Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) zveřejnil Národní politiku koordinovaného zveřejňování zranitelností (pdf), jejímž cílem je nejen zvyšování bezpečnosti produktů informačních a komunikačních technologií (ICT), ale také ochrana objevitelů zranitelností před negativními právními dopady. Součástí je rovněž vytvoření „koordinátora pro účely CVD“, jímž je podle nového zákona o kybernetické … více »
Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.12. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Společnost System76 vydala Pop!_OS 24.04 LTS s desktopovým prostředím COSMIC. Videoukázky na YouTube.
Byla vydána verze 1.92.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2024. Oceněni byli Andy Wingo, jeden ze správců GNU Guile, Alx Sa za příspěvky do Gimpu a Govdirectory jako společensky prospěšný projekt.
Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-12 aneb Eclipse 4.38. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
U příležitosti oslav osmi let prací na debianím balíčku vyšlo GPXSee 15.6. Nová verze přináší především podporu pro geotagované MP4 soubory, včetně GoPro videí. Kdo nechce čekat, až nová verze dorazí do jeho distribuce, nalezne zdrojové kódy na GitHubu.
Přesně tak, pojišťovny jsou opravdu posraný, zesraný a já nevím co ještě. Omlouvám se, že používám takové výrazy, ale jinak je ani definovat nelze.
Koupíte si takhle začátkem roku Felicii za 100000 Kč, rok výroby 2002, spokojeně s ní jezdíte z/do práce ...
Pak jednoho dne jedete z práce přes Hostěradice a najednou vám do cesty vjede nějaká kráva. Ta kráva se celou cestu táhla za dvěma auty, celá natěšená, že už je skoro doma, začala odbočovat na vedlejší silnici, aniž by se uráčila kouknout, jestli něco nejede naproti. Najednou vám tam prostě vlítne, brzdíte, ale nemáte šanci to ubrzdit. Vy pak máte z auta za 100000 Kč totální nepojízdnej šrot, kterej můžete tak akorát vyhodit. Tři posraný hodiny tam čekáte na policajty, než se uráčej přijet, přitom víte, že to maj ze stanice 6 km k vám.
A teď posraný vyběhávky s pojišťovnou. A jak do/z práce, když jste každý 4 dny v jiný části republiky. Auto prostě dáte do servisu s tím, že opravu zacvaká její posraná pojišťovna, a vezme te si náhradní auto (900 Kč za den) s tím, že to zacvaká její posraná pojišťovna. Tejden je auto v servisu a čeká se na likvidátora tý zasraný pojišťovny. Pak vám domů přijde dopis, že pojišťovna opravu nezaplatí (85000 Kč), protože přesahuje cenu vozidla podle jejich nějakejch zesranejch tabulek (80000 Kč). Řeknou vám, že hodnota toho rozsračkovanýho auta je 25000 Kč, odečtou od 80000 Kč a rozdíl i rozsračkovaný auto vám daj. A teď - nemáte jak jezdit do práce, vlakem či autobusem to opravdu nejde, když jste pokaždé jinde a musíte vozit vercajk. Kdo zaplatí to půjčený auto - doufám, že to ta pojišťovna cvakne. Za jejich posranej rozdíl si auto nekoupíte - leda nějakou sračku, která sotva jede a sotva vás uveze, se zrezlou nápravou a jánevímco.
Je tohle vůbec normální? Nějaká kráva vám prostě zkurví auto a v prdeli jste akorát vy! Nejradši bych ji dal k soudu, za ušlý zisky, poškození cizí věci, psychyckou újmu na zdraví, vymáhal na ní nový auto, protože k čemu vám je nepojízdnej šrot, kterej pojišťovna odhadne na 25000 a ve skutečnosti to nikdo nechce ani za 10000. Má to vůbec cenu? Český zákony jsou totálně zesraný.
