abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 427 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Novela silničního zákona

    22.6.2005 18:58

    Tak se prý dnes podařilo novelizovat silniční zákon. Měl by platit od 1. července 2006 a jeho součástí je i bodový systém. Osobně si myslím že je to krok správným směrem, takový zákon byl už potřeba, jelikož počet "magorů" za volantem bohužel rapidně stoupá a tato novela by je mohla trochu zklidnit.

    Co novela zákona mimojiné obsahuje je možno nalézt tady

           

    Hodnocení: -

    zatím nehodnoceno
            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.6.2005 19:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše teoreticky
    Teoreticky by to pomoci mohlo. V našich podmínkách se ale obávám dvou věcí: za prvé budou bodové "sazby" nastaveny naprosto nesmyslně a za druhé ti nejhorší šílenci si to stejně vyřeší tak, aby se nemuseli ničeho bát…
    22.6.2005 19:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Tak na ten zázrak koukám, není to tak hrozné, jako verze, kterými strašili dřív, ale pořád docela síla. Ohrožení jiného řidiče při přejíždění z pruhu do pruhu je prkotina za tři body, zatímco nedání přednosti na přechodu za čtyři a prošlá technická dokonce za pět (tj. na úrovni jízdy na červenou). A bod za špatné parkování, to už je opravdu vrchol…
    Luk avatar 22.6.2005 20:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Řada věcí tam nemá logiku. Např. 3 body za telefon v ruce, 2 body za pásy/helmu - a na druhé straně jen 1 bod za porušení povinnosti uložené značkou (což může být třeba zákaz vjezdu, zákaz odbočení apod.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 12:47 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Za mobil bych dal vice bodu. IMO mobilisti zpusobujou velmi vysoke nebezpeci. Urcite je nebezpecnejsi mobilista nez clovek s 0.3 promile.
    23.6.2005 12:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    U mobilu není ani tak problém s postihem, ale spíš se zjišťováním (a to už vůbec nemluvím o dokazování).
    Luk avatar 23.6.2005 13:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Zjišťování a dokazování? Stačí fotka z foťáku s teleobjektivem.

    Ale 3 body bych za to nedával. To by je musel dostat i člověk, který řídí nevyspalý, po hádce s manželkou, který za jízdy ladí rádio, láduje do sebe hamburger, pije colu z láhve, kouká po ženských na chodníku atd. (něco z toho, ale hlavně kombinace). Navíc s handsfree/bez něj není příliš velký rozdíl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 23.6.2005 13:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Zjišťování a dokazování? Stačí fotka z foťáku s teleobjektivem.

    Ale 3 body bych za to nedával. To by je musel dostat i člověk, který řídí nevyspalý, po hádce s manželkou, který za jízdy ladí rádio, láduje do sebe hamburger, pije colu z láhve, kouká po ženských na chodníku atd. (něco z toho, ale hlavně kombinace). Navíc s handsfree/bez něj není příliš velký rozdíl.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 23.6.2005 13:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Tohle tu nemělo být, nějak to zablblo...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.6.2005 21:52 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Kolega bydlí v Praze na Žižkově a ten bod za špatné parkování hje fakt drsnej. Myslím, že za chvíli přijde o papíry. Ta technická je taky pěkná lumpárna, člověk jednou zapomene a je to jak kdyby někoho málem zabil.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.6.2005 08:41 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    No tak přijde o papíry. Koho to zajímá? Prodá auto a bude jezdit MHD. Nebo si zaplatí parkovací místo, jestli na to má. Auto ve městě je luxus za který se platí! Ať za něj platí ten kdo ho má a ne ti ostatní a často zdravím nebo životem. Špatné parkování není žádná prkotina!
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 09:01 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Auto ve městě je luxus, který většina lidí skutečně nepotřebuje. Ale zas na druhou stranu jsou lidi co bez auta skutečně nemůžou pracovat... Špatné parkování skutečně není prkotina, ale tohle není řešení. To máš jako se zdražováním jízdenek na MHD v Praze. MHD je v Praze super, funguje a určitě by si zasloužili víc peněz, ale město brečí, že lidi jezděj do centra autama. Myslím, že zdražením MHD moc centru nepomůžou :-(
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.6.2005 09:07 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Kdy tam budete mít volby do zastupitelstva? Myslitelé, kteří auta v centru řeší zdražením jízdného, si zaslouží, aby byli zvoleni znovu. Jen abyste do té doby na to nezapoměli.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 08:38 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Parkování méně než 5m před přechodem pro chodcem nebo hranicí křižovatky je jasné veřejné ohrožení a odserou to úplně cizí lidi, sebrat za to jen jeden se třeba mě osobně zdá dost málo. Při přejíždění z pruhu do pruhu do sebe ťuknou a jsou tak maximálně pomačkané plechy neboď rozdíl rychlostí je malý. Když srazíš chodce na přechodu tak teče zpravidla krev a ne tvoje, čtyři je málo. Když nemáš techničák v pořádku a kvůli špatným brzdám a tlumičům poteče krev tak je těch pět tak akorát. Nejhorší jsou právě takoví jako ty, kteří si neuvědomují souvislosti. No tak jsem blbě zapakrkoval, a co jako? No a že kvůli takovému bezohlednému hovadu musí všichni v daném úseku jet třikrát nižší rychlostí (v tom lepším případě, který bohužel nastane často asi jako přistání marťanů) nebo to odsere úplně nevinej chodec, nebo rodinka v autě, to už tě vůbec nezajímá, že?

    P.S.: Co to je "nedání přednosti na přechodu"? Zákon o provozu na pozemních komunikacích obashuje §2 q) dát přednost v jízdě. Chování řidiče před přechodem pro chodce upravuje §5 h) kde se píše §5 Povinnosti řidiče (1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen ... h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo, ... Když to srovnám s §2 q), tak (kromě toho, že chodec není řidič) je slovo "přednost" dosti slabým pojmem. Krom toho je tam taky přesně popsáno, jak se má řidič chovat a ke sražení chodce může dojít jedině a pouze při hrubém neplnění povinností řidiče.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 09:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Je rozdíl, když blbě zaparkuješ před tím přechodem nebo když zaparkuješ před svým barákem a místo jedním kolem stojíš na chodníku dvěma. Podle toho co jsem pochopil tě prostě může policajt potrestat stejně v obou případech.

    a ke sražení chodce může dojít jedině a pouze při hrubém neplnění povinností řidiče.

    Nebo při chybě chodce, který ti skočí do cesty. Co takové ty báby stojící půl hodiny u přechodu? Ty by měly dostat taky pokutu! Brzděj přece dopravu, každej kvůli nim bude zastavovat a ony ho pošlou dál, že přece nechtěj přecházet.

