abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | Humor

    Jihokorejská Národní daňová služba (NTS) zabavila kryptoměnu Pre-retogeum (PRTG) v hodnotě 5,6 milionu dolarů. Pochlubila se v tiskové zprávě, do které vložila fotografii zabavených USB flash disků s kryptoměnovými peněženkami spolu se souvisejícími ručně napsanými mnemotechnickými obnovovacími frázemi. Krátce na to byla kryptoměna v hodnotě 4,8 milionu dolarů odcizena. O několik hodin ale vrácena, jelikož PRTG je extrémně nelikvidní, s denním objemem obchodování kolem 332 dolarů a zalistováním na jediné burze, MEXC [Bitcoin.com].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:33 | Nová verze

    Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů Linux From Scratch 13.0 a Beyond Linux From Scratch 13.0. Pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:00 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní major verze 25.12 linuxové distribuce primárně určené pro routery a vestavěné systémy OpenWrt (Wikipedie). Jedná se o nástupce předchozí major verze 24.10. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Podporováno je více než 2200 zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za únor (YouTube). Odstraněn byl veškerý kód napsaný ve Swiftu. JavaScriptový engine LibJS byl reimplementován v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.3. 21:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.94.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example. Zveřejněny byly výsledky průzkumu mezi vývojáři v programovacím jazyce Rust: 2025 State of Rust Survey Results.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    5.3. 17:33 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 185 organizací přijatých do letošního Google Summer of Code (GSoC). Dle plánu se zájemci přihlašují od 16. do 31. března. Vydělat si mohou od 750 do 6600 dolarů. V Česku a na Slovensku je to 900 dolarů za malý, 1800 dolarů za střední a 3600 dolarů za velký projekt. Další informace v často kladených otázkách (FAQ). K dispozici jsou také statistiky z minulých let.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.3. 22:55 | Nová verze

    Byla vydána únorová aktualizace aneb nová verze 1.110 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.110 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    4.3. 18:11 | IT novinky

    Apple představil 13palcový MacBook Neo s čipem A18 Pro. V základní konfiguraci za 16 990 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 57
    4.3. 12:22 | Komunita

    Kalifornský zákon AB 1043 platný od 1. ledna 2027 vyžaduje, aby operační systémy požadovaly po uživatelích věk nebo datum narození a skrze API poskytovaly aplikacím informaci, zda je uživatel mladší 13 let, má 13 až 16 let, má 16 až 18 let nebo má alespoň 18 let. Vývojáři linuxových distribucí řeší, co s tím (Ubuntu, Fedora, …).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 105
    4.3. 11:44 | Pozvánky

    Konference LinuxDays 2026 proběhne o víkendu 3. a 4. října v Praze v areálu ČVUT v Dejvicích na FIT. Čekají vás desítky přednášek, workshopy, stánky a setkání se spoustou chytrých lidí.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (28%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (25%)
    Celkem 1026 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4

    26.7.2006 16:22 | poslední úprava: 26.7.2006 16:23

    Na stránkách ikon Oxygen, budoucích výchozích ikon pro KDE4, se objevily nové "preview" obrázky budoucích ikon. Jeden z autorů, Nuno Pinheiro, o tom již na svém blogu referoval. Pokud Vás trochu zajímá, jak budou ikony v KDE4 vypadat, tak se mrkněte.

    Na výše jmenovaném blogu přispěvatelé nakousli zajímavý problém: jakou obrazovou metaforu použít pro ikonu Uložit? V současné době ikony Oxygen používají již zavedený symbol diskety. Někteří uživatelé se však domnívají, že tento symbol poněkud zastaral. Jako protipříklad uvádějí ikony projektu Tango, kde je použit symbol pevného disku a šipka směřující do něho.

    Jak se k tomu stavíte Vy? Myslíte, že je užitečnější dodržet "kontinuitu" této metafory pro ukládání nebo ji raději pro neaktuálnost zavrhnout? Pokud máte nějaký dobrý nápad na "omlazovací kůru" pro ikonu Uložit, tak ho nezapomeňte zmínit :o)

           

