abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Mezinárodní nezisková organizace Women Who Code (WWCode, Wikipedie) založena v roce 2011 s cílem usnadnit ženám vstup do světa informačních technologií nečekaně skončila. Došly finance.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 570 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    8.12.2014 14:31 | varia

    Víte proč nevycházejí žádné nové texty, ani blogy ? Polovina komunity přešla kvůli systemd na jiné UNIXy, které se teď učí a druhá polovina pracuje na Devuanu.

    P.S.: Obvykle neflejmuji, ale dneska jsem se rozhodl udělat výjimku. Uvidíme, jak to oživí portál. Au, ten šutr letěl blízko !

    P.P.S.: a systémové logy stejně nikdo nečte, neměly by se zrušit úplně ? Nebo ukládat jenom do cloudu ?

    P.P.P.S.: nebojte, příští příspěvek bude už zase normální        

    Hodnocení: 46 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Blaazen avatar 8.12.2014 14:51 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Není jen kvůli vánocům? Nevím jak to bývá jiné roky, ale možná se to po vánocích zase oživí...
    8.12.2014 15:16 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Proste uz to nikoho nezajima, vsichni presli na Masox a vydelavaji na hypoteky. A tech par zbyvajicich komousu a nerdu nebude vytvaret content Argonitu ani Internet Infu.
    8.12.2014 21:49 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    leda hov... já třeba čekám až do debianu spadne digikam 4.5 - kompilovat se mi nechce a instalovat nic jinýho taky ne ... - všechno běží - nuda nuda - šeď šeď ... :)
    Luk avatar 8.12.2014 15:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Například já teď do blogu píšu velmi sporadicky, protože mám aktuálně (myšleno už v podstatě několik let, ale poslední rok ještě o dost víc) na LinuxEXPRESu a OpenOffice.cz takový zápřah, že po napsání všeho potřebného už mi nezbývá chuť ani síla psát ještě něco dalšího.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.12.2014 18:19 Tonda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    ohledne vasi prace pro OpenOffice bych se Vas rad zeptal, jestli uz jste cetl tu reckou baj o Sisyfovi?
    Luk avatar 8.12.2014 19:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Četl a občas si připadám jako Sisyfos ;-) Ale smysl to má, uživatelů AOO/LO je nemálo (i když zdaleka ne tolik jako MSO), tak proč jim nepomoci? Ostatně se to úplně stejně (resp. ještě více) týká i uživatelů Linuxu na desktopu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    8.12.2014 19:42 Linux jádro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Chtěl bych se zeptat, zda neplánujete (spolu s nakladatelstvím) vydat vaši knihu o linuxovém jádru (nevím, jak se přesně ta kniha jmenuje) ve formě elektronické knihy (e-booku). Díky za odpověď.

    Luk avatar 9.12.2014 23:01 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Před časem jsem se na tom s CPressem (resp. dnes už Albatros Media) domlouval - výsledek byl ten, že by kniha vyjít pravděpodobně měla, ale bez konkrétního termínu. Už ale uplynula nějaká doba, takže je možná správný čas se připomenout ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    multi avatar 8.12.2014 16:24 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    nebo i proto, ze vsechno vsem funguje
    8.12.2014 17:20 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Když voni chtěj za to psaní peníze, a články zdarma nikdo nebere, nejsou prý dostatečně kvalitní. Čím víc peněz, tím lepší článek. :-)
    8.12.2014 17:28 jean
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    ...Cméry vládnou světem...
    Marián Kyral avatar 8.12.2014 18:41 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    To ani ne. Osobně bych uvítal rady jak pod linuxem rozjet takové ty přechytralé tiskárny, které nevytisknou dokument dříve, než člověk zadá nějaký kód. Máme jednu takovou v práci a zatím jsem neměl moc času to řešit. naštěstí moc netisknu.

    Taky by se mi líbil nějaký článek o vnitřnostech Androidu. Mám sice root přístup, ale hodně věcí je jinak než na destopu. (/proc, /sys, /etc...)

