Stovky Indů předstíraly, že jsou neuronová síť. Vzestup a pád Builder.ai.
Při operaci Pavučina, tj. rozsáhlé diverzní akci ukrajinských bezpečnostních sil, provedené 1. června 2025, při které byly bezpilotními kvadrokoptérami napadeny ruské strategické letecké základny hluboko na území Ruské federace, byl použít [𝕏] svobodný software ArduPilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí GNU GPLv3.
V polovině května uplynul jeden rok od spuštění aukcí CZ domén, které provozuje sdružení CZ.NIC. Hlavním cílem bylo zpřístupnit uvolňované domény z registru (po expiraci nebo smazání) většímu okruhu zájemců. Před spuštěním aukcí se totiž k takovým doménám dostávalo jen několik málo subjektů, které uvolňované domény „odchytávaly“ s velkou úspěšností díky automatizovaným systémům k tomu připraveným. Běžný zájemce neměl reálnou šanci
… více »UBports, nadace a komunita kolem Ubuntu pro telefony a tablety Ubuntu Touch, vydala Ubuntu Touch OTA-9 Focal, tj. deváté stabilní vydání založené na Ubuntu 20.04 Focal Fossa.
Firma Murena představila (PeerTube, YouTube) novou verzi 3.0 mobilního operačního systému /e/OS (Wikipedie) založeného na Androidu a LineageOS bez aplikací a služeb od Googlu.
Byla vydána nová verze 5.12 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi a zpracování digitálních fotografií primárně ve formátů RAW RawTherapee (Wikipedie). Vedle zdrojových kódů je k dispozici také balíček ve formátu AppImage. Stačí jej stáhnout, nastavit právo ke spuštění a spustit.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za květen (YouTube).
Byly publikovány informace (txt) o zranitelnostech CVE-2025-5054 v Apport a CVE-2025-4598 v systemd-coredump. Lokální uživatel se může dostat k výpisu paměti programu (core dump) s SUID a přečíst si tak například /etc/shadow.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,69 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 30,95 %. Procesor AMD používá 68,77 % hráčů na Linuxu.
Byla vydána verze 4.0 open source programu na kreslení grafů Veusz (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Proběhla portace na Qt 6.
Co takové ty báby stojící půl hodiny u přechodu? Ty by měly dostat taky pokutu!Ano, to by byl vhodný pozměňovací návrh! Tak jako auta §27 ... nesmí zastavit a stát ... c) na přechodu pro chodce a ve vzdálenosti kratší než 5 m před ním, by mělo být zakázáno stát a klábosit pro chodce ve vzdálenosti nejméně 3m od přechodu pro chodce bez světelné signalizace.
* - tj. zastavit. Vy sice tvrdíte, že to není pravda, ale skutečnost je bohužel taková, že i když zpomalím tak, aby chodec stihl pohodlně přejít, většina chodců stejně počká, až zastavím úplně. Neptejte se mne proč, já tomu také nerozumím, ale tak to prostě je.
Jenže ten jeden bod je tam za jakékoli špatné parkování. Tedy například i za to, že v devět hodin večer zaparkujete (vy tedy asi ne, podle vyjadřování bych vás tipoval na militantního antiřidiče) na čtvrt hodiny v kartičkové zóně, kde je obsazená asi čtvrtina parkovacích míst (ano, za to jsem dostal pokutu, měšťáci jsou v některých ohledech neuvěřitelně aktivní).
