abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 713 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu

    18.10.2005 12:25 | Přečteno: 2053× | Abort, retry, fail? (počítače)

    Pokus o objektivní analýzu a návrh řešení ...

    Gustav varuje Linuxové fanatiky:

    Následující řádky mohou poškodit vaše duševní zdraví. Čtěte na vlastní nebezpečí, vaše komentáře budou ignorovány.

    Nejsem vůbec spokojený se svým domácím počítačem. Mám starou PeCku AMD@750MHz, Mandriva 2005 LE, kterou používám mnoho hodin denně (Ano, jsem asi "geek". Nestydím se za to). Jenže to má řadu úskalí. Seřadme si je třeba podle závažnosti (jak moc mi to štve):

    1. Můj dnes již zcela běžný HW není (a asi nebude nikdy) Linuxem plně podporován
      • Už mě nebaví shánět s každým updatem jádra odpovídající balíček pro můj SW modem, který pak funguje omezen na 14.4 kb/s. Rozhodně nehodlám za něj platit. Jakto, že uživatelé jiných systémů mají plnohodnotné ovladače zdarma a na CD u modemu?
        Řešení: Smířit se s tím.

      • Podobné je to s akcelerovanými ovladači ke grafické kartě - v distribuci jsou dostupné jen pro jádro, se kterým byla vydána. Další si musím instalovat sám po odstranění těch starších distribučních.
        Řešení: Nehrát OpenGL hry.

      • Můj počítač nespí. A jestli někdy bude, je ve hvězdách. Se SW suspendem jsem si hrál už od verze 9.2. Marně.
        Řešení: Permanentní běh počítače (energie, hluk - ve stejné místnosti spím), flash BIOSu, upravit uspávací skripty, překlad vlastního (nedistribučního, "vanilkového" :-) ) jádra, zkoumání patchů jádra, stát se kernel hackerem... Dát se na víru.

      • Nejde a nepůjde mi infraport - deska má špatný BIOS, který nikdo neopravil, protože ve Windows to funguje a fakt, že si jeden Čech stěžuje Taiwan výrobci (který mezitím PC HW dělat přestal), nikoho nezajímá.
        Řešení: Není.
      Celkem: Jiný, pečlivě vybraný (což není snadné) Linux-compatible HW.

    2. Počítač občas náhle tuhne
      Nenadále a definitivně. Pouze při kompilaci v X (!), v konzoli ve framebufferu ne. V logu nic, emulátorů terminálu jsem zkoušel několik se stejným výsledkem. Systém aktuální. Záhada.
      Řešení: Čekat na v. 2006, kompilovat v textové konzoli. Jiná distribuce.

    3. OpenOffice.org neumí (a IMHO nikdy pořádně umět nebude) proprietární formáty Microsoftu
      A jestli Vám někdo tvrdí, že umí, kecá. Už mám plné zuby luštění špatně naformátovaného bordelu, zkoumání, co vlastně znamenala ta rozpadlá vektorová grafika, kde jsou popisky grafů, které tam určitě měly být...
      Řešení: Neznám, tohle je boj s větrnými mlýny. Přinutit všechny používat otevřené formáty, přesvědčit Microsoft, aby udělal natívní port pro Linux (:-/ ), spouštět Microsoft Office v emulátoru.

    4. Moje distribuce, ač je poslední verze, zdaleka nemá poslední verze mnou oblíbeného SW
      MDV je vydávána před vydáním stabilní verze velkých projektů - KDE i GNOME. Má ve vývojovém schématu version-freeze, kdy už se nezařazují ani ty nejmenší patche. A předně: změnil se systém vydávání stabilních verzí z půlročního na roční interval.
      Řešení: Hledání a docpávání RPM ručně. Tvorba mdk102.RPM. Přidat HDLIST zdroje někoho z komunity, kdo to už udělal. Ruční kompilace (v MDV... :-/ ). Jiná distribuce, RPM-based, příjemná pro uživatele, dostupná zdarma - OpenSuse, Fedora Core. Napsat si vlastní distribuci (!), kompilace "Linux from scratch".

    5. A konečně to nejméně štvoucí:

    6. Nespolupracující programy
      Vadí mi roztříštěnost řešení, nejednotnost ovládání, neshoda s celkem. Ve výsledku používám (až na pár vyjímek) jen KDE a K-programy.
      Tohle je jen můj pocit. I ta zdánlivá roztříštěnost má své výhody - alternativy. Vždycky se dá najít nejaká náhrada.