    Nicky726 avatar 8.12.2014 19:37 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    No tak u Konicy Minolty Bizhub 423 to spočívalo v tom vyptat si od dodavatele ovladač, který měli, protože to předtím rozjížděli na Linuxu u nějakého významného klienta. Takže možná by taky stačilo být významným klientem. :-P
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Marián Kyral avatar 8.12.2014 20:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Jo. Nějaký Bizhub to je. Naše firma rozhodně není významný klient a už vůbec ne linuxový. Psal jsem na Konicu - poslali mi link na nějaký linuxový ovladač - v podstatě jen definice pro cups. Ovšem, jak tam zadat dodatečné parametry jsem už nenašel. Nicméně prý stačí vpašovat do pdf nějaké speciální hlavičky. Ale zatím jsem se nedostal k tomu si s tím hrát.
    Nicky726 avatar 8.12.2014 21:29 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Jo, v našem případě to bylo PPD a nějaký perlový skript. V grafickém klikátku k tiskárně pak je možné nastavit kód, na základě kterého umožní tiskárna tisknout.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    9.12.2014 03:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    takové ty přechytralé tiskárny, které nevytisknou dokument dříve, než člověk zadá nějaký kód
    WTF?
    rady jak pod linuxem rozjet takové ty přechytralé tiskárny
    Parní válec ;-).

    P.S. Jak to vůbec funguje, to je něco jako serial code zadávaný v protokolu tiskárny?
    Marián Kyral avatar 9.12.2014 05:55 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Těch tiskáren je více, každá je na jiném místě. Funguje to tak, že do každého dokumentu se přidá identifikační kód uživatele. Netiskne se pak na konkrétní tiskárnu, ale přes tiskový server. Když pak přijdu k jakékoli tiskárně a přihlásím se (kódem nebo čipem), zobrazí se mi seznam úloh ve frontě, tiskárna si je stáhne a vytiskne.

    Výhody to má dvě. Pro mne, že už se mi nestane, že dokument vyjede v Bratislavě, když jsem v Ostravě. No a pro zaměstnavatele, že vidí, kdo to s tím tiskem moc přehání. To sice trochu zavání, ale já stejně tisknu jen cesťáky a to jen proto, že ty v papírové formě být musí. Více by se mi líbilo, kdybych je tisknout nemusel.
    9.12.2014 08:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Aha já už se skoro lekl, že to je nějaký DRM :-D.

    Takže ale musí být podpora v tiskárně i v tiskovém serveru? Myslíš, že to CUPS vůbec bude umět?
    9.12.2014 08:33 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Z pohladu CUPSu sa tam prida len nejaka PJL hlavicka. Kazdy vyrobca to ma vsak inak.
    Marián Kyral avatar 9.12.2014 12:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    A hlavně CUPS to zatím nijak nepodporuje. Ten hack funguje přes filtr, což může být normální shell script http://casa.apertus.es/blog/2011/06/howto-account-tracking-konica-minolta-c220-under-linux/
    Grunt avatar 9.12.2014 09:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Má to webové rozhraní. User se přihlásí a dropne si dokument do boxu (jmenuje se to Open User Box). Možná to jde ještě jinak. Doporučuju mrknout na přiložené CD. Je to tam popsané.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    pavlix avatar 9.12.2014 10:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Já jsem to viděl i ve formě MyQ, kdy uživatel normálně tiskl na tiskový server a pak na tiskárně zadával svůj ḱód a ta mu vytiskla dokumenty. Je to super věc, běžně když přijedu do Brna, tak vyřizuju haldu papírů a bylo by super, kdybych to všechno poslal na tisk, pak si to „vyzvedl“ na kterékoli tiskárně, kde to zrovna budu mít při cestě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 9.12.2014 21:06 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Na počítání, kolik kdo vytiskl, stačí zakázat tisk anonymům – není potřeba nějaký kód nebo čip.

    Smysl těch kódů vidím hlavně v tom, že ti tvoje papíry nebude číst (nebo dokonce odnášet) někdo, kdo šel zrovna kolem tiskárny.

