abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.6. 22:33 | Nová verze

    Oficiálně byl vydán Android 16. Detaily na blogu a stránkách věnovaných vývojářům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 254 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Co mi chybí v Ubuntu

    23.6.2006 00:15 | Přečteno: 1262×

    Jen takové drobnosti:-)

    1. Instalátor pro balíčky .DEB který by se automaticky snažil z repozitářů stáhnout požadované závislosti.
    2. Přihlašovací obrazovka s ikonkama, stačí kliknout na ikonu uživatele, napsat heslo a jste přihlášen, jako ve Windows XP.
    3. Po základní instalaci v systému chybí GCC, nutno instalovat z internetu.
    4. V Synapticu by mohl být extra seznam neoficiálních ale kvalitních repozitářů, například z Debianu... (je to blbost, nekamenujte mě)

    Bod 1 by možná šel realizovat pomocí Pythonu ve spojení Dpkg+APT, ale ten apt-get nějak nechce stahovat samotné závislosti (moje zkušenost).

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.6.2006 00:18 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Je to mediální mrd... :-)))
    23.6.2006 00:21 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Nechápu co tím myslíte:-/ Myslíte, že bych se o to měl postarat sám?
    23.6.2006 00:28 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Já nevim já ty balíčka nějak nemusím... Ono je to tak přehledný až to normálnmí lidi nechápou... Uživatel by měl mít právo akorát si nainstalovat prográmek jedním kliknutím a neřešit tyhle hovadiny...
    Mikos avatar 23.6.2006 00:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Fuj, s těmahle názorama sem tě už jednou poslal někam pod tvým blogem, mam to tady udělat znovu? :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 00:33 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    JO. :-)
    23.6.2006 10:46 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    To v Ubuntu lze.
    Mikos avatar 23.6.2006 00:23 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Bod 1 by možná šel realizovat pomocí Pythonu ve spojení Dpkg+APT
    V Pythonu by to dozajista šlo napsat a dokonce bys nemusel znovuvynalézat kolo, protože je tu balíčkovací manager Smart, který je napsán právě v Pythonu a funguje jako náhrada apt-getu (_lepší_ náhrada). V další verzi Ubuntu dokonce Smart bude jako výchozí balíčkovací manager.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 00:30 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    balíčkovací manager Smart, který je napsán právě v Pythonu a funguje jako náhrada apt-getu
    Chápu. Ale mě nejde o nadstavbu pro apt-get, ale instalátor debianních balíčků který by závislosti sosnul z repozitáře. Například bych si na disk stáhnul blabla.deb a chtěl by knihovny, tak bych ho spustil přes ten instalátor a on by natahal i závislosti co ten balík vyžaduje. Doufám že tohle bude i ve Smartu (ps:anglicky čtu špatně).
    Mikos avatar 23.6.2006 00:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Smart není nadstavba nad apt-get, Smart je _náhrada_ za apt-get. A netuším zda to co chceš umí, doporučil sem ti ho pro to, že je napsán v Pythonu a je vysoce modulární, takže bys na napsání programu který by dělal co chceš mohl použít pythoní moduly ze Smartu a měl bys půl práce (možná i víc ;-)) hotovo.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Mikos avatar 23.6.2006 00:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Ještě k tomu Smartu: není to náhrada jen za apt-get, ale i za yum (ve Fedoře), urpmi (v Mandrivě), installpkg (v Slacwaru), atd. V tom je jeho krása, že de facto (na vyšší úrovni) sjednocuje veškeré balíčkovací managery. Takže pak by v různých distribucích všichni používali jednotné příkazy na instalaci, upgrade, atd. ať by to byla distribuce založená na rpm, dpkg, či jiném balíčkovacím systemu.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 00:41 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    No to by bylo jedině dobře... :-))
    23.6.2006 00:43 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Musim souhlasit:-))
    23.6.2006 00:49 prOm3TheuS | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    2. Přihlašovací obrazovka s ikonkama, stačí kliknout na ikonu uživatele, napsat heslo a jste přihlášen, jako ve Windows XP.

