Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.
Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.
Lidi dělají divné věci. Například spouští Linux v Excelu. Využít je emulátor RISC-V mini-rv32ima sestavený jako knihovna DLL, která je volaná z makra VBA (Visual Basic for Applications).
Revolut nabídne neomezený mobilní tarif za 12,50 eur (312 Kč). Aktuálně startuje ve Velké Británii a Německu.
Společnost Amazon miliardáře Jeffa Bezose vypustila na oběžnou dráhu první várku družic svého projektu Kuiper, který má z vesmíru poskytovat vysokorychlostní internetové připojení po celém světě a snažit se konkurovat nyní dominantnímu Starlinku nejbohatšího muže planety Elona Muska.
Poslední aktualizací začal model GPT-4o uživatelům příliš podlézat. OpenAI jej tak vrátila k předchozí verzi.
Google Chrome 136 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 136.0.7103.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 8 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 4.5.0. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
Byl vydán Mozilla Firefox 138.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 138 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Šestnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 3. – 5. října 2025 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytvářejí všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Dobry den, vzhledem k tomu, ze jste do dnesniho dne neodebral (-a), pripadane neuhradil (-a) objednane zbozi, bylo Vam toto zaslano v souladu s Obchodnimi podminkami (Nakupnim radem) nahradnim zpusobem (PPL kuryr). Cena za zbozi bude navysena o postovne, doberecne a balne v celkove vysi 176,- Kc vc.20% DPH. Pokud zbozi neodeberete ani tomto zpusobem a bude nam vraceno zpet, nauctujeme Vam v souladu s Nakupnim radem dalsi poplatky spojene s odeslanim, uskladnenim a naklady na dopravu. Tyto naklady Vam budou predepsany k uhrade. § 588 Zákon č. 40/1964 Sb., Občanského zákoníku stanovil toto: „Z kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.“ V pripade neuhrazeni techto nakladu predavame celoupohledavku firme EOS KSI Česká republika, s. r. o. a advokátní kanceláři Stínková & Stínka, advokáti, s.r.o. k dalsimu reseni. S pranim krasneho dne,1) Opravdu to musím zaplatit nebo bluffují? Mohli se alespoň zeptat, jestli to opravdu chci a ne automaticky posílat. Přijde mi to dost divný, to jako když něco objednám přes ten eshop sousedovi, tak to bude muset převzít a zaplatit? 2) Poslední část s advokátní kanceláři mi přijde dost drzá. 3) Celkový dojem - neprofesionální a hulvátský přístup. Obvykle mi maily bez háčků a čárek nevadí, ale v tomhle případě to dotváří už tak dost negativní dojem. 4) Můžu jednoduše po převzetí jít zboží vrátit? Slyšel jsem že u nákupů přes net to jde do 2 týdnů.
Tiskni
Sdílej:
Dneska může vést eshop vážně už asi každý debil.Hm, mezi e-shopy vedených debily a debily tam nakupujícími bude nějaká ta souvislost.
Dneska může vést eshop vážně už asi každý debil.Nevím o tom, že by to bylo nějak zákonem omezeno, a to ani v minulosti.
Jestli mě přestane někdy bavit škola, tak si asi taky jeden založím.To máš lepší si ho založit při škole, vyjde to levněji (hint: sociální a zdravotní pojištění, případně náklady spojené s provozem s.r.o.).
Kamarad ma eshop na knihy na outdoor a vetšinu nemá na skladě, ale od někud to objednává, a to jsou právě třeba drahý mapy exotickejch míst a podobně. Je schopnej sehnat věci, který se normálně sháněj blbě, má tam recenze apod.Nezlob se na mě, ale nabízí věci co nemá na skladě, tak je to buď jeho problém, nebo by se měl jistit jinak. Kupř. chtít platbu předem a požadovat stornovací poplatky. Většinou to ale funguje tak, že holt prodejce zboží zařadí jako skladem a ono se stejně dříve nebo později prodá.
Pokud tuto diskuzi zaindexuje Google, jsem zvědav, jestli za námi pak firma přijde. Už takhle přišla Aviva, nedávno i Centropol, ale obě firmy si myslely, že nám dají pár tisícikorun, my z toho padneme na zadek a blogy smažeme.
Fakt jo? Nechce se ti o tom něco napsat? Btw ta diskuse ohledně centropolu žije už bezmála dva roky, děkuji Jednovi, že se toho tak zhostil a dotyčným radí.
O tom, co dal se doctes v obchodnich podminkach.Zákony jsou obchodním podmínkám nadřazené. Tato skutečnost by měla patřit do základního právního povědomí.
Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; tato záruka musí být vždy v souladu se záručními podmínkami danými výrobcem a s jakoukoli související reklamou. V takovém případě musí záruční list vždy obsahovat náležitosti a být vydán v souladu s podmínkami podle odstavců 3 a 4.