    (což je tedy od výrobců tiskáren hezké, ale pokud jim jde o tvoje soukromí a důvěrnost dokumentů, měli by se taky vykašlat na šmírování uživatelů pomocí žlutých teček a ukládání vytištěných dokumentů …což v zásadě vyžaduje otevřený firmware)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    AsciiWolf avatar 9.12.2014 10:53 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Taky by se mi líbil nějaký článek o vnitřnostech Androidu. Mám sice root přístup, ale hodně věcí je jinak než na destopu. (/proc, /sys, /etc...)
    +1
    Jendа avatar 8.12.2014 20:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    To bude nějaká lokální anomálie.
    Bedňa avatar 9.12.2014 18:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    nebo i proto, ze vsechno vsem funguje
    Ja som spokojný a manželka si tiež nesťažuje.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Max avatar 8.12.2014 19:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Já teď několikrát upřesnosnil blog, protože nebyl čas a tak jsem psal o tom, co jsem zrovna v jobu dělal a co jsem řešil doma.
    Každopádně čas na abc bude, tak snad se mi zadaří něco sepsat. V hlavě toho mám dost, ale vždy mi to zabere celkem hodně času (min 5h na článek)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 8.12.2014 19:45 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Jinak sesmolení blogu mi zabere 1/3 času, který potřebuji na článek. Nj., no :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 9.12.2014 00:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Já blog dávám za max dvě hodiny a to už musí být, článek většinou za dva až tři dny, vzhledem k tomu, že nemůžu dělat jenom to.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.12.2014 19:52 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    zdravim,

    ze je nejak mene publikaci za posledni mesice od blogu po clanky na ceskem linuxovem webu jsem si taky vsiml. Z webu jede tedy vcelku dobre root.cz, kde je obcas, co cist. A openoffice.cz asi budu muset zacit cist casteji- dobry tip. Okolo placeneho obsahu chapu, ze nejsou prachy.

    Duvod necinnosti lidi by me zajimal. Celkove mam pocit, ze lide jsou nejak na internetu mene, i presto ze dneska se vetsina lidi pripoji na net skoro cimkoli. Proc je tomu tak, to nevim. Ale co dost jinde jede jsou diskuze o politice a vseobecnem neurcitem nadavani na cokoli.

    Asi zajimava otazka je, co lidi ve svem volnu delaji ? A zda na Linuxu neco delaji ?

    U dost lidi chapu, ze rodina, deticky, hypoteky a jine prijemne povinnosti zerou hodne casu. Ale co ti mladsi ?

    Za sebe muzu rici, ze ve svym volnu bud kodim stridave svuj projekt nebo vedlejsaky anebo jdu tahat zeleza do fitka. Kdyz uz neco okolo programovani shanim, tak spise specificke navrhy datovych struktur a algoritmy, ktery na netu a v cestine ve srozumitelne forme skoro vubec nejsou. Na vydavani placenych clanku nejsou penize a ani nalada neco dotovat ze skoro 100% dotovat.

    gf
    mirec avatar 8.12.2014 20:12 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Ja tu do blogu občas niečo píšem, ale už dlhšie som nenapísal lebo som hrozne hrozne hrozne ale fakt hrozne zavalený prácou.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marián Kyral avatar 8.12.2014 20:12 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Rodina, práce, openstreetmap, focení (hehe, ještě nemám "vyvolané" fotky z dovolené a to jsem slíbil, že to do vánoc určitě stihnu :-D ) no a pak Linux - tam se to v poslední době změnilo hlavně na údržbu desktopu plus nějaké skriptíky potřebné doma nebo v práci.
    Bystroushaak avatar 8.12.2014 21:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Asi zajimava otazka je, co lidi ve svem volnu delaji ? A zda na Linuxu neco delaji ?
    Já mám teď v podstatě dvě práce a do toho v těch pár hodinách které zbývají buď čtu, nebo programuju jeden opensource projekt, ze kterého by časem mohl být blog (spíš série blogů, ale to je hodně dlouhodobé, v krátkodobém horizontu spíš jen jeden).

