abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.5. 18:33 | IT novinky

    Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (14%)
     (16%)
    Celkem 153 hlasů
     Komentářů: 11, poslední včera 18:00
    Rozcestník

    Vítejte v temné budoucnosti

    8.8.2010 13:57 | Přečteno: 2245×

    Konečně jsem se dostal ke Sci-Fi románu Wolfganga Jeschkeho Poslední den stvoření, který tento německý autor napsal v roce 1981.

    Je to opravdu dobrá kniha a bezesporu stojí za přečtení. Její děj se točí okolo cestování časem. V pasáži, kde jedna z postav líčí svoji alternativní chmurnou budoucnost, jsem se musel trpce zasmát. Posuďte sami:

    "Ceny ropy stoupaly a stoupaly a u nás vzrůstal počet nezaměstnaných. A tak to šlo dál až ke Carterovým energetickým zákonům, podle kterých každý Američan, když si chtěl koupit stowattovou žárovku, musel prokázat, že ji potřebuje k provozování živnosti."

    Mimochodem. Věděli jste, že Evropská unie při svém svatém boji proti tabákovým výrobkům (osobně si při pohledu na zem říkávám, že by to chtělo spíš něco jako zálohu na nedopalky) poněkud zapomněla, že dotuje pěstování tabáku v Řecku?

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.8.2010 14:08 George
    Rozbalit Rozbalit vše Rok 1984 se blizi panove....

    Tvrdilo se, že Ministerstvo pravdy má tři tisíce místností nad úrovní země a tomu odpovídající prostory pod zemí. V Londýně byly ještě další tři budovy podobné vzhledem i velikostí. Okolní architekturu převyšovaly tak výrazně, že ze střech Sídliště vítězství je bylo vidět všechny čtyři. Sídlila v nich čtyři Ministerstva, do nichž byl rozdělen celý státní aparát: Ministerstvo pravdy, které spravovalo informace, zábavu, školství a umění. Ministerstvo míru, do jehož kompetence spadala válka. Ministerstvo lásky, které mělo na starosti právo a pořádek. A Ministerstvo hojnosti, které bylo odpovědné za hospodářské záležitosti. Jejich názvy v newspeaku zněly: Pramini, Mírmini, Lamini, Hojmini.

    Ministerstvo lásky věru nahánělo hrůzu. Nemělo vůbec okna. Winston nikdy nebyl v budově Ministerstva lásky, ba ani na půl kilometru od ní. Bylo to místo, kam se nedalo vstoupit jinak než v oficiální záležitosti, a to pouze tak, že člověk musel proniknout zátarasy z ostnatého drátu, ocelovými dveřmi a územím skrytých kulometných hnízd. Dokonce i po ulicích vedoucích k vnějším ochranným zařízením se potulovali strážci s výrazem goril, v černých uniformách, ozbrojeni obušky, zavěšenými po boku.

    Winston se rázně otočil. Vyladil rysy v obličeji do výrazu pokojného optimismu, které bylo radno nasadit, když byl člověk obrácen tváří k obrazovce. Přešel z pokoje do malé kuchyňky. Tím, že odešel z Ministerstva v tuto denní dobu, obětoval svůj oběd v závodní jídelně. Uvědomil si, že v kuchyni nemá nic k jídlu kromě kusu tmavého chleba, který si musí nechat na zítřek k snídani. Vzal z poličky láhev bezbarvé tekutiny a jednoduchou vinětou, na které stálo Gin vítězství. Vycházel z ní mdlý olejovitý pach, který připomínal čínskou rýžovou pálenku. Winston si nalil téměř plný šálek, dodal si odvahy a obrátil to do sebe naráz jako medicínu.

