abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 707 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!

    14.1.2008 10:01 | Přečteno: 1801× | poslední úprava: 14.1.2008 11:17

    Tento zápis je reakcí na blogpost "Simpsonovi za 150 tisíc" a následnou diskuzi.

    INTRO: Podívejme se nejdříve, jaká panuje situace v IT. Některé (placené) produkty Microsoftu mají na trhu úspěch a jsou velmi rozšířené. Někomu může cena třeba MS Office připadat stále velká, ale v posledních letech je patrná ochota Microsoftu jít s cenou dolů. Proč tomu tak je? Již několikrát se ukázalo, že pokud na nějakém poli Microsoftu vyroste (hrozí vyrůst) konkurence, je ochoten investovat nemálo peněz resp. slevit ceny svých produktů, jen aby si zachoval pozici na trhu. Existence OpenOffice (a dalších kvalitních textových procesorů) vedla ke snížení ceny MS Office. Podobně začínající nástup Firefoxu přiměl Microsoft, aby konečně zapracoval na Exploreru. Projekt OLPC a hrozba miliónů počítačově gramotných uživatelů PC nezasažených Microsoftem jej dohnala ke snaze naportovat Windows na tuto platformu.

    Výše popsané chování MS je naprosto logické. Možná budete ohledně některých uvedených vztazích "příčina - následek" pochybovat. Já se ale snažil poukázat na to, že pokud se má něco změnit, je třeba přestat plkat a začít konat. A že změna není nemožná. Mnoho lidí si stěžuje na vysoké ceny DVD, vstupného v kině, špatné filmy, pochybný způsob používaný ČPU k vyčíslení škod,... Vyzývám proto všechny diskutující.

    Přestaňte stahovat filmy z internetu (Je mi jasné, že mnoho z vás bude tvrdit, jak stahuje legálně, tedy sami nesdílí. Nechci zde diskutovat legálnost tohoto konání. Spousta věcí je legálních, ale nejsou zrovna "košer")! Přestaňte dávat filmovým producentům záminku k řečem o ztrátách způsobených internetovými piráty. Přestaňte chodit do kina a kupovat DVD! Případně kupujte pouze DVD se starými filmy (dobrých jich je až až) za "rozumnou cenu". Hlasujte svoji peněženkou. Přihlašte se k této myšlence, dejte najevo, že nehodláte za filmy platit "více, než je zdrávo" a šiřte ji mezi ostatní! Teprve až filmovému průmyslu rapidně klesnou tržby a zároveň se nebude moci vymlouvat na internetové piráty, teprve pak si uvědomí, jak byla jejich strategie kontraproduktivní a půjdou s cenami dolů.


    POZNÁMKA: Z ankety u první možnosti nedopatřením vypadlo "...stáhnu z netu".

           

    Hodnocení: 64 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Anketu tvoří dvě otázky: 1. Kolik peněz za DVD ještě není "víc, než je zdrávo"? 2. Co si myslíte o tomto blogpostu?
     (9 %)
     (15 %)
     (28 %)
     (31 %)
     (15 %)
     (14 %)
     (56 %)
     (13 %)
     (6 %)
    Celkem 144 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    rADOn avatar 14.1.2008 10:15 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Volba penezenkou nema moc smysl kdyz organizace jako OSA maji ze zakona monopol a kazdym prodanym mediem jim prispivame do kasicky.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    14.1.2008 10:28 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    To jim sice přispíváme, ale otázkou je, zda jim přispívat jen z těch médií (kdy nemáme na výběr) a nebo i z něčeho dalšího.
    14.1.2008 13:42 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    me prave dost krkne ze jim prispivam nakupem medii, protoze nepodporovat rozezrany filmovy (a stejne tak hudebni) prumysl jsem se rozhodnul uz davno. jen je potreba odstranit to statem uzakonene vypalne.
    Ilfirin avatar 14.1.2008 10:17 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Za DVD jsem schopen dát i víc než 150Kč, stejně tak za CD. Ale strop mám 200Kč za CD (u opravdu dobrých kousků 300Kč) a za DVD, do 400Kč (ale opět musí jít o opravdu nějaký hutný živák).
    14.1.2008 10:25 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Přestaňte stahovat filmy z internetu (Je mi jasné, že mnoho z vás bude tvrdit, jak stahuje legálně, tedy sami nesdílí. Nechci zde diskutovat legálnost tohoto konání. Spousta věcí je legálních, ale nejsou zrovna "košer")! Přestaňte dávat filmovým producentům záminku k řečem o ztrátách způsobených internetovými piráty. Přestaňte chodit do kina a kupovat DVD! Případně kupujte pouze DVD se starými filmy (dobrých jich je až až) za "rozumnou cenu". Hlasujte svoji peněženkou.
    za tohle mě na novinky.cz smazali příspěvky, na zive.cz mě nazvali idiotem a kreténem a tuším na rootu blbcem
    14.1.2008 10:29 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    :-D tak aspoň v tom nebudeš sám
    vencour avatar 14.1.2008 10:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!

