abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    22.5.2009 15:13 | Přečteno: 1727× | Jen tak | poslední úprava: 22.5.2009 15:21

    Dnes ráno jsem jel do Olomouce. A díky olomoucké MHD jsem přišel o 700 Kč. Jak předesílám, v zásadě šlo o mojí vlastní hloupost. Ale nemám pocit, že by vše bylo v pořádku.

    Protože čas od času nepravidelně do Olomouce jezdím, koupil jsem si v březnu asi 20 jízdenek na MHD za 10 Kč, abych to měl bez starostí. Párkrát jsem byl v Olomouci v březnu a lístky jsem použil. Pak jsem Olomouc navštívil až dnes. Nastoupím do tramvaje, štípnu lístek, posadím se. Za chvíli: „Revize jízdenek, ukažte mi lístek.“ Ukazuji tedy štípnutý lístek a jsem vzápětí informován, že budu platit pokutu. Prý mezitím Olomouc zdražilo jízdné od 1.4. z 10 Kč na 12 Kč. Namítl jsem, že v březnu mě o tom nikdo neinformoval, a ani nikde jsem neviděl žádný výrazný nápis, že by se tak stalo. Neměl jsme jak zjistit, že se změnila cena. Nic jsem nenadělal, prostě pokutu jsem musel zaplatit a přišel tak o 700 Kč. Holt na lidi musí být přísnost.

    Jsem si vědom, že jde v zásadě o mojí hloupost. Na druhé straně nemám pocit, že toto je správný postup Olomouce. Zkrátka to beru tak, že Olomoucká radnice si nahrabe ještě na stovkách podobných jako jsem já, kteří se nesnažili nikoho podvést. Ono je zkrátka jedno, jestli kradete, podvádíte, nebo ne, dopadnete plus mínus podobně.

    Takže pokud jedete do Olomouc, pozor na olomouckou radnici. Pokud tento zápis někoho poctivého uchránil od pokuty, splnil účel. Přemýšlel jsem, co proti tomu mohu dělat, ale nic mě nenapadá.

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.5.2009 15:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Nebylo na tom lísku něco jako "platí do 1.4."?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    22.5.2009 15:27 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Přidal jsem obrázek, jak vypadá čistý lístek koupený v březnu do MHD. Nic takového tam není.

    22.5.2009 15:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    No, IANAL... pokud nebyl ani vstup do MHD nijak označen, pak bych odmítl zaplatit... Jen je otázka, co mají v přepravních podmínkách...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    22.5.2009 18:24 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Taky bych odmítl zaplatit. Zakoupený neštípnutý lístek - to jsou peníze které už ode mne zkasírovali předem a je zcela moje věc, kdy tu jízdenku projedu, pokud na ní není výslovně uvedená omezená platnost.
    22.5.2009 22:38 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Teda ne že bych se chtěl nějak extra zastávat radnice a revizorů (těch obzvláště ne), ale s touhle filozofií bych mohl nakoupit lístků po kartónech, a se slovy "já mám předplaceno" jezdit za deset korun dalších třicet let, a to i když tou dobou už bude lístek za pade. Tipl bych si, že v přepravních podmínkách bude někde napsáno, že cestující se musí v případě kotroly prokázat platnou a řádně označenou jízdenkou, a platná jízdenka stojí dvanáct korun, hotovo dvacet, můžeš si řádit pod mřížkou jak chceš. A bohužel je to logické. Osobně bych řekl, že jízdenku je vhodnější považovat spíše za ceninu, která má svou cenu a platnost v okamžiku nákupu, ale nikdo ti už nezaručí, že stejnou platnost a užitnou hodnotu bude mít i zítra. A ano, je mi jasné, že mezi např. poštovní známkou (klasická cenina) a jízdenkou je spousta rozdílů...
    22.5.2009 15:38 ja
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Tak by som im pohrozil pravnikom - a tomu ver, ze takyto spor by vyhral aj sebelepsi piatak pravnickej fakulty.

