V Lucemburku byly oznámeny výsledky posledního kola výzev na evropské továrny pro umělou inteligenci neboli AI Factories. Mezi úspěšné žadatele patří i Česká republika, potažmo konsorcium šesti partnerů vedené VŠB – Technickou univerzitou Ostrava. V rámci Czech AI Factory (CZAI), jak se česká AI továrna jmenuje, bude pořízen velmi výkonný superpočítač pro AI výpočty a vznikne balíček služeb poskytovaný odborníky konsorcia. Obojí bude sloužit malým a středním podnikům, průmyslu i institucím veřejného a výzkumného sektoru.
Byla vydána (𝕏) zářijová aktualizace aneb nová verze 1.105 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.105 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Ve Firefoxu bude lepší správa profilů (oddělené nastavení domovské stránky, nastavení lišt, instalace rozšíření, uložení hesla, přidání záložky atd.). Nový grafický správce profilů bude postupně zaváděn od 14.října.
Canonical vydal (email) Ubuntu 25.10 Questing Quokka. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Jedná se o průběžné vydání s podporou 9 měsíců, tj. do července 2026.
ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzi 1.5.0.
Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Přesně tak, pojišťovny jsou opravdu posraný, zesraný a já nevím co ještě. Omlouvám se, že používám takové výrazy, ale jinak je ani definovat nelze.
Koupíte si takhle začátkem roku Felicii za 100000 Kč, rok výroby 2002, spokojeně s ní jezdíte z/do práce ...
Pak jednoho dne jedete z práce přes Hostěradice a najednou vám do cesty vjede nějaká kráva. Ta kráva se celou cestu táhla za dvěma auty, celá natěšená, že už je skoro doma, začala odbočovat na vedlejší silnici, aniž by se uráčila kouknout, jestli něco nejede naproti. Najednou vám tam prostě vlítne, brzdíte, ale nemáte šanci to ubrzdit. Vy pak máte z auta za 100000 Kč totální nepojízdnej šrot, kterej můžete tak akorát vyhodit. Tři posraný hodiny tam čekáte na policajty, než se uráčej přijet, přitom víte, že to maj ze stanice 6 km k vám.
A teď posraný vyběhávky s pojišťovnou. A jak do/z práce, když jste každý 4 dny v jiný části republiky. Auto prostě dáte do servisu s tím, že opravu zacvaká její posraná pojišťovna, a vezme te si náhradní auto (900 Kč za den) s tím, že to zacvaká její posraná pojišťovna. Tejden je auto v servisu a čeká se na likvidátora tý zasraný pojišťovny. Pak vám domů přijde dopis, že pojišťovna opravu nezaplatí (85000 Kč), protože přesahuje cenu vozidla podle jejich nějakejch zesranejch tabulek (80000 Kč). Řeknou vám, že hodnota toho rozsračkovanýho auta je 25000 Kč, odečtou od 80000 Kč a rozdíl i rozsračkovaný auto vám daj. A teď - nemáte jak jezdit do práce, vlakem či autobusem to opravdu nejde, když jste pokaždé jinde a musíte vozit vercajk. Kdo zaplatí to půjčený auto - doufám, že to ta pojišťovna cvakne. Za jejich posranej rozdíl si auto nekoupíte - leda nějakou sračku, která sotva jede a sotva vás uveze, se zrezlou nápravou a jánevímco.
Je tohle vůbec normální? Nějaká kráva vám prostě zkurví auto a v prdeli jste akorát vy! Nejradši bych ji dal k soudu, za ušlý zisky, poškození cizí věci, psychyckou újmu na zdraví, vymáhal na ní nový auto, protože k čemu vám je nepojízdnej šrot, kterej pojišťovna odhadne na 25000 a ve skutečnosti to nikdo nechce ani za 10000. Má to vůbec cenu? Český zákony jsou totálně zesraný.
Tiskni
Sdílej:
Amortizace je taky pěkná křivárna. Snad nikde ve světě kromě naší republiky to není (alespoň podle toho, co jsem slyšel). Ale tady nejde o amortizaci, ale o to, že vám pojišťovna nezaplatí opravu a dá vám jen ten rozdíl "jejich tabulková cena - cena zbytku auta". Při tom pro mě je "cena zbytku auta" úplně nulová, protože jaksi auto bez motoru není auto a nikde to za víc než pár šupů neprodáte. To je, jako by někdo hodil kámen do výlohy, která stojí 10000 Kč (neberte tu cenu vážně), a on by spáchal jen přestupek, protože hodnota skutečně zničené části (řekněme d=5 cm), je stále v limitu (teď nevím, jestli jsou to 2000 nebo 5000). To, že by se kvůli této části muselo vyměnit celé sklo by nikoho nezajímalo.
Proč si teda pojišťovna nenechá tu nepoužitelnou část a neprodá jí sama za těch 25K a nekoupí mi nové auto ve stejném technickém stavu? Protože to by na tom nevydělali. Hlavně, že si ze zákona to debilní povinné ručení musíme platit.
To je, jako by někdo hodil kámen do výlohy, která stojí 10000 Kč (neberte tu cenu vážně), a on by spáchal jen přestupek, protože hodnota skutečně zničené části (řekněme d=5 cm), je stále v limitu (teď nevím, jestli jsou to 2000 nebo 5000). To, že by se kvůli této části muselo vyměnit celé sklo by nikoho nezajímalo.Omyl, je to jako by střepy, které zbyli byli ochotni vykoupit ve sklářstí za zůstatkovou hodnotu řekněme dva tisíce a tak by ten kdo vybil okno zaplatil částku 10 000 - 2 0000 = 8 000.
Haaaaaahaaaaa ..... zplesnila mi Niva ... haaaaaa )))
Inak samozrejme súcítim, takáto vec vážne namíchne.
"Ne vrah, zavražděný je vinen"To mi hlava nebere...
Jarda je v strese z práce, za volantom je nervózny, ženie to príliš rýchlo, namiesto toho, aby si to v pohodičke tradal do práce. V tom mu do cesty vbehne dotyčná, ktorá síce spravila hovadinu, ale keby bol Jarda v kľude, stihol by to ubrzdiť. Je to proste len signál, že niečo robí zle.
Postavy v tomto príbehu sú vymyslené ... atakdále :)
Pravda, podcenil som minulosť.
Chlapci, nehádejte se. Nikde jsem nepsal, že to auto jsem řídil já a omlouvám se, jestli to tak vyznělo ... Řídil ho jeden známý a já vám tady jen popisuji, jak ho vypekla pojišťovna.
A věřte tomu nebo ne, na drogách už rok nejsem.
A věřte tomu nebo ne, na drogách už rok nejsem.To se není čemu divit, když si na nich nikdy nebyl, jestli tomu co si popisoval v blogu říkáte být na drogách, nebo mít problém s drogama, tak se nedivím tomu jak někteří vykreslují otázku drog ve společnosti.
Nikde jsem nepsal, že to auto jsem řídil jáTo ne, ale psal jsi
Nejradši bych ji dal k soudu, [...], vymáhal na ní nový auto,čímž jsi to naznačil. A jestli ne, tak to nechápu.
2) Čo sa týka tých neslušných ľudí - nemyslím si, že okrem materiálneho zabezpečenia by boli nejak šťastní.
Hm, i tuto je důvod, preč se mi nechce mít auto. Nejen to, že nemusim. P.S. byt máme pojištěný.