abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 12:11 | Pozvánky

    Jarní konference EurOpen.cz 2025 proběhne 26. až 28. května v Brandýse nad Labem. Věnována je programovacím jazykům, vývoji softwaru a programovacím technikám.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 525 hlasů
     Komentářů: 22, poslední dnes 10:06
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    6.11.2008 09:12 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Dej už s tím objevováním kola pokoj...
    6.11.2008 09:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    O tom, ze je Praha jina nikdo nepochybuje. Ostatne, nikdo te tam zit nenuti.
    6.11.2008 09:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Přesně, už se těším domů...
    Dalibor Smolík avatar 6.11.2008 09:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    vést hlavní dopravní tepnu napříč městem je bezpochyby výplod chorého mozku.
    Není. Rozhodnutí vést hlavní tah centrem bylo vedeno snahou rozdělit Václavské náměstí tak, aby se na něm nemohly konat demonstrace. Všechno ostatní bylo v době stavby magistrály zcela podružné.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.11.2008 09:32 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ale di ty :-) Koncept prujezdu Prahou je jeste z protektoratu.
    Dalibor Smolík avatar 6.11.2008 14:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Nejen z protektorátu, ale již z doby 1. republiky. Ale automobilový provoz vypadal jinak než v 70. letech, nemluvě o dnešku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.11.2008 14:28 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Dokonce... Planovani takhle rozsahlych veci ma svou setrvacnost a navic si asi nikdo takovy rozmach automobilismu nedokazal predstavit.
    Dalibor Smolík avatar 6.11.2008 15:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Tak tohle docela chápu. Ale rozdělit historické a nejvýznamnější náměstí v Praze šestiproudou dálnicí, k tomu musel být sakra důvod. (Důvodem nebyly budovy, vždyť bez problémů strhli i historicky cennou budovu nádraží Těšnov)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.11.2008 15:27 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Vzhledem k tomu, ze tam nechali semafory a podobne radosti, tak asi necekali, ze tam bude takovy srumec. Z dnesniho hlediska blbost, ale v padesatych, sedesatych letech? Delaly se i jina zverstva. O vnitrnim okruhu jsi slysel?
    6.11.2008 15:49 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Kdeže padesátá či šedesátá léta, pouze období připosraných sedmdesátých..
    6.11.2008 16:06 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Kdepak, ten zamer je daleko starsi. Ten ZAKOS byl jen kompilatem starsich navrhu s prihlednutim k moznostem socialisticke ekonomiky. A i to se nakonec nerealizovalo.
    6.11.2008 16:19 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    A rok spuštění projektu (1972) je pouhá shoda náhod? Ne. Tomu nevěřím. Řekl bych že to byl především důsledek čistek po roce 1969. Soudní lidé co do toho mohli mluvit buď byli odstaveni nebo měli jen ten obyčejný lidský strach o svou existenci a nová koštata se hleděla zavděčit za každou cenu.
    Dalibor Smolík avatar 6.11.2008 18:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    A nejen to. Do vedení podniků, které o tom spolurozhodovaly se (úmyslně) dostali lidé z opačných koutů republiky. Absolutně žádný cit pro místní podmínky, vše se přetvořilo podle představ soudruhů. Chtěl bych vidět tu část projektu, která předpokládala rozdělení Václavského náměstí a byla přitom staršího původu - mám dojem, že vznikla právě po roce 1969, po zkušenosti s nepokoji 1. výročí srpnové okupace. Ale důkaz pro toto tvrzení nemám, je to jen ústní tradice mezi Pražany..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.11.2008 19:12 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jasne, rika se tomu "urban legend". Takovych jsem uz slysel... Jestli bude v sedmadvacatem stoleti nejaky Jirasek kompilovat povesti starobyleho mesta na Vltave, tak to tam bude spolecne s kouzelnikem Zitem, doktorem Faustem a Mistrem Hanusem. No, pokud o tom natoci nejaky Kozi pribeh, tak proc ne :-)
    Dalibor Smolík avatar 6.11.2008 20:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ty si děláš legraci, ale o dnešních architektech vznikne těch legend požehnaně :-). Tančící dům na nábřeží, sídliště pro "zelené vdovy", podnikatelské baroko. Nedělám si iluze, že ti dnešní vizionáři jsou o mnoho moudřejší než ti ze 70. let minulého století.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.11.2008 19:09 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ja vim, ty uz toho o Praze vis vic nez my z vesnice. Zrod Prazaka v primem prenosu :-D

    To, co se dostalo na svet pod pojmem ZAKOS nevzniklo tak, ze by se z mlhy vynoprily obrysy genialniho projektu. Tvurci ZAKOSu oprasili myslenky stare desetileti a v tom byl ten pruser.
    6.11.2008 20:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Řekl bych že dobré dvě třetiny "pražáků" jsou přistěhovalci. Sám se za pražáka nepovažuji. Prostě tu teď pracuji a bydlím. Žena pražanda se mnou žila pět let v OV, tak nevidím důvod, proč bychom neměli pro změnu zase žít chvilku v Praze. Že o Praze vím možná víc než většina pražáků je spíš jejich ostuda než moje přednost, a podívat se googlem jak to vlastně bylo s tím průtahem zas takové umění není.

    Kašlu na to, jestli se někomu ZAKOS jevil jako geniální nápad. Soudný člověk by nikdy nenavrhnul řešení, které by takto proťalo jedno z nejznámějších náměstí. Je to stejně úchylné, jako by někdo naplánoval D1 tak aby táhla po České Brnem.

    6.11.2008 21:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    To je fakt marny. Ty sice ostatni prispevky ctes, ale nepochopis.
    6.11.2008 21:16 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Možná bys to měl zkusit s diakritikou ;-) To jak co kdo pochopí je do značné míry dáno tím, JAK si to přečte. Před rokem a půl jsem tu na tohle téma psal blogpost - Jak čtete ?
    6.11.2008 22:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ja bych to videl spis na leporelo. Namalovany mozna pochopis ;-)
    6.11.2008 23:05 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Pokus se. Prosííím..
    6.11.2008 15:45 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Očividně jak se zdá, je za tím skvělým protnutím opět nějaký aktivní blbec.

    Celý projekt severojižní magistrály byl součástí tzv. projektu ZÁKOS (ZÁkladní KOmunikační Systém), který si odklepli právě takoví ignorati jako zdejší Amigapower, jemuž je rovněž srdečně jedno jestli pro pohodlí svého zadku použije mimo cesty i chodník pro pěší. Jak o tom hovoří stenografický zápis ze schůze ČNR konané 4. července 1977, měla být severojižní magistrála pouhým propojením 3 okruhů.

