Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »
Tiskni
Sdílej:
no i tak to není ztraceno... papír od doktora si sežeň, nejlíp něco kvůli čemu ses nemohl učit (třeba encefalitida, nemoc někoho blízkého v rodině). Předmět každopádně skoč s oskenovanám potvrzením zrušit. Pak na rektorát s tím samým potvrzením, že ses nemohl učit, a že ti chybí pár kreditů. Kámoš to takhle uhrál, když chybeli mu jen 2 kredity.jsem jediny komu neco takoveho pripada jako hnus?!
Čiže ak dobre počítam, tak to tu už máme troch idealistov, ak dobre rátam. Pomerne vysoké číslo, ale na abíčku nie neočakávané
Ja osobne som pri skúškach nikdy nemal potrebu podvádzať, takže nemám žiadny vyhranený názor, ale vidím to tak, že chýbajúcich pár kreditov by sa mohlo dať prepáčiť. Tá hranica je aj tak úplne ľubovoľná a je tam len preto, že niekde proste musí byť. Čiže ak má škola dobrého rektora, etc., tak by to malo ísť vybaviť bez podvodu. Ak takého nemá, tak je jasné, že ľudia musia hľadať iné cesty ako ochcať ten systém. Celkovo ti to ale môže byť úplne jedno. Tvojho života sa to nijak nedotkne, ale jemu to dosť pomôže. Čiže morálne je to určite správna voľba, podvod/nepodvod. Úplne rovnako kradnúť je ok, ak to nikomu nebude chýbať Proste zákony nie sú všetko. Finálne slovo by malo mať zváženie všetkých hľadísk na danú situáciu. Ale to je vyššia forma morálky, na ktorú zrejme nie sú ľudia, zdegenerovaní zákonmi, pripravení
Čiže ak má škola dobrého rektora, etc., tak by to malo ísť vybaviť bez podvodu. Ak takého nemá, tak je jasné, že ľudia musia hľadať iné cesty ako ochcať ten systém. Celkovo ti to ale môže byť úplne jedno. Tvojho života sa to nijak nedotkne, ale jemu to dosť pomôže. Čiže morálne je to určite správna voľba, podvod/nepodvod. Úplne rovnako kradnúť je ok, ak to nikomu nebude chýbaťCo takhle ten systém neochcávat ale přiznat si, že na to nemám, nebo že jsem se na to vyflákl? A ono se to ostatních dotkne. Jsou studenti, kteří to skutečně dřou až na krev a ten titul/maturu/cokoliv vydřou poctivě a pak jsou ti, kteří to flákají, chodí po hospodách a titul si koupí nebo získají jinou "zkratkou". Vážně to je k těm poctivým férové jednání? Navíc, jak už jsem říkal, pak se provalí, že se na dané škole podvádělo a i když třeba máte tu školu vystudovanou poctivě, každý na ten titul/whatever (a i na vás) bude pohlížet tak trochu s despektem.Proste zákony nie sú všetko. Finálne slovo by malo mať zváženie všetkých hľadísk na danú situáciu. Ale to je vyššia forma morálky, na ktorú zrejme nie sú ľudia, zdegenerovaní zákonmi, pripravení
Ech, chodil si ty na vysokú školu? Znieš ako ďalší pubertiak, ktorí nemá ani zďaleka predstavu, ako veci fungujú. Ad tvoje dřou až na krev: zoberme si mňa -- flákam sa prakticky furt, neučím sa nič, ale nebráni mi to mať študijný priemer v podstate stále okolo 1.2. A to by sa dalo povedať, že fyzika na matfyze je ešte jeden z tých ťažších oborov
Ak niekto potrebuje drieť až na krv, tak preto, že na to proste nemá, takže smola. Ja osobne preferujem schopného človeka ako Jardíka (ktorý sa už prezentoval zopár slušnými programami), hoci s drobnými prešľapmi, než nejakého poctivého chudáka, ktorý síce prelezie, ale nerozumie ničomu (takéto prípady sú ďaleko častejšie než by si si myslel
). Ak sa prevalí, že Jardík podvádzal, tak naňho pravda asi idealisti tvojho typu (ktorých našťastie moc nie je) budú pozerať s dešpektom, ale normálny človek to prejde so "c'est la vie". Každopádne to nebude vrhať zlé svetlo na školu, lebo podvádzal on sám. Nepodvádza samotná škola (čo je prípad ten Plzne)
bouchají kvůli tomu jaderné elektrárny, padají letadla [citation needed]
Na poctivého chudáka sa dá spoľahnúť, že vie hovno. Ideálny code monkey, alebo podávač papiera. Ale reálne uplatnenie nulové.
Ja tiež nemám problém zájsť za šéfom a povedať mu, čo som pohnojil. Zasa si nám nejak divne zgeneralizoval (zhruba po lajne, kto podvádza, ten kradne; kto kradne, ten vraždí; kto vraždí, pácha genocídy). Ja som schopný objektívne posúdiť výhody a nevýhody jednotlivých riešení (vrátane tých nezákonných) a celkovo z nich vybrať to najlepšie. Ak bude to nezákonné horšie (napríklad v podobe veľkého rizika odhalenia), tak ho samozrejme nebudem realizovať Ja skutočne nemám problém s podvodmi, krádežami, dokonca vraždami, ak sú realizované v prípadoch, kde lepšie riešenie skrátka neexistuje (čo sa vrážd týka, pozri si pre zmenu seriál Dexter)
[citation needed]1, 2, 3. Mám pokračovat?
Na poctivého chudáka sa dá spoľahnúť, že vie hovno. Ideálny code monkey, alebo podávač papiera. Ale reálne uplatnenie nulové.No, nevím, nevím... Jakákoliv práce není jen o kreativitě ale i o tom, jakou mám vůli na sobě pracovat. Pokud rezignuju a jen se flákám, nesmím se divit, když za chvíli i ti méně nadaní než já toho umí víc.