    Jsem rád, že se někdo snaží zajistit bezpečnější silnice, ale myslím, že se ohledně bodů měli trochu víc zamyslet. Připadají mi docela nešťastně navržený.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.6.2005 09:15 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    <joke>Chodce, kteří posílaj auta, aby jeli, že si počkaj, bych střílel.</joke> Ale váženě, jak lze autu, které se přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce skočit do cesty? Jistě, pokud tam skutečně skočí, tak je to bez debat, ale to se pak jedná o sebevraždu a ta se řeší jinak. Akorát, že ani sebevrah podle §5 h) nemá šanci na úspěch. Prostě autu, které se přibližuje k přechodu pro chotce přibližuje takovou rychlostí, aby mohlo zastavit před přechodem pro chodce, prostě skočit pod kola nejde. To je technicky nerealizovatelné pokud se chodec pohybuje po přechodu pro chodce. Já mám osobně zkušenost přesně opačnou, mě se denně snaží řidiči zabít 6 a více metrů od krajnice. T.j. v době, kdy se ve vozovce pohybuji 4 a více sekund. To je skok jak bejk.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 09:22 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Viděl jsi někdy chodce dobíhajícího tramvaj/bus? Skočej ti do cesty kdekoliv, nemusí na to mít přechod. Spousta z nich však na ten přechod skočí v domění, že mají absolutní přednost. Věta, že auto se má přibližovat tak rychle aby stihlo zastavit je sice pěkná, ale nerealizovatelná.

    Aby to nevypadalo blbě, tak jsem většinou chodec a často mi vadí když nemůžu několik minut přejít protože jsou řidiči hovada. Ale taky jsem řidič a chodce pouštím.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.6.2005 10:13 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Tak bavíme se o přechodech nebo ne? Na přechodě pro chodce prostě chodce srazit nesmíš a jestliže srazíš, tak jsi zjevně neplnil povinnosti řidiče a je jen na tobě jak si to zařídíš. Když tam vidíš 9m kolem dokola a nikde ani noha, tak si jeť třeba 100, když tomu tak není, tak prostě musíš jet tak, aby jsi plnil povinnosti řidiče. No a tím jsme se oklikou dostali k tomu špatnému parkování, protože to jde ruku v ruce. Spousta řidičů říká, že §5 h) je blbost, ale to je často tím, že jiné bezohledné hovadu parkuje špatně a brání ostatním ve výhledu.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 10:53 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Co takové ty báby stojící půl hodiny u přechodu? Ty by měly dostat taky pokutu!
    Ano, to by byl vhodný pozměňovací návrh! Tak jako auta §27 ... nesmí zastavit a stát ... c) na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před ním, by mělo být zakázáno stát a klábosit pro chodce ve vzdálenosti nejméně 3m od přechodu pro chodce bez světelné signalizace.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 11:17 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Vidíte, a to by bylo úplně zbytečné, kdyby bylo přijato původní znění zákona, kde řidič byl povinen umožnit chodci přejít* pouze v případě, že o to chodec požádal, např. zvednutím ruky. Jenže naši skvělí poslanci to při projednávání vypustili, protože prohlásili, že by to pro chodce bylo nedůstojné…

    * - tj. zastavit. Vy sice tvrdíte, že to není pravda, ale skutečnost je bohužel taková, že i když zpomalím tak, aby chodec stihl pohodlně přejít, většina chodců stejně počká, až zastavím úplně. Neptejte se mne proč, já tomu také nerozumím, ale tak to prostě je.

    23.6.2005 11:50 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Jak počká? Kde počká? Jestli zůstane stát na chodníku, tak na to dupněte a jeďte, nehodlá zjevně přechod pro chodce použít. Pokud zůstane stát na přechodě tak porušuje zákon, tam nemá co postávat.

    Na druhou stranu je pro některé chodce problém odhadnout a posoudit rychlost vozidla a to co pro řidiče je brždění akorát on venku nemá šanci odhadnout. Rovnoměrný pohyb ještě jakš takš jde, ale brždění je fakt problém, proto se vyplatí přibrzdit ze začátku víc, jako by jsi chtěl zastavit kus před přechodem a pak až se rozejde (a uvidíš, že často se fakt rozejde) se dál pohybovat rovnoměrně. Vyzkoušej a uvidíš. Čím starší člověk tím větší mu musíš dát rezervu. Podobně u ženské je lepší dát větší rezervu, protože prostě je větší pravděpodobnost než u mužského, že bude hůř odhadovat rychlost. No a nezapomínej, že ne každý řidič je takový jako ty a tak v tom hraje i roli špatná zkušenost. Prostě nemůže vědět, že za volantem sedí slušný řidič. Ber to tak, že ty se pohybuješ 50km/h on se pohybuje 5km/h, tzn, že když je 3m od tvého jízdního pruhu, ty musíš být méně než 30m od přechodu a nemusí tě zajímat. Opačně pokud jsi 30m od přechodu tak tě nezajímá žádný chodec dál něž 3m od tvého jízdního pruhu (u běžce je to 6-9m a toho vidíš periferním viděním a kola na přechod pro chodce nesmí <joke>klidně ho sraz, patří mu to</joke>). Podobně když je chodec už v tvém jízdním pruhu a ty jsi od přechodu dál něž 30m tak by mělo stačit sundat nohu z plynu (jízdní pruh je široký nejméně 3m).
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 12:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    No, to jsem tedy žádostiv, jak by policajt (nebo měšťák) vyhodnotil, kdybych se zachoval podle vaší rady. Jak znám naši policii (kteroukoli ze dvou dostupných), měl bych to za ty tři body…
    23.6.2005 12:57 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    To záleží jestli vyměkneš nebo ne. Tři body jsou dost dobrý důvod nevyměknout a důkazní břemeno je na straně policie. Jsem hodně zvědav jak to budou dokazovat. Je jen na tobě nevyměknout.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 12:30 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Hynku, Hynku, ty neznáš ty chodce veverky, kteří vlezou do půlky přechodu, provedou vlevo hleď a celou dobu se na tebe hypnoticky dívají, jestli to zastavíš nebo je zajedeš? A v momentě, kdy teda auto zastavíš, veverka se otočí a odskáče po přechodu? Naprosto neomylně, kdyby se veverka nezastavila tak ani nemusíš přibrzdit, ale že si plete přechod z divadlem znamená brzdu, plyn, tebe to stoji spotřebu a chodce bordel navíc, který potom musí dýchat. A kdo mi to říkal o těch chodcích, kteří jen tak z prdele chodí na přechodu sem a tam jestli auta zastaví? A pak jsou ještě úsměvné některé babky v jednosměrkách (v takových konzervativních čtvrtích, jednu jsem potkal na Francouzské a další někde v Blekfildu), které si dělají přechod kde je zamane bez jakéhokoliv byť jen letmého ohlédnutí přes rameno. Jestli jsou to takoví flegmoši nebo jasnovidci, kteří ví že to zabrzdíš, to ale nevím.
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    23.6.2005 12:53 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    No to je problém kde jsou v tu chvíli švestky. Veverka je za 500 minimálně. Jenže švestky jsou někde zalezlé. Jestli je jich málo tak je můžou posílit ti Krejčířovi kamarádi.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 12:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Švestky nejsou zalezlé, švestky měří rychlost u zapomenuté třicítky po měsíc zrušené uzavírce…
    23.6.2005 15:00 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Ideální znění zákona by bylo dovolit chodcům vybavit se protitankovými zbraněmi a dalšími podobnými prostředky. Tu tunu plechu co má řidič jako výhodu je přeci nutné nějak kompenzovat.
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 23.6.2005 09:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Ono je špatně zaparkovat a špatně zaparkovat. Je dost velký rozdíl zaparkovat u/na přechodu, v křižovatce, na tramvajových kolejí, a na druhé straně zaparkovat v ulici s téměř nulovým provozem, kde pouze nezůstane povinných 6 metrů šířky.