    Jsou výjimky za 63$ plus zřejmě poštovné, po kterých šilhám ... jinak dvd "v kartonu" to jistí. Obecná zena za video dvd je pro mne rozumná za (do) 300Kč.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Ježek avatar 14.1.2008 10:52 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Cena je méně podstatná. Pokud je něco skutečně luxusního za 400Kč, tak to DVD klidně koupím. Stejně tak jsem ochotnej dát 700Kč za hru, přestože vím, že je to předražený a jen malý zlomek z toho jde skutečně výrobci hry. Jenže takto jsou nastavená pravidla. U her je to bohužel tak, že mám jen dvě možnosti: koupit (tedy přistoupit na vyděračské podmínky distributorů a všech dalších překupníků-příživníků v řetězu), nebo "ukrást" (speciálně pro WIFTa: aka "používat v rozporu s licencí"). Nyní volím již jen tu druhou možnost. Zaujme-li mě ta věc, koupím, nezaujme-li mě, nekoupím, nehraju, nepirátím ji. U filmů/hudby je to díky nastavení zákonů jednodušší. Ostatně loni jsem na "výpalném" zaplatil několik set Kč. Ale i tak kupuji filmy celkem ve velkém.
    msk avatar 14.1.2008 11:29 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Ty brdo, 700 za hru, no nic moc. HL2 orangebox 2ksk.
    Heron avatar 14.1.2008 18:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    To máte nějaký drahý, včera jsem si objednával OrangeBox za 880kč.
    14.1.2008 19:43 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Kde? Zatím jsem ho vždycky našel za +/- 1200,-
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 14.1.2008 20:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    http://eshop.megahry.eu/Valve/Half-Life-2-The-Orange-Box-_g439.html

    Ale třeba Bioshock tam naj dražší, než kupoval Ježek.
    14.1.2008 21:00 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!

    Dovoz z Polsla. Podobně a za podobnou cenu se da sehnat i crysis a asi i další hry distribuované u nás Electronic Arts.

    EA má u nás všechny nové hry za těch +/- 1200. Nejhorší na tom je, že až na vyvímky (třeba ten Orange Box) obsah krabice té nadstandartní ceně neodpovídá.

    Dobře, že existují i firmy jako CD Project, které se snaží v krabici nabídnout i něco navíc, než placku a návod. Taková normální edice Zaklínače se můzě směle měřit i s kdejakou zběratelskou edicí.

    vencour avatar 14.1.2008 12:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!

    Upřesnění: na filmy platí autorské právo 50 nebo 70 let? Mam pocit, že 50 v Evropě a 70 let v USA? Třeba Metropolis (rok 1927) nebo Kabinet doktora Caligariho (rok 1920) jsem stáhnul z netu a myslim si, že legálně.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    MMMMMMMMM avatar 14.1.2008 13:22 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Nepomohou-li trička, nasadíme cirkusáky a alegorické vozy :-)
    satanatas avatar 16.1.2008 15:56 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    a pak masivní letáková kampaň....a sdružení se zkratkou CLITORIS
    Xeelee avatar 16.1.2008 19:07 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Liga proti slintajícím monstrům se mi taky nelíbí.

    A zatímco se z té letákový kampaně budou sbírat, nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, pouliční divadlo a možná i dobročinné koncerty, ano? A pokud to bude málo, lituji, ale přijde čas triček: „Mutanti ven!“, „Vesmírní chameleoni? Ne, děkuji!“ ... a pokud je tohle nevyžene, pak už nevím co…
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    14.1.2008 13:55 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Tohle je samozrejme jedina legalni moznost, jak to resit. Chce to jeste druhy krok, zrusit pravo na kopii pro osobni potrebu (protoze tu cim dal casteji stejne nelze kvuli DRM provest) a tim padem i prestat vyplacet nahradu ochrannym svazum autorskym. Autor ma pravo stanovit podminky, my mame pravo na ty podminky nepristoupit.