Ja som schopný objektívne posúdiť výhody a nevýhody jednotlivých riešení (vrátane tých nezákonných) a celkovo z nich vybrať to najlepšie.Pak se omlouvám - ale zkrátka mi přijde, že ten, kdo si navykne podvádět na škole bude mít menší zábrany podvádět v práci, v rodině.... Dextera znám - a abych řekl pravdu, mám z něj docela rozporuplné pocity... (Z postavy, ne ze seriálu). Na jednu stranu likviduje "ty zlé", na druhou stranu - přijmout koncept samosoudce, který se rozhoduje na základě vlastních pravidel, koho zabije je zvrácené - to se rovnou můžeme vrátit k monarchii.
Bol som zvedavý hlavne na tie jadrové elektrárne (plurál). Takže pokračuj, ak môžeš Inak samozrejme súhlasím, že takéto veci sa robia a nie je to pekné. Ale nie je to podľa mojich zásad. Ako som už povedal, môžeš robiť len to, čo nikoho nepoškodí. Akýkoľvek zisk vďaka riziku nevinných životov je neprípustný (ledaže by sa jednalo o nejakú prisoner's dilemma, ale to nie je moc realistické).
To je samozrejme pravda. Ale musíš si uvedomiť, že ľudia ako ja sa flákajú konštruktívne, tým, že premýšľajú nad všelijakými blbosťami a tým sa učia a ďalej prehlbujú pochopenie Kreatívni ľudia majú proste chuť sa učiť nové veci a rýchlo chápu. Preto nehrozí, že by ich niekedy tí menej nadaní predbehli. Tí sa môžu tie veci drviť, ale bude im to trvať oveľa dlhšie a nikdy im nebudú poriadne rozumieť. Btw, ak to znie, že sa nejak povyšujem, tak to nebol zámer. Ja rozhodne nie som žiadny génius, poznám ľudí, oproti ktorým sa ja cítim ako ten menej nadaný. Ale možno je to u nich len tá desivá kombinácia talentu a tvrdej práce. Jedno bez druhého je na nič (buď človek rozumie, ale nechce sa mu, alebo sa mu chce, ale nerozumie)
V prípade delikventov z rozvrátených rodín a podobne to tak pokojne môže byť. V prípade inteligentného a dobre vychovaného človeka si to nemyslím.
Hovoríš to, ako keby to bol krok späť. Ja ti neviem, ale stačí mi jeden pohľad na Fica a tisknú sa mi slzy do očí za Máriou Teréziou
Neprijit na to vcas, skutecne by k vybuchu(m) doslo.Tyhle kritické* věci se snad testují, ne? Problém není v tom, že programátor udělá chybu -- chyby dělá každý -- problém je, kdyby to nikdo nekontroloval a selhání jednoho člověka mohlo způsobit velkou škodu. Důležitější, než aby tam seděl jeden génius vedle druhého je, mít dobře nastavené procesy a kontrolu. *) atomové elektrárny, lékařství, bankovnictví...
Tyhle kritické* věci se snad testují, ne?
Snad ano, i když NASA po drahých (ale také úspěšných) několika málo sondách zavedla program většího počtu nízkonákladových vesmírných sond. Jak to dopadlo je asi známo. Banální chyby jako vypnutí sondy v průběhu letu, zmatek v jednotkách (někdo počítá v imperiálních a někdo v metrických) apod v podstatě způsobili totální neúspěch.
To, že se sonda netrefí na Měsíc k vůli mílím / kilometrům je úsměvné, ale asi to nikoho neohrozí (pokud tedy nebude mít jako zdroj levný článek se štěpným materiálem a nespadne zpět na Zemi). Na druhou stranu bych ale očekával, že kritické provozy nemůže ohrozit jeden člověk nebo selhání jednoho prvku.
Což ale jen těžko můžeme vztáhnout na počátky jaderných reaktorů. V té době se s touto technologií začínalo a studenty v podstatě byly všichni.
1, 2, 3. Mám pokračovat?
Tyto chyby ale nejsou dány ochcáváním, jako spíš úmyslným porušením předpisů.
Na YouTube je kanál USCSB, a tam popisují chemické nehody a jejich vyšetřování. Všechny (což může být dáno výběrovým efektem, ale platí to i pro Černobyl i další atomové nehody nižšího stupně), mají společné atributy: silný tlak z venčí (politický, ekonomický), úmyslné zanedbání (třeba opět z ekonomických důvodů) revizí a výměn technologie, stres, nerespektování postupů pro danou technologii (ani ten RBMK n4 reaktor by se nenaštval, kdyby ho podle všech pravidel odstavili po snížení výkonu) atd.
Tedy toto bych vůbec nespojoval s podváděním na VŠ. Jak už tady zaznělo, pokud na to nemám, tak toho nechám. Osobně si takového člověka budu vážit více, než podvodníka, který si někde opatří razítko jen proto, aby měl před jménem tři písmenka.
Netuším, prečo je to dobré, ale som rád, že som Vám mohol byť nápomocný, Mr. Z
A aká je alternatíva? Nepísať nič? Pointou diskusie predsa je, že človek dáva najavo svoje názory, inak to nemá zmysel...
Nemám rád, keď niekto na vecnú diskusiu reaguje len urážkami. Takže modelová situácia: človek na pokraji vyhladovania ukradne v hypermarkete -- s obratom x miliónov denne -- trochu jedla. Trestný čin? U mňa ani omylom. A takýchto situácií existuje v živote nespočet, až po tie kedy je správne aplikovať vraždu. Bohužiaľ, zákony sú len úbohým odrazom reality, ale niektorí si myslia, že určujú morálku. Chyba. Smer je morálka -> zákony. Zákony sú len a len na trestanie porušenia morálky. Ale čo je správne by mal človek byť schopný rozhodnúť úplne bez zákonov. Ak toho nie je schopný, tak s ním radšej nechcem byť v jednej miestnosti...
To si ešte nevidel hladného človeka
Njn, tu zrovna funguje ten čudný systém kontrazákonov. Ale určite sa dá vymyslieť podobných príkladov dosť, kde by pri aplikácií bežného práva človek išiel do basy, hoci morálne by konal správne. Stačí si zobrať to digitálne pirátstvo, za to už pár ľudí odsúdených bolo (aj keď zatiaľ len k pokutám?)