    Nápad od samého počátku hodný naivního blázna. Kdo by totiž jezdil po nějakém okruhu, když to může fláknout přímo, že? No ale budiž. Jenže takto megalomanský projekt byl od samého počátku mimo realitu, takže se postupně osekával, až z něj zůstalo pouhé torzo a místo okruhů se nakonec realizoval pouze ten průtah Prahou - protože byl v podstatě z časového i finančního hlediska nejsnáze a nejlevněji realizovatelný. Více o tom článek Jana Slovíka z r.2003.
    7.11.2008 08:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Co jsem slyšel, tak se stavba magistrály soudruhům výborně hodila jako důvod pro zrušení výpravní budovy Těšnova. Budova totiž byla drahá na provoz a soudruzi pro ni neměli (spíš nechtěli mít) rozumné využití.
    6.11.2008 10:01 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Tak to slyším prvně. V tom případě ale měla vést (minimálně) jedna větev magistrály Vodičkovou a Jindřišskou, ne? ;-)
    masožravá palma avatar 6.11.2008 10:04 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Vy nevíte, že si to přál sám svatý Václav, ku příležitosti přejmenování Koňského trhu na Václavské náměstí.
    Hlavní průjezd Prahou tam veďte, ať tu sochu vidí každý, kdo naší matičkou Prahou projíždí. Třeba zezadu.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    6.11.2008 14:43 Martin Baleja | skóre: 13 | blog: Segmentation_Fault
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Přesně to jsem chtěl napsat:-D "No tak zařiďte ať je tam živo! Hlavní průjezd Prahou tam udělejte..." :-D

    (teď jsem si přečetl i tvou verzi oné citace a koukám, že se trošku rozcházíme:-D
    Why are hemorrhoids called "hemorrhoids" instead of "assteroids"?
    masožravá palma avatar 6.11.2008 15:08 masožravá palma | skóre: 6 | blog: Agnes | Matka měst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Začal jsi o větu dřive, skončil si rovněž dříve, a v prolínající se částí se rozcházíme pouze v jednom slově (veďte/udělejte). To může být způsobeno například poslechem záznamu z jiného představení, vždyť význam zůstal stejný.
    Mám městečko, podpořte průmysl a dopravu. Snižujte kriminalitu.
    6.11.2008 09:45 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Já jel dnes do práce lodí :-D.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    msk avatar 6.11.2008 09:50 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Lol. A nebola hmla?
    6.11.2008 10:07 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Bola.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    andree avatar 6.11.2008 10:26 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    a dobry bol ten zapach horiacich plastov, ze? :-P :-))
    6.11.2008 13:50 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Je to maras.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    msk avatar 6.11.2008 09:50 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Predstav si nasledovnu situaciu - stojis na semafore, mas cervenu. Vozidla na vedlajsej ceste maju zelenu. Nahrnu sa do krizovatky a totalne ju upchaju. Dostanes zelenu, ale nemas sa kam zaradit. Cakas. Dostavas cervenu. Vedlajsia cesta dostane zelenu a nasledne zapcha zase celu krizovatku. Dostavas zelenu, ale nemas sa kam zaradit. Dostavas cervenu. Si pevne rozhodnuty na najblizsiu zelenu vyuzit svoje pravo pokracovat v jazde. Jediny sposob, ako to spravit, je zablokovat bagrom vedlajsi smer, alebo sa presmyknut na elektrickove pasy. Dostavas zelenu, zaradis 1 a posunies sa o 3/4 metra do malej medzierky medzi autami. Prichadza elektricka. Za riadidlami sedi frustrat, kompenzujuci si svoj nizky plat na celom okoli neprestavajucim zvonenim. Je neuveritelne nasrany, ze tym, ze bude musiet chvilu pockat klesne jeho priemerna rychlost v celom useku z 10 na 9 km/h. Krizovatka sa postupne uvolnuje. Elektricka sa rozbieha a zavratnou rychlostou 3.45 km/h ( viac ist nemoze, bud by sa prevratila, alebo aspon vykolajila ) blokuje celu krizovatku az do 3/4 casu zelenej priecneho smeru. Krizovatka je zase totalne upchata.

    Zaver - ano, nenavidim elektricky. Su to pomale, hlucne, nepohodlne, otravne a idiotske dopravne prostriedky, ktore aj napriek vyhradenym pruhom nedosahuju vdaka svojej kolajovej "technologii" v klukatych mestach v priemere ani rychlosti konskeho povozu.
    Johny z Podoli avatar 6.11.2008 10:19 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    +1 ... přesně takto s tím hlavním směrem a autama z boku to je! Jen jsem neměl na to to tu vysvětlovat...

    že bych nenáviděl elekt. nemohu říct, jen ale prostě je nutné chápat že když je zácpa tak je prostě pro všechny - není možné mít uspané silnice jen pro někoho, to snad dá rozum!
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    carnero avatar 6.11.2008 10:20 carnero | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jaké právo pokračovat v jízdě? Vůbec nemáš právo vjet do křižovatky, když je zřejmé, že z ní nevyjedeš. Což ovšem nemají ani Ti kreténi, kteří celou křižovatku ucpali. A jelikž to všichni vidí jako Ty (nacpat se tam, hlavně aby sami jeli), je to pak celé ucpané. Takže ne, řešení není jezdit po tramvajovém pásu, řešení je chovat se inteligentně... Což je asi nad možnosti naprosté většiny (nejen pražských) majitelů vozidel a kroutičů volantem - neřekl bych řidičů, většina z nich dostala papíry asi v nějaké akci "řidičák pro každého - dnes zdarma".

    Ale jinak to co si napsal je super důkaz toho, co je zmíněné v blogpostu. Přesně kvůli takovým jako Ty to vzniká :)
    msk avatar 6.11.2008 10:24 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Aha, takze ty by si proste ostal stat na tom semafore dovecera. V situacii, ked vacsina sa sprava tak, ako sa sprava, Ti ziadne moralizovanie nepomoze. Bud sa prisposobis davu, alebo mas smolu. A nepomozu Ti ani kecy o tom, kedy smies a nesmies vojst do krizovatky.
    xxx avatar 6.11.2008 11:26 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Argument, ze ignoruju predpisy jen proto, ze je ignoruji ostatni muze pouzit jen kokot. Lecit si frustraci tim, ze stojim na kolejich a nadavam na zvoniciho tramvajaka vypovida taky o necem.
    Please rise for the Futurama theme song.
    xxx avatar 6.11.2008 11:29 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    A jeste ti dam jeden priklad. Tady u tanciho domu. Vsichni jedou z mostu do Resslovky, a zustanou stat v krizovatce. Prece aby je ti za nima vytroubily. Padne zelena na nabrezi, a ejhle ti co ji maji nemohou jet (ackoliv jedou dale po nabrezi), protoze tobe podobni lide meli neodolatelnou potrebu se nacpat do krizovatky.
    Please rise for the Futurama theme song.
    msk avatar 6.11.2008 11:54 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ja nehovorim, ze je to tak spravne. Ale bohuzial situacia mi neumoznuje sa zachovat inak.
    6.11.2008 13:46 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    muzes si sednout do te hnusne a smradlave elektriky :-)
    Johny z Podoli avatar 6.11.2008 10:31 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Stačí aby desetina řidiců ucpávala cestu a pak tem ostatním nezbude nic jiného než celý den stát - což nejde protože ostatní tě akorát vytroubí. Čím více se v tomto snažíš řídit tolerantně vůči mhd a předpisům, tím méně tě tolerují kolegové - už sem viděl i případ že někdo ne a ne vjet do křižovatky až ten za ním vyskočil - vytáhl ho z auta a dal mu facku... :-D

    Prostě pokud je MHD účastníkem provozu tak se jí kolony týkají tak jako tak! Hotovo.. s tím nic žádné nařízení nezmůže :)
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    6.11.2008 13:52 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Vůbec nemáš právo vjet do křižovatky, když je zřejmé, že z ní nevyjedeš. Což ovšem nemají ani Ti kreténi, kteří celou křižovatku ucpali.
    To není tak úplně pravda.
    Quando omni flunkus moritati
    Jan Drábek avatar 6.11.2008 16:36 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Přesně:
    Řidič nesmí vjet do křižovatky, nedovoluje-li mu situace pokračovat v jízdě v křižovatce a za křižovatkou, takže by byl nucen zastavit vozidlo v křižovatce. To neplatí, pokud řidič zastavuje vozidlo v křižovatce za účelem plnění povinností podle § 5 odst. 1 písm. h) nebo při odbočení vlevo podle § 21 odst. 5.
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    6.11.2008 10:53 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Elektricka sa rozbieha a zavratnou rychlostou 3.45 km/h ( viac ist nemoze, bud by sa prevratila, alebo aspon vykolajila )