    A ano, vím, že si vlastně stěžuji i na svojí neschopnost. Mohl bych při troše štěstí a _spoustě_ času všechno výše vyřešit. Jenže nežijeme věčně a sedět pořád u počítače není zrovna prospěšné tělu i duši. A venku je hezky, krásný podzim...

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    18.10.2005 12:32 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Už mě nebaví shánět s každým updatem jádra odpovídající balíček pro můj SW modem, který pak funguje omezen na 14.4 kb/s. Rozhodně nehodlám za něj platit. Jakto, že uživatelé jiných systémů mají plnohodnotné ovladače zdarma a na CD u modemu?

    Jako lama ziju v bludu(?), ze update jadra vetsinou bud resi nejake chyby, nebo pridava podporu pro nejaky novejsi HW, cili lamacka otazka: Proc updatovat jadro, kdyz ti vsechno bezi, jak ma?

    Otazka 2: Jak casto asi updatuji uzivatele "jinych systemu" jadro?

    PS. nejsem linuxovy fanatik :P
    18.10.2005 12:40 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Bezpecnost. Staci si precit, kolik zneuzitelnych chyb ten update resi. Jsem permanentne v internetu a stehuji mezi ruznymi univerzitnimi lokalnimi sitemi. Nikdy nevite, koho tam potkate.
    18.10.2005 12:51 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Bezpecnost.
    Ano, to chapu. Ale troufam si tvrdit, ze tohle je velmi okrajova zalezitost pro lidi, kterym vadi, ze si musi shanet samostatne ovladace modemu (kteri vubec provozuji takovy "divny" modem v dobe wi-fi spotu - zvlaste v univerzitnich sitich).

    Zkratka mi prisla trochu podivna touha pohybovat se na jedne strane na spicce technologie a zaroven si stezovat, ze tam jeste nedorazil mainstream v oblasti druhe. Tohle myslim nebude vyreseno nikdy.
    18.10.2005 13:41 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Marne vzpominam, kdy byl v jadre remote exploit. Vesmes se jedna o lokalne zneuzitelne exploity. To je problem u serverovych masin, u pracovni stanice to lze vetsinou osetrit jinak. Skutecne si nemyslim, ze by upgrade jadra byl v teto roli OS neco nezbytneho. A odpadaji tim 2 body nasranosti.
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    11.12.2005 22:24 bruno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    http://secunia.com/advisories/16406/
    12.12.2005 07:20 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Solution:
    Update to version 2.6.13.
     http://kernel.org/
    18.10.2005 12:37 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše ovladace grafiky
    Podobné je to s akcelerovanými ovladači ke grafické kartě - v distribuci jsou dostupné jen pro jádro, se kterým byla vydána. Další si musím instalovat sám po odstranění těch starších distribučních.

    Totez co s jadrem. Proc instalovat stale nove a nove ovladace ke stale stejne karte, kdyz ty stare funguji? I uzivatele "jinych systemu" si musi nove ovladace najit a nainstalovat rucne, jestlize chteji jiny nez ten vychozi.
    18.10.2005 12:44 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ovladace grafiky
    Ale kdez. Ovladace grafiky mam porad stejnou verzi. Jenze s updatem jadra uz nefunguji. Jejich cast je proste zavisla na konkretni verzi jadra - a kamen urazu je, ze MDV uz nedistribuje jejich nove verze - pro to nove jadro - v RPM.
    18.10.2005 12:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ovladace grafiky
    Ale kdez. Ovladace grafiky mam porad stejnou verzi. Jenze s updatem jadra uz nefunguji.
    Jo to chapu, mne se dokonce prihodilo, ze "nove ovladace" uz moji kartu "zapomnely"... a tim padem nejak nepracuji ani s novymi jadry (momentalne 2.6.12-r10). Mam ale dojem, ze cim starsi bude HW, tim vice takovych potizi s novym SW bude, cili ten problem je jen relativni a vyresi se, az si koupite cim dal tim levnejsi novy HW. Uz vubec bych to nesrovnaval s "jinymi systemy", kde je momentalne ten vychozi SW predpotopni.