Nesúhlasím. Opäť stačí zobrať pirátsvo: "kradne" každý, ale zákon trestá každého. Čiže rozhodne zákon nie je "morálkou väčšiny". Zákon je odrazom objektívnej morálky, ale problém je, že spred desiatok rokov (v tomto prípade pred príchodom internetu).
Takže modelová situácia: človek na pokraji vyhladovania ukradne v hypermarkete -- s obratom x miliónov denne -- trochu jedla. Trestný čin? U mňa ani omylom.Dobře, takže až budu mít hlad, tak si můžu přijít k Vám něco vzít?
Až budeš mať hlad, že budeš na pokraji smrti a ja budem vlastniť hypermarket, tak si vítaný! Ak si ale nejedol len od obeda a ukradneš mi moju večeru, tak ma pekne naserieš. Holt, všetko je relatívne
Samozrejme. Napr. odpadky Ale nejak netuším, kam presne mierite. Moja filozofia je o tom, že nemáte nikoho poškodzovať (prípadne minimálne, ak to lepšie nejde). Konkrétne mi nemáte brať nič, čo mi bude chýbať, ak to nepotrebujete napr. nutne k prežitiu. Netuším, čo je na tom tak zvláštne, že Vás to privádza do údivu. Vo väčšine vecí sa to dokonca zhoduje s bežnými zákonmi...
že chýbajúcich pár kreditov by sa mohlo dať prepáčiť.Podle studijního plánu by měl mít 60 kreditů za poslední dva semestry. Zapsal si 40. Neudělal ani to. Chybějících pár kreditů je 25.
Doporučený počet kreditov nie je relevantný. Ak napríklad na rok vycestuješ, tak stačí, že si dva roky predtým získal 120 = (3 * 40) kreditov a je to ok. Relevantné číslo je tu tých 40. Takže skutočne je to len pár
No to je teda uplně super. Podle vás by se obtížnost školy měla přizpůsobit studentům, a ne studenti obtížnosti školy. Těch 40 kreditů je tady relevantních. Nemáš, letíš. Jednoduchý jak facka, a vědí to všichni na začátku semestru. A jestli Jardík těch 40 kreditů nedal proto, že ho to nebavilo, protože se přece nebude srát s nějakou semstrálkou na TJC a pod., a že cvičící na Fyziku je kokot, tak fakt nevidim důvod proč tu laťku snižovat. Snad ne jen proto, že je to takovej chytrej a šikovnej hoch.
Samozřejmě, že FEL neni úplně bezcitnej, takže v připadě problémů v rodinně, vážné nemoci atp. se dá spousta věcí domluvit. A jestli někdo tyto prostředky zneužívá protože je línej, nebo ho to nebaví, tak to prostě není košer. (Ale jinak je to samozřejmě pracovitej,hodnej a šikovnej kluk...)
O tom jak ti neuškdí to, že škola má pověst takovou, že tam "dostane titul každý", nebo že se tam dá všechno nějak obechcat, se zeptej těch, kteří studjí v Plzni, a to nejen na právech, jak se jich ta pověst dotýká.
To som nikdy netvrdil. Napríklad zrušenie prijímacích skúšok na matfyze považujem za obrovskú chybu. Máme teraz 2x viac prvákov, ale v druhom ročníku je tých ľudí toľko isto, čo predtým (tj. namiesto 50 zo 100 vyhodia 150 z 200). Takže je to len zbytočná práca pre učiteľov, lebo z tých ľudí aj tak nič nebude (aspoň na matfyze).
Áno, 40 kreditov je relevantných; ale stále je to len nejaká ľubovoľná hranica. Prečo nie 43? Alebo 38? Lebo zákon, lenže ako tu opakujem stále, zákon nie je všetko, na prvom mieste by mala byť diskusia.
Ja ho náhodou chápem. Fyziku nebude ako programátor nikdy potrebovať a ak ho to nebaví, tak ho to holt nebaví. Možno si mal vybrať lepšiu školu, kde fyziku nevyžadujú, ale to mu teraz nepomôže. Čo mu teraz pomôže, je preliezť ten ročník a doštudovať
Už som to tu hovoril 5x: je rozdiel, či podvádza škola (Plzeň), alebo či podváza študent (Jardík). Ak podvádza len študent, tak to znižuje reputáciu len jemu, nie škole
Ja ho náhodou chápem. Fyziku nebude ako programátor nikdy potrebovať a ak ho to nebaví, tak ho to holt nebaví.To já pro změnu nechápu. Existují hromady škol, kde se fyzika neučí - dokonce i pár oborů na FELu se najde. Když tam šel, věděl, že tam ta fyzika bude - nebo si to alespoň mohl zjistit.
mohl
Ale nezistil a to je ten problém. A teraz ho nevyriešiš tým, že budeš hovoriť, že spravil chybu. Áno spravil, lenže kto nerobí chyby? Ja keď som išiel na fyziku, tak som si tiež nezistil, že tam budú 4 semestre fyzikálnych praktík, ktoré som zo srdca nenávidel (x hodín v labáku + x hodín spracovanie, všetko dlhá a nudná práca). Síce som to prežil, ale boli chvíle, kedy som si hovoril, že sa na to vyseriem. Ja som išiel na fyziku proste preto, že ma baví a nezisťoval som si zoznam všetkých predmetov až po doktorandské štúdium
Ne těch 40 kreditů není libovolná hranice, je to hranice které určuje jaké minimální úsilí musí student vyvinout, aby moh pokračovat. A ano skutečně to není zákon, však píšu, že pokud má student nějakej relevantní důvod, a ne jen to, že se na to vykašlal, tak jí skutečně lze snížit.
Fyzika tam krom pár magorů nebavila nikoho. Proto už snad v nových studijních programech není. Tak třeba by nám Jardík moh prozradit, v čem je tak výjmečný, že by se zrovna v jeho případě měla udělat výjimka a povolit mu třetí zápis (což lze samozřejmě jen nějakou kličkou, např. v podobě zrušení zapsaného předmětu).