    No jo, ale to je vase chyba, ze mate na Slovensku tak pomale elektricky :-)
    xxxs avatar 6.11.2008 11:42 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    v skutocnosti je to dovoz z ceskej republiky.
    msk avatar 6.11.2008 11:53 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    No jo, ale to je vase chyba, ze mate na Slovensku tak pomale elektricky :-)
    Zijem siesty rok v Prahe.
    6.11.2008 12:10 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    To asi tezko. V Praze totiz jezdi tramvaje!
    6.11.2008 15:35 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jediny sposob, ako to spravit, je zablokovat bagrom vedlajsi smer, alebo sa presmyknut na elektrickove pasy.
    Zapomněl jste ještě na ten správný způsob. Třeba vyfotit mobilem a hlavně zavolat 158.
    Za riadidlami sedi frustrat, kompenzujuci si svoj nizky plat na celom okoli neprestavajucim zvonenim. Je neuveritelne nasrany, ze tym, ze bude musiet chvilu pockat
    No bodejť by nebyl, když kvůli tomu, že vy a další porušujete zákony, jede on pozdě, musí poslouchat nadávky cestujících a přijde o část nebo o celou přestávku. A buďte rád, že jenom zvoní, taky by se mohlo stát, že nestihne zastavit. Když tak řešíte, co si řeší řidič tramvaje, co si kompenzují všichni ti, kteří křižovatku zablokují?
    6.11.2008 16:02 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Zažil už jsem také vytočeného tramvajáka co vyběhnul na křižovatce z tramvaje a hnal se na podobného výtečníka s tyčí na přehazování výhybek. Pro štěstí obou se mu podařilo z té křižovatky vykličkovat dřív než se k němu dostal.
    msk avatar 6.11.2008 17:01 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    158 nepomaha. Volal som kvoli nefunkcnym semaforom, ze uz sa tam kvoli tomu stala buracka, aky to prisli riadit. Vypicoval mi, ze ked nefunguju semafory, riadi sa pravidlom pravej ruky a znackami. Podla toho to tam aj vyzeralo. 250m dalej stali 6 (!! nekecam!!) mestski picuzi a kasirovali za radar.
    6.11.2008 17:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Nevím, jak z vaší situace usuzujete, že by to v tomto případě nepomohlo. Na té křižovatce evidentně spousta řidičů porušovala zákon, a to může policie těžko jen tak přejít. A i kdyby to opravdu nepomohlo, hovory se nahrávají, můžete žádat prošetření postupu… Každopádně pokud se někde řidiči chovají takhle hloupě, přidat s k nim není řešení.

    Navíc pokud ve vašem případě o kus dál byli měštští strážníci, měl jste zkusit zavolat policii městskou…
    7.11.2008 08:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Kolikrát obdivuju trpělivost řidičů tramvají, že používají brzdy místo zvonku a takovým, jako ty, se standardně nedívají do auta kuplem. :-P
    6.11.2008 11:21 Matlas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    ach jo. tak si kup auto a nepruď. pak snad už nebudeš muset závidět. :)
    6.11.2008 11:29 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jsi vedle jak ta jedle. Mám auto, ale jezdí s ním žena. Nedělám si řidičák, právě proto, že bych podobným exemplářům o jakých píšu v blogpostu pravděpodobně velice brzy začal nakopávat zadek.
    6.11.2008 11:36 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    No, aby spíš někdo nenakopal zadek tobě.
    6.11.2008 11:45 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    To by zkusil jenom jednou.. Když udělám chybu, tak stáhnu uši, ale aby někdo udělal chybu a ještě začal vyskakovat.. tak to opravdu NE.
    Johny z Podoli avatar 6.11.2008 11:59 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Právě že chyba není to že se tam "vsereš" - to je prostě normální. Je to dané systémem fungování křižovatek - chybou je spíš to, že ty semafory jsou pitomě nastavené a to tak že jeden směr jede a druhej stojí. Myslím že vhodnou úpravou semaforů by se tomuto dalo alepsoń částěčně předcházet!
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    6.11.2008 14:50 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Vhodně upravit semafory, abychom změnili stav, že "jeden směr jede a druhý stojí"? To jako že by jezdili všichni a pak všichni stáli? :))
    7.11.2008 08:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    První krok by mohlo být třeba dovolení odbočení doprava na červenou.
    Dalibor Smolík avatar 7.11.2008 08:46 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Všiml jsem si, že v Německu je hodně křižovatek, kde je vedle semaforu "namalovaná" zelená šipka vpravo, tj. obočit se dá vpravo kdykoliv, pokud to situace na příčné silnici dovolí.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.11.2008 08:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    V Polsku taky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.11.2008 10:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ne, tady se rozsvítí šipka. Asi před půl rokem všechny šipky zrušili a teď je dávaj zase spátky. Plynulosti provozu to ale stejně nepomůže, protože tady neexistuje nic jako "zelená vlna" (aspoň co vím z Warszawy), takže stejně každejch 200m stojíš...
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.11.2008 10:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    PS: Taková perlička. Do práce to mám 13km, ráno to jedu hodinu až hodinu a čtvrt, když se vracím tak 45 minut až hoďku, pokud se ale vracím až po deváté večer, jsem doma od osmi do deseti minut ;-)
    8.11.2008 08:19 jk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Myslim ze rozumny kompromis je, kdyz cervena pri odbocovani do prava znamena to same, jako by tam byla stopka. Takle to funguje treba na Floride.
    8.11.2008 10:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Tak to funguje po většině USA. Z vyjímek mě napadá třeba New York posetý cedulemi "No turns on red" nebo tak nějak. :-)
    6.11.2008 12:19 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Aby ses nedivil. Kamarád stál na křižovatce za nějakým debilem, co nechápal pojem zelená. Tak ho vytroubil, následně vylezla ven z auta gorila a vytáhla na něj bouchačku. Tak to jen malá ilustrace toho, co se může stát až někomu budeš chtít nakopat anál.
    6.11.2008 12:44 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Tyhle povídačky o tom jak někdo na křižovatce vylezl s bouchačkou jsou dost časté, ale moc jim nevěřím. Ono totiž jen tak na někoho tahat bouchačku nelze, to může udělat akorát veeelikej debil. A je jedno jestli má "skutečnou", plynovku nebo hračku. Zavolal okamžitě na ně policajty? Poznávací značku si mohl opsat, pokud to bylo v praze nebo podobném městě tak máš velikou šancí že tam někde byla kamera... Panáček by o bouchačku okamžitě přišel, další by si nepořídil a ještě by řešil nějaký ten trestný čin u soudu.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    6.11.2008 12:57 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Mám za to, že pro rusáky (kterých je tady ve Stodůlkách víc než čechů) platí trochu jiná pravidla. Nic si nezapsal, není to profi zabiják aby si v takovýhle situaci dokázal zachoval chladnou hlavu. A taky jsme si na 100% jistý, že tohle není žádná povídačka.
    6.11.2008 12:58 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Tak tomu teda věř. Na vlastní oko jsem z tramvaje viděl, jak chlápek na babetě si zajel hned vedle řidiče co stál na křižovatce a přes otevřené okno mu načadil pěsťovku rovnou do obličeje. Fakt nevím co mu ten chlap provedl, nicméně mě to přišlo pěkně podlé a zákeřné.