    Ale za ještě větší blbost považuji 2 body za jízdu bez helmy na motorce. To už kromě řidiče neohrožuje vůbec nikoho.

    3 body za telefon mi přijdou také neadekvátní, hlavně za situace, že se bude dávat 1 bod za mnohem větší přestupky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 09:21 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Budeš mluvit jinak, až ti kvůli neprůjezdné ulici uhoří někdo příbuzný, protože se k němu hasiči nedostali včas. Jestli nemáš kde zaparkovat, zaplať si parkovací místo. Jestli na to nemáš, nemáš na auto. V listině lidských práv a svobod právo na auto nikde napsáno není.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Luk avatar 23.6.2005 13:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Proč ty emoce, proč stavíš nesprávné parkování na roveň vraždy? To chceš říct, že ulicí zúženou např. na 4 metry hasiči neprojedou (max. šířka vozidla je 2,55 m)? Co kdyby to byla jednosměrka, tam by k vyhovění zákonu postačovaly 3 m.

    Ne, to prostě není důležité. Kritizoval jsem schválenou verzi bodového systému. Nikdy to nebude dokonalé, ale tohle je zjevně nedokonalé, proto mi to vadí. Odpůrci aut by nejradši dávaly za přestupek trest smrti, to chápu. Ale auta jsou prostě součástí našeho životního stylu, pokud tu budou i nadále, musí tu být férová pravidla. Tedy ani anarchie, ani buzerace řidičů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 13:35 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Jo jasně, ten současný stav toho sazebníku není dokonalý. Když si budeš hrát na policajta, tak je to za jeden bod, když zajedeš do tramvajového pásu tak je to hned za dva. Mimo to je v přehledu o ... blablabla ... a počet bodů za toto jednání napsáno, že za 3 body je nezastavení vozidla před přechodem pro chodce v případech, kdy je řidič povinen tak učinit přičemž tato povinnost je specifikována pokud je to nutné. Kdy je to nutné přitom není v zákoně výslovně nikde specifikováno a z textu je tuto nutnost možné vyvodit pouze z umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky. Přičemž nesplnění této povinnosti je ohodnoceno 4 body při řízení vozidla neumožnění chodci na přechodu pro chodce nerušené a bezpečné přejití vozovky. Může mi někdo vysvětlit k čemu je v onom sazebníku ona sazba za nezastavení nebo naopak vysvětlit kdy je nutné zastavit a zároveň to není pokryto povinností umožnit chodci překonání vozovky.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    Luk avatar 23.6.2005 14:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Největší hovadina je, že se ty bodové hodnoty definují textovým popisem přestupku a ne odkazem na pravidla (např.: 7 bodů se uloží za porušení povinností uložených §6, §7, §10 odst. 1-3,..., 6 bodů se uloží za...).

    To vede k nekonzistenci mezi pravidly a sankcemi za jejich porušení, navíc je to náchylné k poškození při dílčích novelizacích.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 09:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Parkování méně než 5m před přechodem pro chodcem nebo hranicí křižovatky je jasné veřejné ohrožení

    Jenže ten jeden bod je tam za jakékoli špatné parkování. Tedy například i za to, že v devět hodin večer zaparkujete (vy tedy asi ne, podle vyjadřování bych vás tipoval na militantního antiřidiče) na čtvrt hodiny v kartičkové zóně, kde je obsazená asi čtvrtina parkovacích míst (ano, za to jsem dostal pokutu, měšťáci jsou v některých ohledech neuvěřitelně aktivní).

    K přednosti chodců: to ustanovení zákona je samo o sobě absolutně nesmyslné a přináší víc škody než užitku. Mohl bych vyprávět o ulicích, kde je co dvacet metrů přechod a autobus plný lidí se neustále rozjíždí a brzdí (ať žije ekologie), o přechodech, které jsou tak frekventované, že při striktním dodržení zákona by před nimi auto stálo hodinu (ano, jsou i opačné případy, ale rozdíl je v tom, že zatímco chodci stačí, aby ho pustil jeden řidič, řidič potřebuje, aby ho pustili všichni chodci, kteří se právě chystají přejít - a to je prakticky vyloučeno). Mohl bych vyprávět o lidech, kteří stojí u přechodu, dívají se do silnice a ani když zastavím, přecházet nezačnou, protože přecházet vůbec nechtěli; taky jsem to považoval za nesmysl, ale je jich překvapivě dost; dokonce už jsem viděl i člověka, který takhle stál u přechodu (stál, nepřecházel) a zapisoval si značky aut, která nezastavila, aby je mohl udat. Ale to by bylo všechno k ničemu, při vaší představě, že všichni řidiči jsou nepřátelé lidu, kterým je potřeba co nejvíce znepříjemnit život, aby svého zlozvyku nechali sami, když už to nejde úplně zakázat. O míře vašeho nadhledu svědčí vaše (zcela nereálná) představa, že za střet řidiče s chodcem může vždy řidič.