    Teda teď nevim jestli tohle umí KDM nebo GDM, ale mám za to, že když se to nastaví, tak je vidět výběr ikonek uživatelů a po kliknutí se automaticky vyplní username, pak už stačí zadat jenom heslo a je hotovo.

    Každopádně si myslím, že je to pěkná ptákovina. Ve Win se přihlašuji do domény klasickym zadánim uživatele a hesla, protože to jináč nejde a taky mně to netrápí. Už vidim, jak si v seznamu obrázků 100 uživatelů hledám sebe.
    Mikos avatar 23.6.2006 00:57 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Nevím jak v GDM, ale v KDM to jde. Je to dokonce výchozí nastavení. Problém je ovšem v tom, že distribuce jako Kubuntu a spol. zapínají KDM grafická thémátka (místo klasického dialogového okna) a v nich to bohužel nejde.

    Je to škoda, protože takové theme vypadá rozhodně lépe než klasické dialogové okno, jenže ono klikání na výběr uživatele je pro běžnou domácnost velmi praktická věc (samozřejmě to není vhodné pro nějaký masivní multi-user enviroment se stovkami uživatelů, to je myslím zcela jasné ;-)).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 01:27 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Docela je škoda že to různé distribuce paskvilí dle svého... Kdyby nechali čisté KDE, třebas, a nechali už na užovateli at si to nastaví tak je to daleko přínosnější for fucking users než je to tedka... :-(
    Mikos avatar 23.6.2006 01:32 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Oni si to nepaskvilí nějakým vlastním řešením, ta podpora themes je (myslím že od verze KDE 3.4) přímo zabudována v KDM (jen pro ní není volba v grafickém klikátku, cesta k tomu theme se musí nastavit ručně v /opt/kde/share/config/kdm/kdmrc). Jen je prostě smůla, že ty KDM themes nepodporují klikací výběr uživatelů. Snad ale i toto v KDE 4 už bude vyřešeno lépe ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 01:36 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=34690 :-)
    Mikos avatar 23.6.2006 01:40 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    O tom vím, ale tady byla řeč o klikátku které je defaultní součástí KDE (myslím to nastavovátko KDM, je k němu přístup z Control Centra).
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 01:48 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    jop tak to jsme mluvili každej o něčem jiném... Už bych měl asi jít spát... :-)
    23.6.2006 12:19 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Klikátko je - kdmtheme (nebo tak), ale musí se doinstaloval. Největší průser je právě s userlisty, které se dnes musí dopsat do xml souboru s tématem ručně, což je opruz největší :-(
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Mikos avatar 23.6.2006 13:39 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    To vím, nicméně koukni se na ten odkaz co sem dával Usama ;-) Řeč nebyla o nějakém externím programu, ale o defaultnim nastavovacim klikátku KDM (to co je v KDE Control Center).

