abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Občas není od věci vyslovit něco, za co se upaluje nebo ukamenovává. Nic není totiž tak jednoduché, aby byla pravda vždy jediná a na první pohled zřejmá.


    NAVRCHOLU.cz
    Aktuální zápisy

    "Český zákazník je vůl"

    21.9.2008 21:42 | Přečteno: 2016× | Rouhání největší

    Přesně takovým dojmem na mě zapůsobilo sdělení mluvčího Českých drah, kterým argumentoval, proč ČD zatím neinstalují ve větší míře moderní automaty pro prodej jízdenek.

    Dnes jsem se dočetl, že České dráhy připravují prodej jízdenek v prodejnách Pont, aby snížily náklady zrušením málo využívaných pokladen na některých nádražích. To by samo o sobě nebylo nijak významné, nebýt toho, co řekl mluvčí ČD Ondřej Kubala.

    Zatímco v mnoha státech jsou automaty na jízdenky úplně všude (včetně nejmenších zastávek, ale i přímo ve vozech - totéž u MHD), u nás může být člověk rád, když na nějaký (primitivní) narazí aspoň na těch největších nádražích. Přitom automaty mohou zejména v situaci trvale rostoucích mzdových nákladů významně pomoci snížit ztrátovost ČD.

    Že se u nás automaty moc nevyužívají, je fakt. Vzpomínám, že když jsem hodně jezdil vlakem z pražského hlavního nádraží, při nákupu jízdenky přes automat jsem měl i v pátek odpoledne jízdenku za pár vteřin (u automatů nikdo nebyl), zatímco u všech pokladen byly dlouhé fronty. I přes fakt, že jízdenka z automatu byla se slevou 10 %. Na druhou stranu byly do automatu potřeba drobné a některé automaty bývaly mizerně nastavené, takže platné mince přijímaly třeba až na desátý pokus.

    Ovšem co mě opravdu dorazilo, byl tento výrok mluvčího: "Český zákazník je zákazník, který potřebuje poradit, vyhledat spojení, potřebuje pomoci s nižším tarifem." Nevím jako Ondřej Kubala myslel, ale ke mně vysílá jednoznačný signál - český zákazník je blb, který si neumí najít spojení ani zvolit jízdenku.

    Zaprvé za aktuální situaci (to, že si mnozí lidé nedokáží najít vhodný tarif) může chaos, jaký v tarifech České dráhy dělají. Vytvářejí nové tarify a slevy, aby je zanedlouho rušily. Pro některé nabídky platí složité podmínky, jak právní, tak technické. Podobně i spojení - mohu se spolehnout na to, že bude 5 nebo 10 minut stačit na přestup? Dost těžko, zpoždění v řádech několika minut jsou zcela běžná. Taktéž se nemohu spolehnout na to, zda vlak nepojede odklonem (to člověk často zjistí až pár minut před odjezdem).

    Především si ale mluvčí dovolil hodně. Ukázal, že vystupuje z pozice paternalistické organizace, nikoli dopravce, který si váží svých zákazníků. Dokud ČD nezačnou hledat příčiny problémů u sebe, nálepky zkostnatělé státní organizace se nikdy nezbaví.

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.9.2008 22:25 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Minule som si (po bombastickej reklame o moznosti nakupu listku elektronicky) povedal, ze to teda skusim a vyhladal som si stranky s eliskou. Tam ma cakalo nemile prekvapenie, ze to nefunguje tak ako v pripade leteckych spolocnost (vyberies, zaplatis kartou, vytlacis a letis). Treba previezt registracia (clovek musi mat nejaku in-cartu), takze zase som len siel do radu a cakal na medzinarodny listok...
    Nebezpecna_sit avatar 21.9.2008 23:00 Nebezpecna_sit | skóre: 34 | blog: dangerousness | Valašské Meziříčí/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Ano, musíš na to mít In-kartu s nějakou aplikací. Mně se zalíbila In-karta s aplikací In-Junior pro studenty. Zaplatíš za rok 600 a jezdíš za 50%. Plus to funguje jako elektronická peněženka na nákup lístků (dokonce i v nějakých automatech). Zní to dobře a pro studenty je to asi to nejlepší (krom žákovského jízdného - 55% sleva). Tak uvidíme, jak to půjde :)
    Linux is sexy :o)
    21.9.2008 23:05 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Njn, a s in-junior sa dá chodiť po celej ČR + medzinárodne (RailPlus) so zľavou - tiež ho mám.
    Have you tried turning it off and on again?
    22.9.2008 07:18 zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Mě se taky líbí, jenže na ni už nemám nárok, a tak mám jen tu zákaznickou (600 Kč na 3 roky, sleva 25 procent z obyčejného jízdného). Jinak ten systém slev je fakt šílený. Obzvláště třeba obyčejná trasa Brno - Praha. Tam už vyloženě záleží na tom, jestli to má být zpáteční, jestli se pojede stejný den zpět, kolik pojede lidí, kdy se bude kupovat lístek, jestli nemá někdo nějakou tu zákaznickou aplikaci...
    22.9.2008 10:50 Lynn | skóre: 16 | blog: hell | Němčice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    eLiška mi přijde fajn. Pípnu na netu (a vyzvednu v automatu) nebo rovnou koupím v automatu a je to. Žádné otravování s lidma a frontama. Je ale pravda, že do zahraničí nejezdím.
    To je síla televize...
    thingie avatar 21.9.2008 22:49 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Stoupni si na nádraží, podívej se na ty lidi a pak takhle dutě žvaň, ne naopak.
    Růžové lži.
    Luk avatar 21.9.2008 22:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Čím se tihle lidé liší například od lidí na nádraží v bývalém Východním Německu?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    thingie avatar 21.9.2008 23:14 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Možná si museli zvyknout, možná tam důchodci sedí doma, nebo něco.