    22.5.2009 23:03 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Od sebelepšího páťáka bych to i čekal :-) Ale přesto by asi nevyhrál...
    22.5.2009 15:36 misch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Předpokládám že nebylo, stejně jako starých na lístcích brněnského (a zřejmě i kteréhokoli jiného českého) MHD. Platnost těch jízdenek se neurčuje předem. Prostě se jednoho dne radní rozhodnou že jízdenky na MHD budou od příštího měsíce dražší, a tím to hasne.

    Tohle by vyřešily třeba jízdenky s magnetickým proužkem ze kterých by si automat přečetl jejich nominální hodnotu, a buď by je akceptoval nebo odmítnul (zlaté metro v Paříži!). Ale s papírovými jízdenkami není tolik práce, a navíc -- stačí čas od času změnit jejich cenu a pravidla, a při tom množství lidí kteří mají nakoupené "do zásoby" jízdenky které už nemůžou projezdit, se taková změna prostě nemůže nevyplatit ... :(

    Já mám teď v peněžence hromadu 10-korunových a 15-korunových jízdenek pro DPMB. Abych jezdil jako blbec někam na jejich centrálu a tam kvůli pár stovkám čekal ve frontě na vrácení peněz (což stejně šlo myslím provést jen do konce dubna), na to nemám nervy a chuť. Byl bych ochotný si klidně místo jedné 22-korunové jízdenky cvaknout třeba dvě ty staré za 15, ale obávám se že i když by na tom DPMB vydělal, tak revizor by si o tomhle postupu myslel svoje, a skončil bych taky placením pokuty ...

    xxxs avatar 22.5.2009 15:30 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    mne by sa to nestalo, urcite by som taketo ohrozenie nasiel v horoskope.
    22.5.2009 15:35 2009
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Ked si v znameni vah tak to mas take dni podla horoskopu asi kazdy den :-)
    xxxs avatar 22.5.2009 15:37 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    z neuspesnej astrologie sme sa dostali k uspesnemu vesteniu. ano, som vaha.
    22.5.2009 15:39 2009
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Mam ti povedat tvoju hodinu narodenia a postavenie planet v hodine narodenia? :-)
    xxxs avatar 22.5.2009 15:55 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    skus datum a hodinu.
    Viliam Púčik avatar 22.5.2009 22:18 Viliam Púčik | skóre: 22 | blog: minimal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    30. aprila prizblizne 13:32 doobeda.
    xxxs avatar 22.5.2009 22:32 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    dobry tip, urcite sa najde niekto, na koho to bude pasovat.
    22.5.2009 15:31 2009
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    >>Takže pokud jedete do Olomouc, pozor na olomouckou radnic.

    A syrecky :-)
    22.5.2009 22:42 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    A čo si predstavujetě pod takým pojmom "syreček" vy, Kefalín? :-) V Olomouci bydlím, a ještě jsem tady nikdy nikoho neslyšel říct "syrečky". Zásadně tvarůžky...a když už si chceš na ně dávat pozor, tak raději v Lošticích :-)
    Jendа avatar 22.5.2009 22:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Já v Praze tvarůžek nikdy neslyšel, u nás zásadně syrečky :-)
    22.5.2009 22:59 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    To je daný tím, že Pražáci vůbec netuší o čem mluví :-)
    Jendа avatar 22.5.2009 23:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Naopak, než to sem dovezou, tak to hezky dozraje. To není jako v Olomóci, kde to sežerete ještě cestou z továrny :-)