V ani jednom případě nepodvádí škola. V případě Plzně škola ty podvody umožnila. Vždy to ale byl student kdo podváděl. A škola, která to umožní prostě nemůže mít dobrou pověst. To je jako když nabídnete úplatek, a někdo ho přijme. On sníží důvěryhodnost instituce, tím že ten úplatek přijme. Ne ten, kdo ten úplatek nabídne. takže pokud škola umožní studentovi podvádět, tak snižuje svoji důvěryhodnost. (Samozřejmě je tady rozdíl jestli ten titul rovnou prodá, nebo jen někomu selektivně sníží obtížnost jeho dosažení).
Ok, v tom prípade sa zhodneme.
Ok, takže ho vylejeme len preto, lebo ostatní to tiež museli spraviť. Napriek tomu, že je ten predmet úplne zbytočný a v nových študijných programoch nie je. To je logika jak delo. Chybu tu spravila škola, že dáva takýto predmet na úplne nesúvisejúci obor. Nie je preto divu, že sa to študenti snažia ochcať...
He? Ja som mal za to, že v Plzni sa diplomy kupujú. To znamená, že _škola_ ich predáva za peniaze. A to je podvod školy. Tak či onak, škola je tu spoluvinník. Nie tak v Jardíkovom prípade, tam on podvádza školu, ktorá o jeho podvodoch nevie (aspoň ak nečíta toto vlákno ).
O tom jestli ho vylejou naštěstí rozhodovat nemusím. Ale fakt by mě zajímalo, jak říct ostatním studentům. "Podívejte se vy jste tady teda na tu fyziku dřeli, ale tady Jardíkovi ji odpustíme protže...". Proč?
Právě proto jsou tu dnes obory bez fyziky. Ty dávají možnost se fyzice vyhnout každému.
Ano v Plzni ty tituly škola prodává (tedy selektivně snižuje některým laťku), čímž snižuje svoji důvěryhodnost. Stejně tak pokud by FEL bezdůvodně selektivně snižoval laťku některým studentům, opět tím sníží svojí důvěryhodnost. V obou případech ale škola nepodvádí. Jen selhává v tom, že není schopna udržet úroveň obtížnosti studia. V obou případech podvádí studenti, kteří takovou službu poptávají.
No a? Ja som si na fyzike oddrel 4 semestre praktík, čo je úplná zbytočnosť, ktorá zabrala neskutočne veľa času a nič mi nedala (som teoretický fyzik). Ale práve preto, že viem, jaká je to zbytočnosť, mám súcit s ľuďmi, čo to podstupujú teraz a bol by som všetkými končatinami za to, aby tie praktiká absolvovať nemuseli Ideálne riešenie by teda bolo založiť bakalársky obor teoretická fyzika, so zameraním čisto na matiku a teoretickú fyziku. Problém je, že by mal tak 10 až 20 študentov
Jasné. Môže ísť na iný obor a nechať si väčšinu predmetov uznať. V tom nevidím problém. Ale rovnako nevidím problém v ochcaní systému
Lenže v Plzni sa tá laťka zníži tak, že Vy dodáte cash a máte diplom, na ktorý ostatní drú 5 rokov (alebo je to na právach ešte viac?). U jardíka sa tá laťka zníži tak, že nesplní predmet, ktorý aj tak nebude potrebovať a teda v praxi bude mať úplne rovnakú hodnotu. Fakt necítite rozdiel? Vôbec?
Hele já sem tu fyziku a jiné blbosti v prvních dvou semestrech taky přežil, a nemyslím si že by byly tak problematické a obtížné na projití. A jestli s tím má někdo fakt velkej problém, tak může jít na STM, kde s tím problém mít nebude. Stejně tak může jít na ČVUT FI, nebo na jinou školu. Takže pro soucit s takovejma lidma fakt nemám pochopení.
Fajn, myslím, že sa nezhodneme a nie je čo ďalej rozoberať
Riešime tvoje hypotetické zlé dvojča
Co vim, tak na FELu šlo někdy v roce 2004 uznat to, z čeho měl za 2 a lepší. Další podmínkou bylo, že mu to uznali ... a kredity nedali.
IMHO toto neni to samé. Posunúť sa o pár bodíkov cez minimálnu hranicu, aby mohol úspešne doštudovať je jedna vec. Vyložene sa celý život len flákať, nič nerobiť a brať za to peniaze, je vec úplne iná. Prvý prípad totiž nikoho nepoškodil. Druhý prípad odoberá zo systému peniaze, ktorých nie je zrovna nazvyš a kam takéto "peniaze zadarmo" vedú, je vidno napríklad v Grécku. Takže tam určite k poškodeniu došlo. Objektívne sme sa teda dobrali toho, že tu robíte z komára somára a porovnávate neporovnateľné
Nie. Opäť generalizuješ a opakuješ staré porekadlá. On nikoho nepoškodzuje. V Plzni je úplne iná situácia, kde človek dostane diplom de facto zadarmo (v skutočnosti je toto dobrá paralela so zneužívaním sociálneho systému, ale rozhodne nie s Jardíkom ). Skrátka, nie je podvod ako podvod. Je rozdiel medzi krádežou 5 korún, ktoré nebudú nikomu chýbať a krádežou všetkých úspor rodiny, ktorá už tak nemá čo do úst. Nejde tu len o kvantitatívny rozdiel v množstve podvodu. Ide o kvalitu. V prvom prípade si nikoho nepoškodil, v druhom áno. Rovnako tak je v poriadku pirátenie. Nikoho nepoškodzuješ. Ale už nie je v poriadku ukradnutie nosičov z predajne obchodu, lebo tie budú niekomu chýbať.
Ach, tak ešte raz po desiate: je to úplne iný prípad. V Plzni podvádza samotná škola a to jej znížilo reputáciu. Že podvádzajú študenti ešte žiadnej škole reputáciu nikdy neznížilo. Skús si to premyslieť
Zdravý rozum Skús ho použiť, možno na to prídeš. Hint: základný nástroj fyziky -- aproximácia. Keď je veličina dostatočne malá, môžeme ju zanedbať.