    Nicméně ty KDM theme jsou řešeny prostě opravdu špatně. Nechápu proč tam tu možnost automatických klikacích userlistů nepřidaj...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 01:37 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    To je právě problém. Distributor si vytvoří pěkný design a pak už zapomíná na "to uvnitř" a dál si jen upravuje grafické prostředí. Je pravda že pro zkušenější a pečlivější lidi je lepší "čistý" systém bez grafických klikátek a hlavně přizpůobivý OS.
    Linux for Human - Ubuntu pro začátečníky nebo Slackwarí konfiguráky pro pokročilé:-))
    23.6.2006 01:53 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    To já jsem zase pro grafické klikátka... Ale jako součástí KDE, či GNOME... :-) A né jako to dělá třebas SUSE nebo Mandriva. To je naprostej humus když si chci v KDE nastavit hodiny a jsem zvyklej na klasický KDE a ono na mě vybafne nějaká sprominutím okýnková sračka od SUSE. To bych zabíjel. To samé platí o nastavování třebas Tiskárny, dělení disků, připojení Foťáků, nastavení samby, atd. Fakt Kontrol center je v KDE už na hoodně dobrý úrovni na to aby výrobci distribucí typu SUSE atd tam nesrali svoje zbytečný imbecilní věci. Být managerem SUSE tak vykopu polovinu lidí protože se zabejvaj hovadinama a né uděláním pořádnýho distra. :-)
    23.6.2006 02:02 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    sorry. tedka jsem se nad tím zamyslel a v prvé řadě bych vyhodil toho managera za to že nutí lidi dělat hovadiny... :-)))
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2006 10:37 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Kontrol center je v KDE už na hoodně dobrý úrovni
    Tvurci Kubuntu a dalsich distribuci prave prohledli a pochopili, ze Control center je totalni shit - ne schopnostmi, ale koncepci. Je to preplacany, je tam milion veci a kdyz se chce clovek dostat k uplne zakladnim vecem, musi projit pulku lesa. V Kubuntu to udelali dobre. Defaultni je jejich panel podobny OS X (ktery umi svizne a prehledne zakladni veci) a kdo chce vic, pusti si ten Control center. .
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    Mikos avatar 23.6.2006 13:35 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Budeš se možná divit, ale např. mně Control Center maximálně vyhovuje. A to UI nad Control Center co přidali do Kubuntu mi naopak nesedí.
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    23.6.2006 14:24 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    přesně tak. :-)
    bazil avatar 23.6.2006 02:11 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    jeee a my to zrovna tak klikací máme ve škole ... mno a že nás je tam pěkná kupa, profily se načtaj ze serveru, takže na každým kompu je vidět v jednu chvíli přihlašováni všech, ještě že po tom, co napíšeš dost písmen, aby poznal tvoje jméno, ho předvyplní, hledat ho v tom pomocí posouvátka by bylo peklo ;-)
    23.6.2006 08:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    GDM motivů se seznamem uživatelů je celá řada (http://www.gnome-look.org/content/show.php?content=24719).
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.6.2006 10:16 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    1. Instalátor pro balíčky .DEB který by se automaticky snažil z repozitářů stáhnout požadované závislosti.

    Bod 1 by možná šel realizovat pomocí Pythonu ve spojení Dpkg+APT, ale ten apt-get nějak nechce stahovat samotné závislosti (moje zkušenost).
    Ja nevim, mne apt-get i Synaptic funguje skvele. Myslim, ze tvuj problem bude nekde jinde. Jak casto mixujes balicky z Ubuntu a Debianu? Teoreticky by to melo byt jedno, prakticky uz to platit nemusi, protoze ne vzdy sedi ocislovani verzi jednotlivych balicku mezi Ubuntu a Debianem. To plati pro knihovny.
    2. Přihlašovací obrazovka s ikonkama, stačí kliknout na ikonu uživatele, napsat heslo a jste přihlášen, jako ve Windows XP.
    To mi zas tolik nechybi. Jeste mi rekni, ze ti chybi stejne jako ve Win XP prihlasovani bez hesla...
    3. Po základní instalaci v systému chybí GCC, nutno instalovat z internetu.
    Nechce se mi verit, ze by na instalacnim CD chybel GCC. A to, ze neni pri instalaci implicitne instalovan, neberu jako zavadu.
    4. V Synapticu by mohl být extra seznam neoficiálních ale kvalitních repozitářů, například z Debianu... (je to blbost, nekamenujte mě)
    Jak jsem rekl vyse, neni to uplne ciste reseni. Lepsi je mit ciste Ubuntu repozitare.Nicmene musim rici, ze na tom Ubuntu neni zas tak spatne, co se non-free tyce. A casem bude jeste lepe.
    23.6.2006 10:27 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Co je špatného na lokálním přihlašování bez hesla v prostředí, kde lidé respektují soukromí druhého?

