Open source 3D herní a simulační engine Open 3D Engine (O3DE) byl vydán v nové verzi 25.05.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Nově je implementováno standardizované simulační rozhraní ROS (Robot Operating System) 2.
Nejnovější X.Org X server 21.1.17 a Xwayland 24.1.7 řeší 6 bezpečnostních chyb: CVE-2025-49175, CVE-2025-49176, CVE-2025-49177, CVE-2025-49178, CVE-2025-49179 a CVE-2025-49180. Nils Emmerich je nalezl koncem března a dnes publikoval detaily.
Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.4 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.
UN Open Source Week 2025 probíhá tento týden v sídle Organizace spojených národů v New Yorku. Středeční a čtvrteční jednání bude možné sledovat na UN Web TV.
Byla vydána nová verze 2.50.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 98 vývojářů, z toho 35 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
Infrastrukturu pro chatovací aplikaci Telegram provozuje člověk s vazbami na ruské zpravodajské služby. Upozorňují na to investigativní novináři z redakce iStories. „Vedneev dodává služby ruskému státu včetně jeho jaderného institutu nebo zpravodajské službě FSB,“ říká v podcastu Antivirus novinář Jan Cibulka. Uživatelům, kteří si chtějí své informace chránit, doporučuje Telegram vůbec nepoužívat, a raději zvolit jednu z alternativ, WhatsApp nebo Signal.
The Trump Organization spustila ve Spojených státech mobilní síť Trump Mobile s neomezeným tarifem The 47 Plan za 47,45 dolarů měsíčně a představila vlastní značku telefonů The T1 Phone s Androidem za 499 dolarů.
Vývojáři KiCadu se na svém blogu rozepsali o problémech KiCadu v desktopových prostředích nad Waylandem. KiCad běží, ale s významnými omezeními a problémy, které podstatně zhoršují uživatelský komfort a vývojáři je nedokážou vyřešit na úrovni KiCadu. Pro profesionální používání doporučují desktopová prostředí nad X11.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Byla vydána (𝕏) nová verze 2025.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Mám rád přirozený koloběh věcí a zima bez sněhu je prostě divná. Sníh mi zvedá náladu a čistí duši. Když vidím jak se veliké vločky tiše snášejí na zářivě bílou peřinu, pouští mě jako mávnutím kouzelného proutku všechny chmury a starosti. Nezřízená chuť vypadnout ven na ski, nebo si jít alespoň uplácat huhuláka ve mě vyvolává rozjařenou náladu, kterou tedy rozhodně většina lidí asi nesdílí - rozhodně tedy ne řidič vozidla, které jsem si blejsknul cestou do práce na Míráku.
Není tedy divu, že jsem se dobře naladil hned po ránu, sotva jsem vytáhnul paty z baráku. Půjde-li to tak jako dnes, tak bych si mohl zopáknout výroční sjezd Václaváku. Tak mě napadá, proč ještě někoho z těch chytrolínů na radnici nenapadlo vykopat definitivně tramvaje a auta z Václaváku zase pryč a udělat z něj sáňkovací svah. Na to by byl ideální. Místo dekorativních záhonů a naprosto idiotských dlážděných přechodů s obrubníkama by to mohla být travnatá plocha, vhodná k jarnímu a letnímu povalování. Na níž by se v zimě mohlo sáňkovat a lyžovat. No posuďte sami? Nebyla by to paráda, moct si o polední pauze odskočit na dva tři sjezdy od koně až dolů?
A kdyby to šlo ještě lépe..
Tiskni
Sdílej:
tri centimetry snehu
a u Muzea ctyry!Ladovska zima
Večer to odhážu namažu záda a ráno se vzbudím a zas kurva padá
A tohle asi znáte?
"Unaven, zničen, to byl normální vztek, kdo se vyzná v kytaře, tak vidí, že to nešlo se hnout ... ta ruka z té kytary nic jiného nezvládne ... tou trubkou mi to On shora posílá ... On na nás poslal takovou krutou zimu a pak si uvědomil, že to trochu přehnal ... jediný, kdo se ozval, OSA ... "
...no ono stačí pár retardovanejch jedinců, máš 2 pruhy a 2 hovada ti jedou vedle sebe od křižovatky ke křižovatce 60, takže se nemáš šanci před ně dostat...Psssst, lebo Ta zjebu tak ako mna.