Ehm, hovoríme o digitálnom pirátstve? Teraz si nie som istý
Prečo by sa škola mala starať do toho, čo študenti robia? Škola nie je rodina, nenesie za študenta zodpovednosť, ani sa na ňu neprenášajú študentove previnenia. Samozrejme, ak škola ide v podvode spolu so študentami, tak je spoluvinná. Ale treba rozlišovať tieto dva prípady.
Netuším, o čom hovoríš. Pre prípad, že sme sa len nepochopili, tak som hovoril o zdieľaní a kopírovaní audiovizuálnych produktov. A nerozumiem, jak to súvisí so Somálskom.
Prečo by sa škola mala starať do toho, čo študenti robia? Škola nie je rodina, nenesie za študenta zodpovednosť, ani sa na ňu neprenášajú študentove previnenia.Škola nemá za studenty zodpovědnost (v tom smyslu, v jakém tvrdíš). Ale, pokud je někdo svědkem nějakého nečestného jednání - případně tomu napomáhá a nebo proti tomu nic nezkusí udělat - je pro mě na stejné úrovni jako hlavní viník. Pokud na ulici dojde k přepadení, taky se neotočíte a neodejde co nejdál, ale snažíte se pomoci/pokud můžete, pak samotnému přepadení zabránit. Aha, tak řeknu rovnou, porušování autorského zákona. Já bral pirátství=přepadávání lodí, "námořní lupičství" :) Ale tak nějak mi to přišlo docela offtopic.
U mňa sú tak isto na rovnakej úrovni: žiadny priestupok.
Ak je na ulici prepadnutie a ty sa do toho zamotáš, tak dosť ľahko môžeš prísť o život. Nedávno som o tom čítal zaujímavý članok. Obdivujem ľudí s odvahou pre takéto veci, ale netuším, či je to aj môj prípad (ešte som nič také nezažil). Ale ja som príliš vypočítavý. Asi takto: šanca, že tomu človeku, ktorého dvaja chlapi so zbraňami prepadávajú ~ 50% (možno sa zľaknú, ale zasa majú zbrane, etc...). Šanca, že dostanem po hube a okradnú aj mňa ~ 50%. Šanca, že ma zastrelia v panike ~ 10%. Sú to všetko čísla z brucha samozrejme, ale ja si svoj život celkom cením, než aby som ho riskoval pre niekoho iného. Úplne rovnako ako si cením životy ostatných, než aby som ich riskoval v prospech seba (ak aplikujeme tvoje "nečiň to, čo nechceš aby ostatní činili tebe" trochu netradičným spôsobom). O hrdinoch sa pekne číta, ale máloktorý z nich sa dožil vyššieho veku. Bohužiaľ.
LOL, to by nebolo moc konzistentné s mojím "nikoho nepoškodzovať". Ale ok
Pokud to neublíží někomu jinému...
Ublíží. Ublíží to úrovni školství, ublíží to poctivým studujícím, zvýší to podezřívavost autorit, systému (nepříjemnější otravné kontroly, spousty pravidel atd.).
sežeň si papír od doktora, a bež si ten předmět zrušit na vedení katedryPokud má důvod, pak je to OK. Pokud je důvod ten, že se na to vyflákl, pak si nezasolouží nic jiného než aby se v tom pořádně vykoupal.
Máš čiastočne pravdu, ale vykresluješ to strašne čiernobielo. "Podvadet se nema" -> lebo prečo? Je to napísané v biblii a pôjdem do pekla? Pozri si film Catch me if you can. Možno získaš trochu iný pohľad na podvodníkov
Pozri si film Catch me if you canZ roku 1959, 1989, 1998, nebo 2002?
Uveď mi jedného človeka, ktorého Jardík poškodí (a myslím skutočne poškodí. Nie poškodí ako teba s tvojou urazenou ješitnosťou). Kradnutie tak isto nemusí nikoho poškodiť (príkladov ti vymenujem milión). To, čo majú tebou vymenované veci spoločné je, že sú v trestnom zákoníku. Čo by síce malo byť ideálne odrazom morálky, ale zďaleka nie je. Ale kľudne pokračuj, tvoj idealizmus ma baví
2002.
Ad poškodenie fakulty: viď vyššie.
Ad sada pravidiel: ja mám úplne rovnakú sadu. Ale očividne to nestačí, lebo sa nezhodneme na tom, čo ti môže niekto iný robiť Konkrétne, mne Jardík, vôbec nijak neubližuje. Preto ani ja by som nemal problém podvádzať týmto spôsobom, ak by na to prišlo -> tiež by som neublížil jemu (a ani nikomu inému).
A ja tvrdím, že zákony sú na hovno. Zavádzať paušálne, že krádež je zlá a potom zavádzať kontrazákon krajnej núdze je nádherná ilustrácia toho, jak to dopadne, keď sa život snažíš zredukovať na sadu pravidiel. Každá situácia je špecifická a ideálne by sa mala objektívne posudzovať zvlášť (ako múdri králi rozsudzovali poddaných v rozprávkach -- škoda, že takí ľudia prakticky neexistujú). A nie snažiť sa všetko napasovať do sady nefunkčných zákonov a protizákonov, ktoré majú milión podparagrafov a tie milión pododstavcov a celé to v podstate slúži len na to, aby bolo kde zamestnať právnikov... Život je proste zložitý, ale ty ho robíš čiernobielym.
Manipuluje mnou, ale nepoškodzuje ma -> nevidím problém. Holka mi zahýba -> záleží, či o tom viem. Ak áno, tak by mi to vadilo. Ak nie, tak samozrejme nevadilo: čo oči nevidia, srdce nebolí Falošné údaje -> zasa dva prípady: ak som schopný rozoznať, že ma podvádza, tak z toho vyvodím dôsledky. Ak nie som schopný to zistiť (či už z dôvodu nízkej inteligencie, alebo toho, že je mi to proste fuk, lebo mi stačí, že mám dobré miesto a plat), tak je to proste jedno, tak či tak na tie údaje seriem, či falošné, alebo pravé.