    Tvář mu okamžitě zrudla a z očí mu vytryskly slzy. To svinstvo připomínalo kyselinu dusičnou, a když je člověk spolkl, měl pocit, jako by ho někdo praštil vzadu po hlavě gumovým obuškem. V následujícím okamžiku však pálení v žaludku přešlo a svět začal vypadat veseleji. Vzal si cigaretu ze zmačkaného balíčku s nápisem Cigarety vítězství, ale neopatrně ji podržel svisle, takže tabák se vysypal na zem. S další cigaretou už pochodil lépe. Vrátil se do obývacího pokoje a sedl si ke stolu, který stál vlevo od obrazovky. Ze zásuvky vylovil pero, lahvičku inkoustu a tlustý prázdný sešit čtvrtkového formátu s červeným hřbetem a mramorovanými deskami.

    Úryvek z knihy 1984 (autor: George Orwell)
    xkucf03 avatar 8.8.2010 17:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok 1984 se blizi panove....

    Dobrý den,

    jelikož jste podezřelý z porušení § 31 Zákona, hlaste se prosím na našem ústředí. Je vaší povinností doložit, že se jedná o citaci v odůvodněné míře a že jste oprávněným vlastníkem výtisku dané knihy (potřeba doložit platnou účtenkou ne starší pěti let). Protože se ve vašem případě jedná o knihu vedenou ve zvláštním seznamu Ministerstva, budete rovněž požádán o vysvětlení, proč jste si tuto knihu koupil a co jste jejím čtením sledoval. Vaše výpověď může být konfrontována s informacemi, které poskytli vaši rodinní příslušníci a kolegové, proto prosím odpovídejte ve vlastním zájmu pravdivě.

    S pozdravem,
    vaše Dilia
    s pověřením Ministerstva pravdy

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.8.2010 17:41 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok 1984 se blizi panove....
    a že jste oprávněným vlastníkem výtisku dané knihy (potřeba doložit platnou účtenkou ne starší pěti let).
    Tohle někde funguje?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.8.2010 17:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok 1984 se blizi panove....
    Hezké, dobře jsem se pobavil. Dík. (A doufám, že to bude vždy jen k smíchu.)
    8.8.2010 19:05 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Rok 1984 se blizi panove....
    A jéje, tak to mám problém, protože jsem si ji vypůjčil v MZK :-)
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    8.8.2010 14:15 Miroslav Beneš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Právě jsem slyšel o černé budoucnosti opensource! Na čt24 http://www.ceskatelevize.cz/program/210411030500808.html?online=1 asi na 54:45 minutě je zmíněno že se připravuje i v naší vládě konec opensource programů. Znamená to že i Gnu linux bude zpoplatněn?
    8.8.2010 14:59 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Kouknu na to. Samozřejmě existují placené verze GNU/Linuxu - a není v tom problém. Spíš mám strach, aby to nevedlo k zneplatnění GPL a ostatních svobodných licencí.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.8.2010 15:57 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Jak si mam v linuxe pozriet to video?
    H0ax avatar 8.8.2010 16:02 H0ax | skóre: 36 | blog: Odnikud_nikam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    xine "http://ctdir.visual.cz/iVysilani/Services/Streaming/ClientPlaylist.aspx?id=NzM2MTQxNzQ4fDYzNDE2ODc0ODk5Njk3NzM1MA=="
    uid=0(root) gid=0(root) skupiny=0(root)
    kotyz avatar 8.8.2010 16:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    vytahnout z playlistu pro wmp url streamu a predhodit ho v uvozovkach mplayeru (poznas ho snadno, je asi na 4 radky).

    ta adresa je nasledujici (ale tipuju ze nebude platit vecne):

    "http://cdn8.nacevi.cz/iVysilani.Archive?id=NzM2MjQ1NDY2fDYzNDE2ODgwMTUwMTcwMjc3MA==&SESSION_TO_MATCH=ac031353978c148ab6cdfc74fbabcea8&MATERIAL_IDENTIFIER=210411030500808&CONTENT_NAME=1126672097&NAZEV=otazky-vaclava-moravce&TYP=VOD&ZDROJ=&CIL=&KATEGORIE=022"