    Jen pro úplnost: samozřejmě vystupuji neméně často i jako chodec a když mi u přechodu zastaví auto, přestože za ním půl kilometru nikdo nejede a mně by stačilo pár vteřin počkat, hanbou bych se nejraději propadl…

    23.6.2005 10:40 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Bla bla bla. Jděte do parlamentu a ten zákon změňte. Plácání vám jde dobře, zapadnete bez problémů. Zase jsme u toho:
    Mohl bych vyprávět o ulicích, kde je co dvacet metrů přechod a autobus plný lidí se neustále rozjíždí a brzdí (ať žije ekologie)
    A to je problém toho ustanovení nebo umístění přechodů?
    , o přechodech, které jsou tak frekventované, že při striktním dodržení zákona by před nimi auto stálo hodinu (ano, jsou i opačné případy, ale rozdíl je v tom, že zatímco chodci stačí, aby ho pustil jeden řidič, řidič potřebuje, aby ho pustili všichni chodci, kteří se právě chystají přejít - a to je prakticky vyloučeno).
    Vy jste si to ustanovení vůbec nepřečetl? Jak z něho vyplývá to co popisujete?
    Mohl bych vyprávět o lidech, kteří stojí u přechodu, dívají se do silnice a ani když zastavím, přecházet nezačnou, protože přecházet vůbec nechtěli; taky jsem to považoval za nesmysl, ale je jich překvapivě dost; dokonce už jsem viděl i člověka, který takhle stál u přechodu (stál, nepřecházel) a zapisoval si značky aut, která nezastavila, aby je mohl udat.
    Kde je tam napsáno, že musím zastavit? To je nutné jen pokud je to nutné. Byla tam krajnice? Pokud je tam krajnice o předepsané šíři (a pokud není tak si stěžujte na dopravním inspektorátu, buď tam dají semafor nebo budete jezdit jinudy, uberou jízdní pruhy a pod.) tak chodci trvá 1s než ji překoná. Stáli ti lidé na chodníku nebo na přechodu pro chodce? Chodec stojící na chodníku není chodec který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít. Chodec stojící a koukající do vozovky je chodec stojící na chodníku a koukající do vozovky bez ohledu na to jestli má v ruce bloček nebo foukací harmoniku. Je mi u prdele. Chodec na přechodu pro chodce nebo chodec na chodníku, který se chůzí k přechodu pro chodce přibližuje je chodec, který řidiče blížícího se k přechodu pro chodce zajímá a zajímat má. Chodec stojící na přechodu pro chodce je chodec porušující dopravní předpisy pokud mu nějaké bezohledné hovado nebrání provést nerušené a bezpečné přejití vozovky (a to není nezbytně nutné provést zastavením vozidla). Takže si nepleťte prosím pojmy s dojmy. Koukám, že pro vás jsou chodci lovná zvěř, která dělá řidičům naschvály. To je vidět už z toho jak jim podsouváte zlé úmysly a neznáte povinnosti řidiče a jejich dezinterpretaci a porušování hodláte hájit do roztrhání těla.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 11:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    A to je problém toho ustanovení nebo umístění přechodů?

    Zákon sám o sobě je k ničemu. Zákon upravuje reálnou situaci a jeho přijetí musí být doprovázeno opatřeními, která zajistí, aby fungoval tak, jak byl zamýšlen. Například při zavádění padesátky v obcích slibovala státní správa horem dolem, že tam, kde padesátka neodpovídá dopravní situaci (např. bezpečné dlouhé rovné úseky bez chodců), bude značkou povolena rychlost vyšší - to se ale téměř nikde nestalo (naopak, některé takové značky posléze zmizely). Stejně tak v tomto případě nebylo rozmístění přechodů přizpůsobeno změněným dopravním předpisů. A ano, takový zákon, kterému chybí napojení na realitu, je špatný zákon.

    Vy jste si to ustanovení vůbec nepřečetl? Jak z něho vyplývá to co popisujete?

    Jestliže přes přechod proudí prakticky nepřetržitý proud chodců (chcete-li příklad, porozhlédněte se po okolí hlavního vchodu do Kotvy), pak jsem podle současného znění zákona povinen umožnit přejít každému z nich. Což v praxi znamená, že tam budu stát, dokud nebude večer a chodců nebude méně.

    Pokud je tam krajnice o předepsané šíři (a pokud není tak si stěžujte na dopravním inspektorátu, buď tam dají semafor nebo budete jezdit jinudy, uberou jízdní pruhy a pod.) tak chodci trvá 1s než ji překoná.

    Zase poněkud odtržen od reality, že? Ve mělstech jsou nějaké krajnice? Možná na těch úplně hlavních tazích, ale jinak?

    Koukám, že pro vás jsou chodci lovná zvěř, která dělá řidičům naschvály.

    Většina naštěstí ne. Kdyby nic jiného, tak už proto, že mnozí z nich jsou také řidiči. A to je kámen úrazu: prakticky každý řidič je také chodcem, takže se dokáže vžít do situace toho druhého. Bohužel tu ale existuje militantní podmnožina chodců, kteří řidiči nejsou a ti pak opravdu jsou ochotni dělat řidičům i ty naschvály; samozřejmě to nejsou všichni neřidiči, jen relativně malá, ale o to aktivnější, část. A zatímco řidič nechápe chodce jako nepřítele (protože jím sám také je), militantní pouze-chodci řidiče jako nepřítele vnímají. Proto se snaží o jejich diskriminaci a píší příspěvky o tom, že je auto luxus (před padesáti lety určitě, ale dnes???) a že je potřeba ty gaunery řidiče co nejvíce přidusit a znepříjemnit jim život…

    Ale ono to asi stejně nemá smysl, snažit se vám něco vysvětlovat. Když vám chybí pohled z druhé strany, těžko s vámi rozumně debatovat o nějakém vzájemně přijatelném soužití…

    23.6.2005 11:28 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Aááá, tak mě chybí pohled z druhé strany. Pán je jasnovidec? Pokud ano, tak špatný. Já jsem taky řidič. A auto je luxus a pro většinu lidí naprosto zbytečný. Kdo si ho nemůže dovolit, tak ať ho nemá a jeho cena nekončí zakoupení vozu + pojištění zákonné odpovědnosti + pohonné hmoty + maziva a pod. Je ještě spousta dalších nákladů, které jsou ve městě vyžší než mimo město. A je jen správné, když tyto náklady ponesou řidiči, aby si uvědomili jaký je to zbytečný luxus. Jestli se bez něj neobejdeš, tak plať a dodržuj ustanovení zákona o provoze na pozemních komunikacích, to je celé. Každý kdo to nedělá je u mě gauner a nemám pro něj žádné pochopení, protože omezuje a ohrožuje mě osobně. Je jen otázkou času, kdy ho potkám ať už pěšky, na kole nebo za volentem.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 23:44 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Auto je luxus? Sakra kde jen jsem tenhle nesmysl slysel... a joooo, pred dvaceti lety, kdyz mel auto kazdy desaty clovek... Ale to tu vladl nekdo, kdo luxusu moc nepral :-)