    Nebo do Práglu exportujete jenom tu nižší kvalitu?
    22.5.2009 23:28 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Naopak, než to sem dovezou, tak to hezky dozraje. To není jako v Olomóci, kde to sežerete ještě cestou z továrny
    Do továrny daleko, my si to necháme dovézt do stánku na Tržnici, a sežereme to až tam :-)
    Nebo do Práglu exportujete jenom tu nižší kvalitu?
    Do Prahy posíláme jen tu slabší sortu, kterou jsou schopni civilizací zhýčkaní pražáci schopni ustát a přežít, aby o tom pak jednou s rozechvělým hlasem vyprávěli vnoučatům. Tu pravou kvalitu a sílu bez kompromisů si my, východní barbarské kmeny, necháváme pro sebe. Ano, žijeme nebezpečně a rádi si hrájeme s ohněm (je to tak, občas dojde k tvarůžkovému samovznícení), ale jsme už jednoduše takoví :-)
    23.5.2009 00:50 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jó, naložit to do piva. Pak při otevření slabší povahy omdlévají. :-D
    Jendа avatar 22.5.2009 22:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    A proč bych si na ně měl dávat pozor? Syreček je nejdříve zdánlivě v klidu, potom dostane křeče a nakonec se porodí z obalu. Ale ve vyšší formu života, která by si uvědomila sama sebe a chtěla nás vyvraždit, se vyvine až za dlouho...
    22.5.2009 23:02 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    A proč bych si na ně měl dávat pozor?
    Já v podstatě nevím, to nahoře někdo poznamenal, že vedle radnice je třeba dávat si pozor i na syrečky.
    Ale ve vyšší formu života, která by si uvědomila sama sebe a chtěla nás vyvraždit, se vyvine až za dlouho...
    No to jo...ale pak to stojí za to!
    22.5.2009 15:36 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jsou v právu, ale...velkorysost sama.
    I am Jack's wasted life.
    Fluttershy, yay! avatar 22.5.2009 15:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Mě víc smolí ta jejich novinka "je zakázáno pohybovat se po vozidle s batohem nebo jiným zavazadlem na zádech". Prázdný batoh a buch, sedm stovek. Hajzli. Navíc to hlásí na každé druhé zastávce v tramvaji a to dost nechutným způsobem. Raději jsem vytáhl kolo o měsíc dřív.

    O OWO 2008 a reakci radnice na žádost o umístění letáků do MHD by se také dalo... Raději ne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.5.2009 15:47 slamák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Tak tomu pravidlu tleskám. Ještě si nedostal batohem v přeplněném mhd přes nos?

    Fluttershy, yay! avatar 22.5.2009 16:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Ne, nedostal. Předpokládám, že prázdným nebo cyklistickým batohem nedostal přes nos nikdo.

    Zato mne serou baby s nákupními taškami, jak jsou bachraté a mají ten velký nákup, zabírají místa jako tři normální lidé --- měly by platit dvojnásobné jízdné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jan Drábek avatar 22.5.2009 18:42 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Tři místa a jen dvojnásobné jízdné?! :-D

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    22.5.2009 19:01 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    A co takhle, když jedu v prázdné tramvaji, mám batoh na zádech a revizor po mě bude chtít 700 kč ? Kdo má rozum ten batoh sundá když je potřeba, kdo ho nemá tak ten si z pravidel nic nedělá.
    Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
    tsLnox avatar 23.5.2009 08:23 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Já taky nedostal. Nejezdím sice MHD ale "normální" linkou, 10km, a ten autobus je po prvních 3km tak zaplněný, že když pak ve Žďáře zastavuje, trvá pět minut, než se vůbec srovnají lidi tak, aby se mohlo vystupovat

    Takováhle pravidla jsou jen pro buzeraci lidí a pro to, aby si město namastilo kapsu. Je to zkrátka hnus
    22.5.2009 15:45 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Bohuzel, jak uz napsali jini, na listky se ukonceni platnosti nepise.

    Kazdej si holt musi pred nastupem do prostredku zkontrolovat, zda ma platnou jizdenku. Nejlepsi je to tak, podivat se na automatu, kolik jizdenka stoji.

    Vyresit tyhle problemy jde dvema zpusoby, pripadne jejich kombinaci. Nakupem listu u ridice a/nebo instalaci prodejnich automatu primo do autobusu/tramvaji (ano, tohle jsem videl na vlastni, samozrejme ne v CR:)). Pomohlo by tomu samozrejme umisteni automatu na kazdou zastavku a zjednoduseni cen (misto nekolika ruznych typu jizdenek pro nekolik zon, proste jenom dve zony nebo tak).

    Co nastve ale vic je, kdyz si "cvaknete" listek, kterej plati 90 minut. A nekam dojedete, vyridite nejaky veci a protoze listek plati, tak chcete ject dal. Cesta na cilovou zastavku by se vam urcite jeste vesla do limitu. Bohuzel autobus ma zpozdeni, takze vam ujede i metro a kdyz pak dojedete na vasi vystupni zastavku metra, tak uz je po limitu a revizor vas chytne a platite pokutu. To nasere, kdyz za zpozdeni muze MHD a navic ani neni mozny si tech par minut doplatit. To by je clovek nakopal do riti.
    22.5.2009 17:19 honzas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    V Plzni lze koupit lístek ve vozidle MHD již delší dobu. Používá to docela dost lidí.