    Jinak pokud jde o mě. Právě proto, že vím jak by mě mohla podobná situace rozhodit, řidičák nemám. A myslím, že kdyby více stávajících řidičů mělo alespoň tolik soudnosti co já, tak by to bylo jen k dobru věci.
    6.11.2008 13:01 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Očividně si nerozumíme. Nevidím nejmenší důvod proč někoho někde vytrubovat, jen proto že nejede. Může mít pro to tisíc nejrůznějších důvodů. Mě prudí když někdo VJEDE kam nemá a kdy nemá. Takže v uvedeném případě bych se spíše poznal v oné "gorile".
    6.11.2008 13:07 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    no jo, posledni spravedlivej. Ja to tusil!
    6.11.2008 13:10 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Dobrá zpráva na horší časy, ne? Ještě nevyhynuli ;-)
    6.11.2008 13:54 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    > Jsi vedle jak ta jedle. Mám auto, ale jezdí s ním žena. Nedělám si řidičák, právě proto, že bych podobným exemplářům o jakých píšu v blogpostu pravděpodobně velice brzy začal nakopávat zadek.

    co mi to pripomina ??

    vztah se ze... ehm... jizdu s auty neprovozuji protoze mam poruchu osobnosti... :-)
    6.11.2008 12:10 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Já jsem jen zvědavý, jak to bude vypadat až někdy v budoucnosti auta kompletně zmizí ze světa, a budeme jezdit jen tramvajemi, autobusy a vlaky.

    Představa, že "teď 50 lidí v 50 autech" == "v budoucnosti 50 lidí v jednom autobusu" je IMHO poněkud zcestná, protože všech těch 50 lidí nejede z místa A do místa B, ale obvykle každý odjinud a jinam. Takže nestačí 1 autobus, ale pokud možno víc linek. A buď budou ty linky jezdit kompletně vytížené, což ale znamená že pojedou třeba po 60 minutách, nebo budou jezdit častěji aby to bylo pohodlnější, ale pak budou pro změnu poloprázdné, a pro změnu budeme plakat nad tím jací jsou ti lidi sobci že nepočkají hodinu na další spoj a musí kvůli nim jezdit zbytečně nevytížené spoje ... To jen tak na okraj :-)

    Jinak ano, řidič který zůstane stát na kolejích a blokuje dopravu, JE KRETÉN A DEBIL, a nemá to žádnou souvislost s MHD versus auta -- jde jen o obyčejnou slušnost (v první řadě) a samozřejmě i o dodržování dopravních předpisů.
    6.11.2008 12:49 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Už aby někdo vymyslel použitelné teleporty.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    6.11.2008 13:09 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Takže nestačí 1 autobus, ale pokud možno víc linek. A buď budou ty linky jezdit kompletně vytížené, což ale znamená že pojedou třeba po 60 minutách, nebo budou jezdit častěji aby to bylo pohodlnější, ale pak budou pro změnu poloprázdné, a pro změnu budeme plakat nad tím jací jsou ti lidi sobci že nepočkají hodinu na další spoj a musí kvůli nim jezdit zbytečně nevytížené spoje ...
    Moje zkušenost s každodenního cestování z a do práce: Řekl bych že linka 22 kterou nejčastěji jezdím je vytížená docela optimálně a to jezdí fakt tak co 5 minut. Právě díky těm relativně krátkým intervalům když nějaký trouba v Ječné ucpe cestu pro MHD, vzniká štrůdl tramvají od Míráku až ke Karláku.

    Jenže tramvaje na rozdíl od toho mouly co to způsobil nemohou šlápnout na pedál a zmizet v dáli, nýbrž musí pěkně jedna po druhé přistavit k zastávce, počkat až lidi nastoupí a vystoupí a teprve pak mohou pustit na své místo další.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2008 14:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    ...jak to bude vypadat až někdy v budoucnosti auta kompletně zmizí ze světa
    ...to se naštěstí nikdy nestane :-D
    6.11.2008 16:30 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Však ona ta ropa jednou dojde :-)
    ^D
    6.11.2008 18:12 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    To že dojde jeden zdroj pohonu neznamená, že zmizí auta. Naopak, tím, že auta přejdou na (doufejme) ekologičtější zdroj se jejich počet možná ještě zvedne (jako jeden z názorů jsem toto četl v posledním 21.století v článku o zelených městech). Takže pro "odpůrce automobilů z principu" značně špatná zpráva.
    7.11.2008 08:34 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Já jsem jen zvědavý, jak to bude vypadat až někdy v budoucnosti auta kompletně zmizí ze světa, a budeme jezdit jen tramvajemi, autobusy a vlaky.
    Ta doba tady efektivně byla zhruba do 1. světové války.
    6.11.2008 13:08 iMHO | blog: iMHO
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Dneska jsem naprosto výjimečně - stává se to tak dvakrát do roka - musel do práce autem. Strávil jsem na magistrále mezi Chodovem a Pakulem dvě a půl hodiny. Padl na to půl dne dovolené.

    Takže pokud jde o mě, zlatej vlak a navazující MHD!

    Nicméně o tom chování na křižovatkách. Jak už poznamenal předřečník, se slušností a dodržováním předpisů se v některých případech nikam nedostanete. I když mě to taky štve. Zrovna z I.P.Pavlova na Karlák je to někdy rychlejší pěšky.

    =^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2008 14:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Podobným hippíkům bych chtěl vzkázat :
    Než bych měl ujít půl kiláku pěšky, nebo ujet "mastnou tyčí", rači budu stát půl hodiny v zácpě a zaplatím jakékoliv mítné/vjezdné. Řešením na zácpy jsou naštěstí chodníky, tramvajové koleje, zelené plochy, ciklistické stezky atd., po kterých si takřka vždy (záleží na výšce obrubníku) lze cestu zkrátit...
    6.11.2008 14:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jak polske!

    :-D
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2008 14:22 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    ...člověk se učí rychle ;-)
    6.11.2008 15:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    "řešit neúměrný nárůst automobilové dopravy dalšími dálnicemi a obchvaty je stejné jako léčit zácpu vyoperováním svěrače."

    Geniální!
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Saljack avatar 6.11.2008 16:03 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    A jak to řešit? Zakázat auta nebo co?
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    6.11.2008 16:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Omezit (zpoplatnit) vjezd aut do některých částí města. V Londýně to docela funguje. Já bych vjezd do centra Prahy dovolil jenom rezidentům a lidem s velmi drahým povolením. Z vybraných peněz bych financoval MHD. Samozřejmě až bude obchvat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Saljack avatar 6.11.2008 16:24 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jenže Praha je trochu jinak koncipována než Londýn. A kdyby byl drahý vjezd do centra, kde ani parkovací zóny nic neřeší, tak by to akorát poškodilo lidi co v centru bydlí.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    6.11.2008 18:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jo? A jak? Psal jsem, že ti co v centru bydlí bych neomezil.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    msk avatar 7.11.2008 09:26 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jo? A jak? Psal jsem, že ti co v centru bydlí bych neomezil.
    Ach boze, ake kratkozrake nazory. A co navstevy? U znamych som nebol uz 2 roky na navsteve (aj) preto, lebo sa u nich neda zaparkovat v sirokom okoli. Co ked chce prist rodina na navstevu na par dni?