    Pokud se průměrný cestující důchodce nemůže dvakrát ujistit při nákupu jízdenky, že ten vlak fakt jede kam má, při nástupu do vlaku se nezeptat průvodčího a po odjezdu nejméně dvou spolucestujících a nakonec si od tří lidí nechat ukázat kde má vystoupit, tak pojede radši busem. A to mu ještě fandím, ve skutečnosti je to idiot ještě větší. A to je realita, tohle.
    Růžové lži.
    thingie avatar 21.9.2008 23:17 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    (Dneska jsem jednu cestu viděl šest důchodkyň o holi cpát se do částečně nízkopodlažní tramvaje dveřma se schodama (jedna dokonce i po upozornění řidiče). Z celkem šesti takových co tam nastupovaly. Já nevím, kde berete iluze o tom, že ty lidi myslí.)
    Růžové lži.
    Luk avatar 21.9.2008 23:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Možná si museli zvyknout, možná tam důchodci sedí doma, nebo něco.
    Nevšiml jsem si, že by vlakem jezdili hlavně důchodci (v dopolední MHD ano, ale o tom tu není řeč). Naopak důchodci jezdí minimálně, drtivou většinu cestujících (hlavně ve špičkách) tvoří lidé, kteří jezdí do práce a do školy. V ten pátek odpoledne na pražském hl.n. byli možná až 50 % studenti, ostatní lidé cca 48 % a důchodci možná ta dvě zbývající procenta.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    thingie avatar 21.9.2008 23:24 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Pátek odpoledne je malý kousíček týdne.
    Růžové lži.
    Luk avatar 21.9.2008 23:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Jenže pátek odpoledne, neděle večer a pondělí ráno jsou doby, kdy jezdí vlakem nejvíc lidí (zrovna právě ti studenti, kteří jsou přes týden na koleji/internátu). V rámci denní doby pak ráno a odpoledne. A právě v těchto časech by automaty pomohly nejvíc, aniž by se kvůli tomu musela přidávat další přepážka, kde bude někdo sedět.

    Mimochodem rozdělením přepážek na různé "úrovně služeb" (základní služby atd.) to ČD ještě "vylepšily" - mnohdy se totiž nedá jednoznačně poznat, kam ta která služba spadá. Čili ČD vytvářejí bordel, aby pak tvrdily, že cestující jsou paka, když se v tom neorientují.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    thingie avatar 22.9.2008 14:40 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Ti studenti si klidně mohou tu jízdenku koupit na netu, platit na netu kartou už dnes pro nikoho problém není, žádný předchozí cokoliv pro to potřeba není, slevu na žákovský průkaz si tam vybrat mohou, stačí to vytisknout, žádná předchozí něco není třeba.

    Hádej co. Nedělají to.
    Růžové lži.
    Luk avatar 22.9.2008 15:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Hádej co. Nedělají to.
    Nedivím se. Když jsem si zkusil v eShopu ČD koupit jízdenku, ztroskotal jsem už na tom, že mi to nenašlo spojení. Najde totiž jen přímé vlaky, navíc takto jde koupit jízdenka jen do některých vlaků.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    thingie avatar 22.9.2008 15:21 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Oni to nedělají ani ti, kteří by si ji tam mohli koupit bez problémů.
    Růžové lži.
    22.9.2008 10:07 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Presne tak. Nedavno jsem videl, jaxe jedna umela blondyna dobyvala do trafiky s velkou ceduli na dverich : "zavreno - inventura" (evidentne jako zakaznik a ne jako navsteva) a neni zdaleka jediny pripad. Obdobne projevy neuveritelne inteligence vidim skoro denne v praci.