Tiskni
Sdílej:
Amortizace je taky pěkná křivárna. Snad nikde ve světě kromě naší republiky to není (alespoň podle toho, co jsem slyšel). Ale tady nejde o amortizaci, ale o to, že vám pojišťovna nezaplatí opravu a dá vám jen ten rozdíl "jejich tabulková cena - cena zbytku auta". Při tom pro mě je "cena zbytku auta" úplně nulová, protože jaksi auto bez motoru není auto a nikde to za víc než pár šupů neprodáte. To je, jako by někdo hodil kámen do výlohy, která stojí 10000 Kč (neberte tu cenu vážně), a on by spáchal jen přestupek, protože hodnota skutečně zničené části (řekněme d=5 cm), je stále v limitu (teď nevím, jestli jsou to 2000 nebo 5000). To, že by se kvůli této části muselo vyměnit celé sklo by nikoho nezajímalo.
Proč si teda pojišťovna nenechá tu nepoužitelnou část a neprodá jí sama za těch 25K a nekoupí mi nové auto ve stejném technickém stavu? Protože to by na tom nevydělali. Hlavně, že si ze zákona to debilní povinné ručení musíme platit.
To je, jako by někdo hodil kámen do výlohy, která stojí 10000 Kč (neberte tu cenu vážně), a on by spáchal jen přestupek, protože hodnota skutečně zničené části (řekněme d=5 cm), je stále v limitu (teď nevím, jestli jsou to 2000 nebo 5000). To, že by se kvůli této části muselo vyměnit celé sklo by nikoho nezajímalo.Omyl, je to jako by střepy, které zbyli byli ochotni vykoupit ve sklářstí za zůstatkovou hodnotu řekněme dva tisíce a tak by ten kdo vybil okno zaplatil částku 10 000 - 2 0000 = 8 000.
. Sice to není přímo bouračka, ale s autama to souvisí.
Haaaaaahaaaaa ..... zplesnila mi Niva ... haaaaaa
)))
Inak samozrejme súcítim, takáto vec vážne namíchne.
"Ne vrah, zavražděný je vinen"To mi hlava nebere...
Jarda je v strese z práce, za volantom je nervózny, ženie to príliš rýchlo, namiesto toho, aby si to v pohodičke tradal do práce. V tom mu do cesty vbehne dotyčná, ktorá síce spravila hovadinu, ale keby bol Jarda v kľude, stihol by to ubrzdiť. Je to proste len signál, že niečo robí zle.
Postavy v tomto príbehu sú vymyslené ... atakdále :)
Pravda, podcenil som minulosť.
Chlapci, nehádejte se. Nikde jsem nepsal, že to auto jsem řídil já a omlouvám se, jestli to tak vyznělo ... Řídil ho jeden známý a já vám tady jen popisuji, jak ho vypekla pojišťovna.
A věřte tomu nebo ne, na drogách už rok nejsem.
A věřte tomu nebo ne, na drogách už rok nejsem.To se není čemu divit, když si na nich nikdy nebyl, jestli tomu co si popisoval v blogu říkáte být na drogách, nebo mít problém s drogama, tak se nedivím tomu jak někteří vykreslují otázku drog ve společnosti.
Nikde jsem nepsal, že to auto jsem řídil jáTo ne, ale psal jsi
Nejradši bych ji dal k soudu, [...], vymáhal na ní nový auto,čímž jsi to naznačil. A jestli ne, tak to nechápu.
Tuto teorii by podporovala i skutečnost, že řada velmi neslušných lidí se má dobře a nic zlého se jim neděje - buď si to vybrali už za minula (to by znamenalo, že někdo si střádá??), anebo je to čeká v některém z příštích převtělení
2) Čo sa týka tých neslušných ľudí - nemyslím si, že okrem materiálneho zabezpečenia by boli nejak šťastní.
) operuje s rokem uvedení do provozu.
Ceska Pojistovna zaplatila za 6 tydnu (dva tydny beru na sebe, bo jsem den po bouracce odjel do Francie) a ctyrikrat si vyzadovali tytez informace. Uz jsem byl do telefonu trochu nasertivni, hlavne kvuli tomu jejich provokativnimu sloganu o peti dnech
Meho kombicka odhadli v jeho sestnacti letech na 23.000, zustatkovou na 8.000. Prodal jsem ho za 3.000
)))
Nejčastěji mne někdo "tlačí", když zpomalím na třicítce na třicet. To se nějak nenosí.
Hm, i tuto je důvod, preč se mi nechce mít auto. Nejen to, že nemusim. P.S. byt máme pojištěný.