    Okrem toho napriklad mne vychadza cesta do prace v kombinacii auto/metro/bus cca 1 hodinu, pricom autom to mam v nezapchatom meste do 20 min, v zapchatom 35-40.
    7.11.2008 09:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Pokud nebudou v centru parkovat auta lidí, kteří místo autem jeli MHD, zůstane víc parkovacích míst pro návštěvu s objemnými zavazadly nebo s nemocným člověkem. Návštěva zdravé rodiny s pár zavazadly byť na pár dní může auto nechat na kraji města a do centra jet MHD, nebo může vůbec přijet VHD.
    7.11.2008 13:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ach boze, ake kratkozrake nazory.
    Proč?
    A co navstevy?
    Návštěvy nechť použijí MHD nebo si zaplatí vjezd.
    U znamych som nebol uz 2 roky na navsteve (aj) preto, lebo sa u nich neda zaparkovat v sirokom okoli.
    Nemůžeš chodit a/nebo použít MHD?
    Co ked chce prist rodina na navstevu na par dni?
    Použije MHD nebo si zaplatí vjezd. Nebo pro ně dojedu. Snadné.
    Okrem toho napriklad mne vychadza cesta do prace v kombinacii auto/metro/bus cca 1 hodinu, pricom autom to mam v nezapchatom meste do 20 min, v zapchatom 35-40.
    To jsi, myslím, vzácný případ. Pro většinu lidí je MHD stejně rychlá nebo rychlejší jako auto.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    msk avatar 7.11.2008 15:03 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    ...nebo si zaplatí vjezd...
    A ta protisluzba za vynalozene peniaze?
    7.11.2008 15:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Možnost vjet do centra. Překvapivě.
    7.11.2008 15:15 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Navrhuju zavést mýtné pro Pražáky. Mimo Prahu často způsobují kolony (hlavně o víkendu), proto by se jim měl zpoplatnit výjezd do jiného kraje. Kdo nechce platit, může jet hromadnou dopravou.
    Quando omni flunkus moritati
    7.11.2008 15:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Máte ulehčenou situaci, protože s autem se dá z Prahy vyjet jen do Středočeského kraje. Takže to zkuste navrhnout MUDr. Rathovi, třeba to s komunisty prosadí. Ovšem nevím jak budete úspěšný. U předchozího vedení kraje byste šanci na úspěch měl, protože to špatně snášelo, že v pracovní dny vysává Praha z kraje pracující a o víkendu zase do kraje „vyvrhne“ rekreanty. Kdysi se řešilo, že přeci nebudou platit některé vlaky o víkendu, když je využívají hlavně pražští rekreanti, a trucpodnik proti Pražské integrované dopravě kraj potichoučku buduje stále.
    7.11.2008 16:48 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Máte ulehčenou situaci, protože s autem se dá z Prahy vyjet jen do Středočeského kraje.
    Ale kdepak, mýtné pro vjezd do Prahy by taky bylo zavedeno pro všechny kraje, proto navrhuju, aby při výjezdu z Prahy bylo potřeba v každém kraji platit mýto zvlášť. A pokud možno v takové výši, aby se získané peníze mohly vrátit zpátky těm, kteří museli platit mýto v Praze.
    Quando omni flunkus moritati
    7.11.2008 17:26 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    On je to obecně průšvih. Jakékoliv tak rozsáhlé mýto buď nebude moci dobře plnit svou funkci, nebo bude drahé na provoz a velkobratrské...
    7.11.2008 17:45 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Velkobratrské být nemusí, pro výpočet mýta není nutné vědět, kudy auto jelo – tenhle údaj stačí uchovávat jenom do doby, než se to přepočte na mýto, případně jej lze chvíli (třeba pár km) uchovávat pro případ kontroly. A drahé na provoz to také nutně nemusí být, vždyť třeba různé navigace mají víc funkcí, než co je potřeba pro provoz mýtného systému.
    7.11.2008 22:13 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ano, ale tebou popisované systémům chybí jedna věc - vynutitelnost. A nejzávažnější nevynutitelná věc, kterou lze nařídit, jsou podle mě ty nové značky nařizující zimní výbavu...
    8.11.2008 10:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Stačí povinnost mít v autě nějakou certifikovanou palubní jednotku a nebránit jejímu provozu. Namátkové i pravidelné (např. současné mýtné brány) kontroly pak mohou kontrolovat, zda v paměti jednotky je třeba posledních 10 ujetých kilometrů podle trasy, kterou popsal řidič. Ujetou trasu může jednotka sledovat dle GPS a hned počítat mýtné, údaje pak může odesílat přes mýtné brány nebo levněji třeba přes GSM. Pokud to nebude fungovat tak, že kontrolu nikdy nikdo neviděl a tudíž se vyplatí nechat jednotku doma, nevidím důvod, proč by to nemělo fungovat.
    8.11.2008 14:24 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Stačí povinnost mít v autě nějakou certifikovanou palubní jednotku a nebránit jejímu provozu.
    Jak by to vypadalo lze usoudit podle rozšíření různých "turb" a "nulítek" u taxíků nebo alobalových krabic u kamionů. Pokud by ten systém měl být vynutitelný, znamenalo by to podle mě přesun všech policistů na buzeraci řidičů a/nebo "bonzovací" mýtnou bránu každých pár km.

    Pak taky ta palubní jednotka nutně musí být certifikovaný blackbox a opravdu se mi nechce věřit, že by se stát o možnost sledování pohybu vozidel připravil. A to jak kvůli velkobratrským důvodům, tak pro možnost opravdu účinných dopravních průzkumů.

    Jako vhodnější mi připadá vyšší zdanění (fosilních) paliv a veškeré peníze odtud investované do zpět dopravní infrastruktury, případně do přilehlé krajiny. Dělat vylomeniny jako krabičku v každém autě a mýtnou bránu/policejní hlídku na každé silnici jenom proto, že se páni poslanci nedovedou uskrovnit při porcování medvěda mi připadá velmi mírně řečeno jako nešťastné.
    8.11.2008 15:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Nepodezíral bych stát, že by se to sledování dostalo do černé skříňky tajně – to by se stejně hned rozkecalo. Takže by tam to sledování muselo být dané záměrně a ze zákona, a proti tomu by se snad včas občanská společnost postavila.

    vyšší zdanění fosilních paliv je řešení krátkodobé, protože jak bude růst cena ropy, budou se uplatňovat jiné způsoby pohonu – ale udržovat silnice bude nutné stále, i kdyby na nich jezdily samé elektromobily. Navíc mýtné by mělo řešit i hustotu provozu – tj. pokud někdo chce jet v pátek odpoledne přes Prahu, připlatí si, protože tak chtějí jet všichni. Což by byl trochu problém, pokud by měla mýto počítat rovnou palubní jednotka, ale i to se dá vyřešit. Fosilní paliva bych zdanil ještě vedle toho mýta, a vybrané peníze by měly jít na nápravu ekologických škod.
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.11.2008 16:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Fosilní paliva bych zdanil ještě vedle toho mýta, a vybrané peníze by měly jít na nápravu ekologických škod.
    A já bych zase nahnal podobný "ekoteroristy" stavět zadarmo ty jejich obchvaty. Peníze ušetřené na výplatách by měli jít na snížení sazby daně za fosilní paliva.
    8.11.2008 17:24 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    O jakých „podobných ekoteroristech“ píšete? A o jakých obchvatech? Nebo jste se jenom spletl a reagoval na úplně jiný příspěvek?
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.11.2008 17:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    O jakých „podobných ekoteroristech“ píšete?
    Neskutečně mně se*ou lidi (ekoteroristi) co se snažej mi tahat prachy z kapes na takzvané "vyšší cíle" jenom proto, že jsem jako motorista snadnej cíl. Choďte si pěšky, milujte si stromečky a kytičky, ale auta nechte na pokoji, já se zas budu snažit nešlapat po trávníku, O.K.?
    A o jakých obchvatech?
    Jak začalo tohle vlákno?
    Nebo jste se jenom spletl a reagoval na úplně jiný příspěvek?
    A ten citát jsem tam jako dal taky omylem?

    8.11.2008 18:40 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Neskutečně mně se*ou lidi (ekoteroristi) co se snažej mi tahat prachy z kapes na takzvané "vyšší cíle" jenom proto, že jsem jako motorista snadnej cíl
    S tím si běž za poslanci, kteří peníze od řidičů nedávají zpátky do dopravy. V tomto vlákně šlo zhruba o to, že tvé vezení si (_|_) v autě neplatíš sám, protože:
    • zabíráš místo ostatním řidičům, kteří kvůli tobě jedou pomaleji a v hustším provozu
    • zabíráš parkovací místo, které někdo musí koupit, vyubdovat a udržovat
    • je nutné kvůli tvému pohodlí zkapacitňovat silnici
    • otravuješ lidi okolo hlukem, prachem a zplodinami
    • spotřebováváš potomkům neobnovitelný zdroj
    Co je na tom ekoteroristického? Podle mě je to čistá ekonomika. A že teď tyto náklady na benzince neplatíš dnes není žádný důvod pro to, abys je měl začít platit v budoucnu.

    Taky jsem si dnes vezl prdel v autě. Ale narozdíl od tebe vidím dál, než na špičku vlastního nosu. :-P
    =^..^= AmigaPower® avatar 8.11.2008 22:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    ...tvé vezení si (_|_) v autě neplatíš sám, protože:

    * zabíráš místo ostatním řidičům, kteří kvůli tobě jedou pomaleji a v hustším provozu
    * zabíráš parkovací místo, které někdo musí koupit, vyubdovat a udržovat
    * je nutné kvůli tvému pohodlí zkapacitňovat silnici
    * otravuješ lidi okolo hlukem, prachem a zplodinami
    * spotřebováváš potomkům neobnovitelný zdroj


    Tak kdo teda ještě platí vezení mojí (_|_)? (samozřejmě kromě firmy které auto patří)

    * což je mi ale úplně jedno.
    * nezabírám, mám svoje. Pokud stojím jinde, platí bod 1.
    * což je jedině dobře.
    * viz bod 1.
    * viz bod 1.
    8.11.2008 23:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Všecko to jsou ale náklady, které teď neplatíš vůbec, nebo pouze částečně, a chceš po ostatních, aby ti je platili. Nedivím se ti, že ti současný stav vyhovuje, ale ty se na druhou stranu nediv jiným, že zrovna jim to nevyhovuje a chtějí to změnit. :P
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.11.2008 00:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    No nezlob se na mně, já pořád nevidim, co a jak za mně kdo platí. Kdyby se ty prachy co se vyberou ze všeho kolem motorismu dali na jednu hromadu, nacpali zase spátky do věcí týkajícího se motorismu, tak by to na všechno rozhodně stačilo. Jenže nahoře jsou chytráci, kteří to nacpou do jiných odvětví (tady bych to mohl rozvést a být pak obviněn z fašizmu, případně antihumanismu) a kde ty prachy na obchvaty, parkoviště atd. vzít? No zase od dojných krav - motoristů!
    9.11.2008 10:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Platíme všichni – na budování a údržbu silnic, na léčbu alergií a nemocí způsobených prachem, hlukem a dalším znečištěním ovzduší, léčbou zraněných při autonehodách. A neplatíme jenom penězi, platíme také zdravím a někteří i životy.

    Že jste sobec a je vám to úplně jedno je smutné, ale právě kvůli takovým jako vy je potřeba tyto náklady, které přenášíte na jiné, nějakou formou převést zpět na vás, aby vám to přestalo být jedno.
    =^..^= AmigaPower® avatar 9.11.2008 23:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Platíme všichni
    všichni řidiči, kuřáci a alkoholici...
    A neplatíme jenom penězi, platíme také zdravím a někteří i životy.
    jj, zvlášť řidiči, kuřáci a alkoholici...
    Že jste sobec a je vám to úplně jedno je smutné
    Smutné to možná přijde vám, já ujišťuji vás, že se tím zatím velmi dobře bavím...
    aby vám to přestalo být jedno.
    Vážený pane, i tak mi to bude jedno, prakticky ze všeho co se "musí platit" se dá vykroutit. Nehledě na to, že já stejně nic nemám, moje neni ani tahle klávesnice, ze které to píšu... :-D :-D :-D ...a vo tom to je!
    10.11.2008 09:00 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ano, někdo se velmi dobře baví, někomu je na blití. Pardon.
    8.11.2008 19:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Takže by tam to sledování muselo být dané záměrně a ze zákona, a proti tomu by se snad včas občanská společnost postavila.
    Ta občanská společnost, co vítá nebo alespoň neprotestuje proti velkobratrským čipovým kartám ve VHD?
    vyšší zdanění fosilních paliv je řešení krátkodobé, protože jak bude růst cena ropy, budou se uplatňovat jiné způsoby pohonu – ale udržovat silnice bude nutné stále, i kdyby na nich jezdily samé elektromobily.
    Nová rozpočtová pravidla by mohla platit od (přes)příštího roku a náklady na jeho provoz se budou limitně blížit nule. Mohl by zde pak nastat podobný efekt jako s vodným a stočným - se snižující se celkovou spotřebou tyto poplatky rostou, protože náklady jsou víceméně fixní. A napadá mě, že by vůbec nebylo od věci současnou spotřební daň transformovat do "energetického poplatku", který by šel přímo SFDI, aby ho poslanci nemohli porcovat. Stejným způsobem by se dal zatížit i vodík, s elektřinou by to bylo složitější kvůli možnosti dobíjet doma.
    Navíc mýtné by mělo řešit i hustotu provozu – tj. pokud někdo chce jet v pátek odpoledne přes Prahu, připlatí si, protože tak chtějí jet všichni. Což by byl trochu problém, pokud by měla mýto počítat rovnou palubní jednotka, ale i to se dá vyřešit.
    Toto ideálně řeší progresivní vysoké školy, kdy týden začíná mezi pondělním ránem a úterním polednem a končí čtvrtečním a pátečním polednem. Oproti tomu takové fabriky v jedné průmyslové zóně mění šichty v 6, 14 a 22 se všemi důsledky pro dopravní síť.
    8.11.2008 19:06 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    ... "náklady na provoz" ...
    8.11.2008 19:19 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ta občanská společnost, co vítá nebo alespoň neprotestuje proti velkobratrským čipovým kartám ve VHD?
    Co je na nich tak velkobratrského? Drtivá většina časových kuponů v dopravě, které znám, je vázána na konkrétní osobu – protože se tím omezí využití takového kuponu. navíc některé slevy závisí třeba na věku (pro studenty), a čipové karty (pokud jde tedy o OpenCard v Praze) neslouží jenom VHD – třeba v knihovně by asi byl s anonymní kartou problém. Navíc jediné místo, kde bude karta pravidelně načítána, budou pokladny příměstských autobusů nebo POPky průvodčích. A ty zase nemají přístup k osobním údajům, ty pouze přečtou informace o platných kuponech. Takže nějaké sledování si jen těžko dovedu představit.
    8.11.2008 20:11 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Doporučuju ke studiu systém Pardubické karty. Ten už funguje poměrně dlouho - cestující přiloží kartu k terminálu při každém nástupu/výstupu. Pokud se to skupluje s přenosem dat do centrály (a moc jich potřeba není, stačí timestamp, ID karty a ID zastávky), je na světě velký bratr jako vyšitý.
    8.11.2008 20:39 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Nastudoval jsem a vychází mi z toho toto: elektronickou peněženku můžete využívat i s nepersonalizovanou kartou, tudíž sledovat lze maximálně číslo karty, ale nevíte, komu patří. Kartu s časovým kuponem zase předkládáte jen při kontrole (a v noci, kdy je kontrola součástí nástupu), takže můžete mít data maximálně z náhodných kontrol. No a komunikace s centrálou se asi nekoná (to by se těžko utajilo), a ty odbavovací terminály asi nemají tolik volné paměti, kam by se ty údaje nahrávaly a stahovaly by se např. až v depu. Jistě, technicky by takovéhle plošné sledování šlo udělat, ale neutajilo by se to. A pro sledování několika jednotlivců vyjdou podle mne levněji klasické postupy.
    7.11.2008 15:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Lepší průjezdnost centrem, lepší ovzduší, lepší MHD...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.11.2008 20:13 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Nejdřív napiš, jak by jsi v současný době řešil transit a pak se začnem bavit :-D
    7.11.2008 08:36 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Tu poslední větu ses obtěžoval přečíst? :P
    =^..^= AmigaPower® avatar 7.11.2008 09:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jo. A zkouknul jsi tohle slovní spojení? ;-)
    ...v současný době...
    7.11.2008 09:32 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Zpoplatnit, zpoplatnit a ještě jednou pzoplatnit. On už se pak vyřeší sám.
    7.11.2008 13:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Sám se nevyřeší. Musí se tomu pomoct, a sice tak, že omezíme auta a dáme víc prostoru a peněz MHD. Nic jiného v žádném městě nepomůže. Pak je tu ještě metoda Rudých Khmerů...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    7.11.2008 14:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Musí se tomu pomoct, a sice tak, že omezíme auta
    Napsal jsem snad něco jiného?
    7.11.2008 15:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ne. Jenom přitakávám, aby nebylo pochyb.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    7.11.2008 14:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Jo, vyřeší se přesunem do malých obcí okolo Prahy. Tam ti asi pěkně poděkujou...
    Quando omni flunkus moritati
    7.11.2008 14:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Tak budou aspoň moci také zavést mýtné a vydělají na tom. Pokud tedy náhodou nepřestane platit axiom, že převážet cokoli nákladním autem je výhodné vždy, bez ohledu na náklady s tím spojené.
    7.11.2008 15:16 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Viz #107
    Quando omni flunkus moritati
    7.11.2008 13:37 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Proč bych měl stát o to se s tebou bavit, když ani nedočteš můj příspěvek? Dokud není obchvat, nedá se dělat nic.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Saljack avatar 6.11.2008 15:50 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    To co píšeš je sice hezký, ale třeba u nás musíš na ty koleje vjet, protože je to na takovém kopečku takže před sebe nevidíš a tudíž ti nic jiného nezbývá. Myslím, že se taky tramvaják neposere když minutu počká. A nevím proč se k tomu vůbec vyjadřuješ, když ani nemáš řidičák. Takoví lidi mám co ze si myslí, že když je někdo zdrží tak je to kretén, bych byl celkem zvědaví na tebe.