    Jinak mam pocit, ze kdyby dali pouze automaty, budes (Luk) zase rvat, ze kaslou na zakazniky, protoze jim nedaji k dispozici moznost informovat se u pokladny. (me prijde, ze je to naopak - jsou si vedomi alespon nekterych potreb zakazniku a tak davaji prednost prodavaci pred automatem. Jestli to ve vysledku bude lepsi, je vec druha)
    Luk avatar 22.9.2008 10:14 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Jinak mam pocit, ze kdyby dali pouze automaty, budes (Luk) zase rvat, ze kaslou na zakazniky, protoze jim nedaji k dispozici moznost informovat se u pokladny.
    To máš tedy špatný pocit. Protože primární je, aby nebylo vůbec potřeba se ptát.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 10:33 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    To je IMHO naivni predstava.

    Mam napr. 2 kolegy, kteri si hraji s linuxem a misto pouziti google radeji zavolaji nekoho, kdo je linuxu znalejsi. Pro spoustu lidi je jednodusi se zeptat nez zjistovat informace i kdyz by byly az/uz ve 3. radku prvniho odstavce manove stranky/dopisu/letaku.

    Jiste, lze udelat skoro jakykoli system velmi jednoduse (ale IMO vetsinou ekonomicky nepruchodne). Jenze pokud danou situaci nesledujes anebo to nepouzivas, tak o existenci jednoducheho systemu vedet nebudes a zase se budes muset ptat.
    otula avatar 22.9.2008 08:54 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Ve chvíli, kdy jsem dočetl odstavec
    …Nevím jako Ondřej Kubala myslel, ale ke mně vysílá jednoznačný signál - český zákazník je blb, který si neumí najít spojení ani zvolit jízdenku.
    chtěl jsem reagovat, že lidí, kteří si dokážou zvolit nejlevnější tarif pro danou jízdu, asi moc nebude ani mezi studenty, inženýry, či doktory. Stačilo mi, když jsme se před nedávnem vraceli s děckama z poutě z rodné dědinky mé drahé a kupovali jsme jízdenku ve vlaku. Průvodčí to spočítala jedním systémem, oznámila cenu. Spočítala to jinak: „Tak to by stálo o 5 korun více“. Spočítala to potřetí: „To by bylo dražší o 7 korun, takže vám dám tu první cenu…“.
    V dalším odstavci už jsi to ale zmínil sám :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 22.9.2008 09:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Když odmyslím tenhle bordel, tak mi vadí už ten prostý fakt, že mluvčí něco takového vůbec vypustil z tlampače. Nedá mi nepřipomenout, že se to velmi podobá někdejšímu prohlášení ministerstva dopravy, že nelze zavést částečně korespondenční výměnu řidičáků, protože "by to lidé určitě udělali špatně". Nepatří náhodou ČD pod ministerstvo dopravy (že by tedy přijaly tutéž doktrínu)? :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 09:32 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Před časem jsem zažil něco podobného - jel jsem do destinace vzdálené cca. 150 km od Prahy. Sice do těch míst vede dráha, ale nevede tam v žádném případě přímo a dráhy, jak známo, svým pasažérům započítají každou mez, kolem které je vezou navíc.

    Cenu jsem si předem zjistil atd. Jaké bylo mé překvapení, když mi pokladní prodala lístek o něco málo levnější - ale cílová stanice seděla a kdo by se na kase hádal, že. Navíc jsem jasně řekl, že chci jet nejbližším spojem a přes co.

    Samozřejmě, že mi pokladní dala lístek na špatnou trasu (sice kratší, ale časově náročnější). Průvodčí ve vlaku naštěstí nedělala nějaké vlny, rozdíl jsem doplatil u ní - ale už jen toto samo o sobě cosi říká o přístupu pokladních.