    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 8.8.2010 16:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    A jde ti v tom naseekovat na 54 minut?
    kotyz avatar 8.8.2010 16:12 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    kdyz si to stahnu na disk tak jo, jinak myslim ze ne (nezkousel sem to, na ivysilani chodim jenom s predem pripravenym umyslem stahnout si na disk konkretni porad). sice mam v prohlizeci nejakej mplayer plugin a kdysi to v nem i hralo, ale ted uz to dlouho nefunguje (ale ty real video streamy snad jeste porad hrajou i v prohlizeci) ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 8.8.2010 16:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Příloha:
    dukaz misto slipu slibu: viz priloha
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 8.8.2010 16:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    a s parametrem -dumpstream si to muzes rovnou i ulozit ;-)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 8.8.2010 16:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Hraje to v MPlayer pluginu out-of-the box, ale nejde v tom naseekovat na zvolenou pozici. Pro seekování vzít Real stream → Do okna → URL otevřít ve VLC. Vyplivne
    rtsp://ctrm.visual.cz/iVysilani.hash?id=NzM2MjQ1NTE5fDYzNDE2ODgwMTUzOTA4MzE5MA==&SESSION_TO_MATCH=b0347dfd7eb8c8a179fd51222a1b5228&MATERIAL_IDENTIFIER=210411030500808&CONTENT_NAME=1126672097&NAZEV=otazky-vaclava-moravce&TYP=VOD&ZDROJ=&CIL=&KATEGORIE=022&start=00:00:00&duration=01:01:30
    Upravit v URL parametr start ne požadovanou hodnotu a předhodit MPlayeru.

    Nemůžu za to, že v ČT jsou !@#$%^&*{} a nechápu z jakého důvodu to prostě nemůže být normální videosoubor.
    8.8.2010 16:18 fraxinus | skóre: 20 | blog: fraxinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    funguje:
    mplayer 'rtsp://ctrm.visual.cz/iVysilani.hash?id=NzM2MjQ1NTE5fDYzNDE2ODgwMTUzOTA4MzE5MA==&SESSION_TO_MATCH=b0347dfd7eb8c8a179fd51222a1b5228&MATERIAL_IDENTIFIER=210411030500808&CONTENT_NAME=1126672097&NAZEV=otazky-vaclava-moravce&TYP=VOD&ZDROJ=&CIL=&KATEGORIE=022&start=00:00:00&duration=01:01:30'

    seekovanie ma netrapi, vdaka
    Jendа avatar 8.8.2010 16:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Jenže ta adresa bude fungovat jen tak pro pět lidí, pak vyprší. Ale nechápu, proč u veřejných záznamů otravují s nějakou session. OMG.