    Pro me je luxus vyhodit za cestu do mesta 2x20Kc za MHD. Delat to casteji, jsem na mizine.
    24.6.2005 08:46 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    No dobrá a teď nám tu napiš kolik tě to stojí autem a prosil bych započítat odpis z ceny auta, pojištění zákonné odpovědnosti za škody, pohonné hmoty, maziva, servis a všechny další náklady s tím spojené. To jsem zvědav jestli se aspoň přiblížíš k dvojnásobné částce. Pokud nejedete tím autem aspoň 3, tak nemáš šanci se s běžným autem dostat pod cenu MHD.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    24.6.2005 10:15 VlK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    doplnil bych započítat cenu ekologických škod, např. cenu vypuštěného oxidu uhličitého se dá snadno odhandout z cen povolenek + mnoho dalších škodlivin a skrytých nákladů (PS: jsem řidič auta, cyklista i chodec, ale právě z důvodu ekologie preferuji vlak a MHD, popř. kolo jakožto adrenalinový sport...)
    24.6.2005 10:15 VlK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    doplnil bych započítat cenu ekologických škod, např. cenu vypuštěného oxidu uhličitého se dá snadno odhandout z cen povolenek + mnoho dalších škodlivin a skrytých nákladů (PS: jsem řidič auta, cyklista i chodec, ale právě z důvodu ekologie preferuji vlak a MHD, popř. kolo jakožto adrenalinový sport...)
    Luk avatar 24.6.2005 11:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Odpisy z ceny auta, pojištění atd. má smysl počítat jen tehdy, pokud uvažuji, zda si auto pořídím. Pokud už ho mám, a jen řeším, zda jezdit ano/ne, už to smysl nemá, protože ty fixní náklady stejně platím. Naopak je žádoucí jezdit co nejvíc, protože se to rozloží na velký počet km.

    Prostě, když už mám auto, nebudu jezdit do práce hromadnou dopravou, pokud to není skutečně výhodné. Jestliže jedu autem 45 minut, kdežto hromadnou dopravou 1,5-2,5 hodiny (i když levněji), není co řešit.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.6.2005 11:44 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Tímhle způsobem jde oddůvodnit cokoli. Z tebe by měli ekonomové radost. Auto se taky dá prodat a ty náklady potom ponese někdo jiný, ty náklady prostě platíš a hotovo. Teda pokud jsi ho nevyhrál v soutěži, nedostal od hodného strýčka a pod. I v tom případě bych se toho bazmeku radši zbavil, protože ty náklady platíš už tím že ti to stojí v garáži (klesá cena toho vozu). To není nějaká fiktivní hodnota, to jsou naprosto reálná čísla a ty ten náklad platíš ať už uvažuješ o koupi nebo už to auto máš. Prostě ty náklady platíš a jen zabedněnec bude tvrdit, že ne. Kromě toho jde hromadná doprava zlepšit tak, že se tam autem za stejnou dobu nedostaneš ani omylem, dále se mohou změnit cesty, zavést poplatky a cokoli. Jak říkám, tímhle způsobem se dá zdůvodnit cokoli. Co bylo dřív, slepice nebo vejce? Mizerná MHD a nebo zbytečně protažená čtyřproudovka kolem koně a zaprasené centrum města? Tady jakákoli diskuse končí. S demagogem se nehodlám bavit.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    23.6.2005 14:06 Sofronius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    S tou Kotvou -- možná by se tam měla udělat pěší zóna ;-). Prostě je tam převaha chodců, tak tam s autem jezděte, jen když jste smířen s tím, že před přechodem chvíli čekat budete (celý den to nebude, oni kupodivu opravdu občas všichni chodci auto pustí). Z tohohle hlediska je ten zákon přínosem, protože do centra patří spíše chodci, než auta (zvlášť když v nich sedí jeden úředník, který si myslí, že je pod jeho úroveň použít MHD), a tohle může řidiče od cesty do centra odradit ;-)

    Jinak, řidič občas jsem, a přesto si myslím, že jezdit autem je luxus. Ne proto, že by hromada plechu s motorem či ropa byly drahé, ale například proto, protože kdyby jezdil každý všude autem, tak například Praha bude totálně neprůjezdná (ekologii úplně pomíjím, tam bychom se určitě začali hádat). Takže se to nějak vytřídit musí a protože v naší společnosti je všechno o penězích, tak se to holt třídí tak, že se dá velká daň z ropy, placené parkování apod., aby všichni to, že jezdit autem je luxus, pochopili.
    23.6.2005 15:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Ono by se to dalo řešit prostým a jednoduchým způsobem. Auta prostě v obcích zcela zakázat. Pro začátek by se to teda na nezbytných místech povolilo (uznávám, že silnice často vedou skrze vesnice a tak), ovšem pouze přiměřenou rychlostí (krokem, na přehledných místech dejme tomu dvacet, třicet pokud by fakt bylo).
    Copak toho není dost?
    23.6.2005 15:31 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Paráda. A s tím počítačem (a příslušenstvím) na školení se budu pokaždé tahat autobusem. A místo v šest budu vstávat nejspíš ve čtyři. Geniální…
    23.6.2005 15:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Co jsou dvě hodiny proti možnosti zbavit se ve městech aut? Stejně byste posléze zjistil, že toho taháte moc a zbytečně. (každý kdo něco nese tak nese něco zbytečného)

    Autobusové linky by po takovéto reformě pochopitelně nemohly zůstat tak jak jsou.
    Copak toho není dost?
    23.6.2005 16:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Vám možná připadá skvělá zábava strávit dvě až tři hodiny cestou do Prahy s nákladem, pak osm hodin přednášet a pak absolvovat tu cestu zpátky. A na spánek je dost času v důchodu, že? Já to tedy neberu…
    23.6.2005 16:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Já taky nepočítám, že to půjde prosadit tak snadno a že s tím všichni budou souhlasit. Ale pokud si řidiči realisticky projdou jaké šance asi s autem v nepřátelsky naladěném městě mají, tak bych nečekal važnější odpor…
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 23.6.2005 16:24 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Ano, nepřátelsky laděné město. Občané tohoto města nechtějí auta - tedy všechna, až na ta jejich, pro ně by omezení platit neměla (znám to z chráněných krajinných oblastí a národních parků: zakažte sem jezdit autem, ale nám dejte výjimku). Pokrytectví, až to duní...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 16:32 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Zákaz vjezdu by se řešil ostnatým drátem…
    Copak toho není dost?
    23.6.2005 16:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Aha, že by zástupce té malé skupinky militantních antiřidičů? A ještě takový, který se nerealisticky domnívá, že jde o většinu?
    23.6.2005 18:02 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Já mám představu o počtech a možnostech celkem dobrou. Tudíž je mi jasné, že mé návrhy jsou realizovatelné jen hodně těžko. Bohužel :-(

    Inu, pacifismem člověk nepřítele sotva udolá…
    Copak toho není dost?
    23.6.2005 23:52 Roj | Praha / Dobruška / Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    To je zajimave, jak nekterym fundamentalistum vubec nedochazi, ze ti chodci u kotvy, kteri nepretrzite zahlcuji ten prechod, TAM PRIJELI AUTY, ktere nechali v tom ohromnem parkingu pod kotvou.... A ze to veskere zbozi, ktere si z kotvy nesou, tam bylo dovezeno AUTY.