    Mám rozepsáno asi 5 blogů, kterým chybí tak 20% do konce, ale abych se dostal do psavé nálady, tak potřebuju víc času a ten teď vůbec nemám a když náhodou jo, tak spíš relaxuju.
    Rezza avatar 8.12.2014 21:14 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Sice se dneska da pripojit cimkoliv na net, ale zaroven taky je mnohem min zarizeni, na kterych psat jde :).
    8.12.2014 20:03 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Moc trollů, až mě to chytá za srdce :-(
    9.12.2014 20:46 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    By mě zajímalo, proč se vám zrovna tenhle pseudonick tak zamlouvá. Když si vezmu, co za tím stojí za osobu :)
    10.12.2014 00:36 Ovoce
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Protože jsem ti natrhl prd*l, skáčeš jak pískám, chlapečku B-)
    10.12.2014 03:05 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    ???
    pavlix avatar 10.12.2014 09:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ignoruj, jinak gratuluju k získání osobního debila.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    11.12.2014 20:27 kavkol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    A to máš být jako ty?
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2014 22:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    aspoň máš víc času na honění pinďoura...
    xkucf03 avatar 8.12.2014 23:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Mám tu rozepsaných 11 827 znaků, ale je potřeba to dotáhnout :-) Tak snad brzy, nejpozději přes Vánoce bych to chtěl dopsat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.12.2014 23:20 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ja jsem se treba ted v posledni dobe ve svem volnu zajimal o psani aplikaci vyuzivajicich openmp a mpi, ruzne paralelni vypocty v GNU R, atd. Rikal jsem si, ze by z toho mohl byt celkem pekny clanek, pokud bych sepsal alespon nejake zaklady, ktere by zacatecnik v rozsahu clanku pobral. Jenze pak si zase rikam, ze by ta prace byla zbytecna. Sepsani takoveho clanku by zabralo radove nekolik hodin, aby to melo hlavu a patu. Pak bych musel zajistit korekturu, protoze ma cestina jeste neni na takove urovni, abych si dovolil se s ni takto prezentovat. Take si rikam, ze spousta veci je popsana v anglictine a anglicky dneska umi skoro kazdy, takze je zbytecne toto psat v cestine. Nevim, nemohu prijit na spravnou motivaci pro psani clanku. Penize bych si za nej nevzal urcite. Nejlepsim duvodem pro sepsani takoveho clanku by mohlo byt to, ze by si treba nejaci mistni uvedomili, ze se nezajimam jen sam o sebe, politiku, penize a eugeniku. ;-)
    pavlix avatar 9.12.2014 00:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Nejlepsim duvodem pro sepsani takoveho clanku by mohlo byt to, ze by si treba nejaci mistni uvedomili, ze se nezajimam jen sam o sebe, politiku, penize a eugeniku.
    Skutečně?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2014 20:17 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Jiste. Motivace k lidskemu konani muze byt obcas slozita.
    Prcek avatar 9.12.2014 09:54 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Korekturu prý zajistí redakce. Je to sice dost stará informace, ale platit by mohla. Pokud redakce nemá co vydávat, určitě bude ráda za jakýkoliv článek, i když by ho museli projít a opravit chyby. Snad :-).

    Sám bych rád něco napsal, češtinu mám dobrou, ale zase nemám ty odborné znalosti :-D.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    9.12.2014 22:23 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    korekturu u svych textu jsem jiz dnes patrne vyresil. Ted uz zbyva se jen do toho vrhnout ;-)
    9.12.2014 11:02 Vlcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Mohl bys to zkusit sepsat alespoň jako blogpost se seznamem zajímavých linků na příklady?