Spousta lidí se v té bílé sračce motala s letníma gumama.no a co? ... včera se mě kámoš ptal, prej jestli je normální, že mu auto lítalo sem a tam, když má přece teď nový zimní gumy, že vybíral podle hodnocení nějaký super extra, protože mu je sponzoroval šéf evidentně byl zblblej reklamou a dementníma názorama, jako tady naznačuješ - naštěstí tu svoji první špatnou zkušenost udělal na skoro prázdným parkovišti, a pak už si dával bacha, a nedostal se do průseru ... mnozí jiní takové štěstí neměli, jejich zkušenost, že v zimě na zimních to opravdu nedrží tak jako v létě na letních, má často tragické následky jinak vloni mě zastihl sníh ještě s letníma - jeli jsme na jih, nějak jsem nečekal, že tam se ochladí dřív než u nás a tak rychle
Jinak včera v Brně pěkný mazec, no silničáři zase nic neudělali a vyjeli až bylo pozdě.eh? z Marsu nebo z jahody na hlavu? jako co je potřeba dělat ve městě při třech centimetrech sněhu, který stejně skoro všude odtávají samy??? - ano, včera večer byl v Brně solidní mazec, zapomněl jsem, že tady jsem na vesnici v nížině, kde sníh pomalu neznají, takže jsem si nedal rezervu a měl zpoždění, neb mi cesta trvala o polovinu dýl než obvykle ... ne kvůli sněhu, kterej prakticky nebyl, ale kvůli dementům, co jezdili třicítkou se smrtí ve vočích ... úžasný to bylo v pisáreckým tunelu, v tunelu pochopitelně nesněží, ale stejně se tam ty hovada vlekly krokem a co se týče toho, co silničáři dělali, popravdě, radši bych byl, kdyby opravdu nevyjeli vůbec, potkal jsem je třikrát, ani jeden neplužil, jenom všichni házeli sůl, popřípadě štěrk, to je fakt super, solit silnici projetou skoro do čista ... myslel jsem, že ty kokoti mají snad nějakou smlouvu s výrobcema aut, protože štěrk omlátí ochranou vrstvu a sůl s vlhkostí podvozek spolehlivě rozežerou, takže aby člověk po pár zimách měnil auto za nový, ale tady vidím, když čtu takovýto názory, že za tím ani nemusí bejt žádná lobby, někteří jsou zjevně schopni vymyslet takovouhle píčovinu sami od sebe
v zimě na zimních to opravdu nedrží tak jako v létě na letníchA zkuste si to v zimě na letních - pokud je silnice zapadaná sněhem, jet rychleji než krokem je sebevražda. Na zimních to alespoň trochu drží. Jak sám říkáte, fyzika je fyzika.
A zkuste si to v zimě na letních - pokud je silnice zapadaná sněhem, jet rychleji než krokem je sebevražda.viz výše, zkusil jsem naposledy začátkem minulé zimy, žiju ... (a co jsem se teprv najezdil se stodvacítkou na celoročních za svejch mladejch let, když zima ještě byla zima, a tráva byla zelenější, atd.
na sněhu (kde je ovšem hlavní výhodou výška a tvar vzorku,To není tak docela pravda - klíčové slovo: lamely.
zkušenost, že v zimě na zimních to opravdu nedrží tak jako v létě na letních
To sice ne, ale drží to na nich podstatně lépe než v zimě na letních. Bohužel ale jen tak první dvě zimy, třetí už to není žádná sláva.
Bohužel ale jen tak první dvě zimy, třetí už to není žádná sláva.no, a o tom se taky nerado mluví ...
Je to opravdu o čase nebo ujetých kilometrech?hm, ještě jsi neráčil nikde pozorovat, že vlastnosti gumy se s časem mění?
Ok, a je to spíš časem, zimou, mechanickým namáháním? Máme doma céčka, teď jim bude tak dvacet let aspoň. Jsou už více křehký, než pamatuju.
No tak jo. A je to podle výrobce různé, to co nejvíc dominuje ve snížení kvality pneumatiky? Nebo je to něco společné? Mění se chemicky složení vlivem času a následkem toho třeba přilnavost a smykové tření? Nebo se mění hlavně mechanické vlastnosti vlivem obrusu?
spousta lidi posloucha evu a vaska, to je jeste blbejsi argument, nez jsem cekalať si poslouchaj, když se jim to líbí...
hory nici predevsim vsechny ty kraviny, co tam kvuli lyzarum stojiNo tou souhlas, taky to nemám rád...
ale vubec nejvic je kazi ten snihNe. Sníh je naprosto přirozenou součástí ekosystému našich i mnohých jiných hor, tvoří zde postaletí přirozené zimní prostředí. Že tobě je sníh nepříjemný, že ti přijde studený a mokrý atd., to takňák nikoho nezajímá a přírodu nejméně
A papírový pytlíky ...
Prostě Stopař jak vyšitej ...
Myslíte to vážně, pane,“ otázal se tichým šepotem, jímž dosáhl, že hospoda rázem ztichla, „že bude konec světa?“
„Ano.“
„Dneska odpoledne?“
Ford se vzpamatoval. Byl zase ve formě.
„Ano,“ řekl zvesela. „Odhaduji to na míň než dvě minuty.“
Barmanovi se nechtělo věřit, že vede takovýhle hovor, ale pocitu, který zakusil před chvílí, přece také nemohl uvěřit.
„A nemůžeme s tím něco udělat?“ zeptal se.
„Ne, to ne.“ Ford si ládoval buráky do kapsy.
Kdosi ve ztichlém baru se chraptivě zasmál, co že to všichni blbnou.
Muž vedle Forda už byl notně zhulákaný. Očima se šplhal vzhůru k Fordovi.
„Myslel jsem, že až bude konec světa, máme si lehnout na zem nebo si dát papírovej pytlík na hlavu nebo tak něco.“
„Jestli chcete, tak jo,“ odvětil Ford nevzrušeně.
„Aspoň nám to říkali na vojně,“ dodal muž a jeho oči se vydaly na dlouhou zpáteční pouť k panáku whisky.
„A pomůže to?“ zajímal se barman.
„Ne.“ Ford mu věnoval přátelský úsměv. „Promiňte, už musím jít.“ Mávl rukou na pozdrav a vyšel ven.
Když se tu škádlí ... že Ty piješ, aby ses moh na svý kočky podívat s úsměvem?