    22.5.2009 18:29 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Ve Zlíně taky, ale jeho cena je dvojnásobná:)
    22.5.2009 17:25 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Jo tady v Helsinkach plati ze v ramci casoveho limitu muzete nastoupit do dopravniho prostredku. Takze kdyz tam vstoupite posledni minutu platnosti listu tak muzete bez prestupu jet kam az to dojede...

    Ale co byste cekali od Cech, ze? Jendoduchy, prehledny a bezproblemovy system? Pha!

    To mi pripomina, nechal jsem si tu zaridit litacku: Zasel jsem do knihovny a po 10minutach jsem odesel s elektronickou kartou a nahranou litackou (5minut jsem hledal spravnou prepazku)... Jediny co chteli byla obdoba rodneho cisla a informace co si preju nahrat na tu kartu. Platba samozrejme kartou... Si pamatuju jaky silenosti panovaly pri zavedeni OpenCard v Praze, che... Nebo v Pardubicich a na ty vecny fronty...

    No nic...

    22.5.2009 22:47 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jo tady v Helsinkach plati ze v ramci casoveho limitu muzete nastoupit do dopravniho prostredku. Takze kdyz tam vstoupite posledni minutu platnosti listu tak muzete bez prestupu jet kam az to dojede...
    Velmi rozumný a inteligentní systém. To se tady nikdy neujme :-)
    Jendа avatar 22.5.2009 22:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Revizor kontroluje při nástupu?
    default avatar 23.5.2009 09:52 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Tady v Madridu je to velice jednoduché. Do autobusů se nastupuje jenom předními dveřmi. Tam projedeš lístkem a buď můžeš pokračovat nebo ne. Když ne, můžeš si koupit lístek u řidiče. V metru je to ještě jednodušší. Tam jsou turnikety který se ti otevřou oproti platné jízdence. Takže tady revizory nemáme. Máme tu jen ochranku, která pomáhá lidem s taškami a kufry.

    Jde o to, jak ten systém postavíš. Buď to uděláš takhle jednoduše, nebo to uděláš po česku a na každý roh postavíš jako bonus Tomeše ukazující Topolánkovo jedničky.

    25.5.2009 17:58 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Tady v Madridu je to velice jednoduché. Do autobusů se nastupuje jenom předními dveřmi. Tam projedeš lístkem a buď můžeš pokračovat nebo ne
    To u nás zavedli taky. Praktickým důsledkem bylo to, že dlouhé autobusy byly vzadu prázdné a vepředu narvané tak, že lidi málem zůstávali na zastávce. A aby toho nebylo málo, tak tam namalovali tlustou žlutou čáru na podlahu s tím, že za ní se nesmí stát, protože řidič nevidí ven.
    V metru je to ještě jednodušší. Tam jsou turnikety který se ti otevřou oproti platné jízdence.
    Turnikety nebrat, turnikety nebrat, turnikety nebrat!
    Quando omni flunkus moritati
    default avatar 25.5.2009 19:30 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    To u nás zavedli taky. Praktickým důsledkem bylo to, že dlouhé autobusy byly vzadu prázdné a vepředu narvané tak, že lidi málem zůstávali na zastávce. A aby toho nebylo málo, tak tam namalovali tlustou žlutou čáru na podlahu s tím, že za ní se nesmí stát, protože řidič nevidí ven.

    No, já se tím autobusem teda někdy svezu, abych porovnal mentalitu Čechů a Španělů. :-D

    Turnikety nebrat, turnikety nebrat, turnikety nebrat!

    Tady se rozcházíme. Jedině turnikety, jedině turnikety a jedině turnikety. Někdo někde říkal, že to zpomaluje, že se tvoří fronty. Není tomu tak. Metro de Madrid převeze denně zhruba tolik cestujících, jako Pražské metro za celý rok. A světe div se: žádné fronty se nekonají.