    S Rkem si hraju už dlouho, ale o paralelní výpočty v něm jsem zavadil jen párkrát. Vcelku by mě zajímalo, jestli tohle má větší smysl v Rku dělat :-)
    9.12.2014 22:28 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Zkusim to sepsat az bude trosku volneji. Nejakou nedeli tomu snad venuji. Btw si myslim, ze v rku ma smysl delat paralelni vypocty. Pro nektere typy aplikaci se to vylozene nabizi. O konkretnim projektu mluvit moc nemuzu, ale zkusim vymyslet jine modelove priklady, na kterych bynse to dalo demonstrovat. Myslim, ze bude dobre dat tomu v clanku urcity prakticky kontext, aby to nebyla jen sucha teorie, kterou si muze kazdy najit sam.
    9.12.2014 11:21 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Paralelni R by me docela take zajimalo.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    9.12.2014 22:29 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Dekuji za reakci. Vedet, ze je o to zajem, je pekna motivace pro sepsani blogpostu ci clanku.
    9.12.2014 17:08 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Take si rikam, ze spousta veci je popsana v anglictine a anglicky dneska umi skoro kazdy, takze je zbytecne toto psat v cestine.
    +1
    xkucf03 avatar 9.12.2014 21:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Nesouhlasím. I když lidi umí anglicky, české články i překlady mají stále smysl a vždycky mít budou. Stejně jako české filmy, knihy, hudba… Ono nejde jen o tu čistě technickou informaci – možná tak u nějaké referenční příručky nebo popisu API[ten je stejně lepší v nějaké strojově čitelné podobě, nezávislý na přirozeném jazyce], ale článek je něco víc.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.12.2014 22:22 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Je pravda, ze clanek je neco vic nez sucha a neosobni dokumentace. Mate pravdu, asi to ma smysl psat i v cestine.
    Salamek avatar 9.12.2014 03:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Vsechno tak nejak funguje samo, a kdyz ne tak je vse hned jasne z "human readable" logu... KDE4 je uz rychle a stable, nahrady za GNOME2 jsou take jiz stable a v pohode pouzitelne... zadne wooodoooo se nedeje, neni o cem kafrat... maximalne tak ty novinky ve zpravickach a nejake ty faily v IT...
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Max avatar 9.12.2014 07:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    By jsi se divil, já mám soupis dosti věcí, o kterých je potřeba psát a byly by čtivé. Tak třeba jsem si dělal průzkum GroupWare řešeních, nasazoval jsem i na linux Kerio Connect a teď budu stavět jedno groupware řešení pro jednu firmu. Myslím si, že to není zrovna všední téma v open source světě. A podobných témat mám asi 10.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    pavlix avatar 9.12.2014 10:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Tak kde jsou ty články?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Max avatar 9.12.2014 10:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Úplně na stejným místě jako volný čas :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    9.12.2014 10:36 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Vsechno funguje, neni duvod prilis hackovat jak pred 10 lety.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    pavlix avatar 9.12.2014 10:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Abíčková generace stárne. Před deseti lety hackovali, protože je to bavilo, dneska ti řeknou, že všechno funguje ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2014 19:37 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Root neboli kořen je v pohodě

    Bych to "cokoli" "nehackoval" ani kdyby to nefungovalo. :-)

    Taky jsem si všiml, že je na těch dvou třech stránkách, které jsou mi známy jako přinášející denně nové články, takový jakýsi klid a pohoda. Pro srovnání uvádím fripohled.

    LinuxExpres - tady se výměna správce odehrála před časem. Co teď dělá pan Hrončok, nevím. byla provedena změna a nastaven nový udržitelný model.

    abclinuxu - na LinuxExpresu zaujme i ten maličký obrázek u jinak krátké zprávičky. Na abclinuxu ve výloze, za kterou považuju hlavní stránku s články, pozoruju, že občas se i něco objeví, některé zavedené seriály mohou pokračovat v cyklu.

    root - má aspoň ten jeden článek denně, ale vypadá to, že se jedná o dva.

    fripohled - je také v úsporném režimu - pokud jednou za pár týdnů něco vyjde, tak se to hned zrecykluje na LinuxExpresu ve zvláštní vyhrazené části, kde si to hned najde další čtenáře. Někteří zajdou pravidelně. Současný stav fripohledu je 462 příspěvků, jejichž počet se výše popsaným způsobem pomalu blíží pětistovce.

    Čím je způsoben pokles činnosti pro fripohledu, zde nebudu vysvětlovat. Jistě je to sice dané i tím, že jak, se zpívá, "nic netrvá věčně, ani láska k jedné slečně", ale bude tu i jiný důvod. Je to to samé, co na ostatních třech stránkách. Root to má lépe institucionálně podchycené. To, co má společenský přínos, je vždycky potřeba promyslet, aby to bylo líp zajištěno.

