abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:33 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 10:55 | IT novinky

    Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:55 | Zajímavý projekt

    Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    11.7. 16:44 | Komunita

    Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    11.7. 14:55 | Humor

    McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    11.7. 00:11 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    10.7. 21:00 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    10.7. 15:22 | Nová verze

    Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    10.7. 12:55 | Bezpečnostní upozornění

    Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.7. 11:55 | Humor

    Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 391 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    Nejčtenější za poslední měsíc Nejkomentovanější za poslední měsíc
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Dej blbci funkci,...

    22.4.2006 17:54 | Přečteno: 1458× | Ze života

    ...vymyslí lejstro. Když bylo před časem schváleno zrušení školních osnov, zvedla se ve školách vlna nevole. Tehdy jsem měl pocit, že je to jen proto, že zmizí jakási "autorita" a všichni budou muset být odpovědni za to, co a jak učí. Jenže ono je to trochu jinak - nejde jen o zrušení osnov, ale hlavně o nesmyslné kopce byrokracie, které to přináší.

    Včera jsem byl přítomen zasedání předmětové komise jednoho osmiletého gymnázia. Takže jsem nejen viděl a slyšel, co se řeší, ale také jsem nahlédl do vyhlášek a metodických pokynů ministerstva školství. A pochopil jsem, proč bylo zrušení osnov přijato tak negativně. Zejména pro menší školy to totiž přináší nesmyslně krutou byrokratickou zátěž.

    Původní osnovy, direktivně nařízené "shora", se nyní nahrazují plány jak pro celý učební program, tak pro jednotlivé předměty. A tady je ten problém. Obsah výuky musí být velice detailně "rozpitván", zřejmě aby bylo co kontrolovat. Požadavky jsou takové, že v některých případech (u předmětů s nízkou hodinovou dotací) učitelé stráví při vypracovávání plánů dobu srovnatelnou s tím, jak dlouho bude trvat samotná výuka. Takto sice jen v prvním roce, ale později budou muset stejně provádět revize, zda jsou plány stále v souladu s předpisy.

    Stále jsem totiž neřekl to nejhorší. Předpisy ministerstva striktně stanoví, jaká slova, fráze, formulace apod. se mají, nebo naopak nesmějí používat. Zavržena jsou např. slova student, učit nebo zvládat. Metodické pokyny pak uvádějí doporučené konstrukce vět popisujících nějaký prvek výuky (týkající se např. nějakého cviku v hodinách TV). Používané formulace jsou takové, že by z nich člověk zvracel - a kromě ministerských úředníků asi nikdo nechápe, co vlastně znamenají.

    Zrušení školních osnov tedy (i když by mělo znamenat rozšíření svobody výuky) nepřineslo do školství jen více prostoru pro jednotlivé školy a učitele, ale hlavně tuny nového úřadování na školách (a téměř jistě i na ministerstvu). V této podobě je to snad ještě horší, než když platily původní osnovy - tehdy se učitelé v době mimo výuku mohli aspoň sami vzdělávat, kdežto nyní musí smolit sáhodlouhé texty plné nesrozumitelné úřednické mluvy.

           

    Hodnocení: 83 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.4.2006 18:18 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Nechcete sem poslat kousek nějakého takového newspeakového zvratku?
    Luk avatar 22.4.2006 19:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Bohužel nemám přímo ty předpisy, ale mohu posloužit aspoň citací z Manuálu pro tvorbu ŠVP v základním vzdělávání, který vydal VÚP Praha (organizace podřízená MŠMT):

    Při formulování výstupů vyučovacího předmětu užívat aktivních sloves (rozpoznává, rozlišuje, porovná, uvede příklady, vysvětlí, zdůvodní apod.). Výstupy bychom neměli uvádět ve formě připomínající cílové zaměření předmětu. Z formulací by měla být zřejmá míra toho, co žák dokáže, ovládá.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.4.2006 19:37 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    To zní zajímavě... Ale nejvíc se mi zalíbilo tohle:
    Výstupy bychom neměli uvádět ve formě připomínající cílové zaměření předmětu.
    Kdyby se to zavedlo jako povinnost, možná by se žáci dobře bavili. Když jsme měli v algebře nějaké množiny, tak obsahovaly místo čísel nějaké užitečnější věci, jen jablíčka a hruštičky po těch letech nahradilo pivo, vodka, rum, kofola atp. :-)
    Luk avatar 22.4.2006 19:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    :-D