    Ale myslím si, že debata na toto téma nemá valný smysl. To si člověk musí zažít. Ale na druhou stranu neříkám, že v Čechách turnikety fungovat budou. :-D

    26.5.2009 08:27 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Někdo někde říkal, že to zpomaluje, že se tvoří fronty. Není tomu tak. Metro de Madrid převeze denně zhruba tolik cestujících, jako Pražské metro za celý rok. A světe div se: žádné fronty se nekonají.
    Vždycky záleží na tom, kolik těch turniketů je. A abych pravdu řekl, nedovedu si představit třeba na Hlavním nádraží, kam se těch turniketů vejde tak možná deset na jednu zastávku, že by se tam neudělala fronta, když přijede vlak a půlka lidí chce jet dál metrem.
    Quando omni flunkus moritati
    26.5.2009 11:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Zrovna tam je dost místa na to, aby se daly turnikety roztáhnout.
    26.5.2009 09:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Ale na druhou stranu neříkám, že v Čechách turnikety fungovat budou.
    no, pamatuju časy, kdy v Praze v metru turnikety fungovaly ... jenže to bylo v dobách, o kterejch když se dneska mluví, tak se vybírá jen to nejhorší, aby se ukázalo, jak se dneska máme krásně ...
    23.5.2009 08:59 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    No tak v Opavě jde lístek koupit JEN u řidiče, takové naše lokální maloměstské specifikum - a věř mi, větší p******* neexistuje. Brutálně to zpomaluje nastupování.
    I am Jack's wasted life.
    22.5.2009 16:02 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Pokud s sebou nemel policajty nebo moc kamaradu, nevidim duvod proc se v pripade takoveho podrazu od mesta chovat jinak nez by se clovek choval k jakemukoli cloveku co by rekl "dej mi 700 nebo te nepustim z tramvaje" tedy pouzit nasili.
    22.5.2009 16:24 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jednoduchý způsob, jak se dostat do problémů, pokud by tě chytili. Pokud o tom nevíš, revizor má právo tě zadržet do příjezdu Policie.
    Quando omni flunkus moritati
    22.5.2009 16:37 edois
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    To teda nema. Mel by v pripade podezreni z trestneho cinu. Jizda na cerno ale neni trestny cin, jen prestupek. Takze zadne takove pravo nema a pokud s sebou nema policii, muze clovek v klidu jit pryc a neresit ho.
    23.5.2009 10:46 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jiste. Ale pokud te nechyti, je to jednoduchy zpusob jak se nenechat buzerovat. Navic je slusna sance, ze ten revizor priste bude premyslet jestli nekoho takhle buzerovat presto ze ma normalni (ale starou) nebo lehce roztrzenou jizdenku, jestli mu to za neco co ho bude jeste par mesicu bolet stoji.

    Vychova revizoru v cechach.

    Bohuzel, v praze si to clovek neda, protoze dva revizori v budejkach a ctyri revizori a ctyri fizlove kteri vzdycky stoji pod kamerou jsou trochu neco jineho.
    Limoto avatar 22.5.2009 17:37 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    U nás v Prostějově jsem revizora ještě neviděl. A to jezdím poslední 3 roky dvakrát denně...

    22.5.2009 18:08 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Debilni urednici - kdyz uz platit pokutu tak za rozdil 12-10 korun. Takze (700 / 12) * 2 tj nejakych 120 korun. Jsou to zlodeji kdyz chteji celych 700 ...

    Salamek avatar 22.5.2009 19:23 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    měl jste je poslat do řiti, říct že nic nepodepíšete a hotovo , mě takhle obrali že jsme papal suchej rohlík
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Jendа avatar 22.5.2009 19:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jenom: v jakém městě?
    Salamek avatar 23.5.2009 01:03 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    No jsem z olomouce, právě proto říkám že je měl poslat do řiti
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    22.5.2009 20:54 Jan Kurik | blog: Hemis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    No já mám podobný zážitek z Brněnského DPMB.