    Hodnocení: 80 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    stulda avatar 26.7.2006 16:31 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Ty ikony jsou fakt super. Uz se nemuzu dockat na KDE 4.
    26.7.2006 16:36 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    doteraz som si nikdy nevsimol ikonu pre ulozit :)

    asi musim viacej klikat...
    26.7.2006 16:38 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    fuj, proc to ma tak vyblute barvy? ale deckam se to bude libit ...
    Mikos avatar 26.7.2006 16:58 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Jdi do pr***e, myslíš si snad že tvuj vkus je lepší než vkus jiných? Mně se například ty ikony a jejich barvy opravdu hodně líbí... jsou krásný a perfektně sladěný. Slovo "vyblitý" používam pro originální ikony (a barvy) v GTK/GNOME, protože ty z mého pohklecdu jinak ani popsat nedokážu ;-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    26.7.2006 17:01 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    trosku terminalovej terapie...
    26.7.2006 17:04 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Jdi do prdele, myslíš si snad že tvuj vkus je lepší než vkus jiných? Mně se například ty ikony a jejich barvy opravdu nelíbí... jsou takový smutný ale aspoň jsou sladěný. Slovo "vyblitý" používam pro originální ikony (a barvy) v GTK/GNOME, protože ty z mého pohledu jinak ani popsat nedokážu ;-)
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    26.7.2006 17:21 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Prosím, okamžitě ukončete toto vlákno a urážky ventilujte jiným způsobem. Děkuji.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    26.7.2006 17:26 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Jaký urážky? Já to píšu Mikosovi a ne tobě.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    26.7.2006 17:38 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Logicky úplne konzistentná odpoveď :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    26.7.2006 17:48 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Ano, pečlivý čtenář z ní pochopí, že to píšu Mikosovi a ne obecnému uživateli. Taky z toho může vyčíst, že to neměla být urážka. Pokud bude tak šikovný, že si tyto dvě věci spojí, tak z toho může třeba odvodit, že jsem si jist, že to Mikos jako urážku brát nebude.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    26.7.2006 17:53 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Ja to chápem, ale prišlo mi to tak súvisle napísané, že som si musel rypnúť :)
    Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
    26.7.2006 18:07 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Hm... někdo můj příspěvek nejspíše nepochopil. Požádal jsem všechny přispěvatele nade mnou, ať přestanou komentovat s urážlivým tónem (všimněte si množného čísla). Vůbec nebylo důležité, na koho urážky byly směřovány - takový způsob vyjadřování na tento server nepatří.

    PS: Pokud se mnou nesouhlasíte, kontaktujte správce serveru, ať mi moje stanovisko vyvrátí.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    26.7.2006 18:14 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Nepřál sis náhodou ukončit urážky (všimni si množného čísla)? Tak proč v nich pokračuješ?

    Nemluv prosím o tom, co kdo nepochopil. Myslím, že to je urážka mnohem spíš.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.7.2006 17:44 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Heh...tak tos ujel trochu...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    David Watzke avatar 26.7.2006 20:06 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Teda souhlasím s tím, že jsou ikony z Gnome hnusný, ale četl sis to po sobě? Vyčítáš mu jednu věc a v jednom a tomtéž komentáři uděláš to samý :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.7.2006 20:09 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    No a díky tomu to taky nelze brát tak vážně, což tady někteří nepochopili :-D
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    28.7.2006 11:45 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    co se certis, proste je to hnusny, tobe se to libi tak se ti to libi me ne, me se zase libi gnome ... a zkus se po sobe precist od toho je ten nahled
    Mikos avatar 28.7.2006 18:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Ja to po sobe cetl ;-) Byl ucel aby to vyznelo tak jak to vyznelo, jelikoz sem si rikal, ze by te treba mohlo trknout jak je takovyto zpusob komentovani naprosto zbytecny (a podle me i ubohy) vyvolavani flejmu. Jelikoz uz ty si zacal s urazlivym tonem ("deckam se to bude libit").

    Zkratka mi slo o to, aby sis ty (a tobe podobni, takovych komentaru v tomto stylu uz sem tu videl habadej) uvedomil, ze vkus je zcela individualni zalezitost a nikdo na nej nema patent...
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.7.2006 17:42 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Vetsina jich je moc hezkych, akorat ten Konqueror, Help a ten telefon...maji mdle barvy, to se mi nelibi. Ale treba ty MIME typy, ty jsou luxusni.