    Od té doby jezdím jezdím do dané destinace autobusem. Je to rychlejší a levnější.
    Luk avatar 22.9.2008 09:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Nejhorší je, že člověk někdy ani nedojede tam, kam chce. Chtěl jsem vystupovat na nádraží Praha-Libeň, jenže vlak jel (bez jakéhokoli upozornění) odklonem přes Lysou nad Labem, a tedy po jiné trati, která přes Libeň nevede. Kdyby vlak aspoň zastavil ve Vysočanech, nebylo by to tak zlé. Jenže on zastavil až na hlavním, takže ke zpoždění 20 minut kvůli odklonu se přidala ještě pár dalších desítek minut, než jsem se dostal přes Prahu, přičemž jsem jel metrem načerno, protože na hlavním nefungoval ani jediný automat na jízdenky a nikdo je tam neprodával (a kdyby ano, byly by to náklady navíc, ze zavinění ČD).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 12:14 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Průvodčí to spočítala jedním systémem, oznámila cenu. Spočítala to jinak: „Tak to by stálo o 5 korun více“. Spočítala to potřetí: „To by bylo dražší o 7 korun, takže vám dám tu první cenu…“.
    Pri cteni popisu teto kalkulace se mi okamzite vybavil bistromaticky pohon z Adamsova "Zivot, vesmir a vubec":
    "Poslyšte," zkusil to jinak. "Na účtenkovém bloku čísla tančí. S tímhle fenoménem jste se už musel setkat."

    "Noo... "

    "Na účtenkovém bloku se střetává realita s nerealitou na tak základní úrovni, že jedno se stává druhým a cokoliv je možné, v mezích jistých parametrů," vysvětloval Slartibartfast.

    "Jakých parametrů?"

    "To je těžko říct," snažil se trpělivě Slartibartfast.

    "To je práve" jeden z nich. Je to zvláštní, ale je to tak. Aspoň si myslím, že je to zvláštní," dodal, "a jsem si jist, že je to tak."
    22.9.2008 09:44 decumanus | skóre: 12 | blog: Clusium
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Formulace mluvčího byla dost nešťastná, ale o to asi tolik nejde. Z pozice znalce si dovolím trochu vysvětlit. Samozřejmě, že je prodej klasických jízdenek drahá sranda. Proto jsou dost výrazně zvýhodňovány skupiny a zpáteční jízdné. Ale automat není samospasitelné řešení. Jestliže jej bezdomovci pětkrát denně ucpou, aby se dostali k drobným (autentická zkušenost)... Jestliže jeden automat stojí majlant a jeho obsluha taky není zadarmo...

    Řešení je v kombinaci více způsobů: 1. časové jízdenky v integrovaných systémech (kolem Prahy je klasická jízdenka ČD dávno menšinový jízdní doklad).

    2. internetový prodej s tiskem v automatu, který nemanipuluje s hotovostí (dělá se, prodej silně roste)

    3. elektronická peněženka na čipovce s prodejem jízdenek např. v automatech ad 2. Zavádí se. Jen pro zajímavost, v jednom německém městě jsem zažil informátora, který lidem vysvětloval, jak obsloužit automat a sám jim radši vybíral vhodné jízdné.

    Jo, a v pražském DP padlo jasné rozhodnutí, že i kvůli výše zmíněným problémům se v povrchové dopravě automaty zavádět nebudou a současné se nechají pouze dožít. SMS jízdenka je pro podnik prostě lepší.
    Luk avatar 22.9.2008 09:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Formulace mluvčího byla dost nešťastná, ale o to asi tolik nejde.
    O to jde právě nejvíc. Kdyby něco takového zástupce nějaké firmy řekl do očí, tak přinejlepším už s tou firmou nebudu chtít mít nic společného, při horším psychickém rozpoložení bych mu možná hned jednu natáhl.
    Proto jsou dost výrazně zvýhodňovány skupiny a zpáteční jízdné.
    S tím zpátečním jízdným už to dnes není pravda. Někdejší výrazné zvýhodnění zpátečních jízdenek skončilo s poslední velkou změnou tarifů.
    SMS jízdenka je pro podnik prostě lepší.
    Čili jinak řečeno, kdo nemá mobil (nebo ho u sebe třeba záměrně nenosí), brzy v pražské MHD utře hubu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 10:11 Chulda | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    SMS jízdenka je pro podnik prostě lepší.
    Čili jinak řečeno, kdo nemá mobil (nebo ho u sebe třeba záměrně nenosí), brzy v pražské MHD utře hubu.
    Nejdrive tvrdis, ze bezni lide nejsou hlupaci (viz tvuj blog o CD) a ted tvrdis, ze nejsou schopni ani jednoduche dedukce (chci jet MHD, potrebuji listek).