    Koupil jsem si zónovou jízdenku za 140Kč, nastoupím do šaliny, cvaknu si a sednu. Najednou přijde revizor a kontrola jízdenek. Vytahuju jízdenku z kapsy a přitom se mi jízdenka roztrhla (ta zónová je cca 30cm dlouhá, takže ji člověk musí mít na několikrát přeloženou). Revizor na to kouká a říká "to máte roztržené - to je neplatná jízdenka". Tak jsem se s ním cca 10 minut hádal, že to viděl, jak se mi to teď roztrhlo. Nakonec jsme se dohodli, že mu dám občanku (abych mu neutekl) a půjdem to domluvit na vedení DPMB. Přivedl mne za nějakým šéfem odboru kontroly a ten se se mnou vůbec nebavil: "Buď zaplatíte 700Kč nebo Vás dáme k soudu". Po cca dalších 10 minutách hádání se, jsem rezignoval a zaplatil.

    Nejvíc mne na tom štve, že kdybych jel na černo, tak mne to stojí pouze těch 700Kč, ale protože jsem si poctivě cvaknul jízdenku za 140Kč, kterou již nemůžu teď použít, tak mne to stálo 840Kč.

    Na jedné straně revizora chápu - roztržená jízdenka je podle přepravních podmínek neplatná, ale když viděl jak se mi to před ním roztrhlo, tak to považuji za buzeraci cestujících.

    alblaho avatar 22.5.2009 21:58 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    To je právě to. Jedna věc je snažit se postihovat lidi, kteří se snaží podvádět. Druhá věc je za každou cenu buzerovat lidi, kteří se o podvod nesnaží, ale de jure nějaký ten předpis poruší. Skoro mám pocit, že v českém naturelu je to druhé a že je to věc, ve které se lišíme od opravdu civilizované západní společnost.

    I když osobně mám s revizory zkušenosti dobré. Buď jsem jel úmyslně na černo a bez řečí zaplatil pokutu, nebo jsem naopak měl platnou jízdenku a žádné problémy nebyly.
    23.5.2009 10:53 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Přepravní podmínky musí být v souladu s nadřízenými právními normami, v tomto případě vyhláškou č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Aby jízdenka byla neplatná, musejí být údaje na ní poškozené do takové míry, že nelze ověřit správnost jejího použití (§ 6 odst. 1 písm. d). Na přetržené jízdence takové údaje zjevně ověřit lze, proto bych se šéfovi odboru vysmál do obličeje a rozhodně bych nic neplatil.
    23.5.2009 13:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    když už se tu mluví o tý český povaze ... tohle je taky přesně ono - někdo si dupne, a člověk celej předposranej jen tak solí a solí, i když nemusí
    alblaho avatar 22.5.2009 22:02 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Ještě jsem chtěl vyjádřit solidaritu s panem Ponkrácem. Vážně by mě to naštvalo, ale dopravní podnik byl asi v právu.

    700 korun kvůli dvěma je mrzutost, ale zase to není částka kvůli které by si měl normální pracující člověk kazit náladu.
    23.5.2009 01:35 bubak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jezdim vzdy na cerno... Kdyz se porovnaji pokuty a cena jizdneho vyjde to levneji.
    23.5.2009 09:02 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Ano, to je správný přístup! Oserem co se dá. Pojďme to tak udělat všichni.
    I am Jack's wasted life.
    23.5.2009 10:16 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Podle toho, jak to napsal, to není osrávání. Prostě neplatí jízdné pravidelně předem, ale nepravidelně až při jízdě. Odpadnou problémy s kupováním lístků, zjišťováním aktuální ceny jízdného, případně s vyřizováním lítačky/šalinkarty.

    23.5.2009 10:44 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jak jako oserem? Dopravni podnik se sam nechova moralne a eticky, tak proc by on mel?
    23.5.2009 11:13 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Je zajímavé, jak jsou často lidi znechucení jinými, kteří dle nich kradou, podvádí a chovají se jako vyčůránci, ale vzápětí jsou schopni u sebe stejné chování omluvit tím, že ostatní to dělají taky.