K přednosti chodců: to ustanovení zákona je samo o sobě absolutně nesmyslné a přináší víc škody než užitku. Mohl bych vyprávět o ulicích, kde je co dvacet metrů přechod a autobus plný lidí se neustále rozjíždí a brzdí (ať žije ekologie), o přechodech, které jsou tak frekventované, že při striktním dodržení zákona by před nimi auto stálo hodinu (ano, jsou i opačné případy, ale rozdíl je v tom, že zatímco chodci stačí, aby ho pustil jeden řidič, řidič potřebuje, aby ho pustili všichni chodci, kteří se právě chystají přejít - a to je prakticky vyloučeno). Mohl bych vyprávět o lidech, kteří stojí u přechodu, dívají se do silnice a ani když zastavím, přecházet nezačnou, protože přecházet vůbec nechtěli; taky jsem to považoval za nesmysl, ale je jich překvapivě dost; dokonce už jsem viděl i člověka, který takhle stál u přechodu (stál, nepřecházel) a zapisoval si značky aut, která nezastavila, aby je mohl udat. Ale to by bylo všechno k ničemu, při vaší představě, že všichni řidiči jsou nepřátelé lidu, kterým je potřeba co nejvíce znepříjemnit život, aby svého zlozvyku nechali sami, když už to nejde úplně zakázat. O míře vašeho nadhledu svědčí vaše (zcela nereálná) představa, že za střet řidiče s chodcem může vždy řidič.
Jen pro úplnost: samozřejmě vystupuji neméně často i jako chodec a když mi u přechodu zastaví auto, přestože za ním půl kilometru nikdo nejede a mně by stačilo pár vteřin počkat, hanbou bych se nejraději propadl…
Mohl bych vyprávět o ulicích, kde je co dvacet metrů přechod a autobus plný lidí se neustále rozjíždí a brzdí (ať žije ekologie)A to je problém toho ustanovení nebo umístění přechodů?
, o přechodech, které jsou tak frekventované, že při striktním dodržení zákona by před nimi auto stálo hodinu (ano, jsou i opačné případy, ale rozdíl je v tom, že zatímco chodci stačí, aby ho pustil jeden řidič, řidič potřebuje, aby ho pustili všichni chodci, kteří se právě chystají přejít - a to je prakticky vyloučeno).Vy jste si to ustanovení vůbec nepřečetl? Jak z něho vyplývá to co popisujete?
Mohl bych vyprávět o lidech, kteří stojí u přechodu, dívají se do silnice a ani když zastavím, přecházet nezačnou, protože přecházet vůbec nechtěli; taky jsem to považoval za nesmysl, ale je jich překvapivě dost; dokonce už jsem viděl i člověka, který takhle stál u přechodu (stál, nepřecházel) a zapisoval si značky aut, která nezastavila, aby je mohl udat.Kde je tam napsáno, že musím zastavit? To je nutné jen pokud je to nutné. Byla tam krajnice? Pokud je tam krajnice o předepsané šíři (a pokud není tak si stěžujte na dopravním inspektorátu, buď tam dají semafor nebo budete jezdit jinudy, uberou jízdní pruhy a pod.) tak chodci trvá 1s než ji překoná. Stáli ti lidé na chodníku nebo na přechodu pro chodce? Chodec stojící na chodníku není chodec který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít. Chodec stojící a koukající do vozovky je chodec stojící na chodníku a koukající do vozovky bez ohledu na to jestli má v ruce bloček nebo foukací harmoniku. Je mi u prdele. Chodec na přechodu pro chodce nebo chodec na chodníku, který se chůzí k přechodu pro chodce přibližuje je chodec, který řidiče blížícího se k přechodu pro chodce zajímá a zajímat má. Chodec stojící na přechodu pro chodce je chodec porušující dopravní předpisy pokud mu nějaké bezohledné hovado nebrání provést nerušené a bezpečné přejití vozovky (a to není nezbytně nutné provést zastavením vozidla). Takže si nepleťte prosím pojmy s dojmy. Koukám, že pro vás jsou chodci lovná zvěř, která dělá řidičům naschvály. To je vidět už z toho jak jim podsouváte zlé úmysly a neznáte povinnosti řidiče a jejich dezinterpretaci a porušování hodláte hájit do roztrhání těla.