    BTW, porad mas moznost si ho koupit u ridice. Cim dal vic mam pocit, ze si jeden z tech remcalu, kteri maji potrebu na neco nadavat za jakoukoli cenu.
    Luk avatar 22.9.2008 10:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Nejdrive tvrdis, ze bezni lide nejsou hlupaci (viz tvuj blog o CD) a ted tvrdis, ze nejsou schopni ani jednoduche dedukce (chci jet MHD, potrebuji listek).
    Co že tvrdím? Tomu nerozumím... Jednoduchá dedukce: chci jet MHD - potřebuji lístek - chci si koupit lístek - hledám automat (není) - hledám trafiku (lístky neprodávají) - nemám lístek - ... (sháním taxi nebo jedu načerno)
    BTW, porad mas moznost si ho koupit u ridice.
    Zejména u těch nových tramvají, kde se jako důležitá vlastnost uvádí, že řidič vůbec nepřijde do styku s cestujícími :-D
    Cim dal vic mam pocit, ze si jeden z tech remcalu, kteri maji potrebu na neco nadavat za jakoukoli cenu.
    Jestli si to myslíš, tak v tom žij dál.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 11:58 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Ja nevim jak vy, ale ja s sebou mobil nosim. A poslat jednu SMS o trech znacich ...
    Luk avatar 22.9.2008 12:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Sice u sebe většinou také nosím mobil, ale to není argument. Někdo mobil nenosí nebo vůbec nevlastní z principu, případně proto, že nechce být sledován.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 15:55 Petr_N | skóre: 3 | Všetaty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Pak ovšem kvůli svým principům nebude moci jezdit MHD, každá sranda něco stojí. Pokud se někdo bojí, že je pomocí mobilu zbůhdarma sledován, pak by se měl svěřit do péče úplně jiné instituci než je provozovatel MHD.
    22.9.2008 16:03 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Komu třeba? A proč zbůhdarma? Třeba je to "zločinec", copak "zločinci" nesmějí jezdit MHD? Mají raději jezdit autem a zhoršovat ještě více dopravní špičky v Praze? :D
    22.9.2008 16:20 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Kecy. Mit moznost koupit jen pomoci sms a u ridice fakt neni nejlepsi* - ono casto je nejlepseni reseni to nejzavedenejsi. Takhle cizinec si bude chtit koupit listek, tak bude muset mit roaming, pekne si priplatit a jeste se pekne dlouho vyptavat na informacich. ideal. A kupovat u ridice - jasne, neni nad poradny zdrzeni :-D

    * na druhy strane je to dobry pri jizde na cerno - nez se k tobe dostane revizor tak je salina na konecny
    Luk avatar 22.9.2008 16:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Takhle cizinec si bude chtit koupit listek, tak bude muset mit roaming, pekne si priplatit a jeste se pekne dlouho vyptavat na informacich.
    Cizince jsem zatím vůbec neřešil, pro ně to bude zvlášť kruté. Už teď mají dost problémy, protože jsou často zvyklí, že si mohou koupit lístek na každé zastávce nebo přímo v tramvaji, ale to u nás nejde.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 22.9.2008 16:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Pak ovšem kvůli svým principům nebude moci jezdit MHD, každá sranda něco stojí.
    Pak by ale tato MHD neměla být dotována z veřejných prostředků, protože se stává službou vázanou na služby soukromých mobilních operátorů. Ze stejného důvodu hrubě nesouhlasím s tím, aby byla povinnost pro některé účely (nadlimitní platby, v budoucnu zřejmě výplaty důchodů atd.) využívat bankovní služby.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.9.2008 19:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Formulace mluvčího byla dost nešťastná, ale o to asi tolik nejde.
    O to jde právě nejvíc. Kdyby něco takového zástupce nějaké firmy řekl do očí, tak přinejlepším už s tou firmou nebudu chtít mít nic společného, při horším psychickém rozpoložení bych mu možná hned jednu natáhl.
    Na pocit, že bych panu Kubalovi hned jednu natáhl, mi stačí, že vůbec začne mluvit...
    Luk avatar 23.9.2008 21:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    BTW dnes se Českým drahám v P.R. obzvláště vedlo. Cestující z vlaků přes Prahu by mohli vyprávět, jak s nimi ČD skvěle komunikovaly :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.9.2008 23:28 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Mám už dlouho neodbytný pocit, že dráha má nejmenší množství využitých možností, které jim jejich IT infrastruktura nabízí a tato neinformovanost je jeden z projevů.

    Na straně stavební infrastruktury by mohlo dojít ke zlepšení, pokud budou moci dopravci vymáhat po SŽDC náhrady za pomalé jízdy. Cesta se k tomu otevřela, když nedávnou přešly SDC od ČD pod SŽDC.
    22.9.2008 10:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Že se u nás automaty moc nevyužívají, je fakt.
    proč se nad tím tak pozastavuješ, když si sám odpovídáš:
    Na druhou stranu byly do automatu potřeba drobné ...
    vzhledem k tomu, že v našich krajích vládne IDS JMK a já se snažím mít po kapsách vždy alespoň jednu neprojetou "univerzální jízdenku", nákup klasické vlakové jízdenky pro mě připadá v úvahu asi od 60 Kč výš - tolik peněz v kovu skoro nikdy u sebe nemám (pokud zrovna někde nedostanu kovovou padesátikorunu, ale ještě jsem neviděl automat, který by je bral)

    proč se nedá v automatech platit kartou? - např. v Göteborgu se dá platit kartou i v parkovacích automatech, kde taxy začínají od 5 švédských korun na hodinu, ale když si představím, co si tady lidé pomyslí, kdybych chtěl platit kartou desetikorunovou položku ... hm :-/

    (bohužel ty šmejdy nebraly karty vydané v cizině, takže jsme stejně museli obtěžovat kolemjdoucí kvůli rozměnění na mince :-( )
    Luk avatar 22.9.2008 12:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    proč se nad tím tak pozastavuješ, když si sám odpovídáš
    Tím si neodpovídám. Automat totiž může přijímat i bankovky nebo karty (v zahraničí běžná věc). Ty "naše" (ČD) automaty dokonce jednu dobu karty přijímaly, ale jen speciální čipové karty ČD (na principu telefonních karet, tedy předplacené - tehdy jsem je využíval). Pak ale i toto skončilo bez náhrady.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 13:14 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Pak ale i toto skončilo bez náhrady.
    Minimálně v Ostravě na Svinovském nádraží a v Praze na Holešovicích se dá přes automat koupit jízdenka e-liška pomocí RFID in-karty.
    22.9.2008 13:29 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Have you tried turning it off and on again?
    Luk avatar 22.9.2008 13:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Čili pro kartu s uvedením osobních údajů (tedy umožňující sledování, kdo jak jezdí). To ta předchozí karta do automatů byla lepší, anonymní ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 14:19 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Lol, kto chce anonymne, nech stojí pred pokladňou s peniazmi a čaká, a nechodí sa všade sťažovať.
    Have you tried turning it off and on again?
    Luk avatar 22.9.2008 15:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    ...a kdo chce jít rovnou do vlaku bez jakéhokoli zdržení, ať si nechá implantovat čip do těla :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 15:18 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    No a už nám tu chýbajú len And[CENSORED]tla.
    Have you tried turning it off and on again?
    22.9.2008 15:20 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Ale vážne, najprv si sa sťažoval, že nie sú automaty; keď sú, sťažuješ sa, že nie sú anonymné (keby boli na mince, boli by permanentne rozbité bezdomovcami a inými).
    Have you tried turning it off and on again?
    Luk avatar 22.9.2008 15:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Dříve byly na anonymní karty. Dnes už tato možnost není - když karta, tak s osobními údaji.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.9.2008 21:52 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Existujú prenosné karty, takže táto možnosť tu je. Áno je o kus drahšia
    Luk avatar 22.9.2008 22:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Tedy nevím, ale na inkarta.cz není o přenosné kartě ani slovo. Dokonce se v obchodních podmínkách (část III, bod 7) píše: In-karty jsou nepřenosné. Možná na Slovensku přenosné karty jsou, ale v Česku zjevně ne.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.9.2008 09:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Tím si neodpovídám.
    ale jo :-p