    "Proč bych měl zrovna já stát a šlapat vodu, když jiní plavou kraulem?"
    alblaho avatar 24.5.2009 20:53 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Jako študák jsem svého času po Plzni jezdíval načerno, protože mi to jednak přišlo zábavné, druhak jsem byl líný investovat do všelijakých průkazek, fotek, potvrzení a jiných "buzerací". Samostatné (nepřestupní) jízdenky byly dost drahé, pokutu jsem vždy bez keců zaplatil. Celkově jsem byl asi mírně v plusu.

    Jelikož mám úctu k právu, přemýšlel jsem, jak moc je mé jednání nemorální. Košer je jezdit s platnou jízdenkou, to nepopírám. Ale v přepravním řádu je slovo "přirážka", což zní mnohem lépe než pokuta. Prostě je tam napsané, že v případě, že nemáte platnou jízdenku, zaplatíte přirážku v hodnotě X. Tudíž jsem akceptoval přepravní řád a jezdil se šesti stovkama v peněžence.

    Nemyslím si, že je to to stejné, jako někoho zabít a akceptovat fakt, že příštích 15 strávím ve vězení. Ono totiž trest je o tom, že ve vězení by se člověk měl napravit, pokud by soudce věřil, že po propuštění ihned kuchnu dalšího člověka, měl by mě držet zavřeného až do smrti.

    Jakýsi filozof definoval morální chování jako "jednání, které by mohlo být všeobecně akceptovatelné". Vraždění nemůže být morální, protože bychom se vyvraždili :-).

    Co kdyby všichni jezdili načerno? Nebyl by jediný důsledek ten, že by revizoři pracovali s větší hotovostí?-)

    Zkrátka si myslím, že i když platit jízdenky je jistě vhodnější (kdyby to dělali všichni, nebyla by žádná buzerace stran revizorů), jízda načerno nepředstavuje výrazný morální problém.
    25.5.2009 08:39 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Mě se taky nechce investovat do šalinkarty, protože ta částka je nyní dost vysoká, ale řeším to (spíš než jízdou na černo) tím, že chodím pěšky. Alespoň mám trochu pohybu. Když přijíždím do Brna, nebo jedu domů, koupím si jízdenku.

    Jinak jízdu MHD jsem nikdy nepovažoval a nepovažuji za zábavnou (ať s jízdenkou, nebo bez), všude samí protivní lidi (tím myslím všechny). :-)

    Kdyby všichni jezdili na černo, tak by DP museli dát revizora na každou linku, nebo omezit nástup jen dveřmi u řidiče (to ani nechci slyšet ty nadávky lidí při nastupování). Nemíním hodnotit, co je a co není morální (už jsem to tu jednou udělal a dostal jsem na budku). Ale dívám se na to z pohledu člověka, který taky chce za svou práci zaplatit.
    alblaho avatar 25.5.2009 09:28 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Revizorům na každé lince se dřív říkalo průvodčí, ti ale nevybírají přirážky ale prodávají jízdenky. Současný systém je výhodnější pro cestující, ale asi i pro provozovatele, ten dav průvodčích by se pěkně prodražil.

    Já taky nepožaduji, aby bylo MHD zadarmo. Jenom rozebírám jak moc velké zlo je dávat jim peníze formou placení přirážek.
    25.5.2009 11:21 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Kdo rozhodne co je zlo tak malé, že je ještě přijatelné, a co už zlo nepřijatelné? Jen si lžeš do kapsy, nic víc. Pokud nechceš platit, choď pěšky, jak tu zaznělo. Všechno ostatní jsou jen kecy. A to říkám jako člověk, který kdysi také jezdil asi dva roky na černo. Nikdy jsme si ale nepokoušel namlouvat, že je to "relativně" morální.
    alblaho avatar 25.5.2009 15:13 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Kdo rozhodne co je malé a co velké zlo? To si musí každý člověk rozhodnout sám.

    Nejde o to, že jsem nechtěl platit, já jsem jezdil s tím, že zaplatím formou přirážky. Ano, přiznávám se, asi jsem něco málo ušetřil (což je skutečně nemorální). Nejezdil jsem ale načerno s cílem ušetřit, nýbrž ušetřit si čas strávený v rozličných frontách (fotka, potvrzení, lítačka). Cílem bylo mít stejné náklady jako poctivci, kdyby byla přirážka 10k kč, tak bych takhle nejednal.