    Dale by logicky melo dojit k tomu, ze cena shlednuti filmu nebude stejna, kdyz nejsou stejne naklady na jeho vyrobu. Takze se rozhodnu ze pujdu do kina a podivam se, chci videt Titanic za 300 nebo Sam doma XXII za 100?

    Potiz s temi spravnymi resenimi je, ze jsou zcela nerealna. I kdyz by se na nich shodla cela komunita abicka, coz bude tak 15000 lidi, tak je to porad jen 1,5 promile populace CR. To je mene nez malo, protoze bezna rozpoznatelna minorita ma alepon 4% populace.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    14.1.2008 15:22 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Je otazka, zda by nakonec nebyla nejaka otevrena implementace DRM ku prospechu. Pokud by neco takoveho bylo technicky mozne. Studia by dostala moznost celkem spolehlive chranit sve vyrobky (to nataceni v kine by se holt muselo ohlidat), zakon o vypalnem z pametovych nosicu apod. by ztratil smysl a verejnost by pak dostala moznost svym zajmem/nezajmem ukazat, co si o takove ochrane (ci cenach prodavanych DVD) mysli.
    14.1.2008 15:05 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    I kdyby prestalo filmy stahovat 99% populace, tak argument filmovych studii bude stale platny a i nadale ho budou prosazovat pomoci svoji lobby. Tolik k utopistickym navrhum.

    Co takhle naopak: sdilejte jako o zivot. Schvalujte tento trestny cin. Zalozte anebo podporujte nadaci / politickou stranu, ktera bude chtit reformovat copyright (po vzoru Svedske Pirate Party). Upozornujte na to, ze o moralce vam tezko muzou kazat lide, kteri pro svuj zisk przni filmy napriklad tim, ze producent reziserovi prepise scenar, ktery cely dej postavi na hlavu (Blade Runner apod).

    Nakonec dosahnete kyzeneho stavu, a sice, ze za jakykoliv film v kine, za jakykoliv nosic, zaplatite pouze *dobrovolne*. Pak, az bude umeni zase jenom rehole, kterou musite milovat, abyste to mohli delat, pak mozna opusti tohle odvetvi ta banda zkurvenych karieristu, ktera vas pujde okradat (v mezich zakona pochopitelne) nekam jinam. Kvalita filmu tim muze utrpet pouze prechodne.
    14.1.2008 16:37 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Myslím si že máte pravdu, snažit se zastavit P2P sítě je podle mě krok zpět. Sám je moc nevyužívám (občas nějaký film přes bittorrent, dřív jsem na tom ulítával víc), ale když už stahuju tak i sdílím (podle hesla "pirát pirátovi" :-)) abych měl up/down ratio aspoň 2.

    V P2P je neuvěřitelná síla. Podívám se na kinobox, film mě zaujme a stáhnu si ho. Pokud se mi líbí, jdu na něj i do kina. Soundtrack, nějaký klip, hudba co slyším v rádiu - stačí pár kliknutí a stahuju. Klidně desítky let staré vinyly, které kdosi digitalizoval, klidně věci, které bych "normálně" (čili v obchodě) prostě nesehnal... Za to nabídnu to, co jsem legálně či ilegálně získal, zase ostatním...
    Je to nejrychlejší distribuční kanál,nejrychleji se rozvíjí a jeho zastavení je přes všechny morální argumenty nemožné.. Pravda, že alespoň technicky a alespoň prozatím - i když nevěřím, že by mohlo v budoucnu dojít k výraznější změně (leda celosvětové spiknutí ISP? Kdo by to zaplatil? Možná Microsoft či Adobe ? :-D)
    14.1.2008 20:40 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    To ze nejde zastavit P2P je sice smutne, ale protoze nemame komunizmus, tak je zcela legitimni, aby autori usilovali o zruseni P2P. Oni vytvori dilo, oni stanovi podminky jeho uziti a to je proste jejich pravo.