    informace
    Automat totiž může přijímat i bankovky nebo karty (v zahraničí běžná věc).
    to totiž nijak nepopírá v kontextu
    Že se u nás automaty moc nevyužívají, je fakt.
    jsou u nás automaty na bankovky nebo karty? - nejsou, jsou na mince, jak si odpovídáš, a proto je u nás lidi moc nevyužívají :-p
    22.9.2008 12:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    "Český zákazník je zákazník, který potřebuje poradit, vyhledat spojení, potřebuje pomoci s nižším tarifem." Nevím jako Ondřej Kubala myslel, ale ke mně vysílá jednoznačný signál - český zákazník je blb, který si neumí najít spojení ani zvolit jízdenku.
    Tak podle mě tohle docela přesně odpovídá realitě. Český zákazník je blb, který si kupuje jízdenku občas i pět minut, protože si u toho nechává zjistit, jestli je výhodnější jet do Brna přes Ostravu nebo Ulánbátar, v kolik hodin mu to jede, jestli má čas na přestup a kdoví co ještě. A místo toho, aby dotyčného zákazníka pokladní poslal/a někam do hajzlu (na informace), tak se s ním vybavuje, i když má u okýnka pětimetrovou frontu lidí, kterým za deset minut jede vlak.
    Quando omni flunkus moritati
    thingie avatar 22.9.2008 14:37 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    S jedinou pokladnou je to kříž, v Brně už naštěstí jsou pokladny oddělné, takže na té běžné už opravdu kohokoliv s dotazem složitějším než dejte mi takovou a takovou jízdenku tam a tam opravdu do hajzlu (vedle) pošlou.
    Růžové lži.
    22.9.2008 14:51 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    S jedinou pokladnou je to kříž, v Brně už naštěstí jsou pokladny oddělné...
    To třeba v Praze taky, ale ještě jsem neviděl, aby někoho poslali do hajzlu s tím, že jsou pokladna a ne informace.
    Quando omni flunkus moritati
    thingie avatar 22.9.2008 14:59 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    To je ovšem smutné, no :-) (Další skvělá věc v Brně je sdílená fronta pro více pokladen najednou, nechápu, že na to přišli až teď, i tohle pomáhá redukovat zlo od blba, co tam stojí deset minut, kdyby se už takový objevil.)
    Růžové lži.
    22.9.2008 23:01 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Už vidím lidi si stěžovat: „Přijdu k pokladně a pošlou mě do háje, co je to za podnik, tomu řediteli bych rozbil hubu!“
    make menuconfig, not war!
    Bluebear avatar 23.9.2008 22:24 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    v Brně už naštěstí jsou pokladny oddělné, takže na té běžné už opravdu kohokoliv s dotazem složitějším než dejte mi takovou a takovou jízdenku tam a tam opravdu do hajzlu (vedle) pošlou.

    Mno... nechci ti přát zlé, ale uvidíme, jak budeš mluvit za půl roku, až bude tato praxe dostatečně zaběhnutá a nádraží bude přecpané zmatenými lidmi, kteří budou kolovat od přepážky k překážce (pokaždé vystojí frontu) v zoufalé snaze najít nějakou, kde jim řeknou, co potřebují vědět.

    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    24.9.2008 00:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    U přepážek bývá většinou napsané, co se tam dá sehnat. Pokud člověk není vůl, tak si to může přečíst. Pokud je vůl, tak je vůl a ať si pobíhá.

    Quando omni flunkus moritati
    Bluebear avatar 24.9.2008 11:34 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    U přepážek bývá většinou napsané, co se tam dá sehnat.

    Pokud to bude napsané v klasické úřední řeči, tak to bude chtít značnou dávku inteligence a znalostí.

    Pokud je vůl, tak je vůl a ať si pobíhá.

    Vzácná to nezúčastněnost, ale obávám se, že ti nevydrží, až budeš díky zmatkujícímu davu čekat půl hodiny. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Luk avatar 24.9.2008 12:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Pokud to bude napsané v klasické úřední řeči, tak to bude chtít značnou dávku inteligence a znalostí.
    Tak typicky to máme takto: základní odbavení, komplexní odbavení, přednostní odbavení. Co se dá na které přepážce sehnat?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.9.2008 17:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Pokud to bude napsané v klasické úřední řeči, tak to bude chtít značnou dávku inteligence a znalostí.
    Pokud je tam napsáno "Zde neposkytujeme informace", tak to snad musí pochopit každej.
    Vzácná to nezúčastněnost, ale obávám se, že ti nevydrží, až budeš díky zmatkujícímu davu čekat půl hodiny.
    Dav ať si zmatkuje, jak se mu zachce. Já vím, kam jdu a co tam chci.
    Quando omni flunkus moritati
    Bluebear avatar 24.9.2008 18:04 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Pokud je tam napsáno "Zde neposkytujeme informace", tak to snad musí pochopit každej.

    Ano, ale vypadá to velmi nepřátelsky; od evropské přepravní služby bych čekal podstatně lepší přístup.

    Já, když vidím okénko s takovým nápisem, tak si vždycky pomyslím něco o prdeli a také o tom, proč tam tedy nedají automat. Mít okénko, kde je člověk jen na to, aby vzal peníze, stiskl pár kláves počítače a vydal lístek, je neuvěřitelné plýtvání.