Ja viem a som z toho zúfalý. Rovnako z ďalších N vecí, ktoré nikdy nebudú fungovať (rozumný systém vlády, rozumný ekonomický systém) a ku ktorým máme len trápne aproximácie. Ale už som sa s tým za tie roky zmieril a je mi to fuk, lebo viem, že sa to nikdy k ničomu lepšie nezmení -- vyžadovalo by to úplne iný živočíšny druh
Manipuluje mnou, ale nepoškodzuje ma -> nevidím problém.Ok, tady je ten základní kámen tohohle večerního flejmu. Já to mám "Manipuluje mnou -> má problém". Jinak samozřejmě, když někdo podvádí a nikdo o tom neví, tak to také nikomu nevadí. Ale je otázka, jestli je to v pořádku. A navíc, je tu vždycky šance, že se to někdo později doví (viz Řecko a falšování statistických dat).
Tak inak. Ak mnou manipuluje tak, že mi to neskôr spôsobí škodu, tak mi to vadiť bude (to je prípad toho Grécka). Ale ak mnou manipuluje čisto len pre svoj prospech a mne nijak neškodí, tak mi to myslím nebude vadiť. Ale po pravde, toto je tak vykonštruovaná situácia, že pochybujem, že budem mať niekedy šancu ju zažiť
Ak je to na môj úkor (to znamená, spôsobí mi to citeľnú škodu), tak na to skôr či neskôr prídem (z definície citeľnej škody; v opačnom prípade by som to nepocítil), a teda je to pre mňa nemorálne. Ale s tou slečnou je to iné. Teoreticky mi môže zahýbať celý život, ak to vie dobre maskovať a ak na to nikdy neprídem, bude to fungujúci vzťah Samozrejme len čisto teoreticky, v praxi sa na to vždy príde, obvykle dosť rýchlo. Jediné, čo mi tu pôsobí škodu, je až samotné dozvedenie sa o tom, že zahýba, tj. strata dôvery. To, že spala s cudzím chlapom by ma až tak netrápilo. Bez tak ich predo mnou mala X...
"Podvadet se nema" -> lebo prečo? Je to napísané v biblii a pôjdem do pekla?protoze trestny cin podvodu?
Pozri si film Catch me if you can. Možno získaš trochu iný pohľad na podvodníkova ty se podivej treba na takovy kantuv kategoricky imperativ! ;-]
Vy si myslite ze tim, ze ho teraz vyhodia zo skoly nieco vyriesi, teda okrem toho ze starti zbytocne rok zivota cakanim na to, aby si mohol podat prihlasku?
Myslite si, ze ked on teraz nepodvedie, ze dalsi tento rok a dalsie roky podvadzat nebudu? A dalsi ludia, ktori su na tom inteligencne aj vedomostne urcite horsie nez on? Slovami klasika: "A komu tim prospejete?"
Vy si myslite ze tim, ze ho teraz vyhodia zo skoly nieco vyriesiNo, treba mu za ten (pul)rok dojde, ze by se mel priste vic snazit a nedlabat na to... To je pomerne cenna (i kdyz dost draha) lekce. Aby se to nezvrhlo v hulanovske "ja si ten titul zaslouzim, i kdyz jsem se na skolu vykaslal". Znam spoustu velice chytrych lidi, kteri by si ten titul (za vedomosti a schopnosti) rozhodne zaslouzili, ale proste ho nemaji, protoze se na to vykaslali a nedotahli skolu do konce. Tohle k tomu holt patri, neni to jen o "ja jsem chytry, kdo je vic?"
Myslite si, ze ked on teraz nepodvedie, ze dalsi tento rok a dalsie roky podvadzat nebudu? A dalsi ludia, ktori su na tom inteligencne aj vedomostne urcite horsie nez on?Neceka se nahodou od studenta VS (a nesliboval on to treba pri imatrikulaci nebo necem podobnem), ze bude slusny a cestny (a vzorem ostatnim)? Protoze soused nekoho zabil, ja muzu taky? Pokud se budou vsichni vymlouvat na to, ze ostatni jsou spatni, tak oni budou taky, nikdy se to nezlepsi.
Áno, rovnako ako digitálne pirátsvo je problém, lebo AZ a spol. Strčte si takúto morálku za klobúk Mám vlastnú hlavu, aby som zistil, čo je dobré a čo nie. Nepotrebujem na to prehistorický zákonník z roku 2, ktorý sa nie je schopný prispôsobiť novej dobe
Ok pozriem sa na to. Ale ak tá kniha tvrdí to, čo sa dá čakať podľa názvu, tj. škatuľkovanie zložitých situácií podľa pár ad hoc pravidiel typu nepokradneš, etc., tak sa moc nemáme o čom baviť
Nesúhlasím s tým, že to musí byť vždy na úkor niekoho. Toto nie je zero-sum game. Môžete tým podvodom získať a zároveň nikomu neublížiť. Samozrejme, proti podvodu, ktorý niekoho viditeľne poškodzuje, som aj ja.
