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Proc? To uz rovnou zakazme i rozeni deti,zbavme se duchodcu,atd..., ti prece taky zatezuji pojistovny a nejen ty ale i stat. To jsou prece zbytecne vyhozene penize, za ktere prece mohou mit "posranci" vyssi platy..
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    1.7.2008 14:24 beach boi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    > To uz rovnou zakazme i rozeni deti - platy poslancu jsou na prilivu nove "work force" zavysle, takze tato moznost pada

    > zbavme se duchodcu,atd - z poslancu asi taky jednou budou duchny, takze tohle si asi (bohuzel) neodsouhlasi

    ale mam jiny navrh - zbavime se poslancu a za usetreny money usporadame mega-party...
    1.7.2008 14:27 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    ne, za ušetřený peníze nakoupíme strašnou bandu robopsů a ty necháme sedět v parlamentu a simulovat čurání na koberec - takže vlastně žádná změna vůči současnosti
    2.7.2008 07:40 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Ano, a budeme tomu rikat "Tekknival"...
    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    1.7.2008 14:24 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    přesně tak... vubec celej tenhle zápis je trochu zabarvenej tím, že autor nemá moc páru o čem mluví (a já teď nemluvim o pojišťovnách)... přátelé sportovci totiž z oné "kasy" (která de facto neexistuje) ukradnou mnohem více na osobu než někdo, kdo má x pearcingů.. kolik procent lidí, který mají piercing v puse s tím musí k doktorovi (konkrétně zubaři - protože o tom něco málo vím) a kolik basketbalistů musí k doktorovi protože má totálně rozsekaný kolena (o tom bohužel taky tak trochu vím)? ..

    jinak "potvoro" - dobrá stránka - Stay Rude, Stay Rebel!
    1.7.2008 15:55 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Panáčci, koukám že i na vás byl humor v tomto blogpostu tak jemný, že jste ho ani nepostřehli. Kdybyste ho četli řádně až do konce, tak byste si nutně povšimli že jeho pointa leží úplně jinde.
    2.7.2008 07:33 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    mě ale nezajímá o čem vlastně onen článek doopravdy je, mne zaujalo neco jineho... možná že je pointa tolik jemná, že ji přes ty podivný předsudky fakt nevidim
    2.7.2008 09:08 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Ten článek byl o tom jak zrádné a zneužitelné mohou být politické zkratky. V případě tohoto blogpostu je to demonstrováno na skutečnosti, že němečtí lékaři jsou zákonem nuceni bonzovat lidi, pod pláštíkem zájmu pojišťoven. Přitom pravým důvodem může být registrace osob, jež jsou pak apriori považovány za extrémisty.

    Ta politická zkratka je založena na skutečnosti, že hodně anarchistů demonstruje své postoje piercingem, příp. že náckové se rádi nechávají tetovat, atp.
    2.7.2008 12:39 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    fakt?
    Druha skupina, ktera vola ano, jsme my starsi spoluobcane.
    takze autor vlastně souhlasí ? :-)...
    Jiste ovsem neni kazdy, kdo ma nejaky krouzek na uchu tak extremni.
    co ma sakra spolecneho piercing s extremnosti? co to je vubec "extremnost"? prislusenstvi k nejake jine nazorove skupine? neokelti maji taky kerky a pritom jedinej jejich extremismus je, že se ohlížejí víc na přírodu..

    nebo jinak, ty otazky ktere jsem polozil jsou recnicke... ja chapu kam miris a asi i chapu, s jakym pohnutim mysli byl blog napsanej.. ale v tom pripade je napsany dost nestastne, protoze jeden mluvi o koze, druhej o voze, treti to bere jako utok na sebe, ctvrtej si jde udelat piercing na kulky a patej teprva rozdejchava to, co povazuje za sarkasmus.. podobnou informaci lze rozhodně zpracovat čitelněji, zvlášť s ohledem, že jde o blog..
    2.7.2008 14:46 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    neokelti
    Zvracím hůř než z neofolku
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    3.7.2008 07:35 petznaku | skóre: 11 | blog: lo0makovo_stesky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    mužeš, já si to ale nevymyslel, takže zvracej na druhou stranu...
    1.7.2008 15:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Proto my starsi vitame, ze je tu konecne skupina obcanu, ktera zpusobuje ty nadmerne financni naklady ve zdravotnictvi - mladi s temi krouzky tam dole, devcata s tim namalovanym parozim nad zadkem a s temi implantaty protoze s nulkama se neda jit na plovarnu.
    To je docela krátkozraké tvrzení. Protože až budou dnešní "popiercingovaní" starší, tak tenhle důvod vymizí.
    1.7.2008 19:38 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Kde je Vas nick a kde je v blogu zminen on?
    2.7.2008 18:24 springer | skóre: 10 | blog: engineering
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    hallo, hned to du napravit v tom blogu od toho PHP-mladika, ktery nevi co by ...
    kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
    2.7.2008 08:23 Kirk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    No nestačím zírat, kolik lidí si tenhle článeček vyložilo jako útok na piercing :-O
    3.7.2008 07:45 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Zdá se, že chápání zjevné ironie a nadsázky stále není běžnou výbavou. Bod pro autora.

    Možná by stálo za to přeložit a trochu lokalizovat třeba Swiftův Modest Proposal, kolik lidí by to vzalo vážně...
    19.4.2019 22:15 DonaLabuznikova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: k lekari kvuli piercingu a tattoos -> nahlasit
    Já na piercingu nevidím nic špatného a nemyslím si, že by to nějak negativně mělo ovlivňovat naše zdraví. Před nedávnem jsem si na https://www.sperkyleclay.cz/95-piercing koupila už svůj pátý piercing a jsem pořád zdravá jako rybička :)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.