    Dobrá je také třeba tato věta:

    Zformulovat dílčí výstupy, které postupně povedou k tomu, že bude naplněn očekávaný výstup RVP ZV. Tyto výstupy zpracovat pro delší časové období. V takových případech je vhodné učivo rozpracovat do jednotlivých ročníků, aby bylo zřejmé, prostřednictvím kterého učiva chce škola v daných ročnících cyklicky budovat očekávané výstupy žáků.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.4.2006 18:19 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Přihoď nějaké ty formulace.

    Asi jste to zahlédli buď ve zprávách nebo na netu; v souvislosti s ministerstvem školství mě naprosto dostalo toto: Test pro maturanty: Nejlepší je ČSSD. To je tak neuvěřitelné, až je to skoro vtipné. (Podotýkám, že ten titulek článku je debilní. Ve snaze o upoutání pozornosti zkresluje situaci. Ale to nic nemění na tom, že to, o čem píše, je taky síla.)
    JiK avatar 22.4.2006 18:34 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Skvele! Jeste by si sibalove z CSSD mohli ze statniho zaplatit agitacni vecernicek...
    Heron avatar 22.4.2006 20:28 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Jak jsi to někde psal? "Voličům levice poradí odpověd strana"
    22.4.2006 20:37 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    ne, to byl samorostly vesnicky filosof koffr

    http://www.abclinuxu.cz/blog/koffr/2006/4/20/129769#6
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    22.4.2006 18:29 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    je mi to jedno, az budu mit nekdy deti, tak budou minimalne prvnich devet trid chodit do soukrome skoly. na zakladnim stupni statnich skol je velmi malo schopnejch ucitelu, spis mi to pripada jako slezina vypatlanejch zamindrakovanejch kriplu co si vylejvaj zlost na dusevne a fyzicky nevyspelych bezbrannych detech. je naprosto zrejme, ze jedina cesta z techto sracek je vsechny skoly zprivatizovat. kdyz si pamatuju ty praseciny co se tam delali a udelat mi to nekdo dnes, tak by za sanitkou musela jet opravarenska avie se sadou sroubovaku a cockem, by toho kokota mohli na miste ozivit.
    22.4.2006 18:55 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    no nemej takovou iluzi o soukromych skolach.... u nas v ricanech je na statnim daleko vetsi uroven nez na tom statnim...
    22.4.2006 19:03 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    u nas v ricanech je na statnim daleko vetsi uroven nez na tom statnim -- to je mozny :-D
    22.4.2006 19:31 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    sem debil, ja uz to hulit nebudu:-).....samozrejme VETSI NEZ NA SOUKROMYM:-)
    22.4.2006 19:48 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Problem soukromejch skol je zase jinej - chovaji se tam k zakum/studentum jemne, ale pozadavky (mysleny pozadavky, ktere vedou ke vzdelani jedince, nemyslim ted bezduvodnou buzeraci) jsou nekde uplne jinde.

    Problem neni ani tolik ve statnim skolstvi, jako ve zkostnatelosti nekterych ucitelu.

    Joj, kdyz si vzpomenu, jak me jednou nekdy v seste tride fyzikarka (vzpomenes jeste na Emilku Bubnovou, koffre?) servala za to, ze jsem vedel neco, co se melo ucit az v dalsich hodinach (a navic jsem ji "drze dal najevo", ze o tom vim vic, nez se vubec v tom roce bude ucit)... Takovych lidi je vic a prave oni jsou problemem statniho skolstvi.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    22.4.2006 21:13 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    A proč by měli schopní lidi učit, potažmo na základce? Neříkám, že tam nejsou, ale je jich jak šáfranu.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    vencour avatar 22.4.2006 21:18 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...

    Teda, pane, voni ale uměj nalít optimismus do žil ...

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    23.4.2006 22:41 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Co myslíte těmi schopnými lidmi?