    Jak by se vam libilo, kdyby nekdo prisel s tim, ze v IT se vydelavaji nemravne penize, protoze programator ma 3x vice nez popelar a tak od zitra budou vsechny programy vsech a platy v IT se snizi 3x, protoze kopirovani programu nelze zabranit, takze holt budeme mit vsechny programy zadarmo a programatori dostanou statem stanoveny plat.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    14.1.2008 22:38 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    To ze nejde zastavit P2P je sice smutne, ale protoze nemame komunizmus, tak je zcela legitimni, aby autori usilovali o zruseni P2P. Oni vytvori dilo, oni stanovi podminky jeho uziti a to je proste jejich pravo. Jak by se vam libilo, kdyby nekdo prisel s tim, ze v IT se vydelavaji nemravne penize, protoze programator ma 3x vice nez popelar a tak od zitra budou vsechny programy vsech a platy v IT se snizi 3x, protoze kopirovani programu nelze zabranit, takze holt budeme mit vsechny programy zadarmo a programatori dostanou statem stanoveny plat.
    To by se mi pochopitelně nelíbilo, regulace (a navíc státní!) by vedla dříve nebo později k demotivaci, tedy ke snížení produktivity, tak jako ve vámi zmíněném komunismu. Ekonomika je ale systémem pracujícím na principu přežití v divočině. Pokud jakýkoli majitel patentu na cokoli není schopen svůj nápad ochránit, lůza ho rozcupuje. Takhle to prostě funguje. Číňani kopírují americké výrobky, japonci kopírovali americké vozy, kam se dostali? Toyota je v USA jedničkou, čínské výrobky zaplavují trhy na celé planetě. A přitom stačilo málo - koupit si exemplář dlouho a náročně vyvíjeného produktu (například auta), rozebrat, znovu nakreslit plány, tu a tamhle něco poupravit, a mohou to prodávat na 10x nižší cenu, ne proto že by to bylo až tak nekvalitní, ale proto že reversní engineering určitých věcí je prostě levnější než "forward engineering" tedy skutečný výzkum.

    Já rozhodně nejsem zastáncem regulace, proto taky nechci, aby někdo reguloval P2P - ze stejného důvodu, proč nechci aby nějaký nesmyslný zákon reguloval kde co (kopírování, či například povinné přidávání biopaliv - větší z prominutím hovadinu jsem neviděl). Nejlepší je, když se o sebe trh postará sám - podle pravidel přirozeného výběru. A ten začíná některým distributorům zvláště hudby a filmů šlapat na paty.
    Software se kopíroval a kopíruje všude - moderní je dnes spíše zaplatit si službu, ne "abych mohl mít vlastní kopii" . A podobné to bude i s uměleckými díly - platit se bude za koncerty, za kino. Ne za nosiče. Vždyť ta věc (cd,dvd) dokonce něco váží, není ji možné poslat za několik sekund na druhou stranu planety! To je středověk! A sítě se budou zrychlovat...
    Dalibor Smolík avatar 15.1.2008 18:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    A podobné to bude i s uměleckými díly - platit se bude za koncerty, za kino. Ne za nosiče.
    To je přesně ono! Nosičů může mít člověk plný šuplík, hudby a filmů plný HD na počítači. Ale jít na koncert nebo do kina - to je něco jiného. To je nepřenositelné, nezkopírovatelné. Prostě zážitek z události. A lidé jsou za to ochotni slušně zaplatit. Jde klidně na koncert Madonny, i když má všechny CD, které vydala, dávno doma stažené z P2P. A tímto směrem se bude asi umělecký svět ubírat. Když jdu na operu do divadla, není to totéž, jako když si ji pustím v televizi. A zaplatím za lístek klidně 1000 Kč.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    14.1.2008 22:53 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    ad IT: Jak moudre pravi RMS, neni absolutne zadny duvod, aby autorske pravo ohledne SW bylo stejne jako autorske pravo ohledne knih a aby bylo stejne jako autorske pravo ohledne filmu atd.

    Jo a prace programatoru je podle me dost financne nadcenena... neverim ze tomu tak bude naporad.