    No, jako uzivateli GNOME me to ale muze byt jedno ;-) Ja spis cekam, s cim KDE4 prijde co do funkcnosti a uzitecnosti.
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.7.2006 17:52 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    V současné době ikony Oxygen používají již zavedený symbol diskety. Někteří uživatelé se však domnívají, že tento symbol poněkud zastaral. Jako protipříklad uvádějí ikony projektu Tango, kde je použit symbol pevného disku a šipka směřující do něho.
    Nemyslím si, že by člověk, který neví jak vypadá disketa, věděl jak vypadá harddisk :)
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    26.7.2006 18:00 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    To nejspíše ne :o) ale disketa rozhodně již symbol pro úložný prostor není, nemyslíte?
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    26.7.2006 18:44 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4

    To podle mne nevadí. Podívejte se na dopravní značku "železniční přejezd bez závor" (tu naši, třeba Němci už mají modernizovanou verzi) a porozhlédněte se, jak vypadají dnešní lokomotivy. Myslíte snad, že by se našel někdo, kdo by bez nahlédnutí do pravidel silničního provozu nepoznal, že má jít o lokomotivu?

    26.7.2006 18:53 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    To nejspíš ne :o) Osobně mi ta ikona diskety nevadí. Jen jsem se snažil vysvětlit názor druhé strány, který chápu.

    Mimochodem, dopravní značky jsou sice také symboly, ale na rozdíl od ikon mají trochu jiný účel ( ministerstvo dopravy asi netvoří nové značky proto, aby vypadaly lépe, než ty současné ). Tito uživatelé si tedy myslí, že moderní vzhled ikon by měl mít i moderní symboly metafory :o)

    Ale upřímně: Jakmile se Microsoft rozhodne pro novou ikonu pro Uložit, hned se situace obrátí a tvůrci ikon budou horkou jehlou dodělávat ... skoro jak z Orwella :o)
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    26.7.2006 19:01 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    ministerstvo dopravy asi netvoří nové značky proto, aby vypadaly lépe, než ty současné

    Když vidím, čeho je naše ministerstvo dopravy schopno, jistý bych si tím nebyl. Mimochodem, všiml jste si toho, jak se usilovně přemalovávají (teď mluvím o vodorovném značení) šipky z hranatých na kulaté?

    26.7.2006 18:54 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Jak taky chcete na dopravní značce zřetelně znázornit kus zrezlého šrotu :-) Ehm :-)

    No, každopádně by lidé pak nepochybně zatoužili po tom, aby na tratích byl příslušný typ lokomotivy, který tam jezdí, takže bychom dopadli tak, že dopravní značky by musely být tvořeny displejem, který by ukazoval náčrt lokomotivy, která se k přejezdu právě blíží :-)
    Copak toho není dost?
    26.7.2006 19:03 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    To by nebyl zase tak špatný nápad. Třeba by se tam mohla zobrazovat i hmotnost a rychlost soupravy. Pak by možná trochu ubylo těch, kterým se nechce pár minut počkat, až vlak přejede… :-)
    26.7.2006 19:05 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Doplňované záběry předešlých srážek?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    26.7.2006 19:07 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Jen aby to nebylo dražší než ty závory… :-)
    26.7.2006 19:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Když už je řeč o závorách, dopravní značku "železniční přejezd se závorami" bych také neoznačil za úplně aktuální zpodobnění. Totéž třeba "zákaz používání zvukových výstražných znamení" (přesný název je asi trochu jiný).…
    27.7.2006 18:11 helb | skóre: 9 | blog: helb | Kralovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Značka "železniční přejezd se závorami" je takovej ten plot?
    Ovládání hlasem? cat /dev/dsp > /dev/hda1
    27.7.2006 18:27 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Ano, to je ona.
    26.7.2006 19:07 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Což by ovšem zase přinášelo to riziko, že by tam mohla být taky jenom malá drezína, která zase tak moc neváží a tolik nejede.
    Copak toho není dost?
    26.7.2006 18:08 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Věřím, že už je spousta lidí co disketu nikdy neviděla, nicméně disketa je stále zažitý symbol pro ukládání a řekl bych, že tu s námi bude i když skutečnou disketu už bude těžké najít i v muzeu.
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 26.7.2006 18:03 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    Ikona "Uložit" = disketa. Marná sláva :-D Některé programy sice mají něco jiného(např. nejlepší editor jEdit má tužku), ale není to pak moc intuitivní a nezvyklý člověk tápe.

    Ale člověk si zvykne na všechno - pokud by se zmíněná tužka objevila ve Windows, uživatelé by chvíli nadávali a pak by si zvykli ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.7.2006 18:12 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    nejlepší editor jEdit
    +1 ;-)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.7.2006 22:46 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nové ukázky ikon Oxygen pro KDE4
    YAIT
    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.