    Ano, taky by se mi libilo, kdyby delali vsichni vyrobci HW plnou podporu pro Linux, coz o to :) Tuhle touhu nekritizuju :)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.10.2005 12:50 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ovladace grafiky
    treba proto, ze napr. ovladace ATI jsou dost ve vyvoji a jsou kvalitnejsi s kazdou verzi. teda nevim alespon ja mam ATI...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    18.10.2005 12:37 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    krásný podzim a hodně lásky :-)
    To je síla televize...
    Daniel Kvasnička ml. avatar 18.10.2005 12:46 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    jo, dokazu se do tebe vzit i kdyz nemam presne ty problemy co ty. To s tim suspendem je fakt. Muze mi nekdo ukazat distribuci, ve ktere funguje sleep out of the box nebo alespon po nainstalovani nejakeho baliku?
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    18.10.2005 12:58 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Debian, slackware, Red Hat, Mandrake, SUSE, LFS...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    18.10.2005 13:26 iSteve | skóre: 15 | blog: isteve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    zkusenost mam na Debian, Debian, Ubuntu, custom -- hezky, pekne, out of the box:)
    18.10.2005 12:59 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Nejlépe odladěné to má SUSE, ale vždy se najde hardware, kde to nechodí…
    18.10.2005 13:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Funguje to prakticky v každý distribuci, jak funkce ACPI, tak swsusp. Problém je v podpoře hardwaru, tak jako tak se používá ACPI a funguje to jen s podporovanym hardwarem. A toho moc neni, protože výrobci se spokojej s tim, že ACPI funguje korektně ve Windows (který snesou hodně velký prasárny) a dál to neřešej, nezajímá je těch zbylejch pár procent lidí, který Windows nepoužívaj. A končí to pak tim, že někdy nefunguje jen sleep, na některejch noteboocích třeba nefungujou korektně větráky nebo monitory baterií a některý starší mašiny se zapnutym ACPI při bootu dokonce vytuhnou.
    19.10.2005 01:05 fissie | skóre: 12 | blog: One little blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    jo, dokazu se do tebe vzit i kdyz nemam presne ty problemy co ty. To s tim suspendem je fakt. Muze mi nekdo ukazat distribuci, ve ktere funguje sleep out of the box nebo alespon po nainstalovani nejakeho baliku?
    To samozrejme zalezi, o jaky suspend se jedna, jestli o suspend-to-ram nebo suspend-to-disk, coz v cele diskuzi nebylo zmineno, nebo jsem si toho nevsim. Je pravda, ze situace ohledne cehokoli, co pouziva ACPI, je dost zoufala. Na notebookovem hardwaru to povetsinou bezi, kdyz clovek vyhodi pred pokusem o suspend par problemovych modulu. jako je treba USB a zvukovka, ktere delaji problemu nejvic, na desktopovem hardwaru jsem jeste suspend-to-ram fungovat nevidel, suspend-to-disk jen velmi malokdy. Teda, ono se to uspi skoro vzdycky, ale uz se to neprobere :-).

    Holt za to muzou broken implementace ACPI na zakladnich deskach... aneb "Proc bychom to implementovali dobre, kdyz MS ma nase specifikace a vi, jak to mame rozbite a diky tomu to vsemu funguje, ze? Hlavne ze to prodame, wokna na tom pobezej, broken ACPI nikoho nezajima. Navic nejake ACPI na desktopu, k cemu by to komu bylo? Hlavne ze to nejak jede." Bohuzel, podobnym pristupem pracuje vetsina firem a je to videt :-/. Nastesti ale stale ne vsechny.

    Reseni u suspendu osobne vidim jinde - u ciste softwarovych reseni. Na co bych potreboval kvuli suspend-to-disk pouzivat nejake ACPI? Co mi brani proste ulozit dump pameti na disk, pocitac vypnout a pri bootu ho natahnout v uzivatelske rezii a opravit detaily jako je cas? Nastesti podobny zpusob napadl driv jine a schopnejsi a existuje Software Suspend 2, ktery na ACPI kasle a nepotrebuje ho, takze funguje vsude. Alespon me jo. Bohuzel si nejsem jist, jak je to s podporou v distribucnich kernelech.
    vencour avatar 18.10.2005 13:00 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu

    IR port nemám, pokouším se místo něj používat bluetooth, zatím se mi ale nepodařilo dostat smsky z mobilu - v MSW prý je třeba pro novou verzi Logo managera i nový fw v Nokii. Tak zatím čekám, zda to půjde bez něj.