Túžbu po spravodlivosti áno, ale už nie to akú má mať konkrétnu formu. Ja tvrdím, že tou formou je nikoho nepoškodzovať (alebo v situácii, kde to inak nejde, poškodzovať minimálne). Na tom sa ešte možno zhodneme, ale už nie je úplne jasné, čo to znamená niekoho poškodiť. Tieto veci sa aj tak nedajú riešiť do všetkých detailov. Napr. ak zabijete masového vraha, tak ste ho rozhodne poškodili (bez ohľadu na to, že väčšina ľudí by sa zhodla, že masový vrah stráca právo na život), ale na druhej strane, ak ho nezabijete, tak poškodzujete ľudí, ktorých zabije v budúcnosti
Skutečně věříš, že naše školství je oázou čistoty a poctivosti, kde jediný drobný podvůdek způsobí odpornou nesmazatelnou skvrnu? V naší zemi, kde podraz, zlodějna, podvod, šmelina a švindl tvořily integrální součást života už od Rakouska-Uherska, za komunistického režimu se staly normou a současná éra je ještě vybrousila k naprosté dokonalosti? Tady je podvodník úplně každý; všichni poctiví už vymřeli nebo odešli.Tak zaprvé - laskavě se nedopouštějte generalizace na základě národnosti. Zadruhé - i kdyby v daném prostředí bylo obvyklé podvádět, tak tě to neopravňuje podvádět taky. A už vůbec to není v pořádku. P.S.: Já se snažím žít poctivě a slušně - jestli ty ne, je to tvůj boj. Ale rozhodně to není nic, čím by ses měl chlubit :)
Jestliže je na daném území zvykem, že panstvo po svých poddaných setrvale šlape, a dělá to už několik set let, tak to logicky zanechá na obyvatelstvu následky. Vzniká tím selekční tlak preferující ty, kteří se dokážou sklonit, podlézat, podvádět a přežívat v závětří.Ale panstvo po svých poddaných setrvale šlape všude na světě.
Neopravňuje, ale je to lepší strategie přežití.A dokážeš to? Já ne.![]()
Pak jsi hříčka přírody, stejně jako já. Vítej v obludáriu. Musím tě ovšem upozornit, že jakožto jedinec darwinovsky neschopný nebudeš nikdy úspěšný, nerozmnožíš se a pravděpodobně brzy zemřeš. Jako já.Copak, pán je depkař? Jako já?
Hádám, že naše patičky to vypovídají dostatečně jasně, jen ty vypadáš na depresáka Krylova ražení, zatímco já jsem doom-metalistaA tak metal taky můžu... Accept (a U.D.O.), Nightwish, Hammerfall, Freedom Call a podobné :) Ale Kryl taky není špatný.![]()
Za druhé světové války - atentát na Heydricha také neměl v té době obdoby.Zrovna tím bych se nechlubil. Picnout říšského protektora, který byl vůči Čechům moc mírný a málo je vyvražďoval (Hitlerova slova, ne moje), byl fakt výbornej nápad. A krom toho ten nápad nelze úplně připisovat Čechům - to si vymysleli Britové. A ano, obdobu to nemělo, protože cílem bylo zvýšit aktivitu domácího odboje, což u jiných národů nebylo potřeba (u nás jo, my jsme byli na to, že nás někdo okupuje, zvyklí, tak odboj moc nebyl.)
rozhodně nebyl mírnýAFAIK i když byl zastupující za toho mírného, stále byl (na Hitlerův vkus) příliš mírný a měl být vyměněn.
Jj, plány Heydrich měl, neměl už čas je realizovat.
nemoc někoho blízkého v rodiněAby to nakonec nebyla pravda. Dneska jsem byl s mámou u doktora a mají podezření na rakovinu štítné žlázy a zítra jde na odebírání vzorku.
A pokud nemáš aspoň základy programování a netušíš co je objektové programování, tak se na to vybodni rovnou,Hm, takže povinný předpoklad pro FEL je umět programovat? A co pak na té škole učí? Ale s programováním vážně nemám problém.
Celý prvý semester sa na MFF de facto berú veci, ktoré by si mal poznať zo strednej. Ak nepoznáš, tak musíš zamakať, ale stráviš veľa času len zoznamovaním sa s predmetom a počítaním. Pritom správne by si ten čas mal už venovať pochopeniu teórie za predmetom, čo je to najdôležitejšie, čo ťa matfyz môže naučiť (samozrejme netvrdím, že toto zvládneš už v prváku. Trvá roky, kym si človek poriadne ujasní, ako funguje algebra, topológia, teória miery, atď., aby z toho nakoniec vypadol úplne triviálny systém integrovania na R^n ).
Uf, tak FEL znie fakt desne. Zlatý matfyz
Hm, ja som skôr hovoril o nejakej reálnej hodnote, ktorú ti škola dá. Ak neštuduješ len kvôli diplomu, tak študuješ kvôli tomu, aby si sa niečo naučil. Matfyz ťa práve naučí zvládnuť všemožné matematické teórie a pripraví ťa na vymýšľanie a objavovanie nových teórií a modelov (už nie nutne čisto matematických, ale aplikovaných na fyziku, informatiku, biológu, atď., atď.).
Btw, pravá algebra by ťa mala naučiť najviac zo všetkých predmetov o matematických štruktúrach a ich vzťahoch (tj. grupy, okruhy, vektorové priestory, morfizmy medzi nimi a neskôr, hoci sa to na našich školách neučí, objaviť teóriu kategórií, kde človek zistí, že úplne celá matematika je práve len o takýchto štruktúrach a zobrazeniach medzi nimi ).
To mi znie ako blbosť. Ak pôjde na podobný smer (alebo dokonca rovnaký), tak si môže väčšinu predmetov z prvých 3 semestrov uznať. Netuším, koľko získal kreditov predtým, ale malo by to byť dosť na to, aby sa de facto vyhol prváku a za tie dva roky doštudoval druhák a tretiak. No problemo
jít někam sázet stromky nebo něco takovéhoSázet stromky se mi teda moc nechce
A co nějaká soukromá škola?A půjčíš mi 20000 KČ alespoň na ten první semestr?
TJC saje fakt moc. Nikdo nechopil k cemu ten predmat ma slouzit, muller neumi prednaset ani nahodou, a vagner je blazen. Jo, a testy kde se po tobe chce nejaky reseni udelat tak, ze se ti pritom zakaze pouzivat tech par rozumnejch zpusobu kterejma se to da delat snadno ... pff.
Neviem sice aka je kvalita ceskych skol, ale pokial su narocnejsie nez SVF STU BA, tak ti ludia asi fakt chodia po dosiahnuti titulu na polrocne preliecenie k docentovi chocholusikovi :) (my sme k tomu IMHO velmi blizko).
Pokial by si chcel ist na STUBA, tak zvyknu robit este druhe kolo prijmaciek niekedy na prelome juna/jula.
