Byl publikován aktuální přehled vývoje renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie).
V programovacím jazyce Go naprogramovaná webová aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Forgejo byla vydána ve verzi 12.0 (Mastodon). Forgejo je fork Gitei.
Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).
Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.
Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.
Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.
Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.
Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapy a AI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.
Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).
Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.
Přesně tak, pojišťovny jsou opravdu posraný, zesraný a já nevím co ještě. Omlouvám se, že používám takové výrazy, ale jinak je ani definovat nelze.
Koupíte si takhle začátkem roku Felicii za 100000 Kč, rok výroby 2002, spokojeně s ní jezdíte z/do práce ...
Pak jednoho dne jedete z práce přes Hostěradice a najednou vám do cesty vjede nějaká kráva. Ta kráva se celou cestu táhla za dvěma auty, celá natěšená, že už je skoro doma, začala odbočovat na vedlejší silnici, aniž by se uráčila kouknout, jestli něco nejede naproti. Najednou vám tam prostě vlítne, brzdíte, ale nemáte šanci to ubrzdit. Vy pak máte z auta za 100000 Kč totální nepojízdnej šrot, kterej můžete tak akorát vyhodit. Tři posraný hodiny tam čekáte na policajty, než se uráčej přijet, přitom víte, že to maj ze stanice 6 km k vám.
A teď posraný vyběhávky s pojišťovnou. A jak do/z práce, když jste každý 4 dny v jiný části republiky. Auto prostě dáte do servisu s tím, že opravu zacvaká její posraná pojišťovna, a vezme te si náhradní auto (900 Kč za den) s tím, že to zacvaká její posraná pojišťovna. Tejden je auto v servisu a čeká se na likvidátora tý zasraný pojišťovny. Pak vám domů přijde dopis, že pojišťovna opravu nezaplatí (85000 Kč), protože přesahuje cenu vozidla podle jejich nějakejch zesranejch tabulek (80000 Kč). Řeknou vám, že hodnota toho rozsračkovanýho auta je 25000 Kč, odečtou od 80000 Kč a rozdíl i rozsračkovaný auto vám daj. A teď - nemáte jak jezdit do práce, vlakem či autobusem to opravdu nejde, když jste pokaždé jinde a musíte vozit vercajk. Kdo zaplatí to půjčený auto - doufám, že to ta pojišťovna cvakne. Za jejich posranej rozdíl si auto nekoupíte - leda nějakou sračku, která sotva jede a sotva vás uveze, se zrezlou nápravou a jánevímco.
Je tohle vůbec normální? Nějaká kráva vám prostě zkurví auto a v prdeli jste akorát vy! Nejradši bych ji dal k soudu, za ušlý zisky, poškození cizí věci, psychyckou újmu na zdraví, vymáhal na ní nový auto, protože k čemu vám je nepojízdnej šrot, kterej pojišťovna odhadne na 25000 a ve skutečnosti to nikdo nechce ani za 10000. Má to vůbec cenu? Český zákony jsou totálně zesraný.
Tiskni
Sdílej:
Amortizace je taky pěkná křivárna. Snad nikde ve světě kromě naší republiky to není (alespoň podle toho, co jsem slyšel). Ale tady nejde o amortizaci, ale o to, že vám pojišťovna nezaplatí opravu a dá vám jen ten rozdíl "jejich tabulková cena - cena zbytku auta". Při tom pro mě je "cena zbytku auta" úplně nulová, protože jaksi auto bez motoru není auto a nikde to za víc než pár šupů neprodáte. To je, jako by někdo hodil kámen do výlohy, která stojí 10000 Kč (neberte tu cenu vážně), a on by spáchal jen přestupek, protože hodnota skutečně zničené části (řekněme d=5 cm), je stále v limitu (teď nevím, jestli jsou to 2000 nebo 5000). To, že by se kvůli této části muselo vyměnit celé sklo by nikoho nezajímalo.
Proč si teda pojišťovna nenechá tu nepoužitelnou část a neprodá jí sama za těch 25K a nekoupí mi nové auto ve stejném technickém stavu? Protože to by na tom nevydělali. Hlavně, že si ze zákona to debilní povinné ručení musíme platit.
To je, jako by někdo hodil kámen do výlohy, která stojí 10000 Kč (neberte tu cenu vážně), a on by spáchal jen přestupek, protože hodnota skutečně zničené části (řekněme d=5 cm), je stále v limitu (teď nevím, jestli jsou to 2000 nebo 5000). To, že by se kvůli této části muselo vyměnit celé sklo by nikoho nezajímalo.Omyl, je to jako by střepy, které zbyli byli ochotni vykoupit ve sklářstí za zůstatkovou hodnotu řekněme dva tisíce a tak by ten kdo vybil okno zaplatil částku 10 000 - 2 0000 = 8 000.
Haaaaaahaaaaa ..... zplesnila mi Niva ... haaaaaa )))
Inak samozrejme súcítim, takáto vec vážne namíchne.
"Ne vrah, zavražděný je vinen"To mi hlava nebere...
Jarda je v strese z práce, za volantom je nervózny, ženie to príliš rýchlo, namiesto toho, aby si to v pohodičke tradal do práce. V tom mu do cesty vbehne dotyčná, ktorá síce spravila hovadinu, ale keby bol Jarda v kľude, stihol by to ubrzdiť. Je to proste len signál, že niečo robí zle.
Postavy v tomto príbehu sú vymyslené ... atakdále :)
Pravda, podcenil som minulosť.
Chlapci, nehádejte se. Nikde jsem nepsal, že to auto jsem řídil já a omlouvám se, jestli to tak vyznělo ... Řídil ho jeden známý a já vám tady jen popisuji, jak ho vypekla pojišťovna.
A věřte tomu nebo ne, na drogách už rok nejsem.
A věřte tomu nebo ne, na drogách už rok nejsem.To se není čemu divit, když si na nich nikdy nebyl, jestli tomu co si popisoval v blogu říkáte být na drogách, nebo mít problém s drogama, tak se nedivím tomu jak někteří vykreslují otázku drog ve společnosti.
Nikde jsem nepsal, že to auto jsem řídil jáTo ne, ale psal jsi
Nejradši bych ji dal k soudu, [...], vymáhal na ní nový auto,čímž jsi to naznačil. A jestli ne, tak to nechápu.
2) Čo sa týka tých neslušných ľudí - nemyslím si, že okrem materiálneho zabezpečenia by boli nejak šťastní.
Hm, i tuto je důvod, preč se mi nechce mít auto. Nejen to, že nemusim. P.S. byt máme pojištěný.