    Jinak s postřehy souhlasím, ovšem řekl bych, že je to daň za možnost tvořit si vše sám = občas je to i nutnost.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    18.10.2005 13:03 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    1. a) Modem už naštěstí řešit nemusim, protože ho nepoužívám, ale taky jsem si kdysi hodně zanadával (a nakonec driver podle návodu sprostě cracknul, protože se mi nechtělo vedle Telecomu ještě nechutně štědře sponzorovat Linuxant, za ty peníze jsem mohl mít skoro novej HW modem)

    b) S tim v Gentoo problém nemám, emerge to za mě udělá c) Desktop neuspávám, ale na notebooku mám stejnej problém, což použití linuxu staví na vedlejší kolej. Je to docela škoda, na stroji s 256 MB RAM je moje Gentoo o něco svižnější než Windows XP (například díky absenci antiviru) a stabilnější systém od Microsoftu splňující moje požadavky prostě neexistuje. d) Infraport nemám

    2. S tuhnutím problém nemám, ale pozoruju jakýsi zaškubávání. Možná je to můj subjektivní dojem, ale zejména při práci v Konsoli (tim myslim terminál v KDE) cejtim nepatrný "lagy".

    3. OpenOffice jsem zahodil kvůli nenažranosti a pomalýmu startu, to jsou pro mě předevšim na notebooku klíčový parametry, protože pro mě neni přijatelný přijít pozdě na přednášku a ještě 5 minut čekat, než si budu moct něco zapsat. Nedávno jsem nainstaloval KOffice, ale ještě jsem neměl čas ho zkoušet. Kompatibilita u mě až tak roli nehraje, většina dokumentů je moje vlastní tvorba a nic složitýho, navíc předevšim "wordovský" dokumenty, tedy to, na co se vývoj bohužel soustředí absolutně nejvíc.

    4. To byl můj důvod, proč jsem utek od Mandraka (teď už Mandrivy). Chvíli jsem experimentoval s Gentoo, nedávno i s Fedorou Core 4, ale nic lepšího, než Gentoo, jsem zatim nepotkal. Kromě zdlouhavý instalace a updatů větších balíků softwaru mi na něm asi nevadí nic, což bohuŽel o jinejch distribucích říct nemůžu. Navíc mám šťastnou náhodou notebook se stejnou architekturou jako desktop, takže updaty na něm můžu řešit vytvářením binárních balíků.

    5. Mám stejnej názor a řešim ho zatim stejnym způsobem, jediná nezapadající věc je teď už asi nerozlučná trojice Firefox - Thunderbird - Sunbird, lepší ekvivalenty jsem nenašel (a v připadě Sunbirda ani nehledal, nebyl důvod).
    18.10.2005 13:04 Jiří Lisický | skóre: 31 | blog: JIL_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše MS Word
    Dostával jsem k jednomu projektu zadání v doc formátu. Stroj byl starý (200MHz Pentium) a openoffice startovaly strašně dlouho a stejně nezobrazovaly všechny "fičury". Nakonec jsem ve wine rozjel volně dostupný MS WordViewer a bylo to.
    18.10.2005 13:14 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Clovece, jak vidim, tak polovina tvych problemu je zpusobena updatem jadra. Proc to delas? Bezpecnost je blbost - pokud se pohybujes v cizich sitich, tak si uvedom, ze v jadre uz hoooodne dlouho nebyl zadny remote-exploit, takze to nepotrebujes resit. Bud si kompiluj jadro (a pak musis nest nasledky) nebo system pouzivej k praci. Ja si nemuzu vynachvalit Fedoru, kde mi staci napsal "yum -y update" a mam updatovane jadro vc. ovladacu na nVidia (staci pouzit externi repository a do par hodin po uvolneni noveho jadra RedHatem je tam RPMko i s nVidia ovladaci).
    19.10.2005 01:32 fissie | skóre: 12 | blog: One little blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Clovece, jak vidim, tak polovina tvych problemu je zpusobena updatem jadra. Proc to delas? Bezpecnost je blbost - pokud se pohybujes v cizich sitich, tak si uvedom, ze v jadre uz hoooodne dlouho nebyl zadny remote-exploit, takze to nepotrebujes resit.
    Aha, bezpecnost je blbost a protoze nebyl dlouho remote exploit, tak se to nemusi resit. To mi pripomina takovy ten klasicky pristup managementu malych az strednich firem - bezpecnost neni potreba, protoze se na ni neda vytezit penize a "nam se to prece stat nemuze". Vetsina tech managoru mluvi jinak o par dnu pozdeji ve chvili, kdy maj na stole incident.