    A tak si myslím, že až vás to tu hoši omrzí ještě víc, najdete si cestu k přírodě a trávení většího množství času na čerstvém vzduchu, protože tak se život žije.

    pavlix avatar 9.12.2014 19:49 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root neboli kořen je v pohodě
    Spíš by mě potěšilo, kdyby tebe omrzelo tu upouštět ty hrozné hlody ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2014 21:04 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root neboli kořen je v pohodě
    Vzhledem k tomu, že se tu bavíš daleko častěji než já, doporučuji, aby ses naučil těšit se z maličkostí.
    pavlix avatar 9.12.2014 21:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root neboli kořen je v pohodě
    Mohl bys pro mě tedy udělat tu maličkost, že nebudeš odepisovat na mé komentáře, pokud k jejich tématu nemáš, co říct? Z takové maličkosti bych se těšil velice rád.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2014 22:36 fri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root neboli kořen je v pohodě
    Z toho, že jsem si vybral zrovna tebe, vidíš, že ti mám co napsat. Teď máš ovšem možnost nechat tuto poznámku tak, jak je, a já nebudu mít důvod přidávat další.
    12.12.2014 22:10 učitel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Root neboli kořen je v pohodě
    Co teď dělá pan Hrončok, nevím.

    Miroslav Hrončok: Developer at Red Hat and teacher at FIT CTU...
    mirec avatar 9.12.2014 11:07 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Ak si myslíte, že všetko funguje tak vás kľudne vyvediem z omylu. Mám tu na stole jeden pekný hardvér s hw h.264 dekóderom videa ktorý občas zostrelí kernel. Ďalej tu mám zopár hračiek kde blbne driver hardvérového ethernet switchu a tak podobne. Ešte je toho mnoho mnoho, stačí si len vybrať.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pavlix avatar 9.12.2014 11:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Open source drivery začleněné do oficiálního jádra?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mirec avatar 9.12.2014 11:29 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Nie, driver porušujúci GPL ktorý sa mi podarilo upirátiť.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pavlix avatar 9.12.2014 11:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Takže je to vlastně v pořádku, že nefunguje správně ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    mirec avatar 9.12.2014 11:52 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    No v poriadku nie je hlavne to porušenie GPL. Lenže s tým sa nedá nič rozumné robiť. V jednom prípade je to upirátené SDK ktoré je confidential a keby som prezradil od koho to mám tak mu akurát narobím problémy. Bez toho porušenie neviem dokázať. No a v druhom prípade ide o statické zlinkovanie ffmpegu čo je zase porušenie GPL ale EULA hovorí, že nesmiem skúmať ako funguje knižnica, takže v prvom rade by sa riešilo moje porušenie EULA.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pavlix avatar 9.12.2014 12:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    V tom případě bych sem o tom vůbec nepsal ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 9.12.2014 12:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Confidential SDK, kam jsme se to dostali…
    Marián Kyral avatar 9.12.2014 15:00 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ještě by v tom někdo něco vyvinul :-D
    mirec avatar 9.12.2014 17:11 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Je to špecializovaný hardvér za pár drobných od číňanov ktorý nie je určený na hackovanie. Výrobca síce vyvinul ovládač pre integrovaný obvod, ktorý nie je ich vlastný, ale predpokladám, že ho nechú poskytnúť ostatným (ich stál vývoj peniaze a ostatní by z toho profitovali).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Grunt avatar 9.12.2014 17:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Někdy si říkám, že některým už ten kapitalismus snad vymlel mozek úplně.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 9.12.2014 18:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Reverzné inžinierstvo u nás nieje zakázané pokiaľ sa nič nezmenilo. Zákony sú nad EULA s tou si môžeš, však vieš :)

    Osobne by som spravil zákon na tých ktorý píšu protizákonné EULA, je to predsa zastrašovanie, zavádzanie užívateľa, právnik by si už určite toho našiel dosť.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.12.2014 18:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Jo vtip těch EULA není v tom, že neplatí, ale že umožňují autorovi tě umořit náklady na právníky :-(.
    Bedňa avatar 9.12.2014 19:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Preto by sa mal na to spraviť zákon aby to bolo vyslovene jasné, hoci už teraz je definícia "kto druhého uvedie v omyl za úmyslom sa obohatiť" ošetrená zákonom ako podvod.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.12.2014 18:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ona EULA platí i když jí autor postavil na porušeném GPL? :-O
    mirec avatar 9.12.2014 19:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Porušenie GPL sa dá dokázať len porušením EULA. Neviem či sa niekomu chce riskovať len kvôli tomu, že niekto porušuje GPL. Verím tomu, že právnici by to otočili proti tomu kto upozornil na porušenie GPL.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.12.2014 20:53 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    statické zlinkovanie ffmpegu
    JJ, to je velmi častá záležitost. Teoreticky byste mohl dát anonymně/tajně echo vývojářům FFMPEGu, kteří tyhle věci často i řeší (nebo by o nich přinejmenším asi chtěli vědět). Ale pokud je výrobce z Číny, tak asi nic nezmůžou.