    Jasne, mili fundici, zrusime autodopravu ve mestech, ale tim jaxi jako vedlejsi efekt zrusime i ta mesta samotna :-)
    Luk avatar 23.6.2005 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Ta jízda krokem by vedla jen k tomu, že by se tam nedalo dýchat. Už při snížení rychlosti z 60 na 50 km/h emise poněkud vzrostly, a pokud by se jezdilo 20 km/h, bylo by to mnohem horší (jednak výrazně větší měrná spotřeba paliva, a za druhé výrazně víc aut na stejném úseku).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 16:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Taky by šlo pouze o zcela naprosto výjimečné připady. Navíc z této otázky lze snadno vyrobit problém nikoliv náš, ale problém výrobců aut, čehož můžeme dosáhnout prostým a jednoduchým stanovením jistých limitů…
    Copak toho není dost?
    23.6.2005 10:12 imro | skóre: 19 | blog: hovado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: teoreticky
    Bodovaci system je na hovno.Zas sa skusa nejaka somarina.To mame takych vynimocnych vodicov,ze potrebujeme vynimocny bodovaci system?Treba razantne zvysit pokuty a je to.Ved preco taki slovaci a cesi si davaju v zahranici ked jazdia neuveritelny pozor.Pokuta by ich vysla riadne draho.Tam si nedovolia to,co doma.Keby sa tu zvysili nenormalne pokuty,tak staci,ze si to vodic odskace raz a druhy krat si da naramne pozor,aby tu istu chybu nezopakoval.A nemyslime si,ze sme taki vynimocni,ze potrebujeme vynimocne zakony,vynimocny bodovaci system,vynimocnych politikov alebo specialne tretie cesty na ozivenie ekonomiky.Staci sa pozriet ako to funguje tam,kde to naozaj funguje a je to.Staci sa poucit,zobrat zdravy rozum do hrsti.
    22.6.2005 19:37 mikecadil | skóre: 3 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Souhlas
    Hlavní zbraní proti pirátům by ale měli být policajti na silnicích. Jinak je bodový systém nanic. Navíc např. za překročení rychlosti o 40+ bych bral řidičák hned. Kolik jenom znám mezi známými lidí, kteří se chlubí, jak to perou po dálnici 180... Já mezitím pořád popojíždím svojí třicítkou... na kole :-))
    Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2005 19:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Nejlepší by bylo je za velké překročení rychlosti poslat na pár dnů do vězení (tak to dělají ve Švýcarsku, co jsem slyšel).
    22.6.2005 20:09 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    No jako jestli teda jezdis na dalnici na kole tricitkou... :-)
    22.6.2005 20:28 mikecadil | skóre: 3 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Ne, tam si musím dávat pozor, abych to vytáhnul na povinnou minimální šedesátku. :-)

    Naštěstí na dálnici jsem vjel jenom jednou - omylem a rychle jsem si to rozmyslel a utekl do polí :-).
    22.6.2005 21:02 X3 | blog: Půlnoční blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Na to pozor! Az budes priste na dalnici, tak to musis rozjet daleko vic, pred rokem jsem delal ridicak a na dalnici je povinnych 80km/h. Driv to asi bylo jinak, protoze porad ze vsech stran slysium ze 60km/h. V kazdem pripade 80km/h na kole da zabrat :)
    Kuk :-)
    22.6.2005 21:54 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    No nevím jestli má jeho kolo konstrukční rychlost 80km/h a motor (na dálnici smějí jen motorová vozidla, ne?)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    22.6.2005 22:21 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Aspoň budou ledviny :-)
    23.6.2005 08:41 Ladislav Sückr | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    No kolo na dálnici nemá co dělat, to je pravda, ale mnohem horší jsou stopaři a turisti - už jsem jich pár videl - a ty řidičák nemají. Tak že je nějaké body netrápí.
    Myslet špatně je lepší než nemyslet vůbec.
    23.6.2005 09:08 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Ale jsou účastníci provozu na komunikaci a tak můžou dostat pokutu. Kamarád nedávno dostal pokutu za stopování na nájezdu na dálnici.
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 23.6.2005 09:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Mně spíš vadí cyklisti na silnici tam, kde je stezka. Na silnici je hustý provoz, cyklista si místo po stezce vyšlapuje rychlostí 5-10 km/h po silnici a předjet ho nelze. Docela bych se nedivil, kdyby ho někdo z řidičů úmyslně srazil nebo mu ručně upravil fasádu.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 09:19 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    V Pardubicích je pitomá dopravní situace. Městem je tažená hlavní silnice s dost velkým provozem. U zimáku je most a v zimě tam bývá slušně namrzlo. Cyklisti tam běžně jezdí po chodníku aby nespadli pod auto. No a tam se postavil policajt, který každého cyklistu z chodníku posílal na tu hlavní silnici (včetně maminky s malým dítětem a podobně). Chodník je dost široký, takže se tam cyklisti i chodci pohodlně vejdou a navzájem si nepřekáží.

    Jinak to co píšeš jsem poslední dobou neviděl, teda aspoň nikde u nás v okolí...
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    Luk avatar 23.6.2005 13:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Neviděl? Projeď si úsek Pardubice-Nemošice. Tam je asi rok udělaná stezka podél silnice, a asi tak třetina cyklistů jede po silnici.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 13:57 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    No já jezdím mezi Pardubicema a Srchem, takže mám Nemošice hodně mimo :-)
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.6.2005 17:36 mikecadil | skóre: 3 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    V pátek jsem jel přes Přerov, kde je dokonce na normální silnici zákaz vjezdu cyklistů. Normálně se cyklostezkám vyhýbám, ale tady nebylo zbytí, takže jsem musel. Přišlo mi to mnohem nebezpečnější než na silnici - nutnost přejíždět silnici po přechodech, vyhýbat se protijedoucím cyklistům a chodcům, mizerný povrch - jeďte si po cyklostezce na 23mm pláštích... Pro pomalisty s nákupníma taškama jsou cyklostezky možná dobrý, ale pro lidi na "silničce" je to peklo.
    Luk avatar 23.6.2005 18:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Ale absolutně nechápu cyklisty, když jedou po silnici, která má horší povrch než úplně nová, široká cyklostezka - o nebezpečí od aut nemluvě. Silnice, kterou jsem zmiňoval, je teď ještě navíc zúžená, protože se u ní staví domy a parkují tam auta stavebních firem. A stejně tam cyklisté jezdí...
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 19:08 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    No on je občas problém, že cyklostezka je na jedné straně straně silnice a je jí jen kousek, takže pokud člověk nejede v tom správném směru, tak by musel přejíždět sem a tam, aby se projel pár metrů po cyklostezce.

