abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:22 | Zajímavý článek

    Pornhub zveřejnil podrobné statistiky za rok 2025. V části věnované zařízením a technologiím se lze dočíst, že 87 % přenášených dat směrovalo na telefony, 2 % na tablety a 11 % na desktopy. Operační systém Linux běžel na 6,3 % desktopů. O 22,4 % více než před rokem. Firefox má na desktopu 8,4 % podíl.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Pozvánky

    Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak dorazte na prosincovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. O čem budou tentokrát strahováci referovat? Téměř každý už si všiml významného zdražení RAM a SSD, jsou zde ale i příjemnější zprávy. Průša uvádí

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) podporuje vyjádření partnerů ze Spojeného království, kteří upozorňují na škodlivé aktivity společností Anxun Information Technology (též „I-S00N“) (pdf) a Beijing Integrity Technology (též „Integrity Tech“) působících v kyberprostoru a sídlících v Čínské lidové republice (ČLR). Tyto společnosti jsou součástí komplexního ekosystému soukromých subjektů v ČLR,

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    dnes 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | IT novinky

    Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    8.12. 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 450 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Ucim se PyQT ;]

    26.8.2005 10:38 | Přečteno: 1951× | blbosti

    Tak jsem se rozhodl, ze zdokonalim sve znalosti programovani, a zacal se ucit QT v Pythonu. Popremyslel jsem, co mi v distribuci chybi, abych dosel k zaveru, ze je to spravce souboru jako je Total commander ve windows ;]. Nerikam, ze MC neni skvely program, ale okynka jsou okynka ;D

    Puvodne jsem si chtel jenom zahrat s QT, ale nakonec me hratky prerostly v celkem pouzitelnou aplikaci (aspon pro me ;]). Chtel bych tomu udelat nejaky web atd., ale nevim, jestli to ma vubec vyznam ;], protoze nevim, jestli by o takovy program byl vubec zajem...

    Krome prochazeni filesystemu,spousteni a vytvareni souboru, zmen prav k souborum/adresarum to umi jeste komprimovat a dekomprimovat ;] a prohlizet archiv, aniz by se rozbalil... na dalsich featurach tak prubezne delam, kdyz je potrebuju ;]


    Otazecka na zaver ;] Pouzivali byste neco takoveho? ;]        

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.8.2005 10:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše ne
    Pouzivali byste neco takoveho?

    Ne, ale může tě uklidnit, že nepatřím do skupiny lidí, pro které je tento sw napsán.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    26.8.2005 10:44 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše proč ne
    minimálně bych to vyzkoušela, nějakou takovou aplikačku hledám, i když uznávám, že mc je mc :-)
    To je síla televize...
    26.8.2005 10:49 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proč ne
    jojo ;] mc je mc ;] Ja chtel hlavne vyzkouset PyQT ;] a dokazat si, ze v tom neco zvladnu naprogramovat ;]
    26.8.2005 10:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše no...
    Pokud se podíváš i jen na poslední stranu mého blogu, zjistíš minimálně dva podstatné důvody, proč rozhodně ne :-)
    Copak toho není dost?
    26.8.2005 10:49 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    S tvym nazorem sem pocital ;D
    26.8.2005 10:54 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    ještěže máme tu možnost volby, že? ;-)
    To je síla televize...
    26.8.2005 10:56 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Možnost volby je v mém případě asi jen PyGTK :-)
    Copak toho není dost?
    26.8.2005 10:57 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    ;D
    26.8.2005 12:34 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    To je poprvý co od Tebe vidím jiného smajlíka než toho přiblblého hranatce :-)
    26.8.2005 12:37 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    to je sila zvyku.. mi se ty hranate proste dobre pisou.. ;),ale klidne budu psat normalni ;)...
    26.8.2005 14:10 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Ale no tak, to byl vtip :-) jen to vypadá dost nezvykle, když jsou za každou větou, síla zvyku? To znám:)
    26.8.2005 14:14 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Ja vim ;] prece bys mi nenadaval ;D... nekdo rika za kazdou vetou pi**, nekdo dela hranate smajliky ;]
    26.8.2005 15:41 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: no...
    Nenadával, je to přeci ;] originální smajl :) takový hluboký, někdo často říká "jde o to, že...", když se s někým dohaduje (eh, sebekritika? :-))...
    26.8.2005 10:48 rst
    Rozbalit Rozbalit vše file manager
    Proc ne, urcite bych se na to podival.
    26.8.2005 11:11 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Proc ne
    Také bych se na to rád podíval...
    26.8.2005 11:18 kory.cz | skóre: 20 | blog: Moje cesta GNU/Linuxem | Polná
    Rozbalit Rozbalit vše proc QT?

    Ahoj,

    pod QT existuje velice dobrý a použitelný Krusader, ale veliky nedostatek kvalitnich commanderu je pod GTK 2.x. Myslis ze by to slo preportovat na GTK?