    Když stoupne podíl černých pasažérů, dopravní podnik zaměstná víc revizorů, toť vše.

    Můj závěr je, že jezdit načerno a platit přirážky není společensky nebezpečné. Ale též to není nic chválihodného. Tečka.
    Jendа avatar 23.5.2009 11:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Výnos z porušování předpisů převyšuje postih. Taky jste někdy překročili povolenou rychlost? Proč? Asi proto, že je výnos z "dostat se tam dřív" větší, než pravděpodobnost, že vás chytnou.

    (neříkám, že zrovna hydrandt překračuje rychlost, ať si tam každý dosadí, co se ho týká, třeba přechod na červenou)

    PS nejezdím "na černo", asi by se mi to nevyplatilo.
    23.5.2009 13:40 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Ano, to je pravda.

    Můj pohled je zkrátka takový, že mi někdo poskytuje nějakou službu (doprava) a pokud ji chci využívat, musím (měl bych...) dodržet nějaké podmínky - konkrétně třeba zaplatit jízdné. Pokud na to nemám, měl bych chodit pěšky / jezdit na kole.

    Příjde mi, že je to všechno o úrovni etiky, morálky. Věřím, že se časem i u nás posune z dnes už celkem běžného "neukradnu todleto nezamčené kolo, i když bych klidně mohl" na "nepojedu na černo, i když bych klidně mohl". Protrhne se ten začarovaný kruh, revizoři nebudou muset buzerovat lidi, prvotní předpoklad při nějakém problému nebude "osírá nás a teď se z toho snaží vymluvit".

    Zajímalo by mně, kolik lidí souhlasících s touhle teorií výnos:postih pak povídá svým kamarádům, že zásadně neporušují licence softwaru a že krást sw je hrozně nemorální.
    I am Jack's wasted life.
    Jendа avatar 23.5.2009 14:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Můj pohled je zkrátka takový, že mi někdo poskytuje nějakou službu (doprava) a pokud ji chci využívat, musím (měl bych...) dodržet nějaké podmínky - konkrétně třeba zaplatit jízdné. Pokud na to nemám, měl bych chodit pěšky / jezdit na kole.
    Můžeš se na to dívat i tak, že můžeš BUĎ pokaždé platit jízdné/jet rychle NEBO jednou za čas platit pokutu. V podmínkách DPP/PID (Praha) je to napsané ve smyslu, že cestující je povinen (ne)dělat spoustu věcí a pokud libovolnou z nich (ne)dělá, platí pokutu. Není (tedy alespoň když jsem to naposledy pročítal nebylo) rozlišené, zda se jedná o jízdu bez platného jízdního dokladu, nebo jakékoli jiné porušení Řádu.

    Já vidím problém v tom, že "legální" uživatelé jsou na tom často hůře než "nelegální". A to ať už v případě jízdného (revizory třeba potkávají méně často, než je poměr pokuta/cena jízdenky), hudby/videa (kupující má obvykle DRM, pirát se směje) a mnohdy i softwaru (neustálé kontroly pravosti, i když "pirát" tam zase může mít spyware).

    A ano, bohužel se mnohdy vyplatí třeba rodině jízda autem. V Praze stojí jízdenka 26Kč per persón a auto může stát třeba 6Kč/km.
    23.5.2009 08:01 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice

    Informace o zdražení jízdného běhá na těch tabulích, na kterých je napsán čas odjezdu příštích dvou tramvají, takže je těžké se vymlouvat, že jsi o tom nevěděl.

    23.5.2009 15:47 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    To tam beha dva mesice?
    23.5.2009 15:20 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Oni vubec ty verejne dopravni prostredky stoji za nic. Jednou jsem zazil dokonce opileho ridice na linkovem autobusu. Humus.
    23.5.2009 15:53 joe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    Když už neplatí, tak prostě neplatí. Nedá se nic dělat.
    kyknos avatar 17.6.2009 11:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozporuplný pocit z Olomoucké radnice
    V Olomouci jsme byl v breznu asi tyden a prestoze jsem vetsinou chodil pesky, slysel jsem upozorneni na zmenu jizdneho asi dvacetkrat...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.