    Např. v ulici Na Slupi (doufám že je to ta) je pruh pro kola ve směru jihovýchod (do Nuslí). Když člověk jede opačně a nezahýbá pak k řece, tak se to nevyplatí.

    Ale ve většině případů je cyklostezka skvělá věc pro všechny zúčastněné :-)
    Luk avatar 23.6.2005 19:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Ani nevím, že by v ulici Na Slupi nějaká cyklostezka byla. I když, na kole jsem tamtudy nikdy nejel, jen autem nebo tramvají :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 22:21 mikecadil | skóre: 3 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    O pražských cyklostezkách bych radši ani nemluvil. To jsou jenom přeznačené chodníky nebo dlažební kostky. brrr...
    23.6.2005 23:43 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    V centru to často jinak nejde, to by museli bourat domy :-) Ale lepší se to... On je taky problém, že v Praze je dost kopečků, takže se málokomu chce jezdit :-(
    23.6.2005 09:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Teoreticky ano, ale bohužel se to moc často neděje. Stačí se podívat na nájezd R10 (Praha - Boleslav) na Černém Mostě… Ještě jsem neviděl, že by tam někomu dali pokutu. Zato už jsem viděl, jak stopař na téže silnici (ve stoupání od Čtyř kamenů) způsobil dopravní nehodu, při které se jemu nic nestalo, ale Octavia skončila na střeše v příkopu. Stopař utekl… (tolik k hodným chodcům a zlým řidičům)
    23.6.2005 12:13 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Také jsem neviděl, že by někdy švestky daly za stopování pokutu. Ani když je stopuješ na dálnici...
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    22.6.2005 22:53 mikecadil | skóre: 3 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    Díky za info, tu vyšší rychlost jsem fakt netušil, samozřejmě na rozdíl od toho, že na dálnici kolo nesmí ani páchnout. Jinak o ledviny je to i na normálních silnicích. Bohužel.
    23.6.2005 11:33 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    A prdel je, za co je skore bonus +7 bodu. Za to, co se už dnes řeší jako trestný čin u soudu ne? Tedy zavinění těžké havárie, při kterém dojde k těžkému poranění nebo úmrtí apod. Četl jste to někdo? Takže stávající situace je ta, že vožrala to napere do ostrůvku s lidma kteří to mají jisté a jde sedět a soud mu jako bonus bingo vyměří soudně zákaz řízení atd. Nová úprava, že za to dostane jen 7 bodů a adios? Zajímavé, to zase jednou někdo myslel... Ty pakárny za 4 body a vážnější za bod apod. jsou sice k pláči, to je fakt, ale pořád lepší než nic a praxe ukáže co je třeba doladit. Hlavně že už tam nejsou trapárny jako prošlá lékárnička, no fakt, kdo z vás by radějí zemřel než by se nechal ošetřit prošlým obvazem (no fuj...) v nedezinfikovaném prostředí??? Já osobně bych se spokojil třeba s propoceným trikem... S nové úpravy svícení celoročně jsem sice ,,nadšen``, ať žije demence no co se dá dělat, ale jinak to vypadá fajn, hlavně ta nutná kamiónová úprava. Ostatní chce přečíst a důkladně nastudovat, ještě by to chtělo zipování všude kde je to nutné jak je běžné v zahraničí a u nás zatím stále ne :-( a bude to lně super.
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    23.6.2005 11:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Souhlas
    ještě by to chtělo zipování všude kde je to nutné

    Ono by to hlavně chtělo, aby zip fungoval tak, jak má. Tedy že auta jedou vedle sebe ve dvou pruzích až k zúžení a tam se teprve na střídačku spojí do jednoho. Současná praxe je taková, že auta z levého (toho, který nepokračuje) pruhu přejíždějí do pravého, kde je napadne, takže ve výsledku jedno auto z pravého pruhu pustí před sebe tři auta z levého a vychcánkové mohou projet levým pruhem až dopředu, zatímco pravý stojí. Občas se najde odvážlivec, který to srovná tím, že jede v levém pruhu na úrovni toho pravého, ale ten většinou musí čelit výlevům psychicky narušených jedinců za ním (blikání, troubení, nadávky, někdy i náznaky najíždění do auta). Jednou jsem dokonce zažil, že nějaký nespokojenec volal do rádia, že "U Brandýsa je zácpa, protože náklaďák se značkou ... tam jede úmyslně v levém pruhu a zdržuje"

    22.6.2005 22:32 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Link
    Možná jsem natvrdlej, ale kdybyste to taky nemohli najít: Sněmovní tisk 833.
    Luk avatar 22.6.2005 23:58 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Link
    Bohužel ale zatím není úplně jasné, v jakém stavu to prošlo - které pozměňovací návrhy byly přijaty a které ne. Určitě ale neplatí původní návrh beze změn.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 12:44 David Jež | skóre: 42 | blog: -djz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Link
    A neschávily si ty k* náhodou zároveň s návrhem ještě něco tématicky příbuzého, jako je vyhláška k pěstitelství a vinařství? Nebo se mi to s něčím plete?
    -djz
    "Yield to temptation; it may not pass your way again." -- R. A. Heinlein
    23.6.2005 13:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Link
    Ne, neplete. Jestli jsem to dobře pochopil, je to takhle: kdyby chtěli schválit drobnou úpravu (např.) zákona o vinařství, muselo by to projít celým legislativním procesem, který by trval nějaké tři měsíce (přesná čísla neznám). Ale když se úprava přilepí k aktuálně schvalovanému zákonu (jakémukoli), dá se to sfouknout za pár dní a všichni jsou spokojeni… Takže pak vznikají ty kuriózní kombinace naprosto nesouvisejících zákonů…
    23.6.2005 08:57 SeET
    Rozbalit Rozbalit vše nic to neřeší.
    Nic se tímhle nedocílí. piráti budou ještě přidávat, aby je nechytli a na druhou stranu. Opatrní budou v obci jezdit 30 aby náhodou nedostaly dva body.
    23.6.2005 10:08 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše uplatky
    Tak se nam pekne zvysi majetnost nasich prislusniku.Vetsi tresty vetsi ochota dat vetsi uplatek....
    V podstatě nic nevím
    23.6.2005 11:36 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Lepší než nedotažený zákon...
    V popelnici na SH se dnes objevily odkazy na reklamu, která bude pro spoustu lidí (ať už řidiče nebo chodce) lepší než nedotažený zákon: http://www.eprdel.cz/video/DontDriveAfterDrinking.avi
    http://www.eprdel.cz/video/IWantWalkYouHome1.avi
    http://www.eprdel.cz/video/IWantWalkYouHome2.avi
    http://www.eprdel.cz/video/NoSeatbeltNoExcuse.avi
    http://www.eprdel.cz/video/SlowDownBoys.avi Nechtělo se mi dělat odkazy, ale udělal jsem mirror na http://video.zdenda.com/reklama/
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    23.6.2005 15:35 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše body, nebody a nase police
    at uz mame bodovaci system, nebo nemame, at uz mame cokoliv, vzdy to bude zaviset na nekom jinem, na kvalite policistu, s lemplama na jejich mistech bude sebelepsi system k nicemu. A ja si dokazu predstavit jak ziskavam body za prosle obvazy v lekarnicce, a jak nekdo uplaci aby nedostal boda. Takze vse pri starem.