Studium se ti ukonci az se bude delat kontrola studijni pocivnnosti, coz je vetsinou dva nebo tri dny po skonceni zkouskoveho, kdyby ten system konrolovat splneni pokazdy kdyz nekdo nastavi zapocet, nebude delat nic jinyho. Ale minulej rok v tom meli bordel kvuli sjednocovani KOSu a nejak jim to spoustu lidi odstranilo kdyz nemelo a smazalo to rozvrh pulce magistru a tak, pohodka. Jinak student jsi oficialne do konce zari, podle toho co mas na potvrzeni o studiu.
Zrusit to asi nepujde, protoze jsou zavedena nova pravidla, a pokud si ted najednou vzpomenes ze ti neco tri mesice bylo, tak ti oznami ze je jim lito, ale zes to mel rict vcas, prave kvuli takovymhle pripadum. Co muzes udelat je podat znovu prihlasku na stejny obor (bez prijimacek a do dalkoveho, pokud jsi na EaI) a potom si nechat uznat hotove rocniky (bez ohledu na rospech), hotove predmety z nehotovych rocniku (co ukecas, jdou i trojky) a pokracovat. Sveho casu se dala takovahle prihlaska podat i den pred zapisem :) Zeptej se pani na studijnim, idealne te ktera se o to stara (Kutinova, tusim?).
Jinak pokud jsi na EaI, tak z ceho nemas zapocet? Vykaslal ses na mereni, nebo nemas pisemky? Mereni jsou vopruz, ale v porovnani s technickou dokumentaci pohodka, pisemky jsou k smichu, a pokud jde o minimum bodu za aktivitu, vetsina cvicich te necha dat jim X vypocitanejch prikladu, a dostanes X bodu, takze to taky neni problem. A pokud jsi na OI, well, tvuje smula, mels jit na FIT.
Ale spis se zamysli nad tim, jestli chces fakt studovat vysokou skolu a jeslti na to mas. Nemyslim intelektualne (i kdyz podle diskusi s tebou na abclinuxu by se o tom dalo polemizovat), ale vysoka skola vyzaduje schopnost se na veci nevykaslat a delat co je treba, kdyz je treba. Jasne, tohle by mel umet kazdej kdo ma koule, ale jsou lidi kteri na vejsku proste charakterove nemaji, a tak to je.
A muzes jit na Unicorn nebo na nejakou jinou soukromku. Jsou staveny prave na lidi co nemeli (at uz intelektove nebo charakterove) na statni skoly.
Jinak pokud tohle chces udelat (podat si prihlasku ve zrychlenem rizeni na FEL, coz jde snadno prave proto, ze uz jsi jednou byl prijatej a teda nemusis delat prijimacky a tak), tak ti doporucuju se soustredit na ostatni predmety jiny nez fyzika do konce zkouskovyho, abys z nich mel jednicky dvojky a uznali ti je -- predmety z hotovejch rocniku se uznavaji bez ohledu na prospech, ale predmety z nehotovejch (tj. tohohle, v tvym pripade) podle katedry, a dost kateder trojky neuznava.
Jak rikam, nemyslim inteligenci, spis charakter. A tim nechci rict ze je bezcharakterni ... ale jestli fakt chce.
Protoze maturitu udela uplne kazdej, nemusi chtit. Ale vejsku ... tam musi clovek fakt chtit, nemuze "si myslet ze by to nebylo spatny" nebo "nechtit zklamat rodice", musi sam fakt chtit. A o tom jsou soukromky, ze tam clovek plati a chtit nemusi.
Aspon ja teda znam fakt moc lidi co vypadli z vejsky protoze to pro ne nic neznamenalo a ted sedi na soukromce kde jim jejich cvicici volaji jestli se nechteji stavit na ten projekt a tak :)
Hahaha.
Tak za prvé: IQ 135 nie je zďaleka mizerné, za to by mohol byť nejeden poslucháč vysokej školy vďačný. Dá sa čakať, že budú mať ľahký nadpriemer (~110) a na technický smeroch ešte viac (~120), ale nič vyššie nečakaj (až na výnimky -- to sú tí, ktorí získavajú Nobelove ceny).
Za druhé: pre absolvovanie vysokej školy vôbec nie je nutné IQ. Nutná je len výdrž. Aj najväčší dement to všetko spraví, keď sa poriadne nabiflí a s trojkami nejak prelezie. Práveže oveľa ťažšie dokončiť výšku majú flákači, ako som ja, ktorým síce učenie ide, ale úplne naňho serú. Flákal som praktiká, kvôli ktorým som mal chuť nechať školu tak, úplne som sa pred rokom vykašlal na bakalárku, kvôli ktorej som teda nemohol načas spraviť štátnice a bakalára dokončujem až teraz (ale ak všetko pôjde dobre, tak doštudujem v normálnom čase, len namiesto štandardného delenia 3+2, budem mať 4+1). A to vôbec nehovorím o tom, že som najprv tri semestre študoval informatiku, ktorá ma ale prestala baviť. Takže si ma stači zobrať ako odstrašujúci príklad: IQ podľa kadejakých testov na nete a knižkách od Mensy som mal v rozmedzí 130--150, ale študujem už 6 rok a ešte nie som ani bakalár. Nechci vedieť, koľko mám spolužiakov z gympla, ktorí nevedeli narátať do 5 a pritom už majú Ing.
Vitaj v klube. Budem ti držať palce, aby si to zvládol!
Ja si myslím, že už školu dokončím a to vďaka tomu, že som našiel obor, ktorý ma skutočne baví. Napriek tomu, že strašne flákam normálne povinnosti do školy, tak ma baví študovať nové a zaujímavé veci z matiky a fyziky a vďaka tomu občas viem veci skôr než sa berú v škole, čo je užitočná kompenzácia toho flákania Najhoršie je to fakt s bakalárkou a o rok to bude asi ešte horšie s diplomkou. Ale vo vlastnom záujme by som mal aj v týchto veciach nájsť nejaký systém, ako si to spríjemniť. Lebo momentálny plán je, že chcem robiť vedca a to budem musieť písať podstatne náročnejšie články než je diplomka prakticky stále.