Před 30 lety, tj. 14. července 1995, se začala používat přípona .mp3 pro soubory s hudbou komprimovanou pomocí MPEG-2 Audio Layer 3.
Výroba 8bitových domácích počítačů Commodore 64 byla ukončena v dubnu 1994. Po více než 30 letech byl představen nový oficiální Commodore 64 Ultimate (YouTube). S deskou postavenou na FPGA. Ve 3 edicích v ceně od 299 dolarů a plánovaným dodáním v říjnu a listopadu letošního roku.
Společnost Hugging Face ve spolupráci se společností Pollen Robotics představila open source robota Reachy Mini (YouTube). Předobjednat lze lite verzi za 299 dolarů a wireless verzi s Raspberry Pi 5 za 449 dolarů.
Dnes v 17:30 bude oficiálně vydána open source počítačová hra DOGWALK vytvořena v 3D softwaru Blender a herním enginu Godot. Release party proběhne na YouTube od 17:00.
McDonald's se spojil se společností Paradox a pracovníky nabírá také pomocí AI řešení s virtuální asistentkou Olivii běžící na webu McHire. Ian Carroll a Sam Curry se na toto AI řešení blíže podívali a opravdu je překvapilo, že se mohli přihlásit pomocí jména 123456 a hesla 123456 a získat přístup k údajům o 64 milionech uchazečů o práci.
Byla vydána (𝕏) červnová aktualizace aneb nová verze 1.102 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.102 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána nová verze 2.4.64 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 8 bezpečnostních chyb.
Společnost xAI na síti 𝕏 představila Grok 4, tj. novou verzi svého AI LLM modelu Grok.
Ministerstvo vnitra odhalilo závažný kyberincident v IT systému resortu. Systém, do kterého se dostal útočník bez oprávnění, byl odpojen a nedošlo k odcizení dat [𝕏].
Před rokem byla streamovací služba HBO Max přejmenována na Max. Dle managementu slovo HBO v názvu nebylo důležité. Včera byl Max přejmenován zpět na HBO Max. Kolik milionů dolarů to stálo? 😂
Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.
...vymyslí lejstro. Když bylo před časem schváleno zrušení školních osnov, zvedla se ve školách vlna nevole. Tehdy jsem měl pocit, že je to jen proto, že zmizí jakási "autorita" a všichni budou muset být odpovědni za to, co a jak učí. Jenže ono je to trochu jinak - nejde jen o zrušení osnov, ale hlavně o nesmyslné kopce byrokracie, které to přináší.
Včera jsem byl přítomen zasedání předmětové komise jednoho osmiletého gymnázia. Takže jsem nejen viděl a slyšel, co se řeší, ale také jsem nahlédl do vyhlášek a metodických pokynů ministerstva školství. A pochopil jsem, proč bylo zrušení osnov přijato tak negativně. Zejména pro menší školy to totiž přináší nesmyslně krutou byrokratickou zátěž.
Původní osnovy, direktivně nařízené "shora", se nyní nahrazují plány jak pro celý učební program, tak pro jednotlivé předměty. A tady je ten problém. Obsah výuky musí být velice detailně "rozpitván", zřejmě aby bylo co kontrolovat. Požadavky jsou takové, že v některých případech (u předmětů s nízkou hodinovou dotací) učitelé stráví při vypracovávání plánů dobu srovnatelnou s tím, jak dlouho bude trvat samotná výuka. Takto sice jen v prvním roce, ale později budou muset stejně provádět revize, zda jsou plány stále v souladu s předpisy.
Stále jsem totiž neřekl to nejhorší. Předpisy ministerstva striktně stanoví, jaká slova, fráze, formulace apod. se mají, nebo naopak nesmějí používat. Zavržena jsou např. slova student, učit nebo zvládat. Metodické pokyny pak uvádějí doporučené konstrukce vět popisujících nějaký prvek výuky (týkající se např. nějakého cviku v hodinách TV). Používané formulace jsou takové, že by z nich člověk zvracel - a kromě ministerských úředníků asi nikdo nechápe, co vlastně znamenají.
Zrušení školních osnov tedy (i když by mělo znamenat rozšíření svobody výuky) nepřineslo do školství jen více prostoru pro jednotlivé školy a učitele, ale hlavně tuny nového úřadování na školách (a téměř jistě i na ministerstvu). V této podobě je to snad ještě horší, než když platily původní osnovy - tehdy se učitelé v době mimo výuku mohli aspoň sami vzdělávat, kdežto nyní musí smolit sáhodlouhé texty plné nesrozumitelné úřednické mluvy.
Tiskni
Sdílej:
Výstupy bychom neměli uvádět ve formě připomínající cílové zaměření předmětu.Kdyby se to zavedlo jako povinnost, možná by se žáci dobře bavili. Když jsme měli v algebře nějaké množiny, tak obsahovaly místo čísel nějaké užitečnější věci, jen jablíčka a hruštičky po těch letech nahradilo pivo, vodka, rum, kofola atp.
Teda, pane, voni ale uměj nalít optimismus do žil ...
narcisto?Nepleteš si to?