    To, ze nebyl zverejnen nejaky remote exploit neznamena, ze v kernelu neni remote chyba. Dobre, fajn, predpokladejme tedy, ze v nejakem 2.2 kernelu, pro ktery jsou binarni moduly k radobymodemum casto k sehnani, neexistuje zadna remote chyba. To ale preci ani trochu neznamena, ze stroj je zcela odolny vuci remote utokum. On i takovej local root v kombinaci s chybou rekneme v mailovem klientu nebo webovem prohlizeci cloveku dokaze zatopit. A local rootu ve starem kernelu je skutecne pozehnane, treba takovy ptrace... mlask. I kdyz pocitame, ze by mel autor clanku ten stroj zcela zatlucenej firewallem a nebezel tam zadny servery, stahovani posty je pomerne casta a bezna aktivita. A podobnych rizik existuje vic. Nespolehejte na to, ze kdyz jste jedinej uzivatel na stroji, ze vam local root vulnerability nemuze ublizit. Muze.
    Bud si kompiluj jadro (a pak musis nest nasledky) nebo system pouzivej k praci. Ja si nemuzu vynachvalit Fedoru, kde mi staci napsal "yum -y update" a mam updatovane jadro vc. ovladacu na nVidia (staci pouzit externi repository a do par hodin po uvolneni noveho jadra RedHatem je tam RPMko i s nVidia ovladaci).
    Vyborne, kazda distribuce ma dneska svuj upgradovaci nastroj. Jen jsem jaksi nevidel zadnej, kterej by byl schopnej vzit binarni modul pro 5 let stary jadro a prekompilovat ho na to aktualni distribucni.
    Yin avatar 18.10.2005 13:25 Yin | skóre: 39 | blog: Yinotopia | Slovesnko, Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu

    Ja ti rozumiem... ale jedine ty musíš vedieť, kedy je čas to zabaliť!

    Pozri, aspoň niesi zlodej a ušetril si na OS+SW pár drobných pre svoje deti (na školu, vreckové a tak...).

    Nikdy nie je tak zle, aby to jeden poharik nemohol ešte zhorsiť.
    18.10.2005 14:07 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Hezký příspěvek! Bez ironie...
    18.10.2005 13:32 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Zdravim

    Na tohle proste musim reagovat. Mam vpodstate stejny pocitac jako ty (deska s KT266A, duron 800).

    1) Nestezuj si prosim, ze ti nefunguje "modem" kdyz MODEM nemas. Co na to rict....

    2) Hry nehraju, ale OpenGL mi jede. Pokud mas potrebu experimentovat s jadrem tak snad musis vedet jak experiemntovat s ovladacema. Pokud tu potrebu nemas, tak ti pojede jadro i akcelerace z distribucnich balicku.

    3) SW suspend jsem nezkoumal, ale proste hu musi podporovat veskery HW. Treba ja onehda jeste na XP jsem mel po instalaci suspend aktivni, po doinstalovani druhe graficky se disabloval. A propo, PC ma prece vypinac..

    4) Jak uz jsem psal, via KT266A, infrak slape jak z praku. Ostatne vsechny VIA copsety od KT266 vyse jsou bezproblemove. KT133 byl smejd, na tom padaj i windows.

    5) Nesvadej chyby nekvalitniho HW na Linux. Ja uz jsem se neco nakompiloval... Pada to kdyz se pretaktuje.

    6) Opet, nesvadej chyby druhych na OO.org. BTW ja s nim potize nemam, sem tam se neco rozhodi, zejmena obrazky. Ale jak znamo, MS Word neni kompatibilni ani sam se sebou.

    7) O upgrade pres internet jsi neslisel? Nevim jak mandrake, ale slackware to ma :-)

    8) To je nevyhoda?