    V zemi kde velka cast policie je sympatizanty ultrapravicovich hnuti (skinheads), a velka cast jeste nedavno legitimovala lidi jen protoze meli podezrele dlouhe vlasy, si ani nic jineho prat nemuzeme.

    PS Nedavno jsem si uvedomil krasu prvorepublikovych strazniku, kdy uz jen jejich uniforma a helma vzbuzovala uctu a respekt, jsem pro to, aby se nasi straznici zacali oblikat stejne. Nic se tim nezlepsi, ale aspon budou vypadat hezky.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Luk avatar 23.6.2005 16:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: body, nebody a nase police
    Nic se tim nezlepsi, ale aspon budou vypadat hezky.
    To není tak docela pravda. Šaty dělají člověka, v důstojnější uniformě se (nejen) policajt líp chová. Vidím to na sobě - když mám sako a kravatu, také se podvědomě chovám jinak :-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 16:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: body, nebody a nase police
    když mám sako a kravatu, také se podvědomě chovám jinak

    Ano, jsem daleko nevrlejší, protože je mi horko a mám omezenou pohyblivost… :-)

    Luk avatar 23.6.2005 20:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: body, nebody a nase police
    Ano, jsem daleko nevrlejší, protože je mi horko a mám omezenou pohyblivost…
    To chce mít sako z kvalitního materiálu a šité na míru ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    23.6.2005 19:52 Petr Šimčík
    Rozbalit Rozbalit vše Jen aby ...
    Jen aby to nedopadlo tak jako se to stalo kolegyni v práci kdy ona sice nedala přednost ale nebýt dcery ředitele pojiš´tovny která jela na červenou ve městě 80 tak by k nehodě nedošlo. Tj - Kolegyně dostala 3000 pokutu a platila škodu a hodinu srávila v bezvědomí neš přijeli policajti. Druhá slečna dostala za jízdu na červenou 80km/h po obci 500 pokutu, neplatila nic a za neposkytnutí pomoci dostala tytyty od policajta co to sepisoval. Neobhajuju nedání přednosti jen mi příde divný že nad těma "banálníma" přestupkama druhé nezůčastěné osoby se nikdo nepozastavil. S novim zákonem by to asi byla pro kolegini ještě větší sranda...
    23.6.2005 19:54 Petr Šimčík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen aby ...
    sorry, oprava - zúčastněné
    23.6.2005 20:32 jirka | skóre: 21 | blog: pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen aby ...
    Čím dýl tohle sleduju, tím víc se mi chce chovat stejně jako všichni ostatní, když se tady navzájem vybijeme, tak bude klid...

    Bodový systém k ničemu není, radši si nechám napařit pokutu "bez bločku", když se nebudou odečítat body. Ostatně tak stejně to asi bude dělat většina lidu a nezkorumpované policii to bude taky vyhovovat. Naši politici jsou nám vzorem. Podplácej všichni, tak budu podplácet taky, né?

    Třeba k rychlosti: Dnes jsem zjistil,že radary mají problémy zachytit motocykl s plastovou kapotáží, navíc jejich maximální změřitelná rychlost je 275km/h. Motorku už mám, tak budu jezdit jako prase se zakrytou SPZkou, jezdí tak přece kdekdo...

    Znám kupu lidí, co jede z hospody autem, neznám skoro nikoho, kdo to nedělá. Mám tak jezdit taky? Tohle je zatím i na mě moc, možná časem...

    Projížďka po praze ve špičce je zážitek, aspoň tedy autem, předpisy jakoby nikdo neznal, klidně se mi tam ňákej páprda s A6kou nacpe z vedlejší. No nic, beru mašinu, prokličkovávám všechno za hlasitého troubení aut, přece tam nebudu stát, že?

    Pomalu uvažuju, zda neopustit naši milovanou českou zemi a zkusit štěstí jinde... :-(
    23.6.2005 22:34 mikecadil | skóre: 3 | Kladno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen aby ...
    Právě tím, že vidím, jak se chovají ostatní, si víc vážím těch, kdo se nechová bezohledně. Jistě, když jedu do hospody autem, piju nealko. Nevím, proč to tak nemůžou dělat všichni. Mohl bych taky jet zpátky taxíkem, ale na to jsem zase moc lakomej. U nás je zvykem vysmívat se těm, kdo nepijou a dodržujou předpisy, takže postupně vymíraj. Když na to půjdu tvou logikou, jsou zbytečný pokuty všude - vždycky je lepší podplácet. Fuj!! O hovadech na mašinách, kteří nechápou, že na silnicích nejsou sami, ani nemluvím. Jestlis to myslel napůl ironicky, neber to jako reakci, ale jako samostatnej příspěvek. :-)
    24.6.2005 07:15 jirka | skóre: 21 | blog: pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jen aby ...
    Napsáno to bylo v částečné na*ra*osti z toho, jak všem ,co mají prachy, všechno projde a my ostatní všechno od***em.:-( Napadá mě jedině bojkot všech těch orgánů, kteří si hrajou na to, že udržují v zemi "pořádek". Prostě v autě CB, kde se všichni rádi rozdělí o zprávy, kde právě zjistili radar, hlídku, nebo jiné "zpříjemění", na motorce sice nejezdím mimo město jako dobytek (sorry, ve městě v zácpách to nejde, to bych se nikam nedostal...:-)), ale zásadně prostředkem silnice mimo dosah radarů. Být naši orgáni čestní, rád budu dodržovat předpisy, ale za současné situace nechci bejt ten jedinej blbec na silnici...
    24.6.2005 13:18 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Má to smysl
    Jako celek to však smysl má. Vyjíměčná situace si žádá vyjímečné řešení. Body jsou sice nesystémový zásah, ale systémové zásahy prostě stále selhávají.Tenhle vtip by byl směšný, kdyby to nebyla krutá pravda.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.