Zákon sám o sobě je k ničemu. Zákon upravuje reálnou situaci a jeho přijetí musí být doprovázeno opatřeními, která zajistí, aby fungoval tak, jak byl zamýšlen. Například při zavádění padesátky v obcích slibovala státní správa horem dolem, že tam, kde padesátka neodpovídá dopravní situaci (např. bezpečné dlouhé rovné úseky bez chodců), bude značkou povolena rychlost vyšší - to se ale téměř nikde nestalo (naopak, některé takové značky posléze zmizely). Stejně tak v tomto případě nebylo rozmístění přechodů přizpůsobeno změněným dopravním předpisů. A ano, takový zákon, kterému chybí napojení na realitu, je špatný zákon.
Vy jste si to ustanovení vůbec nepřečetl? Jak z něho vyplývá to co popisujete?
Jestliže přes přechod proudí prakticky nepřetržitý proud chodců (chcete-li příklad, porozhlédněte se po okolí hlavního vchodu do Kotvy), pak jsem podle současného znění zákona povinen umožnit přejít každému z nich. Což v praxi znamená, že tam budu stát, dokud nebude večer a chodců nebude méně.
Pokud je tam krajnice o předepsané šíři (a pokud není tak si stěžujte na dopravním inspektorátu, buď tam dají semafor nebo budete jezdit jinudy, uberou jízdní pruhy a pod.) tak chodci trvá 1s než ji překoná.
Zase poněkud odtržen od reality, že? Ve mělstech jsou nějaké krajnice? Možná na těch úplně hlavních tazích, ale jinak?
Koukám, že pro vás jsou chodci lovná zvěř, která dělá řidičům naschvály.
Většina naštěstí ne. Kdyby nic jiného, tak už proto, že mnozí z nich jsou také řidiči. A to je kámen úrazu: prakticky každý řidič je také chodcem, takže se dokáže vžít do situace toho druhého. Bohužel tu ale existuje militantní podmnožina chodců, kteří řidiči nejsou a ti pak opravdu jsou ochotni dělat řidičům i ty naschvály; samozřejmě to nejsou všichni neřidiči, jen relativně malá, ale o to aktivnější, část. A zatímco řidič nechápe chodce jako nepřítele (protože jím sám také je), militantní pouze-chodci řidiče jako nepřítele vnímají. Proto se snaží o jejich diskriminaci a píší příspěvky o tom, že je auto luxus (před padesáti lety určitě, ale dnes???) a že je potřeba ty gaunery řidiče co nejvíce přidusit a znepříjemnit jim život…
Ale ono to asi stejně nemá smysl, snažit se vám něco vysvětlovat. Když vám chybí pohled z druhé strany, těžko s vámi rozumně debatovat o nějakém vzájemně přijatelném soužití…
Ono by to hlavně chtělo, aby zip fungoval tak, jak má. Tedy že auta jedou vedle sebe ve dvou pruzích až k zúžení a tam se teprve na střídačku spojí do jednoho. Současná praxe je taková, že auta z levého (toho, který nepokračuje) pruhu přejíždějí do pravého, kde je napadne, takže ve výsledku jedno auto z pravého pruhu pustí před sebe tři auta z levého a vychcánkové mohou projet levým pruhem až dopředu, zatímco pravý stojí. Občas se najde odvážlivec, který to srovná tím, že jede v levém pruhu na úrovni toho pravého, ale ten většinou musí čelit výlevům psychicky narušených jedinců za ním (blikání, troubení, nadávky, někdy i náznaky najíždění do auta). Jednou jsem dokonce zažil, že nějaký nespokojenec volal do rádia, že "U Brandýsa je zácpa, protože náklaďák se značkou ... tam jede úmyslně v levém pruhu a zdržuje"
Nic se tim nezlepsi, ale aspon budou vypadat hezky.To není tak docela pravda. Šaty dělají člověka, v důstojnější uniformě se (nejen) policajt líp chová. Vidím to na sobě - když mám sako a kravatu, také se podvědomě chovám jinak
Ano, jsem daleko nevrlejší, protože je mi horko a mám omezenou pohyblivost… :-)
Ano, jsem daleko nevrlejší, protože je mi horko a mám omezenou pohyblivost…To chce mít sako z kvalitního materiálu a šité na míru
Tiskni
Sdílej: