Po půl roce vývoje od vydání verze 48 bylo vydáno GNOME 49 s kódovým názvem Brescia (Mastodon). S přehrávačem videí Showtime místo Totemu a prohlížečem dokumentů Papers místo Evince. Podrobný přehled novinek i s náhledy v poznámkách k vydání a v novinkách pro vývojáře.
Open source softwarový stack ROCm (Wikipedie) pro vývoj AI a HPC na GPU od AMD byl vydán ve verzi 7.0.0. Přidána byla podpora AMD Instinct MI355X a MI350X.
Byla vydána nová verze 258 správce systému a služeb systemd (GitHub).
Byla vydána Java 25 / JDK 25. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 18. Jedná se o LTS verzi.
Věra Pohlová před 26 lety: „Tyhle aféry každého jenom otravují. Já bych všechny ty internety a počítače zakázala“. Jde o odpověď na anketní otázku deníku Metro vydaného 17. září 1999 na téma zneužití údajů o sporožirových účtech klientů České spořitelny.
Byla publikována Výroční zpráva Blender Foundation za rok 2024 (pdf).
Byl vydán Mozilla Firefox 143.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Nově se Firefox při ukončování anonymního režimu zeptá, zda chcete smazat stažené soubory. Dialog pro povolení přístupu ke kameře zobrazuje náhled. Obzvláště užitečné při přepínání mezi více kamerami. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 143 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Byla vydána betaverze Fedora Linuxu 43 (ChangeSet), tj. poslední zastávka před vydáním finální verze, která je naplánována na úterý 21. října.
Multiplatformní emulátor terminálu Ghostty byl vydán ve verzi 1.2 (𝕏, Mastodon). Přehled novinek, vylepšení a nových efektů v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 4.5 (𝕏, Bluesky, Mastodon) multiplatformního open source herního enginu Godot (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Dobry den, vzhledem k tomu, ze jste do dnesniho dne neodebral (-a), pripadane neuhradil (-a) objednane zbozi, bylo Vam toto zaslano v souladu s Obchodnimi podminkami (Nakupnim radem) nahradnim zpusobem (PPL kuryr). Cena za zbozi bude navysena o postovne, doberecne a balne v celkove vysi 176,- Kc vc.20% DPH. Pokud zbozi neodeberete ani tomto zpusobem a bude nam vraceno zpet, nauctujeme Vam v souladu s Nakupnim radem dalsi poplatky spojene s odeslanim, uskladnenim a naklady na dopravu. Tyto naklady Vam budou predepsany k uhrade. § 588 Zákon č. 40/1964 Sb., Občanského zákoníku stanovil toto: „Z kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu.“ V pripade neuhrazeni techto nakladu predavame celoupohledavku firme EOS KSI Česká republika, s. r. o. a advokátní kanceláři Stínková & Stínka, advokáti, s.r.o. k dalsimu reseni. S pranim krasneho dne,1) Opravdu to musím zaplatit nebo bluffují? Mohli se alespoň zeptat, jestli to opravdu chci a ne automaticky posílat. Přijde mi to dost divný, to jako když něco objednám přes ten eshop sousedovi, tak to bude muset převzít a zaplatit? 2) Poslední část s advokátní kanceláři mi přijde dost drzá. 3) Celkový dojem - neprofesionální a hulvátský přístup. Obvykle mi maily bez háčků a čárek nevadí, ale v tomhle případě to dotváří už tak dost negativní dojem. 4) Můžu jednoduše po převzetí jít zboží vrátit? Slyšel jsem že u nákupů přes net to jde do 2 týdnů.
Tiskni
Sdílej:
Dneska může vést eshop vážně už asi každý debil.Hm, mezi e-shopy vedených debily a debily tam nakupujícími bude nějaká ta souvislost.
Dneska může vést eshop vážně už asi každý debil.Nevím o tom, že by to bylo nějak zákonem omezeno, a to ani v minulosti.
Jestli mě přestane někdy bavit škola, tak si asi taky jeden založím.To máš lepší si ho založit při škole, vyjde to levněji (hint: sociální a zdravotní pojištění, případně náklady spojené s provozem s.r.o.).
Kamarad ma eshop na knihy na outdoor a vetšinu nemá na skladě, ale od někud to objednává, a to jsou právě třeba drahý mapy exotickejch míst a podobně. Je schopnej sehnat věci, který se normálně sháněj blbě, má tam recenze apod.Nezlob se na mě, ale nabízí věci co nemá na skladě, tak je to buď jeho problém, nebo by se měl jistit jinak. Kupř. chtít platbu předem a požadovat stornovací poplatky. Většinou to ale funguje tak, že holt prodejce zboží zařadí jako skladem a ono se stejně dříve nebo později prodá.
Pokud tuto diskuzi zaindexuje Google, jsem zvědav, jestli za námi pak firma přijde. Už takhle přišla Aviva, nedávno i Centropol, ale obě firmy si myslely, že nám dají pár tisícikorun, my z toho padneme na zadek a blogy smažeme.
Fakt jo? Nechce se ti o tom něco napsat? Btw ta diskuse ohledně centropolu žije už bezmála dva roky, děkuji Jednovi, že se toho tak zhostil a dotyčným radí.