    Někdo je schopný učitel - dokáže žákům a studentům látku dobře přiblížit a předvést, motivovat je v tom, aby se o to sami zajímali - přitom takový učitel nemusí být žádná světová špička v daném oboru, bohatě stačí, aby věděl, o čem mluví (tzn. aby nebyl před studenty o kapitolu napřed).

    Já nemluvil o odborných schopnostech učitelů, ale o tom, že někteří přímo potlačují schopnosti žáků/studentů (viz ta fyzikářka, o které jsem se zmínil). Těžko říct, proč jim to vadí, každopádně ve školství nemají takoví lidé co dělat.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    23.4.2006 22:46 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Souhlasím.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    22.4.2006 23:24 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    na statni zakladni skole jsem byl ctyry roky a uplne mi to stacilo. a ze se chovaji na soukormych skolach k zakum jemne? to je nesmysl. teda jestli jemny chovani myslis jako to, ze s tebou problem proberou a snazi se ho resit misto toho aby te tahli za vlasy do reditelny az te skoro oskalpujou? nasrat na statni zakladni skoly. bude o tom muj dalsi blog
    David Watzke avatar 22.4.2006 23:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    V kolika základkách jsi byl, narcisto? :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    22.4.2006 23:30 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    1 zakladka, 1 gympl, 1 prumyslovka
    David Watzke avatar 23.4.2006 01:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Na jedný... a podle toho soudíš všechny?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    23.4.2006 07:49 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    narcisto? :-)
    Nepleteš si to?
    23.4.2006 12:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    23.4.2006 23:02 Eregon | skóre: 22 | blog: Eregonovy_vymysly | Všudezdejší
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Máš blbou zkušenost, ale neházej to na státní školu.

    Uznávám, že tam jsou sebestřední blbci, kteří mají za to, že žák/student je tam proto, aby měli koho buzerovat. Takoví učitelé nemají co dělat na žádné škole, bohužel se ale najdou všude, i na těch soukromých - jen se jejich nezájem o jádro problému bude projevovat různě, protože i uspořádání školy jim dává různé možnosti.

    Že by ale učitel státní školy byl automaticky podobný debil, to pravda není.

    Jinak to jemné chování - znám pár lidí z jedné soukromé střední školy. Co se získané odbornosti týče, myslím, že jim směle může konkurovat kdekdo, kdo se o problemtaiku zajímá sám - měli jen přístup k lepšímu vybavení (vybavuju si teď dva konkrétní lidi, ale uznávám, že nemusejí být reprezentativním vzorkem, jeden z nich si i musel zopakovat ročník).

    Jde o to, že je tam nechali studiem vesele proplout, aniž by je donutili se něco opravdu naučit. Úroveň téhle soukromé školy je (nejen podle mého mínění) srovnatelná tak možná s nějakou integrovanou střední školou, určitě ale ne s průmyslovkou.
    ~ w w w w (oo)   [oo] w w w w ~
    22.4.2006 22:26 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dej blbci funkci,...
    Jó. Tohle dílo ministerstva je něco opravdu neuvěřitelného. Byrokratická buzerace, zajišťování místeček pro stáda úředníků... k tomu ta čeština jako třešnička na dortu od pejska a kočičky... k zblití.
    Ještě že mám děti velký. :(
    4.6.2007 20:48 Šárka
    Rozbalit Rozbalit vše Nesouhlasím, ikdyž realitu popisujete pravdivě
    Jste laik nebo odborník? Jednak osnovy se NERUŠÍ, ale každá škola má možnost vytvořit svůj školní vzdělávací program. Za druhé se slovíčkaří proto, aby alespoň něco měly tyto školy, které se pro ŠVP rozhodnou, Společné a opravdu bylo co kontrolovat. Za třetí je pouze DOPORUČENO, aby školy podle ŠVP vyučovaly. A za čtvrté, pokud by se učitelé vzdělávali, tak by měli mnohem méně práce s tvorbou ŠVP, protože by se s metodami, které v něm jsou (včetně používání daných formulací) již běžně setkávali. To říkám jako učitelka na ZŠ, které je 46 let a která pouze to, co se za posledních 10 let naučila a používá nyní jen oficiálně přepsala na hlavičkový papír a nechala zkontrolovat ředitelkou.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.