    Kolem té EULA by se dalo dostat tak, že prohlídnete ten isntalátor či binárku aniž byste otevřel(odklikl) tu licenci - například se podívat, jestli jsou v tom vidět charatkeristické stringy (lidi v #ffmpeg-devel se tomu věnujou, tak by asi měli další tipy).
    9.12.2014 21:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Přesně tak, anonymní echo.
    mirec avatar 9.12.2014 22:28 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    O konkrétne mojom hardvéri vedia už pekne dlho, ale nedá sa s tým nič robiť.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.12.2014 23:25 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Tyjo, to je oficiální balík od Allwinneru? Tam bych čekal, že si to nelajznou, přece jen je to větší firma :)

    (Bylo to ale oznámeno přímo projektu FFMPEG?)
    mirec avatar 10.12.2014 09:04 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?

    Je oficiálny. Nechápem prečo nevydajú zdrojáky pretože ten dekóder niekto implementoval pre vdpau a toho kódu je tam fakt málo.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.12.2014 11:57 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ked clovek chce hackovat, dovod a predmet hackovania sa vzdy najde :)
    9.12.2014 12:01 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Akurat je problem v tom, malokoho bavi k tomu pisat clanky.
    9.12.2014 16:04 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Presne tak, pokud si nekdo chce hrat a resit problemy tak ma moznost, ale take jde linux na beznem hardwaru uzivatelsky pouzivat, toto treba pred 10 lety moc neslo, v tom vidim ten rozil.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    9.12.2014 22:10 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ano, existuje HW, na ktorom Linux bez problemov funguje.

    Ale tiez existuje bezny HW, ktory v Linuxe nefunguje. Staci si kupit skener, tlaciaren, alebo TV kartu bez zistenia, ci bude v Linuxe fungovat - je tam nemala pravdepodobnost, ze fungovat nebude.
    vencour avatar 9.12.2014 11:52 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ráno vstát, postarat se o potomstvo, do práce, do družiny, další výchovné a společenské činnosti a pelech.
    Něco jsem slíbil napsat a kdy to bude nevim.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    9.12.2014 17:44 jkb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    naroky na clanek, odmena
    Před první výplatou je nutné autora zaregistrovat u finančního úřadu, proto potřebujeme znát jeho jméno, příjmení, adresu a rodné číslo.
    Jak je to u nekoho , kdo rodne cislo nema? (cizinci). Ten pozadavek je dost podivny? EU ??
    Josef Kufner avatar 9.12.2014 18:10 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Minimálně na daňovém přiznání je i druhá kolonka na daňové identifikační číslo. Asi budeš potřebovat alespoň jedno z nich a to druhé lze snadno získat registrací na finančním úřadu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 9.12.2014 18:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Pokud vím, tak do DIČ nikomu nic není, pokud nejsi plátce DPH, a do rodného čísla už vůbec ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2014 18:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Tu větu jsem nějak nepochopil, to mám poslat abíčku svoje rodné číslo a abíčko ho pošle někam dál? :-/
    9.12.2014 19:02 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    to je divny pozadavek, pokud se jedna o nahodily prijem tak neni potreba nic a pokud by byl prijem pravidelny tak autor potrebuje zivnostenske opravneni ktere abicko pro autora asi nevyridi (?)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    pavlix avatar 9.12.2014 19:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    pokud by byl prijem pravidelny tak autor potrebuje zivnostenske opravneni
    K tomu úplně nevidím důvod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2014 19:08 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    ja ano.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    pavlix avatar 9.12.2014 19:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Především k tomu nevidím zákonný důvod.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.12.2014 19:11 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    ja ano :)

    hadat se ani vysvetlovat nic nehodlam, pokud nevidis zakonny duvod tak si prislusny zakon precti jeste jednou.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    pavlix avatar 9.12.2014 19:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Tak si trhni ;).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 9.12.2014 20:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Ty si ho přečti ještě jednou.