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.10.2005 14:40 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Na tohle proste musim reagovat. Mam vpodstate stejny pocitac jako ty (deska s KT266A, duron 800). 4) Jak uz jsem psal, via KT266A, infrak slape jak z praku. Ostatne vsechny VIA copsety od KT266 vyse jsou bezproblemove. KT133 byl smejd, na tom padaj i windows.
    Mam ABIT KT7A - t.j. chipset KT 133...
    5) Nesvadej chyby nekvalitniho HW na Linux. Ja uz jsem se neco nakompiloval... Pada to kdyz se pretaktuje.
    Ja taky, pretaktovany to neni, dela mi to jen posledni verze Mandrivy, ve vsech predeslych nebyl problem. Koukal jsem do BIOSu na teploty, ty jsou taky OK (BTW - dalsi vec, ktera mi nechodi - kontrola HW - teploty, otacky vetraku, napeti... lm_sensors nejak nepodporuje tenhle chipset).
    6) Ale jak znamo, MS Word neni kompatibilni ani sam se sebou.
    Je to jak pupecni snura - maji ho vsichni a jsou na nem zavisli :-(
    7) O upgrade pres internet jsi neslysel? Nevim jak mandrake, ale slackware to ma :-)
    Jo, bezne to resim ve skole. Ono tahat vetsi mnozstvi dat pres GPRS, "modem" nebo CDMA (to je, k cemu mam nejblize) je silenstvi.
    18.10.2005 15:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Mam ABIT KT7A - t.j. chipset KT 133...
    Ja taky, pretaktovany to neni, dela mi to jen posledni verze
    Kromě přetaktování a přehřívání (procesor, chipset) bývá častou příčinou tuhnutí také vadný chipset. Konkrétně například KT133 nezvládá přenos většího množství dat po IDE (stačí kopírovat disk/disk) a/nebo PCI (povedlo se mi ho vytuhnout příjmem po gigové síťovce do /dev/null). Proč to dříve nedělalo a nyní ano je téma pro nárčný forenzní výzkum.

    Prostě vyměnit HW. Linux-compatible není problém (dokonce o něco menší než Windows-compatible, kde člověk může podlehnout iluzi že "je ovladač, tak to pojede"). Ale vybrat a sehnat zcela funkční, bezproblémový HW, to problém je a velký. Bohužel.
    18.10.2005 14:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Pada to kdyz se pretaktuje.
    Když vynecháme chyby mezi nebem a zemí. Teď třeba překládám 2.4 jádro a předchozí kompilace se zasekla u ext3 modulu, tak jsem musel udělat make clean a nová kompilace skončila bez problémů.

    Vzhledem k tomu, že jsem měl Slackware a teď mám Gentoo, tak můj počítač už taky pár kompilací zažil :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.10.2005 15:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Díky. Vždyť celý ten zápis si stěžuje na věci, které Linux nemůže ovlivnit. Modem, infra, swsusp, .doc, ... všechno jsou to problémy, které Linux někdy nezvládá proto, že nejsou k dispozici potřebné informace. V případech, kdy tyto informace výrobce uvolní, podpora v Linuxu je - a většinou kvalitnější než jinde.
    18.10.2005 13:46 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    add2) tuhnutí počítače je nejspíš způsobeno poškozenými ramkami nebo základkou, řešil jsem podobný problém, po odstranění jedné ze tří ram paměti se mi komp přestal zamrzávat. Po několika měsících se vše začalo opakovat ale tentokrát byl problém s Grellm, od té doby co ho nespouštím (i když mě to dost mrzí) tak mi komp jede bez problémů a to mám něco podobného
    Don´t worry, be happy.
    18.10.2005 14:04 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Řešením nefunkčního uspání je tlačítko "power". A dokonce to šetří i peníze za vyplácanou energii.
    18.10.2005 14:18 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    V čem naprosto souhlasím jsou přenosy těch zavšivených dokumentů. V tom máš naprostou pravdu a je to dost velkej problém. Dělám kompromis v tom, že vytvářím buď z latexu nebo oo pedeefko, což je samozřejmě jednostranné řešení.