    Jinak pokud tě netrápí seekování, tak by u libovolného pořadu z iVysílání mělo jít mplayer -playlist "url z odkazu „do okna“". Důležité je hlavně dát MPlayeru vědět, že je to playlist a ne přímo video soubor.
    8.8.2010 17:36 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Aby to každý nemusel složitě hledat, přepsal jsem slova pana Víta Samka, při kritice "Rychlé novely zákoníku práce":
    "Uvedu drobný příklad: V oblasti autorského práva se například chystá zrušení možnosti aby existovaly takzvané Open source IT programy. To znamená to, co podporuje tvořivost lidí, aby sami se podělovali o své poznatky. Okamžitě je zde snaha těch nadnárodních společností, které zde pracují aby se všechno podřídilo tvrdému režimu 'Za všechno budeš platit!'"
    Nevím jak vám ale mě, to co řekl, připadá trochu zmatečné. Nicméně mě to, že se o tomto objevila zmínka v TV utvrzuje v tom, že to jen tak nevyšumí.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Rezza avatar 9.8.2010 15:58 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    A jak tu moznost chteji zrusit?
    9.8.2010 20:29 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Někde tady na tomto portále jsem v diskuzi, asi pod zprávičkou, četl, že OSA chce inkasovat ne jen za "ochranu" neznámých autorů, ale i za ochranu Creative Commons a snad i ostatních Copyrightových děl. Problém je, že ta díla by autor musel registrovat. Alespoň tak jsem to pochopil.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Rezza avatar 9.8.2010 22:36 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ale to CC, jak to souvisi s open source programy
    9.8.2010 23:19 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Nevím. Hmmm, hodně?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Grunt avatar 9.8.2010 11:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Tak tomu nerozumím. Mohl by mi to někdo prosím přeložit do češtiny? Jestli jsem dobře pochopil, tak se zas někde v zákulisí potajmu jedná o další novele autorského zákona, která by zakázala existenci Open Source?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    thingie avatar 8.8.2010 14:40 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Všimli jste si, že temná je vždycky jenom budoucnost? Skutečně zlá zákonná opatření neprojdou, a u zbytku po chvilce hrozivé hysterie světu dojde, že se s tím buďto dá docela snadno žít a vlastně není problém, nebo zjistí, že to bylo vlastně spíš ku prospěchu a zpátky už by nechtěli.
    Růžové lži.
    8.8.2010 15:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Skutečně zlá zákonná opatření neprojdou
    Zákaz žárovek prošel - ze 100W žárovek se krásně dělá omezovač proudu... Ale.. No, darmo mluvit.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 8.8.2010 15:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ne, zákaz žárovek není skutečně zlé zákonné opatření. Skutečně zlé je třeba tohle, tohle nebo tohle. I když je pravda, že regulace, které teprve budou implementovány (sám je zmiňuješ v blogu), už začínají být husté.

    Osobně mě fascinuje třeba takový § 6 (4) našeho nového zákona. Bude platit od 1.1.2011 a nedokážu si to představit.
    (4) Poskytovatel audiovizuální mediální služby na vyžádání je povinen tam, kde je to účelné, poskytnout k pořadu otevřené titulky nebo skryté titulky nebo tlumočení do českého znakového jazyka pro osoby se sluchovým postižením a zvukovou stopu určenou pro osoby se zrakovým postižením, má-li je k dispozici, nebo jinak zajistit, aby některé pořady poskytované v rámci audiovizuální mediální služby na vyžádání byly přístupné osobám se sluchovým postižením a osobám se zrakovým postižením.
    Jendа avatar 8.8.2010 15:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ostatně, radši bych svítil nízkotlakou sodíkovou výbojkou, než měl v trestním zákoníku činy jako § 192 Výroba a jiné nakládání s dětskou pornografií (1), § 355 Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob, § 404 Projev sympatií k hnutí směřujícímu k potlačení práv a svobod člověka nebo § 405 Popírání, zpochybňování, schvalování a ospravedlňování genocidia.
    8.8.2010 16:02 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Jo, to je fakt. Ale na druhou stranu... Před rokem jsi koupil 10ks 100W žárovek a měl jsi 1kW rezistivní zátěž. Teď si vezmi, kolik bys na stejný výkon potřeboval úsporek, když jedna má nějakých 10-20W :)

    Mimochodem, §192 by mi nevadil - kdyby to bylo omezené jen na výrobu a jen "hrané" pornografie.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 8.8.2010 16:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Teď si vezmi, kolik bys na stejný výkon potřeboval úsporek, když jedna má nějakých 10-20W :)
    A jejich VA charakteristika je značně nelineární (zhruba _____/^^).
    Mimochodem, §192 by mi nevadil - kdyby to bylo omezené jen na výrobu a jen "hrané" pornografie.
    Mně tam vadí ta (1) (proto jsem ji ve svém komentáři také uvedl):
    (1) Kdo přechovává fotografické, filmové, počítačové, elektronické nebo jiné pornografické dílo, které zobrazuje nebo jinak využívá dítě, bude potrestán odnětím svobody až na dva roky.
    Acci avatar 8.8.2010 18:04 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    A vadí ti třeba také zákaz přechovávání omamných a psychotropních látek, zbraní bez patřičného zbrojního pasu a výbušnin či třeba různých toxických látek?
    Jendа avatar 8.8.2010 18:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    A vadí ti třeba také zákaz přechovávání omamných a psychotropních látek,
    Ano.
    zbraní bez patřičného zbrojního pasu a výbušnin či třeba různých toxických látek?
    Zbraní, výbušninou či jedem lze někomu ublížit, takže tam je podle mě jistá regulace třeba (ponechme stranou, že poslední dvě jmenované věci lze vytvořit z běžně dostupných surovin, takže tam se to stejně regulovat nedá), dětskou pornografií ne.
    8.8.2010 18:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Mě ano. Pokud ty toxické látky a výbušniny jsou uskladněny tak, aby neohrožovali ostatní.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.8.2010 18:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ale fuj, neohrožovaly.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    thingie avatar 8.8.2010 19:10 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Kdybyste ty zákony a vyhlášky skutečně znali, patrně byste byli schopni odhalit, že to není tak horké (určitě ne jako 100W žárovka).
    Růžové lži.
    8.8.2010 19:16 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Hmm, platí zákaz prodeje 100W+ žárovek? Platí. Bude od září platit zákaz prodeje 75W+ žárovek? Bude.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    thingie avatar 8.8.2010 19:59 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Prodeje žárovek pro zvláštní účely se to netýká.
    Růžové lži.
    8.8.2010 20:52 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ano, to jsou zvláštní žárovky typu bodovky, fotografická světla atd. já mluvím o obyčejných "stovkách".
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    thingie avatar 8.8.2010 21:52 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Zvláštní žárovka se v kontextu té regulace pozná tak, že to je napsané na krabičce.
    Růžové lži.
    Jendа avatar 8.8.2010 19:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    A co třeba? Například ty televizory tam vidím celkem jasně:
    2) Od 1. dubna 2012:

    Spotřeba elektrické energie televizního přijímače v zapnutém stavu s viditelnou plochou obrazovky A vyjádřenou v dm2 nepřesáhne tyto mezní hodnoty:

    Televizory 16 W + A · 3,4579 W/dm2
    Do toho se sotva vejde LCD (např. moje 19" má povoleno 55 W, spotřebovává 50 W a to nemá TV tuner), CRT v žádném případě.

    Nebo takové RoHS - proč jsou tedy EU-compatible výrobky pájené rozpadajícími se pájkami?
    Jendа avatar 8.8.2010 19:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Se tím tak proklikávám: jak může být v dokumentu, který oznamuje zákaz žárovek, nadpis
    Dostupné alternativy – širší výběr světelných zdrojů
    thingie avatar 8.8.2010 20:03 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Chápu správně, že srovnáváš počítačový monitor s televizí?
    Růžové lži.
    Jendа avatar 8.8.2010 20:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ano chápeš.

    Naše CRT televize s obrazovkou 22×28 cm má povolený příkon 37,3 W, reálný ~42 W a papírový dokonce 60 W.
    thingie avatar 8.8.2010 20:22 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    To vypadá ještě mírně.
    Růžové lži.
    8.8.2010 22:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Docela by mně zajímalo, kde vytáhly tu "chlupatou" konstantu 3,4579. Tohle jsou přece lidské zakony, tady není důvod mít "chlupatá" čísla jako ve fyzice, kde například konstanta jemné struktury je 1/137,03597... a ne přesně 1/137, k nemálé zlosti numerologičtěji založených fyziků. Proč to nemůže být třeba 3,5 nebo alespoň 3,46?

    Pak to vypadá, jako kdyby tvůrci zákona schromáždily parametry zařízeních určitého výrobce a pokusili se z toho lineární regresí vypočítat příslušné parametrytak, abu onen výrobce prošel, ale konkurenti už ne ...
    Jendа avatar 8.8.2010 23:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Nepřepočítávali to z nějakého anglického nařízení, kde se ještě používají jednotky jako „trpaslíci na stopu čtvereční“?
    kotyz avatar 8.8.2010 23:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    1 akr = 1 furlong krat 1 retez :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jendа avatar 8.8.2010 20:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Můžeš použít 85W halogenky, ty tu budou alespoň do roku 2016.
    8.8.2010 20:55 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Skvělý nápad! Jenže jedna stojí asi dvě stovky. Ono stejně lepší by bylo koupit trubicové halogenky - ty se dělají cca do 2kW. Ale člověk přijde o tu regulaci typu "vyšroubuju žárovku" a hned teče menší proud.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.8.2010 22:30 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Tak velké halogenky se sice ještě dělají se, sám jsem před rokem koupil ve výprodeji za pár korun čtyři 1,5kW 25cm trubice, ale zatím jsem nesehnal světlo, do kterého by to pasovalo, a nebyla to nějaká velká obluda s třífázovým napájením typu světla pro fotbalový stadion. Největší světlo, co jsem viděl prodávat v běžném obchoddě, bylo jen na 20cm 1kW trubice.

    Na druhou stranu, stejně jsem je nekupoval za účelem svícení, ale jako omezovač proudu pro zařízení, na které mi nestačí můj 200VA oddělovací transformátor.
    gtz avatar 9.8.2010 01:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    No ty trubice to je něco jako malé topidlo :) Viděl jsem podobné 3 kousky zavěšené na drátech u známého v jeho dílně. Hezky hodně světla i tepla. Nedivím se, že se moc světel nedělá, 2.0kW trubice má jistě pěkný cuc na 1-fázi :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    9.8.2010 01:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Jako rychlovarná konvice... To je toho...
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 9.8.2010 11:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Jenže konvice se musí teprve rozehřát k plnému výkonu a halogen nastupuje skoro okamžitě. Myslím tím proudový náraz po zapnutí. U halogenu to bude jistě o hodně horší.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Heron avatar 9.8.2010 11:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    U takto výkonných halogenů se používá buď soft start (výrazně prodlužuje i životnost vlákna) nebo jističe char. C.
    9.8.2010 21:06 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    kdes na to přišel že konvice se musí rozehřát k plnému výkonu? Topení má odběr víceméně konstantní po celou dobu provozu. Odpor toho tělesa se sice s teplotou mění ale vzhledem k teplotě je to celkem zanedbatelné. U té žárovky je ten proudový náraz mnohem tvrdší ale není to proto že by žárovka nastupovala okamžitě plným výkonem. Ono je to mnohem horší, žárovka totiž při zapnutí odebírá několikanásobek toho co při plném výkonu.Studené vlákno má odpor jen několik ohmů a než se rozžhaví tak jím teče velký proud. Sice to trvá jen nějaký zlomek sekundy ale je to náraz velmi drastický. Proto se používá již zmíněný softstart aby to nevyhazovalo pojistky a taky se tím pomalejším nažhavením šetří vlákno žárovky.
    9.8.2010 22:23 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ono to platí všeobecně pro skoro každý kov... Viz žhavení elektronek.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 10.8.2010 19:04 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ano s tou žárovkou to vím, však jsem také před nějakou dobou (1983) ukončil a dokončil elektro vzdělání. S tou konvicí vím, že se odporové tělěso resp. jeho odpor se mění téměr nepozorovaně, ale celkem nedávno jsem nějakým tím elektro-cajkem měřil spotřeby u jednoho kamaráda. No a měl tam nějakou AEG potvoru - jestli si pamatuji dobře při startu si vzala o cca 30% více než když chvíli běžěla. Přitom druhá konvice která byla v patře měla údaje skoro stejné (start o cca 5-10% více) a to byla nějaká levná made in Globus.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 8.8.2010 17:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Viz třeba nacistická okupace Československa, že? To má podle tebe spadat do kategorie věcí, které neprošly, nebo těch, se kterými se dá „docela snadno žít“?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    thingie avatar 8.8.2010 19:06 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    To skoro smrdí Godwinem, od tebe na první příspěvek, všímáš si kam (nejenom tebe) tohle pseudoliberalistické pomatení vede?