    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    24.9.2008 19:40 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    A mňa neuveriteľne štve, keď musím čakať v ČD Centre 15 min. (inde lístky na Slovensko kúpiť nejdú), lebo predo mnou je niekto, kto ide do Nemecka a neobťažoval sa ísť na informácie, a teda ani nemá potuchu, ktorým vlakom by šiel.
    Have you tried turning it off and on again?
    Luk avatar 24.9.2008 22:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Jenže ono to není tak jednoduché - viz třeba "cestu do Bruselu".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    25.9.2008 11:08 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Tak dnes som videl ČD v akcii, odblokovanie In-Karty sa napriek tomu množstvu počítačov robí po telefóne (!)
    Have you tried turning it off and on again?
    thingie avatar 24.9.2008 13:35 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Ono už to tam zaběhnuté je, a jaksi se to neděje.
    Růžové lži.
    Bluebear avatar 23.9.2008 22:21 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Český zákazník je blb, který si kupuje jízdenku občas i pět minut, protože si u toho nechává zjistit, jestli je výhodnější jet do Brna přes Ostravu nebo Ulánbátar, v kolik hodin mu to jede, jestli má čas na přestup a kdoví co ještě.

    To je ovšem pouze jedna z možných interpretací. :-)

    Navrhuji jinou možnost: zákazník Českých drah je inteligentní a moc dobře ví, s jakou firmou má tu čest, tudíž je podezíravý. Proto se chce ujistit, že vlak do Brna opravdu pojede běžnou trasou a ne přes Ulánbátar; pokud kvůli výluce na trati přece jen v Ulánbátaru skončí, tak zda bude či nebude muset platit celou cestu; zda bude mít čas na přestup i tehdy, když jeho vlak bude mít zpoždění padesát minut; zda bude mít kam hlavu složit, když mu v mezistanici nečekaně zruší poslední spoj; atd. atd.

    (Samozřejmě, že inteligentní zákazník se většinou na ČD vykašle a osedlá vlastního bezinem poháněného ocelového oře, ale jsou případy, kdy to z různých důvodů nejde udělat.)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    23.9.2008 23:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Potvrzuji. Pokud s dráhami jedu někam mimo dosah IDS JMK, stávám se tebou popisovaným nedůvěřivým cestujícím.
    24.9.2008 00:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Navrhuji jinou možnost: zákazník Českých drah je inteligentní a moc dobře ví, s jakou firmou má tu čest, tudíž je podezíravý.
    Tak tuhle variantu jsem ještě neviděl. A stále platí, že je to blb, protože na zjišťování informací je k dispozici okénko "Informace"
    Quando omni flunkus moritati
    thingie avatar 24.9.2008 14:04 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Průměrná pokladní je ráda, že umí s pokladnou, informace o výlukách a dalších mimořádnostech je až na výjimky schopna podat maximálně tak takové, co si přečetla někde na nástěnce, kde si je může přečíst i cestující samotný.
    Růžové lži.
    24.9.2008 16:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    na druhou stranu takový cestující většinou ani neobjeví tu relevantní nástěnku ... bavíme-li se o středně velkém nádraží, ne o zastávkách s jednou cimrou 3*4 m a jednou kasou otevřenou třikrát deset minut do dne ... v informačních stojanech na peronech se ČD zmůžou tak akorát tak jednou za uherský rok vyměnit plakát s příjezdy a odjezdy
    Bluebear avatar 24.9.2008 23:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"
    Průměrná pokladní je ráda, že umí s pokladnou, informace o výlukách a dalších mimořádnostech je až na výjimky schopna podat maximálně tak takové, co si přečetla někde na nástěnce, kde si je může přečíst i cestující samotný.

    Není tomu tak vždy. Zkušený zaměstnanec, který u drah pracuje už delší dobu, zná tamější postupy a ví, co je a co není v dané situaci možné, je IMHO mnohem lepší zdroj informací než jakákoli nástěnka.

    Poměrně nedávno jsem potřeboval na malém venkovském náměstí zjistit, který z přípojů je ten pravý. Informační tabule tam byla, ale připouštěla několik různých výkladů. Naštěstí tam byl starý, zkušený matador nádražák, který mi prozradil, které řešení je správné. Nebýt jeho, měl bych mezinárodní ostudu, protože tam se mnou byli dva kolegové ze zahraničí, kteří naivně čekali, že jako domorodý vůdce jim ukážu správnou cestu.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    1.7.2009 18:03 ivona
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Český zákazník je vůl"

    nesetkali jste se s paysecem od hellomobile?

     

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.