    Dokonce jsem to dopracoval tak daleko, že po úpravě v oo před odesláním dokumentu příjemci si to raději ještě pošlu do práce, kde mám word. Výsledek je obvykle tristní a musí se to do-pře-dělávat.
    18.10.2005 15:22 taz | skóre: 6 | blog: taz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Teď je otázka jestli já musím řešit, že někdo není schopen otevřít OO dokument? OO si může zdarma stáhnout, já si kvůli tomu že mi nějakej trotl píše email ve Wordu MSOffice za 15k kupovat nebudu. Neměli by si spíš uživatelé MS Office stěžovat, že za těžký prachy ktere investovali do kancelářského balíku nepřečtou ani soubory ze sw kterej je zadarmo?
    18.10.2005 16:46 trocha pravdy | skóre: 3 | blog: nic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    To máš sice pravdu, ale schválně to zkus vysvětlit třeba personální agentuře, kam posíláš životopis nebo advokátovi, kterému máš poslat podklady.

    Garantuju ti, že tvůj na pádný argument již nebude následovat žádná odpověď nebo v lepším případě odpověď naprostého zmatení a nepochopení...
    18.10.2005 15:27 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Mám starou PeCku AMD@750MHz, Mandriva 2005 LE, kterou používám mnoho hodin denně (Ano, jsem asi "geek". Nestydím se za to).

    Jestli používáš Mandrivu tak nejseš geek. Geekové nepoužívají Mandrivu.
    18.10.2005 15:51 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Proč by ne? Linux jako linux
    18.10.2005 15:54 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    A co pouzivaji geekove? .o)))))
    ^D
    18.10.2005 15:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Správní geekové nepoužívají nic, co by nebylo alespoň: - kompilované ze zdrojáků na stroji, kde to běží
    - zásadně nelokalizované
    - instalované vzdáleně
    18.10.2005 17:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Ach jo, tak jdu vyhodit LINGUAS z make.conf a předělat LC_XXX na C, ať jsem geek :-D.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    18.10.2005 20:25 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Tak to se moc omlouvam, pokud to nebylo mysleno ironicky. :-)

    Nemam potrebu si dokazovat, ze umim anglicky, kdyz muzu mit system bezproblemu v cestine, instalovat ho vzdalene, kdyz je to desktop, u ktereho sedim, a konecne plytvat casem a elektrickou enegrii s kompilaci, kdyz to uz nekdo udelal za mne...

    Ikdyz, kamarad (jediny muj linuxovy, hned se hlasil, kdyz jsem napsal tohle) absolvoval prechod Microsoft® Windows® XP ---> Mandrake 9.2 --> Mandrake 10.0 --> GENTOO a je spokojeny a zrovna SW suspend (ntb Acer) mu uz jde... :-)
    Heron avatar 18.10.2005 16:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Geekové používají linux (a to i bez GNU) :-D
    18.10.2005 20:23 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Geekové používají...
    IMHO geekové používají hlavne http://www.thinkgeek.com/caffeine/accessories/5a65/ :D
    18.10.2005 20:32 Gustav | skóre: 23 | blog: Gustav I
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Urcite ne MacOS X - dyt to je prece system pro teplouse! :-)

    Link uvadet nebudu, modri uz vedi.
    18.10.2005 21:36 trancelius | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    Minimálně problém se suspendem a aktuálností je distro- a hlavně RPM-specific :) přece jen nějakou chvíli trvá, než "někdo venku" sestaví RPM balíček nové verze programu a než se objeví RPM všech potřebných verzí knihoven... dependency hell dýchající na krk taky nepomáhá... a suspend ? Jádra v non-rpm distrech se (imho) kompilují jednodušeji, v rpm mají spoustu patchů, které ve zdrojích nejsou.
    18.10.2005 22:34 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu
    No zrovna gentoo-sources je dost patchované. Nebo ck-sources. I když je pravda, že pokud někdo chce vanilla jádro, tak použije vanilla-sources.

    Mimo to, pokud chci kompilovat jádro v rpm distru, pak si můžu najít src.rpm od distributora a ten zkompilovat.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    19.10.2005 08:01 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 5 věcí, které mi vadí na mém Linuxovém desktopu

    Celkové řešení: Pokud Vám linux nevyhovuje, pak jej nepoužívejte, není to povinné.

    Já bych naopak řekl, že mi použití unixového systému mnoho času šetří. Mnoho věcí se dá nascriptovat, anacron dělá údržbu za mě, mám mnohem raději klávesnici než myš.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.