    Ty si doma zamykáš zásuvky pracovního stolu?
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.6.2006 10:53 Quactuda | blog: Muj_mily_denicku | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Asi mas pravdu. Osobne ale stejne preferuju heslo;-)
    23.6.2006 12:57 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Takové prostředí se mi moc nezdá. V zásuvkách nic podstatného nemám (nic co by si nemohl každý klidně přečíst) o počítači bych to neřekl ani zdaleka. Krom toho, jak se ošetří přihlášení po síti? Taky bez hesla? Nic moc :-)
    Copak toho není dost?
    23.6.2006 14:14 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Tak já mám v počítači věci, o kterých taky nemusí nikdo vědět, ty mám ale na šifrovaném filesystému. Ovšem ne proto že bych se bál, že by mi do počítače mohl lézt někdo, kdo má lokální přístup (a to ani na koleji), ale spíš kvůli nějakému vnějšímu útočníkovi nebo kvůli zcizení/ztrátě notebooku.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    23.6.2006 12:02 XMurder | skóre: 25 | blog: introvert
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Ja nevim, mne apt-get i Synaptic funguje skvele. Myslim, ze tvuj problem bude nekde jinde. Jak casto mixujes balicky z Ubuntu a Debianu? Teoreticky by to melo byt jedno, prakticky uz to platit nemusi, protoze ne vzdy sedi ocislovani verzi jednotlivych balicku mezi Ubuntu a Debianem. To plati pro knihovny.
    Našel jsem aplikace které jsou zabaleny v .DEB a nejsou v žádném repozitáři Ubuntu...
    21.12.2006 20:54 nightentity | skóre: 5 | dobruška
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    1. On to umi i apt-get? Ja myslel, ze myslel kdyz si soubor .deb stahne z netu na disk a pak ho zkusi instalit(ja to vzdy delam dpkg -i soubor.deb). Jestli to jde pres apt-get, je to super...reknete mi jak:)

    2.no me nechybi, ja mam jen jednoho usera a to sebe a mam povoleno aby se prihlasil automaticky. Nejak nepredpokladam ze nekdo bude mit zajem se ke me domu vloupat a poleze mi do pc. A kdyby fest chtel, heslo mi nepomuze (proste nastartuje z livecd..). Ale chapu ze na rodinem pc je to vec dobra. Jak jiz nekdo zminil odkaz, takova temata ale existuji....

    3.souhlas, to neni zadna zavada....

    4. no me se v tomhle smeru styska po emerge, kdyz sem mival jeste tu trpelivost vsechno kompilovat:)
    Lama nekouše, jen prská....Hep číííííík
    Daniel Kvasnička ml. avatar 23.6.2006 10:29 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    ad 2) Pouzivam tento a jsem spokojen :-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    brk avatar 23.6.2006 13:33 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Nedávno jsem si dal na notebook Ubuntu místo Gentoo a jsem celkem spokojen. Jediné, co mi na Ubuntu „chybí“ je Portage. Trošku paradox, protože už mne to kompilování na notebooku nebavilo a proto šlo Gentoo pryč, ale zas mi to dávalo velkou kontrolu nad tím, co tam mám.

    Onehdá jsem si chtěl nainstalovat svůj oblíbený Kazehakase a Ubuntu na mne vybaflo, ze se bude instalovat i Mozilla. V Gentoo si to přeložím proti Firefoxu a pohoda. V Ubuntu asi smůla, pokud neprohrábnu nějaké neoficiální zdroje nebo si ten balíček neuplácám sám.
    USE="-qt -kde"
    23.6.2006 16:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    Onehdá jsem si chtěl nainstalovat svůj oblíbený Kazehakase a Ubuntu na mne vybaflo, ze se bude instalovat i Mozilla. V Gentoo si to přeložím proti Firefoxu a pohoda. V Ubuntu asi smůla, pokud neprohrábnu nějaké neoficiální zdroje nebo si ten balíček neuplácám sám.
    Mám Kazehakase z balíčku zkompilovanej proti firefoxu ;-), ale nebylo to úplně přímočaré:

    1. stáhnout zdrojový balíček (apt-get source kazehakase)

    2. rozbalit zdroják, aplikovat diff

    3. podívat se do debian/control, změnit závislosti z mozilly na ff, ve vedlejším terminálu nainstalovat závislosti pro překlad; nainstalovat fakeroot

    4. v debian/rules přidat do configure --with-gecko-engine=firefox

    5. přeložit balíček pomocí dpkg-buildpackage -rfakeroot

    6. nainstalovat deb, který se objeví o adresář výš
    22.9.2006 12:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi chybí v Ubuntu
    "1. Instalátor pro balíčky .DEB který by se automaticky snažil z repozitářů stáhnout požadované závislosti."

    Vždyť to přece v Ubuntu JE!

    http://www.ubuntu.com/testing/flight5#head-84659e4a45b7a0e1147bb068022f6f3a04a22f8d

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.