Pravda, tise jsem predpokladal, ze je jista nadeje, ze obchodni podminky budou sepsany v souladu s platnymi zakony.Tady se nebavíme o statistice a pravděpodobnosti, ale o relativně konkrétním případě a jeho posouzení. Nějaké dojmy a doufání v tomto případě opravdu nejsou na místě.
3) Celkový dojem - neprofesionální a hulvátský přístup.Hulvátský přístup? Řekl bych, že ten byl především z tvé strany. Co bys řekl o kamarádovi, který by tě požádal, ať mu něco koupíš, a až bys to zaplatil, tak by si pro to nepřišel a ještě by řekl, že jsi hulvát, když mu to teď vnucuješ? Máš dost svérázný pohled na to, co je to hulvátství.
Tobě jejich chování přijde ok?Neřeším teď vůbec jejich chování. Řeším tvoje chování, které je velmi nesolidní a hulvátské. Tak, jako bývá „dobrým zvykem“, že zloděj křičí Chyťte zloděje!, tak tohle je taková analogie u hulvátství.
z jakéhokoliv předchozího upozornění odešlou zásilku za přehnanou cenu a následně mi to oznámí v mailu, který je napsaný bez diakritiky, s chybami a ohánějí se v něm paragrafy a advokátními firmamy.Máš co říkat... :)
Skoro dobrých eshopů to má podobně nastaveno. Do nějaké doby lze objednávku zrušit přes net a pak musíš volat.Přesně tak. Jen to autor blogu má jaksi problém pochopit.
Otázka je zda ta firma to měla skladem? nebo jen "skladem" jak se píše dnes běžně.Jo, tohle je velký nešvár mnoha e-shopů. A nejčastější důvod, proč ruším objednávku - pokud si objednám zboží "skladem" a vyleze z toho, že skladem není, objednávku ruším téměř bez výjimky.
K uzavření smlouvy mezi prodejcem a kupujícím totiž nedochází v okamžiku odeslání objednávky, ale v okamžiku kdy jedna, nebo druhá strana převezme předmět smlouvy - v případě prodejce peníze, v případě kupujícího zboží.To samozřejmě není pravda. Smlouva je uzavřena v okamžiku odeslání objednávky a jejího potvrzení obchodem. Jinak by třeba nebylo možné uplatňovat žádné sankce za zpoždění. Případ, kdy obchod něco inzeruje, ale následně to není schopen dodat, řeší zpravidla obchodní podmínky a také to řeší zákon. Pokud to v obchodních podmínkách je, můžete finanční kompenzaci klidně požadovat. Stejně tak jsou v zákoně uvedeny povinnosti kupujícího ohledně převzetí zboží.
To samozřejmě není pravda. Smlouva je uzavřena v okamžiku odeslání objednávky a jejího potvrzení obchodem. Jinak by třeba nebylo možné uplatňovat žádné sankce za zpoždění.Tak o tomhle bych se hádal a klidně i soudil. Tohle by mohlo platit leda v případě, že by doručení tohoto potvrzení potvrdil i budoucí příjemce zboží. A ten tak v případě internetového obchodu může učinit buď tím, že objednávku zaplatí předem. V takovém případě však platí zcela jiný postup, neboť zaplacením naopak padá na prodejce povinnost zboží dodat. Nebo prostřednictvím zadání potvrzovacího kódu v přijatém e-mailu - tak to dělají ty slušné e-shopy, pro které je objednání a doručení zboží přeci jenom větší položka. Ty se ovšem také snaží zákazníkům vycházet vstříc, takže nedělají problém, pokud objednávku stornuje.
Ty co žijou v paneláku můžou použít strategii třídního ze střední proti jehovistům. Tj. rozrazit dveře a začít řvát do mezaninu: "to jsou oni, co nám vykradli sklep".Mě zas nejvíc rozesmála metoda alláh akbar.
Mě přestali posílat poté, co jsem jim zavolal a sdělil svojí taxu za skladné pro jejich zboží, které jsem si neobjednal.Vy kujóne!
budu delat mrtvyho broukaTak pak dejte kdyžtak do blogu vědět, jestli měla tato smolná Eshop objednávka nějakou dohru... Nemyslím si, že je fér něco objednat a pak bez omluvy se k tomu nehlásit, ale nepřeji vám rozhodně kvůli chybě nějaké soudní tahanice. Už se mi zdáte potrestaný dost. Podle mě, jak vztekle se ta firma chová, není zrovna dvakrát úspěšná a nebude plýtvat penězi na advokáta. Takže spíš jen dělají bububu, ale je to jen můj názor, neberte ho za bernou minci.