    26.8.2005 11:30 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Tak jsem hodne rychle proletel tutorialy k PyGTK... Na prvni pohled to vypada podobne jako PyQT, ale u GTK mi chybi sw jako qt-designer, kde si navrhnu vzhled aplikace, ulozim do .ui a pak prevedu na .py... Tohle je hodne potrebne ;], protoze placat se s umistenim widgetu ve zdrojaku je na nic...
    Jestli o necem takovem nekdo vite, tak napiste ;] Ja sem se o vyvoj pro GTK nejak moc nezajimal, protoze GTK/GNOME mi k srdci neprirostlo... ;]
    Jdu jeste zkusit neco vygooglit...
    Jardík avatar 26.8.2005 11:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Glade?
    Věřím v jednoho Boha.
    26.8.2005 11:41 hub | skóre: 26 | blog: bg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    26.8.2005 11:52 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    26.8.2005 12:03 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Dekuju vam obema ;]
    26.8.2005 12:03 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    rado sa stalo :-)
    26.8.2005 11:39 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    26.8.2005 14:59 Pavel Siska | skóre: 17 | blog: Linuxovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: proc QT?
    Pomerne povedeny commander pod GTK je TuxCommander.
    26.8.2005 11:19 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše total commander
    Určite by som sa na to pozrel a keby to malo funkčnosť Total Commandera, určite by som to aj používal. Osobne by som ale privítal viac sparťanský a menej cukríkový vzhľad :)

    Prajem veľa zdaru

    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    26.8.2005 11:32 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: total commander
    Dik za pripominku ;] Jsem chtel, at to vypada "mile" ;] To s tim vzhledem promyslim ;]
    26.8.2005 15:32 h.xman | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: total commander
    jo jo, tak pod tohle se chci... s dovolenim... podepsat.

    I kdyz i tenhle vzhled mi nepripada spatny; ale neco cistejsiho a jednodussiho by bylo supr.

    A jestli na tom budes dal delat, tak bych to urcite rad sledoval a zkousel.
    Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
    Jardík avatar 26.8.2005 11:38 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Malá připomínka
    Kdepak jsou znaky jazyka českého? Proč tam nemáš háčky a čárky? V Qt je možnost vytvořit QString z Utf8. Nevím, jak je na tom python, ale v C++ icluduješ QString a poté voláš QString::fromUtf8( char *uft8string )
    Věřím v jednoho Boha.
    Jiří P. avatar 2.9.2005 13:45 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Malá připomínka

    konverze z utf-8 na unicode v plain Pythonu:

    unistr = unicode(strco, 'utf-8')
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
    26.8.2005 11:48 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Par poznamek...
    Mel bych par komentaru k designu (dle screenshotu): - MENSI ikonky - moznost zrusit ty ikonky uprostred mezi panely - ikonku namisto "X" v levem rohu aplikace (blbost, ale potesi :)))) - nelibi se mi 2 velikosti fontu v komprimaci (chapu, ze kdyz mas vic souboru, tak ze se to hodi, ale spis to bych resil nejakym tlacitkem, ktere otevre dalsi okno s kompletnim seznamem souboru)

    Rozhodne bych se inspiroval u Salamandera (www.altap.cz) - ten pouzivam na Windows prave kvuli jeho "cistemu" rozhrani...
    26.8.2005 12:16 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...

    ok ;] tak ikony nahradim menu ;] a pod to dam nejaky toolbar s "pouzivanejsimi" prikazy ;]...

    jeste uvazuju o tom GTK ;]... Na krusader to ani nahodou nema.. a umet PyGTK i PyQT taky neni spatne... ;]

    26.8.2005 13:21 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...
    Radsi bych to poradne vychytal pod PyQT a pak premyslel nad portaci... Jo - a super by byl nejaky "simple" mod, kdy se vypnou vsechny menu a tak a zustanou jen 2 okna se soubory a dole stavovy radek pro zobrazovani infa o aktnualnim souboru/adresari (vlastnik/velikost etc.)
    26.8.2005 13:25 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Par poznamek...
    Dik za radu... uz to celkem predelavat podle navrhu v diskuzi, takze uz to ani moc nevypada tak, jak je videt na screenech ;]
    pol128 avatar 26.8.2005 12:32 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Pekne to je
    Je to ozaj peknučké. Môžem sa po to nejako dostať?
    26.8.2005 12:51 ###
    Rozbalit Rozbalit vše eee
    Určitě ne, moc ikonek, moc barviček, to neni nic pro mě. :(
    26.8.2005 12:59 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eee
    ikonky a barvicky se "omezuji" ;] po tehle diskuzi ;]
    26.8.2005 13:18 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: eee
    tak až Ti z toho vyleze konzolová aplikace, tak to určitě ze zvědavosti vyzkouším :-)
    Josef Kufner avatar 26.8.2005 12:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Klavesnice
    Dá se to plně a nějak rozumě ovládat z klávesnice?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    26.8.2005 13:00 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klavesnice
    Ano... Jde to jako klasicky Midnight Commander s tim rozdilem, ze pro prejmenovani je klavesa F2 (jako u win) a pro "presouvani" (mv), je klavesa F6.. jinak stejne...
    26.8.2005 14:03 Ivan Vyoral | skóre: 4 | Děčín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klavesnice
    A nešlo by udělat něco jako skiny pro klávesnici? Skin TC, skin mc atp., aby si každý mohl nastavit rozložení kláves, tak jak je zvyklý + vlastní nastavení. Teda, jestli nechci moc.
    26.8.2005 14:13 hanzz | skóre: 19 | blog: hanzz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Klavesnice
    Dobra idea ;] Popremyslim nad tim... daji se delat i vlastni vzhledove skiny... staci si to naklikat v qt-designeru..., takze neni problem si cely program udelat podle sebe (v mezich normy, samozrejme) ;]
    Viliam Púčik avatar 26.8.2005 13:44 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Jasne
    Jasne, ze by som to skusil. Je to sice este len vo vyvoji, ale casom sa (takmer) vsetko zdola :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.