    A rozhodně auta na kolejích není podle mě nejhorší problém, nejhorší je zipové řazení, který někteří debilní řidiči stále nedokážou pochopit. Jsou naštvaný, když je někdo vpravo předjede protože není debil aby stál 1km v pruhu, a potom na toho kdo jede v pravím pruhu najíždí. Opravdu by se měli v tomhle nad sebou zamyslet a vzít si příklad z L.A. kde by bez toho byly naprosto v pytli.

    Nejvíc mě ale štve to předjíždění v odstavným pruhu na D1 když někdo odbočuje na Chodově. Nechápu proč to někdo dělá, kdyby se tam něco stalo tak by to byl průser jako kráva.

    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    6.11.2008 15:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Co z toho mám? Když se někomu něco nelíbí, tak na to má ukázat prstem a správně to pojmenovat. Ne si brumlat pro sebe a v duchu nadávat. Jde o podstatu věci a očividně některým dělá problém si ji připustit, jak o tom svědčí snad největší flame na tomto serveru.

    Smysl to má jediný. Doufám, že až příště budou zase takhle někde trčet v křižovatce ti co tohle chování považují za přípustné a normální, tak se jim alespoň trošku zapálí uši studem.
    Johny z Podoli avatar 6.11.2008 16:03 Johny z Podoli | skóre: 26 | blog: rocfdebian
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ne, uši se mi studem fakt pálit nebudou - spíš semi zapálí uši z toho že ten směr třeba z leva mě zablokoval cestu a do toho mě buzeruje zvoněním tramvaják. Ačkoliv bych standardně do křižovatky nikdy nevjel tak, jak je jasně již řečeno, občas to nejde jinak. Pak jsem spíš obětí ucpané silnice! A ještě si na mě bude kompenzovat svoji mindráky tramvaják? to teda ne...
    Můj web o táborech: Letní dětské tábory, Hudební tábor , Můj nový blog na Nul.cz
    6.11.2008 16:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Nasrané tramvajákovo zvonění je pro řešení zácpy stejně přínosné, jako to že se lepí jedno auto na zadek auta před ním v obavě aby mu tam snad do té mezery někdo neudělal myšku.

    Tím že na někoho zatroubím nebo zazvoním ulevím leda sobě. Ten, kdo je příčinou mé zloby však maximálně ještě více zpanikaří, nebo se nasere (což pochopitelně zase vede jen k ještě agresivnějšímu způsobu jízdy.

    Jediné co má v zácpě smysl je držet emoce na uzdě, nenechat se vyprovokovat a držet se předpisů. Z hlediska chování řidičů je ale Praha z mého pohledu ještě zlatá. Jinde k tomu aby si šli řidiči po krku stačí mnohem méně.
    6.11.2008 17:05 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Myslím, že se taky tramvaják neposere když minutu počká.
    Ale kdybys měl minutu počkat ty, tak to by ses určitě posral, že? Tak mu tam radši vjedeš, jen ať pěkně čeká místo tebe, i když má přednost.
    Takoví lidi mám co ze si myslí, že když je někdo zdrží tak je to kretén, bych byl celkem zvědaví na tebe.
    Když mne někdo zdrží, tak je to kretén. Tohle je totiž skoro úplně to samé, jako kdyby mě předběhl ve frontě na poště, u doktora nebo v obchodě, až na to, že tam to není proti předpisům a nemůžeš za to dostat pokutu.
    make menuconfig, not war!
    6.11.2008 17:13 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    > Ale kdybys měl minutu počkat ty, tak to by ses určitě posral, že? Tak mu tam radši vjedeš, jen ať pěkně čeká místo tebe, i když má přednost.

    Jenze on by necekal minutu ale cekal by tam asi tak do pulnoci protoze krizovatka by byla porad plna kvuli autum z druhyho smeru.

    V takovy situaci se to proste neda udelat jinak nez se do ty krizovatky nasockovat...