    To nemělo se zákonem co dělat, akorát se dá zkoumat zda bylo legální, když Hácha na jednání s Hitlerem okupaci (jako prezident ČSR) připustil, což pravděpodobně legální nebylo a pravomoc na to neměl, ale všichni doufám cítíme, že je to tak nějak úplně jedno. Kdybych každopádně z toho příkladu chtěl vyrobit nějaký protiargument, tak bych mohl tvrdit, že kdyby se předválečná ČSR včas (před rokem 1938) obtěžovala zjistit, že s myšlenkou sudetoněmecké autonomie, příp. třeba s SdP jako vládní stranou, se vlastně celkem žít dá, tak se třeba pak nemusela učit žít s nacistickou okupací, protože by se jí dalo předejít. (Relevantní citace z Wikipedie: „In his earlier speeches (up until 1937), Henlein stressed his distance from German National Socialism, affirming loyalty to the Czechoslovak state“)
    Růžové lži.
    8.8.2010 19:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Jo, protože kdyby si tehdy Henlein pustil hubu na špacír tak ho zavřou za vlastizradu.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    8.8.2010 21:48 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Ne, temný byl ještě středověk :)
    8.8.2010 15:04 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    ano vzdycky se najde nejaky doomsayer ktery vidi budoucnost hrozne temne, dobre vam tak :-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Petr Bravenec avatar 8.8.2010 16:15 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Četl jsem. Je to hodně chmurná knížka, končí naprosto bezvýchodně.
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    8.8.2010 19:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Díky oběma za inspiraci. Už jsem si ji objednal z antikvariátu.
    9.8.2010 10:06 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Mimochodem. Věděli jste, že Evropská unie při svém svatém boji proti tabákovým výrobkům (osobně si při pohledu na zem říkávám, že by to chtělo spíš něco jako zálohu na nedopalky) poněkud zapomněla, že dotuje pěstování tabáku v Řecku?
    Není mi jasné co je na tom divného. Unii přeci neřídí osvícený diktátor, ale interní boj různých zájmových skupin. A problematika zemědělských dotací třeba se zdravotnickou osvětou vůbec nesouvisí. Anebo není možné protlačit kampaň proti kouření a zároveň omezení dotací, takže je potřeba někde začít a za čas rozjet kampaň za zrušení dotací na pšstování tabáku. Anebo, pro příznivce konspiračních teorií, Unie má ve skutečnosti ďábelský plán na oslabení populace okolních zemí masivním kouřením, k čemuž může využít práve laciný dotovaný řecký tabák.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    JiK avatar 9.8.2010 10:54 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Poslední den stvoření je docela fajn kniha, sice je silne protiamericka, ale to je pochopitelne, byla vydana nekdy kolem roku 1980, a autor je nekolikrat explicitne je zminen jako "pokrokovy" a "politicky vyspely a angazovany" zapadonemecky spisovatel, ale presto je to dobra sci-fi.
    9.8.2010 14:12 krotitelODS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    podle nadpisu jsem by na tutovku jisty, ze blog jedna o soucasne pravicove vlade a jejich opatrenich.
    9.8.2010 21:34 majales | skóre: 29 | blog: Majales
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vítejte v temné budoucnosti
    Nedávno jsem si knihu opět přečetl a musím uznat že bezvýchodnost, která přímo čiší z jejího konce mě docela dostala. Asi je v knize i pár logických chyb, ale protože se jedná o časové paradoxy asi nad tím každý mávne rukou. Zajímavé je i to, že se Wolfgang Jeschke narodil v roze 1936 v Děčíně v bývalém Československu. Rozhodně doporučuji přečíst si to.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.