    Ale hlavne: Autori? A oni si na tom nemasti kapsu predevsim vydavatele? Neni to tak, ze tohle sjednocovani pod neurcite terminy jako intelektualni "vlastnictvi" vyhovuje hlavne vydavatelum a autori utrou, tedy krome toho 1% autoru, kteri jsou na tom relativne dobre a o kterych se pak zase o to vic pisou legendy (na naklady vydavatelu) ?
    15.1.2008 01:09 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Jak by se vam libilo, kdyby nekdo prisel s tim, ze v IT se vydelavaji nemravne penize, protoze programator ma 3x vice nez popelar a tak od zitra budou vsechny programy vsech a platy v IT se snizi 3x, protoze kopirovani programu nelze zabranit, takze holt budeme mit vsechny programy zadarmo a programatori dostanou statem stanoveny plat.
    Fuj, to je ale znacne demagogicky argument - zejmena kvuli te casti o statem stanovym platu a snizeni platu 3x. To prece s tematem vubec nesouvisi.

    Ten argument preformuluji tak, ze ho zbavim demagogicke manipulace:

    "Jak by se vam libilo, kdyby nekdo prisel s tim, ze od zitra se na programy nevztahuje ochrana autorskeho zakona a tedy je mozne je volne kopirovat?"

    Na takovy argument si klidne odpovim. To by se mi libilo. Jednak by kazdy software pak automaticky poskytoval 2 ze 4 svobod prosazovanych FSF, jednak by to nejspis nijak neposkodilo firmy vydelavajici na free/open source software, nebot to je z prevazne vetsiny praktickych hledisek vicemene bez ochrany autorskym zakonem, naopak by to poskodilo jejich konkurenci.
    14.1.2008 18:20 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    to už lepší nápad je vytvoriť softík na vytváranie filmov, nielen na špeciálne efekty

    zbohom nenažraný producenti, neschopní režiséri, nafúkané hviezdy/hviezdičky, každý človek si jednoducho napíše (open) scenár, pustí softík, a film je na svete :-D

    14.1.2008 18:27 xNathanielX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    K dokonalosti mi tam ale schazi jeden kus HW... triselna pripojka. :)
    pushkin avatar 14.1.2008 19:25 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Začít s tričkama neni špatnej nápad. Známej dnes kupoval pevnej disk a na autorské poplatky při koupi hardware připadne 150,-Kč. Není tohle presumpce viny a naprosto zjevné krmení pirátských organizací typu OSA a spol? Aniž by ten pevný disk použil, automaticky se předpokládá, že na něm bude obsach chráněný autorskými díly a tudíž se "preventivně" zaplatí autorský polatek. Hnus, velebnosti, hnus...
    14.1.2008 20:33 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Problem je, ze vubec nechapete princip toho poplatku.

    Autorsky zakon zavadi pravo udelat si kopii pro vlastni potrebu. Toto pravo omezuje prava autora volne nakladat se svym dilem, je povinnen strpet to, ze si dilo okopirujete. A takove omezeni prav je z ustavy vsech kulturnich statu mozne pouze za uplatu. Uplne stejne jako kdyz vam seberou pole a postavi na nem dalnici.

    Tento poplatek je kompenazace za to, ze si muzete delat kopie. To neni o presumpci viny za kopie porizene v rozporu s autorskym zakonem. To je pouze za kopie porizene v souladu s autorskym zakonem a tak nemuzeme mluvit o vine.

    Takze pokud dojde k zavedeni DRM, tak nebudou kopie mozne a poplatek bude snizen az zrusen. Verejny ochrance prav tohle sleduje a pokud skutecne dojde k masivnimu narustu DRM, tak bude pozadovat snizeni poplatku, protoze za dila chranena DRM jej neni mozne vybirat.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    14.1.2008 22:10 Zdenek Slama | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Ahoj.

    :-D Silne pochybuji, ze v Cechach by doslo k nejakemu zruseni nejakeho polatku :-D.