    8.11.2008 17:34 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Ale kdybys měl minutu počkat ty, tak to by ses určitě posral, že? Tak mu tam radši vjedeš, jen ať pěkně čeká místo tebe, i když má přednost.
    Jenze on by necekal minutu ale cekal by tam asi tak do pulnoci protoze krizovatka by byla porad plna kvuli autum z druhyho smeru.
    to je marný, házíš hrách na stěnu, takovýmto teoretikům to nevysvětlíš ... ale kolega se tu nedávno přiznal, že už papíry konečně má, tak třeba časem si ty svoje kilometry odjezdí, dostane se do pár zablokovanejch křižovatek, a nakonec sám pochopí, že když všichni okolo ignorujou předpisy, tak s jejich poctivým dodržováním nikam nedojede, že se může tak maximálně snažit prohřešit se co nejmíň (což ovšem nemusí být vždy v souladu s tím, učinit dopravu co nejplynulejší, ale nešť ...)
    9.11.2008 17:57 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    …že se může tak maximálně snažit prohřešit se co nejmíň…
    To je právě ten nejdebilnější přístup ze všech. Já se vždy snažím jezdit tak, abych žádný předpis neporušil, a stále se mi to daří – kdybyste byli všichni takoví jako já, to by se nám to jezdilo! Takhle se bohužel vždy najde nějaký blbeček, který to zkazí, a vy ostatní se k němu ještě přidáte, místo toho, abyste ho za to odsoudili.
    make menuconfig, not war!
    10.11.2008 10:12 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Já se vždy snažím jezdit tak, abych žádný předpis neporušil, a stále se mi to daří
    lžeš (a je to o to smutnější, že asi ne úmyslně)
    kdybyste byli všichni takoví jako já, to by se nám to jezdilo!
    nejezdilo nýbrž bezradně stálo ... co kdyby ses alespoň někdy obtěžoval si pořádně přečíst, na co reaguješ?
    10.11.2008 16:59 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    nejezdilo nýbrž bezradně stálo
    To sotva. Já bych do té křižovatky totiž nikomu nevjel, ani bych nezastavil na kolejích (to by ostatně nebylo nutné, nikdo by mi neblokoval cestu).
    co kdyby ses alespoň někdy obtěžoval si pořádně přečíst, na co reaguješ?
    Zkus někdy udělat to samé. Přečti si to, na co jsi mě tu odkázal, a pak si oprav ten text v kotvě.
    make menuconfig, not war!
    12.11.2008 00:51 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    nejezdilo nýbrž bezradně stálo
    To sotva. Já bych do té křižovatky totiž nikomu nevjel, ani bych nezastavil na kolejích (to by ostatně nebylo nutné, nikdo by mi neblokoval cestu).
    jistě, a když bys nevjel, tak bys dělal co? - co je opakem jet? - ano, správně, stát ... nevjel bys do křižovatky po tramvajovém pásu, a tudíž bys před ní bezradně stál až do skonání věků, tudíž by se tam stálo, Q.E.D. :-p
    co kdyby ses alespoň někdy obtěžoval si pořádně přečíst, na co reaguješ?
    Zkus někdy udělat to samé. Přečti si to, na co jsi mě tu odkázal, a pak si oprav ten text v kotvě.
    z diskuse, kterou jsem odkázal, jasně vyplývá, že jsi na některých křižovatkách netušil, že máš dávat přednost zprava, tudíž jsi ji nedával, tudíž jsi předpisy porušil, tudíž se ti nedaří snažit se jezdit tak, abys žádný předpis neporušil, Q.E.D.
    12.11.2008 07:17 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    jistě, a když bys nevjel, tak bys dělal co? - co je opakem jet? - ano, správně, stát ... nevjel bys do křižovatky po tramvajovém pásu, a tudíž bys před ní bezradně stál až do skonání věků, tudíž by se tam stálo, Q.E.D. :-p
    Já bych do té křižovatky nikomu nevjel. Kdyby před ní nečekal nikdo, kdo by kvůli mně (předvídatelně) nemohl jet, klidně tam vjedu. Myslel jsem, že z té věty jasně vyplývá, že mluvím o situaci mne jako řidiče, který jede sice na zelenou, ale kvůli koloně aut zkejsne uprostřed, takže jiná auta musí zbytečně stát na vjezdu, což někteří mentálě slabší jedinci následně řeší popojetím do cesty tramvaji. Nestál bych tam bezradně, stál bych tam správně, a navíc by díky tomuto mému činu mohla jet auta z druhého směru.
    z diskuse, kterou jsem odkázal, jasně vyplývá, že jsi na některých křižovatkách netušil, že máš dávat přednost zprava, tudíž jsi ji nedával, tudíž jsi předpisy porušil, tudíž se ti nedaří snažit se jezdit tak, abys žádný předpis neporušil, Q.E.D.
    Ano, to jsem netušil, nicméně implikace je špatná – kdybych se s nějakou takovou křižovatkou setkal, pak bych porušil předpis, ale jelikož jsem se nesetkal, tak jsem nic porušit nemohl. Nepopírám však, že to ode mne byla chyba.
    make menuconfig, not war!
    12.11.2008 07:21 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    * Ale samozřejmě ani po tom tramvajovém pásu bych tam nevjel, pak bych stál před křižovatkou, ale nikoliv bezradně. Prostě bych čekal, jestli to někomu z těch blbů dojde. Proto tu nadávám, na vás, řidiče, kteří vědomě porušujete předpisy. Pak bych asi zavolal policisty.
    make menuconfig, not war!
    12.11.2008 09:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    jistě, a když bys nevjel, tak bys dělal co? - co je opakem jet? - ano, správně, stát ... nevjel bys do křižovatky po tramvajovém pásu, a tudíž bys před ní bezradně stál až do skonání věků, tudíž by se tam stálo, Q.E.D. :-p
    Stát na věky věků před křižovatkou je samozřejmě hloupost, zatímco stát na věky věků o 10 metrů dál v křižovatce, to si hned člověk pomůže, to je daleko lepší řešení. Ach jo.
    7.11.2008 08:43 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Myslím, že se taky tramvaják neposere když minutu počká.
    Ale kdybys měl minutu počkat ty, tak to by ses určitě posral, že? Tak mu tam radši vjedeš, jen ať pěkně čeká místo tebe, i když má přednost.
    Nehledě na to, že v autě se málokdy vezou více, než dva lidi, zatímco v šalině podle obsazenosti 200-300. Tudíž auto čekající minutu znamená ztrátu pouhých dvou člověkominut, oproti tomu minutu čekající šalina znamená ztrátu 3-5 člověkohodin. Tudíž je obsazení tramvajového pásu autem opravdu velmi neslušné.
    8.11.2008 17:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    200 až 300 lidí v tramvaji snad nejezdí ani v Praze :-)
    8.11.2008 17:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    Třeba Škoda 14T má maximální obsaditelnost 279 osob, dvojička T5 má 2×135 míst, KT8 má 231 míst. Takže ten odhad tak přestřelený není.
    10.11.2008 00:14 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    A to jsou hodnoty pro 5 os/m^2, při maximálním nacvakutí se dá běžně dostat až k 8 a tím pádem číslům přes 300.
    9.11.2008 22:23 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    V tramvaji asi ne, ale v autobuse ze Strahova mi to tak někdy připadalo :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    8.11.2008 17:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Auta na kolejích
    mno, na druhou stranu, ta tramvaj by měla mít jízdní řád postavený tak, že se zdržením v dopravní špičce počítá, tudíž ty lidi v ní se fakticky nijak nezdrží :-p

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.