O tom, co dal se doctes v obchodnich podminkach.Zákony jsou obchodním podmínkám nadřazené. Tato skutečnost by měla patřit do základního právního povědomí.
Prohlášením v záručním listě vydaném kupujícímu může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovené v tomto zákoně; tato záruka musí být vždy v souladu se záručními podmínkami danými výrobcem a s jakoukoli související reklamou. V takovém případě musí záruční list vždy obsahovat náležitosti a být vydán v souladu s podmínkami podle odstavců 3 a 4.
Pravda, tise jsem predpokladal, ze je jista nadeje, ze obchodni podminky budou sepsany v souladu s platnymi zakony.Tady se nebavíme o statistice a pravděpodobnosti, ale o relativně konkrétním případě a jeho posouzení. Nějaké dojmy a doufání v tomto případě opravdu nejsou na místě.
3) Celkový dojem - neprofesionální a hulvátský přístup.Hulvátský přístup? Řekl bych, že ten byl především z tvé strany. Co bys řekl o kamarádovi, který by tě požádal, ať mu něco koupíš, a až bys to zaplatil, tak by si pro to nepřišel a ještě by řekl, že jsi hulvát, když mu to teď vnucuješ? Máš dost svérázný pohled na to, co je to hulvátství.
Tobě jejich chování přijde ok?Neřeším teď vůbec jejich chování. Řeším tvoje chování, které je velmi nesolidní a hulvátské. Tak, jako bývá „dobrým zvykem“, že zloděj křičí Chyťte zloděje!, tak tohle je taková analogie u hulvátství.
z jakéhokoliv předchozího upozornění odešlou zásilku za přehnanou cenu a následně mi to oznámí v mailu, který je napsaný bez diakritiky, s chybami a ohánějí se v něm paragrafy a advokátními firmamy.Máš co říkat... :)
Skoro dobrých eshopů to má podobně nastaveno. Do nějaké doby lze objednávku zrušit přes net a pak musíš volat.Přesně tak. Jen to autor blogu má jaksi problém pochopit.
Otázka je zda ta firma to měla skladem? nebo jen "skladem" jak se píše dnes běžně.Jo, tohle je velký nešvár mnoha e-shopů. A nejčastější důvod, proč ruším objednávku - pokud si objednám zboží "skladem" a vyleze z toho, že skladem není, objednávku ruším téměř bez výjimky.
K uzavření smlouvy mezi prodejcem a kupujícím totiž nedochází v okamžiku odeslání objednávky, ale v okamžiku kdy jedna, nebo druhá strana převezme předmět smlouvy - v případě prodejce peníze, v případě kupujícího zboží.To samozřejmě není pravda. Smlouva je uzavřena v okamžiku odeslání objednávky a jejího potvrzení obchodem. Jinak by třeba nebylo možné uplatňovat žádné sankce za zpoždění. Případ, kdy obchod něco inzeruje, ale následně to není schopen dodat, řeší zpravidla obchodní podmínky a také to řeší zákon. Pokud to v obchodních podmínkách je, můžete finanční kompenzaci klidně požadovat. Stejně tak jsou v zákoně uvedeny povinnosti kupujícího ohledně převzetí zboží.
To samozřejmě není pravda. Smlouva je uzavřena v okamžiku odeslání objednávky a jejího potvrzení obchodem. Jinak by třeba nebylo možné uplatňovat žádné sankce za zpoždění.Tak o tomhle bych se hádal a klidně i soudil. Tohle by mohlo platit leda v případě, že by doručení tohoto potvrzení potvrdil i budoucí příjemce zboží. A ten tak v případě internetového obchodu může učinit buď tím, že objednávku zaplatí předem. V takovém případě však platí zcela jiný postup, neboť zaplacením naopak padá na prodejce povinnost zboží dodat. Nebo prostřednictvím zadání potvrzovacího kódu v přijatém e-mailu - tak to dělají ty slušné e-shopy, pro které je objednání a doručení zboží přeci jenom větší položka. Ty se ovšem také snaží zákazníkům vycházet vstříc, takže nedělají problém, pokud objednávku stornuje.
Ty co žijou v paneláku můžou použít strategii třídního ze střední proti jehovistům. Tj. rozrazit dveře a začít řvát do mezaninu: "to jsou oni, co nám vykradli sklep".Mě zas nejvíc rozesmála metoda alláh akbar.
Mě přestali posílat poté, co jsem jim zavolal a sdělil svojí taxu za skladné pro jejich zboží, které jsem si neobjednal.Vy kujóne!
budu delat mrtvyho broukaTak pak dejte kdyžtak do blogu vědět, jestli měla tato smolná Eshop objednávka nějakou dohru... Nemyslím si, že je fér něco objednat a pak bez omluvy se k tomu nehlásit, ale nepřeji vám rozhodně kvůli chybě nějaké soudní tahanice. Už se mi zdáte potrestaný dost. Podle mě, jak vztekle se ta firma chová, není zrovna dvakrát úspěšná a nebude plýtvat penězi na advokáta. Takže spíš jen dělají bububu, ale je to jen můj názor, neberte ho za bernou minci.