    Ted k tomu DRM. Myslim, ze jeho cas se nachylil, viz Apple a Sony, kteri zacali zpristupnovat hudbu bez DRM ( U toho Apple to mam jenom z druhe ruky, nebo spis huby :-) ) Myslim, ze DRM mozna prezije, ale uz bude spis na ustupu. Mozna jeste nejakou dobu bude mnozstvi takto chraneneho obsahu stoupat, ale dlouhodobe nema sanci. Obsah bez DRM je momentalne konkurancni vyhoda a jako s takovou s ni budou distributori zachazet.
    15.1.2008 01:20 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Takze pokud dojde k zavedeni DRM, tak nebudou kopie mozne a poplatek bude snizen az zrusen. Verejny ochrance prav tohle sleduje a pokud skutecne dojde k masivnimu narustu DRM, tak bude pozadovat snizeni poplatku, protoze za dila chranena DRM jej neni mozne vybirat.
    Az na to, ze vicemene vsechno dnes pouzivane DRM lze jen stezi povazovat za ucinnou ochranu. Chrani to sice zkomprimovany soubor, ale v okamziku, kdy jsou data dekomprimovana a predana dalsi vrstve (driveru graficke karty), tak tam zadna ochrana neni a je mozne to bez problemu a ztraty kvality zaznamenat (napr. pri virtualizaci).
    michich avatar 15.1.2008 12:15 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Toto pravo omezuje prava autora volne nakladat se svym dilem, je povinnen strpet to, ze si dilo okopirujete. A takove omezeni prav je z ustavy vsech kulturnich statu mozne pouze za uplatu. Uplne stejne jako kdyz vam seberou pole a postavi na nem dalnici.
    Ovšem toto právo autor neměl od přírody ani od boha. Bylo mu dáno zase jenom státem a nedá se říct, že by autorské právo bylo vrozeně intuitivní. Je velký rozdíl mezi vlastnictvím reálných věcí (což je samozřejmost jasná už i malým dětem) a imaginárním vlastnictvím myšlenek/informací/dojmů (existence čehož mě osobně ve věku asi 10 let silně překvapila).

    Fyzické vlastnictví má tradici od prehistorických dob. Imaginární vlastnictví bylo zavedeno mnohem později. A hlavně je třeba pamatovat na to, proč bylo zavedeno. Cílem měl být přínos pro společnost jako celek. Je důležité se zamyslet, zda současná podoba autorského práva je stále ještě pro společnost přínosná a zda by nějaká jiná nebyla vhodnější. Viz úvahy Stallmana či Lessiga.
    15.1.2008 14:44 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Tento poplatek je kompenazace za to, ze si muzete delat kopie. To neni o presumpci viny za kopie porizene v rozporu s autorskym zakonem. To je pouze za kopie porizene v souladu s autorskym zakonem a tak nemuzeme mluvit o vine.
    Tohle má vadu - příjemce poplatku a autor, jehož dílo jsem si zkopíroval, jsou dva různé subjekty. Navíc nevidím důvod, proč by poplatek, který má být (ale není) kompenzací za kopii pro vlastní potřebu, měl platit ten, kdo si kupuje třeba pevný disk nebo tiskárnu - to jsou věci, které z kopírováním děl pro vlastní potřebu nesouvisí...
    Quando omni flunkus moritati
    14.1.2008 22:12 Duff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!

    S hlasováním pěženkou souhlasím. Autor by měl za své dílo dostat odpovídající odměnu.

    Na druhou stranu kdyz si vezmu všchny filmy, hudbu, hry, soft. atd. co za svou cenu nestojí a není je jak možné legálně odzkoušet, nebo zkusební verze je zavádějící (např. ukazuje nejlepšch pár minut a zbytek díla je jen kýbl nudy), nemožnost nebo obtížná možnost se k některám produktům u nás legálně dostat (Futurama, Pátý Element, staré filmy a hry co už se k nám nedovází a clověk si je musí objednávat po všech čertech), dvd regiony, všelijaké ochrany a jiné restrikce, které platícím jen otravují život tak mám na sdílení hned jiný pohled.

    Shrnul by jsem to oblíbeným motem ripperů: If you like it, buy it.

    Jinak co si mám myslet o zprávě co jsem cca před mesícem četl na cdr.cz. Že filmoví distributoři v Číně se snaží bojovat proti vysoké míře pirátství výrazným snížením ceny dvd, na cenu někde kolem 30 Kč za noviku. Nejsem debil, že si dvd kupuju za stávající ceny?


    Ps: Ještě by to chtělo nělaký úderný název (Nejlépe se stejně údernou zkratkou). ;-)

    Xeelee avatar 14.1.2008 22:41 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Konec plkání o ČPU, OSA, atd., přišel čas triček!
    Hmm asi tak před hodinou jsem si objednal kolekci 8 DVD s Červeným trpaslíkem. Nějak se mi ta objednávka nechce rušit.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.