    Autorská činnost je sice SVČ, ale není nutné k ní mít živnostenské oprávnění. Zejména jsou-li příjmy do 10 tisíc Kč měsíčně, kdy podléhají zdanění čistě na straně vydavatele a autor je do přiznání už neuvádí.
    Bedňa avatar 9.12.2014 20:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    +1
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    9.12.2014 21:06 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Myslím ale, že přes těch 10 000,- se pak člověk i tak má registrovat na finančáku (já to neměl, a když jsem pak dával přiznání, tak si mě zavolali, abych se jim registroval, je to ale hned hotová formalitka).

    Jinak to rodné číslo ale ten vydavatel asi stejně bude potřebovat, i když autor bude psát příležitostně a přes limit se nedostane, ne? U mě ho teda chtěl a přijde mi to vcelku logickej požadavek.
    9.12.2014 22:10 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    ok ciste u autorskych prispevku neni potreba zivnostenske opravneni ale jedna se o vydelecnou cinnost, je potreba nejaka registrace na financaku a prideleni DIC, danove priznani a prehled pro zdravku a socialku bude asi taky potreba. Takze jenom je rozdil v systemu zdaneni (tech 15% na strane vydavatele vyjde draz)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    9.12.2014 22:23 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    No, do těch 10K za měsíc není nutná registrace na finančáku (člověk totiž nedává přiznání) ani na sociálce. Ohledně zdravotního pojištění jsem dostal konfliktní informace, takže tam bacha - ale to je separátní záležitost od živnostenského/finančního úřadu.

    Z toho, co vím, tak to DIČ fakt budete potřebovat až když budete psát dost škváru na to, aby to dělalo víc než 10 000/měsíc.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 10.12.2014 12:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    ZP se řeší, jen pokud ho za vás neplatí někdo jiný.
    Luk avatar 10.12.2014 13:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Tohle není tak úplně pravda, týká se to jen placení záloh! Například zaměstnanec sice nemusí platit zálohy, pokud má ještě vedle toho samostatnou výdělečnou činnost (a splní podmínky - tedy zálohy aspoň z minimálního vyměřovacího základu pro OSVČ), ale pak musí podat přehled o příjmech a doplatit pojistné.

    Ohledně ZP to bylo tak, že nejdřív tvrdili, že se z autorských honorářů daněných srážkou neplatí. Pak najednou otočili, že se platit musí. Následně v tom poslanci nadělali ještě mnohem větší guláš. Nicméně aktuálně už je celkem jednoznačně řečeno, že z autorských honorářů daněných srážkou se ZP neplatí, viz § 5, písm. b), bod 4.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.12.2014 21:22 kakol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    V současné době to vidím tak:

    1) K tomu co bylo napsáno výše: U autorských honorářů za články v časopisu, které jsou daněné srážkou, se adresa, popř. rodné číslo nebo DIČ autora finančnímu úřadu neposílají. Náš FÚ požaduje pouze úhrn a pochopitelně údaje vydavatele časopisu. Máme k tomu krásné stanovisko se zajímavým odůvodněním, bohužel není letošní, je už starší, ale které dle mých informací zatím nikdo nezměnil. Pro uvádění adresy, popř. rodného čísla nebo DIČ autora neexistuje žádný přesvědčivý právní titul.

    2) K tvému odkazu na guláš: Neznám jediného autora, který by v případě honorářů, daněných srážkou, zdravotní pojištění kdykoliv v letech 1990-2014 platil (pochopitelně, pokud ho neplatil z jiného důvodu).

    Luk avatar 11.12.2014 23:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Neznám jediného autora, který by v případě honorářů, daněných srážkou, zdravotní pojištění kdykoliv v letech 1990-2014 platil (pochopitelně, pokud ho neplatil z jiného důvodu).

    Platili ti blbci, kteří se na to v pojišťovně zeptali a tím na sebe upozornili (a tak je to vždycky - kdo chce mít věci v pořádku, doplatí na to, zatímco "černoši" se smějí) :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.12.2014 00:49 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nic nevychází tady ani na rootu ?
    Tady u mě je přesně stejná zkušenost.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.